Tékozló Homár

Immár 189 990 forintos küldeményt hiányol "A legértékesebb elveszett csomag" verseny listavezetője

2018.01.30. 13:28 | Homár Hilda | 203 komment

magyar_posta_1_1_1_1.JPG

"A legértékesebb elveszett csomag"  kihívásunkat egy egyszeri (és nem is túl jó) kínunkban röhögős viccnek szántuk, egyáltalán nem számítottunk rá, hogy a valóság és olvasóink egyre ijesztőbb számokkal fognak beszállni a versenybe. Az eddigi listavezetőnk a 160 ezer forintos tévéjét kereste a Postán és/vagy a Media Markton, az ő ügye végül rendeződött. Reméljük, Éváé is fog, akinek az anyukája 189 000 forintot fizetett ki egyelőre hiába.

Tisztelt Tékozló Homár!

Egy még novemberben, a Black Fridayon rendelt, előre kifizetett, 189 000 forint értékű telefont kavart el a Posta, emiatt szeretném nagyon kérni a segítségüket.

A Posta futára személyi igazolvány bemutatás nélkül a csomagot nem illetékesnek adta át, így máig sem került elő, az MPL pedig minden segítséget megtagad, egyetlen bescannelt, olvashatatlan aláírást lobogtat, hogy át lett véve (csakhogy nem általunk!)

screenshot_2018-01-30_12_31_02.png

screenshot_2018-01-30jo.png

screenshot_2018-01-30_12_31_53.png

Nagyon kérem Önöket, hogy segítsenek eljuttatni a levelünket hozzájuk, mert nagy veszteség ért emiatt minket. A telefont az engem egyedül nevelő édesanyámtól kaptam volna Karácsonyra... küldöm a Posta levelét, az erre írott válaszom, az állítólagos "átvevő" "aláírását", valamint a jegyzőkönyvet. A személyiségi jogok védelmében a teljes nevet, telefonszámot és mail címet letakartuk.

November óta nincs előrelépés, illetve hallottuk, hogy a postást (aki kisegítő volt amúgy) azóta kirugták. A 189.990 F-ot novemberben kifizettük, azóta se pénz, se telefon. Se karácsonyi ajándék. Csak szomorúság és idegesség van.

Köszönöm szépen, ha tudnak segíteni,

Éva

UPDATE

A posztot elküldtük a Magyar Postának, az alábbi választ kaptuk túlük. A további fejleményekről is igyekszünk beszámolni.

Tisztelt Szerkesztő!  

A blogon megjelent panaszt a Magyar Posta annak benyújtását követő 30 napon belül kivizsgálta, ennek eredményét kifogásolta ismét az ügyfél január 10-én. Az ismételt panasz miatt egy újabb, a korábbinál részletesebb vizsgálat van folyamatban, melynek eredményéről az ügyfelet hamarosan értesítjük.

A fenti ügytől függetlenül általánosságban elmondható: a sikeres kézbesítéshez fontos, hogy a megadott cím pontos legyen, a bejáratnál, a kapucsengőnél a címzett nevét tüntessék fel vagy ha munkahelyre rendelnek, akkor a cég nevét is írják rá a címiratra, hogy a kézbesítő számára egyértelmű legyen, kit kell keresni. Több esetben előfordul ugyanis, hogy a bejáratnál vagy a postaládán a címzett neve nem szerepel. Az is fontos, hogy ha valakinek nem érkezik meg a csomagja, akkor érdemes az ügyfélszolgálatot megkeresni és a csomagadatok megadásával információt kérni. Amennyiben az ügyfél panaszt nyújt be, ennek megválaszolására a Magyar Postának 30 napja van.

Üdvözlettel:

Magyar Posta

 UPDATE

Kedves Tékozló Homár!

Nagyon szépen köszönjük, hogy megjelentettétek az esetünket. Ugyan nem derült ki, hogy maga a telefon kinél landolt, viszont a mai napon a posta megkeresett minket, hogy az eltűnt csomag értékét kifizetik, mert hibáztak. Úgyhogy ez egy nagy lecke volt, hogy valóban nem szabad semmit előre kifizetni. Ezer köszönet Nektek!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekat 2018.01.31. 14:59:17

@Xezs6: Én abszolút átlagfelhasználó vagyok telefonilag (50+-os nő), és éppen telefont keresek. Volt/van egy pár elvárásom (ne műanyagház legyen, ne legyen szappantartó-alakja, Dual SIM kell, min. 3 GB/32GB, jó akku, ne túl szar kamera), és azt gondoltam, hogy olyan 50-60-ból ez összejön. De nem... elég hamar kinéztem a Xiaomi Note 4-et, de aztán olvasgattam a telefon két topicját a Mobilarénán, és úgy döntöttem, hogy kell a francnak. A rootoló, nekem érthetetlen szakszavakkal dobálódzó, fiatal, hozzáértő, XIAOMI-fan beírók időnként ott kérdezgetik egymást, hogy mit csinálsz, ha ez lefagy... ha az elromlik... ha az nem működik... ha a legújabb frissítés után ez-meg-az-meg amaz leáll / nem működik... Hát tudod, kinek kell ez. És majd menjek a Sufni GSM-be javíttatni, mert az Extreme Digital meg a MM már nem olyan versenyképes áron adja...
Úgyhogy megemeltem a képzeletbeli keretet 100-ra, esetleg 120-ra, a telefon ezer és egy magyar / angol / német oldal hozzászólásainak elolvasása után a megbízhatóság okán SAMSUNG lesz, de így sincs semmi. Úgyhogy most várom az idei új modelleket. :) /Az A8-as nem kell, nem tetszik a 18:9 arány./

Nouby 2018.01.31. 15:04:15

@cmx85s: Például 5.5-6os az átmérője, erős (YouTube fullhd stb), office hibátlanul fut, jó a hangminősége, ujjlenyomat olvasós, 4G, és még sorolhatnám.

A hiba ott van hogy telefonnak hívják amikor már laptop erősségű és annak feladatait is ellátja. Aki csak telefonálni és smsezni akar az vegyen 10 ezért Senior telefont.

Terézágyú 2018.01.31. 15:08:55

@ekat:
"a telefon ezer és egy magyar / angol / német oldal hozzászólásainak elolvasása után a megbízhatóság okán SAMSUNG lesz"
:))))))))))))))))))

Itt a homáron sem volt még SOHHHASEMMM baj a szamszungokkal :)

ekat 2018.01.31. 15:12:03

@Bikli néni: Én meg például soha nem rendelek olyan helyről, ahol utánvét van, ilyet eleve csak kis netes magyar boltok ajánlanak. Komoly eladók meg kártérítenek, ha nem kapod meg a csomagod. De még csak egyszer volt ilyen, az angol Amazon egyik eladójával, elküldte az árut még egyszer.
Én nagyon sokat rendelek külföldről, és abszolút nem érdekel, és nem is tudom, hogy ki kivel szállíttat. Sosem volt még gondom.

