Tékozló Homár

Gizi nénivel és Gyulával próbál költséget csökkenteni az Euronics szerviz

2018.01.12. 15:24 | Homár Hilda | 38 komment

funny-animal-wallpapers-picture-is-cool-wallpapers_1.jpg

Újabb  Euronics sztori? Ráadásul szerviztematikájú? Uncsi!- kiált fel a Homár összes törzsolvasója. Háhá! Nagyobbat nem is tévedhetnek! Az alábbi levél ugyanis bár valóban az Euronics ügyfélszolgálatát és szervizét érinti, és egy ideig cselesen egy teljesen átlagos, hagyományosan építkező panaszlevél, ám egyszer csak felbukkan benne Gizi néni, hogy kicsit később az egész őrület egy rejtélyes Gyula színrelépésével teljesedjen ki. Remek abszurd darab kerekedik belőle. Kár, hogy egyben nagyon szomorú látlelet is a mai Magyarországról.

Tisztelt Tékozló Homár!

Igazából nem vagyok az a fajta ember, aki hamar kiakad vagy egyből panaszt ad be minden csip-csup dologért. Az viszont amit velem megtett az Euronics, az már engem is kiakaszt... A lent látható panaszlevelemre 1 mondat választ/kivizsgálást kaptam...

Köszönjük, hogy megkeresésével megtisztelte az Euronics Műszaki Áruházlánc ügyfélszolgálatát. Sajnálattal értesültünk a negatív tapasztalatairól. Szíves elnézését kérjük, az Önt ért kellemetlenségek miatt. Természetesen mindent megteszünk, hogy ez máskor ne fordulhasson elő. Amennyiben a jövőben a segítségére lehetünk, keresse bizalommal ügyfélszolgálatunkat!

Na igazából ez az ami a legjobban kiverte a biztosítékot, hogy a panasz leadása után 1 hónappal ír egy ilyen lerázó levelet. Egy olyan szituáció után, amit lent olvasható a levelemben. Igazából tényleg vérlázító, hogy Magyarországon egy Magyar üzletlánc bánik így a vásárlóival.

Számtalan kiesebb szemét dolgot megtettek már velem is. A 69.999Ft-os mosógépet 70.001Ft ért számlázták, hogy a magasabb biztosítási összeget kellejen fizetni. Teljesen más terméket kaptam mint amit rendeltem. 3 hetembe került mire hajlandóak voltak kicserélni, de még a + szállítást is kifizettetek volna. Most meg ez... 

Mindenki nagyon fontolja meg, hogy vásárolni akar-e egy ilyen üzletben, ahol a lenti levélben történtetek bármikor megeshetnek! Ha van mód rá, kérlek tegyétek ki, hogy mindenki tudja meg milyen üzletlánc ez.  Köszönöm.

Üdv:
Norbi

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

Nagyon sajnálatos dolog, hogy odáig jutott az ügy, hogy meg kell írnom a levelem! Olyan szintre jutott a felháborodásom, hogy ezt nem tudom szó nélkül hagyni.

2017.09.29 15:38 kor a #282831-es jegyzőkönyvszámon minőségi kifogással éltem az üzletben vásárolt termékkel kapcsolatban. A jegyzőkönyvben írt 15 nap után érdeklődtem, hogy áll a szervizelés a válasz az volt, hogy még szervizben van, de menjek vissza kb 1 hét múlva.

Kérésüknek eleget téve visszafáradtam 1 héttel később. Az üzletvezető ismét türelmet kért és újra megkért, hogy fáradjak vissza 1 héttel később. Ekkor már November 2. volt már azaz 1 hónap és 5 nap 
telt el a leadástól! Itt ajánlanám a figyelmükbe a Posta1 és jegyzőkönyv nevezetű mellékleteként csatolt képet!

posta1.jpg

Mint utólag kiderült a termék 2017.11.03-án lett a szerviznek elpostázva. TEHÁT amikor 2 alkalommal is türelmet és 2x1 hét haladékot  kért az üzletvezető mert szervizelik még, akkor még FEL SEM VOLT ADVA a termék a szerviznek! Annyi esze sem volt az üzletvezetőnek, hogy eltávolítsa a postai 
feladószelvényt a termékről!

