Tékozló Homár

A Tesco-bevásárlás nem jött meg, az ára viszont zárolva maradt

2018.01.31. 11:52 | Homár Hilda | komment

tesco.jpg

A Tesco házhozszállítás a szerencsés nagyvárosokban forradalmasította a bevásárlást. Nem kellett többé se autóba ülni, se sorok közt bolyongani, se hülyeségeket impulzus megvenni, csak néhány klikk, és a havi nagybevásárlás feljön a harmadikra, és egyszerűen landol a konyhaasztalon. Persze mint minden rendszer, ez is bekrepálhat többféleképpen is. Gáboréknál például az egész halt le. A rendelést törölték, az ára viszont maradt zárolva. Egy átlag magyar családban ez komoly gondot okozhat.

Tisztelt Hölgyem/Uram,

Kérném az alábbi ügyem kivizsgálását és segítségüket.

Tesco online kiszállítást kértem Január 20, Szombati napra reggel 8 és 10 óra közti kiszállítási időintervallummal. A rendelésem száma: 13237-47415. Ezt visszaigazolták, online fizetési opciót választottam.

20-a reggel küldtek egy sms-t, hogy 60-120 perc késés várható. 170 perc késés után telefonáltam, ahova cca 20 perc után be is kapcsoltak egy kezelőhöz. Ő elmondta, hogy a rendelésem automatikusan törölték mint aznap mindenkiét, országos kasszahiba miatt.

Az egy dolog, hogy nem szóltak róla, de a pénz nálam vásárlásként jelentkezett aznap reggel. Mikor ezt megkérdőjeleztem, a hölgy 4-5-ször elmondta, hogy az csak zárolva van, nem lett levonva. A netbankom szerint a pénzem nem hozzáférhatő még a mai napon sem, Hétfőn, Január 22-én, 11:26-kor.

Mivel semmi emberi lehetőség nincs a Tescoval történő panaszkezelésre, ugyanis emailcím nincs megadva és a webes applikációra nem válaszolnak, illetve a call centeres kollégák vagy nem megfelelően képzettek vagy nem feladatuk pontos tájékoztatást adni, nem láttam más megoldást mint a fogyasztóvédelemhez fordulni, ugyanis nem tartom jogszerűnek, hogy a Tesco 28e forintomon ül napok óta.

Segítségüket előre is köszönöm,

Tisztelettel

Gábor

Az esettel kapcsolatban megkérdeztük Csernok Miklós, a Kiszámoló pénzügyi blog írójának véleményét.

A kártyás vásárlás esetén két műveletet hajthat végre a kereskedő. Az egyik a vásárolt tétel lekönyveltetése, a másik a zárolás.

Az első esetben a vásárlás összegét kéri a kereskedő banktól, ez a szokványos eljárás.

Zárolást akkor kér a kereskedő, ha azt szeretné, hogy a későbbi vásárlás összege biztos rendelkezésre álljon a vásárlás napján. Klasszikus esete a hotelbe történő becsekkolás vagy autóbérlés esete. A Tesco is ezért zároltathatta a számla várható végösszegét a számlán.

Az állítólag európai és nem csak országos rendszerhiba miatt a kiszállítás megvalósult, de a zárolás ettől függetlenül rajta maradt a számlán. Fontos tudni, hogy ilyenkor a pénz továbbra is a számlánkon marad, csak a bank eldugja előlünk. Ott van az, csak mi nem látjuk, illetve több bank netes felülete mutatja a zárolt összegeket is külön, de több bankban ezeket az összegeket tényleg nem is látjuk. Ezért úgy tűnik, hogy az a pénz már meg sincs. Ha a kereskedő nem kéri a zárolás feloldását vagy lekönyvelését, akkor ez a zárolás magától megszűnik 30 napon belül. Ezt bővebben elmagyarázom ebben az oktatóvideóban:

A rendszerösszeomlás miatt a zárolások rajta maradtak a vásárlók számláin. Ezt egyedül a zárolást kérő kereskedő oldhatja fel, hogy ez ebben az esetben miért maradt el, pusztán feledékenységből, vagy technikai oka van, amit a rendszer-összeomlás okozott, nem lehet kívülről megmondani.

Amennyiben a kedves levélírónak anyagi kára keletkezett az indokolatlan zárolás miatt, a Tescohoz kell fordulni kártérítés miatt.

Csernok Miklós

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézágyú 2018.01.31. 12:28:42

Vótmá.

Nagyon sajnálom a posztolót.
Onlány bankolás átka, hogy ilyenek megtörténnek, rencerhiba stb.
De a tecskó a hibás.

Viszont a hét napjainak illetve a hónapok nevét a magyarban továbbra is kisbetűvel írjuk, ez tudomásom szerint általános iskolás (alsós) tananyag...

nyúúlacska 2018.01.31. 12:32:10

Mer' a pószter miért nem tud utánvéttel fizetni, vagy elmenni bevásárolni?? Előre csak a hülyék fizetnek. Megérdemli.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.31. 12:36:59

@nyúúlacska: nem akar 28k-val a zsebében mászkálni fényes szombat délelőtt. Mert mint tegnap megtudtam, akinek készpénz lapul a zsebében, azt ma Magyarországon óhatatlanul kirabolják, bántalmazzák és lehet meg is erőszakolják.

Vica1982 2018.01.31. 13:00:09

Ha elment bevásárolni: mémentoda
Ha készpénzzel fizetett: ménemkártyával
Ha kártyával: ménemkészpénzzel

Komolyan nem értem, minek ide komment mező.

PITTA 2018.01.31. 13:03:50

Előre azért sem érdemes fizetni, mert sokszor helyettesítő reméket hoznak, vagy ajánlanak fel, aminek más az árazása. A futárnál is lehet kártyával fizetni... előre sose fizetek, ha lehet átvételkor is...

