Tékozló Homár

Tavaly november óta nem képes visszautalni 43 ezer forintot a Wizz Air, de emberére akadt!

2018.08.14. 10:28 | Homár Hilda | komment

wizz_air.png

Mit mást lehetne erre mondani: hajrá, Kitartó WizzAir utas!

Tisztelt Tékozló Homár!

Egy érdekes történetet szeretnék Önökkel megosztani, ami szerintem nemcsak velem fordulhatott elő, de én biztos, hogy végig is fogom vinni azt a megoldásig.

2017. februárjában az a gondolatom támadt, hogy feleségemmel elrepülünk Lisszabonba és hogy ezt pont a WizzAir légitársasággal tesszük majd meg. Korábban is sokat utaztam ezzel a légitársasággal és az volt a tapasztalatom, hogy amikor rendben mennek a dolgok, akkor megbízható a cég. Az utazás 2017 novemberében lett volna.

2017. szeptember 10-én értesítést kaptam a WizzAir-től, hogy megváltozott a járatunk menetrendje és amennyiben nem megfelelő az új menetrend, akkor kérhetjük egyik opcióként a menetjegyünk visszatérítését. Én ezt az opciót választottam. A menetjegyek ára 43 ezer forint volt. Két nappal ezután kaptunk egy e-mailt, amiben 3-7 napon belüli visszatérítést ígértek.

Gondolom, nem lövöm le a poént, de a pénzemet azóta sem kaptam vissza. Panaszt hivatalosan tettem a WizzAir honlapján is a saját formátumukat használva. Először 2018. január 10-én. Erre a levelemre január 22-én azt a választ kaptam, hogy visszautalták a menetjegyek árát. Az igazság ezzel szemben az, hogy ez nem történt meg. A WizzAir ezen levelére válaszoltam is. Ők azonban erre már nem reagáltak.

Ezután 2018. február 12-én ismét panaszt tettem a WizzAir saját formátumán. Erre a panaszra már semmilyen választ nem kaptam.

Ezután 2018. május 3-án ismét panaszt tettem a WizzAir saját formátumán. Erre a panaszra sem kaptam semmilyen választ.

Közben számtalanszor hívtam a WizzAir ügyfélszolgálatát, ahol véletlenszerűen a következő dolgokat állították:

1. állítás: Visszautalták a pénzt. Valóság: Nem kaptam meg.
2. állítás: Visszautalták volna a pénzt, de megváltozott a számlaszámom. Valóság: A számlaszámom nem változott meg. A bankkártyám megváltozott közben (ugyanannál a banknál), a bankom állítása szerint azonban ez nem befolyásolta volna a visszautalást. A bank tájékoztatása szerint visszautalási kísérlet sem történt.
3. állítás: Utánanéznek a helyzetnek és rendbeteszik. Valóság: Ez nem történt meg.

2018.  június 8-án az Európai Únió online vitarendezési fórumához fordultam. A WizzAir azonban elutasította (megtehette, mivel mindkét félnek bele kell egyeznie a vitarendezés ezen módjába) , hogy ezen a fórumon rendezzük a köztünk lévő vitát. Nekik nem lett volna érdekük, hogy rendezzük ezt a vitás kérdést? Úgy látszik nem...

Közben ismét beszéltem az ügyfélszolgálattal 2018. június közepén, ahol végre elismerték, hogy nem küldték vissza a pénzemet. Egyeztettük a bankszámlaszámomat, az IBAN kódomat és egyéb adataimat. Azt ígérték, hogy egy hónapon belül visszaküldik a pénzemet. Vajon miért nem lepődtem meg, hogy ez nem történt meg?

A mai napon (2018. augusztus 6-án) ismét írtam nekik egy panaszt a saját formátumukon, amiben augusztus 31-ig adtam haladékot a WizzAir-nek, hogy visszautalják a pénzemet. Ha ez nem történik meg, akkor szeptemberben bírósághoz fordulok az ügyemben.

