Tékozló Homár

A Bárdi nem tudja, mi van saját ÁSZF-jében

2018.01.17. 10:38 | Homár Hilda | 64 komment

screenshot_2018-01-17_10_22_38.png

A Bárdi Autó Zrt. idehaza az egyik legjelentősebb autóalkatrész hálózat. Nagymúltú, jónevű cég. Alapítója, a Monarchia első alkatrész-katalógusát 1905-ben kiadó Bárdi József vélhetően nem lenne büszke az alábbi panaszkezelésre.

Sziasztok!

Egy érdekes garanciális hozzáállásba futottam bele autóalkatrész kapcsán.

Nemrég vettem egy autót Kazincbarcikán. Még garanciális akku volt benne, garancialevéllel, a kereskedő vette bele az akkut a barcikai Bárdinál,  és adta mellé a garancialevelet is.

No, a hideg időben most az akku még is megadta magát Itt Budapesten kicserélte egy szervízes egy újra, én meg elvittem a régi akkut a 16. kerületben az első Bárdis üzletbe, hogy vizsgálják be, stb, szivesen le is vásárlom akár, mert kellett az új akku azonnal, hogy menjen az autóm, de igy ezzel nem tudok már mit kezdeni. 

Ekkor jött a meglepetés: nem tudják átvenni bevizsgálásra, és sehogysem, csak ott, ahol az akku lett vásárolva, azaz Kazincbarcikán. 

Nagyszerű. Azaz ha bármi alkatrészt veszel bárhol, vidd vissza a vásárlás helyére, még egy országos nevű hálózatnál is, ahol pont az országos lefedettség lenne az előny, a lényeg. Nyilván nem éri meg visszavinnem egy fél országgal arrébb egy akkut - és még vajon hány ember járhatott igy már más alkatrésszel? Felhivtam a Bárdi központját is, és megerősítették ezt, hogy ez igen, így működik.

Szóval van is garancia a Bárdinál (jogilag), meg tulajdonképpen nincs is (gyakorlatban) :(

Sziasztok,

D.

Kedves Dávid!

A mai napon átolvastuk a Bárdi Autó Zrt. (székhelye: 1089 Budapest, Orczy út 46.) weboldalán található általános szerződési feltételeket (ÁSZF, itt: https://www.bardiauto.hu/webshop/ba_aszf.pdf?ver=2), amelynek 8. pontja szerint a vásárolt termékkel kapcsolatosan panasz ügyintézése személyesen a termék átvételének, azaz Bárdi Autó kirendeltségének helyén, vagy pedig a Bárdi Autó Zrt. székhelyén a vevőszolgálaton (1089 Budapest, Orczy út 44-46.) történhet.

Az ÁSZF tartalmazza továbbá esetleges írásbeli panasz megtételéhez szükséges e-mail címet és postacímet is. A fogyasztók által is elérhető weboldalon feltüntetett „Üzleteink” menüpontra kattintva az országban található kirendeltségek tekinthetők meg. A kazincbarcikai kirendeltségre kattintva szintén nincs feltüntetve eltérő vállalkozás név, mint esetleges egyéb üzemeltető cég, kizárólag a Bárdi Autó Zrt. fióktelepeként vélelmezhető, székhelytől eltérő cím.

A fent leírtak alapján, továbbá a cégjegyzék adatait ingyenesen lekérve (ingyenes lekérés itt lehetséges: www.e-cegjegyzek.hu) megállapítható, hogy a Bárdi Autó Zrt. (itt: https://www.e-cegjegyzek.hu/?cegadatlap/0110043352/TaroltCegkivonat) weboldalon feltüntetett kirendeltségei a cég telephelyeiként és fióktelepeiként, nem pedig egyéb vállalkozás által a Bárdi Autó Zrt.-vel kötött megállapodás alapján működnek, amelynek következtében a Bárdi Autó Zrt.-vel szemben felmerült panaszokat a cég székhelyén, illetve oda címzett levélben lehetséges közölni, illetve a kirendeltségeken található vásárlók könyvébe történő feljegyzést az üzleteknek továbbítani kell a székhelyre a döntésre jogosultak részére.

Javasoljuk, hogy a hibát, valamint szavatossági igényedet (kijavítás, kicserélés, árleszállítás, érdekmúlás esetén elállás a vételár visszafizetése mellett) haladéktalanul, bizonyítható módon (pl. szóban jegyzőkönyv felvétele mellett, írásban a vásárlók könyvében, belföldi tértivevénnyel ellátott levélben vagy fax-hívás útján) jelentsd be a cégnek annak érdekében, hogy lehetőséged legyen érvényesíteni az igényedet. A vállalkozásnak a panasz átvételétől számított 30 napon belül indokolással ellátott választ kell küldenie, amelynek elmaradása esetén a panaszkezelés szabályainak megszegése miatt az illetékes kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályának eljárását kezdeményezheted.

A panaszod vállalkozás általi elutasítása esetén az illetékes békéltető testülethez (bővebben itt: http://www.bekeltetes.hu/), illetve bírósághoz fordulhatsz.

Felhasznált jogszabály: 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről  

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

nyúúlacska 2018.01.17. 10:48:00

Akkuval csak a baj van.