De ezt akkor még nem tudtam, így még egy hét elteltével November 9. én újra befáradtam az üzletbe. Gondolom nem okozok nagy meglepetést, ha azt mondom, hogy újabb egy hét haladékot kért, mert felhívta a szervizt és alkatrész kell hozzá.

November 17. én kapok egy SMS-t mint utóbb kiderült a szerviztől, hogy a termék elkészült. Nem tudtam mi ez hát felhívtam a telefonszámot amiről jött az SMS. A szerviz volt, hogy a termék elkészült és el kellene menni már érte.

Újra befáradtam az üzletbe és elmondtam, hogy kaptam egy SMS-t és, hogy mit mondtak a telefonba, hogy el kellene már menni érte. Erre azt mondja az üzletvezető, hogy nem járok Székesfehérváron? Nem mondom miért? Mert ők most nem tudnak senkit küldeni érte "Nincs a Gizinéni se (a takarítónéni) mert ő ingyen utazik és vele szoktuk pár helyről elhozatni a kiesebb dolgokat"

JÉZUSOM ez 2017-ben így működik? A takarítónő megy el a bizonyos szervizekbe a kisebb dolgokért??? WTF?!?!?! Mit keresne az én termékem egy az üzlettől független magánszemélynél??? Mi az, hogy az ügyfelet kérdezik meg, hogy nem-e jár a szerviz felé, mert akkor elhozhatná a saját megjavított termékét? megdöbbenve kérdeztem vissza, hogy a cégnek nincs szerződése valamelyik futárszolgálattal, hogy a szervizelt készülékeket szállítsák. A válasz az volt, hogy nincs. Ott tanakodott 
hangosan, hogy kivel tudná elhozatni. Sorolt ott fel neveket "ismerősöket" de ők sem értek rá. Na itt már nem tudtam, hogy sírjak vagy már nevessek.

Végül ismét kért haladékot a  hét végéig November 24. ig Ezt a dátumot sem sikerül tartani. November 17 én elkészült a szervizben a termék, de még kellett 21 nap, hogy végül december 8. án kaptam SMS-t, hogy mehetek a termékért. Mai napon hoztam el! (december 11.)

Itt el kell, hogy meséljem, hogy ezzel a termékkel jártam már hasonlóan.  Ugyanúgy meghibásodott a készülék és bevittem a Várpalotai üzletbe leadás után 2 hónapig járkáltam be 2 hetente és végül kiderült, hogy a "*Gyulánál*" (nem tudjuk ki a Gyula csak nem az üzletnél dolgozik) maradt a termék és még el sem jutott szervizbe!!! Én már akkor is megkérdeztem, hogy milyen beosztásban dolgozik a cégnél "A GYULA" válasz az volt, hogy semmilyen csak egy jó ismerőse aki sűrűn megy Székesfehérvárra és őt kérte meg, hogy vigye be a szervizbe a készüléket. Természetesen azonnal kértem, hogy most adjon egy új terméket. Ezt akkor meg is kaptam, mert hát más választása nem volt. Mivel egy ismerősénél maradt 2 hónapig és még a szervizbe sem jutott el.

Na ez a csere készülék romlott el és ennek a kálváriáját írom most Önöknek. Mi folyik itt ebben az üzletben??? Ilyen szinten soha nem próbáltak hülyének nézi! A viselkedés egyszerűen elfogadhatatlan. 5 hét telik el mire elküldik a szervizbe az is csak azért, mert hetente bejártam. Kiderül, hogy a vásárlók termékei a cégtől teljesen különálló magánemberek (takarító néni, az üzletvezető ismerősei) hordják, mert a "Gizinéni ingyen utazik"  az üzletvezető "jó ismerőse" meg nem veszi észre, hogy másfél hónapja egy nagy doboz maradt az autójában. Szóval ez egyszerűen vicc és felháborító egyszerre! Magyar tulajdonban lévő Magyar vezetéssel a Magyar veri át és nézi olyannyira hülyének, ahogy még soha!  Játszanak az idejével, pénzével és türelmével.  Hajrá Magyarok!!!

