Tékozló Homár

Jár kértérítés, ha a rossz zsebtervezés miatt esik ki a gatyából a mobil?

2017.08.31. 15:38 | Homár Hilda | 108 komment

z.jpg

Én szerintem sok nő nevében mondom, hogy megértem Gábor panaszát, és egyáltalán nem akarom lenézni a telógyilkos zsebek problémáját, de azok a zsebek legalább vannak! A női gatyákba olyan pici zsebeket terveznek, hogy oda egy telefon be se fér! Nem beszélve a szoknyákról, amelyeknek csak töredéke bír tálolóegységgel, pedig a nőknek is van kulcsa meg igazolványa meg pénztárcája, ja, és persze telefonja. Úgyhogy innen üzenném az összes divatmárkának: jó nagy, a lapátnyi mobilok korszakához igazodó zsebet kérünk szépen mindenhova!

Tisztelt H&M!

Egy igen idegesítő probléma miatt fordulok önökhöz.

Ruháim körülbelül 92%-át önöktől szerzem be és mindennel meg is vagyok elégedve, viszont a rövidnadrágok miatt most mégis panasszal kell élnem. Csak az idei nyáron a második mobiltelefonomat hagyom el az önök rossz zsebtervezési gyakorlata miatt. Ugyanis bizonyos rövidnadrágoknál (nem mindegyiket érinti ez a probléma) a zseb kivágása hosszúkás, irányban a térd fele halad, nem pedig a combra merőlegesen. Így ez a fajta zseb tökéletes csúszdaként működik, hogy ahányszor leül az ember egy olyan helyen (mint például a gépjárművekben), ahol kicsit hátra felé dönt az ülés, hogy szépen kicsússzon belőle az ott tartott mobiltelefon készülék. Az elmúlt 3 hónapban ez körülbelül 300.000 forintomba és rengeteg idegeskedésembe került.

Olvasson tovább!

Az visszaküldte, ez újracsomagolta, meghirdette és eladta, a kis naiv meg megvette

2017.08.31. 10:30 | Homár Hilda | 32 komment

emag_1.png

Aztán írt egy levelet a Homárnak, arról, hogy mit gondol az eMagnál vásárlásról. Amiben annyi igazság van, hogy mivel nem magyar székhelyű a cég, ezért a garanciális és egyéb ügyek intézése nehezebb illetve korlátozottabb velük, amivel nem árt tisztában lenni vásárlás előtt. Bár az eMag azt állítja magáról, hogy a magyarországi jogszabályok figyelembevételével tesz eleget garanciális kötelezettségeinek, és együttműködik a Békéltető Testülettel.  

Tisztelt Tékozló Homár!

Kérem szépen a népszerűségüket kihasználva hátha másoknak is segítséget nyújt a döntésben az EMAG-ról való vásárlás előtti olcsóbb, de megéri-e dilemmát eldönteni.

Vásároltam egy újracsomagolt készüléket a Magyarországon működő Emagról. Megtévesztésig úgy néz ki a honlap – nyelvezet, elérhetőség, magyarul beszélő ügyfélszolgálat, MINTHA magyar webshopból rendelne az ember, és érvényes LENNE rá a magyar jogszabály, DE NEM!

Az újracsomagolt termék ismertetőjében az állt: visszaküldött, kibontott, de sérülésmentes MŰKÖDŐKÉPES BEVIZSGÁLT termék. Olcsóbb volt, hát megvettük.Feltételezi az ember, hogy ha visszaküldenek egy terméket akkor az EMAG kipróbálja, le teszteli, jegyzőkönyvet készít róla és ha mindent rendben talált akkor ismét értékesíti, de egy csökkentett áron, mert hát már nem új a készülék.

Olvasson tovább!

A kínainak küldjem el a Magyar Posta magyar nyelven írt jegyzőkönyvét???

2017.08.30. 16:08 | Homár Hilda | 46 komment

dude.jpg

Olvasónk a Posta felelősségvállalásának kérdését firtatja levelében. Ha jól értem, nem is az elveszett, pontosabban meglovasított érték miatt akadt ki, hanem mert úgy érzi, hogy aránytalanul sokat szív a dologgal, miközben a posta a vállát vonogatja. Bár azt én nem hiszem, hogy egy enyves kezű kollégát hosszú ideig alkalmaznának, ha kiderül, hogy lenyúlja a csomagokat.