Nick-son 2018.01.17. 11:23:55

A székhelyen csak kell foglalkozzanak ezzel, bár lehet csak egy iroda van, hát akkor ott, ha a boltban nem akarnak.

Egyébként az értelmét nem látom, mi előnye származik a Bárdinak abból, hogy csak ugyanott cserél.

köszönöm a kommentált 2018.01.17. 11:43:10

@Nick-son: az egymáson belüli logisztika megdobná a kölcségeket. kívülről pitinek tűnik.

Nick-son 2018.01.17. 11:47:33

@köszönöm a kommentált: Gondolom a bárdis boltok nem önállóan garanciáznak, így is úgy is felküldik valahova, akkor meg már nem mindegy honnan?

Tudod Te azt jól! 2018.01.17. 11:51:06

Beír a székhelyre. Azok készségesenlaszolnak: Persze cserélik, fáradjon be a boltba, ahol vette. Természetesen eredeti számlával ÉS megfelelően kitöltött garjeggyel.
Ez máris három akadály.
A törvényeknek megfelel, de a gyakorlatban Impossible Mission vol666.

Darth Revan 2018.01.17. 12:35:02

Decemberben voltam otthon, anyam kocsijaban alacsony volt az olajszint, vettem a Bardinal egy nagy flakon olajat. a ficko nezegeti, nezegeti a szamitogepet, majd hatra megy a raktarba es elohoz egy kis flakonnal, hogy most akcio van es jar a nagyhoz egy kicsi :)

Na, mondom, tiszta karacsony.

kontár lajos 2018.01.17. 13:22:42

"Nemrég vettem egy autót Kazincbarcikán. Még garanciális akku volt benne, garancialevéllel,

!!a kereskedő vette bele az akkut!! (feltételezem a számla a kereskedő nevére szól)

a barcikai Bárdinál, és adta mellé a garancialevelet is."

Nekem ez úgy tűnik, hogy a Bárdi nem a poszternek adta el az akkut, hanem a kereskedőnek, akitől a kocsit vette a poszter Kazincbarcikán. Tehát a reklamációval sem a Bárdihoz kell fordulnia, hiszen nincsenek egymással kapcsolatban, hanem a kereskedőhöz kazincbarcikán, akitől a kocsit vette.

Terézágyú 2018.01.17. 13:31:26

@kontár lajos:
"a reklamációval sem a Bárdihoz kell fordulnia, hiszen nincsenek egymással kapcsolatban, hanem a kereskedőhöz kazincbarcikán, akitől a kocsit vette. "

Ez a pószternek még rosszabb, mert éppen ő nem szeretné "visszavinnem egy fél országgal arrébb egy akkut" :))

kontár lajos 2018.01.17. 13:38:54

@Terézágyú: igen, ezt én értem. De nem világos, ki - kivel vagy jogviszonyban. Ha a Bárdi a kereskedőnek adta el az akksit, akkor persze, hogy nem szeretne vele foglalkozni. Kínlódjon a reklamációval az, akinek jót kell állnia a termékért - vagyis az, aki a fogyasztónak eladta. A fogyasztó (a poszter) reklamál a barcikai autókereskedőnél, aki reklamál a Bárdinál, aki reklamál az ő beszállítójánál, aki meg majd a gyártónál. Ezzel az erővel a poszter a lánc bármelyik tagját megszólíthatná a reklamációjával, ugyanez lenne az eredmény, ami most.

Mindez csak akkor állja meg a helyét, ha az első feltevésem helyes, tehát a poszter NEM a bárditól vette az akkut, hanem azt kereskedő vette a Bárditól.

Tikakukac 2018.01.17. 14:12:31

@kontár lajos: És ezzel a túljogászkodott hacacáréval rakjuk tovább azt a tüzet, ami azért ég, hogy elképesztően bonyolult és nyomorék legyen minden ügyintézés itthon.
Rengeteg ügyfél van aki Debrecen, Szeged, Győr, Pécs állandó lakhelyen van, ott is vett gépet ha épp nem tanult/dolgozott Pesten. Ha gondja van, akkor ugyanúgy meg lesz csinálva a gondja-baja ha bejön Pesten valamelyik boltba a négyből. Ki a túrót érdekli, hogy hol vette? Meg ki vette elsőnek? Ugyanúgy meg lesz kapva a térítés, ugyanúgy futároztatni kell mindenhonnan és ugyanúgy nem kerül semmibe nekünk inkább jó arcnak lenni, mint tövig szopatni egy ügyfelet ilyen piszlicsáré hülyeségek miatt.

Sosem értettem meg miért tesznek is azért az emberek, hogy alapból is túltekert életüket még kacifántosabbá tegyék.

Terézágyú 2018.01.17. 14:23:49

@Tikakukac:
Igen, ha a másik fél csinálja, akkor "túljogászkodott hacacáré"...

