Tékozló Homár

Vajon megfelelő csomagolásnak számít a kutya alól kirántott, újraeszkábált, mindenfélével kitömött doboz?

2017.02.24. 15:26 | Homár Hilda | komment

dsc_0098_1.JPG

Nem elég a bosszúság, hogy nem működik valami, amit neten rendelt az ember, ilyenkor bónusz macera az egészet újracsomagolni, és visszaküldeni a motyót a feladónak. Aztán van az, amikor ezen bukik is az egész projekt.

Tisztelt Szerkesztőség!

Interneten vásároltam egy egyengető gyalut (Güde GADH 204-et). Meg is jött szépen, de az első használatkor széthullott a motorja. Ahogy kell szépen becsomagoltam, jött is a GLS és elvitte. A szervizbe (Güde Hungary Kft.) már nem egészen olyan állapotban érkezett, ahogy megküldtem, hanem szanaszét törve. A szerviz tájékoztatása alapján több hetes GLS kontra Güde szerviz huzavonának nézek elébe, amiben az én megfelelő csomagolásom lesz a vitatéma.

A gyári csomagolás nem volt már meg, mivel tiszta olaj volt a gép, így a doboz is, valamint nem gondolom, hogy dobozokat kellene őrizgetnem, az esetleges meghibásodások miatt. Minden esetre kirántottam a kutya alól a lapra szedett dobozt, jól összeragasztottam, teletömtem mindennel, amit otthon találtam, körbefóliáztam, stb. Sajnos otthon nincs logisztikai bázisom, így az általam kihozható maximumot tudtam csak megtenni.

Olvasson tovább!

"Elnézést, de tovább ezt nem tudom tétlenül nézni!"

2017.02.24. 11:34 | Homár Hilda | komment

shutterstock_360837692.jpgNem fogjátok elhinni, de az alábbi levél írója még mindig egy balul sikerült Black Friday-es vásárlása miatt szívja a fogát, no meg önti a pénzét kifele aktívan is az ablakon. A nagy kérdés az, hogy ezeket a járulékos költségeket ráverheti-e az ember a hibásan teljesítő cégre.

Kedves Homár,

Elnézést, de tovább ezt nem tudom tétlenül nézni!

A fekete pénteken vásárolt Playstation 4 konzolomat visszaküldtem az Emag-hoz mert hibás volt. Ezt szépen december 9-én el is szállították, majd csak December végén írtak, hogy a termék viszgálatát meg is kezdték. Ezt meg is tudom érteni, mert karácsonyi időszak volt. Január 3.-án a termék ki lett cserélve és azt az információt kaptam, hogy a termék 3-5 munkanapon belül ki lesz szállítva.

Sajnos a terméket még most sem kaptam meg, pedig már 6 hét telt el. Az elmúlt hetekben naponta hívtam az ügyfélszolgálatukat, hogy tájékoztatást kapjak a termék kiszállításáról. Mindig ugyan az a választ kaptam, hogy ráírnak a szervizre és logisztikára.

Általában türelmes ember vagyok, de ezt már nem bírom magamban tartani. Ha tudtam volna, hogy ilyen a szolgáltatást nyújtanak, akkor igénybe sem vettem volna a segítségüket. Megvettem a kedvenc játékomat 20.000 ft-ért amit ma már megvehetek 7.500 ft-ért is. Elő kellett fizetnem a PSN szolgáltatásra, ami 6000 ft-ba kerül 3 hónapra. Ez a 3 Hónap már le is járt és egyáltalán nem tudtam igénybe venni. Eddig összesen 18.500 ft-t buktam Miattuk, mert nem képesek 1 terméket elszállítani A pontból B-be.

Esetleg kaphatnék egy véleményt, hogy az elbukott összeget, milyen módon tudnám visszakapni? Már írtam a fogyasztóvédelemnek e-mailt, de még semmilyen választ nem kaptam tőlük.

Előre köszönöm válaszukat.

Üdvözlettel: István

Itt a vélemény:

Kedves István! 

A levélben megjelölt költség a hibás teljesítéssel összefüggésben felmerült és a jogosult vagyonában bekövetkezett kárként minősülhet. Ezeket az igényeket az általános öt éves határidőn belül lehet érvényesíteni az eladóval szemben. A kártérítési felelősség alól az eladónak lehetősége van kimentheti magát a törvényben meghatározott feltételek igazolása esetén.

A kártérítést az eladóhoz címzett, írásbeli igénybejelentéssel lehet érvényesíteni. Ha az eladó a bejelentésben foglaltakat nem ismeri el, vagy arra nem válaszol, abban az esetben az igény közjegyzői fizetési meghagyásos eljárás megindításával vagy az illetékes békéltető testület előtt követelhető.