Xezs6 2018.01.31. 15:14:27

@ekat: Neeeem! Xiaomi topikokat ne olvass laikusként, mert valóban ijesztő! Ők azért rootolgatják összevissza, mert sufniből vették meg Aliexpress-en amin a kínai ROM van, nem az európai. Ha veszel egy Xiaomit egy magyar webáruházból vagy üzletből (nem sufni GSM!) azt neked európai ROM-mal fogják adni, amivel neked, felhasználóként az égvilágon semmit sem kell tenned.

Én benne vagyok egy csoportban, látom miket csinálnak. Nekik ez egyfajta hobbi, hogy összevissza szabdalják a gyári ROM-ot, de egy átlagfelhasználónak erre nincs szüksége, amennyiben belföldi, megbízható helyről vette a telót.

ekat 2018.01.31. 15:14:47

@Terézágyú: Nem hiszem, hogy lenne olyan telefon, amivel soha ne lenne baj. Pl. ki nem hallott a Note 7-ről. :)
Nagy általánosságban viszont a SAMSUNG megbízható. Na meg persze az Iphone is. De annyit nem szánok telefonra, na meg nincs is két SIM-esük.

Xezs6 2018.01.31. 15:15:30

@Nouby: Bocs, de ezt egy 70 ezres Xiaomi lazán hozza.

ekat 2018.01.31. 15:16:02

@Xezs6: Igen, az már egyértelmű lett számomra, hogy a global verziót kellene vennem, de ott is sokaknak már az van.

Nouby 2018.01.31. 15:19:58

@Xezs6: Pontosan fél évig. Aztán ugye jönnek a frissítések. Mondhatod hogy de pedig nem. P8 lite volt a céges telóm egy ideig.

A swift is ugyan azt tudja mint a 8millás merci nem?

cmx85s 2018.01.31. 15:32:32

@ekat: Sony Xperia XA1 ? Én is a Xiaomi Note 4-ről indultam, ez lett belőle. Samsungokról elég sok rossz tapasztalatot gyűjtöttem már, a Sony eddig bevált.

cmx85s 2018.01.31. 15:35:54

@Nouby: Igen, igazad van, a telefont sokan összekeverik a laptoppal.
Azért arra, hogy hirtelen elkattints egy képet, vagy megnézd az emileket, Facebookot, stb., tehát átlagfelhasználásra nincs szükség ilyen telefonokra. Valahogy mégis ez tűnik sokak számára az etalonnak, bár a tizedét sem fogja kihasználni.
És megint elértünk a racionalitás kérdéséhez, megéri-e azt a +120 ezret a márkanév és ezek a pusztán eladhatóságért belezsúfolt, soha-ki-nem-használt funkciók.

Terézágyú 2018.01.31. 15:47:24

@cmx85s:
"átlagfelhasználásra nincs szükség ilyen telefonokra. Valahogy mégis ez tűnik sokak számára az etalonnak, bár a tizedét sem fogja kihasználni."

Erre szoktam mondani, hogy mindenki ingatja a fejét, ha egy számítógépen nem a legújabb Word van - holott a felhasználók 90%-a a Word olyan képességeit használja csak, amik már a Word6-ban is benne voltak, de az xp-s Wordben tuti.

És mellesleg hány olyan feature-ről fogalmuk sincs, amik szintén benne voltak már a régi Wordökben is... a lényeg, hogy a legújabb legyen, a tavalyi már nem jó!

ekat 2018.01.31. 15:47:26

@Xezs6: Köszönöm a tanácsadást, és igen, azt már felfogtam, hogy nekem a global verzió kell, de amúgy ott is sokaknak olyan van, a típusszámát is szokták emlegetni. Meg az eu-stockra hivatkoznak legtöbbször, mint ahonnan veszik / venni kell.
Mindenesetre úgy láttam, hogy minimum minden frissítés után így is gond van vele. Nem vágyom ilyesmiken bosszankodni, tipikusan az az ember vagyok, akinek megér a kényelme és a nyugalma némi felárat.

2018.01.31. 15:48:48

@Thule: @haXXor: Én is így voltam velük.Bár úgy néz ki,megint balhézni kell,mert van pár cuccom,ami november óta dekkol a szegedi 1.sz.Postán.Aki meg arról ír,hogy átvevő azonosítás,annak annyit,hogy a kiskorú gyerekem rendszeresen megy a fent említett helyre.Eddig egyetlenegyszer nem kérdezték meg tőle,hogy mégis kifiaborja ő nekem.Lakcímkártyát,személyit,diákigazolványt,értesítőt (már ha van bedobva egyáltalán) soha nem kértek tőle.Mivel magyarok vagyunk és leleményesek,én nagyon úgy látom,hogy ha valaki hasraütésszerűen benyög egy címet és ne adj isten van bent egy csomag azt simán minden következmény nélkül kiadják.Vajon csak én vagyok ilyen vagy ez egy létező bűnözési ág lesz???Esetleg mostantól az értesítőket is lopják a postaládákból a posta hülyesége miatt????De arra is volt példa (egy hete),hogy nem jött meg a várt cucc.Bementem a postára,bemondtam a nevem és mit ad isten,ott volt.Közölték velem,hogy szerencsém volt,mert másnap küldték volna vissza.Ja,azt senki nem kérdezte meg,hogy egyáltalán én vagyok-e a címzett.Melyik a nagyobb gáz?

ekat 2018.01.31. 15:50:53

@ekat: Nemrég nem volt meg itt az előző hozzászólásom... na mindegy, jobb kétszer, mint egyszer sem. :)

2018.01.31. 15:55:24

Sajnos benne van a pakliban.
GLS ugyanezt csinálta Karácsony előtt. Előre fizetett csomag jött a szomszédomnak. A GLS futár körbe csengette az utcát, hogy ki venné át! Máskor nem szokott ilyet csinálni. Szemközti nyuggerek rutinosan rácsakták az ajtót. Végül én vettem át, valami néhány száz eurós tétel volt, leginkább valami értékes cuccnak nézett ki, amilyen kicsi volt a csomag.
Aztán este átvittem a szomszédnak.
Én hülye.
Még egy sörre se hívott meg a parasztja!

Terézágyú 2018.01.31. 15:56:53

@a lekvár neve puffin:
"Lakcímkártyát,személyit,diákigazolványt,értesítőt (már ha van bedobva egyáltalán) soha nem kértek tőle.Mivel magyarok vagyunk és leleményesek,én nagyon úgy látom,hogy ha valaki hasraütésszerűen benyög egy címet és ne adj isten van bent egy csomag azt simán minden következmény nélkül kiadják.Vajon csak én vagyok ilyen vagy ez egy létező bűnözési ág lesz???"

Gondolom te, amikor elküldted a kiskorú gyermekedet ide ellenőrizted, hogy van-e nála igazolvány, lakcímkártya, ugyebár????
Ja hogy nem.