Kérem az eset kivizsgálását és várom, hogy mit tesznek, hogy a jövőben ilyen semelyik vevőjükkel ne történhessen meg! Természetesen várom a kártérítést is!  6 alkalommal kellett feleslegesen az üzlethez utazni nem mellesleg kávéfőzőt is vásárolnom kellett, mivel 2 és fél hónapig nem iszik az ember instant KV-t az euronics kedvéért! Amennyiben éremben nem történik meg a kivizsgálás és a kártérítés, abban 
az esetben az összes közösségi médiát tájékoztatni fogom és a fogyasztóvédelemnél is kivizsgálást fogok kérni több tekintetben is!

Várom mihamarabbi válaszukat!

UPDATE jan. 18.

A posztot elküldtük az Euronicsnak. Ma jött meg a reagálásuk:

Az Euronics Műszaki Áruházlánc közel 30 éve van jelen a hazai műszaki piacon. Az elmúlt évtizedek sikeréhez nem csak az általunk kínált termékek minősége és kedvező ára járult hozzá, hanem az a segítőkész légkör is, ami üzleteinket jellemzi. Mindig is elkötelezettek voltunk vásárlóink magas színvonalú kiszolgálása mellett, és a jövőben is ezt tartjuk egyik legfontosabb célunknak.

Amint értesültünk az esetről, azonnal megkezdtük az ügy kivizsgálását.

Ez időközben lezajlott, következményeként pedig:
- megtettük a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy belső folyamatainkat gördülékenyebbé, kollégáinkat pedig még felkészültebbé tudjuk tenni, hogy a jövőben elkerülhessünk a hasonló eseteket.
- felvettük a kapcsolatot az ügyféllel, akivel jelenleg is egyeztetünk a kompenzáció módjáról.
- Cégünk a jövőben is mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy a cikkben említetthez hasonló eset egyik boltunkban se fordulhasson elő, és vásárlóink minden alkalommal elégedetten távozhassanak 68 üzletünk bármelyikéből.

Az egész Euronics csapat nevében ezúton is elnézést kérünk az ügyben érintett vásárlónktól!

Amennyiben további tájékoztatásra volna szükségünk, természetesen állunk rendelkezésükre.

Euronics Műszaki Áruházlánc

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nick-son 2018.01.12. 15:41:25

Lehet, hogy velem van a baj, de van valami ebben a történetben amitől teljesen el tudom hinni, hogy ez így megtörtént. Lehet csak ugyanabban az országban élünk.

FDToth 2018.01.12. 15:47:27

ez meg is fog történni addig, amíg egy ilyen szabálytalanságért kap 50eFt-és büntit az adott ker. egység. Ha jóval szigorúbban szankciónálnák, akár 1-2 nap kényszer-bezárással, biztos komoylan vennék..

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.01.12. 15:49:53

Legközelebb vízi szállítás lesz a Kusturica és Tsa Bt-vel.
youtu.be/Wgn8TANCkcs?t=372

Laredo 2018.01.12. 16:05:00

Még jó,hogy nem Repülős Gizi a szállító...

Xezs6 2018.01.12. 16:18:16

Indítani kellene egy futárszolgálatot, az lenne a neve hogy AGYULA. Stílusos logóval, ami a sebességet hivatott szimbolizálni. A reklámszöveg meg az lenne hogy: Az AGYULA nem az a Gyula!

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2018.01.12. 16:28:35

Az vicc, hogy én a Euronics messziről kerülöm, mert drága. A posztolót meg nem is értem, hogy már többször megszopatták, de még mindig házhoz megy a pofonért... Mondjuk hallanám meg, hogy Gizi néni vinné a telefonomat a szervizbe, azt a botrányt, amit kapnának érte....

Kondom Keselyű 2018.01.12. 16:38:12

remelem,komoly. viccnek eros. tuti hulyenek neznek az emberek,mert durvan rohogok a kijelzot bamulva.
tenyleg bizom benne,h nem kamu.

Mester.Tamás 2018.01.12. 16:50:10

Már ne is haragudj kedves posztoló, de te magad írod:
"Számtalan kiesebb szemét dolgot megtettek már velem is"

Na most az első alkalmat még elnézem, mert a lónak is négy lába van, mégis megbotlik. Na de a 2. után felőlem akár sóval is behinthetik az üzlet helyét.