A fizetési meghagyásos eljárás során az eladónak lehetősége van ellentmondással élni, amelynek következtében perré alakult eljárásban a vevőnek kell bizonyítania a kár bekövetkeztét, annak összegszerűségét, illetve a hibás teljesítés és a kár bekövetkezte közötti közvetlen összefüggést is. A játék vásárlással kapcsolatban érvényesíteni kívánt igény esetében ennek az összefüggésnek a fennállását kétségeknek látjuk.

A termék kicserélését a vállalkozásnak 15 napon belül kell teljesítenie. Ezzel kapcsolatban javasolunk egy felszólító levél megküldését, amelyben a teljesítésre egy véghatáridőt biztosít. Ha a cég ebben a határidőben sem teljesíti a jogos követelést, akkor a szerződéstől történő elállás és a konzol vételárának visszakövetelése is megalapozott lehet.

Felhasznált jogszabályok:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet

UPDATE

Kedves Homár,

Amint elküldtem Önöknek az e-mailt, másnapra  ez az e-mail várt az emagtól.

Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy a termék (PS4Slim500) helyzete jelenleg ismeretlen a termék ezért a szervíz sztornózta.Kérem jelezzen vissza amennyiben a termékre továbbra is igényt tart milyen címre küldhetünk ki egy új terméket.
A vételár visszautalásához kérjük, hogy erre a levélre válaszolva küldje meg bankszámlaszámának IBAN formátumú változatát, illetve a bankszámla tulajdonos nevét, hogy a visszautalást mielőbb el tudjuk indítani.

3 hónapig tartott mire rájöttek, hogy a termék elveszett. Gratula nekik.

Persze a termékre továbbra is igényt tartottam, mert olyan áron sehol sem tudtam volna megvenni mint a fekete pénteken. Kérésemre, kárpótlásként 4000 Ft-os eMag utalványt tudtak biztosítani, amit elfogadtam mivel a sok telefonbeszélgetés és e-mailek után teljesen megutáltam őket és minden ügyet le akartam velük zárni.

Köszönöm.

Üdvözlettel:

István

Sam sung, Sam nem sung - tragikomédia 6 felvonásban

2017.02.23. 16:42 | Homár Hilda | komment

via GIPHY

Az ember azt gondolja, hogy a szerviz arra van, hogy a hibás dolgokat megjavítsa. Vagy megmondja, ha valami miatt ez nem megy. Szóval az ember fogja az elromlott holmit, elmeséli bent, mi a szitu, kicsit beszélgetnek a témáról, beleértve a javíthatóságot és az árat is, aztán hazamegy, a szakik munkához kezdenek, aztán x idő múlva a gazda átveszi a meggyógyított jószágot, kifizeti a gondolkodás árát, és a szereplők búcsút mondanak egymásnak. Aha, meg ahogy Móricka elkézeli.

Tisztelt „Homár Hilda”!

Már túl vagyok rajta, van másik telefonom, de azért szerintem megörökítésre érdemes.

Cím:
Samsung telefon javítás Samsung szervizben több felvonásban, előjátékkal, hepienddel.

Előjáték

2015.júniusában Samsung Galaxy Note GT-N7000 telefonom nem működött. El vele a Budapest, XIII. Váci út 30.száma alatti Prémium Samsung Szervizbe. Nagyon készségesen megmutatták, hogy az akkumulátor már feldudorodott, ez annak jele, hogy cserélni kell. Megtörtént, 6.000 Ft, működött.

Első felvonás
Nem használtam a működő telefont, de 2016.karácsonya előtt úgy gondoltam elajándékozom valakinek. Előtte bekapcsoltam: nem működött. Ugyanoda szervizbe. Itt párbeszéd:

Olvasson tovább!

Néha hozzácsap a Wizz Air egy Discount Club tagságot a jegyhez?

2017.02.23. 10:36 | Homár Hilda | komment

wizzair_ke_p.jpg

Olvasónk szerint igen, ami akár egy kedves gesztus is lehetne a törzsutasoknak, ha nem számolnának fel érte lóvét, amit aztán az istennek se akarnak visszaadni. 

Kedves Homár!

 2017. január 11-én volt szerencsém a Wizzair járatával eljutni Izlandra, azonban a hazajövetelt követő elszámolásnál meglepetésként tapasztaltam, hogy a repülőjegyemhez hozzáadtak egy 7000 Ft-os tételt Group  Wizzair Discount Club címen. Naivan azt feltételeztem, hogy csak technikai probléma miatt fordult elő és jóváírják. Jeleztem azonnal az ügyfélszolgálat felé, hogy gond van és panaszt nyújtottam be (ID: A733396F). Erre a mai napig semmi visszajelzés nem érkezett, pedig már a hivatalos 30 napos válaszadási határidő lejárt. 

