Tékozló Homár

Holnap nyugodtan jöhet a semmiért!

2018.06.13. 16:22 | Homár Hilda | 70 komment

13.png

Hé, haver, ezt te sem gondolod komolyan, hogy az ügyfél sértegetése, gyanúsítgatása, lenézése és lealázása majd jó fényt vet rád és az üzletedre!

Tisztelt Tékozló Homár!

Az alábbi történetet szeretném megosztani a mobileshop.hu-s tapasztalataimmal kapcsolatban. A mobileshop.hu egy telefonos webáruház. A weblapjukon szerepel egy megbízható bolt minősítés az Árukereső.hu internetes vásárlások alapján. Hogy a megbízható bolt minősítés mennyire félrevezető lehet, és hogy a vásárlást követő ügyfélszolgálat és szervíz rész nem tartozik bele, erre csak a vásárlást követően jöttünk rá.

Tavaly szeptemberben vettem náluk a páromnak egy Samsung Galaxy S7 Duo (2SIM) 930FD telefont. A dupla SIM volt a fő ok, amiért ebben a boltban vásároltam, az S7 DUO nem volt hivatalos márkaboltokban elérhető Magyarországon. 

A telefon kezdettől fogva hetente fagyogatott, de egy factory reset egy időre rendbe tette. Aztán idén kétszer nagyon felforrósodott a feleségem táskájában, félő volt, hogy kigyullad és egyébként sem ismerték fel a számítógépek a háztartásban, így elhatároztuk, hogy visszavisszük, hogy vizsgálják meg. Mivel a boltban sem ismerték fel a számítógépek a telefont, így 2018.03.19-én átvették szervízelésre. Minthogy hasonló kategóriájú cseretelefont nem adtak, így hogy a feleségem ne maradjon telefon nélkül, előrehoztunk egy későbbre tervezett mobiltelefon vásárlást és ő arra átköltözött az appjaival.

Egy hét múlva hívtak, hogy kész van, menjek érte. Elmegyek (2018.03.23), megnézem, mondom, hogy akkor nézzük meg, hogy látják-e a számítógépek a telefont - természetesen az eredeti hiba ugyanúgy fennállt. Nem értik, hogy hogy történhetett, de azért menjek már haza és hozzam oda nekik az eredeti dobozt, töltőt, stb. mert ha  szervíz nem tudja megjavítani, akkor valószínűleg ki fogja cserélni, és ehhez kellenek a tartozékok. Ezt már akkor sem igen értettem, hogy a mi viszonyunkban hogy szerepel a szervíz, de engedelmeskedtem. 

Teltek múltak a hetek, április 10-én rákérdeztem emailen, hogy mégis mi a helyzet. Válasz: a telefon a szervízben van.

Április 23-án ismét rájuk írtam, hogy egy hónap múltán cseréljék ki vagy adják vissza a vételárat, erre nem jött válasz. Időközben elutaztunk hosszabb időre külföldre és valamikor május 7-én hívtak, hogy kész a  telefon, lehet menni érte. Mivel csak 14-én jöttünk vissza, így megkértem a testvéremet, hogy menjen el és vegye fel. Ő elment (május 11), átvette (kipróbálták, látták, hogy felismerik a számítógépek), és letette az asztalunkra. Kérdeztem tőle, hogy végül is mit cseréltek a telefonban, azt mondta, hogy semmit nem mondtak az üzletben arról.

Szóval hazaértünk, elintéztük a dolgainkat, amik a szabi alatt elmaradtak, és végül elővettük a készüléket, hogy mégis mi történt vele, és megcsináljuk az átköltöztetést. Ahogy csatlakoznék az otthoni WIFI-re, észreveszem, hogy megváltozott a MAC address, ahogy nézem tovább a telefont, kiderül számomra, hogy megváltozott az IMEI is és típusszám is. A két SIM-es 2 IMEI-es Samsung SM-930FD-ből 1 IMEI-es 1 SIM-es SM-930F-é változott a telefon. Nem is látja a SIM-et a 2. tárolóban. Mivel a fenti hibát (számítógéppel nem kommunikál) nemigen lehet mással javítani, mint alaplapcserével, a szervíz valószínű meglépte, de egy single SIM-es alaplapot tettek javításként bele. A szervízzel semmilyem kapcsolatban nem álltunk. A jótállási jegyre egyik javítást sem vezették fel. A jótállási jegy egyébként mobileshop.hus, nem eredeti Samsungos.

Megírom a boltnak, hogy most aztán már tényleg adják vissza a vételárat vagy adjanak egy ugyanilyen másikat. És ekkor következik az alant látható csodálatos levelezés:

Tisztelt Mobileshop!

Május 11-én visszaadtak egy javítottnak mondott készüléket, de a jótállási jegyen egyáltalán nem adminisztrálták a javítást. A készülékben láthatólag alaplapot cseréltek, megváltozott az eredeti IMEI, és a MAC cím, viszont a két SIM kártyás Samsung SM-930FD helyett egy egykártyás SM-930F-et kaptunk vissza. Ilyen hogy történhet?

Kérem, ha nem tudják megjavítani vagy megjavíttatni, akkor cseréljék ki egy másik Samsung Galaxy "ténylegesen" DUAL S7 készülékre, vagy adják vissza a készülék árát! Ellenkező esetben kénytelenek leszünk  fogyasztóvédelmi panasszal élni valamelyik budapesti kormányablakban.

Üdvözlettel: X Csaba

2018. 05. 23. 21:53, info@mobileshop.hu wrote:
Üdvözlöm,

Nem csereltek alaplapot a készülékben. Miért 2hét után jelzi ezt? 2.sim a memoriakartya bemarasanal lehet behelyezni. 

Leveléből arra következtetni próbálja ránk terelni azt hogy mi csereltuk el a telefonjat amit 2 het utan jelez. En meg arra gondolok amit visszakuldtuk eladta es most egy masik telefonnal próbálkozik nálunk! Nem adjuk vissza a vetelarat semmilyen körülmények közt. Ezzel már próbálkozott korábban is! 

Kijelzot csereltek a telefonon! Mást nem. 

Szép estét.

Tisztelt Mobileshop!

Azért jelzem másfél hét után, mert külföldön voltunk (nem is én vettem át), és nem értünk rá foglakozni a készülékkel.

A készüléknek nem kijelzőhibája volt, hanem nem kommunikált a számítógéppel illetve veszélyesen melegedett, ami repülés közben probléma lehet. Amennyiben ezért Önök kijelzőt cseréltettek a telefonon, az legalábbis nagyon furcsa lenne, de nem is úgy tűnik, mert az az eredeti maradt, amin látszanak a kopásnyomok, amit rögzítettek is az első átvételkor. Az első alkalommal felvett garanciális átvételi jegyzőkönyvön ez is szerepel, száma 00960.

A telefonon egyébként kivül a hátlapon rajta van az eredeti IMEI és típusszám. Az első javítás előtt fényképfelvételt is készítettünk róla, illetve az eredeti dobozon levő számokkal is megegyezik. Feltételezéseit határozottan visszautasítom, és felhívnám a figyelmét, hogy ezzel a magatartással nem a jóhiszemű hozzáállását bizonyítja. Amit egyébként az első javításnál azzal is tetéztek, hogy egy hét után úgy akarták visszaadni a telefont, hogy semmit sem csináltak vele, a hiba továbbra is fennállt.

Önöknek - amennyiben nem tudják megjavíttatni - törvényi kötelességük a telefon cseréje vagy a vételár visszafizetése, az én választásom alapján. Az erre vonatkozó határidők már régen lejártak. Egy ekkora értékű telefon esetében a használhatóság és a biztonság minimális elvárás. Arról nem is beszélve, hogy megbíztunk Önökben, hogy ugyanolyan telefont kapunk vissza, mint amit javítás céljából önökre bíztunk. 

A telefon eredeti vételára 141,290 Ft - ezt kérem a holnapi napon adják vissza, vagy biztosítsanak egy új, hibátlan cseretelefont ugyanebből a típusból.

Holnap személyesen felkeresem az üzletben ezügyben. Egyúttal azt is jelzem, hogy személyes megbeszélésünk és a lenti válaszemailje fényében a kormányablaknál a megfelelő panaszt megteszem.

Üdvözlettel,
X Csaba

On 2018. 05. 23. 23:07, info@mobileshop.hu wrote:

Korabbi leveleben nem jelezte az imei szamot sem a regit sem az ujat amit allit. Tehat erdemben semmit! Holnap nyugodtan johet a semmiert! Nem maga mondja meg mit tegyek sem ma, sem holnap. Varom az imei szamokat ami alapjan megtudom kerdezni mi tortent ahogy ezt on allitja. Mai napra eleg volt magabol holnap varjuk az imei szamait. 

Tisztelt Mobileshop!

Bevallom, fel sem tételeztem, hogy Önök úgy leveleznek bármilyen ügyről, hogy semminek nem néznek utána. Illetve eddig semmit sem kért, ami arra mutatott volna, hogy érdemben akar az üggyel foglalkozni. Azt továbbra sem feltételezem, hogy ne tudna utánanézni az eredeti kettős IMEI-nek, amivel eladták nekem a készüléket, de szerintem a jegyzőkönyvön is szerepel. A "szervízük" eddigi működése után azt már hajlandó vagyok elhinni, hogy az újról nem tud semmit sem, de azt majd holnap meglátja. 

Hogy Ön mit tesz, vagy mit nem tesz meg - az az Ön vagy Önök döntése, ahogy ezekből a tettekből és az esetleges törvénysértésekből fakadó következményeknek is. Ön egyébként alkalmazottként vagy tulajdonosként levelez velem? Esetleg a nevét is megtudhatnám?

Üdvözlettel: X Csaba

Üdvözlöm!

Utána érdeklődtünk a szervízben,kérik vissza a teljes vásárlási csomagot(telefon,doboz,töltő, adatkábel,headset) és amennyiben 1simes a telefon,visszaadjuk a készülék árát. Nyitvatartásunk:H~P 10:00 18:30 között.

Üdvözlettel:Mobileshop

És akkor itt lehetne a vége a történetnek, de persze itt kezdődtek el igazán a dolgok. :(

Ma a fenti emailnek megfelelően a teljes csomagot visszavittük. Viszont az írásban írtakhoz képest azonnal helyesbítésre került sor: 

Ez a "visszaadjuk az árát" a bolt tulajdonosának értelmezésében azt jelenti, hogy amennyiben a szervíz megvizsgálja, és amennyiben a szervíz elismeri a hibás javítást és amennyiben a szervíz kifizeti a boltnak a készülék árát, úgy ő hajlandó azt "azonnal" kifizetni nekünk. Mindezt attól a szervíztől, ami eddig kétszer hibásan teljesített, másodszor másfél hónap után. Azt sem igazán értem, hogy milyen szervíz az, amelyik nem dokumentálja, hogy mit csinált a telefonnal. Cserekészülék szóba sem került.  

A civilizált hangnem, ami a levelezést követően meglepőnek tűnt, mindössze addig tartott, amíg a fenti elővezetést követően azt nem mondtam, hogy most fizessék ki a készülék vételárát, mivel nekünk a szervízhez semmi közünk, illetve szerettük volna elkerülni, hogy a se-pénz-se-telefon csapdába kerüljünk. A fiatalember, aki valószínűleg a tulajdonos, ezen a ponton teljesen agresszívbe ment át. Ott kiabált velünk az üzletben, hogy holnapra meglenne a pénz, miért nem jó ez nekünk. Amikor visszakérdeztünk, hogy tényleg holnapra-e, akkor lett belőle holnapután, majd pedig az, hogy ő semmilyen garanciát nem tud vállalni a szervíz nevében. Meghallgatni a mi álláspontunkat egyáltalán nem volt hajlandó, végig emelt hangon illetve kiabálva kommunikált velünk. 

Azt ismételgette, hogy miért telt el másfél hét az átvétel és a bejelentés között, de hiába magyarázzuk, hogy külföldön voltunk, az őt nem érdekli. Egyfolytában azzal gyanúsítgatott, hogy én így akarok "új" telefonhoz jutni (mintha a féléves már régi lenne), hogy biztos én cseréltem ki az alaplapot a telefonban az alatt a másfél hét alatt. Persze valószínűleg önmagából indul ki. Hiába mondtuk, hogy kérjük vissza a pénzt, és látta, hogy az egy 1 SIM-es telefon, látta hogy kívülről az eredeti, csak jött a szöveg, hogy a szervíz majd így meg úgy, de ő nem vállal "kockázatot". Kifogásoltuk a hangnemét, és a viselkedését, ami ő teljesen igazoltnak érzett, mert én "fenyegetőztem a fogyasztóvédelemmel".

Természetesen nem hagytuk ott a készüléket, beírtunk a vásárlók könyvébe, illetve megtettük a panaszbejelentést a kormányablakban. Esetleg van valakinek további javaslata, hogy miként lehetne még előre vinni az ügyet, azt köszönettel veszem. Ahogy az illető viselkedett, simán el tudom képzelni, hogy perre/behajtásra kell majd vinni a dolgot. 

Még egy kis csemege a végére: Ottjártunk után a Google Maps automatikusan értékelést kért, amit szűkszavúan, a hangnemet, a hosszadalmas ügyintézést és az ügyfélszolgálatiságot kifogásolva a feleségem meg is tett. Erre kb 5 percen belül jött válasz, újabb fenyegetőzösdivel és csúsztatással, bizonyítandó gondolom, hogy a bejegyzés mennyire igazságtalan. Ekkor lejjebb görgetve láttuk, hogy milyen sok hozzánk hasonló panasz érkezett már korábban rájuk, és mennyire gáz válaszokat adott. Némelyik valószínűleg nem tűrte a nyomdafestéket sem, mert törlésre került, csak az ügyfelek válaszaiból látszott, hogy valószínűleg volt ott valami a tulajtól is.

Szóval mindenki ezek fényében gondolja meg, hogy vásárol-e ott telefont vagy sem.  

Üdvözlettel:

Csaba

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neménvagyok 2018.06.13. 16:37:18

A webshopokban árult telefonok nagy része kintről behozott, utólag magyarosított, és ami a lényeg: garancia nélküli cucc. Régebben direkt szórakozásból olvasgattam a sufni telefonboltok értékeléseit az Árukeresőn, hát döbbenetes esetek vannak, az még a legkevesebb, hogy a webshopban kiírt összegnél pluszban kell fizetni az akkumulátorért, meg a töltőért, stb. Sajnálom a jóhiszemű posztert.

rarabel 2018.06.13. 16:38:49

No, erre mit is lehet mondani?

További magyar hang 2018.06.13. 16:42:06

17×sikerült hibásan leírni a szerviz szót.

Terézágyú 2018.06.13. 16:48:10

"A telefon eredeti vételára 141,290 Ft"
Az nem is sok... ja, vagy ez 141 ezer???
Az sok.

Laredo 2018.06.13. 16:50:15

Legközelebb a véleményeket a boltról vásárlás előtt kell elolvasni,és nem utána.

Következőt!

Dezsike 2018.06.13. 16:50:51

Vannak hivatalosan kapható, magyar garis, dual simes telók. Bármelyik nagy műszaki webáruházban találni ilyet. Persze az nem Samsung, hanem Huawei, Lenovo, hasonló kínai márkák. De jobbak mint bizonyos Samsungok, tapasztalat - főleg az alsó és középkategóriában.

Brokkoládé 2018.06.13. 16:55:58

Mire alapozta, hogy alaplapot cseréltek a készülékben?
Egy átlag felhasználó minek nyomoz imei mac és egyéb címek után otthon a számítógépen?
Simán életszerű, hogy átverés az egész a vevő részéről is aki vesz egy telefont, beküldi szervízbe majd "ismerősöm vette át" szöveggel jön...Akkor lehet az ismerősnek kéne reklamálni, hogy rossz készüléket minek vett át?
Simán lehet így venni olcsón külföldi készüléket, majd megpróbálom otthon kiütni,rootolni, egyéb és ha nem sikerül, megtámadom a helyet ahol vettem, hogy rossz a telefon.
Röviden, meg kell nézni, hogy mit vesz át az ember mert ez az egész sztori bűzik onnantól, hogy "új alaplapot kapott"....Itt már -szerintem- a hozzáértő vevő okoskodik. Általánosan mindig ezen sztorik lényege, hogy " Egy ismerősöm vette át...", "Pont külföldön voltunk, így nem tudtam átvenni akkor"? ÉS..Akkor hazajön és átveszi akkor a készüléket. Így majd a rokon, ismerős penget, hogy miért hozta el a rossz készüléket! :D

Terézágyú 2018.06.13. 16:58:44

@Brokkoládé:

Hát, milyen javítás szerepel a papíron...?

SZIGMA 2018.06.13. 17:42:23

@Dezsike: +1

@Brokkoládé: Az IMEI-t mindig ellenőrizni kell, leadáskor az ügyfeles is megnézi,hogy valóban a garanciás készülékről van szó, a javítás utáni átvételkor meg az ügyfél ellenőrzi,hogy a sajátját kapja-e vissza. (mondjuk a modern technika segítségével lehet itt is trükközni)
A MAC az otthoni WIFI miatt bukott ki, gondolom MAC-szűrés is be lett állítva, hogy vérpistike ne az ő hálózatukon töltse le az állatosp@rnót.
De hogy egyet is értsünk, ez a "haverom, szomszédom, ismerősöm, stb... ment érte és nem is nézte, minket nem érdekelt meg különben is nyaraltunk, űrutaztunk, betonoztunk..." a legrosszabb sztori. Hiába van igaza, mégis úgy állítja be a képet, hogy mindenki hülye, csak ő a helikopter.

A cég honlapján meg sajátjaként hirdeti a szerviztevékenységet, itt viszont külön vállakozásként utalt rá a tulajdonos.

theface 2018.06.13. 18:13:46

@Brokkoládé: az asszony a mezei felhasználó nem a poszter.
Egy igazán magára valamit is adó ember, aki konyít a számítógéphez valamennyire otthon MAC szűrést állít be a hálózaton. Egy olyan hálózatra mezei wifi lopkodó vérpistikék már nem jutnak be olyan egyszerűen.
Az, hogy neked ez hatalmas mókolásnak számít, hogy MAC címet nézegess az a te kereszted nem a poszteré.

Valamint a negatív panaszok miatt gyanítom, hogy nem a poszter a ludas. Ő egyszerűen csak egy balfittyfene, hogy 1-2 dologban hülyén járt el.

Amúgy a 3 nagy mobilos céget sem kell félteni garanciális javjtás ügyében.
Telekomos LG G3-as telefonom mint kiderült olyan szériából való ahol az összes készülék hibás, kaptak az összeszerelő csarnokban egy halom rossz alaplapot. (LG ÜFSZ levélben elismerte)
Utána hónapokig járta be a boltjukba, hogy a jogosan járó garancia idő hosszabbítást megkapjam.
A történet lényege, hogy csak azért ismerték el végül az alaplap cserét, mert több fényképes bizonyítékom is volt + a csatoltam az LG-vel történt levelezésem.

Keményen Trollkodó Kisember 2018.06.13. 18:30:11

Az arukereso.hu sajnos tele van "himi-humi" sufnigéesem boltokkal is, amelyek szürkeimportból operálnak (külföldről futárral, postával hoznak be okostelefonokat, amelyek hivatalosan nem Mo.-on kerültek forgalomba, így nincs rájuk gyári garancia sem).
Jellemzően ezek a himi-humi géesemes boltok mindig az árlista elején az olcsóbb árakkal szerepelnek. Amikor én mobilt vettem, mindig az első szempont volt az értékesítő cég által biztosított garanciának utánanézni, és amelyik nem gyártói, hanem csak bolti garanciát ad, az élből felejtős.

" Mai napra eleg volt magabol holnap varjuk az imei szamait. "
- Ez pedig... na, erre nincsenek szavak sem.

Keményen Trollkodó Kisember 2018.06.13. 18:42:11

Dual sim-es készülékeket nem igazán lehet szolgáltatóktól vásárolni, mert nekik nem érdekük, hogy a felhasználó ugyanabban a készülékben tudja használni a konkurencia szolgáltatásait is.

Keményen Trollkodó Kisember 2018.06.13. 18:58:03

Sokat elárul az üzletről, hogy mind az Arukereso.hu -n, és a facebook oldalukon is le van tiltva a vélemény írási lehetőség. A google maps-on valamiért nincs, és hát ... eléggé olvasmányos. Aki az üzlet nevében válaszolgat, a stílusa alapján nem sok köze van a kereskedelemhez, igazi bunkó!

ganjaninja 2018.06.13. 19:13:32

Az IMEI szám megváltoztatása nem bűncselekmény? (kivéve ha hivatalos szerviz,dokumentálva,igazolva stb. hajtja végre?)
...mert ha igen akkor én a rendőrséget is bevonnám...hátha úgy viccesebb a történet..

Lusuka 2018.06.13. 19:15:18

Nagyszerű pénzkereseti lehetőségek, fotózással, forditással, sorozat és kép feltöltéssel, facebook profillal és minden mással: www.internetespenzkereses.info/

Reactor 2018.06.13. 22:17:36

Az üzletről az utolsó féknyomos alsógatyát is le...

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Egyetértek. Ezeket a kamu "netes pénzkeresés" balekvadászokat nem lehetne kihajítani? Mondjuk aki van olyan ostoba, hogy beeszi ezeket, az meg is érdemli...

Pappcs 2018.06.13. 22:24:19

Tipikus vergődő ügyfél. Pereskedik, irogat, eljárást indit, csak hogy az legyen amit a buta agyával kigondolt. Megmondta a kereskedő hogy ott kell hagyni a telefont, de nem... az ilyen ügyfél az akit le kell szarni, menjen ahova akar, úgyse ér el semmit.
Ha már annyi esze nincs, hogy nem az ilyen legolcsóbbat kiad a kereső jellegű webshopokban vásárol, hogy sporóljon, meg is érdemli,,hogy átdobják mint a döglött lovat.

Másrészt az s7 (házilag) nem szétszedhető, le kell melegiteni a házat róla, tehát nem hiszem,,hogy csak úgy szétszedegetnék. A másik pedig, hogy a két alaplap mechanikusan se ugyan olyan, tehát bele se tudja tenni. Máshol vannak a felfogatási pontok, a gag padok helyei, nem lehet beletenni egy egykártyás alaplapot a kétkártyás házba. Az viszont lehet hogy rossz szoftver van rajta.

FDToth 2018.06.14. 00:41:30

1. Nem veszunk noname bolokban semmit sem, meg kell netni a ceg eloeletet illetve azt h szerepel-e barmilyen feketelistan.
2. Az ertekelesek ne mervadoak, hamis kepet festenek, abbol nem szbad kiindulni ( kb minden bolt ertekelese 4-r5 vagy annal jobb..
E. Ezek nem felnek figyvedtol mert kapanka par 1p ezres buntit, boltot nem zaratjak be, nem hirdetik negativan a ceget, stb. A maj foygasztivedelem elosegiti a hasnolonk cegek folyamatos terjeszkedeset, emelkedeset

megamedve 2018.06.14. 05:51:09

Sztem is bűzlik a dolog.
A sorozatos véletlenek nem szoktak véletlenek lenni.

Hernyó bácsi 2018.06.14. 06:04:54

@FDToth: pasztmek, nem tudmo elolvazsni...

SZIGMA 2018.06.14. 09:24:19

@ganjaninja: Az egyedi azonosító megváltoztatása bűncselekmény, igen.
(Bár az MTK procis vackoknál gyakori, hogy egy másik telefonból lementett teljes szoft tudja csak helyrerakni, ami gyakran azzal jár, hogy annak a készüléknek a számai kerülnek a javítottba. Ilyenkor az eredeti számokat írják vissza, ami változtatás is, meg nem is.)
Az alaplapcserével végzett javításnál (hivatalosan legalábbis) a garanciajegyre felvezetik a javítást és az új IMEI-t, valamint az új alaplapra onnantól él a garancia.

Nick-son 2018.06.14. 10:08:46

Elsőre azt gondoltam, hogy ez egy nehéz ügy, valóban ki tudja bizonyítani mi történt, hol cserélődött ki az alaplap...

Aztán elolvastam a google értékeléseket. Időről időre visszatérő elem bennük, hogy fenyegetőznek, kiabálnak. Még egy olyan esetben is amikor ők maguk elírtak egy számlát :) Még azt se sikerült kulturáltan lerendezni.

Persze most is azt mondom, nehéz így eldönteni ebben az esetben kinek van igaza, de az biztos, hogy a kereskedelemben a problémákat nem így kell megoldani.

talgaby 2018.06.14. 10:57:15

Mondjuk a posztoló védelmére annyit megsúgnék, hogy a T-Mobile-tól se olyan rég lehet kapni független dual SIM-es készülékeket. A másik kettő szolgáltató meg nem is árul (amikor Vodánál rákérdeztem egyszer, a kategorikus válasz az volt, hogy nem is fognak). Szóval akinek dupla SIM-es kellett, az bizony évekig csak a telefonüzletekből szerezhette be őket és nem biztos, hogy hallott arról, hogy a T-nél végre valakinek lett egy kis esze a változatosság végett ebben a témakörben.

LKerekes 2018.06.14. 11:56:19

A Médiamarkt évek óta tele van dualsimmes készülékekkel, de láttam más nagy cégeknél is.
Ezek a kis webáruházak gyanusak. Egyszer akartam venni valamit sürgősen, de nem lehetett. Be kellet volna fizetnem előre az árat és 3 hét múlva lett volna meg. Mondtam, hogy Kínából én is meg tudom rendelni és kiröhögtem őket.
Azért találni -főleg Pesten - megbízható kis cégeket, üzleteket. Nekem legalább is ez a tapasztalatom. És ilyen nagyságú kiadásnál már nem érdemes néhányezret spórolni.

Kicknick 2018.06.14. 12:05:33

@talgaby: mondjuk a T-nek a kurvaanyját dual simes ügyben. Másfél éve vettem náluk egy Lenovo K6-ot. Direkt rákerestem, van singe és dual simes is (K6) - amúgy csak a részletfizetés miatt vettem tőlük - és kb ötször megnéztem, dual simesnek hirdették. Megjött, örültem neki, pont arra való amire nekem kell. Fél évig nem kellett a második sim, amikor kellett volna, akkor kiderült, hogy balek vagyok, single simest küldtek, a második foglalat csak mikroSD-t tud kezelni. Elkezdtem felkutatni az eredeti hirdetést, hogy reklamáljak, na az minden formában eltűnt a netről. Szóval innentől nálam büntiben vannak, letelik a hűség és tipli tőlük.

zuulululu 2018.06.14. 12:06:10

@theface: "Egy igazán magára valamit is adó ember, aki konyít a számítógéphez valamennyire otthon MAC szűrést állít be a hálózaton. "

Ja persze, aztan amikor jonnek a szulok/haverok/szomszed/stb, akkor mindenkinek egyesevel allitgatod be a hozzaferest 288 uj telefonra...

zuhanorepulesss 2018.06.14. 12:26:57

@Kicknick: Hát, ha venni akarok egy ülésfűtéses autót, ha augusztus 7-én is adják át a déli verőfényben, akkor is benyomom a gombot, hogy fűt-e.
Ha olyan fontos volt a dual SIM, miért nem ellenőrizted azonnal?
Ha olyan sürgős volt a dual, mire vártál fél évig?
Persze a T-nél is elb@szhatták, webshopba feltöltésnél, gyártói megrendelésnél, árukiadásnál, de attól nem Ők a f@szok, hogy fél év után jut eszedbe nézelődni s elmondod, mekkora köcsögök. Persze köcsögök, ebben nem vitatkozom Veled.
A Te esetben megosztva kapjátok a díjat.

Kicknick 2018.06.14. 12:37:52

@zuhanorepulesss: szívesen élnék melletted, TE tökéletes, akinek az életben nem minden elsőre sikerült, TE isten, TE mindannyiunk példaképe!

Nick-son 2018.06.14. 12:39:09

@zuulululu: nem feltétlen. Akihez 288 vendég megy ott csak van egy komolyabb router ahol külön vendég wifi -t lehet beállítani ami csak a netre enged fel, a többi géphez nem. Oké, hogy nem mindenki tudja mi a mac cím, nem mindenki használja, azt se tudja hogyan, mire lehetne, de aki igen azért ne ő legyen a hülye.

szepi79 2018.06.14. 12:48:07

@talgaby: az oké, hogy közvetlen a szolgáltatótól nem lehetett sokáig kapni (egyébként tőlük amúgy sem érdemes telefont venni, mert egyáltalán nem olcsóbb, mint hogyha független helyen veszed meg, csak máshogy fizeted ki a készülék árát), de ez nem egyenlő azzal, hogy akkor csak sufniGSM boltból vehetsz dualSIMes telefont. mediamarkt, edigital. meg persze nem samsung lesz, de a kinai márkák semmivel sem rosszabbak, viszont olcsóbbak.

Kelpo 2018.06.14. 12:48:40

Sajnos itt is megint a poszttoló a hibás. Aki hetekre külföldre utazgat annak nyílván van lóvé dögivel. De mégis fillértbaszik és egy kitudja milyen zuggsmben veszi meg a 200-ezres telót mert ott 2000-el olcsóbb. Ugorgyunk.

kommentes nikk 2018.06.14. 13:06:25

Azért nem akar pénzt visszaadni, és/vagy új készüléket adni, mert ez is szürkeimportos sufnibolt, ami mögött nincs valódi garanciális szerviz, vagy forgalmazó, ezeket valahol megveszi, itthon meg eladja, és ha valamelyik beszarik, akkor legális háttér hiányában a saját zsebéből kellene kipengetnie, amit nyilván nem akar. A fő tanulság az az, hogy nem szabad faszariskodni 5-10 ezer forintos árkülönbségen egy 140 ezer forintos telefonnál, nem szabad megvenni a sarki ótvargéesem üzletben, hanem be kell haladni valamelyik nagy üzletbe, ahol nem veszélyezteti az egész havi bevételt, ha ki kell pengetni 140 rongyot gariban. Nem jósolok túl nagy sikereket az ügyben a poszternek, max akkor fog fizetni a boltos, ha csávókám éjjel nappal a nyakára jár, bevet ügyvédet, hivatalos utat, és a nepper esetleg beleun, és inkább fizet. Aki hamarabb elfárad, az veszít.

É2I 2018.06.14. 13:12:45

@zuulululu: Amikor hozzám jönnek a szülők/haverok/szomszéd ,akkor nem azért jönnek, hogy a wifimen lógjanak. Ha valami egetverően fontosat akarnak, akkor meg ott vannak az én készülékeim :P
De ha mégis, akkor megmutatom azt a honlapot ahol elő tudnak fizetni mobil net-re :P

Ugyanakkor éntőlem lóghat bárki a wifiden, bánja kánya :)

É2I 2018.06.14. 13:22:29

@szepi79: Bár pont ma nem néztem a MM kínálatát, de eddig mindig láttam ott Samsungot. A családi két samu dual simes telefonom is onnan van. Igaz csak közép kategóriások, de nekem nem kell fél/negyed milliós telefon egyelőre.
(+A samu regisztráció után ad még egy év plusz gyártói garanciát, ami azért nem rossz.)

szepi79 2018.06.14. 13:36:06

@É2I: na, pláne. akkor meg főleg érthetetlen, hogy az ilyen kis GSM cégek hogy maradnak talpon.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2018.06.14. 14:16:22

Samsung márkaboltban vettem dual SIM-es készüléket. A szolgáltató 2 év hűségidővel drágábban adta volna. Igaz, nem S7, hanem J5.

CCnick 2018.06.14. 14:19:25

@zuulululu:" Ja persze, aztan amikor jonnek a szulok/haverok/szomszed/stb, akkor mindenkinek egyesevel allitgatod be a hozzaferest 288 uj telefonra... " Ahol ez szempont ott olyan routert kell venni amiben van Vendég hálózat. Nem tudom manapság egyáltalán lehet-e olyat kapni még amiben nincs.

Mindemellett a MAC szűrés csak annak akadály aki nem akar bejutni a wifire.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2018.06.14. 15:10:15

Tipikusan az az eset, amikor a taxisokat azért utálják az embereket, mert egy jelentős részük egy gyökér, adócsaló, pitiáner, kisstílű bűnöző. Ugyanez a helyzet a GSM-esekkel is. Ahogy nem is igen taxizok, nem is igen vásárolok GSM boltból semmit. Még egy tokot sem tudnak tisztességesen eladni.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.06.14. 16:45:45

@CCnick: MAC szűrés kapcsán pontosan kimondtad a lényeget: Csak annak akadály aki nem akar bejutni. Védeni nem véd, de legalább neked plusz macera, a hamis biztonságérzet miatt még veszélyes is.

Ezzel szemben pl. UniFi féle megoldást használva a menedzselt WiFire ér valamit. És amikor új embert kell beengedni

FDToth 2018.06.14. 17:03:54

@Hernyó bácsi: logika és a gyors olvasás segít majd a nehezebb napokon ;)

HighOnWriting 2018.06.14. 21:55:52

Ez a levelezés... Ezt komolyan gondolta ez a cég? Tessenek lehúzni a rolót.

Terézágyú 2018.06.15. 09:07:55

@Válasszunk:
Attól, hogy egy lakásajtót egy profi két másodperc alatt kinyit, még érdemes kulcsra zárni azt az ajtót...

homar-fan 2018.06.15. 10:49:47

@zuulululu: Már egy low-end router is tudja a "guest" funkciót, ami ad neked netet (akár korlátozott sávszélességgel, időlimittel, stb..) oszt' kalap kabát jónapot, a hálózatra nem enged be.

amindenes.blog.hu 2018.06.16. 10:15:29

Kétségtelen a legolcsóbb dual simes telefon.

Pappcs 2018.06.16. 20:44:28

@Brokkoládé: Hagyjuk már ezt az átlagfelhasznaló dumát. Ennek a mocsok világhatalomnak pont ez a célja, hogy buta, gondolkodni nem kéles fizetőgépeket csináljanak.
Fizetett csicskás bolti eladó rabszolgáknak készült oktatóanyag: " gyanús az ügyfél ha jól informált.." anyátokat!

Lyuck 2018.06.17. 15:02:11

1.Vakon van mindenki... Csabika a posztoló egyértelműen látszik és írja is vett már egy új telefont és most feleslegessé vált... Utazásra telik, de használt telefont visszavásároltatná teljes áron egyből... :DDD Csóró! :D
2. Nem tűnik fel senkinek a levelezésből, hogy este válaszoltak, mikor senki nem elérhető a szervizben... Ráadásul azonosító nélkül írogatott így egyértelműen beazonosítani sem lehetett Csabikát...
3. Ott van, hogy vigye be és elküldik és ha tényleg a szerviz hibázott jóváírják a rinyagépnek... Mit kellett volna tennie a boltnak , addig amíg nem bizonyosodtak meg a vevő állításában adják vissza a pénzt? És ha ez a Rinya Csabika tényleg alaplapot cserélt 2 hét alatt?

Próbálkoznak mindenhol ha meg ellenállásba kerül egyből megy szopkodni a fogyvédelem f**át, közben az államtól lopkod...
Pont az ilyen hányadék, okoskodó hülyék miatt lehetetlenség normális emberekkel találkozni a kereskedelemben... Ezek miatt a következővel is lentebbről indítanak...

Xezs7 2018.06.17. 16:11:02

Csaba! A szerviz rövid i, az ügyedet meg sajnálom. Azt nem igazán értem, hogy a 2 SIM-es telefonra való igény milyen módon befolyásolta, hogy ennél a boltnál vásároltatok. Számtalan más webshop van, ahol ugyanúgy kapsz 2 SIM-es telót, ez már nem egy annyira egyedi dolog, mint mondjuk 8-10 éve.

A bolt tulaja meg egy büdös nagy tahó. Én mondjuk eleve nem bízok meg olyan boltokban, amik csak telefont árulnak. Valahogy a telefonosok mindig a legsunyibb emberek közül kerülnek ki. Inkább vásárolok IT-s webshopban, ahol nem csak telefon van.

Tikakukac 2018.06.17. 16:15:40

@Lyuck:
1. Amikor az Alba ugyanazt csinálta az MSI notikkal, mint a posztolóval a bolt, szerinted a hibás teljesítésre hivatkozva mikor mentek a perek mennyiért vették vissza az 1-2 éves notikat? Segítek: teliáron. Mert ez így megy. Mai napig is minden hasonló esetben a csereigazolás beváltása a termék számlán lévő árára szól. Nem arra, hogy te mit gondolsz éppen.
2. Nem tűnt fel, mert ez nem a hivatalos Samsung szervize, aminek belsős zárt levelezése van erre a célra.
3. Jajaja, egy ilyen boltba vissza mernék ezután adni egy telefont amit egy harmadik félnek kiadnak, aki egy ilyen sztori után nyilván beismeri, hogy kummantottak :DDDD Jézusom. Tudod mit kellett volna tenni? Első körben nem átbaszni a vevőt. Második körben 1 percet arra rászánni, hogy ellenőrizzék amit az ügyfél állít. Ennyi. Csupán ennyi.

"Próbálkoznak mindenhol ha meg ellenállásba kerül egyből megy szopkodni a fogyvédelem f**át, közben az államtól lopkod..."

Mármint ki lopkod az államtól? A szürkeimportozós okosba' szervizeltetős GSM bolt? Ez igaz.

"Pont az ilyen hányadék, okoskodó hülyék miatt lehetetlenség normális emberekkel találkozni a kereskedelemben..."

Egyetértek. Soha annyira mélyponton nem volt még a kereskedelem, mint manapság. De hát ugye itthon az eladó mindig a király volt, a user meg a paraszt. Ezekből nehéz kitörni. De drukkolok a boltnak, hogy dőljön be, lehetőleg végleg és akkor legalább egy cseppet kiszedtünk a fostengerből.

Xezs7 2018.06.17. 16:22:37

@theface: A MAC szűrés szart se ér. Ha valaki fel tudja törni a wifi hálózatodat, (ami egyébként nem annyira egyszerű, mint sokan hiszik), akkor már MAC címet is fog tudni hamisítani. A MAC szűrés egy fölösleges önszopatás. Maximum arra jó, hogy ha a gyereked épp büntetésben van, akkor kizárod a hálózatról az összes eszközét :)

Xezs7 2018.06.17. 16:24:36

@Keményen Trollkodó Kisember: Lehet kapni, csak tudtommal nem fog működni más szolgáltató SIM-ével. Simán lehet egy vállalkozónak 2 száma ugyanattól a szolgáltatótól. Mindenesetre én szolgáltatótól nem vettem még és nem is fogok venni okostelót. Butát még régebben vettem 2-szer.

Xezs7 2018.06.17. 16:28:18

@Kicknick: Pedig igaza van. Még a telefon kézikönyvében is láthatod, hogy dual vagy sem. Ha valami fontos neked a telóban, akkor azt azonnal le kéne tesztelni.

Xezs7 2018.06.17. 16:30:29

@Terézágyú: A MAC cím szűrés kb. a díszborítás az ajtón.

Terézágyú 2018.06.18. 09:06:41

@Xezs7:

Bocs, de nem értem.
Fentebb ezt írtad:
"A MAC szűrés szart se ér. Ha valaki fel tudja törni a wifi hálózatodat, (ami egyébként nem annyira egyszerű, mint sokan hiszik), akkor már MAC címet is fog tudni hamisítani."

Nem olyan egyszerű feltörni a halózatot, de aki megteszi, az tud hamisítani MAC címet???

De hányan tudják feltörni a hálózatot??????

ember a holdon? 2018.06.18. 09:22:24

@Lyuck:
Most regisztráltál, egy hozzászólásod volt....
Te vagy a bolttulaj? Mert akkor érthető a stílus. Mi lenne, ha rájönnél, az eladó a vevőből él, nem fordítva kéne ülni a lovon.

Lyuck 2018.06.18. 09:30:00

@Tikakukac: Persze.. Mindig a boltos a f**z mert volt bátorsága vállalkozni.. Ebbe a blogba megkeseredett leszart emberek járnak fröcsögni... Ez jól látszik... Te is ezekhez tartozol... Erősíted a Bközepét :D

Lyuck 2018.06.18. 09:36:28

@ember a holdon?: Eddig is olvastam a blogot csak ennél már sok volt a vaksi hozzászólás... Jó lenne aki meg ide posztol látná nem mindig a prosztolónak van igaza... Nyaljátok egymás sebeit ordenáré stílusban.. Te is most vádolsz hogy biztos a tulaj ír mert első hozzászólásom... Csak ennyire vagytok vakon...

csomagos 2018.06.18. 11:12:45

@Lyuck: Hát barátom! Ha azt hiszed, hogy azért "bántottak" mert ez az első hozzászólásod, akkor sokkal nagyobb baj van nálad, mint az elsőre feltűnt itt többeknek.

Tikakukac 2018.06.18. 12:50:26

@Lyuck: Csak kicseréltem a te hozzászólásodban az alanyt. Kíváncsi voltam mi lesz a reakció :)
Amúgy nyugodj meg a pult másik oldalán is álltam épp eleget.

Xezs7 2018.06.18. 16:30:23

@Terézágyú: Pont annyian tudják feltörni a hálózatot, ahányan MAC címet tudnak hamisítani.

Xezs7 2018.06.18. 16:32:50

@Lyuck: Ha nem is te vagy a tulaj, akkor is valami közeli érintett lehetsz. Ilyen tahó bagázstól egy zsebkendőt nem vennék, nemhogy szürkén importált telefont.

kurvaanyadhildaszepprobavolt 2018.06.18. 16:40:58

@Lyuck: Epp nem volt panasz faszfej es raertel posztolni a gsm boltodbol?