Tikakukac 2018.01.17. 14:31:24

@Terézágyú: Nem tudom feltűnt-e, de mint a boltban dolgozó szemszögéből írtam, amit írtam :)

kontár lajos 2018.01.17. 14:33:02

@Tikakukac: nem, itt nem erről van szó. Ha a poszter a Bárditól vette volna akkor erről lenne szó, és igazad van. Felesleges. Ám itt a poszter fogyasztóként vett egy autót az XY autókereskedőtől - amibe XY vett a Bárditól egy akkut. Ami történetesen elromlott. Poszter és Bárdi egymással nincsenek jogviszonyban. Nagyon sarkítva írok:

Terézágyú 2018.01.17. 14:35:47

@Tikakukac:
Ha te ilyen helyen dolgozol, és mindig ÍGY viszonyulsz hozzá, akkor jó.

kontár lajos 2018.01.17. 14:36:21

@Tikakukac: nem, itt nem erről van szó. Ha a poszter a Bárditól vette volna akkor erről lenne szó, és igazad van. Felesleges. Ám itt a poszter fogyasztóként vett egy autót az XY autókereskedőtől - amibe XY vett a Bárditól egy akkut. Ami történetesen elromlott. Poszter és Bárdi egymással nincsenek jogviszonyban. Nagyon sarkítva írok: olyan, mintha a Tescohoz vinné reklamálni a sarki boltban vásárolt cuccot. Nincs hozzá köze. A Bárdinál reklamálhat XY. Tegyük fel eladó vagy - valaki vesz máshol valamit és visszaviszi neked, mert nálad is kapható? Mit mondasz neki? Amellett, hogy elintézed a reklamációját, még kávéval és cigivel is megkínálod? Persze, hogy nem!

Mindez csak akkor állja meg a helyét, ha az első feltevésem helyes, tehát a poszter NEM a bárditól vette az akkut, hanem azt kereskedő vette a Bárditól.

UI: az előzőt nem sikerült befejeznem, mert bereszketett a kezem :D és gyorsan elküldte a be nem fejezett kommentet

Tikakukac 2018.01.17. 14:42:58

@Terézágyú: Az a dolgod, hogy pénzt csinálj a cégnek, ne morgós ügyfelet. Saját magával b@szik ki aki húzogatja így az ügyfélkört :)

KaTe 2018.01.17. 14:53:57

@kontár lajos: Nem teljesen lényegtelen, hogy ki vásárolta azt a szerencsétlen akkut? Ott van az érvényes, kitöltött garanciajegy. Attól, hogy a kereskedő eladta valakinek, a garanciajegyen még nem változott meg az akkumulátor típusa, vagy egyedi azonosítója.

Mellesleg, legjobb tudásom szerint, a garanciajegyen nem a vásárló neve, hanem a TERMÉK neve szerepel, továbbmegyek, a garancia nem a vásárlónak szól, hanem a termékre van, amit vásárolt.

Mellesleg, nem tudom feltűnt -e de a posztolónak nem az a gondja, hogy elhajtották, mert nem ő vásárolta a terméket, hanem az, hogy szerintük csak és kizárólag a vásárlás helyszínén intézheti a garanciális ügyet, dacára annak, hogy az egész országban ugyanaz a cég működteti az összes boltot.

Tikakukac 2018.01.17. 15:00:48

@kontár lajos:
Nagyon sarkítva írok: olyan, mintha a Tescohoz vinné reklamálni a sarki boltban vásárolt cuccot. Nincs hozzá köze.

Annyira sarkított, mint egy gömb. Igen, jogfineknek lehet így megy az élete, de szerencsére azért a valóság segíti ezt felülírni :) Később részletezem.

Tegyük fel eladó vagy - valaki vesz máshol valamit és visszaviszi neked, mert nálad is kapható? Mit mondasz neki? Amellett, hogy elintézed a reklamációját, még kávéval és cigivel is megkínálod? Persze, hogy nem!

Amennyiben ez az az adott márka aminek a garis vagy garin túli szervizelése folyik nálunk és SN alapján benne van a nagy magyar rendszerben, akkor munkalap nyomtat azonnal, aláír, ügyfél lelép és javítás indul, nem érünk rá baromságokra, arra ott a kurmányablak vagy micsoda. Na ott lehet hülyéskedni papírokkal meg felesleges körökkel. Kv és cigi az nem jár amúgy, utóbbi eleve nincs is nálam.
Ha nincs benne a rendszerben, mert nem magyar disztris, akkor kell egy számla. Totál mindegy kitől, a kutyát sem fogja érdekelni ki áll előttem és hol vette, meg mikor. Ezt majd a gyártó rendezi el a partnerével, nekünk csak eredetigazolás kell.
Ha nem garis, akkor nyilván mindegy a márka, vásárlás helye, számlán lévő neve is, be lesz véve.

Ha nem garis dologról van szó, hanem valami másról, ami nem térítéses gond, akkor pedig szépen átirányítom abba a hálózatba, ahol vette. Ahogy írtad is: a sarki boltban vett dolgok nem tartoznak a tecsőre. Viszont ha tecsőben vetted a cuccot (jelen eset), akkor teljesen mindegy ki fogja azt a vackot visszaküldeni pont oda, ahova a másik bolt is küldené. Minden nap Bárdi is futároztat legalább egyszer, de inkább kétszer-háromszor, tudtommal ők hálózatban vannak, tehát nem saját készletekről dolgoznak, mint mondjuk a Cromax, ami csak hátteret ad az egyes boltoknak.
Ez egy rém egyszerű sztori lett volna mindenkinek, cserébe lett Homár poszt. Megérte? Szerintem egyik félnek sem. Ezért nem bírom beverni a fejembe, hogy miért megy a fingreszelés ilyesmiken.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.17. 15:20:39

@Tikakukac: " tudtommal ők hálózatban vannak", hát vagy nem, és itt lehet meg is dőlt az elmélet. Egyébként meg lehet simán megért nekik ennyit, mert több a baszakodás vele, mint hogy lett itt belőle egy poszt. Nem kell azért hasra esni a Homártól, alig olvassák a népek, amit a sok ismétlődő eset is bizonyít.

kontár lajos 2018.01.17. 15:23:08

@Tikakukac: értelek. Vagyis úgy érzem. Persze, igazad van. Sok mindenben. Neked, mint garanciális szerviznek mindegy kitől jön a munka, a gyártó vagy az a fél, akin a bizonyítási kényszer van fizeti a munkád. Így is kell lennie. Ezt az akkut, ha a te szervized körébe tartozik fogadod XY-tól és Bárditól is, de még a posztertől is? Viszont XY és Bárdi között nem fogyasztó szerződés jött jött létre, ezért a bizonyítási kényszer XY - n van, hogy az akku rossz volt. Bárdi és poszter között fogyasztói szerződés jött (volna) létre, így a bizonyítási kényszer Bárdin vagy. Mindenhogy költsége származik abból, ha bevizsgálsra kerül a sor. Kivéve, ha XY reklamál nála, mert akkor XY - nak származik költsége a bevizsgáltatásból.

Tikakukac 2018.01.17. 15:49:04

@onlajnok: Ott dolgozó barátomtól kérdeztem az infót. Ha annyira durva a forgalom, hogy ez így megérte nekik, akkor respekt. Hasíthat a bolt, mint az atom.

Olvassák a Homárt azzal nincs gond. Csak azzal, hogy pár céget még így sem érdekli. Ők azok, akik a klasszikus madárfogásra mennek vagy izomból tolják a piacot.

@kontár lajos:
Igen, ha az adott szinte bármi magyar disztritől van vagy ha nem magyartól, de igazolható az eredete és végül elszámolható, akkor olyannyira mindegy a körítés. Ez nagyjából amiben elektron van működik. Én is gariztattam barátom nevére kiállított számlás angol fényképezőt itthon. Megkérdeztem és ugyanaz az ügymenet: nekik ilyen esetben akkor kell számla, elküldik, visszaigazolják, hogy valid vásárlás és utána javítják. Csókolom.

A bizonyítási kényszer kifejezés nekem olyasmi, amit nem tanítottak egyik szakomon sem, az a Duna másik oldalán lehet menő. Az ilyen bevizsgálás a garihoz túlmisztifikált lehet azoknak, akik nem adott terepen vannak. Többségében már ha típuskódod mondasz is lesz 3 hiba amiből választanod kell. Ha nem, akkor is nagyon gyorsan eldöntheted volt-e fizikai behatás vagy sem. Mivel esetünkben egy szutykos akksiról van szó, nos, hát az azért nem atombomba :) Költség max a szájjáratás lesz, ritkán bénült le az üzlet emiatt, ha meg sokan vannak, váratod azt, akinek nem közvetlen van hozzád köze. Ki szokta bírni mindenki, azért ha mérlegeli az ember egy nyiregy-pest távot időben és pénzben, talán tud várni 30 percet helyben is.
Szerintem itt a klasszikus ügyfélkezelési problémával állunk szemben. Esetleg a "szarok bele" munkavégzéssel. Mindkettő gond azért egy olyan korban, ahol a pénz az úr.

MrZed001 2018.01.17. 18:16:06

Na erről kb a "szürke importnak" csúfolt jogi öngyilkosság jut eszembe.
Mikor fogják már végre fel a cégek, hogy mi a VÁSÁRLÓ nem díjjazzuk, hogy ha egy cég jogi kiskapuk mögé bújva próbál kibújni a felelőssége alól.
Ha egyszer itt a telómon a(z eredeti) SAMSUNG felirat, onnantól kezdve az engem hol a .... érdekel, hogy azt éppen a SAMSUNG Szingapúr vagy a SAMSUNG Germany adta-e el?
Ott a garijegyen, hogy Bárdi? Ott. Akkor a Bárdi Kamcsatka ugyanúgy kell foglalkozzon vele, mint a Bárdi Bivalybasznád.
PONT.
Az, hogy ki a tulajdonosa pedig úgyszintén lényegtelen részletkérdés. Attól még a garancia (jótállás) ugyanúgy fennáll !

blueby 2018.01.17. 19:53:32

Kontár lajos, találó a neved. Jogászkodsz keményen, pedig fingod sincs a jogról. Milyen jogviszony? Mi köze a garancia teljesítésének ahhoz, hogy ki vette a terméket? Unatkozol?

KaTe 2018.01.18. 00:55:04

@MrZed001: Van a hivatalos forgalmazó, aki a XY gyártótól megvásárolja a telefont és van a szürke import (egy másik forgalmazó), aki a hivatalos forgalmazót megkerülve, valamilyen úton-módon, de lényegesen olcsóbban hozza be és árulja ugyanazon a piacon ugyanazt a telefont. Szerintem teljesen természetes, hogy a hivatalos forgalmazó nem fogja javítgatni ezeket a telefonokat, már csak azért se, mert a gyártóval nincs ilyen megállapodásuk, anyagilag pedig semmilyen előnyük nem származik abból, hogy egy másik cég próbál nyerészkedni a piacon.

@blueby: Én is próbáltam rávilágítani erre a jelentéktelen apróságra, de engem tökéletesen ignoráltak. :(

MrZed001 2018.01.18. 01:18:32

@KaTe:
Tudom, ez a jogi csűréscsavarás.
Valójában pedig MINDKÉT esetben ugyanaz a készülék gyártója (samsung), és a helyi márkaKÉPVISELET ugyanazzal a gyártóval áll jogi kapcsolatban (samsung).
A gyártó nevében jár el, a gyártó NEVE amit használ (samsung magyarország).
Innentől akár a gyártó leányvállalata (az), akár nem, annak nevével együtt közvetlen jogait és kötelességeit élvezi.
Ha nem kellenek a kötelességek (a samsung nevével annak nevében eljárás), akkor a jogoktól is meg kell fosztani (és legyen csacsung kft mint a sarki kis gsm bolt ... már se vennék tőle telót)
Magyarán a globális levédett névvel a globális következmények is velejárnak, mint globális garancia.

KaTe 2018.01.18. 03:28:55

@MrZed001: Pont az, aki szürkén teríti az adott piacon a terméket (pl. a sarki kis gsm bolt), az nem áll semmilyen kapcsolatban a hivatalos forgalmazóval (márkaképviselet) se a gyártóval, hanem valamilyen kerülőúton jut hozzá a termékhez és hozza be - szürkén - az országba. (pl. felvásárolja olyan külföldi piacokon, ahol olcsóbban tud hozzájutni, esetleg trükközik az áfával)

Ehhez mégis mi köze pl. a hivatalos magyar forgalmazónak?

Terézágyú 2018.01.18. 07:41:49

@MrZed001:
"Mikor fogják már végre fel a cégek, hogy mi a VÁSÁRLÓ nem díjjazzuk, hogy ha egy cég jogi kiskapuk mögé bújva próbál kibújni a felelőssége alól."

Alapvetően SENKI nem díjazza, ha a másik fél jogi kiskapuk mögé bújva próbál kibújni a felelősség alól.

Mégis mindenki ezt csinálja...
Mer ugye ha ÉN csinálom, akkor élek a jogaimmal - ha meg a másik csinálja, akkor "jogi kiskapuk mögé bújva próbál kibújni a felelősség alól."

Erőlködj csak 2018.01.18. 08:45:54

Azert a globalis garancia vallalas meg nev stb... nem feltetlenul igy mukodik ahogy itt paran emkepzelik. Pl emlitett samsung a telefonoknal exynos procival gyart az azsiai es snapdragonnal az europai piacra. Remelem senki nem gondolja komolyan, hogy az itthoni cegnek kellene futkosni egy kinaban vett telefon garija utan ne adj isten cserelni euban forgalmazottra ha tonkremegy, csak azert mert garis. Persze ettol meg sok helyen szar a garancialis ugyintezes foleg orbanisztanban.

kicsitomi 2018.01.18. 10:51:30

Bakker, én nem értem ezt a ki-kivel van jogviszonyban dumát.
Egy forgalmazó elad egy terméket, amire garanciát vállal. Ha forgalmazónak (kiskereskedőnek, aki tevőlegesen ezen termékek adásvételéből él) adja el, akkor lehet vitatkozni, kinek a dolga érvényesíteni a garanciát, de ha egy felhasználónak, akkor teljesen mindegy, hányadik felhasználó viszi vissza garanciális problémával (természetesen ha rendeltetésszerűen van használva)

MrZed001 2018.01.18. 18:05:53

@KaTe:
"Pont az, aki szürkén teríti az adott piacon a terméket (pl. a sarki kis gsm bolt), az nem áll semmilyen kapcsolatban a hivatalos forgalmazóval (márkaképviselet) se a gyártóval"
Sőt, ő gyártja, nem is a gyártó ... ez ugye a mese kategória.

Igen gyakran 10-100 ezres tételben vesz a gyártótól, aki ezért cserébe igen nagy kedvezményt ad neki. Aki utána világ viszonylatban teríti neki.
Innentől hogy ő-e a hivatalos viszonteladója a terméknek ABBAN az országban, vagy sem, részletkérdés. Neme? Az gyártotta? Az. Akkor a helyi márkaKÉPVISELET (nem tudom erősebben kiemelni a KÉPVISELET szót, hogy észrevedd) dolga a márka által gyártott termékekkel kapcsolatos teendők elvégzése, mint garanciális képviselet.

"Ehhez mégis mi köze pl. a hivatalos magyar forgalmazónak? "
Kevered a "forgalmazó" és a "képviselet" kifejezéseket. Nem csoda, hogy nem érted.
A media markt "forgalmazó", míg a samsung magyaroroszág KÉPVISELET. ÉÉÉÉéééérted ?

Artie 2018.01.19. 08:45:44

@kontár lajos: baromira nem jól tudod. A garanciális és kellékszavatossági jogok továbbértékesítés esetén továbbkerülnek a vásárlóra.

d.j 2018.01.19. 10:17:40

Ez egy nagy kamu. Mindig tudtam, hogy a Homár elfogult, de hogy még idióták is azt nem gondoltam.
Tehát a bárdis alkalmazott tudta, hogy csak a vásárlás helyén veszik vissza, csak azt nem, hogy van egy ASZF, amiben az van, hogy a központi ügyfélszolgálatra is lehet menni. Csak van egy kis probléma, az ASZF az a webáruházon keresztül létrejött szerződésre vonatkozik. Ha valaki bemegy egy boltba, akkor rá nem vonatkozik az ASZF. Mivel az aksit egy boltban vették nem pedig weben keresztül, ezért a bárdis alkalmazott teljesen korrektül és szabályszerűen járt el. Az más kérdés, hogy a Bárdi miért így csinálja, de ettől még a cikk címe és a felvezető szöveg is hamis.
Nem vagyok bárdis alkalmazott és semmi közöm sincs hozzá, mielőtt meggyanúsítotok valamivel.

haXXor 2018.01.19. 11:05:58

UNIX jobb. Bárdi sohasemteccett

CCnick 2018.01.19. 11:52:25

@kontár lajos: Biztos vagy benne, hogy a jótállás személyhez és nem a termékhez kötődik?

Rolph Meyer 2018.01.19. 12:10:02

Kedves Poszter,
Ha jól értem pénzt szerettél volna kapni egy olyan dologért amit nem is te vettél . Gondolom előtte az autókereskedőnél reklamáltal hogy nem jó az autó amit vettél o meg elküldött a TTcsaba.
Azzal sem dicsekedtel hogy a számlat és az üzembe helyezési jegyzőkönyvet is mellékelted volna a panaszodhoz.

CCnick 2018.01.19. 12:12:16

@d.j: Én sehol nem találom a bardiauto.hu-n, hogy a webshopjuk az egy külön cég lenne külön vásárlási feltételekkel viszont ott van, hogy üzleteink:... és van egy letölthető jótállási feltételek amiben szintén nincs külön webshopbolt hanem van a Bárdi Autó ZRT mint eladó

CCnick 2018.01.19. 12:14:24

@Rolph Meyer: "Azzal sem dicsekedtel hogy a számlat és az üzembe helyezési jegyzőkönyvet is mellékelted volna a panaszodhoz. "

A poszt nem említi, hogy ezeket bárki is hiányolta volna, csak az volt a porbléma, hogy nem jó helyre vitte vissza

igazi hős 2018.01.19. 12:29:22

@MrZed001: Ez egy elég naiv/buta hozzáállás. A garancia egy szerződés eredménye. Tudod: kis papír gyári számmal és az eladó pecsétjével. A márkaképviselet adja a hivatalosan vásárolt telefon mellé, a szürkeimport mellé meg van egy _valahova_ szóló garancia papírod. Vagy egy távoli kereskedőe (aki nem szükségszerűen hivatalos viszonteladó) vagy a helyi GSM bolté, de nem a helyi képviseleté az biztos. Egyébként a hivatkozott Samsung esetén a márkaképviselet csak annyit vállal, hogy nála adhatod le és ők küldik tovább. De csak EU-n belül: When you buy a non-European device, it is not covered under our European Warranty Policy.

vmaast 2018.01.19. 12:31:20

A vásárlás egy polgári szerződés. A meghibásodás hibás teljesítés. Az pedig csak szerződő felek közt rendezhető, nem lehet "ugrani". Júzer a kereskedőnél reklamál, kereskedő a Bárdinál. Ha tetszik, ha nem, ez így működik.

Sarkítva... ha én Jászberényben lakom, és összedől a Hajdú hűtőm amit a Duna Pláza Media Markt-ban vettem, akkor sem a gyártóhoz megyek reklamálni, hiába a szomszéd utcában van a gyára.

ErrOr 2018.01.19. 12:54:44

@vmaast: simán mehetsz hozzá. ha valós a garancia igény, akkor a gyártó úgyis állja a költségeket. így is úgy is nála landol a berendezés csak kevesebb költsége lesz

CCnick 2018.01.19. 13:48:20

@vmaast: A jótállás a termékre vonatkozik nem a vásárló személyére. Akinél ott a jótállási jegy az jogosult a jótállásra.

CCnick 2018.01.19. 13:50:15

@CCnick: ez így elég konkrétan benne is van a jogszabályban:

4. §7 (1) A jótállásból eredő jogok - a (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a jótállási jeggyel érvényesíthetőek.

MrZed001 2018.01.19. 14:02:43

@igazi hős:
Ha már butaságról van szó, úgy tűnik te álltál 2x sorba amikor osztogatták.

"A garancia egy szerződés eredménye."
Pontosan. Közted és a GYÁRTÓ között. Az értékesítő, forgalmazó csak a terítésért felel.
Ergo a vásárlással te egy szerződést kötsz a Samsung-al.
Innentől fogva, hogy te a Samu indonéziába, vagy a Samu szomáliába viszed-e be a garanciális telefonod, ugye részletkérdés.
A Samuval állsz szerződésben, aminek helyi képviselete éppen az ami ott van. PONT.

"A márkaképviselet adja a hivatalosan vásárolt telefon mellé, a szürkeimport mellé meg van egy _valahova_ szóló garancia papírod. Vagy egy távoli kereskedőe (aki nem szükségszerűen hivatalos viszonteladó) vagy a helyi GSM bolté, de nem a helyi képviseleté az biztos. "
És az a "szürkeimportos", ugyan kitől vette azt a telót. Hát nem egy hivatalos képviselettől ? Dehogynem. Akkor miről is beszélünk ? Akár itt az aksisnál, azért mert több kézen megy át, attól még ugyanúgy TERMÉKRE áll a gari.

BHJ-962 2018.01.19. 14:05:46

Ugyan nem alkatrész csak cipő, Rómában egy D.....an boltban vettem egy lábbelit,ami sajnos 3 hónap után megadta magát, Szegeden besétáltam az itteni boltjukba,előadtam a cipőt, számlát,gondoltam majd mondanak valamit, mondtak is,fáradjak a cipők közé és válasszak egy nekem tetszőt ! Picit ráfizettem és azóta is hordom a cserecipőt. Tehát Róma- Szeged távolságról van szó, kedves Bárdi, így is lehet (ne) !!

Xezs6 2018.01.19. 15:11:04

@MrZed001: azzal ugye tisztában vagy, hogy valami olyat szeretnél itt virtuális hőbörgéssel elérni, ami sosem volt és sosem lesz? Nyilván megvan az oka hogy miért, törődj bele. Ha én üzemeltetném a képviseletet, én se vennék át minden szart, amire rá van nyomva a Samu logó. Lehet hamisítvány, lehet egy megsemmisítés elől ellopott hibás széria, ki tudja. Meg azért mert csak.

aleksz róz 2018.01.19. 16:15:55

@kontár lajos: a garancia a TERMÉKRE szól, te nagyon okos...
nem az emberre, aki vette.

aleksz róz 2018.01.19. 16:19:03

ne higgyetek a hülyéknek!

aleksz róz 2018.01.19. 16:21:41

@kontár lajos: te minek hazudozol itt???

miért nem törlik és tiltják az ilyen embert?

Xezs6 2018.01.19. 16:39:34

@aleksz róz: Sőt, a TEK is rábaszhatná a házfalat egy BTR-80-assal.

CCnick 2018.01.19. 16:46:55

@MrZed001: "Pontosan. Közted és a GYÁRTÓ között. "

Ez a te nagy tévedésed. A gyártóval te a vásárló nem vagy semmilyen jogviszonyba. Te az eladónak vagy az ügyfele, a jótállás is az eladót terheli.

d.j 2018.01.19. 17:57:56

@CCnick: Most ezt komolyan mondod? Ki beszél itt két cégről? Ha bemész egy boltba, akkor kéred az ASZF-et? LOL. A cikkben hivatkozott ASZF nem vonatkozik arra, hogy valaki bemegy egy üzletükbe vásárolni. Az ASZF a webshopjukban megrendelt termékekre vonatkozik függetlenül attól, hogy kiszállították vagy személyesen átvette valamelyik üzletükben. Egyébként csak megkérdem, ha kiszállítják az árut, akkor melyik üzlet játszik a vevőnél? A konkrét esetben egyértelműen nem webes vásárlás volt, ezért a Bárdi szabályzata szerint, amit most nem akarok minősíteni, a vásárlás helyére kell visszavinni.

d.j 2018.01.19. 18:40:31

Azért nem ártana itt egyeseknek elolvasni az alábbiakat:
fogyasztovedelem.kormany.hu/node/146
Röviden. Kellékszavatosságért az eladó felel. A Termékszavatosságért a gyártó. A Jótállásról, köznapi nevén garancia, az eladó.
Láttam, hogy vita volt, hogy ki érvényesítheti a jótállást. A fenti linken ez is benne van, de idézem:
"Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén
Az új Ptk. szerint a jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben. "

sóhegy049 2018.01.19. 19:20:01

@d.j: Mire lepőrgetem a hsz-kat, megelőztél. Ez egy ajándék esete is lehet, mint nekem is volt példa, itt várároltam terméket, rossz volt és a Pécsett lakó illető ott intézte. Ja, igen ez egy multicégnél történt. :-)

Tweed (törölt) 2018.01.19. 20:19:38

@KaTe:

"Mellesleg, nem tudom feltűnt -e de a posztolónak nem az a gondja, hogy elhajtották, mert nem ő vásárolta a terméket, hanem az, hogy szerintük csak és kizárólag a vásárlás helyszínén intézheti a garanciális ügyet, dacára annak, hogy az egész országban ugyanaz a cég működteti az összes boltot. "

Én nem kedvelem a bodri autót, de mi van ha a számlázó program olyan, hogy egyik üzlet nem látja a másik üzlet által kiállított számlát?
Na ebben az esetben, hogy kezdjen neki a XVI. kerületi üzlet a kazincbarcikai garanciális ügyet?
Mi van akkor, ha a kavarodások elkerülése végett minden garanciát ott kell érvényesíteni ahol vásároltad?
Mellesleg a 8-as pontban a posztoló le is írja, hogy a bodri központban is elbírálják és érvényesíteni lehet a garanciát.
Nem hiszem, hogy a XVI. kerület és a VIII. kerület olyan nagy leküzdhetetlen távolság lenne...

MaCS_70 2018.01.19. 23:08:19

A jótállás (magyarosan: garancia) a termék hibátlanságát hivatott biztosítani. Jogszabály által meghatározott a kötelezettje (az eladó, illetve a forgalmazó szervize) -- a jogosult viszont a fogyasztó, akinek a személye nem meghatározott. A termék továbbértékesítése nem befolyásolja a jótállásos jogokat, a garanciaidőn belül bárki érvényesítheti azokat -- olyannyira, hogy a vásárló személye elvileg nem is beazonosítható, mivel jótállásos ügyintézéshez számlát NEM KÉRHET a kötelezett. Ezt a jogszabály egyértelműen rendezi: jótállási jegyet ír elő, továbbá azt, hogy a fogyasztóra szigorúbb feltételek eleve semmisek. A bolt/szerviz tehát nem kérhet számlát, és nem firtathatja, hogy ki volt az eredeti vásárló.

Mint ilyen ügyeket intéző jogász mondom mindezt.

MaCS

MrZed001 2018.01.19. 23:17:27

@Xezs6:
"Nyilván megvan az oka hogy miért, törődj bele."
Aham, az ok, hogy mivel nem kötelezi senki se, ezért carhat a közepébe. Mert a kis surmók nem mernek kiállni az igazukért.

"Ha én üzemeltetném a képviseletet, én se vennék át minden szart, amire rá van nyomva a Samu logó. Lehet hamisítvány, lehet egy megsemmisítés elől ellopott hibás széria, ki tudja."
Á, technikai analfabétával tárgyalok. Szólj kérlek legközelebb előre. Van tudod sorozatszámnak nevezett bűvös dolog, ami rajta van a telód alaplapján, meg szoftveresen is lekérhető, nem átírható (tudom, nem értesz hozzá, ezért megsúgom az NEM az IMEI szám)
Ezt a sorozatszámú terméket a gyártó pontosan tudja, hogy mikor gyártotta, hova-kinek szállította ki, ki vitte javítani, mikor, hova ... akárcsak a kocsidnál. VIN number mond neked valamit?

Gondolom innen már érted, miért szempirongató ostobaság amit írtál.

Xezs6 2018.01.20. 21:11:11

@MrZed001: Te még mindig nem vágod, hogy mennyire hasztalan a vergődésed? Szerinted ha itt kivergődöd magad, jövő héttől kezdve a márkaképviselet minden szart bevesz majd? Vagy csak én nem értem, hogy mit akarsz itt elérni?

CCnick 2018.01.20. 21:15:45

@d.j: "Az ASZF a webshopjukban megrendelt termékekre vonatkozik"

Ezt alá tudod támasztani valamivel? Jelezve van bárhol a bardiauto.hu-n a bárdi hivatalos honlapján, hogy a webshopra más feltételek vonatkoznak mint az offline képviseleten vásárlásra?

MrZed001 2018.01.21. 03:53:30

@Xezs6:
Akár vissza is dobhatnám a kérdést, hogy és TE mit akarsz elérni gyártó-, és képviseletbarát rinyáddal? Talán érintett vagy? Mert ha a samu mo-tól valaki itt rinyálna mint ahogy te teszed, azt megértem. F.sz se akar magának több melót, még ha jogos is lenne.
De te, a nímand, ugyan miért védelmezed őket ?

CCnick 2018.01.21. 09:35:06

@MrZed001: Lassan felfoghatnád, hogy a fogyasztó nincs semmilyen jogi kapcsolatban a gyártóval, kizárólag a forgalmazóval.

Ez van akkor is ha a képességeid csak a nímandozásig meg nagybetűvel írt gyártóig terjednek.

Xezs6 2018.01.21. 14:34:29

@MrZed001: Te a nímand mi a fenét vergődsz valami ellen ami úgy volt, úgy van, úgy lesz? Én csupán jeleztem számodra, hogy amit itt leművelsz az szánalmas és fölösleges. Gondolod majd a képviselet elolvassa és holnaptól megváltozik minden? Szerinted számít bármit is, hogy neked nem tetszik valami? Ki nem szarja le kategória, nemde?

Xezs6 2018.01.21. 21:51:07

@MrZed001: Olvasd csak el dbeata kommentjét a másik poszt alatt! Talán akkor megérted, hogy miért nem foglalkozik a márkaképviselet minden szarral, amit az orruk alá dugnak.

homar.blog.hu/2018/01/12/eleg_erdekes_modszerrel_probal_koltseget_csokkenteni_az_euronics