Több alkalommal 2017. január 30-án 10:27 és 10:31 órakor próbáltam az emeltdíjas telefonos ügyfélszolgálaton érdeklődni, hogy mi van a beadott kérelmemmel, egyáltalán milyen válaszra számíthatok, mással is előfordult-e már ilyen.

Az ügyintézők készségesen végighallgattak, türelmemet kérték, hogy beszélnek a felettesükkel, majd több perc várakoztatás után se szó, se beszéd bontották a vonalat. Kétszer fordult elő a fenti időpontokban, hogy feleslegesen tartatták velem a vonalat, plusz költségeket okozva ezzel nekem, nem elég a 7000 Ft-os lenyúlás.

Ekkor írtam egy újabb panaszt  (ID: d8143481), hogy ez mégis milyen ügyfélkezelés és kérem a korábban beadott, 7000 Ft-os Group  Wizzair Discount Club kompenzálását továbbra is. Erre szinte pár órán belül érkezett egy üzenet, miszerint ezen automatikus üzeneten kívül más választ nem küldenek. 

Olvasson tovább!

Feketelista: amikor az egy év garancia csak hangzatos frázis

2017.02.22. 10:36 | Homár Hilda | komment

screenshot_2017-02-13_14_34_03.png

Természetesen megkérdezzük a megvádolt céget is az esetről, de ha minden úgy történt, ahogy itt le van írva, akkor az egész ügyben egy helyes dolog van: hogy itt a levél a Homáron.

Tisztelt Szerkesztőség!

Nagyon dühös vagyok a Varga Árnyékolástechnika cégre. 2016. pünkösdkor szerelték be a megrendelt redőnyöket. Egy panel lakás összes nyílás zárójára. Egy év garanciát vállalt a cég. Azt nem kell mondanom, hogy tisztességes számlát nem kaptam, csak a felmérés adatait tartalmazó cetlit, rajta a fizetendő árral. Még 2016 nyarán kiszakadt az erkély ajtóra szerelt redőny gurtni sínje a műanyag ablak zárótokjával együtt. A redőnyt megmozdítani sem lehetett úgy beszorult, ezért az erkélyre sem lehetett kimenni. Ez így maradt több mint egy hónapig. A vállalkozó többször megígérte, hogy kijön és megcsinálja. A végén már fenyegetőzni kellett, hogy a fogyasztóvédelemhez fordulok. Annak lett hatása, 2 napon belül megjelent és helyre hozta a hibát.

Olvasson tovább!

Az OTP nem hordja tenyerén a junior ügyfeleket, hiába vannak köztük a leendő cégvezetők

2017.02.21. 17:01 | Homár Hilda | komment

otp_bank_logo_svg.png

Lehet, hogy ez nem az általános ügymenet, csak egy különösen szerencsétlen csillagzat alatt született különösen szerencsétlen projekt, de az biztos, hogy nem csak a 12 éves vadiúj ügyfélnek az, hanem az OTP-nek is.  Mert csodálkoznék, ha ebből a kálváriából nem azt a tanulságot szűrte volna le az a komoly, megbízható gyerek, hogy a választott bankja sem komolyságban, sem megbízhatóságban nem nő fel őhozzá.

Kedves Homár!

Nagylányunk 12 éves, korához mérten rendkívül komoly, megbízható gyerek, elérkezettnek láttuk az az időt, hogy saját számlája, kártyája legyen, a zsebpénzét arra kapja és megtanulja kezelni. Mivel a családban mindenki OTP számlával rendelkezik célszerűnek látszott ott nyitni Junior számlacsomagot.

Előkészület: az OTP honlapján minden adatot felvittünk a rendszerbe, kiválasztottuk a kártyára szánt képet, feltöltöttük, időpontot foglaltunk a bankfiókban történő aláírásra. Minderről automatikus visszaigazoló leveleket is küldött a rendszer, hogy sikeres volt.

Első meglepetés, az időpontra érkezés rendben volt ugyan, de semmilyen előre feltöltött adatot nem talált az ügyintéző a rendszerükben, ezért 40 perc alatt újra beírogatott mindent - hogy miért ilyen lassú? Ilyen a rendszer - volt a válasz. Végre miden sikerült, kivéve, hogy a bankkártyára kiválasztott képet így nem tudtuk megadni - gyereknél ez is szempont... Nem baj, megértette, elfogadta, most ezt nem lehet. A számlához Internetbank szerződést is kötöttünk, jó, ha azt is megtanulja kezelni a gyerek, na meg a szülői kontroll miatt is. Mindez történt január 19-én. De az ügy itt nem ért véget happy-enddel, igazából a bosszúságok csak most kezdődtek.

