Tékozló Homár

Mi van, ha olyan lassan jön meg a webshop portékája, hogy már rég megvettük máshol?

2018.03.26. 13:46 | Homár Hilda | komment

pexels-photo-356079.jpeg

Erika Klarstein márkájú vízforralójának sztorija minden egyes ponton csigalassúsággal haladt - beleértve a Homáron való megjelenést is. Amiért nekünk érdekes, az a kérdésfelvetés: mi van, ha az ember nem bírja kivárni a neten rendelt működőképes termék érkezését, úgyhogy vesz egyet máshol, hogy aztán a meglepetésekkel teli élet egy pontján ott álljon két egyforma valamivel, amiből egy irtó hasznos, kettő viszont minek. Mire, hogyan hivatkozva kérhetjük vissza pénzünket?

Kedves Tékozló Homár,

Az Electronic-star nevezetű elektronikai web-bolttal kapcsolatos kálváriámat írnám le.

2017.10.16-án megrendeltem egy Klarstein márkájú víz forralót a fent említett webáruházból.

Már a megrendelés sem indult zökkenő mentesen, mert már majdnem a végére értem a megrendelésnek mikor a honlap összeomlott, és úgy tűnt a rendszer sztornózott minden addigi tevékenységet. Elindítottam hát a megrendelést mégegyszer. Másnap meglepődve tapasztaltam, hogy mind a két megrendelés rendszerbe került. Sebaj, írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy az egyiket legyenek szívesek törölni, amit (elméletileg) meg is tettek. Az első megrendelés átutalásos volt – elméletileg ezt törölték, a második megrendelés pedig utánvétes – ezt hagyták meg.

2017.10.23-án kaptam egy email, miszerint elfeledkeztem a termék (átutalásos) kifizetéséről. Ismét levél az ügyfélszolgálatnak.

2017.10.25-én megérkezett a termék, ami hibásnak bizonyult. A terméket azonnal megreklamáltam.

2017.10.26-án értesítést kaptam, hogy másnap a futárszolgálat felveszi a csomagot. A futárszolgálat nem jött másnap, sem a következő héten, ismét nekem kellett felvennem a kapcsolatot az ügyfélszoláglattal (2018.10.31), hogy mikorra várható a futár. (nyilván az ember nem azért fizet egy termékért, hogy utána nem használhassa)

2017.11.02-án végre felvette a futár a terméket. Erről értesítést küldtem a cégnek, mivel azt ígérték, amikor felveszi a futár a hibás terméket, azonnal útnak indítanak egy újat.

2017.11.25-én végre megérkezett a termék, de addigra elegem lett, vettem egy másik vízforralót, és megírtam az Electronic-star részére, hogy elállok a termék megvásárlásától.

2017.11.27-én megkaptam a választ, valamint infót arról hogy milyen dokumentumokat kell kitölteni és csatolni a termékkel.

A termék még azon a héten visszaküldésre került GLS futárszolgálattal.

A pénzt pedig azóta sem sikerült visszaküldeniük, pedig az ASZF-ben benne van hogy legkésőbb 14 napon belül a pénzt visszautalják.

Az általam azóta küldött levelekre nem kaptam választ.

A telefonos ügyfélszolgálatos munkatárs akivel sikerült beszélgetnem, - kb a 6. hívás után - 2018.01.10-én azt az infót adta, hogy ők már megpróbálták visszautalni a pénzt csak az nem sikerült (????), de már a számlázásnál van ismét a kifizetés, és természetesen legkésőbb egy héten belül megkapom, a mai napon (2018.01.18-án) gyakorlatilag letagadta hogy ő ilyen információt adott volna, -- hiszen nekik nincs arról tudomásuk, hogy a pénzügy mikor utal – majd nemes egyszerűséggel letette a telefont.

Jobban jártam volna, ha eladom a vízforralót max bukok rajta pár ezer forintot.

Konklúzió,

Electronic-Star-tól csak abban az esetben vásároljon bárki, ha meg is tartja a terméket, és még csak véletlenül sem akarja visszaküldeni.

Üdvözlettel,

Cs.E.

 Megrendeltük, mienk, ha kell, ha nem?

  • Amennyiben a fogyasztó webáruházból vásárol, megilleti a 14 napos indoklás nélküli elállás joga a termék átvétele után. Mivel eleve hibás terméket kapott, nyilván ki sem tudta próbálni, hogy az előzetesen elvárásainak megfelelően működik-e, márpedig ez az indoklás nélküli elállási jog létezésének fő oka. A hibátlan termék átvételét tekinthetjük a teljesítés időpontjának. (Ezt így ebben a formában nem tartalmazza a vonatkozó rendelet, de lényegében a vállalkozás késedelemben volt a teljesítéssel eddig a pillanatig, tehát adott esetben védhető az a fogyasztói álláspont, amely szerint az elállásra nyitva álló határidő akkor kezdődött, amikor a hibátlan termék kiszállítására sor került.)
  • Amennyiben a fogyasztó él e jogával, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül köteles visszatéríteni a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve kiszállítás költségét is.
  • A fogyasztót ebben az esetben kizárólag a visszaküldés költsége terheli, feltéve, hogy az esetleges visszaküldés költéségét a vállalkozás nem vállalta előre a szerződés megkötésekor.
  • A visszatérítésre a fogyasztó által igénybe vett fizetési módnak megfelelő módon kell történnie. A felek ettől eltérően is megállapodhatnak, de csak a fogyasztó kifejezett beleegyezése esetén.
  • Amennyiben a vállalkozás elmulasztja a visszafizetési határidőt, célszerű írásban felszólítani 8 napos póthatáridő tűzésével. Ha eddig nem történik meg a visszafizetés, jogi úton - fizetési meghagyásos eljárás keretében - érdemes tovább próbálkozni. Ezt bármelyik közjegyzőnél meg lehet tenni.

  • Létezhet egy másik megközelítés is, amely a hibás teljesítés szabályanyagát veszi alapul. Ez esetben is védhető lenne a fogyasztó álláspontja, tekintve, hogy a hibás termék a kijavítása/kicserélése iránti igény teljesítésére főszabály szerint 15 nap áll a forgalmazó rendelkezésére. Ezt a vállalkozás meghaladta, a késedelmét nem mentette ki, tehát a fogyasztó áttérése a vételár visszafizetésére irányuló szavatossági jogára szintén megalapozott lehet. Az elállás e formája más jogszabályi háttéren nyugszik, mint a 14 napos indoklás nélküli elállási jog, de az eset körülményei alapján ez is megalapozott lehet. 

Felhasznált jogszabály: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.03.26. 14:09:42

Az a baj ezzel a történettel, hogy tipikus "járni jár, csak nem jut". Ha ez egy klasszikus vízforraló bödön, akkor ismereteim szerint az olyan olcsó szokott lenni, amiért sajnos nem éri meg a közjegyzőhöz való elmenés és annak a díjának a kifizetése a fizetési meghagyás miatt, meg a többi -egyébként működő- lépés. Erre tényleg csak az marad, hogy az ember terjeszti, hogy senki ne vásároljon az Electronic-startól.

nyúúúlacska 2018.03.26. 14:19:03

Előreutalással soha nem rendelünk. Alapszabály.

Tehetséges ugandai buzi 2018.03.26. 14:20:15

Sok lesz már a sokadik netes rendeléses sztori. Lassan ugyanúgy ráununk, mint az emagos sztorikra.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.03.26. 14:22:16

@LKB: hát itt az a kisebbik baj, mert már ugye ki is vitték, amit megrendelt, csak a vevő nem volt elégedett így visszaküldte. Pont ugyanitt tartana, ha utánvéttel vesz is. (bár igazából nem tiszta, hogy végül is mikor fizetett, de a poszt lényegi tartalma szempontjából tök mindegy)

CID 2018.03.26. 14:47:08

@.Manyecska: már visszaküldte, de rendelj egyet azElectronic-Startól ;)

KaTe 2018.03.26. 14:57:17

Electronic-Star. Az igen!

"Az alábbi ÁSzF a Chal-Tec GmbH, székhely: Wallstraße 16 10179 Berlin, Deutschland"
- sok szerencsét a pénz visszaköveteléséhez

Nem, kedves posztoló. azzal jártál volna a legjobban, ha electronic sh*t helyett a heti nagybevásárlás alkalmával veszel mondjuk az Auchanban egy vízforralót.

Terézágyú 2018.03.26. 15:40:47

Megjött a kedvem a netes vásárláshoz!!!!!!

vizsla_barat 2018.03.26. 15:50:33

@LKB: dehogynem. hitelkartyaval. alapszabaly.

Pórnhab 2018.03.26. 17:59:14

www.arukereso.hu/stores/electronic-star-hu-s80603/ szerintem a posztoló a két héttel ezelőtti bejegyzés ,de akkor mégjobb a sztori...

Denton85 2018.03.26. 19:21:58

Mi tud elromlani egy vízforralón?

Zozo___ 2018.03.26. 19:50:47

@Pórnhab: Hehe, felajánlottak neki 10%-ot a következő vásárlásból, végülis futja a vissza nem utalt összegből

The Good Boy 2018.03.26. 20:20:37

engem csak olyan alapvető kérdések érdekelnek, hogy ezekre a no name, alsópolcos webshopokra hogy találnak rá az userek? nincs náluk kontroll, csak a legolcsóbb ár? vagy mégis hogy működik? szeretném egyszer megérteni egy ilyen filléres vevő érveit.
2599 értékelésből 200-200 fölött van az egy és kétcsillagos, rossz értékelés. Komolyan meg is értem, aki az ilyenek miatt chopik.

Pórnhab 2018.03.26. 20:32:08

@The Good Boy: egyszerűen azt hiszik h az évszázad üzletét kötik meg...több ismerősömet nem tudom lebeszélni az ilyen mindeningyérvan.hu stílusú boltokról...olyan mentalitásúak h a koporsóból is inkább használtat vennének ha olcsóbb 10ft-al...

The Good Boy 2018.03.26. 20:42:24

@Pórnhab: nem vagyok milliárdos, de eszembe nem jutna ilyen helyekről rendelni. Vagy ha valami nagyon ritka dologról lenne szó, akkor is csak utánvéttel. Tavaly építkeztem, a gépészetet mind a hülye boltból vagy az euronicstól vettem. Egy dolog volt, amit ezektől nem tudtam, azt egy kis webshopból rendeltem. Utánvétellel. Nem is a nagyok által megszokott pár nap volt az átfutási idő, hanem 2-3 hét, de legalább megjött. Igaz a cegnek nem is nagyon volt negatív értékelése. Azért mertem tőlük rendelni.

Darth Revan 2018.03.26. 21:37:29

@LKB: utánvéttel fizetett mégis megszívta

KaTe 2018.03.27. 00:22:17

Most igényeltem ingyenes Sim kártyát a Vodafone webes felületén (nem, nem vagyok terrorista) és meglepő kritikát fogalmaztak meg a Magyar Postáról. Vagy csak én értem félre az alábbi figyelemfelhívást?

i.imgur.com/FRMFA8D.jpg

.Manyecska 2018.03.27. 06:34:54

@CID: hámot meg kullancsriasztó nyakörvet??:)) @Terézágyú: Neked legalább megjött.
Bármit is rendelsz rendelj mindig hozzá tartalék elemet.:))) *aljas ikon*

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2018.03.27. 07:08:15

@The Good Boy: gratulálok az euronics-es vásárlásodhoz... :/
azok után, hogy százszor voltak itt és deklaráltan szarnak a békéltetőkre is, meg mindenre. Remélem, lesz garanciális ügyintézésed velük.

The Good Boy 2018.03.27. 08:11:44

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: kösz a jó kívánságokat, neked is viszont;)

az euronicsból 2 dolgot rendeltem anno, köszönik szépen, jól működnek, lassan lejár a gari idejük. amúgy pedig elsődlegesen a hülyeboltból szoktam rendelni, mivel nagyon falun élek, így nem éri meg a boltból venni, az autóimba be nem férő nagygépeket, mivel rám nem vonatkozik a városon belüli ingyen fuvar. a netes rendelésnél időszakonként ingyenes, vagy rosszabb esetben 3000.

Tudod Te azt jól! 2018.03.27. 08:39:25

@.Manyecska: miért Neked nem jött meg?
MEGINT?!? Nagyobb lakás kell..

.Manyecska 2018.03.27. 08:47:50

@Tudod Te azt jól!: hát a netes rendelés ofkorz!! Bár most adtam fel. Pickpakk pontyra. ott legalább nem kell borravalót adni a futárnak.:P

.Manyecska 2018.03.27. 08:58:40

@Tudod Te azt jól!: 3 szoba, 100nm. két hete csak takarítok..@LKB: dehát olcsóbb mert nem számolnak fel külön költséget mint az utánvételnél. Ez is alapszabály:)))

Xezs7 2018.03.27. 11:50:12

@The Good Boy: Ezt én se értem. Már eleve a webshop neve annyira gagyi, hogy értékelések olvasása nélkül is megmondom, hogy gagyi. Inkább fizetek többet egy rendes webshopban, de nyugodtan alszom.

joska61 2018.03.27. 13:52:22

@The Good Boy: Feldobja nekik a facebook hirdetésben...

faszpinageci 2018.03.27. 14:39:24

Te, ez nem is vízforraló, hanem vérforraló.

Xezs7 2018.03.27. 16:22:21

@joska61: Nekem a múltkor a Scientológia Egyházat dobta fel, mégsem kattintottam rá :)

The Good Boy 2018.03.27. 17:38:19

@joska61: ja, értem, akkor én azért nem találkozok ezekkel, mert nincs semmilyen netes közösségi jelenlétem

joska61 2018.03.28. 11:41:49

@Xezs7: okos! :D
@The Good Boy: Nem is az a bibi, hogy mi dobja fel, ha feldobja, hanem amikor a j(l)úzernek nincs annyi esze, hogy megnézze honnan rendel...

Xezs7 2018.03.28. 21:11:43

@joska61: Én ezeket a noname webshopokat ahhoz szoktam hasonlítani, mint mikor van a sarkon egy valóságban egy ABC és már messziről szarul néz ki, majd mikor bemész, patkányszar meg rohadó hús van mindenfelé. Egy ilyen boltba is bemenne a user?

Permetező 2018.03.30. 13:19:36

Az átutalásos megrendeléseket már az ősi român törvények is eretnekségnek bélyegezték.
süti beállítások módosítása