Tékozló Homár

Olcsó parfümnek híg a leve és modortalan a forgalmazója

2017.03.24. 16:13 | Homár Hilda | komment

screenshot_2017-03-20_13_16_38.png

Mindenki nyugodjon meg, a Kolibri Űgyfelszolgalat kérdés esetén reagál a levélre 5 órán belül. A posztban azt is meg lehet nézni, milyen stílusban. 

Érdekes történettel fordulok Önökhöz! Egy internetes parfümöt áruló cégről szeretnék írni, a www.colibrifragrance.com-ról.

A facebookon számtalanszor találkozunk hirdetésekkel, én is belefutottam ebbe a "parfümösbe" és mivel nő vagyok, rögtön meg is néztem... Az oldal luxus termékeket árul az eredeti ár töredékéért, pl. egy 36 ezer Ft-os Chanel parfümöt, mindössze 7990 Ft-ért.

Valamiért az utóbbi időben nagyon bosszant, ha látom milyen aljas módon próbálják becsapni, hiszékeny embertársaimat. Rögtön írtam egy kommentet, hogy

Chanel parfüm 7990Ft - ért � Na persze.

Olvasson tovább!

Hogy lehet egy ingyen csomag OmegaMarine bevállalásával nehezen levakarható barátra szert tenni?

2017.03.24. 10:23 | Homár Hilda | komment

unnamed.jpg

Azt nem tudom, hogy szegény norvégok tudnak-e arról, hogy egy lengyel cég a legirritálóbb becsapdázós módon tukmálja könnyelmű magyarokra az amúgy tök hasznos omega3-at, de hogy Béres Alexandra kicsit jobban megnézhetné, hogy mihez adja a nevét, az biztos.

Üdv!

Körülbelül évente, félévente kapjuk ezt a levelet rendszeresen. A csatolt képen jól látszik, hogy van egy oldalnyi reklámszöveg. A diagramnál hivatkozott oldal legalább létezik: http://www.fao.org/faostat/en/#data/CL/visualize 

A levél mindenhol felhívja a figyelmet, hogy ingyen küldenek egy dobozzal a termékből, és nem kötelez további termék megvásárlására. Ezek után gyanakvással tekintettem az apró betűs részre, ahol rögtön bele is kell egyeznie a "vásárlónak", hogy az Intrum (behajócég) kezelje az adatait.

Olvasson tovább!

Mire vonatkozik és hogy működik a 3 napos szabály?

2017.03.23. 10:41 | Homár Hilda | komment

free-question-mark-background-vector.jpg

Fogyasztóvédelmi témában makacsul tartja magát az a tévhit, hogy a vásárlástól számított három munkanapon belül visszavihetjük a terméket a kereskedőhöz, aki köteles azt kicserélni vagy visszafizetni az árát. Annyi igaz, hogy volt ilyen szabály. 1997-ig. És az is igaz, hogy van most is valami ilyesmi, de megkötésekkel.

Tisztelt Tékozló Homár!

Amiatt keresem meg, mert vásároltam egy laptopot, amelynek hűtőventillátora nagyon hangos volt. A technikai része nem is feltétlenül fontos, de valószínűleg gyári hibás a hűtése a laptopnak. Ezt egy vasárnap, de három munkanapon belül, írásban jeleztem a szerviznek, akik 48 órán belüli választ ígértek, de végül nekem kellett felhívni őket, hogy mit gondolnak. Másnap eljött a futár, azóta foglalkoznak vele.

A kérdésem az lenne, hogy jelenthet-e bármi problémát, hogy nem a kereskedőhöz fordultam, hanem a termékregisztráció után azonnal a gyártóhoz? Ilyen esetben is érvényesíthető a három munkanapon belüli csere?

Köszönöm a segítségét!

Tisztelettel:

János

Lássuk, hogy is van ez!

Kedves János!

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet azt írja, a jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, akitől a fogyasztó a terméket vásárolta, tehát amennyiben meghibásodik a termék, közvetlenül annál a vállalkozásnál kérjük javítás vagy éppen csere iránti igényünk teljesítését, akitől vásároltunk, hiszen vele állunk jogviszonyban. 

A fenti jogszabály által meghatározott tartós fogyasztási cikkekre vonatkozóan azonban találhatunk egy speciális szabályt is, ha 3 munkanapon belül jelezzük, hogy az új termék hibás, és kérjük, annak cseréjét, akkor a kereskedő nem hivatkozhat arra, hogy inkább kijavítást teljesít. (mert pl. az rá nézve gazdaságosabb lenne). Főszabály szerint a kijavítás iránti igény érvényesítésénél valóban lehetőségünk van arra, hogy közvetlenül a jótállási jegyen szereplő szervizhez forduljunk, 3 munkanapon belüli csereigényt azonban közvetlenül a gyártóval vagy a szervizpartnerekkel szemben nem, csak a kereskedővel szemben lehet érvényesíteni.