Az a baj, hogy ha meg szigorítanák, akkor az lenne a panaszkodás tárgya...

lutria 2018.01.31. 15:57:52

Egyébként a "helyettesítő postás" a postánál többnyire azt jelenti hogy próbaidős dolgozó,tehát a betanítása addig annyi volt hogy 1.5 hétig egy gyakorlott kézbesítő mellet ült a kocsiban és csak "szájhagyomány" útján tanul meg mindent,semmilyen leírt tananyag és számonkérés nincs az önálló munkavégzés megkezdése előtt,egy 2 hetes fejtágítás csak a véglegesítés után van.Az látszik a nyomkövetésben hogy a csóró kézbesítő reggel 9.50-10.00 óra körül végzett a bepakolással a Verseny utcában(tehát 8-ra mehetett be dolgozni)és este 19.25-kor számolt le ~11ó30p munkaidő végén...
+ A "helyettesítők" úgy vannak beosztva hogy akár egyik nap Óbudán vannak másnap meg a belvárosban vagy a város másik végében-tehát szinte azt sem tudják hol vannak a kapkodásban(mert persze szinte ugyanazok az elvárások mint a profikkal szemben mert csak 20-30 csomaggal kapnak kevesebbet)úgyhogy könnyebben átverik őket az ilyen magukat recepciósnak kiadó személyek vagy mások más trükkökkel mint egy profit.Itt nyilván teljes nevet és igazolványszámot kellett volna kérnie (esetleg meghatalmazotti igazolást)a recepcióstól,de persze azok ilyenkor pofákat szoktak vágni stb.hogy tényleg nem kötelességük/tilos átvenniük a küldeményeket(de persze az esetleg magas beosztású címzettet sem szabad kihívni a "tárgyalásról" a recepcióhoz)így azután szabálytalanul egy aláfirkálás után otthagyja a csomagot feltételezve a legjobbakat hogy csak nem ba*sza át a saját kollégáját a recepciós...

ekat 2018.01.31. 16:06:06

@cmx85s: Szia, köszi a tippet, néztem, de műanyag a hátulja.

cmx85s 2018.01.31. 16:51:28

@ekat: igen, de amúgy is tokot kell venni rá, mert Murphy nem alszik, ha leesik, akkor biztos, h a kijelzőre esik.

cmx85s 2018.01.31. 16:55:30

@Terézágyú: hát, igen, a régebbi verziók is már sokkal többet tudnak, mint amire effektíve szükség van - de ha az új laptophoz adják (a reklám szerint) ingyen az új verziót, akkor mér ne venné azt.

Terézágyú 2018.01.31. 17:01:19

@cmx85s:
"de ha az új laptophoz adják (a reklám szerint) ingyen az új verziót, akkor mér ne venné azt."

Persze, csak amikor olyan helyzetbe kerülnek, hogy régebbi gépen kell dolgozniuk, akkor pampognak, hogy "ezen régi vörd van, ez nem jóóóóóó" - holott sok esetben még egy Notepad is jó lenne, mert sima, formázatlan szövegről van szó...

_B_ 2018.01.31. 17:07:42

@ekat: Anyukámnak, anyósomnak, meg a zasszonynak is Xiaomija van. Meg persze nekem is. Meg jópár kollégának.
Edigitalból is meg tudod venni itthon, van rá garancia. Magyar menü is van rajta, nem kell semmit mókolni rootolással meg custom ROM-okkal.
Még frissítés is jön rá, és működik.
Az akkuja meg 2-3x annyit bír, mint a presztízstelefonok.

Én azt mondanám vegyél egy Xiaomi Redmi 4X-et. Abban van minden, amit leírtál.

Xezs6 2018.01.31. 17:11:08

@Nouby: Az autó rossz példa. Az egy sokkal bonyolultabb eszköz, illetve sokkal több kényelmi funkció van egy prémium autóban. Egyébként autóban is van egy határ ami után már csak életérzést kapsz, semmi mást.

Nézd, nekem tökmindegy hogy ki mit vesz a pénzéből és még nem is hülyézem le érte.

Xezs6 2018.01.31. 17:15:07

@ekat: Én bő egy éve használom a Xiaomi Redmi Note 3 SE-t, eddig semmi bajom nem volt vele. Túl vagyok már vagy 4-5 frissítésen, soha nem volt vele baj.

Igazából ezek az okostelók hamarabb kinyírják az akksit, minthogy megéreznéd, hogy a hardware már nem elég. Az akksi jelenleg a béka segge alatt van minden eszközben, legyen az 50 ezer Ft vagy 400 ezer.

cmx85s 2018.01.31. 17:30:05

@Terézágyú: hát, egy sima felhasználó FÉL a számítógéptől, mintha az ördög szerkezete lenne :D Amit tud, hogyan működik, azt még csak elkezelgeti valahogy, de ha egy új szoftverrel vagy funkcióval találja szembe magát, akkor beüt a krach: Jajj, mit kell most csinálni????

Terézágyú 2018.01.31. 17:33:49

@cmx85s:

Ööööö... ez esetben szerintem nem erről van szó, hanem konkrétan arról, hogy "ez régi (tavalyi/kétéves) nem köll, nekem a zúj köll"....

cmx85s 2018.01.31. 17:46:48

@Xezs6: épp most olvasom, h jön a Xiaomi új telefonja P Smart néven, 90 ezres árcédulával, 13 Mp-es fő kamerával - ez azért nem tűnik világbajnok ajánlatnak...
Azt nem tudom, az office hogy futna rajta - életemben nem jutott még eszembe office-t használni a mobilon. De biztos csak én vagyok elmaradott :D

Terézágyú 2018.01.31. 17:49:37

@cmx85s:
"13 Mp-es fő kamerával "

:)))) Tényleg annyira fontos ez a 13 mp-s kamera? :)))) annyira jó képeket csinál - amellett, hogy annyira nagyokat? :)

Xezs6 2018.01.31. 17:57:47

@cmx85s: Ezért nem adok anyám kezébe okostelót :) Tuti hogy nekem kéne menedzselni.