Olvasson tovább!

A Brands.hu pénzügyesei nem utalnak, és válaszolni se nagyon válaszolnak

2017.02.21. 09:48 | Homár Hilda | komment

brands_hulogo.jpg

A webshopok üzemeltetőit törvény kötelezi az ügyfélszolgálat működtetésére, ami nem egy nagy etvasz. Egy normális hozzáállású cég tudja, hogy a vásárlók elégedettségét legalább annyira befolyásolja, ahogy bánnak velük, mint a termékek minősége vagy a kínálat bősége. A Brands.hu viszont elég furán oldotta meg ezt a a dolgot. Nem csoda, hogy itt kötöttek ki.

Hit, remény és copy paste ügyfélszolgálat

Január 13-án a hivatalos formanyomtatványon jeleztem a brands.hu-nak, hogy elállnék a vásárlástól, mert a megrendelt 40-es helyett küldött 34-es, lábszárközépig érő sínadrággal és az egyéb gyerekméretű ruhákkal nem tudok mit kezdeni. 16-án visszaküldtem a termékeket, a posta e-mailben tudatta, hogy a csomagot 17-én átvették. A törvény és a saját honlapjuk szerint 14 napon belül kellett volna visszautalniuk a kifizetett összeget. 3 hét múlva elkezdtem érdeklődni.

Olvasson tovább!

MEGBÜNTETTEK, mert merészkedtem számlát kérni!!!!

2017.02.20. 15:09 | Homár Hilda | komment

7649793_7b7848954b0ae68ad16b941d91c38e0b_m.jpg

Esküszöm, kaptuk ezt a levelet, még ha olyan is, mintha én írtam volna azért, hogy egyszer és mindenkorra elmagyarázhassuk, mit is a helyzet, ha az ember céges számlára veszi magának a tévét vagy a sövénynyírót. 

Tisztelt Bauhaus és Kedves Homár!

Ritkán tévedek a Bauhausba, de ezentúl ezen ritka látogatásaimat is töröltem az életemből.

Minap én balga betévedtem a Dunakeszi Áruházba és mertem venni egy sövénynyírót, SŐT még ezt is tetézve számlát kértem róla. Potom 26.990 Ft.
Fizettem, rendben.
Majd kértem a jótállást,vagy garanciát igazoló papírokat, mivel a vásárlásom értéke meghaladja a 10.000 Ft-ot.

NA MOST JÖTT A POFÁRAESÉS!

Olvasson tovább!

Az illető úgy nyilatkozott, hogy eljárhat a szolgáltatások ügyében, a UPC meg simán elhitte

2017.02.20. 09:30 | Homár Hilda | komment

upc-logo-1200x800.jpg

Az ember sok mindenre fel van készülve általában egy szolgáltatóval kapcsolatban, de arra a meglepetésre valószínűleg a legkomolyabb Negatív János sincs, hogy valaki másnak sikerül módosítania az előfizetését a szolgáltatója hathatós közreműködésével.

Kedves Homár!

Kérlek, az alábbi levelet jelentessétek meg az oldalatokon, köszönöm!

UPC vs Adatvédelem, avagy áremelést, szerződéshosszabbítást mindenkinek

A napokban szembesültem azzal, hogy 2015. májusában kötött 24 hónapos szerződésem határozott ideje meghosszabbodott 2018. februárjáig. A szerződés természetesen az én nevemen szerepel, meghatalmazást sem készítettem senki számára, így azzal kapcsolatban kizárólag én rendelkezem döntési joggal.

Ennek kapcsán kérvényeztem, hogy érvénytelenítsék a feltehetően a volt párom által, telefonon 2016. február 19-én és 22- én lezajlott beszélgetések alkalmával meghosszabbított – teljes mértékben jogellenes módon – a szerződésem.

A UPC első körben arra hivatkozott, hogy emailben tájékoztattak a szerződés módosításáról és így az életbe lépett a ráutaló magatartás miatt. Már itt is súlyos jogsértést követtek el, hiszen jogosulatlan személlyel történt szerződésmódosításra hivatkozva küldtek számomra szerződésmódosítást, tehát az email kiküldésére sem volt érvényes felhatalmazásuk, ha betartják a hatályos előírásokat és a döntéshozóval kötnek szóbeli megállapodást. Ez így, ebben a formában, egyoldalú szerződésmódosításnak minősülne és jogalapot képezne a szerződés, ügyfél oldali azonnali felmondására.

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása