Tékozló Homár

Immár 189 990 forintos küldeményt hiányol "A legértékesebb elveszett csomag" verseny listavezetője

2018.01.30. 13:28 | Homár Hilda | 203 komment

magyar_posta_1_1_1_1.JPG

"A legértékesebb elveszett csomag"  kihívásunkat egy egyszeri (és nem is túl jó) kínunkban röhögős viccnek szántuk, egyáltalán nem számítottunk rá, hogy a valóság és olvasóink egyre ijesztőbb számokkal fognak beszállni a versenybe. Az eddigi listavezetőnk a 160 ezer forintos tévéjét kereste a Postán és/vagy a Media Markton, az ő ügye végül rendeződött. Reméljük, Éváé is fog, akinek az anyukája 189 000 forintot fizetett ki egyelőre hiába.

Tisztelt Tékozló Homár!

Egy még novemberben, a Black Fridayon rendelt, előre kifizetett, 189 000 forint értékű telefont kavart el a Posta, emiatt szeretném nagyon kérni a segítségüket.

A Posta futára személyi igazolvány bemutatás nélkül a csomagot nem illetékesnek adta át, így máig sem került elő, az MPL pedig minden segítséget megtagad, egyetlen bescannelt, olvashatatlan aláírást lobogtat, hogy át lett véve (csakhogy nem általunk!)

screenshot_2018-01-30_12_31_02.png

screenshot_2018-01-30jo.png

screenshot_2018-01-30_12_31_53.png

Nagyon kérem Önöket, hogy segítsenek eljuttatni a levelünket hozzájuk, mert nagy veszteség ért emiatt minket. A telefont az engem egyedül nevelő édesanyámtól kaptam volna Karácsonyra... küldöm a Posta levelét, az erre írott válaszom, az állítólagos "átvevő" "aláírását", valamint a jegyzőkönyvet. A személyiségi jogok védelmében a teljes nevet, telefonszámot és mail címet letakartuk.

November óta nincs előrelépés, illetve hallottuk, hogy a postást (aki kisegítő volt amúgy) azóta kirugták. A 189.990 F-ot novemberben kifizettük, azóta se pénz, se telefon. Se karácsonyi ajándék. Csak szomorúság és idegesség van.

Köszönöm szépen, ha tudnak segíteni,

Éva

UPDATE

A posztot elküldtük a Magyar Postának, az alábbi választ kaptuk túlük. A további fejleményekről is igyekszünk beszámolni.

Tisztelt Szerkesztő!  

A blogon megjelent panaszt a Magyar Posta annak benyújtását követő 30 napon belül kivizsgálta, ennek eredményét kifogásolta ismét az ügyfél január 10-én. Az ismételt panasz miatt egy újabb, a korábbinál részletesebb vizsgálat van folyamatban, melynek eredményéről az ügyfelet hamarosan értesítjük.

A fenti ügytől függetlenül általánosságban elmondható: a sikeres kézbesítéshez fontos, hogy a megadott cím pontos legyen, a bejáratnál, a kapucsengőnél a címzett nevét tüntessék fel vagy ha munkahelyre rendelnek, akkor a cég nevét is írják rá a címiratra, hogy a kézbesítő számára egyértelmű legyen, kit kell keresni. Több esetben előfordul ugyanis, hogy a bejáratnál vagy a postaládán a címzett neve nem szerepel. Az is fontos, hogy ha valakinek nem érkezik meg a csomagja, akkor érdemes az ügyfélszolgálatot megkeresni és a csomagadatok megadásával információt kérni. Amennyiben az ügyfél panaszt nyújt be, ennek megválaszolására a Magyar Postának 30 napja van.

Üdvözlettel:

Magyar Posta

 UPDATE

Kedves Tékozló Homár!

Nagyon szépen köszönjük, hogy megjelentettétek az esetünket. Ugyan nem derült ki, hogy maga a telefon kinél landolt, viszont a mai napon a posta megkeresett minket, hogy az eltűnt csomag értékét kifizetik, mert hibáztak. Úgyhogy ez egy nagy lecke volt, hogy valóban nem szabad semmit előre kifizetni. Ezer köszönet Nektek!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pórnhab 2018.01.30. 13:48:36

ezt sose értettem ,utánvétnél azért nem valószínű h valaki hirtelen kifizet egy idegen helyett egy nem várt csomagot,de h tényleg egy előre kifizetett csomagnál nem kérnek személyit akkor simán lenyúlom és odakaparok valami aláírást?

Terézágyú 2018.01.30. 14:05:12

Azt írja a pósta, hogy valamilyen kft portáján a recepciós vette át. A pószter ennek utánanézett?
Nem mintha kétségei lennének bárkinek is afelől, hogy a pósta lopta el a cuccot, de a feljelentésben stb. segítség lehet az akkor szolgálatban lévő recepciós vallomása.

Thule 2018.01.30. 14:05:39

335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet
21. § (1) A címhelyen történő kézbesítéskor - közvetett kézbesítés kivételével - az átvételi jogosultság jogcíméről tett szóbeli nyilatkozattal a jogcím igazoltnak tekintendő. Amennyiben a szóbeli nyilatkozat alapján az átvételi jogosultság jogcíme kétséges, a postai szolgáltató kérheti a jogcím fennállásának további igazolását. [de itt ilyen nyilvánvalóan nem merült fel]
A hivatalos iratnak nem minősülő könyvelt küldemény címhelyen történő kézbesítése esetén az igazolt jogcímmel rendelkező átvevő személyazonosságának igazolására alkalmas okmány elnevezését, betűjelét és számát - az alkalmi átvevőnek történő kézbesítés kivételével - a postai szolgáltató NEM KÖTELES rögzíteni.

Erről ennyit.

Kicknick 2018.01.30. 14:14:23

Faxnak kell előre fizetni. Utánvéttel ezer forinttal többe került volna. Megérte?
"A telefont az engem egyedül nevelő édesanyámtól kaptam volna Karácsonyra"
hüppp..

Praedikator 2018.01.30. 14:18:27

ŐSzintén...Van ma Magyarországon olyan személy, akinek ne lett volna vitája a hajdan dicső napokat is megélt Magyar Postával?
Nekem állandóan vitám van velük, kritikán aluli az amit csinálnak. A legrosszabb, hogy gyakorlatilag bárkit felvesznek, olyan mértékű szakemberhiány van.
Előnye: Van munkaerő, nem kell sokat fizetni.......Hátránya:SZakképzetlen alkalmazottak, eltűnt csomagok, nem kiszállított levelek, a "postás" sunnyogása az ajtó előtt, Értesítés sikeretlen kézbesítésről (Úgy hogy egész nap otthon vagy, várod a postást), de ő inkább bedob egy "kézbesítőt" és lelép...Megértem, hogy elfoglaltak és sok a dolog, de miért jobb, hogy gyakorlatilag már mindenki megutálja a Magyar Postát és inkább többet fizet más cégnek mert úgy meglesznek a csomagjai, udvarias a kézbesítő, kap értesítést a kézbesítésről, amit át is lehet tenni másik napra akár.) Nem tudom, hogy a Magyar Postát ki és miért akarja tönkretenni, de nagyon jó irányba halad. Én sajnálom...

Pórnhab 2018.01.30. 14:29:23

@Kicknick: az hogy ki ,kinek és hogyan vette itt tök mindegy ,de az már nem hogy egy ilyen értékű cuccot csak úgy odaadnak egy vadidegennek és a posta azzal takarózik h egy vadidegen aláfirkantotta az ingyen telót...a posta arra szerződik a céggel h a fizető ügyfélnek adják oda a csomagot ,nem arra hogy random embereknek okozzon örömet...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.30. 14:48:55

@Pórnhab: nem mindegy, mert különben a poszter nem írta volna bele...

@Brokkoládé: nekem még nem volt, de egy képeslapnál értékesebb dolgot nem is bízok rájuk...

rarabel 2018.01.30. 14:48:56

Sorsjegyet, biztosítást ajánlottak?
Mert azt tudnak, de rendesen szolgáltatni nem.

temprasordog 2018.01.30. 14:55:40

@Kicknick: Ember gondolkodjál már egy kicsit! Az a hibás aki kifizeti? Nem az a tróger szar aki ellopja vagy másnak odaadja? Kérdésedre válaszolva példáúl azért jó előre fizetni, hogy ne kelljen 200K-val a tárcában sétálni a nyóckerben.

Thule 2018.01.30. 14:56:24

@Pórnhab: Ott van sajnos a kormányrendelet, világosan le van benne írva, hogy a postának mit kell csinálni. Aszerint jártak el. Az a rendelet egy szar. Viszont ugye fontosabb a stadionépítés meg a többi baromság, ahelyett, hogy az ilyen szar rendeleteket javítanák ki.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.30. 15:02:04

@Thule: nem azt írja le, hogy mit KELL csinálni, hanem hogy mi a MINIMUM, amit meg kell csinálni. A postás attól függetlenül igazoltathatná az átvevőt, hogy nem kötelező, de nem teszi, mert szarik a becsületre, meg más értékeire, anyagilag nem felelős a rábízott csomagokért. Sőt mivel tudja, hogy utolérhetetlen, valószínű ő maga sikkasztja el a küldeményt, el se jut addig, hogy felelőtlenül odaadja valaki másnak.

Pórnhab 2018.01.30. 15:02:28

@Thule: hát rendelet ide vagy oda azért ha postás már nem ismer pofára azért ha nem minuszos agyilag azért csak megkérhetné hogy igazolja már valahogy h ő a gazdája a csomagnak...akkor ennyi erővel húz egy x-et a papírra oszt hazaviszi a telefont...a posta baszta el ez tény csengesse ki a csomag árát...

Terézágyú 2018.01.30. 15:07:38

@Pórnhab:
"ha postás már nem ismer pofára azért ha nem minuszos agyilag azért csak megkérhetné hogy igazolja már valahogy h ő a gazdája a csomagnak..."

A pósta válasza szerint a címzett egy kft volt, ahol a recepciós vette át - azért ez eléggé jó "igazolás", nyilván a recepcióspultnál az igazi recepciós ül, egy hivatalos személy.

A pószter - szokás szerint - erről nem ír egy szót sem, hogy most akkor hogy is volt ez, ténylegesen mi volt a cím, mit szól mindehhez az éppen ügyeletes recepciós ...

crazy tizen3rom 2018.01.30. 15:08:43

Ha meg a postás szemelyit ker, akkor még azért van lebaszva, mert hogy milyen jogon igazoltat...

MrZed001 2018.01.30. 15:11:46

@Thule:
Viszont ha pénzt visz a postás, akár csak 2000 Ft-ot, akkor viszont kell a sz.ig és száma is az aláírás mellé.
Milyen érdekes. Ha 2.000 Ft-nál kell, akkor a 200.000 Ft-os kütyünél, miért nem ?
Sőt ha postán veszed át is kell a sz.ig. és száma.

Nem találkoztam olyan emberrel, aki nem szidná a postát.
Szóval lassan talál el kellene gondolkodni, hogy ki is a posta "gazdája" (törvényhozók), és miért hagyjuk, hogy ezt tegyék.

Pórnhab 2018.01.30. 15:12:49

@Terézágyú: azt írja h a kollégákat megkérdezte és ők azt állítják nem vették át,lehet h rosszul tudom ,de a recepciós mióta hivatalos személy?

Nick-son 2018.01.30. 15:14:00

Annyira természetes, hogy nem működik a posta ahogy kellene... nem is írnám ezt ha nem éppen egy 24 órás küldeményt várnék ami valahol egy tőlem távoli csomagelosztóban dekkol... garantáltan nem fog ideérni a mai napon.

Több ezer oldalas enciklopédiát lehetne megtölteni azzal, hogy a posta hogyan és hányszor szegte meg a szerződéseit a feladókkal, meg a saját szabályzatait.

A sok milliós prémium persze megy a vezetőknek. Ilyen teljesítmény mellett a bőr lesülne a képemről, ha átvenném.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.30. 15:14:04

@crazy tizen3rom: hát azért ha látom a csomag nekem jött, akkor csak megmutatom, ha máskülönben nem adja ide. Lehet öntudatoskodni, de akkor valaki más fog telefonálni a telefonommal. Valamit valamiért.