MrZed001 2018.01.12. 21:03:22

Ne igen, ezért tényleg megérdemelne az Euronics üzlet egy havi kényszerpihenőt.
És hát amíg hasonszőrűek irányítják az országot, hozzák a törvényeit, addig bizony még 50 ezres büntit se fog kapni ezért a mocsokságért.

Tavasz Lett 2018.01.13. 05:38:08

Poszter, ez egy üzleti lehetőség! Valamelyik ismerősöd, aki ingyenesen utazik, kisebb honoráriumért helyettesítse Gizi nénit, és hálából a plusz bevételért süssön Neked zserbót! Vissza a munka világába projekt nyugdíjasoknak - 1.rész

Gerberus 2018.01.13. 06:48:53

Én egyszer a hibás DVD-felvevőmet javíttattam meg garanciálisan, igaz, annak én jártam utána, hogy hol az adott márka szakszervíze, és magam vittem meg hoztam is. Emlékszem kicsit pipa is voltam, hogy én lótok-futok a cuccal, mert a Media Marktnak anno büdös volt ezt megtenni, de aztán eszembe jutott, hogy akkor megtörténhet az is, amit a poszter ír, így meg tudtam hol a cucc és mikor lesz kész, egy zavaró lépcsőfok kiiktatva. Tanulság: érdemes néha magunknak is utána járni dolgoknak, hátha Gyulák és Gizinénik helyett mi is el tudjuk intézni a dolgokat. Amugy tényleg szürreális az egész.

Könnyen elkaptuk, uram! 2018.01.13. 07:46:05

@KovácsLajos19: tehát a vevő a hibás, mert modoros? Nem lehet mindenki annyira kifinomultan nyers, mint te! Gondolj bele, ha nem lennének ilyenek, sosem derülne ki, mennyire zseniális vagy. Tök átlagos lennél.
A témához esetleg van érdemi hozzáfűzni valód?

Könnyen elkaptuk, uram! 2018.01.13. 07:48:51

@Gerberus: Az a kérdés, normális állapot-e, hogy te jársz utána a garanciális szervizelésnek?
Mi a következő? Bementem az Euronics-ba, és saját magam rendeltem meg a terméket, mert az a tuti? De rendesek voltak, használhattam a telefonjukat?

VaradiJanos 2018.01.13. 08:46:24

Mi a baj a Gizivel, miért lenne független az E-tól? Alkalmazottjuk. Mennyivel jobb Petike, a futárka?

Holding 2018.01.13. 09:45:26

Szerény véleményem, ha ennyire szorult helyzetben van a cég hogy már ilyen spórolásos ötleteket kell használni, akkor ott nagy baj van és ilyentől nem szabad vásárolni mert bármikor bebukhat.
Addig okén hogy nem egyenként viszik szervibe, naponta a hibás árukat de gyakorlatilag max havonta vagy még ritkábban és még akkor is valami haverra bízni aki aztán lehet el sem viszi? Ez ugye csak vicc?

Tikakukac 2018.01.13. 15:06:00

@VaradiJanos: Az, hogy alkalmazott átmegy egyik boltból a másikba amik 15 percre vannak villamossal városon belül, okés. Ügyféknek jó, cégnek jó, ha mellőzhető addig mindenki nyer.
De a szervizbe a takkernénivel szállítgatni meg ismerősökkel? Hadd ne soroljam fel ennek mennyi buktatója van. Petike a futárka elég szép nyomot hagy maga után, szerződéses kapcsolatban teljesít és ha gond van, baromi könnyen elővehető. Gizike is így tolja vajon meg az ismerősök? Költői kérdés volt.

cmx85s 2018.01.13. 15:25:53

Úgy látszik, csak Magyarokat szívat meg az Euronics. Én ugyan nem Magyar vagyok (csak magyar), de akkor sem megyek az Euronicsba - még akciósan is drágák, szakértővel meg még nem találkoztam ott. Ha csak az nem szakértelem, h a legdrágább terméket akarja rám sózni.