Kedves Homár!

Nem tudom más járt-e már hozzám hasonló módon, csodálkoznék ha nem, de azért megírom, már csak azért is, hogy kiírjam magamból az idegbajt.

Csomagot rendeltem, aminek az értéke szállítással együtt 20 dollár volt. Valóban ennyi, nem a kínai kereskedő hazudta ezt. A Posta normális esetben, ha gyanús neki, hogy a csomagot vámolni kéne küld egy e-mailt, amiben bekérik a megfelelő dokumentumokat. Számlát, átutalási bizonylatot, vagy bármit, amivel igazolni tudom a rendelés valós értékét. Jelen esetben nem így tettek, hanem kérdés nélkül felnyitották a csomagot.

Olvasson tovább!

Kifizettem 1kg rézdrótot, és kaptam 40 dkg

2017.08.30. 10:47 | Homár Hilda | 27 komment

 cf_032_maxpro_gal_lashing_wire_2_7.jpg

Az embereknek két csoportja van: az egyik némi mérgelődés után rálegyint, ha nem egetrengető összegben károsították meg, és a lelki egészsége miatt elengedi a történetet, a másikat viszont a elv érdekli,  és összegtől függetlenül addig megy az igazáért, amíg csak bír. Köszönjük meg nekik ezt.

Kedves Homár!

A tanácsodat szeretném kérni, hogy mit tehetek még???

Súlyra rendeltem drótót egy webáruháztól. Alább részletezem, hogyan jöttem rá, hogy a drót súlyába (1kg) beleszámították a dob (60dkg) súlyát. Kifizettem 1kg rézdrótot, és kaptam 40 dkg. Békéltető Testülethez fordultam, ahol ajánlásként az a döntés született, hogy a webáruháznak ki kell fizetnie a káromat. Ez nem történt meg, és most nem tudom mit tegyek.

Részletezem az esetemet, ahogy a Békéltető Testületnek is elküldtem.

Olvasson tovább!

A Wizz Airnél az utasnak kell rájönnie, hogy fizetni kell a számlamódosításért

2017.08.29. 15:43 | Homár Hilda | 18 komment

wizz_luft.jpg

Gyakori panasz, hogy a fapados repülőtársaságoktól nem könnyű számlát szerezni a  jegyről - a szoros mezőnyből is kiemelkedő Ryanairtől például gyakorlatilag lehetetelen. De a Wizz Air-nél elvileg létezik erre a form, ami simán működik is, kivéve, ha módosítani kéne azt a számlát valami miatt. Akkor nem árt tudni, hogy ennek díja van, akkor is, ha nem mondják.

A történet márciusra nyúlik vissza, két jegyet vettünk Portugáliába – számla kiállítását is kértem. A számlák azonnal megérkeztek - megnyitottam, ellenőriztem a végösszeget, bezártam. Majd június közepén néztem rá újra és láttam, hogy az egyik számlán a vevő nevéhez egy „C” betű került. Pánik közepette felhívtam őket még az indulás előtt, hogy legyenek kedvesek javítani. Az ügyintéző segítőkészen felül is írta a másik számla mintájára majd jelezte, hogy hamarosan küldik emailban.

Olvasson tovább!

Ghost in the LG gépezet

2017.08.29. 12:10 | Homár Hilda | 41 komment

kijelzo_k_javi_ta_s_elo_tt_e_s_uta_n_10_percnyi_facebook_bee_gve.jpg

A fenti fotó nem valami művészeti projektből származó illusztráció, hanem az alábbi sztori csatolmányaként érkezett "Kijelzők javítás előtt és után, 10 percnyi Facebook „beégve”.jpg" nevű fájl tartalma, szóval maga a színtiszta valóság. A sztori elsősorban az LG G4, G5, G6, V10 és V20 típusú készülékek tulajainak tanulságos, a többiek leginkább azt lássák meg, hogy nem kell feladni, még, ha nem is egyértelmű néha, hogy mi a siker.