Gau84 2018.01.30. 15:16:46

Szerződésben a posta a feladóval van. Annyi a teendő, hogy a feladó részére nem ismered el az átvételt. Onnantól meg majd a posta és a feladó cég lebeszélik. Részedre az előre kifizetett rendelés bizonyíthatóan nem teljesült (ha perel is a cég, az aláírások hiánya, a postánál tett panaszod elegendő)

Thule 2018.01.30. 15:19:37

@onlajnok: Igen. Ezért szar a rendelet :) Mert nem teszi kötelezővé.

Thule 2018.01.30. 15:21:58

@MrZed001: Igen, mert az pénz, nem pedig könyvelt levélküldemény vagy csomag, hanem kimondottan pénz. Teljesen másképp is kezelik, az egész metódus más. Az is kérdés, hogy volt-e ezen a csomagon értékjelzés, mert ha nem volt, akkor a postásnak honnan kellett volna tudnia, hogy 190.000 Ft-os értéke van, ha ez nincs ráírva. Csomagnál pedig tudtommal nem létezik az SK 'Saját kézbe' jelölés, csak az ajánlott levélnél.

Terézágyú 2018.01.30. 15:22:04

@Pórnhab:
"lehet h rosszul tudom ,de a recepciós mióta hivatalos személy?"

nem úgy értem, hogy hivatalos mint egy rendőr, hanem arra írtam, amit te mondtál, hogy a postás, ha nem ismeri az illetőt, akkor igazoltassa.
nem ismerte, de mivel egy cég recepcióspultjánál ült az illető, ezért nem kért tőle igazolványt, hanem aláíratta vele és kész.

Ezzel nem azt mondom, hogy nem a póstás lopta el a cuccot, csak azt, hogy ha a csomag megérkezett volna a címzetthez, akkor senkit nem érdekelt volna, hogy a cég recepciósa átveheti-e a cég egyik dolgozójának szánt csomagot vagy sem...
Itt a homáron is volt már olyan, aki beírta, hogy "azért küldettem a csomagot a munkahelyemre, mert a portás bármikor átveszi"...

" azt írja h a kollégákat megkérdezte és ők azt állítják nem vették át"

Erre írtam fentebb, hogy ezt rögzítsék írásban, hogy xy ült akkor a recepcióspultban, és hivatalosan tagadja, hogy átvette volna, és ezzel lehet egy szinttel feljebb menni.

230e 2018.01.30. 15:24:02

@Thule: Nem egészen kerek a történet, mert a posta válasza szerint egy Kft. a recepcióján dolgozó kolléga részére lett kézbesítve a termék (Ami sztem nem a címhely, bár ez nem derül ki a posztból, hogy a cég rendelte, vagy egy ott dolgozó magának).

: 9. § (1) A postai küldeményt a címzett vagy e rendelet eltérő rendelkezésének hiányában az egyéb jogosult átvevő részére kell kézbesíteni. Egyéb jogosult átvevőnek a 15. § (4) bekezdése és a 16. § (4) bekezdése szerinti alkalmi átvevő, a 16. § (3) bekezdésében meghatározott helyettes átvevő, a 19. §-ban meghatározott meghatalmazott, valamint a 20. §-ban meghatározott közvetett kézbesítő minősül.
+ ott van még a 15. § (3) bekezdés alapján:
(3) A postai küldemények átvétele vonatkozásában a szervezet képviselőjének kell tekinteni a 19. § szerinti meghatalmazás nélkül is
a) a szervezet üzlethelyiségében vagy az ügyfélforgalom számára nyitva álló egyéb helyiségében történő kézbesítés során a szervezet által foglalkoztatott munkavállalót vagy tagot,
b) amennyiben a szervezet postázó helyiséget működtet, az ott foglalkoztatott természetes személyt,
c) amennyiben a szervezet recepciót működtet, az ott foglalkoztatott természetes személyt.

Ugyanakkor a 21. § (5) bekezdése alapján: (5) Könyvelt küldemény kézbesítése esetén a küldemény átadásának igazolásaként a kézbesítési okiraton, vagy az aláírást rögzítő egyéb technikai eszközön
a) címhelyen történő kézbesítés esetén az átvétel jogcímének - kivéve, ha a küldeményt a címzett veszi át - feltüntetése, és a címzett vagy egyéb jogosult átvevő saját kezű aláírása,

Jó lenne tudni, hogy mit rögzített az átvétel jogcímeként, mert ha semmit, akkor hibázott.

Thule 2018.01.30. 15:26:18

A levélben benne maradt a csomagszám, így rákerestem. Ez egy Üzleti csomag volt és ami az érdekes, az a következő: 2017.11.30. | 13:25 - Kézbesítés - Sikeres kézbesítés helyszínen (PDA)
-Címzett- . Tehát a nyomkövetés szerint a CÍMZETT vette át a csomagot 13 óra 25 perckor. Nem pedig a recepciós vagy bárki más helyettes átvevő. Tehát ami itt lehetséges forgatókönyv, hogy a recepciós a címzett nevében X-elt bele a PDA-ba de azon a 'címzett' átvevő volt a postás által kiválasztva. Így pedig végülis bárki átvehette.

Terézágyú 2018.01.30. 15:27:12

@230e:
"(3) A postai küldemények átvétele vonatkozásában a szervezet képviselőjének kell tekinteni a 19. § szerinti meghatalmazás nélkül is
a) a szervezet üzlethelyiségében vagy az ügyfélforgalom számára nyitva álló egyéb helyiségében történő kézbesítés során a szervezet által foglalkoztatott munkavállalót vagy tagot,
b) amennyiben a szervezet postázó helyiséget működtet, az ott foglalkoztatott természetes személyt,
c) amennyiben a szervezet recepciót működtet, az ott foglalkoztatott természetes személyt."

Erről beszéltem, köszönöm.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.30. 15:29:42

@Thule: na hát ennyi. Azért lássuk be, hogy kisebb az esélye annak, hogy a céges portás/recepciós lopja el, mint a postás. Előbbit kb. akkor kirúgják, ha csak a gyanú felmerül. Az utóbbit meg...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.30. 15:31:04

@Terézágyú: na de itt a címzett X. Éva volt, nem pedig XY Kft., nem? Ő meg nem egy szervezet.

230e 2018.01.30. 15:34:56

@onlajnok: Amennyiben ráírta a cég nevét, akkor a postás a cégnek kézbesít. Bár ez a része a történetnek nem ismert hogy mi volt a címzésen.

Thule: Akkor ezt nem biztos hogy megfelelő kézbesítésnek tekinteném.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.30. 15:36:51

@230e: negem mindig le szoktak rendelni, ha alá kell írni (a cég nevét csak a könnyebb navigáció miatt szoktam ráírni). Ha nem kell, akkor átveszi a recepciós, és utána szól. Szerintem máshol sem vállalják a felelősséget a nem céges küldeményért, miért is tennék.

Thule 2018.01.30. 15:37:55

@onlajnok: X. Éva volt a címzett, XY Kft telephelyi címével. Ez ugyanaz mint otthon. Ha Te vagy a címzett de anyukáddal laksz és ő van otthon, ő nyit ajtót, akkor mivel a címen tartózkodik és nem egy épp ott dolgozó vadidegen villanyszerelő, hanem ott lakó személy, ezért szó nélkül odaadják neki a csomagot. Csak ilyenkor nem a 'címzett' kerül az átvételi könyvbe (vagy a PDA-ba), hanem a helyettes átvevő neve és aláírása. Ezért bárki, aki a cég alkalmazottja és jogszerűen tartózkodik a cég címén, átveheti X Éva csomagját, ha ő nincs ott (vagy nem is keresik mert eleve ledobják a portán/recepción). Csak a jelen esetben a PDA-ba egyszerűbb volt a recepcióst címzettnek beállítani, vagy... vagy a csomagot eltulajdonítani.
Viszont mivel a nyomkövetés tisztán mutatja, hogy kikerült a kézbesítőhöz a csomag, így ha eltűnt, azért ő a felelős. Az értéknyilvánítás meg fontos, mert beszélhetek én bármit UTÓLAG, hogy 190.000 Ft-os teló volt a csomagban.... ha nem volt értéknyilvánítva, akkor ez lényegtelen információ.

230e 2018.01.30. 15:41:24

@onlajnok: Nálunk engedik felhozni, a porta nem vesz át cuccot. Valszeg pont az ilyen esetek miatt.

Thule 2018.01.30. 15:42:22

A feladónak kell amúgy tudakozványt indítania, a posta majd írásban nyilatkozik, hogy kinek, hol és mikor lett kézbesítve a csomag. A címzettnek, 11.25 napján 13:25-kor :D és itt véget is ér a mese.

Terézágyú 2018.01.30. 15:44:22

@onlajnok:
"Szerintem máshol sem vállalják a felelősséget a nem céges küldeményért, miért is tennék."

Emlékezhetsz, hogy hányan kérik a csomagot a cég címére. És azokra sincs ráírva, hogy "nem a cégé, csak a cég egyik dolgozójának magáncsomagja"...

Itt vállalták a felelősséget - főleg ha nem is volt értéknyilvánítva a csomag...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.30. 15:44:49

@230e: na nálunk nem engedik fel, mert idegen nem mászkálhat be, kísérgetni meg nem fogják. Mondjuk az előző munkahelyemen meg se át nem vették, se be nem engedték :).

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.30. 15:47:04

@Terézágyú: én is ide szoktam rendelni, ha nincs automatás lehetőség. Nálunk se vesznek át mindent. Az én nevem van rajta, mint címzett, nem a cégé. A recepciós nem a mi cégünk alkalmazottja, nem is vesz át semmit, amit alá kell írni, akkor szólnak. Ami csak sima levélküldemény, azt átveszik, iktatják, aztán szólnak.

Terézágyú 2018.01.30. 15:50:14

@onlajnok:
" A recepciós nem a mi cégünk alkalmazottja"

Ezek szerint itt a különbség a te eseted meg a pószteré között...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.30. 15:55:38

@Terézágyú: hát azt nem tudom, mert a levélből az nem derül ki, hogy a poszter és a recepciós melyik cégnek dolgoznak. Simán lehet ez is egy olyan irodaház/telephely, mint a miénk, ahol több cég van és közös reci. De az is lehet, hogy csak ők székelnek ott és mindenki az ő alkalmazottjuk. Az, hogy a postás szerint az kollégája volt....hát erre nem alapoznék vádat.

Terézágyú 2018.01.30. 15:59:10

@onlajnok:
"hát erre nem alapoznék vádat."

Vádat? Itt vád csak pósta ellen van :)

"Az, hogy a postás szerint az kollégája volt"

Olvashattad a szabályzatban, hogy a póstás ANNAK tekinti. Nyilván a recepciós mondhatja, hogy ő nem ír alá semmit, mert nem cég-alkalmazott. Ezt sem tudjuk.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.30. 16:01:09

@Terézágyú: nem írtam, hogy a ki elleni vádat. Csak úgy vádat általában :D.

"Nyilván a recepciós mondhatja, hogy ő nem ír alá semmit, mert nem cég-alkalmazott. Ezt sem tudjuk." - na hát ez az, megint oda lyukadtunk ki, mint szinte mindig. Hogy egy csomó dolgot nem tudunk, csak találgatunk.

Laredo 2018.01.30. 16:07:13

Sajnálom a posztert,de tényleg! Viszont könyörgöm gyerekek:utánvét!!! Akkor fizetünk,amikor a kezünkben a cucc!!! Nemrég a gyerekeknek rendeltünk mesekönyveket,ki is hozták rendben. Nem kockáztatom a gyerekkönnyeket-se- mert suttyó postásman lenyúlja,vagy randommarcinak viszi ki.

RENDELNI CSAK UTÁNVÉTTEL!!!

Pórnhab 2018.01.30. 16:15:11

akkor menjenek vissza a postás ürgével a cég recepciójára és mutasson rá arra aki átvette,ha érdekes módon magától nem tudja hol van ahol átadta akkor ő lopta el és nem is volt bent... vagy esetleg ha van kamera...

Gau84 2018.01.30. 16:41:10

Amennyiben a címiraton szerepel egy cég neve a magánszemély neve mellett, automatikusan a cég részére érkező küldeménynek kell tekinteni, és jogosult átvevő a cégvezető, a meghatalmazott, és bizonyos körülmények között az alkalmazottak (alkalmazottnak lehet tekinteni a recepcióst, mielőtt valaki ebbe kapaszkodna.)
Amennyiben a címiraton csak egy magánszemély neve szerepel, de a cég telephelyére szól a küldemény, azt automatikusan a cég részére érkező küldeménynek kell tekinteni. Minden más lásd fentebb.
Ezeket nem ártana tudni, ha már mindenáron munkahelyre akarunk rendelni. Akármit ír rá a feladó, az sosem a dolgozó részére érkező küldemény, hanem a cégé. Jogilag persze.

