Tékozló Homár

Koldus kenyérpirító és királyfi kenyérpirító találkozása a konyhapulton

2018.01.11. 13:25 | Homár Hilda | 55 komment

24891760_1762114340486536_313605410_n.jpg

Mint két Olsen-lány, úgy hasonlít egymásra a fenti két kenyyérpirító. Leszámítva a kezelőfelület felett virító márkajelzést. No meg az árukat. Mayáéknak teljesen véletlenül családilag sikerükt a családegyesítést megoldani az ikreknél, és az árukról szóló diskurzus csapta ki a biztosítékot, tekintve, hogy ő több, mint 6000-ért vette, amit a szerencsésebbik rokon megúszott 3000 alatt. A Hogy lehet ez?-re valószínűleg az a nem törvénytelen, viszont elterjedt, és így a Tescónál is előforduló megoldás, hogy a gyártó ugyanaz, csak a csomagolás más. (Tudom, hogy sovány vigasz, de azért hátha: ugyanezt a terméket fehérben árulják 9000-ért is.)

Tisztelt TH.

Szeretném a segítségeteket kérni.

A héten vásároltam egy 'márkás' Daewoo kenyérpirítót az egyik Tesco áruházban 6290 ft áron. A családom pedig szintén a héten vásárolt egy 'no name' kenyérpirítót a Penny marketben 2790 forintért.

A feliraton kívül a két termék minden paraméterben megegyezik.

24989245_1762114533819850_42342787_n.jpg

Az interneten rákeresve azonban csak a névtelen készülék nyomaira lehet rábukkanni, mert ott megadták a Mediont mint forgalmazót. A Daewoo kenyérpirító gyakorlatilag nem létezik.

Most tényleg vettem dupla áron egy hamisítványt, csak mert rajta volt egy jobb márka neve? Legális ez? Én a pénzemért nem ezt vártam. Ha visszaviszem, visszakaphatom a vételárat?

A történethez hozzátartozik, hogy nem voltam maradéktalanul elégedett a készülékkel, miután kipróbáltam,ezért 3 munkanapon belül visszavitettem Tesco-ba, visszaigényelve a vételárat. De a vevőszolgálaton elhajtottak, hogy a készülék működik, a problémám nem jogos. Ezek szerint nem állhatok el a vásárlástól ha a készülék nem hibás, és csak úgymond "aggályaim merültek fel a termék eredetiségével illetve ár-érték arányával kapcsolatban"! Hova fordolhatok, ahol meg is hallgatnak? A tanácsokat előre is köszönöm.

Maya

 

A fogyasztókat indokolás nélküli elállási jog a távollévők között létrejött, illetve az üzlethelyiségen kívül kötött szerződések esetében illeti meg a vállalkozásokkal szemben, amelyet a termék átvételétől számított 14 napon belül gyakorolhatnak.

A kenyérpirító vásárlása üzlethelyiségben történt, így ezt az elállási jogot nem lehet gyakorolni.

A vállalkozás hibátlanul működő terméket nem köteles kicserélni, a „három napos” szabály erre az esetre nem vonatkozik, csak hibás tartós fogyasztási cikkekre. Ennek alapján, ha a fogyasztó 10.000.-Ft eladási ár feletti, jogszabályban meghatározott fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás köteles ennek eleget tenni (ha a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza) és nem hivatkozhat a hiba kijavításával szemben a termék kicserélésének aránytalan többletköltségére. Ettől a szabálytól az egyes vállalkozások saját döntésük alapján eltérhetnek és a fogyasztók számára kedvezőbb szabályokat állapíthatnak meg a termékek kicserélésével kapcsolatban.

A törvényi rendelkezések biztosítják a szerződés megtámadásának lehetőségét abban az esetben, ha a termék és a vételár között feltűnően nagy az értékaránytalanság. Az eredményes megtámadás következményeként a szerződés annak megkötésének időpontjától érvénytelenné válik. Ha a vállalkozás a szerződés megtámadását nem ismeri el, akkor az igény bírósági eljárás során érvényesíthető. Megjegyezzük azonban, hogy gyors internetes keresés eredményeként a levélben meghatározott kenyérpirító hasonló áron megvásárolható a mai napon is.

Ha a kenyérpirító eredetiségével kapcsolatban aggálya merült fel, akkor javasoljuk a termék gyártója európai képviseletének megkeresését.

Felhasznált jogszabályok:

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=159096.338799

- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=76566.261676

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nouby 2018.01.11. 13:32:14

Vagy a noname megvette a Daewoo licencet és euba főleg azt forgalmazzák mert a Daewoo Ázsiában nyomul.