A Békéltető Testületre vonatkozó állításokkal viszont nem értünk egyet. A Békéltető egy lehetőség, ahol jó esetben megegyezés születik egy zűrös ügy mihamarabbi lezárására a költségekkel és az évekig nyúlással fenyegető pereskedés helyett. Ha nem jön össze a megnyugtató megállapodás, még mindig lehet bíróságra menni. Vagy mondjuk nem vásárolni többet olyan vállakozástól, amelyikről lehet tudni, hogy nem együttműködő.

LG csúcstelefonok kijelző típushibával, avagy a gyártó sajátos garanciakezelése

Tisztelt Szerkesztő, tisztelt Olvasók! Az alábbi történet több szempontból is tanulsággal szolgálhat... Ha a gyártócég számára fontos az ügyfél elégedettség, és a mostani nyilvánosabb publikálás kapcsán változtatna álláspontján, akkor az segítség lehetne azok számára is, akik ugyanúgy jártak a szóban forgó készülékkel, mint jómagam. Van, akinek már meg sem próbálták a javítást, mondván: „a kijelző csere nem oldaná meg a problémát”…

Íme, a sztori:
LG V10 okostelefonomon hat hónap használat után vettem észre először az átmeneti ideig tartó, fátyolos kijelző beégés („ghost image”) hibajelenségét, ami már kb. 5 perc használat után látható a kijelző azon részein, melyen előtte statikus részek (pl. a felső értesítési sáv elemei vagy az applikációk bal és jobb oldalon látható kerete) voltak megjelenítve, és csak akkor szűnik meg, ha a kijelzőt legalább 20 percig nem használom.  

Olvasson tovább!

A Főgáz felbecsüli, nem megbecsüli új ügyfeleit

2017.08.28. 13:37 | Homár Hilda | 42 komment

free-question-mark-background-vector.jpg

A sztori legnagyobb kérdése azért az, hogy a szolgáltató miért módosít automatikusan, és pláne miért nem értesíti egy ekkora változásról a vadiúj fogyasztóját? 

T. Homár!

A Főgáz felbecsüli, nem megbecsüli új ügyfeleit

Dél-Alföldi kis városunkat is elérte az összes gázszolgáltató vissza-államosítása. Így GDF-Suez ügyfélből Főgáz ügyféllé lettünk.

Barátnőm 1 hónapja Angliában van. Itthon, házában van bekötve gáz, melyet nem használ, de a lehetőséget megtartotta. A GDF Suez beállított neki fél éve ezért havi 1 köbméter vélelmezett fogyasztást, hogy az alapdíjat + 1 m3 árát leszedhesse. Jó.

Olvasson tovább!

Mit kezdjünk a felhalmozódott aprópénzzel?

2017.08.25. 13:57 | Homár Hilda | 104 komment

75585-lost-love.jpg

A Citibank árváinak panaszai annyiszor bukkantak fel az elmúlt hónapokban nálunk, hogy kezdem sajnálni, hogy anno nem próbálkoztam a bankkal. Igaz, akkor mára az Ersténél találtam volna magam, ami a panaszok alapján sokszor nem egy leányálom. Akinek van jó tippje, mihez kezdjen az ember a tízezres nagységrendű aprójával, ne tartsa magába!

Elégedett(len) volt Citi-s ügyfél az Erste köreiben...

Az index.hu közel fél éve már megírta a tíz leggyakoribb problémát, amivel a Citibank átvett ügyfelei szembesülnek, most hozzátennék egy 11.-et.

Piciny 2 fős háztartásunkban, időről-időre jelentős mennyiségű aprópénz gyűlik össze, mert napjaink végén egyszerűen csak kiürítjük a zsebünkből és félretesszük (nyaraláskor, karácsonykor jól jön +40,50,60-ezer forint). Nap közbe nem szoktam-, nem is tudok-, s nem is akarok elkölteni ennyi aprót, amennyit a boltok rásóznak az emberre és parkolásért is mobillal fizetek, ha szükséges. Most egy kisebb mennyiség gyűlt össze, Citi-s időkben, volt hogy 50-60e is megvolt.