Xezs6 2018.01.31. 18:00:47

@cmx85s: Engem inkább az érdekel, hogy az office-képes telefonok hány százalékát használják ténylegesen Office-ra. Úgy vélem, hogy ez egy igen alacsony szám lenne. Ugyanezt gondolom a CPU magok számáról: vajon hány 6 meg 8 magos telónak van legalább naponta min. 4 órára min. 80%-ra kihasználva a CPU (és GPU) teljesítménye? Nem tudom volt-e ilyen felmérés, de állítom hogy a legtöbb telefon ilyen laza 30% körül dolgozik egész nap. Még egy 50 ezres Xiaomi is.

ekat 2018.01.31. 18:58:23

@cmx85s, _B_, XEZS6: Köszönöm szépen a tanácsadást, egész megnyugtattatok a Xiaomi-val kapcsolatban. :) Mivel szeptemberig ráér a dolog, egyelőre várok még, hogy jön-e valami normális (kinézetű, teljesítményű, üzemidejű, árú) telefon a SAMSUNG J-vagy A-sorozatból, ha nem, akkor beleugrom a Redmi Note 4-be.

datam 2018.01.31. 19:32:34

@cmx85s: én tudok neked ilyen érvet. Céges rendszerünk csak és kizárólag iOS rendszerrel kompatibilis. Csak és kizárólag Macintosh gépeken dolgozunk, mindenkinek iPhoneja, iPadja van. Mert ezt engedi a rendszer. Androidos, windowsos telefonnal már a hálózatra sem enged fel, ugyanez igaz a laptopokra, egyéb eszközökre. Az IT admin kollégának van egy kattanása, ami szerint az iOS a jó, és ennyi. Ezt vezették be, ezt kell szeretni. És mivel figyel az adatbiztonságra, ezért amikor kell frissíti a biztonsági protokollokat. Egy ilyen frissítés azzal jár, hogy mondjuk most az iPhone4-eket kidobtuk. De a teljes cégnél. Oké, cégesnek kaptam iPhonet, nyilván ez egyértelmű, ha elvárják, adják is. Viszont, ezt a céges telefont nem igazán szoktam munkaidőn kívül magammal cipelni, mert munkaidőben keressenek, azon kívül hagyjanak békén. Viszont előfordul, hogy azon kívül is kellene infot kapnom egy két folyó üggyel kapcsolatban, de mivel nem viszem magammal hétvégén pecázni a telefont, mert akkor minden lenne, csak peca nem, ezért vettem magamnak is egy iPhonet, igen a legújabbat. Erre is van indokom: nem szeretném a következő biztonsági frissítésnél elhajítani. Faramuci helyzet, amit javarészt magamnak is okoztam, de nekem meg kellett venni, szerintem érthető okokból. Mondjuk attól kivagyok, amikor 13-14 éves gyerekek kezében ott van a 150+ ezres akármilyen telefon. Tized annyiért is ölnek... eszembe nem jut a gyerek kezébe ilyen értéket adni. Most 3 éves, majd ha szüksége lesz telefonra, kap egy nyomógombos telefont, arról is el tud érni ha baj van, ha fényt kap, letiltom a kártyát, aztán ennyi.

datam 2018.01.31. 19:41:11

@Terézágyú:

Nem sokan fogják érteni a feltett kérdést...:) ezerszer szebb képet ad egy mondjuk 4 megapixeles tükörreflexes gép, mint egy 23 megapixeles Sony telefon. Ezt csak onnan tudom, hogy épp a hétvégén kapott agygörcsöt egy cimbora, hogy hogy lehet az, hogy az ő überkirály telefonja ezerszer fosabb képet gyárt, mint az ezer éves fényképezőm...:)

Xezs6 2018.01.31. 21:27:07

@datam: Gyerek kezébe nem csak azért nem való, mert elveszik tőle, hanem mert nem tud rá vigyázni. Én rosszul vagyok, mikor 4-5-6 évesek kezében látom a szülők telefonját, mert látszik hogy úgy fogják, hogy mindjárt leesik. De nem az én telóm, így semmi közöm hozzá :) Tizenéves meg nem érzi még, hogy mennyit kell egy ilyen telóért gürizni, így nem értékeli úgy, mint egy felnőtt.

Xezs6 2018.01.31. 21:28:53

@datam: Az átlagfelhasználó leragadt a megapixeleknél, és azt hiszi, hogy ez valami univerzális és egyetlen mérőszám és semmi egyéb paramétere nincs egy fénykép készítésének. Egy alapszintű fotótanfolyam után már nem így gondolnák az emberek.

cmx85s 2018.01.31. 22:05:23

@Terézágyú: pont ezért írtam, h nekem nem tűnik egy nagy ajánlatnak :)

cmx85s 2018.01.31. 22:07:48

@datam: hát,m vannak ilyenek, de ez a rendszergizda túlkapása, ha engedi a főnökség, mert telik rá, akkor hajrá!

fda 2018.01.31. 23:15:40

@Terézágyú: "A pósta válasza szerint a címzett egy kft volt, ahol a recepciós vette át"

Ha jól értettük, a címzett bizonyos ÉVA volt. A postás pedig vagy ellopta, vagy lusta volt Évát keresni az irodaházban, hanem letette a portásnál.

Elég egyszerűnek tűnik, a posta kártérítést fizet az ügyfélnek, a többi az ő belső ügyük. Mondjuk a fekete péntektől január végéig biztosan nem várnék 190ezer forintra feljelentés nélkül...

Azt ki hiszi el, hogy egy 190 ezer forintos dobozról a postás nem tudja, hogy értékes, és csak úgy otthagyja valahol? Főleg, hogy már ki is van fizetve?

A posta második válaszából is kiderül, hogy egyértelműen időhúzásra játszanak. Először 30 napig vizsgálták az átvételi füzet 1x6 centiméteres területét, ahol az aláírás van, állítólag ennyi nyoma van a kézbesítésnek. Most pedig alaposabban újra vizsgálódnak...

fda 2018.01.31. 23:21:09

"Céges rendszerünk csak és kizárólag iOS rendszerrel kompatibilis."

Igen ostoba "céges rendszeretek" lehet, ha a döntéshozók önszántukból, különösebb indok nélkül ennyire szeretnek függni egyetlen cég termékeitől.

Terézágyú 2018.02.01. 07:40:26

@fda:
"Ha jól értettük, a címzett bizonyos ÉVA volt. "

Fentebb ezt már eléggé kiveséztük. Olvass is, ne csak írj :)

FDToth 2018.02.01. 10:09:47

Csak érdekesség: eddig 3 különböző postán adtam fel e-értesítéssel leveleket (mind Budapest), és eddig mindenütt az ügyintézők szép nagy szemekkel néztek rám, hogy ők még ilyet nem töltöttek ki, hívták is a postavezetőt. Nem értem: mindek vezetnek be egy szolgálttaást, ha nem tanítják be ezek kezelésére az összes dolgozójukat. Arról nem is beszélve h írtó lassan dolgoznka, nagyon bnyolult a rendszerük. Az meg hab a trtán, hoyg az értesítéás sms-ben arról, hogy átvették a leveléet, reggel 6-kor jön meg. Ha 5-6 levelet adok fel, akkor egymsá után 5-6 kora reggel... Aki ezt kitaláálja az nem godnol arra, hogy 6-kor még a legtöbb ember alszik/pihen? :)

Szaktanár 2018.02.01. 10:11:55

@FDToth: FYI, az sms/hívás akkor jön meg, amikor a telefon be van kapcsolva. ha te tehát reggel hatkor bekapcsolva tartod a telefonodat, akkor vállalod, h kereshetnek. ez a probléma egyszerűen megoldható felhasználói oldalon a kikapcsolás/némítás használatával.

FDToth 2018.02.01. 10:19:11

@Szaktanár: ez jó nagy hülyeség. Minimális ember kapcsolja ki a telefonját éjszakára. Némítás ok, de ettől még egy sötét szobába a kijelző "villan". Miért nem logikusabb, hogy 8-kor értesítenek? A legtöbb szolgáltató (bankok, díjnet, stb.) napközben küldik el, a futárszolgálatok is 7 után. Nem logikus a 6 óra. Majd NMHH eldönti ;)

Terézágyú 2018.02.01. 10:26:21

@FDToth:
" Arról nem is beszélve h írtó lassan dolgoznka, nagyon bnyolult a rendszerük."

Tapasztalataim szerint a legtöbb ilyen újonnan bevezetett rendszer lassabb/bonyolultabb mint a régi. A saját munkahelyi rendszerem is - de pl. a máv jegyautomatái is, illetve a mávnál újonnan bevezetett jegypénztári rendszer is.
Hogy a postáról már ne is beszéljek...

Szaktanár 2018.02.01. 10:29:54

@FDToth: nem tudom, miért lenne hülyeség. 19 éve használok mobiltelefont és minden éjszakára kikapcsolom, ébredés után meg be. elvesz 2-2 mp-et az életemből a gomb megnyomása, ellenben sosem kell reggel hatkor a posta sms-ére ébrednem. azt meg ugyan el ne mondd már, h nem tudod egy szobában úgy elrakni a telefont, h a kijelző ne villanjon az arcodva alvás közben...na ez a hülyeség :)

FDToth 2018.02.01. 10:32:48

@Terézágyú: mert a postán annyit nem gondokodnak, hogy ehhez az e-értesítéshez nem kelene papírokat töltögetni, hanem az alkalmazásba tudnám követni az aznosító alapján, ahoygan a csomagoknál (az már msá kérdés, hogy nem nagyon működik az sem real-time, de legalkbb az vmi) :)

Terézágyú 2018.02.01. 10:34:42

@Szaktanár:
"19 éve használok mobiltelefont és minden éjszakára kikapcsolom"

manapság az emberek meghalnak, ha akár rövid időre is OFFLINE kerülnek...

FDToth 2018.02.01. 10:37:37

@Szaktanár: nem kapcsolhatom ki, bármikor jöhet hívás, nem részletezném.
A lényeg az, hogy tuti nem lehet olyat, egy szolgáltató a nap 24 órájában küldhet sms-t (itt nem arra gondolok, hoyg kártyás váásrláskor ne kapnák rögtön üzit), de pl. Apple levon, de nap közben, jönnek banki értesítők, nap közben, jön DPD, GLS értesítő, 7h után és még sorolhatnám. Rengeteg ilyen értesítést kapok, mert kényelmesm egyedül a posta tolja 6-kor... remélem érthető, Ha jól tudom nem tehetné, korábban volt erre panasz bankonkál és 7 utánra kellett tennüik

Szaktanár 2018.02.01. 10:38:28

@Terézágyú: nekem elég gyakran ki kell bírnom, az életvitelemből adódóan sokat repülök. de semmilyen törést nem okoz ez az életemben, így is zaklatnak elegen napközben, amikor be van kapcsolva. kell egy kis nyugi nekem is, az meg biztos, h kurva ideges lennék, ha reggel hatkor vmilyen szolgáltatói sms ébresztene. csak hát ugye én rájöttem, h ez ellen csakis én tehetek, mert azt úgysem tudom befolyásolni, h ők mikor küldjék, csak azt, h én mikor kapjam meg ;)

Terézágyú 2018.02.01. 10:38:39

@FDToth:
Olyat nem lehet csinálni, hogy CSAK az sms-fogadást kikapcsolni, vagy legalábbis elnémítani????..................

Szaktanár 2018.02.01. 10:42:13

@FDToth: "nem kapcsolhatom ki, bármikor jöhet hívás, nem részletezném. "

már vártam ezt az érvet, mindenki ezzel jött eddig, akinek elmondtam ezt a rendkívül hatásos technikát :) még az is, akinek se kutyája, se macskája nem volt, úgyhogy semmilyen magánéleti vagy üzleti vészhelyzet nem teremtődhetett az életében. szóval mostanra kicsit elkopott ez az érv, így pech, de sajnos már annak sem hiszem el, akinél esetleg igaz lenne. azért lássuk be, relatíve kevés embernek kell éjjel háromkor azonnal ugraszthatónak lennie. annál legalábbis biztos sokkal kevesebbnek, mint ahányan a "nem kapcsolhatom ki" szöveggel jönnek.

ami a reggel hatot illeti, azt gondolom sejted, h nem Marika küldi ki a postáról az sms-eket egyesével bepötyögve, hanem egy automata, szóval a fejlesztőnél kell reklamálni :)

FDToth 2018.02.01. 10:42:37

@Terézágyú: de, de akkor mástól sem kapok. Lehet a számot is tiltani, de akkor nem kapom meg. Némítani szintén, de attól még a kijelző villan. Tudtommal nem lehet éjszaka, hajlaban értestést küldnei.

Szaktanár 2018.02.01. 10:43:47

@Terézágyú: hogyne lehetne. már 19 évvel ezelőtt is képesek voltak a telefonok csak az sms-t némítani, azóta pedig csaj fejlődött a technika. csak hát ez nem hangzik olyan jól, mint az "én kurva fontos ember vagyok, a nap 24 órájában el kell érniük".

Terézágyú 2018.02.01. 10:48:27

@FDToth:
"de, de akkor mástól sem kapok."

???? azt írtad semmilyen sms-t nem akarsz kapni reggel 7 előtt...

FDToth 2018.02.01. 10:57:56

@Szaktanár: te kikapcsolod, én nem. Ezen nem vitázunk, mindenki azt csinál amit akar. SMS-t lehet némítani, persze, de akkor másét sem kapom meg :) Azt nem lehet h csak a posta számát némíttatom, stb.
Jót írtál, a fejlesztőnél kell reklamálni!

FDToth 2018.02.01. 11:00:55

@Terézágyú: ezt biztos nem írtam. Annyi a lényeg, hogy ha kb, az összes szolgálatót (Futárszolgálatok, bankok, Apple, stb.) 7 után küld értesítést, akkor a Posta miért 6-kor. Mondom, szerintem ahogyan pl. a csendrendeteltnél, van itt is vmiféle szabályozás, hogy mikor lehet sms-t küldeni (nem arra gondolok h vmleiyk haver, családtag, stb. küldd, az más). A rögzítet, automatizált sms-ekről beszélek)

Terézágyú 2018.02.01. 11:20:44

@FDToth:
"ezt biztos nem írtam."

Hát fentebb ezt írtad: "Aki ezt kitaláálja az nem godnol arra, hogy 6-kor még a legtöbb ember alszik/pihen? :) "

Ebből arra következtettem, hogy SEMMILYEN sms-t nem akarsz kapni reggel hatkor, s ezért kérdeztem, hogy nincs lehetőség kikapcsolni a pittyegést az sms-eknél erre az időre?
Mire te: ki lehet, de akkor mástól sem kapok (smst, reggel hatkor)... Ezek szerint mégiscsak el tudod képzelni, hogy MÁSTÓL viszont kapsz ilyenkor smst, és az kurv... nagyon fontos lesz, ezt azonnal tudni akarod...

Éééééééééééééééééééééééééééértem.

Akkor írass egy olyan programot az okostelódra, hogy bele lehessen állítani, hogy bizonyos sms-eknél pittyegjen, bizonyos sms-eknél ne.

Szaktanár 2018.02.01. 11:24:50

@FDToth: félreértés ne essék, tőlem azt csinálsz, amit akarsz :) csak előjöttél egy problémával, amire én javasoltam egy megoldást, majd kiderült, h igazából nincs is problémád (hiszen ha lenne megfogadtad volna a tanácsot), csak szeretted volna vkinek elmondani, h milyen bunkó a posta, h reggel hatkor küld sms-t.
semmi gond, szívesen meghallgatunk :) igen, nagyon bunkó a posta, h reggel hatkor küld sms-t. bárcsak lehetne tenni ez ellen vmit. de sajnos nem lehet.
:)

FDToth 2018.02.01. 11:32:15

@Terézágyú: :) téves a következtetésed. Különbséget kell tenni az automatizált és a nem automatizált értesítések között. Remélem ez érhető.

FDToth 2018.02.01. 11:37:25

@Szaktanár: lehet tenni. Ez nem probléma, de mondom, az automatizált és nem automatizált értesítések kötött kell tenni különbséget.

Egy jó példa: GLS futár. A csomagot másnap reggel az adott város logisztikai központjába viszik, általában hajnalban, 4-5 körül. Nem jön értesítés erről, csak 7 után. A postánál az a rendszer, hogy amit például ma kézbesítenek ki leveleket, arról nem a kézbesítés pillanatában, vagy aznap kapsz sms-t, hanem másnap, egybe, reggel 6-kor.

Minden embert más zavar. Te kikacsolod a mobilt, így senki sem tud elérni (baj esetén ez érdekes lehet, főleg olyan élmény kapcsán, ha korábban előfordult, hogy elérhettek volna ha be van kapcsolva...). Én bekacsolva hagyom (némítom), így el tudnak érni. De az automatizált sms-ek ne éjjel, hajnalban jöjjenek.

Szaktanár 2018.02.01. 11:47:59

@FDToth: nincs semmi olyan baj, amin az én esetlegesen bekapcsolt mobilom azonnal tudna segíteni, lévén nem engem hívnánk, ha a tőlem 1000+ km-nyire élő családommal, barátaimmal történne vmi. vagy ha hívnának is, hiába, ebből a távolságból semmit sem tudok hirtelen megoldani.
a posta rendszere szar, de gyanítom, h amikor műszakkezdés van náluk, ami akár reggel 6 körül is lehet, akkor indul az egész verkli, így a rendszer is, ezért üzennek olyankor.

Terézágyú 2018.02.01. 11:48:40

@FDToth:
"téves a következtetésed. Különbséget kell tenni az automatizált és a nem automatizált értesítések között. Remélem ez érhető. "

Szerintem meg alvási akarat van illetve "aludni akarok, de azért készen arra, hogy sms-t fogadjak valami fontos dologról"...

Ha valakinek (aki közeli hozzátartozód) naggggyon fontos közlendője van, akkor tudjon róla, hogy ne sms-t írjon hajnalban, hanem hívjon.

De, igaz, egy olyan emberrel nehéz vitatkozni, aki azon háborog, hogy ha lenémítja a telót, akkor is felvillan a képernyő, jesszusmária!!

Xezs6 2018.02.01. 11:58:36

@FDToth: ez csak hiszti. Aki felriad egy smsre annak alvási problémái vannak.

FDToth 2018.02.01. 12:00:50

@Szaktanár: szerintem is az van amit, írsz, persze. A többi része pedig egyénfüggő, tényleg.

FDToth 2018.02.01. 12:04:35

@Terézágyú: az, hogy valaki felébred-e sms-re (kijelző felvillanásra, rezgésre), az megint csak más, egyénfüggő. Ez attól függ, ki mennyire mélyen alszik. Én jól alszom, de nem mélyen, sok mindre felébredek (ez pl. amikor betörtek a lenti szintre, jól jött, legalábbis jól sült el). Van ismeretségi körömben, akit max vízzel leöntve tudsz felébreszteni. :)

Az, hoyg felvillan, az nem zavar, felvillan akkor is, ha ébreszt. De ahogyan írtam, akkor sem jó az a rendszer, hogy ha feladok 6-7 levelet, akkor egymás után, 10-15 sec-enként rezeg, és villan. Nem az, hogy zavar, hanem ha más szolgálattó megoldja, hoyg 7 után értesít, akkor a Potsa miért nem. A 6 óra akkor is túl korai.

FDToth 2018.02.01. 12:07:02

@Xezs6: nem. Van aki éberebben alszik, nem mélyen, van aki meg semmire sem riad fel. Ez nem jelent alvásproblémát. De ez eltér a tárgytól, nem ide tartozik.

Téged nem zavar ilyen dolog, engem igen. ÉS csak azért zavar, mert ha más, nem állami szolgáltató meg tudja oldani, hogy normális időben értesít, akkor a Posta miért sz@rik erre rá... Persze ebben van egy olyan dolog, hogy ami állami, az rossz és általában nem szakszerű, logikátlan, de ez sajnos a mostani H-n így van.

_B_ 2018.02.01. 12:42:04

Miért lenne korai a reggel 6-os értesítés? Az már reggel. Világos van :D
Talán jobb az, mikor háromnegyed 9-kor kapok egy sms-t, hogy 8 és 9 között kézbesítik a csomagomat? Többször előfordult. A futár már ott toporgott a cégnél mire beértem (az SMS érkezésem előtt 5 percel jött)
Ha 6-kor megkaptam volna az sms-t, akkor úgy szervezem a reggelt, hogy beérjek addigra. Vagy fel tudom hívni a futárt, hogy egyeztessünk.

Egyébként sosem értettem ezt a "nem kapcsolhatom ki a telefont" dolgot. Sürgős esetben ha valaki tud telefonálni, úgyis a 104/105/107 valamelyikét hívja. Ismerősökkel csevegni ráér majd a kórházból, amikor már nincs életveszélyben.
Az megint más, ha valaki ügyeletben van, de hát őt meg azért fizetik.