Girhes 2018.01.30. 17:19:42

Eddig akárhol dolgoztam, a recepciós sosem vette át a csomagomat. Mindig szólt, lementem, aláírtam és kész. Mindenkivel ezt csinálták, nem volt kivétel.

cmx85s 2018.01.30. 17:59:32

Mondja már meg valaki, mi kerül egy telefonon 200 ezer Ft-ba???!!! Jó, persze, értem én, hogy iPhone a márkajelzése, de attól még ugyanaz a kínai teló, mint pl. a Huawei, kb. 20%-áért.
Szóval, nem fér a fejembe, mér kell 200 ezres telcsit venni, és ha már csomagban rendeli, mert nem tud elmenni érte, akkor mér fizeti ki előre.
Amúgy meg a mi postásunk lett az Év postása, nagyon rendes figura, az ő kezén bittos nem tűnt volna el a cucc :) Amióta az eszemet tudom, ő hordja hozzánk a leveleket, most már a kicsomagokat is.

Im just here for the comments 2018.01.30. 20:22:47

És még ki vagyok akadva a saját családomra, hogy minek kell a gyereknek százezerért xboxot venni, erre tessék, mások 200 rugóért vesznek kínai szarokat.

Mellesleg rajta volt, hogy mennyit ér? Ilyenkor a posta miért nem kér személyit? Nálunk mindig sírnak a futárok, ha nem kapom elő rögtön a zsebemből a céges pecsétet, mikor csomagot hoznak, bár tény, hogy nem mindig és nem mindegyik. Ez mitől függ?
Ezek szerint ha épp én nyitok ajtót és átveszek egy csomagot, amit ugyan nem én rendeltem, de odavések egy olvashatatlan aláírást, akkor akármi van benne, megtarthatom?
Azért ezt jó tudni.

cmx85s 2018.01.30. 21:12:28

@Im just here for the comments: azért tartsd a füledhez, nem ketyeg-e :)

További magyar hang 2018.01.30. 22:15:45

Eladótól elkérni az IMEI számot, hatósággal lenyomoztatni és visszaszereztetni. Végül is aki átvette és használja, tkp. lopást követett el, személyazonosságot es telefont lopott.

Erőlködj csak 2018.01.30. 22:50:22

@cmx85s: 200 ezer, black friday alkalmaval :D
Eltekintve a tenytol, hogy eltunt a telefon, remek peldaja, hogy lehet eladni egy telefont azonos aron vagu dragabban mindossze azzal, hogy kiteszed Black Friday akcio.

Mellesleg, az egesz cegnel recepcion vagu telephelyen nincs egy kamera, hogy megnezzek valoban jart e ott a postas?

Szaktanár 2018.01.30. 23:19:31

kétszázezer ft-os tárgyat a magyar postára bízni.
hmm.
na még emésztgetem ezt egy kicsit.

Szaktanár 2018.01.30. 23:23:07

@Brokkoládé: "A legrosszabb, hogy gyakorlatilag bárkit felvesznek, olyan mértékű szakemberhiány van."

mondd már el légyszi, milyen szakértelem kell ahhoz, h felismerj egy utcát, egy házszámot, meg egy nevet egy személyi igazolványon. ezt egyetemen tanítják?

Szaktanár 2018.01.30. 23:32:15

@További magyar hang: azt azért még elárulod, milyen hatóság és hogyan nyomozza le az IMEI-t?

Beer Monster 2018.01.31. 00:24:27

@Terézágyú: "mit szól mindehhez az éppen ügyeletes recepciós ..."

Nem nagyon számít. A postának okirata van róla, hogy kézbesítette. Az, hogy ezt az okiratot éppen ők készítették, egy jogilag furcsa helyzet, ráadásul a nevükben egy 8 általánosig eljutott alkalmazott.

Ők kézbesítenek mindent, hiszen ki is töltik a nyomtatványt, hogy te "nem kerested", azután a bírságot, késedelmi pótlékot már te fizeted a hivatalos levél után, hacsak be nem tudod bizonyítani, hogy hamisan tüntették fel az okiraton, hogy a kézbesítés kísérlete megtörtént.

KékFény6 2018.01.31. 00:48:12

@Szaktanár: Nem kell nagy, hozzánk mégis bedobálják a szomszéd levelét a helyettesítő postások, pedig egyértelmű a címzés a borítékon, és a házszámunk és a nevünk is ki van írva. Sőt, ilyen időszakban sokszor meg sem kapjuk a leveleket.

2018.01.31. 01:04:13

@Szaktanár: rendőrség? Szerintem egyértelmű.

Darw 2018.01.31. 06:12:44

@cmx85s:
Nem kell erténed, elég csak gyülölködnöd...
Amúgy ha felmész az arukereso.hu-ra láthatod, hogy jópár Huawei is van ott 190+ kategóriában. Az egyik ráadásul ott van a top10es listán is.
Ezért kár volt kommentet írnod. A postásodhoz meg gratulálok, majd a hölgy is meg az anyukája oda fog költözni a környékedre.

haXXor 2018.01.31. 06:25:57

@Colonel H. Stinkmeaner: rendorseg biztos nem. Szolgaltato bizonyos esetekben, amibe a lopas FIXEN nem tartozik bele. Amugy technikailag sem ket katt ez, plusz melyik szolgaltato, plusz idoben sem 10 perc. Amellett, h az imei nem ismert amit az elado sem fog kb fixen kiadni mivel vissza is lehet elni vele (mar ha rogzitik kinaban egyaltalan). De ahogy irtam, meg egy felmillas iphone x eseteben sem kernenek le ilyen infokat mert macera, sok ido, hosszu atfutas es nem valos idoben adna eredmenyt ergo teljesen felesleges. Arrol nem is beszelve, hogy imeit jo esetben hamisitani is lehet.. bar az mar mas sztori

HoNeYBiRD 2018.01.31. 07:39:18

Drága lecke. Amég a PayPal-os fizetési mód nem kezd el nálunk is terjedni, addig előre nem fizetünk (pláne nem ekkora összeget), ha van utánvétes opció. Ennyike

Karaya 1 2018.01.31. 08:14:24

Ha külföldre küldök levelet, kb. 10-ből 1 eltűnik. A nekem küldött leveleknél valamivel jobb az arány, ott csak 1/20.
A postai szolgáltatás pikantériája, hogy pl. a Csehországból vagy Szlovákiából küldött ajánlott levél 2/3-ad annyiba kerül, mint a Magyar Postán és ott nyomon lehet követni a küldeményt.

Terézágyú 2018.01.31. 08:28:01

@Szaktanár:
"mondd már el légyszi, milyen szakértelem kell ahhoz, h felismerj egy utcát, egy házszámot, meg egy nevet egy személyi igazolványon. ezt egyetemen tanítják? "

Butaságot beszélsz. Most nem is arról van szó, hogy azért egy póstásnak ennél többet kell tudnia (mert többet), hanem arról, hogy ha odateszel 10 (minimum érettségizett) ember elé egy papírt, hogy "családneve, keresztneve, anyja lánykori neve, születési hely, idő, végzettség, dátum, aláírás" akkor hány ember fogja JÓL kitölteni... Nevetségesen hangzik, de távolról sem mind...
Amúgy is evidens, hogy ilyesmit nyomtatott betűkkel kell írni - de nem úgy írják, még akkor sem, ha oda van írva, hogy "Kérjük nyomtatott betűkkel kitölteni"...

Tapasztalatból írom ezt, és ismétlem, ezek mind minimum érettségizettek.

Terézágyú 2018.01.31. 08:32:54

@Beer Monster:
"hacsak be nem tudod bizonyítani, hogy hamisan tüntették fel az okiraton, hogy a kézbesítés kísérlete megtörtént. "

Hát éppen erről van szó, hogy a recepciós írásba adja, hogy márpedig ő nem vett át semmit és nem írt alá semmit (leírhatja azt is, hogy neki hivatalosan ki van adva, hogy semmilyen ilyet nem írhat alá, nem is szokott stb.) Plusz ugye kamerafelvétel, ahogy valaki mondta, ha van ilyen.
Ezzel már el lehetne indulni.

Etniez 2018.01.31. 08:36:50

Két hozzászólásom lesz ehhez a témához, jöjjön az első:

Kint élek, voltam futár egy ideig az egyik nagyobbnál.
Rengeteg különbözőféle szolgáltatáscsomaggal dolgoztunk. Volt olyan, hogy be kellett adni a szomszédnak, néha csak ledobni az ajtó elé a biztonságosabb környéken, ha nem volt otthon a címzett. Minden infó feljött a handsetben a csomag leszkennelésekor. Mi vittük az Apple termékeket, ezek nem két fillérbe kerünek. Ezeket szigorúan csak a pontos címre lehetett kiszállítani és KÉZBE KELLETT ADNI, ID-t elkérve és a számát rögzítve.
A Magyar Posta nem képes ilyen szolgáltatásra?

Etniez 2018.01.31. 08:44:15

A másik egy Magyar Postás. Páromnak vettem karácsonyi ajándékokat, de mivel nem élek otthon, ezért a szülők címére kértem eljuttatni.
Az eladó csak a Magyar Postát tudta használni, ezért automatikusan utánvétes opciót kértem, nulla a bizalmam azzal a céggel kapcsolatban.
A csomag túl nagy lett, ezért kettészedve adták fel a szegedi postán, egyszerre. Hogy-hogy nem, az egyik csomag megérkezett, szülők kifizették és átvették. A másiknak az került be az élettörténetébe, hogy a cím ismeretlen, a futár nem találta meg.
Nem értettem a dolgot, utána néztem. Kiderült, hogy az egyszerre és egy helyen feladott csomagokat két futárhoz dobta a Posta. Már azt sem értem, hogyan történhet ekkora logisztikai baki, hiszen ezt egy futárnak kellett volna hoznia az egy helyre tartó csomagokat. A kérdés pedig az, hogyan lehetséges az, hogy az egyik futár megtalálta a címet, míg a másik nem? Mivel jött a Karácsony és az új év, ezért a másik csomagtól lélekben el is búcsúztam, ekkor jött egy hívás a Postától, hogy pontosítanák a csomagomat és újra kiküldenék. Így 3 hét eltéréssel, 2 héttel Karácsony után megérkezett a karácsonyi ajándéka a feleségemnek.

No comment.

haXXor 2018.01.31. 09:18:34

@Etniez: Nekem rendszeresen nem hozzák ki a csomagokat (igen, levélként feladott kínai csomagokról van szó), arról értesítőt random hagynak. Így ha nincs nyomkövetés, nincs értesítő, azt sem tudom, hogy megérkeznek-e vagy nem. Írtam panaszt, azóta minden csomaghoz dobnak értesítőt vagy ha belefér a postaládába, akkor ott hagyják! Érdekes ez a Posta...

Szaktanár 2018.01.31. 09:25:17

@Colonel H. Stinkmeaner: persze, majd a rendőrség. még egy olyan konkrét dolgot, mint egy autó, sem nagyon képesek megtalálni, gondolod, h majd olyan eléggé elvont dolgot, mint egy IMEI, kinyomoznak? főleg, h egy pillanat alatt át lehet írni, úgyhogy sok sikert a megtalálásához.

.Manyecska 2018.01.31. 09:26:30

@HoNeYBiRD: nekem most három napig eltűnt a PéjPálban az összeg.. kicsit nyomozni kellett utána. :(((

Xezs6 2018.01.31. 09:28:01

Jól teszi, ha feljelentést tesz a rendőrségen, viszont nem értem, hogy az Európai Unió hogy jön itt képbe. Ott szerintem ilyesmivel nem foglalkoznak, vagy igen? Ez eléggé helyi ügy, helyi rendőrség hatásköre.

Nouby 2018.01.31. 09:34:12

Bekéne vezetni ide a name tageket. Aki háborog azon hogy valaki az fizetésének feléért vesz telót és pampog hogy kínai meg az olcsó is azt tudja az reménytelenül csóró.

Ezt lehetne rangnak kitenni a név mellé.

Terézágyú 2018.01.31. 09:40:08

@Nouby:
vagy lehetne szűrni is az embereket. ahogy én most téged.