Bár a szabályok jelen esetben számodra kedvezőtlen rendelkezéseket tartalmaznak, mivel eddig nem kaptál elutasítást igényeddel kapcsolatban, valószínűleg nem ez fogja akadályát képezni annak, hogy kaphass egy új készüléket. 

Hitelkártyát csak feketeöves akkurátus népeknek. Vagy nekik pont nem!

2017.03.22. 10:19 | Homár Hilda | komment

4450723931.jpg

A hitelkátya nagyon nem mindenkinek való. Sőt, igazából a fix jövedelemmel rendelkező, precíz, pontos, fegyelmezett embereken kívül mindeki másnak egy gigantikus Veszély! Veszély! feliratnak kéne kétségbesett villogással bekapcsolnia az agyában, amint felmerül akár csak a gondolata is, mert rettentő könnyű megcsúszni vele. De ki gondolta volna, hogy a precíz, pontos, fegyelmezett emberek is megjárhatják vele?

Tisztelt Homár Szerkesztőség!

Szeretném megosztani Önökkel egy hónapja tartó izgalmas kálváriámat a Raiffeisen Bank panaszkezelési osztályával és amennyiben érdemesnek tartják egy postra a történetet, kérem osszák meg olvasóikkal, hogy ők is okuljanak a felelős hitelkártya használat következményeiből.

Öt éve vagyok Raiffeisen ügyfél és közel három éve használok One Card hitelkártyát a mindennapi vásárlásaimhoz. Sokáig minden kifogástalanul működött... vásároltam valamit, majd azonnal vissza is töltöttem a kártyára, így lényegében mindig nullás volt az egyenlegem, ugyanakkor negyedéven sikerült kitermelni a kártyával elérhető maximális 10.000 Ft-os visszatérítést. Ez éves szinten 40.000 Ft, amiből levonva a kártya díját (~6000 Ft), még így is 34.000 Ft-ot kaptam lényegében a semmiért. 

Olvasson tovább!

Ott a címkén, hogy ára: 9,99€, akkor miért kell forintban fizetni?

2017.03.21. 15:46 | Homár Hilda | komment

super-mario-igra-voprosiki.jpg

Olvasónk szerint felháborító, hogy nem enegedték euróval fizetni az ismerősét egy itthoni boltban, és ezt az egészet az alábbi Springfield árcédulára alapozza. Szerintünk ebből nem következik feltétlenül, hogy euróban vagy kunában is fizethetünk, de meg is kérdeztük.

Sajnos nem tudom, melyik üzletükben készült a kép, de az illetőt nem engedték euróval fizetni. Felháborító, nem?
unnamed.png

Íme, a nem túl meglepő válasz:

Kedves Homár Olvasó!

A vállalkozások kötelesek eleget tenni az ár feltüntetésére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek. Ezek közül a legfontosabb szabályok a következők:

- a fogyasztót írásban tájékoztatni kell a megvételre kínált termék eladási áráról és egységáráról, illetve a szolgáltatás díjáról;
- az eladási árat, az egységárat, illetve a szolgáltatás díját egyértelműen, könnyen azonosíthatóan és tisztán olvashatóan kell feltüntetni. Az eladási árat és az egységárat, Magyarország törvényes fizetőeszközében kifejezve, a fizetőeszköz nemét (forint) vagy annak rövidítését (Ft) megjelölve kell feltüntetni;
- a termék eladási áraként és egységáraként, illetve a szolgáltatás díjaként a fogyasztó által ténylegesen fizetendő, az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is tartalmazó árat kell feltüntetni;
- több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejű feltüntetése esetén a vállalkozás köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási ár vagy szolgáltatási díj felszámítására.

Ezt meghaladóan a vállalkozások maguk dönthetik el, hogy a termékek ellenértékét milyen pénznemben lehet kifizetni az üzlethelyiségben. Ha a vállalkozás úgy dönt, hogy euróban is elfogadja a vételár kifizetését, akkor pl. gondoskodnia kell megfelelő pénztárgépről, amely mindkettő pénznemben rögzíti a bevételt, illetve a vásárlásról készült nyugtának is euró összeget kell tartalmaznia. Nincs arra nézve sem megkötés, hogy a vállalkozásnak milyen árfolyamot kell figyelembe vennie a termék árának euróban történő meghatározásakor. A termék azonban ebben az esetben sem lehet feltűnően értékaránytalan, mert az a megkötött adásvételi szerződést megtámadhatóvá teszi.