CoolKoon 2018.01.13. 17:02:55

@Könnyen elkaptuk, uram!: Nekem mindig az jut eszembe (amikor ilyet látok), hogy lehet, hogy ezek nem is nagyon jártak iskolába. Mi legalábbis annak idején a helyesírást is tanultuk, és abban akkurátusan kitértek arra is, hogy mit írunk nagybetűvel, és mit nem.
Ilyenekből viszont sok van amúgy. Általában a kurucinfó és társoldalaik környékén szoktak rajzani, de néha megjelennek máshol is. Ettől függetlenül viszont magát a jelenséget továbbra se értem (még akkor is, ha tudom, hogy miért csinálják).

Xezs6 2018.01.13. 22:02:46

@Könnyen elkaptuk, uram!: Te a poszter vagy, vagy a felesége?

@CoolKoon: Én attól is frászt kapok, mikor a neked, téged, titeket, stb. szavakat nagy kezdőbetűvel írják mondat közepén. Minek? Kisbetűvel írandó, én meg nem fogom magam jobban megtisztelve érezni a nagybetűtől. Rohadt modoros, és aki így ír, azt messziről igyekszem kerülni, mert olyan érzésem van, hogy a modorosság mögött van valami mögöttes szándék.

Gandosz 2018.01.13. 22:44:51

Nem értem, mi ebben a probléma.
Megoldódott az ügy, erre ír egy levelet az ügyfélszolgálatnak.
Az ügyfélszolgálat korrektül válaszol.
Minden a legnagyobb rendben.

Könnyen elkaptuk, uram! 2018.01.14. 01:51:32

@CoolKoon: most olvastam: a Tényekben V. Németh Zsolt nevét sikerült ötödik Német Zsoltnak felolvasni!
Te, ezeknek külön iskolájuk van!

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2018.01.14. 08:56:45

Semmi köze ennek ahhoz hogy magyar vagy sem. Ahhoz van köze, hogy a hazai vezetői kultúra a béka segge alatt van, és a folyamatokról, rendszeszemléletű és vevőközpontű vállatszervezéről fogalmuk sincs, úgy általában az emberek vezetése is meghaladja a képességeiket. Ez minden országban ilyen lenne ahol nincs megszervezve egy cég, a finom hungarikum az, hogy ilyen esetben minden ország a saját kulturális állapota szerint oldja meg ezeket a problémákat. Nálunk ez a sajátos Gizi, Gyulás ingyenbe, okosba, leszarva dolog marad. Na ez a magyar benne...

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2018.01.14. 09:13:01

@Xezs6: ha nem az online világban élnéd az életed, rájönnél hogy ez olyan hétköznapi dolog, és semmi köze sincs ahhoz hogy az emberek milyenek valójában. Talán annyi, hogy bár modorosan, de legalább tisztelettel akarnak írni. Te pedig ilyenek miatt ítélkezel. Ahogy én is ítélkezem ezen hozzászólás elején. Ez már csak ilyen.

Gandosz 2018.01.14. 10:06:27

@Legelő Őse: "Nálunk ez a sajátos Gizi, Gyulás ingyenbe, okosba, leszarva dolog marad. Na ez a magyar benne..."

Máshol is ez van, van, ahol még jobban is, akkor mitől hungarikum?

Juronicsné Gyula Gizella 2018.01.14. 12:36:51

Adjatok le minden a mai napon,mert 2 hetig most megint nem jarok arra.

CoolKoon 2018.01.14. 13:47:57

@Gandosz: "Máshol is ez van, van, ahol még jobban is, akkor mitől hungarikum?" - Attól, hogy a "megoldjuk okosba" nem működik, be is vallják, de (az internetes károgókon kívül) gyakorlatilag mindenki leszarja. Mert a kutya ugat, a karaván halad.

CoolKoon 2018.01.14. 13:49:02

@Könnyen elkaptuk, uram!: Hát, legalábbis gyanús volt nekem, hogy milyen sok van belőlük :D

Kenderice 2018.01.14. 16:38:59

1. "Teljesen más terméket kaptam mint amit rendeltem."
Itt már azzal kellet volna kezdeni, hogy hibás teljesítés. Cseréljék ki arra, amit eredetileg rendeltél.
2. "...TEHÁT amikor 2 alkalommal is türelmet és 2x1 hét haladékot kért az üzletvezető mert szervizelik még, akkor még FEL SEM VOLT ADVA a termék a szerviznek! Annyi esze sem volt az üzletvezetőnek, hogy eltávolítsa a postai feladószelvényt a termékről!"
Elállás a vásárlástól mivel egyértelmű, hogy nem törekedtek a 15 napon belüli javításra.
3. "...a Várpalotai üzletbe leadás után 2 hónapig járkáltam be 2 hetente..."
Még egy lehetőséged volt, hogy elhúzódó javítás miatt elállj a szerződéstől.