Nouby 2018.01.31. 10:07:39

És terézből is feltört az irígy de büszke csóró.

surja 2018.01.31. 10:09:40

Ha rendelsz valamit,akkor a futár rendelkezik egy címmel és a vevő nevével.Ha a cím és a név stimmel,akkor a kiszállítás sikeres.Hogy vette át más azon a címen?Ha más címre vitték akkor a posta hibázott.Jogosan követelhetem a bolttól az árut,amit kifizettem és semmi közöm hozzá ha másnak küldték ki.Az,hogy a bolt kinek ad ajándékba telefont,az a bolt magánügye.

Terézágyú 2018.01.31. 10:14:37

@surja:
"Ha rendelsz valamit,akkor a futár rendelkezik egy címmel és a vevő nevével.Ha a cím és a név stimmel,akkor a kiszállítás sikeres.Hogy vette át más azon a címen?"

Fentebb egy csomó lehetőséget vázoltunk :)

Beer Monster 2018.01.31. 10:21:54

@Terézágyú: Amikor határidős hivatalos leveled érkezik, akkor hogyan tudod bebizonyítani, ha a postás nem hozott ki értesítőt?

Ők be tudják bizonyítani, hogy minden esetben bedobta az értesítőt, mivel az összes levélnél beikszelik az erre utaló rublikát.

Terézágyú 2018.01.31. 10:24:28

@Beer Monster:
Mivel most mindkettőnknek az a véleménye, hogy "ez jogilag furcsa helyzet" ezért felesleges vitatkoznunk ezen :)

.Manyecska 2018.01.31. 10:35:32

Kommentelünk a posta meg kihal?? Szúrnám.

Beer Monster 2018.01.31. 10:46:28

@Terézágyú: Ellenben az okával kell mégis vitatkozni, illetve komolyan foglalkozni.

Ez az okirat mindenek felett álló szentsége a jogban. Az okirat, lehet akár teljesen képtelen az adott helyzetben, egy mindent vivő kártya. (Elvben) van lehetőség bizonyítani ha hibás, de hogyan?

Az ilyen sarokított jolly jokerek a jogban sommásan valószínűleg oda nyúlnak vissza, hogy már Cicero idejében is jelentős számban kerültek a jogászok közé a különböző, jól funkcionáló autizmus spektrumú, sarkított gondolkodású személyek. Nem kis arányról van szó a társadalmon belül.

Mivel az átlagos jogász is sarkított gondolkodású és szerepkövető, így ezekkel a több ezer éve ismert banális problémákkal nagyon kevés szakember foglalkozik.

Terézágyú 2018.01.31. 10:55:31

@Beer Monster:
Ahogy írtam: ha a cég hivatalosan leírja, hogy az illető recepciós nem vett át semmit (támogatva például azzal, hogy eleve tilos átvennie bármit), illetve van videófelvétel is a kérdéses dátumról és időpontról (és azon nincs semmiféle átvétel) akkor azért van valamennyi esély, hogy a pósta "okirata" ne legyen érvényes, nem?...

Nancsibacsi 2018.01.31. 11:16:43

TILOS előre bármit is kifizetni - ennyi. Nem csak eltűnhet a csomag, de simán történhet az mint a kollégámmal, hogy kifizetted, és a cég FEL SE ADJA. Mert .... és itt jön a random mellébeszélés.
Szóval semmit se fizetünk előre.

cmx85s 2018.01.31. 11:28:45

@Darw: ha a racionalitás nálad gyűlölködés, akkor feltétlenül igazad van.
De áruld már el, mit tudnak ezek a 80+-os telók, amit alatta nem tudnak?
A márkanéven kívül.
Van pl. 32 GB tárhellyel, 3 GB memóriával, 8*2.3GHz procival, 2 SIM MELLETT SD-kártya-hellyel, 23 MP kamerával, NFC/GPS/AFT technológiákkal új modell 72 ezer pénzért. És nem Doogie és társai.
Tehát, mit ad többet egy 200 ezres telefon?

230e 2018.01.31. 11:57:18

Jó a posta válasza: "vagy ha munkahelyre rendelnek, akkor a cég nevét is írják rá a címiratra". Hiszen ha így tesz, akkor szépen átadják a recepción és hajrá.

]{udarauszkasz 2018.01.31. 11:58:25

Ezert jobb nagyobb ertekeknel az utanvet.

Beer Monster 2018.01.31. 12:05:33

@Terézágyú: Persze, ilyen esetben még a jogászok is elfogadják, hogy az okirat a hibás. Azonban ez olyan szerencsés együttállás lenne, ami egynek adatik meg ezer áldozatból. Te vagy én nem tudjuk bizonyítani a posta hibáit, megvédi őket a saját okiratuk.

Xezs6 2018.01.31. 12:15:00

@Nouby: Nem kell ehhez csórónak lenni, elég ha csak racionális az illető. De hagyjuk ezt a vitát, ezerszer lement már az internet pöcegödrén. Nekem nem fáj, hogy ki mit mennyiért vesz.

Xezs6 2018.01.31. 12:20:27

@cmx85s: Röviden: semmit. Hosszabban: életérzést. Drága telót venni egy életérzés, hogy te ezt megtehetted, hogy te jobb vagy másoknál, hogy te kitűnsz az átlagból. Természetesen mindenki meg tudja védeni a saját 200+ ezres telefonját, hogy az miért jobb mint a többi, mert a kamera így, az ujjlenyomatolvasó úgy, meg ott van benne a 8 magos proci. De ez mind csak önámítás. Az átlagember Facebookozik, meg szánalmas családi és buliképeket készít a telefonjával, amikre 2 hét múlva már nem is emlékszik, meg hasonló kreténségekre használja a telóját amihez egy 2 magos proci is bőven elég. Egy 50 ezres telefon már simán elfuttat pl. egy Asphalt 8-at ami azért eléggé számításigényes játék, bőven több erőforrást igényel, mint egy Facebook vagy Insta.

Most jön majd a kijelzőbe épített ujjlenyomatolvasó, amit megint úgy harangoznak be hogy mekkora újítás. Hát én meg pont letojom, hogy elöl vagy hátul van, mert az életben ezek annyira apróságok, hogy szót sem érdemelnek.

Engem mondjuk rohadtul nem zavar, ha valaki ilyeneket vesz, mert legalább helyettem is pörgeti a GDP-t. Sőt, én buzdítok mindenkit drága telefon vásárlására, pont emiatt.

cmx85s 2018.01.31. 12:22:45

@Xezs6: akkor MI már egyetértünk, csak azt hittem, a másik oldalról olvashatok majd pár racionális érvet a dupla, tripla árak mellett. :)

_B_ 2018.01.31. 12:50:32

1. Telefont nem veszünk 200 ezerért, mert az 40-60 ezres Xiaomi is pont ugyanazt tudja.
2. Magyarországon nagy értéket postára, futárra nem bízunk, elmegyünk érte személyesen.
3. Ha mégis, akkor csakis utánvéttel, az utánvétes csomagot lopja aki akarja....

_B_ 2018.01.31. 12:52:16

@Xezs6: 40 ezres Xiaomin van 8 mag, 3GB ram meg ujjlenyomat olvasó.
Samsungot, iPhonet csak vallásból vesz a nép

Szaktanár 2018.01.31. 12:58:51

@_B_: ezzel azért nem értek egyet, nem tudom, h a xiamoi-t meg lehet-e venni mo-n vagy csak neten lehet rendelni, de én alapvetően azért szoktam boltban vásárolni, mert ha gebasz van a készülékkel, akkor tudom, h oda visszavihetem, és van szerviz, meg garancia. na most bolt alatt mondjuk a media markt-ot meg a hasonlókat értem, nem a sarki gsm boltot amit ali meg mohamed visznek.

Xezs6 2018.01.31. 12:59:51

@_B_: Tudom, nekem is Sáomim van :)

Xezs6 2018.01.31. 13:01:48

@Szaktanár: Ipon, Edigital az belefér neked a bolt kategóriába? Ha igen akkor akkor sínen vagyunk, vehetsz Sáomit legálisan. Magyar nyelv is van már rajta (az enyémen kb. egy éve még nem volt).

cso zsi 2018.01.31. 13:37:12

@cmx85s: 20%? A használható(nak gondolt) Huawei az 200, vagy több.
Nem kicsit van túlárazva.

Bikli néni 2018.01.31. 13:41:44

Először is. SOHA nem fizetünk előre semmit, max a futárnak utánvéttel. Igen, többe kerül 1500 forinttal. De aki egy majd' 200 ezres valamire nem tud ennyit rászánni amolyan biztosítékként, az... majd megtanulja, a saját kárán. (Nekem egy 12 ezer forint értékű rendelés miatt kellett harcolnom egy nagy magyar webáruházzal pár éve, azóta nem utalok előre semmit, vagy max olyat, amit probléma esetén azonnal vissza is utalnak.)
Másodszor. A Magyar Posta csessze meg, én pl. rendszeresen odaírom a megjegyzés rovatba, hogy telefonáljon az a szerencsétlen kézbesítő, mielőtt jön, legalább egy órával, mert nem mindig vagyok otthon. Lehet tippelni, eddig hányszor telefonált. Amúgy egyszer, egy "itt vagyok a ház előtt, maga meg nincs itthon" kezdetű monológgal.

Bikli néni 2018.01.31. 13:53:31

A postának amúgy totálisan eltérő gyakorlata van. Vidéki kisvárosban, ahol a szüleim élnek, a postás, aki ezer éve ismer és pontosan tudja, ki vagyok, még egy tértivevényes levelet is csak úgy hajlandó átadni nekem, hogy az átvevőlapra rá kell írnom valamilyen okmányazonosítómat.
Itt, ahol most lakunk, a postás, aki nem is ismer, még az életben nem kért tőlem semmilyen azonosítót, simán átvettem a férjem nevére jött Erzsébet utalványokat tartalmazó borítékot, pedig lehettem volna épp a bejárónő is.

Peetee 2018.01.31. 14:04:07

Kapja be posta! Csomagfutár vagyok (nem a postánál!), teljesen egyértelműek a szabályozások. Ezért kell a szem.ig.szám, ha nem fizetős a csomag; az aláírás önmagában semmit sem ér (nálunk!).

Terézágyú 2018.01.31. 14:04:55

@Bikli néni:

Ilyen az, amikor mindenki a saját szájaíze/kedve szerint magyarázza a szabályokat...

Nyilván az első póstás, aki ismer, az ragaszkodik a szabályokhoz, a másik meg a laza, aki nem annyira...

Terézágyú 2018.01.31. 14:07:33

@Peetee:
Vagyis elkéred tőle az igazolványát és onnan írod be a számát?

Szaktanár 2018.01.31. 14:11:05

@Xezs6: bele. fogalmam sem volt, h mo-t már forgalmazzák máshol is, mint zug gsm boltokban. a fejlett nyugatra még nem nagyon tette be a lábát :)

cmx85s 2018.01.31. 14:13:10

@cso zsi: akkor milyen is egy használható mobil? Mit tud 200 ezerért
Ezt kérdeztem már korábban is, nem jött válasz rá. De még reménykedem, hátha valaki megszán és felvilágosít, mi az az életbevágó tulajdonság, amit csak 200 ezer kemény magyar Ft-ért tud biztosítani egy mobiltelefon?

Terézágyú 2018.01.31. 14:14:33

@cmx85s:
így fogsz meghalni :)))))

cmx85s 2018.01.31. 14:48:23

@Terézágyú: ja, úgy tűnik, ebbe már bele kell törődnöm...

ekat 2018.01.31. 14:59:17

@Xezs6: Én abszolút átlagfelhasználó vagyok telefonilag (50+-os nő), és éppen telefont keresek. Volt/van egy pár elvárásom (ne műanyagház legyen, ne legyen szappantartó-alakja, Dual SIM kell, min. 3 GB/32GB, jó akku, ne túl szar kamera), és azt gondoltam, hogy olyan 50-60-ból ez összejön. De nem... elég hamar kinéztem a Xiaomi Note 4-et, de aztán olvasgattam a telefon két topicját a Mobilarénán, és úgy döntöttem, hogy kell a francnak. A rootoló, nekem érthetetlen szakszavakkal dobálódzó, fiatal, hozzáértő, XIAOMI-fan beírók időnként ott kérdezgetik egymást, hogy mit csinálsz, ha ez lefagy... ha az elromlik... ha az nem működik... ha a legújabb frissítés után ez-meg-az-meg amaz leáll / nem működik... Hát tudod, kinek kell ez. És majd menjek a Sufni GSM-be javíttatni, mert az Extreme Digital meg a MM már nem olyan versenyképes áron adja...
Úgyhogy megemeltem a képzeletbeli keretet 100-ra, esetleg 120-ra, a telefon ezer és egy magyar / angol / német oldal hozzászólásainak elolvasása után a megbízhatóság okán SAMSUNG lesz, de így sincs semmi. Úgyhogy most várom az idei új modelleket. :) /Az A8-as nem kell, nem tetszik a 18:9 arány./

Nouby 2018.01.31. 15:04:15

@cmx85s: Például 5.5-6os az átmérője, erős (YouTube fullhd stb), office hibátlanul fut, jó a hangminősége, ujjlenyomat olvasós, 4G, és még sorolhatnám.

A hiba ott van hogy telefonnak hívják amikor már laptop erősségű és annak feladatait is ellátja. Aki csak telefonálni és smsezni akar az vegyen 10 ezért Senior telefont.

Terézágyú 2018.01.31. 15:08:55

@ekat:
"a telefon ezer és egy magyar / angol / német oldal hozzászólásainak elolvasása után a megbízhatóság okán SAMSUNG lesz"
:))))))))))))))))))

Itt a homáron sem volt még SOHHHASEMMM baj a szamszungokkal :)

ekat 2018.01.31. 15:12:03

@Bikli néni: Én meg például soha nem rendelek olyan helyről, ahol utánvét van, ilyet eleve csak kis netes magyar boltok ajánlanak. Komoly eladók meg kártérítenek, ha nem kapod meg a csomagod. De még csak egyszer volt ilyen, az angol Amazon egyik eladójával, elküldte az árut még egyszer.
Én nagyon sokat rendelek külföldről, és abszolút nem érdekel, és nem is tudom, hogy ki kivel szállíttat. Sosem volt még gondom.

Xezs6 2018.01.31. 15:14:27

@ekat: Neeeem! Xiaomi topikokat ne olvass laikusként, mert valóban ijesztő! Ők azért rootolgatják összevissza, mert sufniből vették meg Aliexpress-en amin a kínai ROM van, nem az európai. Ha veszel egy Xiaomit egy magyar webáruházból vagy üzletből (nem sufni GSM!) azt neked európai ROM-mal fogják adni, amivel neked, felhasználóként az égvilágon semmit sem kell tenned.

Én benne vagyok egy csoportban, látom miket csinálnak. Nekik ez egyfajta hobbi, hogy összevissza szabdalják a gyári ROM-ot, de egy átlagfelhasználónak erre nincs szüksége, amennyiben belföldi, megbízható helyről vette a telót.

ekat 2018.01.31. 15:14:47

@Terézágyú: Nem hiszem, hogy lenne olyan telefon, amivel soha ne lenne baj. Pl. ki nem hallott a Note 7-ről. :)
Nagy általánosságban viszont a SAMSUNG megbízható. Na meg persze az Iphone is. De annyit nem szánok telefonra, na meg nincs is két SIM-esük.

Xezs6 2018.01.31. 15:15:30

@Nouby: Bocs, de ezt egy 70 ezres Xiaomi lazán hozza.

ekat 2018.01.31. 15:16:02

@Xezs6: Igen, az már egyértelmű lett számomra, hogy a global verziót kellene vennem, de ott is sokaknak már az van.

Nouby 2018.01.31. 15:19:58

@Xezs6: Pontosan fél évig. Aztán ugye jönnek a frissítések. Mondhatod hogy de pedig nem. P8 lite volt a céges telóm egy ideig.

A swift is ugyan azt tudja mint a 8millás merci nem?

cmx85s 2018.01.31. 15:32:32

@ekat: Sony Xperia XA1 ? Én is a Xiaomi Note 4-ről indultam, ez lett belőle. Samsungokról elég sok rossz tapasztalatot gyűjtöttem már, a Sony eddig bevált.

cmx85s 2018.01.31. 15:35:54

@Nouby: Igen, igazad van, a telefont sokan összekeverik a laptoppal.
Azért arra, hogy hirtelen elkattints egy képet, vagy megnézd az emileket, Facebookot, stb., tehát átlagfelhasználásra nincs szükség ilyen telefonokra. Valahogy mégis ez tűnik sokak számára az etalonnak, bár a tizedét sem fogja kihasználni.
És megint elértünk a racionalitás kérdéséhez, megéri-e azt a +120 ezret a márkanév és ezek a pusztán eladhatóságért belezsúfolt, soha-ki-nem-használt funkciók.

Terézágyú 2018.01.31. 15:47:24

@cmx85s:
"átlagfelhasználásra nincs szükség ilyen telefonokra. Valahogy mégis ez tűnik sokak számára az etalonnak, bár a tizedét sem fogja kihasználni."

Erre szoktam mondani, hogy mindenki ingatja a fejét, ha egy számítógépen nem a legújabb Word van - holott a felhasználók 90%-a a Word olyan képességeit használja csak, amik már a Word6-ban is benne voltak, de az xp-s Wordben tuti.

És mellesleg hány olyan feature-ről fogalmuk sincs, amik szintén benne voltak már a régi Wordökben is... a lényeg, hogy a legújabb legyen, a tavalyi már nem jó!

ekat 2018.01.31. 15:47:26

@Xezs6: Köszönöm a tanácsadást, és igen, azt már felfogtam, hogy nekem a global verzió kell, de amúgy ott is sokaknak olyan van, a típusszámát is szokták emlegetni. Meg az eu-stockra hivatkoznak legtöbbször, mint ahonnan veszik / venni kell.
Mindenesetre úgy láttam, hogy minimum minden frissítés után így is gond van vele. Nem vágyom ilyesmiken bosszankodni, tipikusan az az ember vagyok, akinek megér a kényelme és a nyugalma némi felárat.

2018.01.31. 15:48:48

@Thule: @haXXor: Én is így voltam velük.Bár úgy néz ki,megint balhézni kell,mert van pár cuccom,ami november óta dekkol a szegedi 1.sz.Postán.Aki meg arról ír,hogy átvevő azonosítás,annak annyit,hogy a kiskorú gyerekem rendszeresen megy a fent említett helyre.Eddig egyetlenegyszer nem kérdezték meg tőle,hogy mégis kifiaborja ő nekem.Lakcímkártyát,személyit,diákigazolványt,értesítőt (már ha van bedobva egyáltalán) soha nem kértek tőle.Mivel magyarok vagyunk és leleményesek,én nagyon úgy látom,hogy ha valaki hasraütésszerűen benyög egy címet és ne adj isten van bent egy csomag azt simán minden következmény nélkül kiadják.Vajon csak én vagyok ilyen vagy ez egy létező bűnözési ág lesz???Esetleg mostantól az értesítőket is lopják a postaládákból a posta hülyesége miatt????De arra is volt példa (egy hete),hogy nem jött meg a várt cucc.Bementem a postára,bemondtam a nevem és mit ad isten,ott volt.Közölték velem,hogy szerencsém volt,mert másnap küldték volna vissza.Ja,azt senki nem kérdezte meg,hogy egyáltalán én vagyok-e a címzett.Melyik a nagyobb gáz?

ekat 2018.01.31. 15:50:53

@ekat: Nemrég nem volt meg itt az előző hozzászólásom... na mindegy, jobb kétszer, mint egyszer sem. :)

2018.01.31. 15:55:24

Sajnos benne van a pakliban.
GLS ugyanezt csinálta Karácsony előtt. Előre fizetett csomag jött a szomszédomnak. A GLS futár körbe csengette az utcát, hogy ki venné át! Máskor nem szokott ilyet csinálni. Szemközti nyuggerek rutinosan rácsakták az ajtót. Végül én vettem át, valami néhány száz eurós tétel volt, leginkább valami értékes cuccnak nézett ki, amilyen kicsi volt a csomag.
Aztán este átvittem a szomszédnak.
Én hülye.
Még egy sörre se hívott meg a parasztja!

Terézágyú 2018.01.31. 15:56:53

@a lekvár neve puffin:
"Lakcímkártyát,személyit,diákigazolványt,értesítőt (már ha van bedobva egyáltalán) soha nem kértek tőle.Mivel magyarok vagyunk és leleményesek,én nagyon úgy látom,hogy ha valaki hasraütésszerűen benyög egy címet és ne adj isten van bent egy csomag azt simán minden következmény nélkül kiadják.Vajon csak én vagyok ilyen vagy ez egy létező bűnözési ág lesz???"

Gondolom te, amikor elküldted a kiskorú gyermekedet ide ellenőrizted, hogy van-e nála igazolvány, lakcímkártya, ugyebár????
Ja hogy nem.

Az a baj, hogy ha meg szigorítanák, akkor az lenne a panaszkodás tárgya...

lutria 2018.01.31. 15:57:52

Egyébként a "helyettesítő postás" a postánál többnyire azt jelenti hogy próbaidős dolgozó,tehát a betanítása addig annyi volt hogy 1.5 hétig egy gyakorlott kézbesítő mellet ült a kocsiban és csak "szájhagyomány" útján tanul meg mindent,semmilyen leírt tananyag és számonkérés nincs az önálló munkavégzés megkezdése előtt,egy 2 hetes fejtágítás csak a véglegesítés után van.Az látszik a nyomkövetésben hogy a csóró kézbesítő reggel 9.50-10.00 óra körül végzett a bepakolással a Verseny utcában(tehát 8-ra mehetett be dolgozni)és este 19.25-kor számolt le ~11ó30p munkaidő végén...
+ A "helyettesítők" úgy vannak beosztva hogy akár egyik nap Óbudán vannak másnap meg a belvárosban vagy a város másik végében-tehát szinte azt sem tudják hol vannak a kapkodásban(mert persze szinte ugyanazok az elvárások mint a profikkal szemben mert csak 20-30 csomaggal kapnak kevesebbet)úgyhogy könnyebben átverik őket az ilyen magukat recepciósnak kiadó személyek vagy mások más trükkökkel mint egy profit.Itt nyilván teljes nevet és igazolványszámot kellett volna kérnie (esetleg meghatalmazotti igazolást)a recepcióstól,de persze azok ilyenkor pofákat szoktak vágni stb.hogy tényleg nem kötelességük/tilos átvenniük a küldeményeket(de persze az esetleg magas beosztású címzettet sem szabad kihívni a "tárgyalásról" a recepcióhoz)így azután szabálytalanul egy aláfirkálás után otthagyja a csomagot feltételezve a legjobbakat hogy csak nem ba*sza át a saját kollégáját a recepciós...

ekat 2018.01.31. 16:06:06

@cmx85s: Szia, köszi a tippet, néztem, de műanyag a hátulja.

cmx85s 2018.01.31. 16:51:28

@ekat: igen, de amúgy is tokot kell venni rá, mert Murphy nem alszik, ha leesik, akkor biztos, h a kijelzőre esik.

cmx85s 2018.01.31. 16:55:30

@Terézágyú: hát, igen, a régebbi verziók is már sokkal többet tudnak, mint amire effektíve szükség van - de ha az új laptophoz adják (a reklám szerint) ingyen az új verziót, akkor mér ne venné azt.

Terézágyú 2018.01.31. 17:01:19

@cmx85s:
"de ha az új laptophoz adják (a reklám szerint) ingyen az új verziót, akkor mér ne venné azt."

Persze, csak amikor olyan helyzetbe kerülnek, hogy régebbi gépen kell dolgozniuk, akkor pampognak, hogy "ezen régi vörd van, ez nem jóóóóóó" - holott sok esetben még egy Notepad is jó lenne, mert sima, formázatlan szövegről van szó...

_B_ 2018.01.31. 17:07:42

@ekat: Anyukámnak, anyósomnak, meg a zasszonynak is Xiaomija van. Meg persze nekem is. Meg jópár kollégának.
Edigitalból is meg tudod venni itthon, van rá garancia. Magyar menü is van rajta, nem kell semmit mókolni rootolással meg custom ROM-okkal.
Még frissítés is jön rá, és működik.
Az akkuja meg 2-3x annyit bír, mint a presztízstelefonok.

Én azt mondanám vegyél egy Xiaomi Redmi 4X-et. Abban van minden, amit leírtál.

Xezs6 2018.01.31. 17:11:08

@Nouby: Az autó rossz példa. Az egy sokkal bonyolultabb eszköz, illetve sokkal több kényelmi funkció van egy prémium autóban. Egyébként autóban is van egy határ ami után már csak életérzést kapsz, semmi mást.

Nézd, nekem tökmindegy hogy ki mit vesz a pénzéből és még nem is hülyézem le érte.

Xezs6 2018.01.31. 17:15:07

@ekat: Én bő egy éve használom a Xiaomi Redmi Note 3 SE-t, eddig semmi bajom nem volt vele. Túl vagyok már vagy 4-5 frissítésen, soha nem volt vele baj.

Igazából ezek az okostelók hamarabb kinyírják az akksit, minthogy megéreznéd, hogy a hardware már nem elég. Az akksi jelenleg a béka segge alatt van minden eszközben, legyen az 50 ezer Ft vagy 400 ezer.

cmx85s 2018.01.31. 17:30:05

@Terézágyú: hát, egy sima felhasználó FÉL a számítógéptől, mintha az ördög szerkezete lenne :D Amit tud, hogyan működik, azt még csak elkezelgeti valahogy, de ha egy új szoftverrel vagy funkcióval találja szembe magát, akkor beüt a krach: Jajj, mit kell most csinálni????

Terézágyú 2018.01.31. 17:33:49

@cmx85s:

Ööööö... ez esetben szerintem nem erről van szó, hanem konkrétan arról, hogy "ez régi (tavalyi/kétéves) nem köll, nekem a zúj köll"....

cmx85s 2018.01.31. 17:46:48

@Xezs6: épp most olvasom, h jön a Xiaomi új telefonja P Smart néven, 90 ezres árcédulával, 13 Mp-es fő kamerával - ez azért nem tűnik világbajnok ajánlatnak...
Azt nem tudom, az office hogy futna rajta - életemben nem jutott még eszembe office-t használni a mobilon. De biztos csak én vagyok elmaradott :D

Terézágyú 2018.01.31. 17:49:37

@cmx85s:
"13 Mp-es fő kamerával "

:)))) Tényleg annyira fontos ez a 13 mp-s kamera? :)))) annyira jó képeket csinál - amellett, hogy annyira nagyokat? :)

Xezs6 2018.01.31. 17:57:47

@cmx85s: Ezért nem adok anyám kezébe okostelót :) Tuti hogy nekem kéne menedzselni.

Xezs6 2018.01.31. 18:00:47

@cmx85s: Engem inkább az érdekel, hogy az office-képes telefonok hány százalékát használják ténylegesen Office-ra. Úgy vélem, hogy ez egy igen alacsony szám lenne. Ugyanezt gondolom a CPU magok számáról: vajon hány 6 meg 8 magos telónak van legalább naponta min. 4 órára min. 80%-ra kihasználva a CPU (és GPU) teljesítménye? Nem tudom volt-e ilyen felmérés, de állítom hogy a legtöbb telefon ilyen laza 30% körül dolgozik egész nap. Még egy 50 ezres Xiaomi is.

ekat 2018.01.31. 18:58:23

@cmx85s, _B_, XEZS6: Köszönöm szépen a tanácsadást, egész megnyugtattatok a Xiaomi-val kapcsolatban. :) Mivel szeptemberig ráér a dolog, egyelőre várok még, hogy jön-e valami normális (kinézetű, teljesítményű, üzemidejű, árú) telefon a SAMSUNG J-vagy A-sorozatból, ha nem, akkor beleugrom a Redmi Note 4-be.

datam 2018.01.31. 19:32:34

@cmx85s: én tudok neked ilyen érvet. Céges rendszerünk csak és kizárólag iOS rendszerrel kompatibilis. Csak és kizárólag Macintosh gépeken dolgozunk, mindenkinek iPhoneja, iPadja van. Mert ezt engedi a rendszer. Androidos, windowsos telefonnal már a hálózatra sem enged fel, ugyanez igaz a laptopokra, egyéb eszközökre. Az IT admin kollégának van egy kattanása, ami szerint az iOS a jó, és ennyi. Ezt vezették be, ezt kell szeretni. És mivel figyel az adatbiztonságra, ezért amikor kell frissíti a biztonsági protokollokat. Egy ilyen frissítés azzal jár, hogy mondjuk most az iPhone4-eket kidobtuk. De a teljes cégnél. Oké, cégesnek kaptam iPhonet, nyilván ez egyértelmű, ha elvárják, adják is. Viszont, ezt a céges telefont nem igazán szoktam munkaidőn kívül magammal cipelni, mert munkaidőben keressenek, azon kívül hagyjanak békén. Viszont előfordul, hogy azon kívül is kellene infot kapnom egy két folyó üggyel kapcsolatban, de mivel nem viszem magammal hétvégén pecázni a telefont, mert akkor minden lenne, csak peca nem, ezért vettem magamnak is egy iPhonet, igen a legújabbat. Erre is van indokom: nem szeretném a következő biztonsági frissítésnél elhajítani. Faramuci helyzet, amit javarészt magamnak is okoztam, de nekem meg kellett venni, szerintem érthető okokból. Mondjuk attól kivagyok, amikor 13-14 éves gyerekek kezében ott van a 150+ ezres akármilyen telefon. Tized annyiért is ölnek... eszembe nem jut a gyerek kezébe ilyen értéket adni. Most 3 éves, majd ha szüksége lesz telefonra, kap egy nyomógombos telefont, arról is el tud érni ha baj van, ha fényt kap, letiltom a kártyát, aztán ennyi.

datam 2018.01.31. 19:41:11

@Terézágyú:

Nem sokan fogják érteni a feltett kérdést...:) ezerszer szebb képet ad egy mondjuk 4 megapixeles tükörreflexes gép, mint egy 23 megapixeles Sony telefon. Ezt csak onnan tudom, hogy épp a hétvégén kapott agygörcsöt egy cimbora, hogy hogy lehet az, hogy az ő überkirály telefonja ezerszer fosabb képet gyárt, mint az ezer éves fényképezőm...:)

Xezs6 2018.01.31. 21:27:07

@datam: Gyerek kezébe nem csak azért nem való, mert elveszik tőle, hanem mert nem tud rá vigyázni. Én rosszul vagyok, mikor 4-5-6 évesek kezében látom a szülők telefonját, mert látszik hogy úgy fogják, hogy mindjárt leesik. De nem az én telóm, így semmi közöm hozzá :) Tizenéves meg nem érzi még, hogy mennyit kell egy ilyen telóért gürizni, így nem értékeli úgy, mint egy felnőtt.

Xezs6 2018.01.31. 21:28:53

@datam: Az átlagfelhasználó leragadt a megapixeleknél, és azt hiszi, hogy ez valami univerzális és egyetlen mérőszám és semmi egyéb paramétere nincs egy fénykép készítésének. Egy alapszintű fotótanfolyam után már nem így gondolnák az emberek.

cmx85s 2018.01.31. 22:05:23

@Terézágyú: pont ezért írtam, h nekem nem tűnik egy nagy ajánlatnak :)

cmx85s 2018.01.31. 22:07:48

@datam: hát,m vannak ilyenek, de ez a rendszergizda túlkapása, ha engedi a főnökség, mert telik rá, akkor hajrá!

fda 2018.01.31. 23:15:40

@Terézágyú: "A pósta válasza szerint a címzett egy kft volt, ahol a recepciós vette át"

Ha jól értettük, a címzett bizonyos ÉVA volt. A postás pedig vagy ellopta, vagy lusta volt Évát keresni az irodaházban, hanem letette a portásnál.

Elég egyszerűnek tűnik, a posta kártérítést fizet az ügyfélnek, a többi az ő belső ügyük. Mondjuk a fekete péntektől január végéig biztosan nem várnék 190ezer forintra feljelentés nélkül...

Azt ki hiszi el, hogy egy 190 ezer forintos dobozról a postás nem tudja, hogy értékes, és csak úgy otthagyja valahol? Főleg, hogy már ki is van fizetve?

A posta második válaszából is kiderül, hogy egyértelműen időhúzásra játszanak. Először 30 napig vizsgálták az átvételi füzet 1x6 centiméteres területét, ahol az aláírás van, állítólag ennyi nyoma van a kézbesítésnek. Most pedig alaposabban újra vizsgálódnak...

fda 2018.01.31. 23:21:09

"Céges rendszerünk csak és kizárólag iOS rendszerrel kompatibilis."

Igen ostoba "céges rendszeretek" lehet, ha a döntéshozók önszántukból, különösebb indok nélkül ennyire szeretnek függni egyetlen cég termékeitől.

Terézágyú 2018.02.01. 07:40:26

@fda:
"Ha jól értettük, a címzett bizonyos ÉVA volt. "

Fentebb ezt már eléggé kiveséztük. Olvass is, ne csak írj :)

FDToth 2018.02.01. 10:09:47

Csak érdekesség: eddig 3 különböző postán adtam fel e-értesítéssel leveleket (mind Budapest), és eddig mindenütt az ügyintézők szép nagy szemekkel néztek rám, hogy ők még ilyet nem töltöttek ki, hívták is a postavezetőt. Nem értem: mindek vezetnek be egy szolgálttaást, ha nem tanítják be ezek kezelésére az összes dolgozójukat. Arról nem is beszélve h írtó lassan dolgoznka, nagyon bnyolult a rendszerük. Az meg hab a trtán, hoyg az értesítéás sms-ben arról, hogy átvették a leveléet, reggel 6-kor jön meg. Ha 5-6 levelet adok fel, akkor egymsá után 5-6 kora reggel... Aki ezt kitaláálja az nem godnol arra, hogy 6-kor még a legtöbb ember alszik/pihen? :)

Szaktanár 2018.02.01. 10:11:55

@FDToth: FYI, az sms/hívás akkor jön meg, amikor a telefon be van kapcsolva. ha te tehát reggel hatkor bekapcsolva tartod a telefonodat, akkor vállalod, h kereshetnek. ez a probléma egyszerűen megoldható felhasználói oldalon a kikapcsolás/némítás használatával.

FDToth 2018.02.01. 10:19:11

@Szaktanár: ez jó nagy hülyeség. Minimális ember kapcsolja ki a telefonját éjszakára. Némítás ok, de ettől még egy sötét szobába a kijelző "villan". Miért nem logikusabb, hogy 8-kor értesítenek? A legtöbb szolgáltató (bankok, díjnet, stb.) napközben küldik el, a futárszolgálatok is 7 után. Nem logikus a 6 óra. Majd NMHH eldönti ;)

Terézágyú 2018.02.01. 10:26:21

@FDToth:
" Arról nem is beszélve h írtó lassan dolgoznka, nagyon bnyolult a rendszerük."

Tapasztalataim szerint a legtöbb ilyen újonnan bevezetett rendszer lassabb/bonyolultabb mint a régi. A saját munkahelyi rendszerem is - de pl. a máv jegyautomatái is, illetve a mávnál újonnan bevezetett jegypénztári rendszer is.
Hogy a postáról már ne is beszéljek...

Szaktanár 2018.02.01. 10:29:54

@FDToth: nem tudom, miért lenne hülyeség. 19 éve használok mobiltelefont és minden éjszakára kikapcsolom, ébredés után meg be. elvesz 2-2 mp-et az életemből a gomb megnyomása, ellenben sosem kell reggel hatkor a posta sms-ére ébrednem. azt meg ugyan el ne mondd már, h nem tudod egy szobában úgy elrakni a telefont, h a kijelző ne villanjon az arcodva alvás közben...na ez a hülyeség :)

FDToth 2018.02.01. 10:32:48

@Terézágyú: mert a postán annyit nem gondokodnak, hogy ehhez az e-értesítéshez nem kelene papírokat töltögetni, hanem az alkalmazásba tudnám követni az aznosító alapján, ahoygan a csomagoknál (az már msá kérdés, hogy nem nagyon működik az sem real-time, de legalkbb az vmi) :)

Terézágyú 2018.02.01. 10:34:42

@Szaktanár:
"19 éve használok mobiltelefont és minden éjszakára kikapcsolom"

manapság az emberek meghalnak, ha akár rövid időre is OFFLINE kerülnek...

FDToth 2018.02.01. 10:37:37

@Szaktanár: nem kapcsolhatom ki, bármikor jöhet hívás, nem részletezném.
A lényeg az, hogy tuti nem lehet olyat, egy szolgáltató a nap 24 órájában küldhet sms-t (itt nem arra gondolok, hoyg kártyás váásrláskor ne kapnák rögtön üzit), de pl. Apple levon, de nap közben, jönnek banki értesítők, nap közben, jön DPD, GLS értesítő, 7h után és még sorolhatnám. Rengeteg ilyen értesítést kapok, mert kényelmesm egyedül a posta tolja 6-kor... remélem érthető, Ha jól tudom nem tehetné, korábban volt erre panasz bankonkál és 7 utánra kellett tennüik

Szaktanár 2018.02.01. 10:38:28

@Terézágyú: nekem elég gyakran ki kell bírnom, az életvitelemből adódóan sokat repülök. de semmilyen törést nem okoz ez az életemben, így is zaklatnak elegen napközben, amikor be van kapcsolva. kell egy kis nyugi nekem is, az meg biztos, h kurva ideges lennék, ha reggel hatkor vmilyen szolgáltatói sms ébresztene. csak hát ugye én rájöttem, h ez ellen csakis én tehetek, mert azt úgysem tudom befolyásolni, h ők mikor küldjék, csak azt, h én mikor kapjam meg ;)

Terézágyú 2018.02.01. 10:38:39

@FDToth:
Olyat nem lehet csinálni, hogy CSAK az sms-fogadást kikapcsolni, vagy legalábbis elnémítani????..................

Szaktanár 2018.02.01. 10:42:13

@FDToth: "nem kapcsolhatom ki, bármikor jöhet hívás, nem részletezném. "

már vártam ezt az érvet, mindenki ezzel jött eddig, akinek elmondtam ezt a rendkívül hatásos technikát :) még az is, akinek se kutyája, se macskája nem volt, úgyhogy semmilyen magánéleti vagy üzleti vészhelyzet nem teremtődhetett az életében. szóval mostanra kicsit elkopott ez az érv, így pech, de sajnos már annak sem hiszem el, akinél esetleg igaz lenne. azért lássuk be, relatíve kevés embernek kell éjjel háromkor azonnal ugraszthatónak lennie. annál legalábbis biztos sokkal kevesebbnek, mint ahányan a "nem kapcsolhatom ki" szöveggel jönnek.

ami a reggel hatot illeti, azt gondolom sejted, h nem Marika küldi ki a postáról az sms-eket egyesével bepötyögve, hanem egy automata, szóval a fejlesztőnél kell reklamálni :)

FDToth 2018.02.01. 10:42:37

@Terézágyú: de, de akkor mástól sem kapok. Lehet a számot is tiltani, de akkor nem kapom meg. Némítani szintén, de attól még a kijelző villan. Tudtommal nem lehet éjszaka, hajlaban értestést küldnei.

Szaktanár 2018.02.01. 10:43:47

@Terézágyú: hogyne lehetne. már 19 évvel ezelőtt is képesek voltak a telefonok csak az sms-t némítani, azóta pedig csaj fejlődött a technika. csak hát ez nem hangzik olyan jól, mint az "én kurva fontos ember vagyok, a nap 24 órájában el kell érniük".

Terézágyú 2018.02.01. 10:48:27

@FDToth:
"de, de akkor mástól sem kapok."

???? azt írtad semmilyen sms-t nem akarsz kapni reggel 7 előtt...

FDToth 2018.02.01. 10:57:56

@Szaktanár: te kikapcsolod, én nem. Ezen nem vitázunk, mindenki azt csinál amit akar. SMS-t lehet némítani, persze, de akkor másét sem kapom meg :) Azt nem lehet h csak a posta számát némíttatom, stb.
Jót írtál, a fejlesztőnél kell reklamálni!

FDToth 2018.02.01. 11:00:55

@Terézágyú: ezt biztos nem írtam. Annyi a lényeg, hogy ha kb, az összes szolgálatót (Futárszolgálatok, bankok, Apple, stb.) 7 után küld értesítést, akkor a Posta miért 6-kor. Mondom, szerintem ahogyan pl. a csendrendeteltnél, van itt is vmiféle szabályozás, hogy mikor lehet sms-t küldeni (nem arra gondolok h vmleiyk haver, családtag, stb. küldd, az más). A rögzítet, automatizált sms-ekről beszélek)

Terézágyú 2018.02.01. 11:20:44

@FDToth:
"ezt biztos nem írtam."

Hát fentebb ezt írtad: "Aki ezt kitaláálja az nem godnol arra, hogy 6-kor még a legtöbb ember alszik/pihen? :) "

Ebből arra következtettem, hogy SEMMILYEN sms-t nem akarsz kapni reggel hatkor, s ezért kérdeztem, hogy nincs lehetőség kikapcsolni a pittyegést az sms-eknél erre az időre?
Mire te: ki lehet, de akkor mástól sem kapok (smst, reggel hatkor)... Ezek szerint mégiscsak el tudod képzelni, hogy MÁSTÓL viszont kapsz ilyenkor smst, és az kurv... nagyon fontos lesz, ezt azonnal tudni akarod...

Éééééééééééééééééééééééééééértem.

Akkor írass egy olyan programot az okostelódra, hogy bele lehessen állítani, hogy bizonyos sms-eknél pittyegjen, bizonyos sms-eknél ne.

Szaktanár 2018.02.01. 11:24:50

@FDToth: félreértés ne essék, tőlem azt csinálsz, amit akarsz :) csak előjöttél egy problémával, amire én javasoltam egy megoldást, majd kiderült, h igazából nincs is problémád (hiszen ha lenne megfogadtad volna a tanácsot), csak szeretted volna vkinek elmondani, h milyen bunkó a posta, h reggel hatkor küld sms-t.
semmi gond, szívesen meghallgatunk :) igen, nagyon bunkó a posta, h reggel hatkor küld sms-t. bárcsak lehetne tenni ez ellen vmit. de sajnos nem lehet.
:)

FDToth 2018.02.01. 11:32:15

@Terézágyú: :) téves a következtetésed. Különbséget kell tenni az automatizált és a nem automatizált értesítések között. Remélem ez érhető.

FDToth 2018.02.01. 11:37:25

@Szaktanár: lehet tenni. Ez nem probléma, de mondom, az automatizált és nem automatizált értesítések kötött kell tenni különbséget.

Egy jó példa: GLS futár. A csomagot másnap reggel az adott város logisztikai központjába viszik, általában hajnalban, 4-5 körül. Nem jön értesítés erről, csak 7 után. A postánál az a rendszer, hogy amit például ma kézbesítenek ki leveleket, arról nem a kézbesítés pillanatában, vagy aznap kapsz sms-t, hanem másnap, egybe, reggel 6-kor.

Minden embert más zavar. Te kikacsolod a mobilt, így senki sem tud elérni (baj esetén ez érdekes lehet, főleg olyan élmény kapcsán, ha korábban előfordult, hogy elérhettek volna ha be van kapcsolva...). Én bekacsolva hagyom (némítom), így el tudnak érni. De az automatizált sms-ek ne éjjel, hajnalban jöjjenek.

Szaktanár 2018.02.01. 11:47:59

@FDToth: nincs semmi olyan baj, amin az én esetlegesen bekapcsolt mobilom azonnal tudna segíteni, lévén nem engem hívnánk, ha a tőlem 1000+ km-nyire élő családommal, barátaimmal történne vmi. vagy ha hívnának is, hiába, ebből a távolságból semmit sem tudok hirtelen megoldani.
a posta rendszere szar, de gyanítom, h amikor műszakkezdés van náluk, ami akár reggel 6 körül is lehet, akkor indul az egész verkli, így a rendszer is, ezért üzennek olyankor.

Terézágyú 2018.02.01. 11:48:40

@FDToth:
"téves a következtetésed. Különbséget kell tenni az automatizált és a nem automatizált értesítések között. Remélem ez érhető. "

Szerintem meg alvási akarat van illetve "aludni akarok, de azért készen arra, hogy sms-t fogadjak valami fontos dologról"...

Ha valakinek (aki közeli hozzátartozód) naggggyon fontos közlendője van, akkor tudjon róla, hogy ne sms-t írjon hajnalban, hanem hívjon.

De, igaz, egy olyan emberrel nehéz vitatkozni, aki azon háborog, hogy ha lenémítja a telót, akkor is felvillan a képernyő, jesszusmária!!

Xezs6 2018.02.01. 11:58:36

@FDToth: ez csak hiszti. Aki felriad egy smsre annak alvási problémái vannak.

FDToth 2018.02.01. 12:00:50

@Szaktanár: szerintem is az van amit, írsz, persze. A többi része pedig egyénfüggő, tényleg.

FDToth 2018.02.01. 12:04:35

@Terézágyú: az, hogy valaki felébred-e sms-re (kijelző felvillanásra, rezgésre), az megint csak más, egyénfüggő. Ez attól függ, ki mennyire mélyen alszik. Én jól alszom, de nem mélyen, sok mindre felébredek (ez pl. amikor betörtek a lenti szintre, jól jött, legalábbis jól sült el). Van ismeretségi körömben, akit max vízzel leöntve tudsz felébreszteni. :)

Az, hoyg felvillan, az nem zavar, felvillan akkor is, ha ébreszt. De ahogyan írtam, akkor sem jó az a rendszer, hogy ha feladok 6-7 levelet, akkor egymás után, 10-15 sec-enként rezeg, és villan. Nem az, hogy zavar, hanem ha más szolgálattó megoldja, hoyg 7 után értesít, akkor a Potsa miért nem. A 6 óra akkor is túl korai.

FDToth 2018.02.01. 12:07:02

@Xezs6: nem. Van aki éberebben alszik, nem mélyen, van aki meg semmire sem riad fel. Ez nem jelent alvásproblémát. De ez eltér a tárgytól, nem ide tartozik.

Téged nem zavar ilyen dolog, engem igen. ÉS csak azért zavar, mert ha más, nem állami szolgáltató meg tudja oldani, hogy normális időben értesít, akkor a Posta miért sz@rik erre rá... Persze ebben van egy olyan dolog, hogy ami állami, az rossz és általában nem szakszerű, logikátlan, de ez sajnos a mostani H-n így van.

_B_ 2018.02.01. 12:42:04

Miért lenne korai a reggel 6-os értesítés? Az már reggel. Világos van :D
Talán jobb az, mikor háromnegyed 9-kor kapok egy sms-t, hogy 8 és 9 között kézbesítik a csomagomat? Többször előfordult. A futár már ott toporgott a cégnél mire beértem (az SMS érkezésem előtt 5 percel jött)
Ha 6-kor megkaptam volna az sms-t, akkor úgy szervezem a reggelt, hogy beérjek addigra. Vagy fel tudom hívni a futárt, hogy egyeztessünk.

Egyébként sosem értettem ezt a "nem kapcsolhatom ki a telefont" dolgot. Sürgős esetben ha valaki tud telefonálni, úgyis a 104/105/107 valamelyikét hívja. Ismerősökkel csevegni ráér majd a kórházból, amikor már nincs életveszélyben.
Az megint más, ha valaki ügyeletben van, de hát őt meg azért fizetik.

Terézágyú 2018.02.01. 13:01:50

@_B_:
"Sürgős esetben ha valaki tud telefonálni, úgyis a 104/105/107 valamelyikét hívja. Ismerősökkel csevegni ráér majd a kórházból, amikor már nincs életveszélyben."

Nem láttál elég amcsi filmet :)
Ott kötelező azonnal berohannia a kórházba egy teljes 4-5 fős családnak, vagy baráti társaságnak, ha megkapja a hírt, hogy egy családtagnak/barátnak kórházba kellett mennie

2018.02.01. 13:05:53

@Terézágyú: lehet én vagyok a hülye,de tudtommal mindenkinek megvannak a saját névre szóló okmányai.Lehet,én vagyok a hülye,de tudtommal azok közül legalább egyet KÖTELES vagy magadnál tartani.Persze ezzel nyilván újat mondok...a gyerekemnek kb.2 éves kora óta van személyi igazolványa.Momentán ha mást nem,egy diákigazolványt mindig magánál tart.Ellenőrizni?L. fentebb leírva.Erre lett megtanítva.Meg arra,hogy mindig kapcsolja be a biztonsági övet,egyen kulturáltan,ne dobálja szét a szemet stb...de nyilván ezeket nehéz egy olyan egyénnel megértetni akinek gyerekkorában disznó volt a radiátor...emlékeim szerint olyan két éve a postán elkérték az értesítőt+személyit+lakcímkártyát.HA nem volt értesítő akkor csak az utóbbi kettőt.Összevetették a küldeményen szereplő címmel,ha valami nem stimmelt nem adták ki.Más személy csak meghatalmazással vehetett át a más névre szóló cuccot.A durrogásra annyit,hogy talán a postának kellett volna hamarabb észre venni,hogy megnövekedett a forgalom.Így talán bővíteni kellene az átadási helyeket (helyi viszonylatban leszarják) és nem ugyanannál az egy ablaknál kiadni az értesített/hivatalos leveleket és a külföldi csomagokat.Az nem magyarázat,hogy a megnövekedett forgalom miatt beleszarnak az egészbe és ellenőrzés helyett kiadnak mindenkinek mindent,aztán csodálkoznak rajta,ha valaki besétál egy kibebaxott bombával és a fejükre robbantja az egész ocsmány klozettot mert megunta a posta balfaszságait.