Ennyit szerettem volna leírni erről a konkrét helyzetről. Nem tanácsot kérek, mivel meg tudom majd oldani a kialakult szituációt. Csak szerettem volna leírni egy nagyvállalat hozzáállását a saját ügyfeleihez.

A cégeknek is meg kell érteniük, hogy 2018-ban az Európai Únióban ez már nem megfelelő hozzáállás. Az ilyen magatartást a piac fogja büntetni, ahogyan azt teszi most Európa vezető diszkont légitársasága esetében (sztrájkok, járattörlések, munkaerőhiány, rossz média megjelenések, részvények árfolyamesése, stb.).

Az erkölcsi tanulság pedig szerintem leginkább az, hogy olyan nincs, hogy egy cég erkölcstelenül bánik az ügyfeleivel és inkorrekt a pénzügyeiben, de minden másban tökéletesen megbízható. Az én véleményem szerint mivel egy vállalat is egy koherens egész, ezért ha egy cég elkezd így viselkedni az ügyfeleivel, akkor ez később hatással lesz a munkavállalóira is, majd előbb-utóbb a technológiai helyzetére is kihat. Az ilyen esetek nem maradnak izoláltak és előbb-utóbb a morál leromlása más területeken is problémákat, neadj'isten katasztrófákat okozhat.

Biztos vagyok benne, hogy a WizzAir is be fogja látni ezt hamarosan vagy a piac fogja beláttatni vele.

Üdvözlettel:

Kitartó WizzAir utas

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Biyadhoo 2018.08.14. 10:37:57

1st. Kíváncsi leszek a végére:))

borso 2018.08.14. 10:41:27

Fizetési meghagyás ügyvéd/közjegyző által, majd behajtási/felszámolási eljárás indítása. :-)

McZozo 2018.08.14. 11:11:18

@borso: ezt mondanam en is csak azt nem tudom hogy a Wizz meg magyar ceg e es ha nem akkor kulfoldi ceg ellen lehet e ilyet kezdemenyezni magyarorszagrol inditva.

Darth Revan 2018.08.14. 11:29:56

A posztolonak nem a wizzairt kellett volna a sokdaik alkalommal basztatni, hanem fizetesi meghagyassal kellett volna elnie.

www.mokk.hu/ugyfeleknek/FMH-es-annak-vegrehajtasa-FMHVH-az-eljarasrol.php

Darth Revan 2018.08.14. 11:31:40

@McZozo:

Wizz Air Hungary Ltd.

Laurus Offices | Kőér street 2/A | Building B | H-1103 | Budapest, Hungary

borso 2018.08.14. 13:24:58

@McZozo: Lehet. Nekem volt fizetési meghagyásos ügyem osztrák céggel.

Nick-son 2018.08.14. 13:31:59

Tanácsot nem kértél, sokat nem is tudnék hozzá tenni, talán fizetési meghagyással lehetne kezdeni és az peresítésre kerül ha ellentmondanak.

A cégek meg olyanok mint az emberek. Mitől lenne megbízható? Az egyik ember nem foglalkozik a másik bajával, hát a társaságba tömörülő emberek se foglalkoznak a másik bánatával. Legfeljebb igyekeznek azt a benyomást tenni mintha, mert az növeli a terméke eladhatóságát, aztán ha több pénz kell, vagy cefet a helyzet úgy köpik szembe a tisztelt ügyfeleiket mint annak a rendje.

Lehoz Tamas 2018.08.14. 14:01:28

Halkan jegyzem meg, hogy lehet, nem a Wizz a hibás. Én amazon-tol vártam visszatérítést, ami csak nem akart megjelenni a számlámon. Kiderült, mivel hitelkártyával fizettem, arra utalták vissza, nem a számlára. Én meg azt nem figyeltem. Nem lehet, hogy a poszternek arra a hitelkártyára akarták utalni, amit kicserélt? Amúgy képzeljétek, ez az első olyan kommentem ahol nem szidom a wizz-t.

Kondom Keselyű 2018.08.14. 14:23:57

"az volt a tapasztalatom, hogy amikor rendben mennek a dolgok, akkor megbízható a cég."
Igen,es altalaban a muszaki cikkek is mukodni szoktak,amig el nem romlanak :D

Permetező 2018.08.14. 15:39:26

Szombaton kint voltam a piacon de nem láttam a wizairt sehol. Úgy látszik tényleg elbántak vele.

Darth Revan 2018.08.14. 16:09:02

@Lehoz Tamas:

Ha nem szunteti meg a szamlat, akkor nem szamit, hogy a kartya lejart/elveszett/letiltottak, megkapta volna, ha a wizzair utalta a penzt

Balfredo Alfredo 2018.08.14. 16:11:54

"Az ilyen magatartást a piac fogja büntetni, ahogyan azt teszi most Európa vezető diszkont légitársasága esetében"
Igazad legyen! De láttunk már olyat, hogy valamely céget kivontak a piaci folyamatok alól. Vagy a sztrájkra a cég szrájktörőkkel válaszolt.
Kitartást a pénz visszaszerzéséhez! Az összeg is jelentős, de az elv is az: a szolgáltató maga ajánlotta fel a pénz visszatérítését, mint lehetőséget, tehát tartsa már be a saját szabályait!

chili wili 2018.08.14. 17:50:06

@Lehoz Tamas: hasonlóra tippelek. Ilyenkor nem utalni szoktak, hanem a fizeteskor használt kartyán közvetlen jóváírni. Ehhez a kártyaszámra van szükségük, amit ugye tudtak, mert a posztoló a fizetéskor megadta. De közben új kártyát kapott, vélhetően új számmal és új érvényességgel.

Darth Revan 2018.08.14. 17:58:32

@chili wili: nem számít, akkor is jóvá írják.

Lehoz Tamas 2018.08.14. 18:13:30

@Darth Revan: amint említettem az én esetemben nem tették. Igaz, nem Magyarország, szóval lehet nem ugyanaz a szitu.

ordasbacsi 2018.08.14. 18:19:48

Megis érdemelted amiért fapadossal repülsz!

Lehoz Tamas 2018.08.14. 18:55:15

@ordasbacsi: pont az, hogy nem repült fapadossal... :)

Kánikula 2018.08.14. 19:55:13

@Darth Revan: nem 100%. főleg ha másik végén az Erste próbálja felderíteni a pénzt...

ételizésítő 2018.08.14. 20:01:45

@chili wili:
A kártyához tartozik egy számlaszám (a hitelkártyához is), arra a számlaszámra írnak jóvá.
És a számlaszám akkor is marad ugyanaz, ha a kártyádat kicserélik, és megváltozik a kártyaszám.

chili wili 2018.08.14. 20:05:05

@ételizésítő: kártyás fizetéskor a másik fél nem tudja meg a számlaszámodat. Kártyára történő jóváírás nem számlaszám alapján történik. Pl boltban is jóvá tudnak írni a kártyán összeget, ami azonnal megjelenik, banki naptól függetlenül. Ez a művelet nem azonos az átutalással, hidd el.

ételizésítő 2018.08.14. 20:20:52

@chili wili:
És hol jelenik meg, okoska?
Bizony, a számládon. A kártyán nincs semmi.

Aliexpresses rendeléskor is kaptam már jóváírást, és bizony a számlán jelent meg az összeg. Hiába a hitelkártyaszámot adtam meg.

chili wili 2018.08.14. 20:23:10

@ételizésítő: okoska. Nyilván a számládon jepenik meg, okoska. Idézd, okoska, hogy hol írtam ennek az ellenkezőjét, okoska. Segítek, okoska. Azt írtam, okoska, hogy ha a kártyaszám, amit megadsz, érvenytelen lesz új kártya kibocsátása miatt, akkor a jóváírás sikertelen lesz. Okoska.

ételizésítő 2018.08.14. 20:39:06

@chili wili:
Okoska, mivel a kártyaszámod a számlaszámhoz kapcsolódik, akkor is az adott számlára megy az összeg, ha közben kicserélik a kártyádat, ugyanis a rendszer ezt tudja.
Ha hülye vagy hozzá, okoska, legalább ne erősködj a hülyeségeiddel.

Ezt írtad, te barom:
"Kártyára történő jóváírás nem számlaszám alapján történik."
Hát hogy a faszba, okoska? Gondolod, hogy ráírják a kártyádra fizikailag? Esetleg Józsi boltos filctollal?

Zsolt Newman 2018.08.14. 20:48:28

Nagyon sok mindenben hasonló képen jártam velük.Nem reagáltak a különböző megkereséseimre. Csak az ügyvédi felszólításra kaptam vissza a pénzem.

chili wili 2018.08.14. 20:48:42

@ételizésítő: oh my... Te tényleg funkcionalis analfabéta vagy :-D
"Kártyára történő jóváírás nem számlaszám alapján történik."
Ez annyit jelent, hogy amikor közvetlenül a kártyára írnak jóvá, akkor ahhoz NEM KELL MEGADNI A SZÁMLASZÁMODAT!
Ahogy vásárláskor sem utalsz a boltnak, hanem oly módon emelik le a számládról a pénzt, hogy bedugod a kártyádat abba a kis furán világító izébe, ugyanígy jóváíráskor sem kell megadnod a számlaszámodat.
Sehol nem írtam, hogy ne a számlán jelenne meg, vagy pláne hogy filctollal bármit is ráírnának a kátyádra, hacsak nem a pin kódodat, te szőke! Azt írtam, nem számlaszám ALAPJÁN (szinonimái ebben a kontextusban: ismeretében, megadásával) történik. Nem tudom, így már erthető?

lobster thermidor 2018.08.14. 21:49:06

"Amikor rendben mennek a dolgok, akkor megbízható a cég..."
Ezen a mondaton amióta olvastam, azóta kacagok.

dr. Trebitsch 2018.08.14. 22:00:24

"Egyeztettük a bankszámlaszámomat, az IBAN kódomat és egyéb adataimat."

chiliwili, szerinted a kártyához milyen IBAN kódot egyeztetett a posztoló?

dr. Trebitsch 2018.08.14. 22:07:24

Én csak azt nem értem, hogy olvasni nem tudók minek szólnak hozzá?
A posztoló ezt írta: "Egyeztettük a bankszámlaszámomat, az IBAN kódomat és egyéb adataimat." Most akkor milyen kártyaszámról erősködnek? Ha egyszer IBAN számos számlaszámról van szó, akkor mit erősködnek a kártyás mitugrászok? Ráadásul írja is a posztoló később, hogy nem elismerte a WIZZ, hogy nem is utalt.

Jack__Bauer 2018.08.14. 22:41:39

@chili wili: a kártya lejárta, cseréje teljesen irreleváns a terhelés/jóváírás szempontjából. Autót béreltem, hitelkártyával. Fél évvel később jött a gyorshajtási bírság. Időközben lejárt a hitelkártya, és kaptam egy újat, más kártyaszámmal, lejárattal (nyilván) és cvv kóddal. Az autókölcsönző röhögve beterhelte a bírságot (+kez.költséget) a hitelkártyához tartozó számlámra anélkül, hogy ismerte volna az új kártyám adatait, vagy a bank bármit is kérdezett volna tőlem.

Lola_bola 2018.08.14. 23:14:21

Ha ez szamit, engem, mint ügyfelet mar reg elveszitettek. Gyakran utazom Mo.-Nemeto. között ilyen-olyan okbol, de valasztom inkabb az autot, mint közlekedesi eszközt. Pedig nem mindegy, h 1,5 orat utazom, vagy 10-et. De mar annyi borsot törtek az orrom ala, hogy köszönöm, többet nem kerek belölük. De a masik remekbeszabott diszkont legitarsasagbol sem, aminek a nevet le se irom inkabb, mondvan a negativ reklam is reklam...

Majmász Gedeon 2018.08.14. 23:59:56

Európai Únióban -> Európai Unióban

chili wili 2018.08.15. 05:15:55

@Jack__Bauer: értem, akkor nem ez történhetett, marad a legvalószínűbb, a wizz híres ügyfélkezelése. Eszem ágában sem volt védeni őket, én sosem utaznék velük, pedig ők reptetnének a legolcsóbban haza onnan, ahol élek. Marad a fizetési meghagyás, de érdemes lenne egy ügyvédi felszólítást megpróbálni előtte, ahogy írták előttem.

chili wili 2018.08.15. 05:19:48

@dr. Trebitsch: csak lehetőségként merült fel az első utalás elmaradásakor, hogy hátha nem is utalni próbáltak (ott még nem volt szlaszám egyeztetés). A második utalás elmaradása teljesen egyértelmű, hogy a wizz sara, és 99%-ig az első elmaradás is, ismerve a céget.

chili wili 2018.08.15. 05:23:32

@dr. Trebitsch: első alkalommal nem írt IBAN egyeztetésről, én kizárólag arra értettem a kártyás jóváírést, mint szalmaszálat. Azután, hogy az ügyfszolg IBANt kér, már nincs mentsége a wizznek.

Darth Revan 2018.08.15. 09:20:48

@chili wili:
a lejart kartyara visszautalt osszeg is megjelenik akar a folyoszamladon akar a hitelkartyaszamladon.

Basz-ommm 2018.08.15. 10:13:08

@chili wili: Elismerte a wizz, hogy tartozik és azt is hogy meg sem próbálta elküldeni a pénzt. Egyéb kérdés?
Egyébként egy közeli rokonom a wizznél stewardess és hát nagyon gáz a cég. Példaképp a repülő takaríását is magas sarkuban kell elvégezni. Hölgyek? Urak? Valaki szokott még magas sarkuban takarítani?

Jóska Pista 2018.08.15. 10:25:51

@Basz-ommm: "Hölgyek? Urak? Valaki szokott még magas sarkuban takarítani? "

Én már sokszor láttam a tévében magas sarkúban takarítókat. Sőt, általában harisnyakötő is van rajtuk, vagy combfix.

-----------------------------------------
Kedves Kitartó,

légyszi decemberig ne számold fel a céget, mert addig az időpontig vannak náluk jegyeim.

DarkWolf 2018.08.15. 11:35:42

Nekünk is hasonló sztori volt, jogtalanul 100 eurós büntit beszedtek tőlünk csomagbüntiként és noha utólag elismerték a tévedésüket, azóta se kaptuk vissza a pénzt

Szemét féreg banda az egész.

chili wili 2018.08.15. 12:26:38

@Basz-ommm: jaj, eszem ágában sincs a wizzt védeni, tetű cég nagyon, tudom jól.

BvZ 2018.08.15. 13:31:36

Hasonlo cipoben jartam en is. Kicsivel tobb mint egy ev, 150 ezer ft. Szamtalan level, szamtalan igeret. Lehet hogy csak a veletlen muve, de miutan az utolso levelben felhoztam a birosagot, ugyvedet es a mediat par napon belul visszaerkezett a penz...

VELOCIRAPTROLL 2018.08.15. 22:50:38

Engem gyikka valtoztattak. Vegul persze elrepulhetem, csak a karanten volt rohadt hosszu erkezes utan.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.08.16. 08:52:17

@Darth Revan: A fizetési szolgáltatók jelentős része nem teljesít olyan fizetési vagy visszatérítési műveletet, amiben lejárt kártya vesz részt. Ha a Wizz Air vagy a posztoló bankja ezt nem támogatja, akkor nem megy vissza a pénz, marad az átutalás.
süti beállítások módosítása