Hány ilyet láttunk már.

Nekem 64gbs medion 3.0 sticket sikerült venni a Sonys árának feléért. Jó vétel volt.

ember a holdon? 2018.01.11. 13:53:26

Inkább örüljön, hogy nem Klarstein néven vette meg ugyanezt, az 9000Ft lett volna.

Eszem megáll... licenszelt termék, több cég is megvette, annyiért adják, amennyiért ők gondolják.
Mit csinál Maya, amikor meglátja, hogy a telefonját (ugyanazt a típust) máshol sokkal olcsóbban adják? Vagy ha egy liter tej a tescoban 10Ft-al olcsóbb, mint a CBA-ban? Akkor is hisztizni kezd?

Crazy 1zenkáttű 2018.01.11. 13:53:57

én a Medionnal roppant szimpatizálok. Aszem Németországban lőtte apám valamelyik Aldiban egy 10 collos netbúkot. Imádtam...

Malekith 2018.01.11. 14:06:52

"Vettem egy Deawoo kenyérpirítót. Milyet? Hát, a szomszéDEAWOO...." Ez sajnos szopacs.... Egyébként a Lidl és az Aldi által árult nonfood termékek is detto ugyanazok, csak a nevük más. Na jó, néha az áruk is.

sámli 2018.01.11. 14:21:13

A Daewoo is gagyi... Csak ez most egy drágább gagyi. Pech.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.11. 14:21:23

Maya remélhetőleg tanul a dologból és legközelebb alaposabban körbenéz vásárlás előtt, mi nevettünk egy jót, mindenki elérte a célját, jöhet a következő poszt.

PITTA 2018.01.11. 14:24:38

Ó hát erre a legegyszerűbb magyarázat az, hogy jól meg kell keresni az Alibabán és ha elég sokat rendel a poszter vehet, saját névvel és logóval ellátottat is fillérekért.
Ha összedobtok nekem egy 1000 darabos előszériára, mindenki kap egy Pitta márkájút :-D

Nick-son 2018.01.11. 14:27:33

Mért lenne hamisítvány? Egyáltalán melyiket gondolod eredetinek? Mért pont azt?

Az meg, hogy egy kenyérpirítóért bíróságra küldeni a posztert elég idióta ötlet, de végül is nyugodtan hülyét csinálhat magából bárki még jobban.

Mutatok neked egy nagyobb "hamisítási ügyet".

chevrolet matiz & daewoo matiz

Melyik az igazi? :) Az eredeti?

Burpi Turpi 2018.01.11. 14:28:07

@PITTA: telibe ezt akartam most írni

KaTe 2018.01.11. 14:41:51

Bezzeg az internetszolgáltatók akik ugyanolyan sebességű csomagot adnak 20-30% árkülönbséggel a konkurenshez képest. Na, azok aztán az igazi hamisítók!

Terézágyú 2018.01.11. 14:50:43

"Az interneten rákeresve azonban csak a névtelen készülék nyomaira lehet rábukkanni, mert ott megadták a Mediont mint forgalmazót. A Daewoo kenyérpirító gyakorlatilag nem létezik."

Hát, nemtom hogy kereste a pószter, de a gugli mutatja, hogy bizony árulják ezt máshol is...

Kipper 2018.01.11. 15:17:06

@Crazy 1zenkáttű: Nekem is nagyon bejöttek a termékeik.

Igazából jobban megbíznék a Medion márkanévben, mint a Daewoo-ban. Meg aztán a termék dobozán jobbára ott díszeleg, hogy 3 év gari. Szóval a család másik fele többszörösen jól járt.

CID 2018.01.11. 16:09:53

Tudom, hogy a posztert nem lehet, de azért Maya repkedjen csak virágról virágra. Ezt a 3 napos visszaviszem a boltba meg felejtsék már el, legalább 10 éve megszünt...

joska61 2018.01.11. 17:24:51

Nem értem a reklamáció okát. Tényleg nem...