Terézágyú 2018.02.01. 13:12:03

@a lekvár neve puffin:
"lehet én vagyok a hülye"

szerintem igen, mert nem vetted észre, hogy alapvetően egyetértünk az igazolványfelmutatással és a postával kapcsolatban is.

Xezs6 2018.02.01. 13:30:23

Olyan jogszabály meg nincs, amit te keresel, de várjuk a linket a szerinted van.

FDToth 2018.02.01. 15:35:22

@_B_: itt nem arról az értesítésről van szó, ami jelzni h csomagod érkezett. Ez az, amikor feladsz egy levelet, majd értesítenek akkor, ha a címzett vagy meghatalmazottja átvette. Ugyan az, mint a tertiveveny.
Tehat amit irsz, az mas tema, az tok jo lenne!

FDToth 2018.02.01. 15:36:32

@Xezs6: koszonom a tanacsod! Nincs jogszabaly erre, legalabbis en nem tudok errol. Pont errol nincs, hasonlo temaban lehet. Ha van vmi, akkor jelzem.

cso zsi 2018.02.01. 15:52:38

@FDToth: Telefonkönyv “kedvencek”, estere “ne zavarj mód”, a “ne zavarj”-ban a kedvencek engedélyezése.

FDToth 2018.02.01. 16:18:06

@cso zsi: jaja, tudom, de akkor a kedvenceken kívül más nem tud 'elérni', tolhatok kb mindenkit a posta kivételével a kedvencekbe :) de köszönöm!

Xezs6 2018.02.01. 17:22:41

Tehát semmilyen megoldás nem jó, de a hőbörgés az kell. Ember legyen a talpán, aki neked kedvedre tud tenni.

Péter 2 2018.02.01. 17:55:51

@FDToth: 1. Bekapcsolod a "Ne zavarj" üzemmódot, ha van. 2. Beállítod, hogy éjjel meghatározott időtartományban halkabb legyen, vagy akár teljesen csendben. Kismillió program van ilyesmire, ha nem tudja alapból a telefonod.

Péter 2 2018.02.01. 17:58:54

@Szaktanár: "azért lássuk be, relatíve kevés embernek kell éjjel háromkor azonnal ugraszthatónak lennie. annál legalábbis biztos sokkal kevesebbnek, mint ahányan a "nem kapcsolhatom ki" szöveggel jönnek."

Kábé minden felnőttkorú embernek, akinek élnek a szülei, akik természetesen nála idősebbek. Remélhetőleg soha nem lesz rá szükség, de a lehetőség nyilvánvalóan kell.

Péter 2 2018.02.01. 18:01:13

@FDToth: Némítani szintén, de attól még a kijelző villan.

Te telefonnal a szemeden alszol? Ha esetleg az éjjeliszekrényen van, gondoltál már olyan elképesztően csúcstechnikás megoldásokra, mint hasára fordítani? Netán rátenni a tetejére egy inget, törülközőt, újságot?

Xezs6 2018.02.01. 18:20:28

@Péter 2: Bocs, de az ilyesmit sosem értettem. Odamész és meggyógyítod, vagy minek rohanni egyből, ha valaki beteg? Átöntöd magadból az életerőt?

Péter 2 2018.02.01. 19:26:21

@Xezs6: Elesett, összetörte magát, nem tud felállni, nekem van kulcsom, én tudok bemenni, hiába küldeném rögtön a mentőt, legfeljebb rátörik. Vagy még kábé hatezer kombinációt tudnék elsorolni. Nem értem, egyikőtöknek sem volt még magatehetetlen (vagy balesettel azzá váló) családtagja? Oké, szerencsések vagytok, de azért miért annyira egészen elképzelhetetlen számotokra egy ilyen helyzet?

Péter 2 2018.02.01. 19:31:47

@Xezs6: Egyébként tényleg nem értem, megmondom őszintén, amikor csak vezetékes telefonom volt, azt sem húztam ki minden éjjelre, soha, semmikor még csak meg sem fordult a fejemben, hogy éjjelre ki kellene kapcsolnom. Amióta üzemmódok vannak egy mobilban, és ez szerintem minimum 15 éve így lehet már (nappali, esti, néma, satöbbi), azóta adott esetben éjjelre átkapcsoltam (ha elfelejtettem, hát elfelejtettem, nem akkor üg ez), és amióta a telefont magát is rá lehet venni, hogy automatikusan csinálja ezt (ez is lehet úgy 10 év már), azóta rábízom. Tényleg nem értem még az igényt sem, hogy miért kellene kikapcsolni. És alighanem egy kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor kaptam hívást az éjszaka kellős közepén ezalatt a két évtized alatt, de akkor kellett is.

Xezs6 2018.02.01. 21:07:20

@Péter 2: Mikor nagyszüleim már kezdtek nagyon rosszul mozogni, akkor nem hagytuk őket egyedül, hanem odaköltöztek nagybátyámhoz, a házukat meg eladták. Közel (vagy egészen) magatehetetlen embert nem hagyunk magára, szerintem ez evidens.

Részemről azt sem értem, hogy miért írnak SMS-t az emberek hajnali 4-kor arról hogy megszületett a gyerekük. Nem fog jobban megszületni az SMS-től.

Erőlködj csak 2018.02.02. 01:52:33

@cmx85s: Vettem egy xiaomi note 4x-et. Gondoltam kiprobalom, adunk egy wselyt neki.
Egesz pofas, fem hazas telo, rendes hardverrel snapdragon 8 magos proci, 3gb ram igaz csak 16 gb belso memoria. 41000mha akksi igy siman kenterbe verte barmelyik eddigi hulyetelelefonom hasznalati idoben.
Viszont sajnos voltak olyan gyermek betegsegei a telefeonnak, amit nembtudtam hosszabb tavon toleralni.
Pl egyszeruen 4-5 sorosnal hoszabb hozzaszolasoknal barmelyik weboldalon kifagyott a billentyuzet hiaba csereltem masikra, hiaba frisitettem szoftvert semmi nem valtozott. Neten utana olvasva rengeteg embernek gond ez.
Kamera... egy kalap szar. Napsutesben meg ok, de aztan halal en meg sokat fenykepezek.
De a legrosszabb a mikrofon volt. Telefonalaskor minden rendben volt, de ha videot keszitettem, akkor a zene csak tecseseg ropogas volt, na ez miatt tertem vissza samsungra igaz regebbi tipusra.
Note 4 edge.

Pórnhab 2018.02.02. 04:09:56

@Erőlködj csak: és nem húzta le a gatyádat a kétkilós telefon azzal 41000mah -val?

Erőlködj csak 2018.02.02. 07:50:28

@Pórnhab: eliras 4100 es nem huzta le. Utanfuton cipeltem magam utan.

_B_ 2018.02.02. 08:20:49

@Erőlködj csak: a swiftkey szar, minden telefonon fagy egy hosszabb mondatnál. használd a google keyboardot

FDToth 2018.02.02. 08:31:03

@Péter 2: dehogy, némítva van, de nem egy másik helyiségben. Igen, éjjeliszekrénynél van. Ha úgy állítom be h ne rezegjrn és letakarom, akkor nem látom, ha hívnak (tudom, nem mindig hívnak éjjel, de sajnos volt már amikor igen - én bekapcsolom a mobil éjszaka is). Szóval emiatt rezeg, a posta meg 6-kor kûldi az sms-eket. Ha feladok 5 levelet, akkor a kezbesitest kovrto napon egymas utan 5 sms erkezik.
Meg egyszer mondom: nem ez vilag legnagyobb problemaja, de ha mas szolgaltatok tudjak nap kozben vagy 7 utan kuldeni, akkor a posta miert nem? Foleg h ugy hirdeik a szolgaltatast h egy diszkert jelzes. Ne diszkret.
De van mrgoldas, mert mailben is lehet kerni, uh atallok erre, ha nem valtoztat a posta a korai kuldozgetesen.

Xezs6 2018.02.02. 15:44:52

@Erőlködj csak: ezt az Iphone is tudta, amikor Steve Jobs szerint az emberek rosszul fogták a telefont és emiatt volt rossz a hangminőség telefonálás közben.

Erőlködj csak 2018.02.03. 08:29:29

@_B_: Probaltam, tobb kulonbozo billentyut felraktam. A vegen mar a legalapabb verizokkal is kiserleteztem letiltva minden emoji meg szin stb.. funkciot (amelyikben volt) de nem segitett.

Erőlködj csak 2018.02.03. 08:30:44

@Xezs6: Telefonalaskor nem volt gond vele, akkor tokeletes volt. De ha keszitettem egy videot egy esemenyen... na azzal sehogy nem tudott megbirkozni.

Xezs6 2018.02.03. 08:33:14

@Erőlködj csak: Tudom, hogy ez más szitu, csak azért írtam, hogy lásd, egy prémium készülék is lehet hasonlóan szar. Nem árfüggő.

Ustim 2018.02.03. 12:13:44

Szerintem megvan az a telefon, csak a poszternél elpattant a cérna, amikor a kollégájától kapta meg a telefont, és rájött, hogy tulajdonképpen bárkinek odaadhatta volna ennyi erővel a postás.

cmx85s 2018.02.03. 14:31:49

@Erőlködj csak: Nekem ezért van már a negyedik Sony telefonom - na jó, az első még Sony-Ericsson volt.
Nagy meglepetéseket nem okoz, nem fagy, lehet vele fényképezni - bónusz, h ha telibe süt a nap, akkor is látszik a kijelző. A C4-en ez kifejezetten jó volt, a mostani XA1-en már halványabb a kijelző, de azért még teljesen látom, mit fényképezek. Samunál, Lenovónál ez sajna nem működik, lehet vaktában fényképezni. Más telefonon még nem próbáltam.
Tükörreflexes digi-fényképezővel meg nem érdemes összehasonlítani a képminőséget, mert a telefon nem fotózásra van, hanem azért van benne a fényképező funkció, mert így jobban eladható, hiszen ha az ember épp úton van, de nincs nála fényképezőgép, akkor elő lehet kapni, meg különben is, alap már vagy 10 éve a mobilban.
De nagyjából ennyi a cél vele, persze, akkor már legyen benne valami normális(abb) optika, ami nem csak elmosódott foltokat rögzít :)

brand_boy 2018.02.15. 06:10:58

@haXXor: Örülj neki !
Ez a lopások elkerülése miatt van(postás általi).
Persze ez "cserèbe" azt jelenti, hogy nem címhelyre törtènil a kèzbesítès, hanem be kell menni èrte a postára.

lutria 2018.02.15. 21:06:03

@brand_boy: Nem a lopások miatt lett az a rendszer hanem mert a posta nincs felkészülve arra hogy pl. a kerékpáros/gyalogos postás napi több száz levele stb.mellé a táskájába/kosarába még beférjen 30-40 kínai "levél méretű" küldeménye is,vagy hogy a csomagos postások napi 70-80db csomagja mellé még kapjanak pár tucat kínai csomagot hogy 8-10 órányi munkaidőben 100+ helyre keljen kézbesíteniük.
Ráadásul a kínaiak küldeményenként csak 100 valahány forintot fizetnek(tehát ráfizetéses)úgyhogy a kézbesítés utolsó részét áttolták a megrendelőkre.

Xezs6 2018.02.16. 21:03:15

@lutria: Ha ráfizetéses lenne akkor miért ennyiért vállalják be? Ez így eléggé kamuszagú. Bár állami cég, lehet leszarják.
süti beállítások módosítása