Erika Klarstein márkájú vízforralójának sztorija minden egyes ponton csigalassúsággal haladt - beleértve a Homáron való megjelenést is. Amiért nekünk érdekes, az a kérdésfelvetés: mi van, ha az ember nem bírja kivárni a neten rendelt működőképes termék érkezését, úgyhogy vesz egyet máshol, hogy aztán a meglepetésekkel teli élet egy pontján ott álljon két egyforma valamivel, amiből egy irtó hasznos, kettő viszont minek. Mire, hogyan hivatkozva kérhetjük vissza pénzünket?
Kedves Tékozló Homár,
Az Electronic-star nevezetű elektronikai web-bolttal kapcsolatos kálváriámat írnám le.
2017.10.16-án megrendeltem egy Klarstein márkájú víz forralót a fent említett webáruházból.
Már a megrendelés sem indult zökkenő mentesen, mert már majdnem a végére értem a megrendelésnek mikor a honlap összeomlott, és úgy tűnt a rendszer sztornózott minden addigi tevékenységet. Elindítottam hát a megrendelést mégegyszer. Másnap meglepődve tapasztaltam, hogy mind a két megrendelés rendszerbe került. Sebaj, írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy az egyiket legyenek szívesek törölni, amit (elméletileg) meg is tettek. Az első megrendelés átutalásos volt – elméletileg ezt törölték, a második megrendelés pedig utánvétes – ezt hagyták meg.
2017.10.23-án kaptam egy email, miszerint elfeledkeztem a termék (átutalásos) kifizetéséről. Ismét levél az ügyfélszolgálatnak.
2017.10.25-én megérkezett a termék, ami hibásnak bizonyult. A terméket azonnal megreklamáltam.
2017.10.26-án értesítést kaptam, hogy másnap a futárszolgálat felveszi a csomagot. A futárszolgálat nem jött másnap, sem a következő héten, ismét nekem kellett felvennem a kapcsolatot az ügyfélszoláglattal (2018.10.31), hogy mikorra várható a futár. (nyilván az ember nem azért fizet egy termékért, hogy utána nem használhassa)
2017.11.02-án végre felvette a futár a terméket. Erről értesítést küldtem a cégnek, mivel azt ígérték, amikor felveszi a futár a hibás terméket, azonnal útnak indítanak egy újat.
2017.11.25-én végre megérkezett a termék, de addigra elegem lett, vettem egy másik vízforralót, és megírtam az Electronic-star részére, hogy elállok a termék megvásárlásától.
2017.11.27-én megkaptam a választ, valamint infót arról hogy milyen dokumentumokat kell kitölteni és csatolni a termékkel.
A termék még azon a héten visszaküldésre került GLS futárszolgálattal.
A pénzt pedig azóta sem sikerült visszaküldeniük, pedig az ASZF-ben benne van hogy legkésőbb 14 napon belül a pénzt visszautalják.
Az általam azóta küldött levelekre nem kaptam választ.
A telefonos ügyfélszolgálatos munkatárs akivel sikerült beszélgetnem, - kb a 6. hívás után - 2018.01.10-én azt az infót adta, hogy ők már megpróbálták visszautalni a pénzt csak az nem sikerült (????), de már a számlázásnál van ismét a kifizetés, és természetesen legkésőbb egy héten belül megkapom, a mai napon (2018.01.18-án) gyakorlatilag letagadta hogy ő ilyen információt adott volna, -- hiszen nekik nincs arról tudomásuk, hogy a pénzügy mikor utal – majd nemes egyszerűséggel letette a telefont.
Jobban jártam volna, ha eladom a vízforralót max bukok rajta pár ezer forintot.
Konklúzió,
Electronic-Star-tól csak abban az esetben vásároljon bárki, ha meg is tartja a terméket, és még csak véletlenül sem akarja visszaküldeni.
Üdvözlettel,
Cs.E.
Megrendeltük, mienk, ha kell, ha nem?
- Amennyiben a fogyasztó webáruházból vásárol, megilleti a 14 napos indoklás nélküli elállás joga a termék átvétele után. Mivel eleve hibás terméket kapott, nyilván ki sem tudta próbálni, hogy az előzetesen elvárásainak megfelelően működik-e, márpedig ez az indoklás nélküli elállási jog létezésének fő oka. A hibátlan termék átvételét tekinthetjük a teljesítés időpontjának. (Ezt így ebben a formában nem tartalmazza a vonatkozó rendelet, de lényegében a vállalkozás késedelemben volt a teljesítéssel eddig a pillanatig, tehát adott esetben védhető az a fogyasztói álláspont, amely szerint az elállásra nyitva álló határidő akkor kezdődött, amikor a hibátlan termék kiszállítására sor került.)