KaTe 2018.01.11. 17:38:27

@joska61: Mióta kell ok a reklamációhoz?

cmx85s 2018.01.11. 17:40:13

Mondjuk a Tuskóban különösen ganék a garanciális problémákkal.
Valamikor pár éve vettem náluk egy mini hifit, családban már volt egy olyan, elégedett volt vele a tulaj. Ezen felbuzdulva vettem én is egyet, hazavittem, beüzemeltem - nem játssza a CD-t se gyárit, se írottat.
Vissza a tecsóba az egész csomag, busszal, mert kocsi nincs, vevőszolgálatos kiccsaj felteszi a pultra, belerak egy CD-t - játssza, visszadobja nekem, mondván, h csak egy kis rázkódás kellett neki.
Újra hazaviszem, nem játssza a CD-t. Szörnyű balsejtelem dereng fel bennem, panellakás, minden fala csálé, mér pont a padló és rajta a szekrény ne lenne csálé. Némi kísérletezés után kiderült, h az egyik lába alá egy üres boríték, a vele szemben lévő lába alá egy papírzsebkendó - és máris működik.
Azért valljuk be, ez igy elég nevetséges, vissza Tuskóékhoz, h ez a tapasztalat, tán nem kéne egy ilyen eszköznek ennyire érzékenynek lennie a vízszintre, de a válasz az volt, h Ha itt működik, akkor nem vesszük vissza.
Mondom, OK, nem tetszik a színe. Így már visszakaptam az árát, bementem, vettem egy Sonyt, azóta is teszi a dolgát boríték és papírzsepi nélkül.

Pic 2018.01.11. 18:53:58

Szaisztok!

Mint direkt kínai importtal is foglalkozó kereskedelmi cégnél dolgozó ember a következőket mondhatom Maya méhecskének.

Meg fogtok lepődni: Vigye vissza a teszkóst és tartsa meg a Daewoo-t!

Ez ugyanis egy un OEM termék egy OEM gyártó kínálatából.

Mi szarrágó csóró magyarok egy dolgot nem akarunk felfogni, hogy olcsó húsnak híg a leve és ha valamit nadon óccón veszel, akkor az nagy valószínűséggel szar is.

A jó minőségnek a kínaiak is megkérik az árát, még ha az ISO-t csak hírből ismerik is.

Ez teljesen hétköznapi dolog. Ahogy már mások is írták, ugyanez volt CD meghajtókkal is annak idején.

A dolog úgy néz ki, hogy van egy nagy, és remélhetőleg nem dzsunka szart gyártó, jóminőségű OEM gyár egy jó kis termékkel és ő tízezer darabos szériákat nyomat ebből a termékből.

A gond az, hogy a kínaiak KÉPTELENEK egyenletes minőséget produkálni. Minden egyes jó széria mellett van egy közepes és egy szar is.

Maradjunk annál, hogy ez tényleg egy egész tűrhető gyár, sok neves ügyféllel IS.

Sok neves cég van aki készít és árul mindenféle terméket, de nem akar mindegyikre külön gyárat építeni, fenntartani, de egy adott termék kellene a termékportfoliójába. Ilyenkor keres egy un OEM gyártót, akik mások számára gyárt és megkéri azt, hogy ugyan a következő 10 ezer darabos szériára nyomja már rá az ő logóját, mert neki kell egy ilyen termék a palettába.

Aztán van olyan gyártó aki semmilyen gyárat nem tart fenn, hanem csak ilyen OEM-el gyártat Ezeket hívjuk CIMKÉZŐKNEK. Háztartási dolgokban pl ilyen tipikus cég a Sencor és szerintem a TESÓ is ilyen lesz :)))

Persze van olyan is aki másnak a logóját rakatja a termékre, de ez már kint is necces, nem mintha nem csinálnák meg igen rövid habozás után, de ezért már Kínában is pofánverés jár. Én is jártam olyan futószalag mellett, ahol SONY cuccokat gyártottak éppen, de a megrendelők nem ők voltak, sőt nem is tudtak róla.

Maradjunk annyiban, hogy jelen esetben tényleg a Daewoo és a Tesó volt a megrendelő.

Namármost kérem a gyártónál a hullámzó színvonal mellett készülnek a termékek és ezek a MEO-n kapnak minőségi kategóriában mondjuk A, B, C, D, E besorolást. Az "A" a legjobb, a másik véglet meg a .....

Innentől több variációs a történet.
Alapértelmezésben ha odamegy a Daewoo és nem kötekedik, nem nagyon alkuszik, sokat rendel, előre fizet, máskor is rendel más dolgokat és azt mondja, hogy jót akarok jó pénzért, akkor kapja az A-B sorozatot

Aztán odamegy a Teszkós beszerző is és azt mondja, hogy szarért-húgyért adjál már nekem valamit, akkor megkapja a legalját, az "E"-t, igaz tényleg nyomott áron.

NA EZÉRT JOBB ÉS DRÁGÁBB valószínűleg a Daewoo.

Mondom valószínűleg, mert a kis kínaiak ritka elvetemültek és olyan is van, hogy egy jó ügyfél most nem fizet olyan jól, csak "C"-s árat, mégis megkapja az "A" sorozatot és olyan is van, hogy durván A+ árat fizet, régi jó ügyfél, a kis kínai mégis rajta spórol és átveri egy "D" sorozattal, mondván jó lesz az neked. Semmi gond nincs. Ilyenkor utólag régi partnerek között van egy diszkrét anyázás. :))

Egyébként a nagy cégek, pontosan az ilyen véletlenszerű "elhajlások" elkerülése érdekében MINDIG küldenek egy precíz koreai, amerikai vagy európai MÉRNÖKÖT, amelyik helyben megnézi a gyártást és leb*** izé levirágozza a kínai elvtársakat ha kell..

Én pl ha meglátok a polcon egymás mellett egy ugyanolyan magyar és német terméket, akkor mindig a németet veszem, mert ugyan tudom, hogy a német 100%, hogy nagyobb árréssel kaszál a történeten mint a magyar, DE az is 100%, hogy a német kiküldte a mérnököt, a magyar meg nem.. Emiatt sanszosabb, hogy a német-kínai jobb, mint a magyar-kínai.

Remélem érthető voltam.

Im just here for the comments 2018.01.11. 20:25:30

@Pic: hosszú is voltál meg unalmas is, úgyhogy végig sem olvastam, de már az elején félrement a kommented, ugyanis a tescóban sikerült megvenni a drágább terméket DAEWOO felirattal. Szal az került többe, nem az volt az olcsóbb, pont ez Maya baya, hogy ő drágábbér' vette ugyanazt a xart.
Remélem, érthető voltam.

Pic 2018.01.11. 20:58:01

@Im just here for the comments:

Nem, igazából más voltál. :)))

Ők a "családban" megvették mindkettőt. Bár az nem derült ki egyértelműen, hogy a "család" kifejezést mennyire tágan vagy szűken értelmezik és a két példány, kinél is landolt végül tulajdonként vagy ajándékként, de feltételezem, hogy ha egymás mellé tudták rakni, akkor vélhetőleg mindkettő hozzájuk került.

Igen a Daewoo került többe. Pontosan ezért magyaráztam el, miért is a Daewoo a jó választás annak ellenére, hogy az a drágább és ha már egyiktől szabadulni akarnak, akkor az a Tescós legyen..

Persze a tévedés lehetősége fennáll.

Ha nem így van, hanem ez egy "rokonságban" két különböző "család" akkor sincs baj, mert adott a lehetőség, hogy itt a Homáron pár év múlva csináljon Maya egy összehasonlító tesztet, hogy a két készülék 1-2-3 év használat után mennyire van eltérő állapotban.

Egyébként meg Óh Istenem.. azért vagyunk itt elméletileg, hogy segítsünk egymásnak , nem azért, hogy csámcsogjunk a másik baján és még jól le is hülyézzük szegényt.
Bár ahogy látom ezt sokan elfelejtik..

Te is szövegértési problémákkal küzdesz, DE legalább NAGYON KEDVES vagy az emberekhez és FIKÁZNI IS NAGYON tudsz... Véleményt nyilvánítasz de nem nézel utána és még büszke is vagy rá! Csak gratulálni tudok ekkora egóhoz. Ritka..
Köszönöm, hogy ilyen kedvesen gondoltál rám, megtisztelő egy ekkora elmétől.
Látom világi nagy haverok leszünk!

Hétvégén barbecue party nálunk a kertben?

Azt mondják jó lesz az idő........

Crazy 1zenkáttű 2018.01.11. 21:11:09

@Im just here for the comments: igen, elkeverte a markaneveket, de amit a kínai gyártásról írt, az többé kevésbé ül.
Bár szerintem nem feltétlenül kell sorrendnek lennie. Nem kell, hogy a drágább volt előbb és csak utána az olcsóbb. A kínai azt gyárt le, amit megrendelnek. Annyit és olyan minőségben, ahogy azt megrendelik. Nem hinném, hogy van eredeti. Van egy gyártási terv, az kap egy kódnevet és lehet belőle rendelni. Lehet rá rendelni egyedi logót, márkanevet, például Daewoo, Medion, vagy Klarstein. Lehet választani gyártási minőség között, nyilván más lesz a beszerzési ár és így a kisker ár is. Amíg nincs a formán trademark, addig itt IS szabad piac lesz. Annyit, amennyit, annyiért, amennyiért.

DONÁLD TRAMP 2018.01.11. 21:13:53

@Pic: Ja mindent kinaban gyartanak, csak a vegen a markatulajdonos ohaja szerint mas nevet nyomtatnak ra.
Az irhato cd-dvd lemezek 95 % -at 6 kinai ceg gyartja, es megis tobb szaz fele marka van.

nniicckk 2018.01.11. 21:20:26

Az lett volna meg erdekes, hogy szetszedni mind a kettot, es osszehasonlitani, lathato e valamilyen minosegi kulonbseg a ketto kozott.

holdlányka 2018.01.11. 22:10:03

Egy újszülöttenek minden vicc új.

Ekkora hisztit csapni semmiért.

holdlányka 2018.01.11. 22:19:38

Amúgy a Daewoo sem az, ami volt 1999 (vagyis a csődjük éve) előtt.
A céget szétdarabolták, eladogatták, miután a vezére, Kim Woo-choong a cégvagyont elsikkasztotta, és lelépett vele, Kim Dzsong Il-hez.
(Aztán 5 év múlva hazament, és leült fél(!!!) évet a 10 éves börtönbüntetéséből...)

holdlányka 2018.01.11. 23:02:16

Ha valaki még mindig nem érti: Szó sincs "hamisítványról", csak egy példa:

Ha megveszel egy Panasonic LED TV-t, gyakorlatilag Vestelt veszel, (igaz, drágábban) ugyanúgy, mint millió más márkanéven (pl. Telefunken, Nordmende, Medion, noname...) ugyanazt, kicsit más designnal, más szoftverrel, más UI-al. A hardver ugyanaz.
A Panasonicnak már nem éri meg saját TV-t fejleszteni, gyártani. Egyszerűbb megbízni a világ egyik legnagyobb televíziógyárát, a török Profilo-Telra-t, hogy gyártson nekik.

Így van ez sok háztartási géppel is.

2018.01.12. 06:27:38

Kellett nektek kapitalizmus :)!

CCnick 2018.01.12. 07:39:00

Hogy meg fog lepődni a posztoló amikor rájön, hogy a suzuki wagon r meg az opel agila ugyanaz az autó

CCnick 2018.01.12. 07:42:20

@Pic: "Igen a Daewoo került többe. Pontosan ezért magyaráztam el, miért is a Daewoo a jó választás annak ellenére, hogy az a drágább és ha már egyiktől szabadulni akarnak, akkor az a Tescós legyen.."

Te meg nem érted, hogy a Daewoo a teszkós így a javaslatod értelmezhetetlen a mi univerzumunkban.

Nick-son 2018.01.12. 09:29:07

@Pic:

"Igen a Daewoo került többe. Pontosan ezért magyaráztam el, miért is a Daewoo a jó választás annak ellenére, hogy az a drágább és ha már egyiktől szabadulni akarnak, akkor az a Tescós legyen.."

Nekem is feltűnt, hogy a világért nem akarod megérteni, hogy éppen a Daewoo -t vette a tescoban. Tehát, ha a tescoban vettől akar szabadulni akkor az általad magasztalt Daewoo -tól szabadul... a másikat a Penny Marketben vette a család :)

Szerintem egyébként egy kenyérpirító nem annyira bonyolult, hogy ilyen szinten kategorizálható különbség legyen a minőségben amellett, hogy működnie kell így is úgy is, ha meg nem akkor kijön a hiba és garanciában visszaviszi oda ahol vette, szóval szerintem teljesen mindegy.

Én azt mondom használják. Keressenek boldogságot az életben, élvezzék az ízeket ölelgessék meg egymást, táncoljanak a tűz körül.

herk 2018.01.12. 10:05:41

@CCnick: @Nick-son:
Édes istenem, próbájátok már túllépni azon, hogy elírta a Tesco-t és a Pennyre gondolt.
Értelmezzétek a szöveget, amit Pic írt. De inkább leirom:
A Daewoo vs Tesco helyett Daewoo vs Penny a megoldás.
Még egy kis segitség:
A Tescoba van sajátmárkás, meg nem sajátmárkás termék, ahogy gondolom a Pennyben is. Most a Tesco ban volt a márkás, és a Penny-ben a noname.

Kotit 2018.01.12. 10:37:47

""Remélem, érthető voltam.""
@Pic: "Nem, igazából más voltál. :)))"
Pedig érthető volt, csak te nem értetted. Szal ki volt más?

Kotit 2018.01.12. 10:43:47

@herk: "Édes istenem, próbájátok már túllépni azon, hogy elírta a Tesco-t és a Pennyre gondolt."
Isten (ha már) látja lelkemet, próbálok, de nem megy:

"Te is szövegértési problémákkal küzdesz, DE legalább NAGYON KEDVES vagy az emberekhez és FIKÁZNI IS NAGYON tudsz... Véleményt nyilvánítasz de nem nézel utána és még büszke is vagy rá! Csak gratulálni tudok ekkora egóhoz. Ritka.."
Még egyet biztos tudok mondani...

CCnick 2018.01.12. 11:01:12

@herk:
1 Az a jó az írástudásban, hogy le tudjuk azt írni amit mondani akarunk. Max a verselemzésnél játszik a "mit akart mondani a költő" de még ott is baromság.

2 ha már valaki először nem azt írja amit gondol akkor ne bassza már le szövegértési problémát emlegetve azt aki felhivja erre a figyelmét , mindezt úgy, hogy közben megismétli az eredeti baromságát

3 csipkebokorvessző

4 Ugye csak valamilyen vicc a Daewoonak matricázott alibabás termékeket márkásként emlegetni és a teszkósnak-pennysnek matricázott felé rakni minőségben?

commentes nikk 2018.01.12. 11:14:39

Forintváltópénzszexualizálás esete forog fenn. A poszter száni.

Skywatcher 2018.01.12. 12:35:44

Én már csak azt nem értem, hogy miért kell 25 különböző néven piacra dobni ugyanazt a terméket? Ha megnézitek az Aliexprest, és rákerestek bármire, akkor ugyanaz a cucc fog szembejönni, kb ugyanazon az áron (+- 5%), de millió néven. Legyen az telefon, JBL koppintó csőhangszóró, akciókamera, akármi. Miért éri meg nekik újra és újra átcimkézni, ahelyett, hogy mindegyiket ugyanúgy XingXangZoo -nak hivnák, azt kész.

herk 2018.01.12. 12:40:52

@Zephyré: Azért nem, mert ha én veszek egy minőségi nevű terméket, akkor elvárom, hogy a tartalma is minőségi legyen. Más szavakkal: Ha veszek egy márkás terméket, akkor joggal abban bizok, hogy a belseje is minőségi alkatrészekből áll. Tehát a márkával megveszem azt, hogy bár 1 év gari van csak rá, de az legalább 5 évig működni fog. Vagy ha szétszedem és javitom, akkor minőségi az anyaghasználat.
Vettem a fiamnak egy fénykardot, amit kb. 1 óráig lehetett használni mert a belsejében lévő nagyon vékony drót és a forrasztás is elengedett. Amikor szétszedtem, akkor egy másik forrasztás is elengedett. Nem voltam dühüs, mert noname márkájú volt.
De ha Daewoo márkájú lett volna, akkor joggal várhatta volna el, hogy a belseje tisztességes kábelt és forrasztást tartalmazzon és ne romoljon el 1 óra alatt.
Ezért nem mindegy, márkás vagy nem márkás, mégha működik is.

Xezs6 2018.01.12. 12:50:28

@Pic: ne foglalkozz ezzel a sok kötekedő kreténnel. Hosszú idő óta a te kommented volt az egyetlen segítőkész és valóban hasznos írás itt. Az meg egy épeszű embernek elsőre lejön, hogy felcserélted a Pennyt meg a tescot, nem gond. Abban nagyon igazad van, hogy a legtöbben azt hiszik, hogy ha már valami ugyanúgy néz ki, mint egy másik termék, akkor ugyanolyan. Csak nem néznek bele és nem látják milyen dzsunka az egyik. Minőségi vagy gagyi alkatrész, nem mindegy.

Semper Fidelis 2018.01.12. 14:09:33

"Ezek szerint nem állhatok el a vásárlástól ha a készülék nem hibás, és csak úgymond "aggályaim merültek fel a termék eredetiségével illetve ár-érték arányával kapcsolatban"!"

Bruhaha ez vicces.

LKerekes 2018.01.12. 14:40:56

Nemm tudom kenyérpiritóéknál hogy van, de elektronikai készülékkel kapcsolatosan tapsztalatam meg a márkaneveket és a termékeket együtt.
1. Jön le a szalagról a szerkentyű a megrendelőnek. Dobozolják, kötegelik, raklapra rakják, kocsiba rakják. A vevő fizeti a termék árát.