Terézágyú 2018.02.01. 13:01:50

@_B_:
"Sürgős esetben ha valaki tud telefonálni, úgyis a 104/105/107 valamelyikét hívja. Ismerősökkel csevegni ráér majd a kórházból, amikor már nincs életveszélyben."

Nem láttál elég amcsi filmet :)
Ott kötelező azonnal berohannia a kórházba egy teljes 4-5 fős családnak, vagy baráti társaságnak, ha megkapja a hírt, hogy egy családtagnak/barátnak kórházba kellett mennie

2018.02.01. 13:05:53

@Terézágyú: lehet én vagyok a hülye,de tudtommal mindenkinek megvannak a saját névre szóló okmányai.Lehet,én vagyok a hülye,de tudtommal azok közül legalább egyet KÖTELES vagy magadnál tartani.Persze ezzel nyilván újat mondok...a gyerekemnek kb.2 éves kora óta van személyi igazolványa.Momentán ha mást nem,egy diákigazolványt mindig magánál tart.Ellenőrizni?L. fentebb leírva.Erre lett megtanítva.Meg arra,hogy mindig kapcsolja be a biztonsági övet,egyen kulturáltan,ne dobálja szét a szemet stb...de nyilván ezeket nehéz egy olyan egyénnel megértetni akinek gyerekkorában disznó volt a radiátor...emlékeim szerint olyan két éve a postán elkérték az értesítőt+személyit+lakcímkártyát.HA nem volt értesítő akkor csak az utóbbi kettőt.Összevetették a küldeményen szereplő címmel,ha valami nem stimmelt nem adták ki.Más személy csak meghatalmazással vehetett át a más névre szóló cuccot.A durrogásra annyit,hogy talán a postának kellett volna hamarabb észre venni,hogy megnövekedett a forgalom.Így talán bővíteni kellene az átadási helyeket (helyi viszonylatban leszarják) és nem ugyanannál az egy ablaknál kiadni az értesített/hivatalos leveleket és a külföldi csomagokat.Az nem magyarázat,hogy a megnövekedett forgalom miatt beleszarnak az egészbe és ellenőrzés helyett kiadnak mindenkinek mindent,aztán csodálkoznak rajta,ha valaki besétál egy kibebaxott bombával és a fejükre robbantja az egész ocsmány klozettot mert megunta a posta balfaszságait.

Terézágyú 2018.02.01. 13:12:03

@a lekvár neve puffin:
"lehet én vagyok a hülye"

szerintem igen, mert nem vetted észre, hogy alapvetően egyetértünk az igazolványfelmutatással és a postával kapcsolatban is.

Xezs6 2018.02.01. 13:30:23

Olyan jogszabály meg nincs, amit te keresel, de várjuk a linket a szerinted van.

FDToth 2018.02.01. 15:35:22

@_B_: itt nem arról az értesítésről van szó, ami jelzni h csomagod érkezett. Ez az, amikor feladsz egy levelet, majd értesítenek akkor, ha a címzett vagy meghatalmazottja átvette. Ugyan az, mint a tertiveveny.
Tehat amit irsz, az mas tema, az tok jo lenne!

FDToth 2018.02.01. 15:36:32

@Xezs6: koszonom a tanacsod! Nincs jogszabaly erre, legalabbis en nem tudok errol. Pont errol nincs, hasonlo temaban lehet. Ha van vmi, akkor jelzem.

cso zsi 2018.02.01. 15:52:38

@FDToth: Telefonkönyv “kedvencek”, estere “ne zavarj mód”, a “ne zavarj”-ban a kedvencek engedélyezése.

FDToth 2018.02.01. 16:18:06

@cso zsi: jaja, tudom, de akkor a kedvenceken kívül más nem tud 'elérni', tolhatok kb mindenkit a posta kivételével a kedvencekbe :) de köszönöm!

Xezs6 2018.02.01. 17:22:41

Tehát semmilyen megoldás nem jó, de a hőbörgés az kell. Ember legyen a talpán, aki neked kedvedre tud tenni.

Péter 2 2018.02.01. 17:55:51

@FDToth: 1. Bekapcsolod a "Ne zavarj" üzemmódot, ha van. 2. Beállítod, hogy éjjel meghatározott időtartományban halkabb legyen, vagy akár teljesen csendben. Kismillió program van ilyesmire, ha nem tudja alapból a telefonod.

Péter 2 2018.02.01. 17:58:54

@Szaktanár: "azért lássuk be, relatíve kevés embernek kell éjjel háromkor azonnal ugraszthatónak lennie. annál legalábbis biztos sokkal kevesebbnek, mint ahányan a "nem kapcsolhatom ki" szöveggel jönnek."

Kábé minden felnőttkorú embernek, akinek élnek a szülei, akik természetesen nála idősebbek. Remélhetőleg soha nem lesz rá szükség, de a lehetőség nyilvánvalóan kell.

Péter 2 2018.02.01. 18:01:13

@FDToth: Némítani szintén, de attól még a kijelző villan.

Te telefonnal a szemeden alszol? Ha esetleg az éjjeliszekrényen van, gondoltál már olyan elképesztően csúcstechnikás megoldásokra, mint hasára fordítani? Netán rátenni a tetejére egy inget, törülközőt, újságot?

Xezs6 2018.02.01. 18:20:28

@Péter 2: Bocs, de az ilyesmit sosem értettem. Odamész és meggyógyítod, vagy minek rohanni egyből, ha valaki beteg? Átöntöd magadból az életerőt?

Péter 2 2018.02.01. 19:26:21

@Xezs6: Elesett, összetörte magát, nem tud felállni, nekem van kulcsom, én tudok bemenni, hiába küldeném rögtön a mentőt, legfeljebb rátörik. Vagy még kábé hatezer kombinációt tudnék elsorolni. Nem értem, egyikőtöknek sem volt még magatehetetlen (vagy balesettel azzá váló) családtagja? Oké, szerencsések vagytok, de azért miért annyira egészen elképzelhetetlen számotokra egy ilyen helyzet?

Péter 2 2018.02.01. 19:31:47

@Xezs6: Egyébként tényleg nem értem, megmondom őszintén, amikor csak vezetékes telefonom volt, azt sem húztam ki minden éjjelre, soha, semmikor még csak meg sem fordult a fejemben, hogy éjjelre ki kellene kapcsolnom. Amióta üzemmódok vannak egy mobilban, és ez szerintem minimum 15 éve így lehet már (nappali, esti, néma, satöbbi), azóta adott esetben éjjelre átkapcsoltam (ha elfelejtettem, hát elfelejtettem, nem akkor üg ez), és amióta a telefont magát is rá lehet venni, hogy automatikusan csinálja ezt (ez is lehet úgy 10 év már), azóta rábízom. Tényleg nem értem még az igényt sem, hogy miért kellene kikapcsolni. És alighanem egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor kaptam hívást az éjszaka kellős közepén ezalatt a két évtized alatt, de akkor kellett is.

Xezs6 2018.02.01. 21:07:20

@Péter 2: Mikor nagyszüleim már kezdtek nagyon rosszul mozogni, akkor nem hagytuk őket egyedül, hanem odaköltöztek nagybátyámhoz, a házukat meg eladták. Közel (vagy egészen) magatehetetlen embert nem hagyunk magára, szerintem ez evidens.

Részemről azt sem értem, hogy miért írnak SMS-t az emberek hajnali 4-kor arról hogy megszületett a gyerekük. Nem fog jobban megszületni az SMS-től.

Erőlködj csak 2018.02.02. 01:52:33

@cmx85s: Vettem egy xiaomi note 4x-et. Gondoltam kiprobalom, adunk egy wselyt neki.
Egesz pofas, fem hazas telo, rendes hardverrel snapdragon 8 magos proci, 3gb ram igaz csak 16 gb belso memoria. 41000mha akksi igy siman kenterbe verte barmelyik eddigi hulyetelelefonom hasznalati idoben.
Viszont sajnos voltak olyan gyermek betegsegei a telefeonnak, amit nembtudtam hosszabb tavon toleralni.
Pl egyszeruen 4-5 sorosnal hoszabb hozzaszolasoknal barmelyik weboldalon kifagyott a billentyuzet hiaba csereltem masikra, hiaba frisitettem szoftvert semmi nem valtozott. Neten utana olvasva rengeteg embernek gond ez.
Kamera... egy kalap szar. Napsutesben meg ok, de aztan halal en meg sokat fenykepezek.
De a legrosszabb a mikrofon volt. Telefonalaskor minden rendben volt, de ha videot keszitettem, akkor a zene csak tecseseg ropogas volt, na ez miatt tertem vissza samsungra igaz regebbi tipusra.
Note 4 edge.

Pórnhab 2018.02.02. 04:09:56

@Erőlködj csak: és nem húzta le a gatyádat a kétkilós telefon azzal 41000mah -val?

Erőlködj csak 2018.02.02. 07:50:28

@Pórnhab: eliras 4100 es nem huzta le. Utanfuton cipeltem magam utan.

_B_ 2018.02.02. 08:20:49

@Erőlködj csak: a swiftkey szar, minden telefonon fagy egy hosszabb mondatnál. használd a google keyboardot

FDToth 2018.02.02. 08:31:03

@Péter 2: dehogy, némítva van, de nem egy másik helyiségben. Igen, éjjeliszekrénynél van. Ha úgy állítom be h ne rezegjrn és letakarom, akkor nem látom, ha hívnak (tudom, nem mindig hívnak éjjel, de sajnos volt már amikor igen - én bekapcsolom a mobil éjszaka is). Szóval emiatt rezeg, a posta meg 6-kor kûldi az sms-eket. Ha feladok 5 levelet, akkor a kezbesitest kovrto napon egymas utan 5 sms erkezik.
Meg egyszer mondom: nem ez vilag legnagyobb problemaja, de ha mas szolgaltatok tudjak nap kozben vagy 7 utan kuldeni, akkor a posta miert nem? Foleg h ugy hirdeik a szolgaltatast h egy diszkert jelzes. Ne diszkret.
De van mrgoldas, mert mailben is lehet kerni, uh atallok erre, ha nem valtoztat a posta a korai kuldozgetesen.

Xezs6 2018.02.02. 15:44:52

@Erőlködj csak: ezt az Iphone is tudta, amikor Steve Jobs szerint az emberek rosszul fogták a telefont és emiatt volt rossz a hangminőség telefonálás közben.

Erőlködj csak 2018.02.03. 08:29:29

@_B_: Probaltam, tobb kulonbozo billentyut felraktam. A vegen mar a legalapabb verizokkal is kiserleteztem letiltva minden emoji meg szin stb.. funkciot (amelyikben volt) de nem segitett.

Erőlködj csak 2018.02.03. 08:30:44

@Xezs6: Telefonalaskor nem volt gond vele, akkor tokeletes volt. De ha keszitettem egy videot egy esemenyen... na azzal sehogy nem tudott megbirkozni.

Xezs6 2018.02.03. 08:33:14

@Erőlködj csak: Tudom, hogy ez más szitu, csak azért írtam, hogy lásd, egy prémium készülék is lehet hasonlóan szar. Nem árfüggő.

Ustim 2018.02.03. 12:13:44

Szerintem megvan az a telefon, csak a poszternél elpattant a cérna, amikor a kollégájától kapta meg a telefont, és rájött, hogy tulajdonképpen bárkinek odaadhatta volna ennyi erővel a postás.

cmx85s 2018.02.03. 14:31:49

@Erőlködj csak: Nekem ezért van már a negyedik Sony telefonom - na jó, az első még Sony-Ericsson volt.
Nagy meglepetéseket nem okoz, nem fagy, lehet vele fényképezni - bónusz, h ha telibe süt a nap, akkor is látszik a kijelző. A C4-en ez kifejezetten jó volt, a mostani XA1-en már halványabb a kijelző, de azért még teljesen látom, mit fényképezek. Samunál, Lenovónál ez sajna nem működik, lehet vaktában fényképezni. Más telefonon még nem próbáltam.
Tükörreflexes digi-fényképezővel meg nem érdemes összehasonlítani a képminőséget, mert a telefon nem fotózásra van, hanem azért van benne a fényképező funkció, mert így jobban eladható, hiszen ha az ember épp úton van, de nincs nála fényképezőgép, akkor elő lehet kapni, meg különben is, alap már vagy 10 éve a mobilban.
De nagyjából ennyi a cél vele, persze, akkor már legyen benne valami normális(abb) optika, ami nem csak elmosódott foltokat rögzít :)

brand_boy 2018.02.15. 06:10:58

@haXXor: Örülj neki !
Ez a lopások elkerülése miatt van(postás általi).
Persze ez "cserèbe" azt jelenti, hogy nem címhelyre törtènil a kèzbesítès, hanem be kell menni èrte a postára.

lutria 2018.02.15. 21:06:03

@brand_boy: Nem a lopások miatt lett az a rendszer hanem mert a posta nincs felkészülve arra hogy pl. a kerékpáros/gyalogos postás napi több száz levele stb.mellé a táskájába/kosarába még beférjen 30-40 kínai "levél méretű" küldeménye is,vagy hogy a csomagos postások napi 70-80db csomagja mellé még kapjanak pár tucat kínai csomagot hogy 8-10 órányi munkaidőben 100+ helyre keljen kézbesíteniük.
Ráadásul a kínaiak küldeményenként csak 100 valahány forintot fizetnek(tehát ráfizetéses)úgyhogy a kézbesítés utolsó részét áttolták a megrendelőkre.

Xezs6 2018.02.16. 21:03:15

@lutria: Ha ráfizetéses lenne akkor miért ennyiért vállalják be? Ez így eléggé kamuszagú. Bár állami cég, lehet leszarják.
süti beállítások módosítása