A megküldött árcédula általánosnak tekinthető olyan termékek esetében, amelyeket a cég több ország áruházaiban értékesít. Véleményünk szerint ez megfelel a fent meghatározott törvényben rögzített követelményeknek és nem következik belőle, hogy az áruház a terméket köteles lenne euróért vagy más külföldi fizetőeszközért értékesíteni.

Felhasznált jogszabály:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről 
- 4/2009. (I. 30.) NFGM–SZMM együttes rendelet a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól 

Az aranytesók és az egyszerűség

2017.03.21. 09:53 | Homár Hilda | komment

screenshot_2017-03-14_12_11_12.png

Szimplisziti.

Golden Brother - a nagyszerű (?) arany befektetés... Vagy mégsem?!

A horvátországi bejegyzésű cég (Golden Brother d.o.o.goldenbrother.eu) multi-level marketing struktúrában kecsegtet mesés jövedelemmel... addig pedig fizessük csak szépen be a pénzünket befektetési aranyszámlára... Jól hangzik, ráadásul a cég még egy 15 napos elállási jogot is biztosít, ha meggondolnánk magunkat.

Hát én meggondoltam, és a 15 nap lejárta előtt ezt írásban jeleztem is feléjük. A válasz az volt, hogy igyekeznek békés úton rendezni az ügyemet (hogy mi, még ők fenyegetőnek?!) természetesen az elállási jog értelmében vissza fogom kapni a pénzem 6 hónapon belül (!) befektetési aranyban(!).

Mi van?! Akkor hol van itt az elállási jog? Teljesen hülyének néznek?!

Olvasson tovább!

Mézesmadzagot kínál a Bravofly?

2017.03.20. 16:33 | Homár Hilda | komment

bravofly-logo.gif

A Bravoflyon vásárlásról netszerte megoszlanak a vélemények. Nálunk is volt már rájuk panasz, igaz, akkor nem egészen ilyen témában, mint most. Itt a kérdés az, hogy minek minősül a mézesmadzagnak tűnő olcsó repjegy, ammiről aztán kiderül, hogy nem létezik.

T. TH!

Fapados repülőjegy-vásárlás Budapestről: 4 főre, London odavissza Húsvétkor, amúgysem olcsó időszak, pontos napszakban tudunk csak repülni. Különböző portálokon nézegettem, 240 ezer körül egy plusz csomaggal. Kikötöttem egy Wizz Air-es járatpárnál, ezt kerestem, hol a legjobb.

Adott keresőszavakra a Google legelső „hirdetés”-e:  "Repülőjegy legolcsóbb - Online helyfoglalás egyedi árakon - bravofly.hu‎ www.wizzair.hu.bravofly.hu/‎ " Úgy tűnik tehát (és már ez is megtévesztő), hogy ez a Wizz Air saját online értékesítési felülete.

Vasárnap délben elkezdtem a bankkártyás vásárlást, a folyamat végén a „Vásárlás”-ra klikkeléssel befejeztem a folyamatot, kb. 237 ezer Forint volt. A bankomtól megjött a tranzakcióról az sms is. A Bravofly-tól kaptam egy visszaigazoló e-mailt:

Olvasson tovább!

Golyóstollal skribálja át furcsán akciósított árait a Hervis

2017.03.20. 10:14 | Homár Hilda | komment

17343018_10155676969885260_8398635000311328574_n.jpg

Nem Péter az első, aki a Hervis meghirdetett akcióján felbuzdulva lelkesen becsattog a sportszeráruházba, aztán az ott tapasztaltak hatására csalódásának egy alaposan körbedokumentált, dühös levélben ad hangot. A korrábbi levelek is szinte kivétel nélkül arra panaszkodtak, hogy megtévesztőek a reklámok. Nem vagy nem egészen úgy járnak a kedvezmények, ahogy számít rájuk az ember, és nem is csak a fránya apróbetűk miatt. 

Sziasztok!

A Hervisben törzsvásárlói napok vannak a hétvégén (március 18-19.). Na persze, csak átverés az egész, simán le akartak húzni mindenkit! Még külön küldtek postán kuponokat is. Azt írják, hogy kerékpárokra 20-30% kedvezmény, plusz 2 kedvenc termékre 27% mínusz! Csak menjen az ember vásárolni. 

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása