Tékozló Homár

"Mondom mi? A termék a hibás, nem a vásárlás!" - Auchan Savoya parki történetek 2.

2018.06.11. 12:08 | Homár Hilda | 97 komment

auchan.png

"Az Auchan Retail Magyarország számára kiemelten fontos vásárlói elégedettsége, ezért is nagyon sajnáljuk az itt leírt esetet. A történteket kivizsgáljuk, és mindent elkövetünk annak érdekében, hogy többek  közt vevőszolgálati folyamataink fejlesztésével hasonlóak ne történhessenek a jövőben." - írta az Auchan 11 nappal ezelőtt a Maga hozta el a polccímkét? Ez volt az első hibája  című posztunkra reagálva. Ezt a fejlesztést talán fel kéne gyorsítani a Savoya Parkban, ugyanis az alábbi eset  onnan érkezett megint, és ez így már többnek tűnik, mint, hogy rossz napja volt a személyzetnek.

Tisztelt Cím!

Egy héttel ezelőtt vásároltam a Savoya Park nevű intézmény Auchan üzletében egy Samsung tabletet, 79.990 Ft áron. Kasszázás és fizetés után elmentem a vevőszolgálatra, hogy érvényesíteni tudjam a garancia jegyet, valamint megnézzem a készüléket, hogy az hibátlan, működőképes vagy sem.

A vevőszolgálatosra pár percet vártam, hiába köszöntem napszaknak megfelelően udvariasan, tovább vihorászott egy másik Auchan alkalmazottal. Már a biztonsági őr szolította meg, ugyan legyen kedves kiszolgálni engem.
A - Auchan vevőszolgálati alkamazott
M - Műszakis srác
É - én, vásárló

Se jónapot, semmi üdözlés.

A: - Igen?
É: - Jó napot kívánok, kézcsókom, ezt vettem most szeretném garanciáztatni és bekapcsolni, megnézni
Á: - Jó...

Kibontást az Auchan vevőszolgálatosa végezte, serényen töltögetni kezdte a garancia jegyet, bekapcsoltam... A kijelző pixel hibás volt, csíkos stb. Jeleztem a hölgynek, hogy csere, nem működik.  

A: -Hozzon egy másikat a polcról!
É: - Én?
A: - Egyedül vagyok.

Nem esik le a karikagyűrű az ujjamról, besétáltam, de a polcon nem találtam másikat. Megkérdeztem a műszakis srácot aki ott volt, nincs belőle másik, elment hátra, raktárban sincs, sajnálja. Elmondtam a műszakisnak mi a gond, azt mondta ezek közül pedig egyet sem hoztak még vissza, van ilyen. Kérjem vissza a pénzem. Visszamentem a vevőszolgálatra, ahol elmondtam nincs másik. Kérem vissza a pénzem. A hölgy telefonált, előkerült a műszakis srác, neki is elmondta nincs másik, megjegyezve csak a kiállított.  

A: - Uram arra tudjuk cserélni. Megvan mindene? - fordult a műszakishoz.
M: - Nem ajánlom, hónapok óta kint van, be sem kapcsoltuk. Karcos, ilyesmi....
É:  -Köszönöm, de azt nem kérem. Akkor a pénzt vissza. 
A: - Azt nem lehet, Auchan ajándék kártyán tudom önnek visszaadni a pénzt, mert ez hibás, téves vásárlás!
É: - Mondom mi? A termék a hibás, nem a vásárlás.
A:  - Első körben cseréljük a terméket, ha van az üzletben másik. Ön ezzel nem kívánt élni, ezért ezt tudom Önnek felkínálni!
É: - Ne haragudjon, de ez ostobaság! Ez nem hibás vásárlás, 3 napig jogom van elállni a vásárlástól ha hibás a készülék. És ez az! Nem otthonról hoztam be, a maga szeme előtt bontottuk fel, maga szakította fel az eredetiséget igazoló címkét a dobozon.
A: - De én akkor sem tudom önnek csak ajándék kártyán.....
É: - Nem fogadom el. Ne haragudjon. 
A:  - De ez téves vás...
É: - Nem! Pénzt kérem vissza!
A: - De értse már meg.....
É: (itt már határozottan, parancsolva kissé) - Hívja az áruház igazgatót, ügyeletest, az atyaúristent most azonnal!

Nyelt egyet, szó szerint lenyelte a békát és telefonált.... hosszasan. 3 számot is tárcsázott.

A: - Ok, az XY  engedélyezte, hogy visszaadjam a pénzt, de ez csak az ő jó indulatán múlt, és ez volt az utolsó alkalom.
É: - Részemről is.
A: - Mi?
É: - Az, hogy itt vásároltam!

Kitöltötte amit kikellet, pénz vissza adta.

É: - Köszönöm, nagyon kedves, minden jót önnek kedves hölgyem!
A: - Na menjen már....

Mentem is.

Én végig végtelenül kedves, udvarias és mosolygós voltam. Víg kedélyű fickó vagyok, akit nehezen lehet kihozni a sodrából. Minden körülmények között udvarias és kedves vagyok mindenkihez. Számomra teljesen lelombozó volt, a dolgozó hozzáállása. Ha férfi lett volna, biztos, hogy kap tőlem pár keresetlen szót a modorára vonatkozóan....

Üdv:

Péter 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Denton85 2018.06.11. 12:24:45

Nem létezik 3 napos elállás. 14 napos van, távollévők között kötött szerződés esetén, pl webáruháznál, de az is csak akkor ha magánszemélyként rendelted.

Ettől még én is kiköveteltem volna a pénz visszafizetést. Viszont hülyeséget nem szabad mondani mert egy kicsit okosabb evőszolgálatos ráharap és utána baxhatod.

Egyébként úgy tudom, hogy 3 nap arra vonatkozik, hogy cserélni kell a hibás terméket (ha beigazolódik, hogy valóban rossz) és nem javítani. Ha nem tudják azonosra cserélni, azonos minőségre, azonos feltételekkel, akkor kérhetsz árleszállítást, vagy elállhatsz a szerződéstől.

Denton85 2018.06.11. 12:26:08

Hozzáteszem, hogy a 3 napos csere se azt jelenti, hogy azonnal cserélik. Megtehetik, hogy beküldik szervizbe, az megmondja, hogy rossz, utána kiderül, hogy nincs a boltnak raktáron ilyen terméke. Berendelik, beérkezik, és azt megkapod. Mondjuk 2-3 hét alatt. Ehhez joguk van.

További magyar hang 2018.06.11. 12:26:43

Nincs belőle több, felajánlottuk a cserét, Ön ezzel nem kívánt élni... Hibás vásárlás! Vajon az Áruház területén történt ez? Az az áruház vmi. LSD telér fölé épült, vagy mi van ott?

KaTe 2018.06.11. 12:32:58

@Denton85: Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) kormányrendelet értelmében a rendelet hatálya alá tartozó termékek esetében ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a polgári törvénykönyvről (Ptk.) szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

"A Kúria a panasszal érintett konkrét ügyben elmarasztalta a kereskedőt, mivel a vállalkozás elutasította a kötelező jótállás alá eső termék 3 munkanapon belüli azonnali cseréjét, a meghibásodást a fogyasztó közrehatásának tudta be, a terméket csak javításra volt hajlandó átvenni.

Az ítélet értelmében a kormányrendelet rendelkezése a kellékszavatossági szabályoktól eltérő szabályt tartalmaz arra az esetre, ha a fogyasztó a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét olyan hiba miatt, amely a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A Kúria azt is közölte, a kereskedő ilyen esetben sem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a hibás árut előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni."

Denton85 2018.06.11. 12:45:58

@KaTe: Mibajod van? Lényegében ugyanezt írtam le csak a jogi sallang nélkül.

Az utolsó mondatodra:
Egy 1bites vevőszolgálatos nem fogja tudni megállapítani, hogy a termék valóban hibás e. Emiatt írtam, hogy akkor is szabályos ha elküldi megvizsgálni, nah meg ugyebár rendeltetésszerű használat a feltétel. Olyan nincs, hogy beleejtem a telefont a vízbe, kívülről megszárítom és 3 napon belül cseréltetem újra. Megnézik, megvizsgálják, ha tleg elromlott, tőlem függetlenül, akkor nem javítják, akkor se ha javítható, hanem cserélik.

Szarazkoro 2018.06.11. 12:47:45

Gratula, igy kell ezt.

KaTe 2018.06.11. 12:50:09

@Denton85: "Hozzáteszem, hogy a 3 napos csere se azt jelenti, hogy azonnal cserélik. Megtehetik, hogy beküldik szervizbe, az megmondja, hogy rossz, utána kiderül, hogy nincs a boltnak raktáron ilyen terméke. Berendelik, beérkezik, és azt megkapod. Mondjuk 2-3 hét alatt. Ehhez joguk van."

-nem, nincs joguk, AZONNAL cserélni kell. Melyik részét nem érted a "hanem köteles a hibás árut előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni." szövegrésznek?

Másrészt, totálisan nem értem mit gondolt az Auchan ügyfélkezelő, tuti hogy első munkanapja lehetett a cégnél, vagy valami agysérülése lehetett, hogy ezt így előadta a vásárlónak. Kiállítási darabra cserélni egy dobozos terméket, szép baleset lett volna. És mindezt úgy, hogy neki ebből konkrétan semmi haszna nem származott volna.

Műszaki 2018.06.11. 12:53:02

Ez azért érdekes, mert eddig bármit vbittem vissza Auchanba mindig a pénzt adták vissza soha nem cseréltek. Éppen pár hete vittem vissza egy fél éve használt, de elromlott laptop töltőt, megvotl az eredeti csomagolása, ritkán használtam többnyire dobozban volt a polcon. Volt még belőle az áruházban (saját márkás típus), de akkor is a pénzt kaptam vissza és csak úgy tudtam egy másikat venni. Ajándék kártyáról szó sem volt. Furcsa ez a Savoya park.

KaTe 2018.06.11. 12:55:58

@Műszaki: Nekem is, 10.000 forint alatt. Ajánlom figyelmedbe az alábbi oldalt:
www.auchan.hu/vasarloi-utmutato

Visszatérítés módja:
10 000 Ft alatt készpénzben
10 000 Ft felett ajándékkártyán

Persze ez nem vonatkozik a posztoló esetére.

Denton85 2018.06.11. 13:00:49

@KaTe: Utánanéztem, azért kicsit szelektív az agyad nem?
A cikkben ez is benne volt:

"Amennyiben a vállalkozás számára gyanús a hiba eredete, és a csereigény érvényesítését követően utólag kiderül, hogy az eredeti termék nem rendeltetésszerű használat miatt hibásodott meg, akkor a vállalkozás polgári peres eljárásban érvényesíthet igényt a fogyasztóval szemben"

Noh, de e mellé, meg tudod nekem mutatni a jogszabályt ami alátámasztja az állításodat? Én csak azt találtam ahol a cserét írják elő. Az mellékes, hogy a kúria ezt mondta ki egy ügyben. Magyarországon nincs precedens jog ugyebár. Nem hivatkozhatsz rá. A te esetedben vagy kimondják ezt az ítéletet, vagy nem.

ember a holdon? 2018.06.11. 13:25:09

@Denton85:
Ne haragudj, de a hozzászólásodban pont említed, hogy ha utólag kideríti (példádnál maradva, bedobod a telód a vízbe) a nem megfelelő használatot, akkor perelhet érte. Vagyis, a cserét köteles elvégezni, UTÓLAG ha akarja, bevizsgálhatja.

A törvény világos:
7. § * Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem KÖTELES a fogyasztási cikket KICSERÉLNI, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Ha más lenne a törvény szándéka, akkor nem az szerepel ott, hogy köteles kicserélni, hanem pl. Bevizsgálás után köteles kicserélni. stb... de itt nem ad mérlegelési lehetőséget az eladónak.

230e 2018.06.11. 13:27:02

A friss dobozos, kijelzőhibás terméket cserélték volna egy bolti kiállított darabra? Ügyes. Mondjuk ha a posztoló otthon bontja ki, akkor valszeg simán elhajtják azzal, hogy leejtette.

Denton85 2018.06.11. 13:35:09

@ember a holdon?:
Olvasni, értelmezni tudni kell. Az idézett törvényrész ami így nem vonatkozik a szerződésre:

6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet;

---
Ha jól értelmezem, akkor arról szól az egész, hogy alapból a kereskedő nem köteles olyan garanciális ügyintézést végigvinni ami számára aránytalanul nagy költséggel járna. A fenti 3 napos esetben ezt érvénytelenítik, tehát erre a pontra nem hivatkozhat. Pl ha 3 napon belül romlik el az iphone-d akkor nem mondhatja, hogy neki drága cserélni.

A jogszabályokban nincs olyan pont ami megtiltja a bevizsgálást. Márpedig amit nem tilt, az nem tilos. A törvények, jogszabályok úgy működnek, hogy mindent szabad amit nem tiltanak. A kresz is ilyen. Szép is lenne ha mindent fel kéne sorolni amit szabad. Pl szabad e fogmosás nélkül autót vezetnem? Nincs benne a kreszben. Nem tiltja semmi.

Ugyanitt tudtommal nem tiltja jogszabály a bevizsgálást, vagy azt, hogy egy 3 napos elromlott készülék cseréjét 2 hétig húzzák.
De javíts ki ha tévedek.

KaTe 2018.06.11. 13:35:49

@Denton85: Szerintem te erre gondolsz:

„Ha az azonnali csere azért nem lehetséges, mert a fogyasztási cikk átmenetileg nincs a forgalmazó üzletében vagy raktárában, a GKM rendelet 4. §-ának (2) bekezdése irányadó a kormányrendelet szerinti kicserélés tizenöt napos határidejére is.” (EBH2007. 1744)

www.fogyasztok.hu/cikk/20090305/birosagi_hatarozatok_jotallas_szavatossag_garancia_temajaban_bh1999._103_bh2004._182_bh2006._410_bh2007._155_bh2007._398_bh2008._116_bh2008._88_ebh2007._1744/

- Összefoglalva:

1.) ha nincs raktáron több abból a termékből, akkor bevizsgálás, javítás nélkül kell kicserélni a terméket 15 napon belül

2.) ha raktáron van a termék, akkor AZONNAL, bevizsgálás, javítás nélkül kell kicserélni a terméket

Tehát a posztoló esetében az Auchannak lett volna 15 napja arra, hogy beszerezze a terméket, de ezt az ügyfélkezelő elfelejtette megemlíteni.

Denton85 2018.06.11. 13:36:26

@ember a holdon?: Jah, és az utólagos bevizsgálást csak arra írtam, hogy a cikkben az is benne volt, azaz a kúria azt is mondta. De attól az még továbbra se precedens.

Répázó 2018.06.11. 13:45:47

Magyarország...a legjobb vicc a térképen.

Denton85 2018.06.11. 13:47:14

@KaTe: Ne foglalkozz jogszabályokkal, mert leégeted magadat.
Egyrészt ne cikk oldalakat linkelgess, hanem a konkrét jogszabályt a net.jogtar.hu -ról.
Másrészt az általad idézett cikk 2009-es, és az idézett rendelet 2014-ben hatályát vesztette.

Legalábbis a jogtar alatt nincs már fenn, és egy cikkben is olvasható, keressed meg hanem hiszed.

KaTe 2018.06.11. 13:58:22

@Denton85: Szerintem inkább neked kellene linkelned valami jogszabályt, mert én eddig bármit írtam, azt létező jogszabályok, valamint konkrét bírósági esetek alapján tettem, te pedig csak kapálózól mint egy partra vetett delfin. Szóval ha szerinted nem így van, akkor legyél szíves bizonyítani, alátámasztani jogszabályokkal mert ez a "én úgy is jobban tudok mindent" okosítás kissé fárasztó már.

Idézet tőled:
"Hozzáteszem, hogy a 3 napos csere se azt jelenti, hogy azonnal cserélik. Megtehetik, hogy beküldik szervizbe, az megmondja, hogy rossz, utána kiderül, hogy nincs a boltnak raktáron ilyen terméke."

- nem 3 napos, hanem 3 MUNKANAPOS, a többi pedig továbbra is ökörség, nem, nem tarthatják vissza a termék cseréjét azzal, hogy előbb szervizbe küldik amennyiben a rendeletben meghatározott 10.000 vételár feletti tartós fogyasztási cikkről beszélünk és mindezt 3 munkanapon belüli csereigénnyel támasztja alá a panaszos. Márpedig a posztban szereplő tablet minden szempontból megfelel ennek a kitételnek.

- igen, elsőkörben cserét kérhet, a 3 munkanapos szabály nem pénzvisszafizetésre vonatkozik, ezt a posztoló benézte, azonban ha a vállalkozás nem tudja, vagy nem akarja teljesíteni a cserét, úgy köteles visszafizetni a vételárat.

ember a holdon? 2018.06.11. 14:00:24

@Denton85:
Olvasni értelmezni tudni kell... neked is.

Mint mondtam, a törvény világos. Értelmezd azt a szót, hogy "köteles".
Ez jogilag azt jelenti, hogy köteles. Nincs mérlegelés, bevizsgálás stb, hanem köteles cserélni. Hogy utólag mit csinál, az más kérdés.

Továbbá, a kúria jogértelmezése is egyértelmű. A kúria ítéletét pedig figyelembe szokták venni a bíróságok, de biztos te okosabb vagy náluk, és ők is tévesen értelmezik a jogszabályt.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.06.11. 14:00:44

Uvariasabbnak kell lenni az ügyfélszolgával, s azonnal segítőkészebb lesz.

A legtöbb vevő ott követi el a hibát, hogy az ügyfélszolgát azonosítja a céggel.

Amikor nokiás voltam, a durva ügyfelek ügyeit direkt hátra soroltuk "tanuljon a paraszt tisztességet" alapon.

Denton85 2018.06.11. 14:02:05

@KaTe: Nem vitázom veled tovább :)
Örülj, hogy jogosan bele tudtál kötni egy szóba, ennyi a mai eredményed.

Mint írtam, a net,jogtar.hu alatt megtalálsz mindent. Ha őskori cikkeket ki tudsz googlizni, akkor az is menni fog.
Újat nem tudok már neked írni. A te bajod ha nem hiszed el.

Denton85 2018.06.11. 14:05:24

@ember a holdon?:
Te vagy a másik okos :D
Köteles cserélni és nem javíttatni. Ennyi. Mást nem tilt.
A kúria továbbra is egy ügyben mondott véleményt. A törvényt majd a parlament módosítja ha olyan kedvük lesz.
Addig is a kúria döntését nem kell alapul venni új ügyek esetében.

Veled is befejeztem.

KaTe 2018.06.11. 14:10:27

@Denton85: Szeretnék tényszerűen tájékozódni egy olyan témában ami életében BÁRKIT érinthet. Hogy ne ökörségekkel érveljünk egy fogyasztói vitában, hanem tudjuk milyen fogyasztói jogaink vannak és azokat hogy tudjuk alkalmazni pl. a posztolóéhoz hasonló vitás ügyben. És igen, egy fogyasztói per kimenetele egy darab szón is múlhat! Fogyasztói jogok tekintetében aligha történhetett engedékenység a törvényhozó részéről, így fenntartom, hogy ha átnézed az egész jogtárat, akkor se fogsz találni olyan jogszabályt, ami a 3 munkanapos szabály értelmezésében engedékenyebb lenne a vállalkozás számára. Ha találsz ilyet, természetesen elnézést fogok kérni tőled, elvégre nem vagyok szakértő, így nyitott vagyok az alátámasztott érvek befogadására.

Tikakukac 2018.06.11. 14:19:26

Mint amikor egy tucat KRESZ oktató vitatkozik azon évekig, hogy adott helyzetben 0,4 másodperc alatt mit kellett volna tennie az embernek a szituációban. Érdekes az is. Meg ez a jogfin dolog is.
Elmondom, hogyan működne a világ optimális esetben. Meg, hogy miért.
Ha van egy totál GPU defektes szalagkábel hibás akármim, akkor pénzt helyben vissza vagy ha nagyon nem megy (kiskerben ugye ez néha fizikailag sem menne) akkor számlára 1-2-3 nap után. Kész. Hogy miért? Mert úgyis ez lesz belőle. Lehet vizsgálódni, meg küldözgetni, meg elverni 50 munkaórát jogi rejszolásra aranyárban, csak semmi értelme. Raklapszám mennek vissza a disztrihez ezek a vackok, mindenki ki lesz egyenlítve. Az ósan gondolom nem ebbe a pénzbe rokkan bele a hónap végéig, tehát maximálisan nem értem miért szopatja magát a cég, az ügyfélszolgálat és mindenki más magát ilyenekkel.

DaM 2018.06.11. 15:50:09

Ostobenkó volt a próbálkozás a vevőszolitól, de ez pont olyan, hogy számon akarod kérni a rendőrön az intézkedés 100% jogtiszta lefolyását, bármennyire kacifántos (nem mindennapos) az eset. Nem tudod. Arra való a jogász jogesze és finesze, hogy ezen elcsámcsogjon. Utólag mindenki derül. Vagy minden kiderül.

A GVH tanácsadóknak is megnyugtatóan elegendő a bírói joggyakorlat egyöntetű (jelen esetben vevői álláspontot támogató) döntését meghivatkozni. Ahelyett, hogy itt vitatkoztok, elég visszaolvasni a múltkori GVH tanácsig, ami ezen a fórumon került napvilágra. A 3 napos cserét be köll tartani. Lehet feszengeni, de akkor is az eladó szívja meg. Különösen jelen esetben, ahol az átvétel mennyiségi ellenőrzését (pénztár) követő minőségi ellenőrzés (vevőszolárium) kimutatta, hogy szakmai csűrcsavar nélkül, szemmel láthatóan azonnal (gyártás)hibás a termék, nemhogy 3 munkanapon belül.

Ha az üzlet vezető, XY igazgató saját jogköréből fakadóan úgy dönt, hogy beleáll a késbe, akkor persze szegény vásárlónak is tartania kell a tétet. De ezért bízunk meg jogi képviselettel valakit. Ő kiszámlázza, perköltségként a végén visszakapod, kamatostul. Az, meg a kiszabott bünti talán segít a rendszer javításában motiválni néhány munkatársat.

szekertabor · provo.blog.hu 2018.06.11. 15:59:06

Gratulálok a posztolónak. Nem a fogyasztóvédelmi ismereteihez, mert azok nem hézagmentesek, hanem hogy ragaszkodott az igazához, és kikövetelte, hogy az ügyfélszolgálati droid beszéljen a felettesével. Respekt.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2018.06.11. 16:33:27

@Denton85: Be is fejezheted mindenkivel a vitát, mert bazmeg szembemész a forgalommal. Ami esetén olykor lehet igazad, de most konkrétan nincsen. Jó volna, ha sikerülne belátnod végre.
@DaM: is leírta szépen, még a töketlen GVTI is erre jutott, valamint a @KaTe: által legelőször behivatkozott (köszönöm) és hatályos rendelet is azt tartalmazza, amit te itt vitatsz.
Tessék, olvasgassad:
net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a0300151.kor

Ritka, amikor egy poszt alatt nagyon hamar kijön a jó megoldás, de hogy valaki lendületből hülyeséget magyarázzon bele és még tartsa is magát hozzá, na az még ritkább.

Balfredo Alfredo 2018.06.11. 16:54:02

A jogi és hivatalos vonatkozásokon túl az eset felvet pár praktikus dolgot is.
Mint egy, a nem is olyan távoli múltból származó bölcsesség is mondja: cipőt a cipőboltból. Az Auchan nem számítástechnikai szaküzlet, hanem ABC. Így aztán a műszaki cikkekre, különösen egy nagyértékű tabletre meghírdetett akciót egészséges bizalmatlansággal kell szemlélni. Lehet, hogy azért olcsó a cuccos, mert máshol már kifutott, elavult, gyártásban már nem lévő termékről van szó.
A nagy ABC láncoknál akciósként kínált műszaki cikkekből általában csak boltonként pár példány (kevesebb, mint 5 db) szokott lenni, így egy esetleges cserére a lehetőségeink korlátozottak.
Ha a megvásárolni kívánt akciós termékből már csak egyetlen példány van a polcon, azt megint egészséges bizalmatlansággal kell szemlélni, mivel ezt jó eséllyel már kibontották, megfogdosták, netán vissza is cserélték.

@ maxval balcán bircaman: "A legtöbb vevő ott követi el a hibát, hogy az ügyfélszolgát azonosítja a céggel."
Miért is lenne ez hiba? Fogyasztóvédelmi ügyekben a vevő alapértelmezett partnere az eladó cég, nem pedig a gyártó. Ebben a kontextusban az ügyfélszolga igenis az eladó céget képviseli. Lehet persze másképp gondolni, de ettől függetlenül nem az fog elterjedni, hogy az X kereskedőcég Y telephelyén működő boltjában a kitűzője szerint Z nevű ügyfélszolga udvariatlanul viselkedett, hanem az, hogy az X kereskedőcégnél csupa bunkó dolgozik, akik gorombáskodnak a vevővel.
(Ettől függetlenül persze a vevő sincs feljogosítva bunkó viselkedésre)

kurvaanyadhildaszepprobavolt 2018.06.11. 19:41:07

@Denton85: Kellekszavatossag
kijavitas
kicsereles
arengedmeny
elallas

Elso kanyarban a vevo kerhet kijavitast vagy cseret, de a kereskedo valaszthat ha neki tobbletkoltseg a vevo valasztasa. Ezt irja felul a 3 npos szabaly. Tehat ha a vevo cseret ker, az elado nem hivatkozhat a tobbletkoltsegre es nem kuldheti javitasa a termeket.
Masodik korben, ha az elado nem tud cserelni, akkor a vevo atterhet az arleszalitasra, de nem koteles igy eletbe lep az utolso lehetosege es elallhat a szerzodestol.
Itt ez tortent. A kereskedonek annyi joga van, hogy tiszteletben tartja a vevo kellekszavatossagi igenyet.

Serivor 2018.06.12. 01:51:21

@Balfredo Alfredo: Pár hónapja az Aldiban volt egy PC, ami egy százassal olcsóbb volt, mintha megveszed külön a hasonló minőségű alkatrészeket, és otthon összerakod.

Nem tudom, pár év múlva hogy lehet érvényesíteni a garit, de mindenképp jó vétel volt a gép. Szóval van, amikor érdemes műszaki cikket az élelmiszerboltban megvenni... (Persze, annak, aki ért hozzá, és fel tudja mérni a kockázatot.)

Treff Bubi 2018.06.12. 08:31:35

"Ha férfi lett volna, biztos, hogy kap tőlem pár keresetlen szót a modorára vonatkozóan...." - Szerintem egy nőnek is el lehet mondani, ha valamit rosszul csinál, hát hova lesz így az egyenjogúság?:)

Fülig José 2018.06.12. 08:44:14

vazze, állandóan ezzel a madaras tecsóval próbálkoztok...házhoz jártok a nyaklevesért? sült kolbászt a lacipecskóstól, műszaki cikket a műszaki boltból. ósünből kb. semmit. gyakoroljátok.

Pécsi Pál 2018.06.12. 08:48:23

@ember a holdon?: Hogyan kellene értelmezni ezt "Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt " ebben a helyzetben? Az én - nem jogtudós - logikám szerint ettől eltérő itt a helyzet, hiszen a termék eleve hibás volt. Hibás teljesítés nem ok az elállásra?

gurigapapa 2018.06.12. 09:14:26

Rosszul értelmezte a vevőszolgálatos a szituációt, ez nem téves vásárlás, hanem maga a termék volt hibás, jelen helyzetben a vásárlónak volt igaza. Így is hülyén lett megoldva a dolog, hiszen ha a vevőszolgálatos a parttalan vita helyett visszaadja a pénzt, akkor a vásárló szemében az Auchan egy jó fej cég, így meg Homár poszt lett belőle. És mondom, a végeredmény ugyanaz.

Más kérdés, hogy lehet, a vevőszolgálatosnak az van kiadva felülről, hogy tiltakozzon minden módon. Hogy aztán meg "felülről" gyakoroljanak kegyet, és a vevőszolgálatos legyen a hülye...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.06.12. 09:31:01

@Pécsi Pál: Alapvetően az a cserére ok. Logikailag nehezen védhető, hogy megvettem valamit, de mivel kibontáskor rossz volt, ezért elment a kedvem az egésztől, "akkor már a csavar sem kell". Ha ekkor kicserélik neked egy jóra, azt _szigorúan szerintem_ el kell fogadnod, mert ez az életszerű.
Itt persze nem erről volt szó, @kurvaanyadhildaszepprobavolt: teljesen jól összefoglalta, mi, mi után következik/ett, és miért.

Thundergod 2018.06.12. 09:31:07

Imádom, hogy ilyen gyökerek :D pár hete velem voltak ilyen felhőtlenül kedvesek, az is itt van homáron :D Van ott egy cseppet sem lekezelő hölgyike, és a kolléganője :D

Logan Grimnar 2018.06.12. 09:47:41

Ósönben műszaki cikket vásárló véglény szopósodjon is.
Kenyeret is gondolom vásárolna a Hádában, ha az forgalmazna péksüteményt is :-)

Thundergod 2018.06.12. 09:59:58

@Logan Grimnar: Én motorolajat vettem, azt se szabad? Akkor mire is való a hipermarket, ha csak élelmiszert érdemes benne vásárolni? Gondolom Te sem vettél még soha egy fülhallgatót sem az Auchanban.

read32 2018.06.12. 10:28:11

hibás termék - hibás teljesítés - az eredeti állapotot kell visszaállítani.

Eközben persze lehet szórakozni a vevővel, de minek. Elsőre látszik nem az a tipus, aki örül ennek.

Logan Grimnar 2018.06.12. 10:43:02

@Thundergod: Nem vettem élelmiszer kivételével még semmit hipermarketben, mert tele van szarral. Ruhát a ruházattal foglalkozó kereskedőktől, cipőt a cipőboltból, műszaki cikket műszaki boltokból vásárolok. Lehet, hogy egy hangyafasznyival többet fizetek, de a kereskedők az adott boltban értenek a termékekhez és nem sóznak rám szemetet, vagy ha nagy ritkán még is gond van, akkor gyorsan és hatékonyan orvosolják. Tudom, egy őskövület vagyok ebben az elbaltázott fogyasztói világban.

ErrOr 2018.06.12. 11:07:57

Ha jól értelmezem, nem a vásárlás után állt el a vételi szándéktól. A vásárlási folyamat része a garancia érvényesítés is. Ha ez megtörtént és elköszöntek egymástól, utána él a 3 napos csere.

igazi hős 2018.06.12. 11:14:23

@Denton85: "Addig is a kúria döntését nem kell alapul venni új ügyek esetében." Kivéve azokat az elég gyakori eseteket, amikor mégis, mert pont ezért került az ügy a Kúriához.

A nép fia 2018.06.12. 11:21:57

@Balfredo Alfredo: Ez így van. Mindkét bekezdésed. :)

Áruházban (Teszkó, Osan, Lidöl, Aldi, stb.) műszaki cikket (IT, szórakoztató, mobil, stb.) NEM veszünk. Vehetünk akciós kenyeret, chips-et, leárazott csirkefarhátat meg nagy csomagolású wc-papírt, motorolajat és hasonlókat, de műszaki cikket semmiképp. Nem. Oda tényleg a kifutó dolgok, gyártásban már nem lévő termékek kerülnek, ráadásul sokszor akciósan is drágábban, mint egy szaküzletben.

Egyébként egyet értek a posztolóval. Valahol az ember igazságérzetét bántja ez a dolog. Mert attól, hogy valami törvényes, még nem biztos, hogy jogos vagy erkölcsös.

Helyesen tette, hogy visszakérte a pénzt, még ha a törvény betűje szerint nem ez lett volna a megoldás.

Mivel nem lett belőle jogi ügy, felesleges rugózni a jogszabályokon. Minden jóérzésű ember visszakérte volna a pénzt, csak a balfékek mennek bele 3-5-15 napos pingpongozásokba.

CCnick 2018.06.12. 11:34:20

@Denton85: szerintem ne erőltesd tovább ezt a dolgot, ebben a történetben nem te vagy a helikopter és mindenkimás a hülye hanem fordítva áll a dolog. 3munkanapon belül csere vagy pénzvissza.

És ez pont így szokott müködni az osanban is.

Történet vége.

Muad\\\'Dib 2018.06.12. 11:39:09

@Logan Grimnar:
Azért azt halkan megsúgom, hogy a Samsung tablet valószínűleg ugyanonnan kerül az Auchan polcaira, mint a műszaki boltodba. Ha meg szerinted ott - csak azért mert műszaki bolt - "gyorsan és hatékonyan orvosolják" a gondjaidat akkor mázlid van a bolttal. Mert ez a két dolog nem függ össze per definitionem...

CCnick 2018.06.12. 11:43:59

@Balfredo Alfredo: "Az Auchan nem számítástechnikai szaküzlet, hanem ABC"

az XY tipusú múszaki készülék pont ugyanaz az osanban/teszkoban is mint a kismüszakiboltban is, akkor is ha épp 20% al olcsóbb és az osanban pont annyira nem értenek hozzá mint a kismüszakiboltban tehát a hozzáadottérték megegyzik.

CCnick 2018.06.12. 11:46:21

@Thundergod: á te vagy az aki a nemlétező olajat vette :)

Logan Grimnar 2018.06.12. 11:55:27

@Muad\\\'Dib: Ez igaz, de irreleváns. A műszaki boltban - legalábbis felénk - van olyan eladó, aki ért is a termékekhez. Bemegyek, kicsomagoljuk, bekapcsoljuk, ha kérdésem van válaszol, tesztelgetjük egy kicsit, aztán kifizetem és távozok. Eddig még egyszer sem szívtam.
A lényeg az, hogy amíg az Auchanban, Tescóban alulfizetett és érdektelen emberek dolgoznak többnyire, addig a műszaki boltban az eladó jó eséllyel motiváltabb, de szakmailag mindenképp képzettebb.

CCnick 2018.06.12. 11:57:01

@A nép fia: "Áruházban (Teszkó, Osan, Lidöl, Aldi, stb.) műszaki cikket (IT, szórakoztató, mobil, stb.) NEM veszünk. Vehetünk akciós kenyeret, chips-et, leárazott csirkefarhátat meg nagy csomagolású wc-papírt, motorolajat és hasonlókat, de műszaki cikket semmiképp. Nem. Oda tényleg a kifutó dolgok, gyártásban már nem lévő termékek kerülnek, ráadásul sokszor akciósan is drágábban, mint egy szaküzletben."

Műszaki cuccaim jelentős részét teskoosanlidlaldiban vettem. lidlaldi sajátmárkás cuccaira default ad 3 év garit és a kisboltokkal ellentétben szarakodás nélkül be is tartják. telefonomat tecsóban vettem, xiaomi 4x 3/32GB 26ezer forintért 2év magyar garival, kínából áfameguszással is drágább lett volna ennél , magyar szakboltokban 40-50 kötött adják még ma is. Mosógép, hűtő, ugyanazt kapod bárhol veszed csak az osanban kicsit olcsóbb és ingyen házhoz is viszik.

A sznobfaktor az egyetlen ami a hiperek ellen szól. Mármint ha sznob vagy az a hiperek ellen szól.

Muad\\\'Dib 2018.06.12. 11:59:11

@Logan Grimnar:
Mondom, akkor mázlid van. Én pont kb. 2 hete voltam Samsung experience store-ban. Nagyon kis kedves eladó szolgált ki (de tényleg, semmi kifogásom nem lehetett a modorára, vagy vevőbarát hozzáállására) de pont annyira értett a termékekhez mint az Auchan eladó. Odáig még neki is ment, hogy elolvasta a cédulán lévő adatokat (ez a hipermarketben is megy) aztán annyi.

CCnick 2018.06.12. 12:02:48

@Logan Grimnar: "A műszaki boltban - legalábbis felénk - van olyan eladó, aki ért is a termékekhez." Nekem az a tapasztalatom, hogy a műszaki boltban az eladó ahhoz ért, hogy a hozzánemértő vevőjeltölt szemébe az ugynevezett parasztvakítást sugározza bele.

Ha értesz a dologhoz akkor nincs szükséged a segítségére mert tudod mit jelent a celeron meg a 2Gb ram felirat a laptopon, ha viszont szükséged van a segítségre akkor az eladó simán meggyőz arról, hogy a celeron az kurvajó mert intel és a 2GB az rengeteg memória amivel akár internetezni meg videót nézni is lehet.

Logan Grimnar 2018.06.12. 12:11:22

@Muad\\\'Dib: Mondjuk Samsungot nem vettem eddig csak Acert. Acer notit a Váci úton a WestEnddel szemben lévő Acershopban, monitort pedig az Oázis Computernél a Csengery utcában. Mindkét helyen teljesen korrekt volt a kiszolgálás és a szakmai hozzáértés. Csodálkozom, hogy a Samsung Experience Store-ban azt tapasztaltad amit írsz, én felkészültebbnek gondoltam őket. Na el is kezdek lottózni ;-)

Logan Grimnar 2018.06.12. 12:16:49

@CCnick: Egy bizonyos szintig igazad van. De ha már arról kell meggyőződni, hogy pl. pontosan hogyan működik az Acer Predator monitoroknál az Eye-Tracking technológia, vagy a G-Sync mennyit tesz hozzá a játékélményhez, akkor nem árt, ha van ott egy járatosabb eladó is.

KaTe 2018.06.12. 12:23:56

Szerintem amire ti gondoltok, azok a családi, illetve mikro-kisvállalkozások, ahol papa/mama, illetve gyerek ugyanazt a vonalat követi és dolgozik ugyanazon a területen min. 20-30 éve. Na, ők valószínűleg mindent fognak tudni az adott termékörről. Nem mellesleg, az ilyen vállalkozások kihalóban vannak Magyarországon.

A Samsung experience store kb. minden csak nem műszaki bolt. Jobban illene rá a "bemutatóterem" kifejezés.

Találkoztam én már Auchanban is normális műszaki osztályos alkalmazottal, aki nagyon hasznos extrákat mondott az adott termékről, sőt, kisebb történetmesélésbe is kezdett, de persze előfordul hogy az illető totálisan inkompetens. Sajnos nincs ráírva a kitűzőjükre, hogy melyik milyen szinten ért hozzá, így kb. szerencsejáték.. Ellenben, olyat még nem tapasztaltam, hogy direkt rá akarna beszélni egy eladó egy rosszabb specifikációjú termékre. Sőt, általában választás elé állítanak, hogy később ne az eladóra mutogassak, hogy ő beszélt rá egy rosszabb termékre.

gurigapapa 2018.06.12. 12:33:39

@Logan Grimnar: Mondjuk én őszintén csodálkozom azon, hogy a mai világban, ahol már a gyerekek kezében is okostelefon van, illetve az internet bárhol elérhető, az emberek egy ismeretlen, ki tudja milyen felkészültségű embertől (most nevezzük eladónak) várják, hogy segítsen dönteni több tíz- vagy százezer forintos dolog megvásárlásában.

KicsiKrisz 2018.06.12. 12:58:21

@Denton85: mit beszélsz?
szemmel látható hibát a kijelzőn? :)
ne nevettesd már ki magad ember!!!

Péter228 2018.06.12. 13:10:54

Ez mekkora kamu cikk (már megint...) Győzze már meg a hitetleneket azzal, hogy kiteszi a vásárlás blokkját ide. De úgysem fogja! Hogy miért? Mert nem létezik. Vagy ha vásárolt is, akkor a története kamu. Hogy miért? Például azért, mert a nevezett áruházakban nem lehet 80 ezres műszaki cikket a pénztárnál kifizetni. Először kiírják neked egy papírkára, amivel a vevőszolgálaton fizetheted ki és aztán kell visszamenni a műszaki osztályra, ahol megkapod a cuccot, amit raktárból hoznak ki, nem te veszed el a polcról... Éppen ezért vissza sem küldhettek, hogy hozz egy másikat, hacsak nincs kulcsod a raktárhoz, szóval ez a történet több sebből is vérzik... De nyugodtan győzz meg, hogy tévedek: lássuk a blokkot!

KicsiKrisz 2018.06.12. 13:34:40

@Péter228: szerintem az a hiteleknél van, mint mindenhol máshol
ha kp-ben fizetsz, szerintem nincs cetlizés

Logan Grimnar 2018.06.12. 13:53:49

@gurigapapa: az arc, azzal van a baj barátom. Azért mert valakinek vannak érintőleges fogalmai egy adott műszaki eszközről, mert ráguglizott és elolvasott egy wikipédia cikket, még távolról sem jelenti azt, hogy akárcsak közepes szinten is értsen hozzá. Ezzel szemben a jobb helyeken az eladók napi szinten foglalkoznak egy adott termékcsaláddal és jóval összetettebben ismerik, mint egy átlagos user. Gondolom ha beteg vagy orvoshoz azért elmész, és nem internetes információk felhasználásával gyógyítod magad. Műszaki területen dolgozom a kereskedelemben, és számtalan alkalommal találkoztam önjelölt zsenikkel, akikről pillanatok alatt kiderült, hogy - szemben a hitükkel - mennyire felületes a tudásuk, pedig rendelkezésükre állt az internet.
Természetesen vannak értelmes, okos, felkészült, műszakilag jártas vásárlók. Kb. minden 10. ilyen, de ez lehet, hogy optimista becslés.

Muad\\\'Dib 2018.06.12. 14:10:47

@Logan Grimnar:
"...Ezzel szemben a jobb helyeken az eladók napi szinten foglalkoznak egy adott termékcsaláddal és jóval összetettebben ismerik, mint egy átlagos user..."
Most tényleg? Ki megy ma Magyarországon műszaki cikk eladónak egy boltba? Jobb esetben tanuló IT-s, rosszabban egy technikus, vagy középfokú kereskedelmi végzettséggel rendelkező ember. A fluktuáció a kiskereskedelemben is piszok nagy, tehát mire megtanulná az összes terméket (már ha egyáltalán rendelkezik olyan műszaki alapismeretekkel, hogy megértse) addigra jó eséllyel már máshol dolgozik, más termékekkel. Szóval ez a messianisztikus istenítése a magyar műszaki eladónak elég abszurd. Persze igen, van olyan aki már 20 éve ott ül és keni vágja az egészet, de ez a ritkább.

Sluck Ödön 2018.06.12. 14:28:38

@Péter228: Én vettem így TV-t az Auchanban. Betettem a kosárba, eltolultam a pénztárig, kifizettem, vevőszolgálat, garancia pecsét kész. Egyébként akárhogy veszed meg a blokk ugyanolyan lesz. Másrészt a posztban elmlegetett elbánást sem tapasztaltam még, de attól még lehetséges.

CCnick 2018.06.12. 14:53:33

@Logan Grimnar: Gratulálok, felhoztál pár olyan eszközt amit eleve nem lehet hiperben kapni.

Logan Grimnar 2018.06.12. 15:31:14

@CCnick: nem az eszköz a lényeg, hanem az eladó hozzáállása és szaktudása közötti különbség a hiper és a szakosodott üzlet között, erről szól az eszmecsere.

élhetetlen 2018.06.12. 15:45:08

@Balfredo Alfredo: „cipőt a cipőboltból”. Nem kell ezt olyan komolyan venni. Volt valamikor szép, nagy digitális kijelzőjű mikrosütőm, odaadtam anyának, mert ott többször voltunk többen, vettem egy kisebbet, felső grillel, azt elszerették az öcsém gyerekei, vettem egy grill nélküli kisebbet, már csak röhögtem, hogy még egy csere, és már csak gyufásdobozom lesz. Bocs, ez csak közjáték volt. Megöregedtem, nehezen ébredek, és semmi kedvem szemüveget feltenni egy mikro beállításához, egyszerűbb az 1-ig eltekerni a gombot. Az éppen használt készülékem azt mondta, hogy nyekk, internet, és pont ebben a boltban volt akciós a tekerőgombos készülék. Délre már otthon volt. A Samsung sorozatban gyárt, és nem hiszem, hogy minőségre szétválogatná, hogy melyik boltba mit küld. A márkaboltban ott lehet a legdrágább, legújabb, de a kommersz áru az ugyanaz a márkaboltban is, mint az Auchanban.

fél(re)értelmiségi 2018.06.12. 15:46:48

@maxval balcán bircaman: hú, te akkor élet-halál ura lehettél . "Há' nehogy má' milyen paraszt ez?" kiáltottál fel, (persze, magadban) és jól eldugtad a reklamációs cetlijét a kupac aljára. Talán, ezért alakult ki a kupac? Ki kért fel arra, hogy ügyfélszolgálaton népnevelj? Ja, csak úgy önként tetted? Lehet, hogy ezért a múltidő a nokiás karrieredben? Hogy nem minden vevő (általában, ember) szimpi? Bizony, ez így van az élet egyéb területein is. Így eléggé sz@r lehet neked, mert nem mindig van esély és lehetőség megbüntetni bárkit. Remélem, jó messzire kerültél bármilyen ügyfélszolgálattól. Mindannyiunknak ez lenne a jobb.

Logan Grimnar 2018.06.12. 15:47:00

@Muad\\\'Dib: A műszaki boltok előnye a hiperekkel szemben a szaktudás és a support. Ezért aki odamegy eladónak, azt betanítják - jobb helyeken, ahol a bolt vezetője nem akarja lehúzni a rolót rövid időn belül. Nyilván van ellenpélda, de szerintem nem az az általános. Hiszen mi másban tudna jobb lenni a bolt? Árban biztosan nem.
Nem istenítem a boltokat, csupán a tapasztalatom és a logikám alapján állítom azt amit az előbb kifejtettem.

gurigapapa 2018.06.12. 15:55:39

@Logan Grimnar: figyelj, én is kereskedelemben dolgozom, jól tudom, mennyire nehéz valóban képzett szakembert felvenni ilyen pénzekért... Aki ráadásul minden területhez ért, mert ugyebár a vevőt nem hatja meg, ha az illető penge számítástechnikából, de ő mosógépet szeretne venni. Csak arra szeretnék utalni, hogy aki hiperben vesz műszaki cikket, ne számítson arra, hogy az ott lévő eladó keni-vágja a témát. Ha szerencséje van, igen. De inkább tájékozódjon előre a megvásárolni kívánt termékről a neten. Szerintem.

Szakboltban persze nagyobb szerencsével járhat, bár nemrég erről is volt poszt.

élhetetlen 2018.06.12. 15:58:55

@Logan Grimnar: „Ósönben műszaki cikket vásárló véglény szopósodjon is”. Szerinted mi a különbség mondjuk két, azonos típusú Samsung mikrohullámú sütő között, ha az egyiket az Ósönben, a másikat egy szakboltban veszed? Vagy úgy képzeled, hogy a Samsung gyártás közben címkézi a készülékeket, hogy ez csak az Ósönbe mehet, ez csak a Tescoba, ez meg szakboltba? Vagy mi az okosságod lényege?

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.06.12. 16:03:12

@fél(re)értelmiségi:

Általános ügyfélszolgai szokás, amit leírtam. Ki a fene akar segíteni olyan embernek, aki ártatlan, vétlen emberekkel káromkodik? Senki.

Ez amolyan hollywoodi téveszme, hogy üvöltve kell verni a pultot és fenyegetőzni. Ez csak filmekben működik.

Nem szar nekem. Akkor se volt az. Olyan munka, mint bármi más. A hülye ügyfél vidámság forrása, a legtöbb ügyfélszolgálaton listákat vezetnek a nap, hét, hónap idióta ügyfeléről.

Most is ügyfélszolga vagyok, csak más cégnél.

Elárulom mi a nyerő taktika, ha panaszod van:
- udvariasság, mert az ügyfélsozlga nem tehet arról, hogy panaszos ügyed van,
- határozottság, azaz tudd mit akarsz, s amire jogod van, ahhoz ragaszkodj is,
- abszurd igények elfelejtése, pl. nyilván nem lesz meg azonnal a javítás,
- értelmetlen fenyegetőzés elfelejtése, lásd fogyasztóvédelem, bíróság, ezen a nagy cégek röhögnek, mert az esetek 99,9 %-ában nem az ügyfél szokott nyerni ilyenkor.

Xezs7 2018.06.12. 16:03:56

Dugják fel az ajándékkártyájukat.

Péter228 2018.06.12. 16:16:36

@maxval balcán bircaman: Baromira egyetértek! A "mindenkit beperelek" hozzáállás sehova sem vezet. Max jót röhögnek az emberen. A probléma megoldása mindkét fél érdeke. Nekem szerencsére eddig nincs rossz tapasztalatom. Ami jár, az jár és azt általában meg is kapom, de az értelmetlen, nem életszerű követelőzéssel semmire nem megy az ember. Sajnos sokan messze a realitás talaja felett lebegnek és azt hiszik, hogy nekik minden jár, tegnapra, ingyé, mert ez Eddie Murphy-nek is hogy bejött a moziban..... Nem védem a multikat, ha valami jogos, akkor azt szóvá kell tenni ez egyértelmű! Csak nem mindegy, hogyan...

Logan Grimnar 2018.06.12. 16:24:41

@élhetetlen: okosságom lényege az, hogy a hiperben vásárló csak saját magára támaszkodhat, így sokkal könnyebben járhat rosszul mint az, aki szakboltban vesz ahol segítenek neki választani és jó tanácsokkal is ellátják szükség esetén.
De nem akarok senkit visszatartani a teszkó gazdaságos nótbuk megvásárlásától, csak utána ne sírjon ha megszívja.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.06.12. 16:29:36

@Péter228:

Annak idején azt tanította a cég:
- a vevők 95 %-a elégedett, mert jó a termék,
- az 5 % elégedetlenek közül 50 % soha többet nem vesz a cég termékeiből,
- 40 % elmegy a szervizbe, megoldják neki, s örül,
- 10 % a panaszos,
- a panaszosok 80 %-a sikeresen megoldást kap,
- 10 % nem, ő soha többet nem vesz a cég termékeiből,
- 10 % abszurd panaszt ad elő. ezek aránya az összes vevő 0,05 %-a, s ők meg le vannak szarva.

Ezt így szabályosan elmondta az oktató, aki nem csúnya, kelet-európai mucsai volt, hanem svájci nemzetiségű.

Péter228 2018.06.12. 16:37:53

Ilyen ez a show business :o)

Péter228 2018.06.12. 16:40:07

@maxval balcán bircaman: Csak az a baj, hogy csak az a 0,05% osztja meg a világméretű fájdalmát a neten, a többi elégedett meg örül otthon....

CCnick 2018.06.12. 16:41:01

@Logan Grimnar: Ha "nem az eszköz a lényeg" akkor miért olyat hoztál példának? Miért nem egy mosógépet vagy egy iphone-t?

CCnick 2018.06.12. 16:42:59

@Péter228: a 0,05% megirja a homáron, a jólnevelt homárbirka meg szalad a fészbukra 1csillagozni a megnevezett céget.

élhetetlen 2018.06.12. 16:45:58

@Logan Grimnar: Na, itt bukik a koncepciód. „akkor nem árt, ha van ott egy járatosabb eladó is.”. Mondhatnám, nem ártaNA. De, ha értesz hozzá, akkor nincs szükséged rá, ha nem értesz hozzá, akkor símán beeszed, hogy az eladó ért hozzá, akkor is, ha nem. Tök más, nem műszaki ügy. Ifjabb koromban egy lakás festés, mázolás nem okozott gondot, aztán eltelt húsz év, és úgy gondoltam, az új szerzeményben mázolok. Szakáruház, talán a Praktiker volt, nem találok fehét alapozót, azt meg tudom, hogy a zománc már nem színez. Elkaptam egy eladót, ajánlja a színtelent (mert az van). Mondom, fehér ablakot szeretnék, higgyem el, ez már egészen más festék, mint a régiek, jó lesz. Beettem, hát nem volt jó. Továbbra sem műszaki, egy méteráru bolt, 100-ból 90 eladó csak arra képes, hogy, ha két métert kérsz, azt lemérje. Hogy be kell-e avatni, mennyit megy össze, fogalma sincs. Adott cég, méterben is árul ágynemű anyagot, és ebből varrt kész garnitúrát is. 100 % pamut. Kérdeztem, mennyit megy össze. Válasz, egy-két cm-t. Megvarrtam az egyik paplanhuzatot, kimostam 40 fokon, 7 cm-t ment össze széltében. Aki megveszi a kész garnitúrát, nem tud semmit kezdeni az esettel, mert nem tudja bizonyítani, hogy nem 90 fokon mosta. Lassan elfelejthetjük a hozzáértő eladókat. Bocs, hosszú lett, csak érzékeltetni akartam a valóságot, azaz, ha te nem értesz hozzá, akkor nem tudod megállapítani, hogy az eladó ért-e hozzá.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.06.12. 16:52:46

@Péter228:

Ez közismert, a negatív vélemény súlya 20-szoros a pozitívhez képest.

De nincs mit tenni: abszurd igényeket nem lehet teljesíteni.

Emlékezetből 3 ilyen eset:
- a szimpla idióta: kártérítést követel, mert kiment Bécsbe, ott netezett, s aztán 200 ezer Ft lett a számla a roaming miatt, s erre

nem hívta fel figyelmét a használati utasítás,
- az unatkozó szuperguru: fel van háborodva, hogy nem tud számokat szinkronizálni a Mac-laptopján, amin egy Linux-ablakban

fut egy Windows-emulátor, s ez ügyben azt akarja, beszéljen vele egy csapat "fejlesztőmérnök",
- az elmebeteg: titokzatos erők meghekkelték a telefonját, a Nokia cinkosságával, erre az a bizonytíék, hogy olyan képek is vannak a telefonban, melyeket nem ő készített (ezek a mintaképek voltak).

S mindegyik azonnal akar megoldást, még ma délután, s ha nem, ír Strassbourgba, a hágai Nemzetközi Bíróságra, lepereli a gatyánkat, de még "büdös kölykeink játékmackóját" is elpereli tőlünk. Ez utóbbi volt egész ügyfélszolgai pályafutásom alatt hallott legviccesebb mondat, de aki mondta, az komolyan gondolta.

S minden ötödik hasonló alak említette a Tékozló Homár blogot!

élhetetlen 2018.06.12. 17:07:05

@Logan Grimnar: „Ezért aki odamegy eladónak, azt betanítják”. Azaz, ha elég értelmes a jelentkező, és egy hét alatt megtanul bekapcsolni, és használni x készüléket, és tud róla tíz értelmes mondatot mondani, akkor alkalmazzák. A szakboltban is, és egy áruház műszaki osztályán is. Mert ugye, nem akarod azt mondani, hogy a műszaki boltokban jól képzett villamosmérnökök az eladók? „Hiszen mi másban tudna jobb lenni a bolt?„. A márkanévben, és ezt sokan megfizetik, sokan hiszik, hogy ugyanaz az áru egy márkaboltból jobb, mint a „közértből”.

élhetetlen 2018.06.12. 17:26:03

@Logan Grimnar: „Szerinted mi a különbség mondjuk két, azonos típusú Samsung mikrohullámú sütő között, ha az egyiket az Ósönben, a másikat egy szakboltban veszed?”. Ez volt a kérdés. „okosságom lényege az, hogy a hiperben vásárló csak saját magára támaszkodhat”. Hát ez bizony igaz, főleg, ha tudja, hogy mire van szüksége, és az, amire szüksége van, az ott van. A jó tanácsok nem sokat változtatnának az igényein, és arról semmit nem tudsz mondani, hogy a szakboltban vett sütő tíz évvel tovább működik-e, mint Ósönben vett, mert szakképzett eladók adták el.

Logan Grimnar 2018.06.12. 17:41:48

@élhetetlen: ezekben az esetekben igazad van, én azonban a műszaki termékek vásárlásához szóltam hozzá. Ott pedig csak egy alap szinten érthetsz hozzá, ha nem a hobbid az adott termék, vagy nem a szakmád, így jól tud jönni egy szakértő eladó. Ezért kell olyan boltban vásárolni, ahol van is ilyen.
Btw a festést én úgy intéztem hogy jött az ismerős festő, hozott mindent, festéket, szerszámot, én csak a bútorokat toltam össze és takartam le, a fickó kifestett, szép lett, festés kipipálva. :-) Méterárut pedig életemben nem vettem, nem tudok hozzászólni. :-)

CCnick 2018.06.12. 20:42:17

@Logan Grimnar: "így jól tud jönni egy szakértő eladó"

Engedd már el ezt a "szakértő eladó" baromságot. Nem lehet a fehér hollóhoz igazitani az életet.

Leooo 2018.06.13. 00:22:13

@Denton85: Végül is csak áljogászkodsz..., ha sz@r a cucc ÉS nem tudnak másikat adni, akkor el akart állni a szerződéstől, nem? Ha elállsz a szerződéstől hibás teljesítés miatt, akkor az eredeti állapotot KELL helyreállítani, nem? Az pedig az, minimum, hogy kifizetett zsozsó vissza. Mivel nem utalvánnyal fizetett hanem KP, vagy kártya, akkor azt vissza pici kezébe standa pityere... Nix ugribugri, meg Auchan utalvány oktrojálása a vevőre ebben az esetben!

élhetetlen 2018.06.13. 11:32:18

@Logan Grimnar: Bocs, csak a lényeget nem érted, vagy nem akarod érteni. Mindegy, hogy műszaki cuccról, vagy méteráruról van szó, ha nem értesz hozzá, akkor nem tudod megállapítani, hogy az eladó ért-e hozzá, vagy csak mond valamit. Ennyi. Egyébként te vagy az élet császára, ha becsöppenve egy idegen településre, rendelkezésedre áll minden szakember. Gratulálok. Nekem ez nem jött össze. Tudod, a Balaton partján ez úgy megy nyáron, hogy előbb építenek fel egy új házat, mintsem kijönnének régi festéket levakarni, stb.

lobster thermidor 2018.06.13. 15:56:54

Nocsak, nocsak! Már megint a Savoyában az Auchan ügyfélszolgálatával van baj...
@Balfredo Alfredo:
Az csak részben igaz, hogy nem lehet egy élelmiszerláncnál jó minőségű műszaki cikket vásárolni. Én korábban 2 különböző alkalommal külső merevlemezt vásároltam az ALDI - nál, az első egy Verbatim volt, a másodikat pedig ha jól emlékszem legalább 3 éve vettem. A kütyü USB 3.0 1TB - s, akkor még kimagasló teljesítményű pont a felébe fájt, mint a középkategóriás hasonló tudású merevlemezek ára. A dobozára, és a vasra Chili Green volt írva, viszont amikor hazamentem, és csatlakoztattam a géphez, a legnagyobb meglepetésemre Toshibaként jelentkezett be. Azóta is hiba nélkül használom, és örülök, hogy féláron jutottam egy minőségi kütyühöz.

Toxic Waste 2018.06.13. 17:05:45

@Csokis: nehezen védhető, hogy elmegy egy terméktől a kedved, ha annak egy példánya már "újként" is rossz? Elszállt a bizalom, kész, nem akarsz ilyet - ez az életszerű, nem az, hogy akkor elviszed a másik ugyanolyat, és rettegsz, hogy annak vajon mikor jön elő valami baja.

Amúgy volt még két fontos kérdés a hozzászólások között, amelyek aztán elsikkadtak.
1. Meghibásodás: számít, hogy ez mikor történt? A vásárlás előtt, vagy az azóta eltelt három napban?
2. Vásárlás: ez az a pillanat, amikor kifizeted a terméket? Vagy egy folyamat, amelynek része, hogy átadod a pénzt, lepecsételik a garanciajegyet, kibontják, hogy megnézhesd stb.? Ha utóbbi, akkor nyilván nincs is kérdés, nem "fejeződött be", nem történt meg a vásárlás, pénzt vissza.

Csabcsi69 2018.06.13. 18:23:07

Nekem ez az egész ügy csak kitaláltnak tűnik. Volt szerencsém ebben az áruházban 13 évet eltölteni, de olyan, hogy laptopot kasszánál fizessenek ki, még nem volt. Hangsújozom már nem dolgozom ott, tehát nem a mundért védem!
Nem szép dolog mások állásával játszani!

Balfredo Alfredo 2018.06.13. 19:53:59

@lobster thermidor: Te akkor jól jártál, illetve a eseted árnyalja a képet.
Részemről jópár évvel ezelőtt valamelyik szupermarketben vettem egy kedvező árú, hiperszuper, kijelzős-ellenőrzős akkutöltőt. Mivel nem kijelzett és nem akkutöltött, visszavittem a boltba, aholis
kiderült, hogy összesen 3 példányt kaptak, amik mind el is keltek, tehát cserélni nem tudnak :-(
Igaz, ami igaz, a pénzt minden vita nélkül vissza is fizették helyben.

lobster thermidor 2018.06.17. 18:03:53

@Balfredo Alfredo:
Én is csak azt akartam ezzel jelezni, hogy érheti kellemes meglepetés az embert. Természetesen ez nem volt egyedi eset, mert egy családtagom pont a címben említett áruházban az internetes összehasonlításban is igen kedvező áron vásárolt karácsony előtt egy akkor topon levő Xiaomi telefont, az árából 20 ezer pénzt jóváírtak bevásárlókártyán, amit az ünnepekre le is vásárolt. A jóváírásból vásárolt ételt, italt a karácsonyi vacsorán örömmel elfogyasztottuk, a telefon pedig azóta is hiba nélkül működik. :)

DvPeter 2018.06.18. 16:04:49

A köszönéssel és úgy általában a hozzáállással valóban problémák vannak, nemrég két boltjukba is "volt szerencsém" tapasztalni. (savoya, soroksári)
Az akciós "matricás" termékek közül kerestem volna kettőt, egyik se volt, így gondoltam megkérdezek egy illetékest várható még? Vagy simán mondjunk le róluk...
A savoya műszaki osztályán kezdtem egy láthatóan rossz kedvű eladóval, aki már messziről "ide ne gyere" nézéssel szuggerált, (részéről persze semmi köszönés) de gúnyosan sikerült megjegyeznie, hogy "szerinte" azok már réééég elfogytak, talán még lesznek, de nem biztos.... (???) akárhogy is, inkább kérdezzem meg a vevőszolgálatot. Ezt az infót az áruházban bárkitől megkaphattam volna, akár egy másik vevőtől v. takarítótól, és talán még szebb stílusba is... Átsétáltam, az ott dolgozó két hölgy éppen vevővel volt, az egyik felszabadult, odaléptem, de még a köszönést se tudtam befejezni, mert egyből elkezdett telefonálni, miután lerakta hátat fordított és a kolléganőjével kezdett beszélgetni, biztos azt hitte csak statiszta vagyok.

Jó 10éve nem futottam már bele ilyen "egységesen" flegma-bunkó eladókba, úgyhogy ha úgy vesszük ideje volt már.... Ezek után 180fok és irány a parkoló, átkocsikáztam a soroksári üzletbe, ott szinte félve kérdeztem meg a műszaki osztályon lévő eladót, de ő korrekt volt, mosolygott, köszönni is tudott, mondta hogy sajnos nem tudja, de rámutatott egy hölgyre, hogy na Ő megtudja majd mondani... Mondom biztos csak a savoyába indult rosszul a nap... de sajnos tévedtem, a hölgyet ahogy észrevett üldözni kellett, két soron keresztül mentem utána, közbe szisztematikusan hátra-hátra nézett hogy jön még az a hülye utánam..? Mondom ez valami vicc lesz... Részéről a köszönés természetesen nem sikerült, és ami rohadtul felidegesít, ha valaki még csak oda se néz csak flegmán-az éppen végzett dolgát nem megszakítva- darálja a mondandóját.... mondta hogy nincs, lehet hogy lesz, de lehet hogy nem (nahát...) és abban a pillanatban már máshoz beszélt hogy azt oda kell rakni ezt meg amoda... mondom köszönöm szépen! Viszontlátásra! Egy szó nélkül folytatta a monológját a kolléganője felé. Kifelé már messziről láttam hogy keresi a tekintem a műszaki osztályos, oda is kiabált hogy sikerült ? Mondom nem igazán de köszönöm és viszlát! Neki mindenképp jár a respect, pláne egy ilyen közegbe.......