Minimum három lehetőséged volt arra, hogy visszacsináld a boltot, de te inkább maradtál a fax rosszabbik végén.
Ezek után csak magadat hibáztathatod...

Xezs6 2018.01.14. 16:41:23

@CoolKoon: Nem tudom ez hogy jön ide, de szarul. Az a fickó ránézésre rohadtul unszimpatikus, aztán a hangja meg olyan, mintha bekapott volna 2 szilvásgombócot csak elfelejtette volna lenyelni. Amit meg mond, ostoba közhely csupán.

.Manyecska 2018.01.14. 18:27:34

Nem akarnék offolni de nyilatkozott most Gizi néni a hóról meg a rügyeiről, mindkét! híradóban. A többi nyugdíjas vélhetően épp szervizben vót-e??...

CoolKoon 2018.01.14. 19:07:03

@Xezs6: Hát a modorosságról. Én annál modorosabb embert még életemben nem láttam. Úgyhogy ha ilyen lityifityi kis írásjelekkel is komoly bajod van, akkor milyen bajod lehet vele :D

KaTe 2018.01.14. 19:30:52

felőlem akár a sarki hajléktalan is viheti a szervizbe az euronicsban leadott terméket, ehhez amúgy sincs semmi közöm, egészen addig, amíg:
- a bolt maradéktalanul teljesíti a vállalt kötelezettségeit, tehát, felelősséget vállal a rábízott dologért és törekszik a javítás gyors és szakszerű "ügy"intézésére.

Taxomükke (UK) 2018.01.14. 22:08:44

Ettől a sok befáradtamtól kifáradtam.

Baluci 2018.01.15. 15:21:04

Áááááá... kész vagyok... Potyog a könnyem... :))))))))))

ptspts 2018.01.19. 00:23:02

> Cégünk a jövőben is mindent meg fog tenni annak érdekében

Az ,,is'' szó nem indokolt, mert a panasz megírásakor nem tettek meg mindent (ezért volt ok panaszra), a válasz megírásakor meg még csak elkezdtek intézkedni, és csak később derülhet ki, megtettek-e mindent.

dbeata 2018.01.21. 17:54:34

Én is dobok a közösbe egy Euronics sztorit, ami a férjemmel történt meg, két éve karácsonykor. A levelet is ő írta, gondotam bemásolom, okulásul.

Enjoy!

Az Euronics KÖKI Terminál-beli üzletében vásároltam egy I-Phone 4-es készüléket, 2015. december 2-án. A készüléket újként hirdették magyar garanciával. Természetesen én úgy értelmeztem, hogy ez azt jelenti, hogy nekem nem kell kiküldenem a készüléket javításra külföldre, hanem ezt a kereskedő, ill. a gyártó intézi. A vevőszolgálaton egy hölgy arról tájékoztatott, hogy három napon belül hozzájuk kell visszavinni a készüléket, utána viszont közvetlenül az Apple szervizbe(!) vigyem.

December 25-én a készülékben egyik pillanatról a másikra elromlott a WIFI antenna. Ekkor – mivel az ünnepek miatt már lehetetlen volt az ügyintézés – utánanéztem, hogy mit találok az interneten garancia ügyben. Ekkor ért az első meglepetés, mert a készülék szériaszámának beírása után az Apple weboldala azt írta ki, hogy a garancia „lejárt”. December 28-án, az első munkanapon elmentem a budapesti, Andrássy úton található hivatalos IPhone szervízbe (Y-Style), ahol legnagyobb megdöbbenésemre azt mondták, hogy valóban nem vállalnak garanciát a készülékre, merthogy nem rajtuk, az Apple-en keresztül lett vásárolva, és visszairányítottak a forgalmazóhoz (Euronics).

Ott közölték velem, hogy valóban, nem az Apple vállal garanciát, HANEM egy bizonyos Hungaroflotta Kft., amelyik nem hivatalos úton importálja ezeket a készülékeket és ő maga vállal egy éves garanciát rájuk. Kértem, hogy cseréljék ki a készüléket, vagy legalább cserekészüléket biztosítsanak számomra, hiszen ezzel dolgozom, nem tudom nélkülözni, de erre nem voltak hajlandóak, csak javítást vállaltak, egy hónapos határidővel, ebbe bele kellett törődnöm.
Másnap felhívtam az Apple hivatalos szervízvonalát is (80-983-435), ahol tájékoztattak arról, hogy már nem először találkoznak ilyen csalódott vásárlóval, és hogy állítólag az Apple már nem is árul újonnan IPhone 4-es készülékeket, tehát nem lehet tudni, miféle készletből megmaradt készüléket adott el nekem az Euronics, ill akkor találkoztam először a "refurbished" telefon kifejezéssel, ami röviden azt jelenti, hogy az Apple-hoz garanciális javításra visszaküldött telefonokat egyben eladják egy külső cégnek, amelyik működőképes telefonokat eszkábál belőlük. Jeleztem neki, hogy az Apple cég hírnevét járatja le, hogy ilyen készülékek forgalomba hozatala ellen nem tiltakozik, ugyanakkor garanciát nem vállal rájuk. (Nem részleteztük ennek okát, csak a www.apple.com/legal oldalon található szavatosságról szóló leírásban olvastam, és feltételezem, azért, mert a töltő nem eredeti Apple, amit a készülékhez adtak).

Ekkor feleségem visszament az Euronics üzletbe, hogy tájékozódjon, illetve megpróbálja a vételárat visszakérni, amit elutasítottak. Az osztályvezetővel is beszélt, elmondta a problémát, illetve próbálta volna, mert az osztályvezető állandóan a szavába vágott, hogy a saját verzióját ismételgesse, semmilyen megoldásra nem volt hajlandó a már általuk felajánlott egy hónapos határidejű javításon kívül, amit állítása szerint eredeti Apple alkatrészek felhasználásával végez a Hungaroflotta Kft.. Arra hivatkozott, hogy teljesen mindegy, melyik cég vállal érte garanciát, az Apple, vagy egy bizonyos Hungaroflotta Kft (amelyik nem is hivatalos szerződött Apple partner). Véleményem szerint ez nem így van, nem mindegy. Minthogy a gyártó kifejezetten lejártnak mutatta a garanciát, alapos okunk volt feltételezni, hogy valami gond van a termékkel. Addig van igazuk, hogy a vevőnek teljesen mindegy, kinél érvényesíti a szavatossági jogait. De a sor végén mindig a gyártó áll jót a termékért. Innentől fogva kérdés, hogy ez a készülék miféle gyártmány, ha az Apple nem vállal érte garanciát?
Végül, miután több mint egy hónapot ült az Euronics a javításon, ami valamiért nem sikerült, kegyeskedtek felajánlani a cserét (amit ezután érthető módon nem kértünk), ill. visszafizetést lejáró határidejű utalvány formában (amit végül választottunk, mert a készpénzt persze nem volt hajlandó visszaadni. Az már egy másik történet, hogy a 60 ezer forintnyi utalványt hogyan tudtuk végül elsózni, mivel semmi másra nem akartuk/tudtuk költeni. Messziről kerülendő az Euronics, sajnos!

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2018.02.07. 17:54:46

@dbeata: Igen, ez nem történik meg azokkal, akik a levél megírása helyett inkább elolvassák a vonatkozó rendeletek szövegét.
Férjednek tökmindegynek kéne lennie, hogy az eladó cég hogyan intézi a garanciális javítást. Mikor az egy hónapos javítást kijelentették, ott kellett volna elállni a vásárlástól, mert ezzel azonnal megszegték a 15 napos javítási időre törekedésre vonatkozó irányelvet.
Arról nem is beszélve, hogy teljesen törvénytelen utalványba kényszeríteni a visszatérítést, de férjed még azt is benyelte.