- Amennyiben a fogyasztó él e jogával, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül köteles visszatéríteni a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve kiszállítás költségét is.
- A fogyasztót ebben az esetben kizárólag a visszaküldés költsége terheli, feltéve, hogy az esetleges visszaküldés költéségét a vállalkozás nem vállalta előre a szerződés megkötésekor.
- A visszatérítésre a fogyasztó által igénybe vett fizetési módnak megfelelő módon kell történnie. A felek ettől eltérően is megállapodhatnak, de csak a fogyasztó kifejezett beleegyezése esetén.
- Amennyiben a vállalkozás elmulasztja a visszafizetési határidőt, célszerű írásban felszólítani 8 napos póthatáridő tűzésével. Ha eddig nem történik meg a visszafizetés, jogi úton - fizetési meghagyásos eljárás keretében - érdemes tovább próbálkozni. Ezt bármelyik közjegyzőnél meg lehet tenni.
- Létezhet egy másik megközelítés is, amely a hibás teljesítés szabályanyagát veszi alapul. Ez esetben is védhető lenne a fogyasztó álláspontja, tekintve, hogy a hibás termék a kijavítása/kicserélése iránti igény teljesítésére főszabály szerint 15 nap áll a forgalmazó rendelkezésére. Ezt a vállalkozás meghaladta, a késedelmét nem mentette ki, tehát a fogyasztó áttérése a vételár visszafizetésére irányuló szavatossági jogára szintén megalapozott lehet. Az elállás e formája más jogszabályi háttéren nyugszik, mint a 14 napos indoklás nélküli elállási jog, de az eset körülményei alapján ez is megalapozott lehet.
Felhasznált jogszabály: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.03.26. 14:09:42
nyúúúlacska 2018.03.26. 14:19:03
Tehetséges ugandai buzi 2018.03.26. 14:20:15
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.03.26. 14:22:16
CID 2018.03.26. 14:47:08
KaTe 2018.03.26. 14:57:17
"Az alábbi ÁSzF a Chal-Tec GmbH, székhely: Wallstraße 16 10179 Berlin, Deutschland"
- sok szerencsét a pénz visszaköveteléséhez
Nem, kedves posztoló. azzal jártál volna a legjobban, ha electronic sh*t helyett a heti nagybevásárlás alkalmával veszel mondjuk az Auchanban egy vízforralót.
Terézágyú 2018.03.26. 15:40:47
vizsla_barat 2018.03.26. 15:50:33
Pórnhab 2018.03.26. 17:59:14
Denton85 2018.03.26. 19:21:58
Zozo___ 2018.03.26. 19:50:47
The Good Boy 2018.03.26. 20:20:37
2599 értékelésből 200-200 fölött van az egy és kétcsillagos, rossz értékelés. Komolyan meg is értem, aki az ilyenek miatt chopik.
Pórnhab 2018.03.26. 20:32:08
The Good Boy 2018.03.26. 20:42:24
Darth Revan 2018.03.26. 21:37:29
KaTe 2018.03.27. 00:22:17
i.imgur.com/FRMFA8D.jpg
.Manyecska 2018.03.27. 06:34:54
Bármit is rendelsz rendelj mindig hozzá tartalék elemet.:))) *aljas ikon*
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2018.03.27. 07:08:15
azok után, hogy százszor voltak itt és deklaráltan szarnak a békéltetőkre is, meg mindenre. Remélem, lesz garanciális ügyintézésed velük.
The Good Boy 2018.03.27. 08:11:44
az euronicsból 2 dolgot rendeltem anno, köszönik szépen, jól működnek, lassan lejár a gari idejük. amúgy pedig elsődlegesen a hülyeboltból szoktam rendelni, mivel nagyon falun élek, így nem éri meg a boltból venni, az autóimba be nem férő nagygépeket, mivel rám nem vonatkozik a városon belüli ingyen fuvar. a netes rendelésnél időszakonként ingyenes, vagy rosszabb esetben 3000.
Tudod Te azt jól! 2018.03.27. 08:39:25
MEGINT?!? Nagyobb lakás kell..
.Manyecska 2018.03.27. 08:47:50
.Manyecska 2018.03.27. 08:58:40
Xezs7 2018.03.27. 11:50:12
joska61 2018.03.27. 13:52:22
faszpinageci 2018.03.27. 14:39:24
Xezs7 2018.03.27. 16:22:21
The Good Boy 2018.03.27. 17:38:19
joska61 2018.03.28. 11:41:49
@The Good Boy: Nem is az a bibi, hogy mi dobja fel, ha feldobja, hanem amikor a j(l)úzernek nincs annyi esze, hogy megnézze honnan rendel...
Xezs7 2018.03.28. 21:11:43
Permetező 2018.03.30. 13:19:36