Olvasson tovább!

Retró vásárlói élmény a Mömaxban

2017.08.24. 12:54 | Homár Hilda | 66 komment

950_kep95058c29611aef53_1.jpg

Az egykori Baumax helyére benyomult osztrák bútoráruházlánc 2 éve ősszel nyitotta meg első üzletét Magyarországon. Azóta kétszer szerepelt a Homáron. Az alábbi levél alapján ez vagy úgy történhetett, hogy eleve kevés vevő teszi ki magát ennek az elszántsági versenynek, vagy történt valami, amitől mostanában változtak a dolgok az áruházban. Reméljük az utóbbi, és ezzel el is értük a gödör alját.

Szocialista retró a Mömaxban

Sajnos tavalyelőtt a legendás Jégbüfé megszűnésével eltűnt az ország talán utolsó szocialista retróbárja. Ki ne emlékezne rá? Egy sort végigállva tudtunk rendelni, aztán a következőt kivárva kiadta valaki az minyont, majd ha ezt túléltük, lehetett a kasszánál is sorban állni. (majd állva behabzsolni mindent). Nem volt az a „műkedvesség” a dolgozók arcán, az őszinte (enyhén bunkó) kiszolgálás adta meg a hely igazi hangulatát. Azok a keserű, de mégis valahogy szép napok!

De hová menjen most az ember, ha szeretne kicsit nosztalgiázni?

Javaslom a retróhangulat szerelmeseinek a Mömax áruházakat!

Külsőre ugyan akár egy svéd bútorüzlettel is összetéveszthetnénk: szépen kialakított kiállítótér, labirintus szerű kialakítás, nappali – hálószoba – konyha stb. osztályok. De hol lehet itt a bútort megvenni? Rejtélyes… Felettébb rejtélyes.

Olvasson tovább!

Nem lehet online vásárolt jegyet visszaváltani a MÁV-nál?

2017.08.23. 15:20 | Homár Hilda | 36 komment

screenshot_2017-08-23_15_06_47.png

Vágányember legyen, aki ezt érti! Az még oké, hogy online vásárolt vonatjegy is csak személyesen váltható vissza, de innentől kész lidércnyomás az egész. Miért nem tudják az információban, hogy hova kell menni? Kelenföld? Déli? Keleti? Tök nem mindegy. És mi az, hogy csak az utazás előtt egy órával lehet visszaváltani? Nem beszélve a levél ezen részről: "benyújthatom a visszatérítési igényem, de azt nem fogadják el, mivel nincs csatolva hozzá a menetjegy, amit ugye online vásároltam, és okostelefonról mutatható be."  Rákérdezünk, hogy ez tényleg így zajlik-e normális ügymenet szerint.

Kedves Tékozló Homár!

Mivel hasonló sztorit nem találtam még a blogon, ezért gondoltam megosztom veletek, hogy mi történt velem csütörtökön, amikor Intercity vonattal szerettem volna Komáromba jutni, majd Révkomáromból tovább utazni a szüleimhez. A történet kicsit hosszú lesz, de körülbelül ilyen hosszan tartott az egész ügyintézési folyamat is.

Mióta létezik a MÁV-START internetes jegyvásárlása, (és mióta a Budapest-Komárom-Győr-Sopron/Szombathely vonatokra a zsúfoltság miatt sosincs a jegypénztárakban helyjegy) azóta én online vásárolom meg a jegyemet Komáromba. Így történt ez most is. Munka után szerettem volna a szüleimhez utazni Felvidékre. Megvettem a jegyem előre a Keletiből induló Intercity vonatra, amire én Kelenföldön száltam volna fel 18:25-kor. Sajnos csak szálltam volna, mert a járat ismeretlen okok miatt 40 percet késett a Keletiből, s mivel nem jött, én úgy döntöttem nem szállok fel rá, mivel a Révkomáromból induló utolsó, 19:46-os járatot már nem értem volna így el. Ottragadtam volna a városban. Gondoltam semmi gond, a késés miatt visszakérem a jegyem árát, vagy annak legalább egy részét.

Olvasson tovább!