Laredo 2018.01.31. 13:14:24

Ez is előre fizetett. Ez is megszívta.

Kérem a következőt!

FDToth 2018.01.31. 14:03:39

A szakerto mert irja azt h a kiszallitas megvalosult? Epp az h nem, de a zarolas meg nincs feloldva.

ozur 2018.01.31. 14:11:19

Tudtommal kp-val nem is lehet fizetni a tacskós futárnál, legalábbis a járműre az van írva, hogy nincs náluk.

Szarazkoro 2018.01.31. 14:14:54

Balekok! Lehet ixelni hogy nem kell helyettesito termek!

Marvinyo 2018.01.31. 14:16:38

Azért könyörgöm, kettő napnál egy picit többet adjunk már arra, hogy a zárolást levegyék.

nyúúlacska 2018.01.31. 14:16:58

@onlajnok: 50-100 Ft készpénz mindig van nálam. Még soha nem raboltak ki. Mert hogy ez az információ nincs rám írva. 30ezerrel a gyerekem is lazán sétálgat. De aki nem a készpénzt preferálja mint én, elindulhat egy bankkártyával is a közértbe. Valahogy nekem emészthetetlen ez a 'probléma'.

nyúúlacska 2018.01.31. 14:18:08

@PITTA: erről van szó. Előre NEM fizetünk. SOHA.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.31. 14:19:36

@nyúúlacska: a tegnapi mobilos poszt kapcsán volt egy hozzászólás. Igyekeztem én is olyan ironikus lenni a hozzászólásomban, amennyire csak tudtam. Nyilván ez egy mondvacsinált kifogás a nagyobb összegű kp ellen. Napi szinten nálam sincs kp, 99%-ban a kártyámat használom, de nem azért, mert félnék, hogy kirabolnak. Lakás vásárláskor simán grasszáltunk a banktól az ügyvédig pár millióval a hátizsákban.

PITTA 2018.01.31. 14:23:36

Kivéve, aliexpress, ebay egyéb ilyen mert nincs utánvét...

Nick-son 2018.01.31. 15:21:22

@onlajnok: azért, ha garantáltan meg lenne erőszakolva mindenki akinél van 28ezer forint azt sokan kihasználnák, ha érted mire gondolok.

@téma:

Azért az is valahol szomorú, hogy egy bevásárlás összegének a zárolása megdönti a családi kasszát, ahol egyébként van lakhatás, áram, internet és internetezésre alkalmas eszköz. Ez baj akárhogy nézzük, mert ilyen és ehhez hasonló átmeneti zavarok mindig is lesznek, hiába készpénzezik (azt meg mi van ha nem adja ki az automata... még hosszabb ügy), vagy tényleg ellopják, elveszti és még meg se erőszakolják.

KaTe 2018.01.31. 15:22:49

Nekem elsőre úgy tűnik, hogy a TESCO online bevásárlás felület mögött is ugyanaz a cég áll, aki a bolthálózatokat üzemelteti, szóval viszonylag egyszerű a megoldás a panaszkezelésre: posztoló szépen elbattyog a legközelebbi TESCO áruházba, aztán hivatalosan is panaszt tehet, ha eddig még nem sikerült.

Mellesleg, ha a posztoló ennyire meg van győződve arról, hogy a számláján az a pénz nem zárolt, hanem már könyvelt tétel, akkor CHARGEBACK. (csodálkozom, hogy még nem említette senki)

Hozzátenném még, hogy akinek 28E forinttól függ, hogy abban a hónapban be tudja-e fizetni a rezsit, valamint annyira rá van feszülve a témára, hogy homár posztot ír, meg a fogyasztóvédelmet zaklatja feleslegesen, az inkább ne fizessen előre semmiért, főleg nem kártyával és a kártyát vágja ketté egy ollóval.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.31. 15:23:13

@Nick-son: a megerőszakolást nem írtam biztosra, meg ugye az se mindegy, hogy ki. Nem playboy modellek általi megerőszakolásról van szó feltétlenül :D.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.31. 15:24:51

@KaTe: a posztoló meg lehet róla győződve, hogy nem zárolt, de ettől még nem válik egy terhelés könyveltté. A telefonba is elmondták neki, hogy csak zárolva van. Mondjuk, ha valaki nem érti, amit neki mondanak, miért nem kérdezi meg, hogy az mit jelent, azt nem tudom.

Pyrrhus 2018.01.31. 15:37:12

@Marvinyo:
Miért is?
A fizetés (zárolás) azonnal megtörtént.
A cég tudta, hogy nem szállított. Tehát nem seggét kell meresztenie, hanem jogosult azonnal intézkedni a zárolás feloldását. Ami a mai rendszerekben néhány másodperc.
Mire kell kettőnél több nap?
Aki erre nem képes, nem tud elérhető és ügyintézni képes ügyfélszolgálatot fenntartani, ne üzemeltessen webboltot, ne igérgessen házhozszállítást.
S ne reklámozzon, ne áruljon kamu cikkeket, amiket nem tud leszállítani.

Pyrrhus 2018.01.31. 15:41:22

@PITTA:
Viszont a ebay a reklamációm után, az ígért egyhetes ügyintézés helyett már 40 perc múlva visszautalta a számlámra az előre fizetett összeget (a meg nem érkezett áru után).

Terézágyú 2018.01.31. 15:50:08

@Pyrrhus:
" azonnal intézkedni a zárolás feloldását. Ami a mai rendszerekben néhány másodperc.
Mire kell kettőnél több nap?"

Két másodperc ha nincs rendszerhiba. Mégpedig országosan (?)...

"Aki erre nem képes, nem tud elérhető és ügyintézni képes ügyfélszolgálatot fenntartani, ne üzemeltessen webboltot, ne igérgessen házhozszállítást."

Szarul dolgoztak a számítástechnikusok? :)))))))

KaTe 2018.01.31. 15:50:54

@Pyrrhus: Mármint a kereskedő vagy az eBay? A kereskedő nem szokott sokat gondolkodni hacsak nem tudja igazolni a szállítást, ugyanis minden új követelés és negatív visszajelzés komoly hatással van a reputációjára, illetve egy bizonyos aránynál az eBay fele fizetendő jutalék összegére is.

Xezs6 2018.01.31. 18:04:14

"rendszerhiba miatt a kiszállítás megvalósult" - ööö, Kiszámoló, nem inkább meghiúsult?

Amúgy meg aki 28 ezerért vásárol azt pont nem fogja földhöz vágni 28 ezer Ft hiánya. Azok jellemzően azok, akik 1-2-3000 ezrekért vásárolnak (és mindig 5 ezerért tankolnak).

Xezs6 2018.01.31. 18:07:21

Jól elírtam, szóval 1-2-3 ezrekért :)

ekat 2018.01.31. 19:52:57

@KaTe: Vagy fizessen hitelkártyával. :)

ekat 2018.01.31. 19:57:59

@Xezs6: Én úgy vettem észre, hogy a 'szegények' azok, akik hatalmas kocsinyi árukat szoktak tolni, meg tőlük hall az ember olyat, hogy 30-40.0000-ért vásároltak. Mi esetleg ünnepek előtt tízezer fölé megyünk, de nem biztos. :)

Nick-son 2018.01.31. 20:21:21

@onlajnok: ja, nem biztos... nagy kár... ráadásul nekem nő nemű erőszakolók lennének igazán kompatibilisek, azért hordok magamnál amennyi pénzt csak tudok, de hát mi biztos a mai világban?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.31. 20:23:39

@Nick-son: te mindent megteszel tényleg, de manapság már az erőszak sem biztos...

Xezs6 2018.01.31. 21:23:07

@ekat: Franc se tudja, mi nagyjából 10-12-t költünk nagybevásárláskor, de azt hetente. De el tudom képzelni, hogy van aki csak 2 hetente jár, akkor már 20-24-nél járunk.

D2 2018.01.31. 22:02:28

@ekat: Gondolom attól is függ, hogy mekkora a család. Pl. 5 embernek gyümölcs-kenyér-felvágott-sajtféle 5-7 eFt. Ilyen bevásárlást nem egyszer abszolválok hetente. (A tacskó a mi kis falunkba persze nem szállít... a madaras se:(.)

ekat 2018.01.31. 22:16:42

@D2: Persze, jogos, ettől függetlenül tényleg feltűnő összefüggés. És mi nem annyira nagybevásárlunk, bár a hétvégi nagyobb, mint a többiek.
De nálunk nem szokás hétvégén tucatnyiféle ételt főzni, meg öt-hatféle süteményt sütni, és mindezt úgy, hogy a véletlen arrajáró ipamnak-napamnak-ángyomnak is jusson. :)

Im just here for the comments 2018.02.01. 05:03:02

@ekat: te komolyan gondolod, hogy a szegények többet költenek kajára, mint az ún gazdagok?
Ahogy más is írta, ha egy családra bevásárolsz előre egész hónapra, akkor ott a 30-40 egyáltalán nem sok. Te bemész a boltba heti 3x teszem azt, ott hagysz 5-7 ezer forintot, az egy hónapban 60-80 ezer. De persze örülsz, mert egyszeri vásárlásnál nem mész 10000 fölé... Ezt egy felnőtt embernek tényleg magyarázni kell?

Renegeteg olyan is van, aki mondjuk falun lakik, ahol nincsenek nagyobb boltok, ahol lényegesen olcsóbb vásárolni, ott sokan csinálják azt, hogy egy hónapban egyszer bemennek a városba és megvesznek minden nem romló dolgot egyszerre (szárazáru, háztartási termékek, pipere stb.), te meg ebből megállapítod, hogy többet költenek kajára, mert ha sütnek süteményt, akkor nem akkora parasztok, hogy abból ne kínáljanak meg mást...
Hát ezt azért még emésztenem kell.

.Manyecska 2018.02.01. 08:48:01

@ekat: hát én naponta-kétnaponta 3500-t költök ..és semmi nasi, üdítő stb..napi egy főtt kaja , kamaszodók hada /létszám változó :D/ és nem RioMáritól zsíros a szám..:D
Falun megterem a tojás, a liszt , a gyümi abból nem nehéz összedobni sütit, pikkpakk.:)

Terézágyú 2018.02.01. 08:57:09

@stakeholder Manyecs:
"Falun megterem a tojás, a liszt"

A liszt????????

manapság már a tojás se. Nem tartanak tyúkot a falusiak se.

.Manyecska 2018.02.01. 09:01:18

@Terézágyú: az érdekes mert kollégám a Haller utcánál lakik Pöstön, a betonban..oszt komplett fóliasátrai vannak az udvaron, tyúkjai, olyan XXL-es tojást kapok néha!!! Sali, paradicsom, láttam képeket eszméletlen! Kecskéket is akart de az önkori nem ad rá engedélyt. Hidd el megy a barter falun is mi azt cserélünk itt amiből több van /sminkkészlet :P/ pont falun ne lenne nyersanyag????

.Manyecska 2018.02.01. 09:02:47

@Terézágyú: ja hát ellopják én sem tartanék, jó magyar szokás /?/ szerint visznek mindent ami nem forog és nincs lebetonozva..Hofi..:D ON

Terézágyú 2018.02.01. 09:07:43

@stakeholder Manyecs:
"ja hát ellopják én sem tartanék"

egy fenéket, nem azért nem tartanak mert ellopják, hanem mert nem akarnak ilyesmikkel foglalkozni.

.Manyecska 2018.02.01. 09:17:13

@Terézágyú: lusta dögök:(((( nekünk is vót a telken: hagyma, pari, dinnye!, mák /1-1 db/, nád, kétméteres rózsabokor , kerekes kút -amíg nagybátyám részegen bele nem esett..-, vályogház, nádtető, fecskefészek, hmmmm! Ezt neked találtam amúgy OFF
www.pic-upload.de/view-34763919/27336843_10155871147803819_7481881678006188793_n.jpg.html
:))))))

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.02.01. 09:38:09

@Terézágyú: pedig a csirkét még kapálni sem kell. Nálunk még szerencsére van otthon, úgyhogy a városi asztalra is kerül normális méretű tojás és csirkecomb.

Terézágyú 2018.02.01. 09:45:34

@onlajnok:
csak kitakarítani a csirkeszart (két)hetente :)

eatsleepbasketballrepeat 2018.02.01. 10:22:04

@KaTe: Chargeback csak akkor megy, ha csatolja a szolgáltatóval történt és célre nem vezető levelezést.

eatsleepbasketballrepeat 2018.02.01. 10:26:30

Nem is értem, miért jó előre fizetni, ha lehet utólag is...

Én is szoktam a Tescotól online vásárolni, de eszemben sincs előre fizetni. Majd fizetek, ha itt a cucc. (A rendelős oldal amúgy elég cselesen az előre fizetést tolja az ember arcába, aki nem figyel, benyalja. Lejjebb kell görgetni ahhoz az opcióhoz, hogy szállításkor fizetek.)

Az pedig szerintem tökmindegy a téma szempontjából, hogy ki miért rendel / vásárol helyben, és az is, hogy mennyit költ egy bevásárlás alkalmával.

eatsleepbasketballrepeat 2018.02.01. 10:32:20

@Xezs6: Lehet, hogy nem a 28 ezer hiánya vágja földhöz, hanem az, hogy 28 ezer hiányában még kaja sincs otthon...

Dr Gregory House 2018.02.01. 10:52:29

Kedves Csernok Miklós!
„Az állítólag európai és nem csak országos rendszerhiba miatt a kiszállítás megvalósult, ...”
Nem meghiúsult?

The Jewish Knight 2018.02.01. 11:06:23

@stakeholder Manyecs: Te hülye vagy? Ki faszkodik ilyenekkel falun? Nyugat-Magyarországon lakom, mindenki Ausztriában dolgozik, aztán megveszi ami kell a Sparban. Vagy a Lidlben vagy Pennyben. Majd nyilván térdig szaros mindenki, mert disznót tart.Ja, 1980-ban.

flamer 2018.02.01. 11:10:00

Azért is jó dolog a hitelkártya, mert azon az ilyen zárolások nem zavaróak.

.Manyecska 2018.02.01. 11:18:33

@The Jewish Knight: kimégy csicskának inkább, jah, kúúúúl vagy. :DD Én azokról beszéltem akik tudnak dolgozni is. És lehet szeretnek is. Nem eladják magukat ajróér' ..na ezértartittazórszág .

Terézágyú 2018.02.01. 11:26:15

@The Jewish Knight:
"Majd nyilván térdig szaros mindenki, mert disznót tart"

Na, ahogy látom te elég szaros vagy. Belül.

KaTe 2018.02.01. 11:30:40

@stakeholder Manyecs: Sopronban minden 2. belvárosi üzlet fogorvosi rendelő, mert a gazdag osztrákok negyedáron kapják meg ugyanazt a kezelést mint náluk.

Ez felháborító!

Kerítést az osztrák határra! Nehogy má' csak úgy szabadjon járkálhassanak az emberek országok között!!

ekat 2018.02.01. 11:32:49

@Im just here for the comments: Igen, komolyan gondolom, mert mind a saját, mind a férjem környezetében sok példát rátok rá. Meg van vidéki ismerős és rokon.
Náluk van az ezerféle kaja és a hatalmas trakta, a chips, az üdítők, ők cigiznek, hadd ne folytassam. Gazdagékról nem tudok nyilatkozni, de nálunk normális életkörülmények között élőknél sokkal többet költenek szupermarketben. Főre, hónapra, bármire nézve.

És én nem örülök, hogy 10.000 alatt költök, mivel nem érdekel, csak annyit szoktam / szoktunk, és kész. Se traktákat nem csapunk, se tárolni nem fogok 51nm-en.

De Iphone X-et is még csak ... hogy is mondjam... szerény körülmények között élő egyénnél láttam élőben.

ekat 2018.02.01. 11:34:43

@stakeholder Manyecs: Kamaszodók hada az természetesen teljesen más tészta. :)

Magentax 2018.02.01. 12:12:18

@nyúúlacska: Mondjuk, 50-100 Ft miatt még szép, hogy nem rabolnak ki.
Amúgy meg, nem feltétlenül pénzkérdés vagy lustaság ez az online bevásárlás.
Rengeteg épület van pl. 4 emelettel, ahol nincs lift - a kiszállítók viszont ajtóig cígölik a cuccot.

Szzzz 2018.02.01. 12:16:41

@nyúúlacska: mennyire kell már fogyatékosnak lenni, hogy utánvétet kérjél, és még külön azért is fizesthess, hogy kápéval kelljen baszakodnod, amiért el kell másznod valami automatához, ahol külön fizethetsz azért, hogy kézbevehesd. Vagy te talán egy szaros számla miatt is sorban állsz a postára sárga csekkel?
Valószínűleg a poszter sem sztiptíztáncos vagy hasonló, hogy gyűrött papírmatyiban kapja meg a fizuját...
A kápé a prolik, kurvák, bűnözők, stricik, csövesek és hasonló aljanépek eszköze, úriember nem koszolja össze a kezét kessel.

CyberPunK 2018.02.01. 12:21:21

@onlajnok: "A telefonba is elmondták neki, hogy csak zárolva van."

Lehet, hogy nem vagyok józan se paraszt, de ha egyszer nem rendelkezem a pénzem felett, akkor nem kurvára mindegy, hogy hogy hívják?

eatsleepbasketballrepeat 2018.02.01. 12:27:46

@Szzzz: Tesco házhozszállításnál az utánvét kizárólag bankkártyát / hitelkártyát jelent, készpénzes fizetés nincs.

Im just here for the comments 2018.02.01. 12:31:35

@ekat: szerintem ez nem arra példa, hogy a csórók sokat költenek kajára, hanem arra, hogy az ismerőseid nem tudják a pénzüket beosztani, vagy hogy olyan dolgokra költenek napi szinten, ami a bevételeikhez képest luxusnak számít. A kettő nagyon nem ugyanaz.
Mondjuk egyébként azt sem hiszem, hogy olyan szinten rálátásod lenne annyi ember életére, amiből messzemenő és általános következtetéseket lehetne levonni. A statisztikai adatok és a józan ész is teljesen ellentmond az állításaidnak.

Az ájfónos megjegyzéshez meg max annyit tudok hozzáfűzni, hogy akiknél meg eddig én láttam, nem szerény körülmények között élnek. Mégsem általánosítok, hogy csak ők veszik, simán el tudom képzelni, hogy Tót II. Pista is vesz egyet a jó öreg providentből, hogy legyen mivel villogni a haverok előtt.

eatsleepbasketballrepeat 2018.02.01. 12:32:15

@Magentax: De miért lenne baj ebben az esetben akár a "lustaság"?
Egy nagybevásárlás egy pl. 5 fős családra eléggé időrabló tud lenni.
Miért baj az nekem, ha itthon negyed óra alatt bepötygöm, mit akarok, majd másnap az ember az előszobámba pakolja, és nem kell órákat elszórakoznom azzal, hogy parkolóhelyet keres, végigjárom a boltot, kocsiba be, szalagra fel, szatyorba be, autóba be, autóból ki...
Nem hiszem, hogy ez lenne a lustaságom fokmérője, meg amúgy sem tartozom vele elszámolni senkinek... :-)

Szakyster 2018.02.01. 12:42:30

@Marvinyo: "Azért könyörgöm, kettő napnál egy picit többet adjunk már arra, hogy a zárolást levegyék."
Ha nem az én hibámból történt, akkor kettő óra az, amit nyugodtan hajlandó vagyok várni. Pénzről van szó, ne hülyéskedjünk már!

Terézágyú 2018.02.01. 13:03:42

@Szakyster:
"Ha nem az én hibámból történt, akkor kettő óra az, amit nyugodtan hajlandó vagyok várni."

De ha a te hibádból történt, akkor te is 30 napot vállalnál...???????????????

élhetetlen 2018.02.01. 13:04:20

@Szarazkoro: „Balekok”. Még szerencse, hogy te ilyen okos vagy. Elképzelem, hogy neked is éppen kell tíz tojás, de te beixeled, hogy nem kell helyettesítő termék, és a kiválasztott tojás elfogyott. Tudod, amilyen hülye vagyok, nekem ilyenkor jó a másik tíz tojás.

eatsleepbasketballrepeat 2018.02.01. 13:12:09

@élhetetlen: Igen, elég vicces volt ez a balekozás...Ha nem X-elem be, hogy nem kell a helyettesítő, akkor legalább megpróbálnak hasonlót hozni, és még mindig mondhatom, hogy köszi, ezt nem kérem. Ha X-elem, akkor mindenképp mehetek a sarki kisboltba külön...Akkor most ki a balek?

Kegy 2018.02.01. 13:12:36

@Szakyster: ja, fordítva meg a Tesco kasszánál is majd benyögöm, hogy holnap is jövök, majd akkor fizetem a mait is.

ekat 2018.02.01. 13:35:13

@Im just here for the comments: Annyi ember életére nem, de azért társadalmi osztályoknak vannak általános jellemzőik. Ami ettől persze egyénileg sok emberre nem igaz.

ekat 2018.02.01. 13:36:35

@ekat: Rosszul fogalmaztam meg a második mondatot, de gondolom azért érthető.

élhetetlen 2018.02.01. 13:37:15

@nyúúlacska: „Mer' a pószter miért nem tud utánvéttel fizetni, vagy elmenni bevásárolni??„. Nyúlacska miért nem tud gondolkodni? Annak, hogy valaki nem tud megcsinálni egy nagyobb bevásárlást sok oka lehet, fizikailag nem tud elmenni, nem bírja kézben hazacipelni, nincs kocsija, stb. A miért nem utánvéttel? Mondjuk megpusztult a kártyája, és még nem szerzete be az újat, utalni meg tud. De szerinted megérdemli. A másik, szoktam előre fizetni, és nem vagyok hülye. Nem tesco, más. Ha én nem bízok meg a szállítóban, akkor milyen alapon várom el, hogy ő megbízzon bennem, és legyártasson nekem két db 130 cm-es gumis lepedőt 15 eft-ért, amit, ha nem veszek át, az életben nem tudja eladni?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2018.02.01. 13:48:31

Mi anyósnak szoktunk előre fizetve rendelni, mert nem költ bankkártyára:)
Általában nem szokott gond lenni, de ha van, kompenzálnak. Volt olyan, hogy elmaradt a szállítás, vagy késett és jöttek a kuponok (persze újabb rendelésre).
Amivel nem tudtak mit kezdeni az a külön csomagolt bizonyos márkájú (nem sajátmárkás, átlagos minőségű) nem lejárós termék (húsféle vagy májas) orrfacsaróan büdös szaga . Felajánlották, hogy vigyem vissza bármely bolt vevőszolgálatára de én az ilyenhez hozzá sem nyúlnék, nemhogy a kocsiba tegyem és a várost járjam vele illetve nem azért rendelek online mert van időm az áruházba elmenni..
Szóval miután ez többször előfordult ezekből nem vásárolunk többé.. (egyszer kipróbáltam ugyanaz a termék, ugyanonnan személyes vásárlással fogyasztható)