2.Jön le a szalagról az áru. A szalag végén a dobozoló elé beraknak mégegy amber, aki bekapcsolja a szerkenytyűt. Ha működik mondjuk 1 percig, akkor átadja a dobozolónak, (ha nem működik akkor ledobja a földre ...A vevő fizeti a terméket + a "meózás" költségét.
3.Jön le a szalagról az áru. A dobozolás előtt egy ember bekapcsolja és mondjuk 2 percig hagyja működni. A rosszat dobja a földre . Aztán a következő ember a működőre rákapcsol műszereket és leméri azt, amit kell/lehet. Ha eltérés van az előírttól, akkor azt félreteszik és a dobozolóhoz csak a működő-bemért készülék kerül. A vevő meg fizeti az árut, a normál meót és az extra meót. És adott esetben a meót a vevő ellenörzi is a helyszinen.

Az első esetben noname termék az utolsóban márkás lesz belöle. Na ezért van az, hogy a márkás megbízhatóbb, habár ugyanaz a termék, de dupla áron. Tehát egy márkás ( persze, ha nem csaló a kereskedő, vagy nem átverés eleve ) termék biztosabban működik hosszútávon. Legalább is ez lenne az elv.De ugyanakkor a noname termékek között is lehet olyan példányt kifogni, ami simán eléri a márkás minőséget, sőt...
Remélem érthető voltam. A 6000-Ft-ban benne van a meozás többletköltsége, a 3000-est meg gyakorlatilag be sem kapcsolták csak ment a dobozba. Így egyik sem hamisítvány, de mégis más.
Ez egy normális út.
De ha a kereskedő ( sajnos nagy cégek is csinálják ) a noname minőséget veszi és "átcimkézi" inkább, az ellen nincs védekezés.

Egyik barátom édesanyja abból élt igen jól évtizedekig, hogy a kis varróműhelyébe szállították raklapon az ingeket és az volt a munkája, hogy mesterien lefjette az ingnyakba belevart "márkanevet" és a helyébe vart egy másikat, melyet a vevő adott neki. Mondanom sem kell, hogy az ismert név volt és nem olyan Csan Csüng.
Aki vett már márkás ruhát ami ugyanolyan hamar lerohadt, mint a kínaiban vett, az ezt tapsztalhatta. De sok sznob is van, aki inkább háromszorosát szereti fizetni ugyanazért, mert azért a "márka" mégis csak valami.
A kapitalizmus egyik alaplényege, hogy sikerüljön átverni a másikat. Legfeljebb nálunk a becsapósdit magasabb ár és minőségkategóriában is csinálják, mint nyugatabbra. Ott nem illi egy bizonyos árszint felett ügyeskedni, mert akadhat olyan becsapott akinek van olyan hatalma/lehetősége, hogy visszaüssön.

Xezs6 2018.01.12. 16:10:29

@Zephyré: Ha a háztartási eszközeid csak 2 évet bírnak, ott te vagy a hibás. Érdekes nálam már a szendvicssütő vagy 8 éve hibátlan, de a mosogatógép is legalább 7 éves már.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2018.01.12. 17:16:52

@CCnick: Csak szólok, hogy a kettő a csipkebokorvessző, nem pedig a három, ami meg a macska ül az ágyon. Szedd össze magad! :-)
Látod, ez egy igazán segítőkész hozzászólás.

@mindenki
Amúgy tényleg: aki kijavít mást, próbáljon már meg nem hibázni, vagy legalább jelképesen felköpni és aláállni, ha rávilágítottak, hogy nem sikerült! ;-)

CCnick 2018.01.13. 08:12:48

@herk:" Azért nem, mert ha én veszek egy minőségi nevű terméket, akkor elvárom, hogy a tartalma is minőségi legyen.,"
"mert noname márkájú volt."
"De ha Daewoo márkájú le"

Tehát te még mindig ott tartasz, hogy a Daewoo játékfénykard az MINŐSÉGI MÁRKÁS termék.

Fognak még kellemetlen meglepetések érni az életben.

CCnick 2018.01.13. 08:18:30

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: "Csak szólok, hogy a kettő a csipkebokorvessző, nem pedig a három, "

Ügy tudtam szabad országban élünk.

@Xezs6: "Csak nem néznek bele és nem látják milyen dzsunka az egyik" A Daewoo pont ugyanaz a dzsunka mint a bármelyik másik, boltgab garanciával megcásárolhato sajátmárkás verzió.