élhetetlen 2018.02.01. 13:56:50

@onlajnok: A tegnapi eset szerintem más volt. Anyuka ajándékot küldött a lányának, és hogy nézett volna már ki, hogy kicsim, küldtem neked valamit, de legyen nálad kétszázezer, aztán majd átutalom, vagy odaadom ha legközelebb találkozunk. Az az eset az „ajándékon” hasalt el, nem azon, hogy drágább-e, vagy biztonságosabb-e az utánvét. A másik. „Lakás vásárláskor simán grasszáltunk a banktól az ügyvédig pár millióval a hátizsákban.”. Nem egyedül voltál, tehát a társad is figyelhette a hátizsákot. Én, egyedül, nem igazán éreztem jól magam, 20 éve, hat millával a táskámban, mikor a barátnőm férje nem ért oda a bankhoz. Fel sem merült bennem, hogy buszra szálljak, láthattak már a bankban, és taxit hívni egy bank elé, hát… Csak akkor nyugodtam meg, mikor beértem az ügyvédi irodába.

Nancsibacsi 2018.02.01. 13:58:15

Netes vásárlásnál sose fizetünk előre - hányszor mondjam még el?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.02.01. 14:00:23

@élhetetlen: hát remélem, hogy egy egyedülálló anya sem vesz 200k-s teleont úgy a lányának, hogy azt nem beszélik meg előtte. Szóval azért valószínű csak tudott róla. De ok.

Anyámmal voltam, akit nem akarok lebecsülni, mert én sem vagyok egy testépítő alkat, de inkább csak a "vele-is-egyel-többen-vagyunk" típus.

Na mindegy, mindettől függetlenül én úgy gondolom, hogy Magyarország igen jelentős hányada teljesen biztonságos ilyen szempontból.

Up! 2018.02.01. 14:17:55

@Nancsibacsi: elmondhatod még ezerszer is, mi meg konstatálni fogjuk, hogy nálad megakadt a lemez a 2000-es évek elején.
Ma már a netes vásárlások ~90%-a nem így működik.
Ha azt mondanád, hogy gondoljuk át, hogy az adott kereskedőben megbízunk-e annyira, hogy be merjük vállalni az előre fizetést, vagy nem, és cselekedjünk eképpen, akkor tényleg hasznos tanácsot adnál.

Szakyster 2018.02.01. 14:18:35

@Terézágyú: Szerintem ha az én hibámból maradna zárolva valami, akkor is soknak gondolom a 30 napot. Mi ok lenne egy hétnél tovább várni az zárolás auto-feloldására?

Szakyster 2018.02.01. 14:19:38

@Kegy:
"@Szakyster: ja, fordítva meg a Tesco kasszánál is majd benyögöm, hogy holnap is jövök, majd akkor fizetem a mait is."
Ezt tényleg nekem akartad írni? Mert nem látom a kapcsolatot a kommentemmel.

Up! 2018.02.01. 14:30:48

Én úgy gondolom a posztolónak egy kicsit türelmesebbnek kellett volna lennie. Rendszerhibák bárhol előfordulhatnak és az nem csak a vásárlónak, hanem a szolgáltatónak is rossz.

Egyébként kis kutatás TESCO ÁSZF:

"Ha a Felhasználó online szeretne fizetni, a bankkártya-engedélyeztetést (a kártya adatainak megadását) akkor kell elvégezni, amikor a termékeket a www.tesco.hu/bevasarlas honlapon kiválasztja. A bankkártya előzetes engedélyeztetése során a Tesco 300,- Ft-ot zárol a Felhasználó bankszámláján annak ellenőrzése céljából, hogy a bankkártya érvényes-e. Ezt követően, a házhozszállítás vagy áruházi átvétel napján a kiválasztott termékek aznapi árának megfelelő teljes összeg zárolására kerül sor. Maga a terhelés azonban csak a Felhasználó által kiválasztott termékek tényleges átadás-átvétele után történik. A pénzügyi intézmények főszabályként a korábban már zárolt összegből végzik a terhelést, így ez utóbbi művelettel a zárolás is feloldásra kerül. Előfordulhat azonban, hogy a pénzügyi intézmény nem a zárolt összegből végzi a terhelést, mely esetben a terhelés ellenére az alább jelzett ideig a zárolás is fennmarad. Tekintettel arra, hogy az ilyen pénzügyi műveletek alakulására a Tesco-nak semmilyen ráhatása nincsen, az azok által okozott esetleges kárért a Tesco a felelősségét kizárja.

Ha a Felhasználó az ÁSZF rendelkezései szerint törli a kérését, vagy a kiszállított termékeket végül nem veszi át, az előző bekezdés szerint zárolt összeg – az adott pénzügyi intézmény gyakorlatától függően - legkésőbb 20 munkanapon belül felszabadul. "

élhetetlen 2018.02.01. 15:04:02

@Pyrrhus: „Tehát nem seggét kell meresztenie, hanem jogosult azonnal intézkedni a zárolás feloldását.”. Igen, igények lehetnek. Neked is vannak. Elképzeléseid is? Én csak úgy végiggondolom, hogy egy országos összedőlés után, próbálják megoldani a holnapot, hogy legalább az ketyegjen, szerinted kellene tartalékban mégegyszer annyi dolgozó, hogy, ha sokévente bekövetkezik egy ilyen, akkor azonnal legyen, aki nekiugrik megoldani? „nem tud elérhető és ügyintézni képes ügyfélszolgálatot fenntartani, ne üzemeltessen webboltot, ne igérgessen házhozszállítást.”. Ja, és szólj már a kormánynak is, hogy legyen készenléti állomány arra az esetre, ha összeomlik az egészségügyi rendszer, mert azzal is megeshet, hogy összedől, legyen, aki kivakarja, hogy tegnap, a nem működő rendszeren ki nem tudott időpontot kérni, és azonnal biztosítsák neki, amit tegnap akart. (Bocs, ilyen lehet, hogy van, ahogy van állami mobilszolgáltató is igazgatókkal, gépkocsi flottával, alkalmazottakkal szolgáltatás nélkül, de ezt egy haszonból megélni akaró cég nem engedheti meg magának). Szóval nem tudom, hány zárolás történt aznap, és ez hány bankot érint. Amit el tudok képzelni, hogy a rend beállta után, egy, két embert ráállítanak erre, aki kiválogatja, ír az adott banknak, aki aztán reagál, amikor reagál, és úgy, ahogy az ügyrendje előírja. A részedrőli „azonnal” elvárás elég abszurd.

élhetetlen 2018.02.01. 15:15:09

@Nancsibacsi: „Netes vásárlásnál sose fizetünk előre - hányszor mondjam még el?” Ne mondd el többször, mert hülyeség. Másnak írtam, de megismétlem: Ha én nem bízok meg a szállítóban, akkor milyen alapon várom el, hogy ő megbízzon bennem, és legyártasson nekem két db 130 cm-es gumis lepedőt 15 eft-ért, amit, ha nem veszek át, az életben nem tudja eladni? Ha ehhez még hozzávesszük, hogy mondjuk a webáruház működik sok éve, te meg egy noname senki vagy, mint vevő, miért benned kéne bíznia az eladónak, és nem neked benne? Van normális indokod?

eatsleepbasketballrepeat 2018.02.01. 16:01:00

@élhetetlen: Logikus a gondolkodásod, ennek ellenére, ha lehet választani, márpedig általában lehet, akkor nyilván azt választom, ahol nem kell előre fizetni. Ő pedig nem megbízik bennem, hanem számol a kockázattal.

ekat 2018.02.01. 16:09:19

@Nancsibacsi: Annyiszor mondja, ahányszor akarja, de egyelőre nem Ön a világ mérvadó közepe, és mindenki azt csinál, ami akar. És 2018 van.

ekat 2018.02.01. 16:13:34

@élhetetlen: Bár alapban Veled értek egyet, azért a Tied speciális példa. És szerintem ilyenkor mindenhol előleget kérnek, és ezt nem is kérdőjelezné meg senki. (Mi is csináltattunk 160x190-es matracot, és teljesen jogosnak tartottam a dolgot. Vagy az OTP-nél, ha megrendelnek egy kontaktlencsét.)

élhetetlen 2018.02.01. 16:16:47

@eatsleepbasketballrepeat: „Ő pedig nem megbízik bennem, hanem számol a kockázattal.”. A szóhasználat mindegy, mondhatom, hogy én is számolok a kockázattal, de ez a kockázat kisebb egy több éve működő boltnál, mint amit az eladó kockáztat egy nem szabványos árunál utánvéttel. És én ezt megértem.

ekat 2018.02.01. 16:26:43

@eatsleepbasketballrepeat: Én meg csak akkor választom ezt, ha budapesti és belvárosi a bolt, van személyes átvétel, és lehet kártyával fizetni. Minden egyéb esetben fizetek kártyával rendeléskor, eszem ágában sincsen készpénzzel vagy akármilyen módon is postásnak/futárnak fizetgetéssel szórakozni.

élhetetlen 2018.02.01. 16:57:09

@ekat: Amit írtam csak az ilyen szövegek ellen szólt. „Netes vásárlásnál sose fizetünk előre - hányszor mondjam még el?”, „Előre csak a hülyék fizetnek”. Csak ennyi.

Xezs6 2018.02.01. 17:14:26

@stakeholder Manyecs: Kissé nagypofájúan adja elő, de amúgy igaza van. Már rég nem azért mennek falura az emberek, mert az állatokkal akarnak baszakodni. Meg földet túrni se nagyon akar senki se, mert valljuk be, gané meló. És nem biztos egyáltalán, hogy olcsóbb otthon termeszteni, max. a hipszterek hiszik azt, hogy csak locsolni kell az üres talajt és akkor kinő belőle csak úgy random a paradicsom. Az sok embernek nincs meg a fejében, hogy magot kell venni, hogy növényvédőt kell venni, meg ki kell menni leszedni a kártevőket a növényről, meg gazolni, meg mit tudom én még mit. Nagyapámnak segítettem anno ilyen dolgokban, de én se érzem hogy ezt kéne hobbiszinten csinálnom.

Xezs6 2018.02.01. 17:17:05

@ekat: Szerencsére nekem csak 1-2 traktás rokonom van, nálunk nem divat. Iszonyatosan felkúr mikor valamire azt mondom, hogy nem kérek, és akkor még kétszer elmondják kb 5 perc alatt, hogy vegyek. Nem tudtam még eldönteni, hogy a trakta miért van, de 2 esélyt látok

a, balféknek tartanak és azt hiszik hogy szerénykedem
b, a háziasszony attól fél, vagy sejti, hogy szart főzött és kell az önigazolás, hogy mégsem olyan szar ha megettük

Na de engem tényleg nem igazán érint a dolog, úgyhogy nem panaszkodom.

Xezs6 2018.02.01. 17:18:54

@eatsleepbasketballrepeat: Nem tartozol, de azért ez tényleg nem egy megerőltető dolog. Parkolóban meg sosem kellett helyet keresnem a kocsinak, az is igaz mondjuk, hogy én nem az ajtóba akarok begurulni a kocsival, hanem megállok akár leghátul is, legalább nem nyitja rá az ajtót a parasztja.

Péter 2 2018.02.01. 17:29:43

"A Tesco házhozszállítás a szerencsés nagyvárosokban forradalmasította a bevásárlást."

És most tényleg azt hiszitek, hogy a Tesco előtt ilyesmi nem létezett?

Péter 2 2018.02.01. 17:32:37

@nyúúlacska: Ötvenért vagy százért? Annyiért kirabolnának?

Xezs6 2018.02.01. 17:48:10

@Péter 2: Én csak a Groby-t tudom, ami korábban volt. De azt nem sokan ismerték.

eatsleepbasketballrepeat 2018.02.01. 17:51:00

@ekat: Utánvét már a legtöbb futár cégnél kártyával is működik.

eatsleepbasketballrepeat 2018.02.01. 17:53:33

@Xezs6: Jó, akkor csak simán nincs kedvem, akkor se ha nem megerőltető. :-)

Péter 2 2018.02.01. 18:06:12

@Xezs6: Emlékeim szerint az innen nem túl messze levő CBA kirakatába is ki volt írva már jóval korábban, mint a Tescónál elindult volna, de bevallom, csak olvastam, sose próbáltam ki. És ha rákeresnénk, akkor egészen biztosan volt még sok. Elfogadom, lehet, hogy a nagy országos multik közül ő volt az első, de azért hiba lenne elsőként kezelni.

eatsleepbasketballrepeat 2018.02.01. 18:24:55

@eatsleepbasketballrepeat: Igazából ezzel csak azt szerettem volna mondani, hogy szerintem ebben a témában nem az a lényeg, hogy a posztoló a hülye, hogy megrendelt egy szolgáltatást.

ekat 2018.02.01. 19:04:36

@Péter 2: Na ja.... tizensokéve a GRoby-tól rendelek a munkahelyemre. (Vizet.)

élhetetlen 2018.02.01. 22:49:43

@Péter 2: Hogyne, voltak a millimárik, meg a jegesemberek is, csak az egy kicsit más volt, ha nem tűnt volna fel.

Szarazkoro 2018.02.02. 10:16:14

@élhetetlen: ugye! a sok gondolkodni nem tudo kozt jol jovok en aki tud! Ha a tojasokon vagy fennakadva akkor azt megjelolod h kell helyettesito, amit meg nem azt nem! Ilyen egyszeru! Gondoltad volna?

Xezs6 2018.02.02. 13:27:39

@Péter 2: na ez engem is érdekelne :)

élhetetlen 2018.02.02. 16:59:26

@Szarazkoro: Tény, elég figyelmetlen vagyok. Tegnap több órán keresztül kerestem a leveleimet egy frissítés után, pedig csak egy + jel mögé bújtak. Nos, a Tesco weblapján sem találom, hogy hol lehet bejelölni termékenként, hogy miből jöhet helyettesítő, miből nem. Ha nem sajnálod az idődet, és a tudásodat rám fecsérelni, légy szí, írd már meg, hogy melyik lapon, hol, hogyan. Mert én csak ilyeneket találok, hogy csökkentem, növelem a mennyiséget a kosárban, vagy törlöm a tételt. Könnyítsd már meg az életemet, légy szíves!

élhetetlen 2018.02.02. 17:05:36

@Szarazkoro: Ja, és nem tudom, hol élsz, csak az ékezetek hiánya gyanús, úgyhogy azt írd meg, hogy a magyar honlapon hol van ez a lehetőség.

The Jewish Knight 2018.02.02. 17:56:52

@Xezs6: Lehet, hogy nagypofájúan adtam elő, de 2018-ban azt hinni, hogy vidéken van még parasztság? Alig néhány helyen, ott is öregek mennek kapálni. 200 Ft egy kg krumpli, meg 1500 egy kg hús, ki dolgozik ezért egész nyáron a 40 fokban a földeken? Ráadásul legalább 15 év már mindenhol nagygazdák művelik a földeket. A kedves hozzászóló ezek szerint 15 éve nem mozdult ki a burokból/Budapestről/stb.

Xezs6 2018.02.02. 17:57:19

Ilyenkor illik képernyőképet készíteni és felrakni valami ingyenes tárhelyre. Feltéve hogy tényleg ott van az az opció, amit Szarazkoro említ.

Szarazkoro 2018.02.03. 15:53:37

@élhetetlen: Ne legyél élhetetlen, na! Tréningért órabért számítok fel, rendelj kaját és mutatom hol.

élhetetlen 2018.02.03. 17:33:18

@Szarazkoro: Előre utaljam a tréning díját? Egyébként azt reméltem, hogy egyszerűen meg tudod írni, hogy a termék kiválasztásnál, vagy a kosárban, vagy hol van ez a lehetőség. Vagy csak a megjegyzés rovatra gondoltál? Mert ezt a „megmutatom”-ot nem tudom értelmezni. Ugye nem arra gondoltál, hogy ajánljam ki a gépemet neked, és majd mutogatsz, én meg nézem a futkosó kurzort?
@Xezs6: Biztosan van, ha mondja! Én nem találom.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2018.02.04. 10:23:04

@Szakyster: A legtöbb bankban hétvégén nincs könyvelés (pláne, ha a vásárló és az eladó bankja eltérő), tehát legkorábban hétfőn tudják elkezdeni intézni a zárolás feloldását. De mivel hétfőn még jó esetben a pénteki, de nagyobb valószínűséggel inkább még a csütörtöki vásárlások könyvelésével foglalkoznak, így leghamarabb kedd-szerdára várható feloldás.

További magyar hang 2018.02.04. 10:51:44

“Az állítólag európai és nem csak országos rendszerhiba miatt a kiszállítás megvalósult, de a zárolás ettől függetlenül rajta maradt a számlán.”
A kiszállítás megvalósult, a Tesco pedig zároltatta a pénzt. Szemét Tesco, pénzt kér a kiszállított termékekért! Arcátlanság!

Zephyré 2018.02.22. 14:38:30

@Szzzz: csak amikor kifizeti a a prolik, kurvák, bűnözők, stricik, csövesek és hasonló aljanépeknek a jussukat a szolgáltatásért. :)
süti beállítások módosítása