Csak mondjuk a sajátmárkásoknál kényelmesebb a gariztatás mert a teszkósat ott helyben cserélik vagy visszaadják az árát, a "márkás" verziónál meg lehet egy hónapot várni ugyanerre.

herk 2018.01.13. 20:41:01

@CCnick: Látom sikerült a lényeget megragadni. Csupán a márkás-noname kapcsolatra kivántam felhivni a figyelmet. A Daewoo helyére tetszőleges más márkát be lehet helyettesiteni, mint ahogy a noname helyére is.
"Fognak még kellemetlen meglepetések érni az életben."
Ne hidd hogy olyan öreg bölcs vagy, mint amilyennek hiszed magad.

joska61 2018.01.15. 15:22:05

@KaTe: Ja, az igaz :) :like:

holdlányka 2018.01.15. 21:24:26

Bizonyos árszint alatt nincsenek szignifikáns minőségbeli különbségek.
Bizonyos árszint felett igen, de az viszonylag szűk vásárlói rétegé. (mondjuk 50Eft-os pirító, vagy 600EFT-os mosógép)
A "márkás cuccok sokkal jobbak" működött ezelőtt 30-40 évvel, amikor még nem ugyanazon a gyártósoron (sőt nem ugyanabban a Távol-Keleti országban) készült a "márkás" és a "gagyi"

Ez van.
Költséghatékonyság.
Amúgy meg úgyis 5 évente cseréled a háztartási gépeket, pontosabban a "fehérárut" (a TV-t 2-3 évente, a telefont évente-félévente, a kenyérpirítót, meg amikor elhányja magát...) Legalábbis tőlünk nyugatabbra így működik.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.01.15. 22:03:57

@holdlányka: A telefonom csak egy éves, de az előző drága volt egy évtizedes is. Az okostelóm 4 éves model, 2 éve vettem, és minden tud. A mikróm 30 éves, Sharp, egyszer volt javítva, baromi nagy, marha erős. A hűtő 10 éves, a gumit kellett körben cserélni az ajtóban. A mosógép 6 éves, minőségi, de már akkor használtan vettem. TV-m nincs, 5 éve kidobtam. A kenyépirító 3 éves. Az előző egy évtizedig bírta.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.01.15. 22:26:41

@Xezs6: "@Pic: ne foglalkozz ezzel a sok kötekedő kreténnel. Hosszú idő óta a te kommented volt az egyetlen segítőkész és valóban hasznos írás itt."

Csatlakozom.

Xezs6 2018.01.17. 20:31:35

@holdlányka: Biztos vagyok benne, hogy nem általános jelenség 2-3 évente tévét cserélni. Telót még elhiszem, de ott is amiatt mert összetöri a szerencsétlen. Valamikor pár hónapja olvastam egy cikket arról hogy az USA-ban még mindig meglepően sokan vannak azok, akik csak mostanság cserélik a katódcsöves tévéjüket LED-esre. Ami azért alsó hangon egy 10-15 éves tévét jelent, de inkább 20-25.

mauser98k 2018.01.18. 16:25:06

@Nick-son: Daewoo-t megvette a Chevrolet.....

lobster thermidor 2018.01.18. 18:08:01

Nem utólag kellett volna keresgélni az interneten, hanem a vásárlás előtt. Okos ember nem vásárol reflexből sem háztartási, sem más elektronikai terméket a szupermarket polcáról, hanem előbb jól körülnéz az internetes áruházakban..

EricaRose 2018.01.21. 10:25:01

@lobster thermidor: persze, 3000-s kenyérpiritó vásárlását minden esetben többórás kutakodás előzi mmeg a neten..hagyjuk már.

Köpe Bálint 2018.01.23. 11:43:14

A két kenyér pirító ára átlag 4500 Ft-ba került a családnak. Ha így gondol rá talán nem fáj annyira a posztolónak.
Egyébként úgy tudom, hogy bruttó 10000 Ft alatt nem kötelező az egy év jótállás sem.

Novus 2018.01.30. 20:51:18

@lobster thermidor: Ember, ez csak egy kenyérpirító, nem egy okosteló! Alap pirítók tacskóban 5-8ezer körül vannak(csak szólok, neten is), csak mondjuk Daewoo tényleg jobban hangzik mint a 'házmester'

Répalaki Edömér 2018.02.04. 09:34:21

Azért van ez az árkülönbség, mert régen mind a kettőben bimetal volt, de a Chevrolet már elektronikát tesz bele. (A bimetal kell az autók irányjelzőjébe.)
süti beállítások módosítása