Tékozló Homár

Köhög az OTP e-gépkocsinyeremény-betét visszaváltása

2019.01.24. 11:52 | Homár Hilda | 31 komment

screenshot_2019-01-24_07_31_46.png

A szocializmusban óriási népszerűségnek örvendtek az autónyeremény-betétkönyvek, amikkel a szerencsések a Merkur-lista és hosszú évek várakozása nélkül válhattak mondjuk Zsiguli vagy Wartburg tulajdonosokká. A gépkocsi piac megnyitása aztán betett ennek az üzletágnak, de képzeljétek, gépkocsinyeremény-betét ma is létezik, sőt, van e-nyereménybetét formájában is! Igaz, köhög, mint Trabi az érdi dombon felfelé.

Kedves Homár,

Mivel nem vagyok sikeres ember, ezért a megtakarított pénzem egy részét e-gépkocsinyeremény betétben tartom az OTP-nél.

Mivel mindenórás kismama vagyok, gondoltam visszaváltok egy bizonyos összeget a biztonság kedvéért.

Ezt múlt hét óta próbálom megtenni, azonban minden alkalommal hibát jelzett a rendszer, és kérte, hogy próbálkozzak később. Mivel most nagyon rá is érek ezt rengetegszer megtettem az elmúlt 7 napban.

Természetesen az OTP net bankjában többször jeleztem a problémát üzenet illetve ügyfélszolgálatossal történő csetelés formájában, ahol azt az információt kaptam, hogy nem tudják mikor áll helyre a rendszer, de fáradjak be egy bankfiókba, és ott majd visszaváltják. Ezt akartam elkerülni, hiszen már nem érzem magam mobilisnak, csúszós, havas jeges időben főleg nem. Ráaádásul volt egy rossz előérzetem, hogye-betétkönyv esetében nem fgnak tudni segíteni a bankfiókban.

Ma (2019.01.21) újból megpróbálkoztam a visszaváltással, ugyanúgy nem sikerült. Így kénytelen voltam mégis befáradni egy bankfiókba. Természetesen azt a választ kaptam amit vártam, ők az e-betétkönyveket nem tudják visszaváltani.

Ezen már nagyon ideges lettem, így betelefonáltam az ügyfélszolgálatra, ahol állították, hogy márpedig a bankfiókokban is be tudják váltani.  Tettem még egy kétségbe esett kísérletet az online felületen chat formájában választ kapni, ahol most azt az információt kaptam, hogy valóban nem lehet e-betétkönyvet a bankfiókban visszaváltani. Itt tartunk most, az OTP-nél fogalmatlanok, a pénzemhez pedig nem jutok hozzá. 

Nem tudom, hogy ilyen esetben a fogyasztóvédelem mit tud tenni, vagy hol tudnék panaszt tenni. Van esetleg még valaki,  aki ugyanezeket a köröket futja Homár olvasók közül?

Köszi szépen,

Bogi

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Serivor 2019.01.24. 11:56:58

OTP... beszántani, sóval behinteni a helyét. Már vagy 30 éve meg kellett volna tenni...

juhaszvik 2019.01.24. 12:12:24

vagy szemét az otp (direkt nehezíti a folyamatot), vagy inkompetens. egyik sem vállalható.

Quuuziii 2019.01.24. 12:13:54

@Serivor: Ha minden céggel megcsinálnák ezt, amire a magadfajták ezt rámondják, akkor már nem lenne egy cég sem sehol. :)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.24. 12:18:15

@juhaszvik1: általában az utóbbi. az esetek 90%-ában, ha csak úgy odamész valami semmi üggyel, vagy általános ügyintézés címszóval (értsd nem hitel, hitelkártya, nagy összegű ki- vagy befizetés és hasonlók), akkor egy mezítlábas ügyintézőhöz jutsz, akinek az utalás indításon túl minden meghaladja a képességeit. Semmilyen kérdésre nem tud válaszolni, vagy pedig valótlanságot állít. Ilyenkor írásban meg kell reklamálni, akkor csodák csodájára mégis elintéződik valahogy.

Serivor 2019.01.24. 12:36:01

Egyébként, hogy valami hasznosat is mondjak, az OBA pont erre való: ha a bank nem tud fizetni, akkor az OBA fizet helyette. Hozzájuk kell fordulni.

Paeonia 2019.01.24. 12:48:36

Kedves Bogi!
Itt tudsz az OTP ellen panaszt tenni: www.mnb.hu/fogyasztovedelem/penzugyi-panasz
Nem csak a visszaváltás nemműködése miatt, hanem az OTP-től kapott félretájékoztatás miatt is.
www.mnb.hu/fogyasztovedelem/penzugyi-panasz/mit-tegyunk-ha-penzugyi-panaszunk-van/hova-fordulhatok-kerelmemmel-vagy-keresetemmel#1

Nancsibacsi 2019.01.24. 13:25:16

Panaszt kell tenni, mert másból nem értenek. Állami számvevőszéknél is van lehetőség erre. Aztán ha visszakaptad a pénzed, szépen szüntesd meg minden OTP érdekeltségedet, és menj egy normális bankhoz, ahol nem 4 elemi végzettségűek ülnek az ügyféllel szemben.

Laredo 2019.01.24. 13:41:37

Nekem anno a Groupamás lakásbiztosítás miatt kellett többször vitába szállnom az OTP-vel-igen velük,nemcsak a biztosítóval,dobálgatták ide-oda az ügyet,mint tanácstalan kézilabdás a labdát... alapvetően nem vagyok agresszív ,,denekemjogaimvannak" asztalcsapkodó ügyfél, de muszáj volt hangnemet váltanom, és a sokadik hívásra elkezdtem üvöltve ,fenyegetve beszélni, sőt mondtam,hogy mivel 2 gyerekkel a hátam mögött fenyegetnek,hogy az általuk szarul megkötött biztosítás ,,nemfizetése" miatt viszik a fejem fölül a lakás,ha kell a szokásos keddi MLSZ FEB (Fegyelmi Bizottság) ülésre rúgom az ajtót,hogy Csányi ,,úr" hátha tud segíteni a gondomon... sajnos(vagy nem sajnos) ezután elkezdtek érdemben foglalkozni a dologgal,és nem sokkal később meg is oldódott az ügy.

Szégyen, és sajnálatos, de ilyen helyzetekben az ugatolás jobban kifizetődik, mint a szép szó...

230e 2019.01.24. 13:43:38

@Serivor: Kb. félévent én is ezen agyalok, aztán meghallgatom a család többi bankos sztoriját, és ez a maximum szarból fosba menetel.

Darth Revan 2019.01.24. 13:46:40

Nem a fogyasztó védelemnek, hanem az MNB- nek kell bejelentést tenni

yuden 2019.01.24. 19:18:55

"Erről az internetbank belépő oldalán értesítettük ügyfeleinket. " Nem értesítettek. Mindig volt egy értesítő sáv (valami épp nem működött), de sosem a gépkocsi nyereménybetétről. (Tavaly év végén valóban ki volt írva, hogy karbantartás miatt nem lehet venni. Emlékszem, mert venni szerettem volna, talán olyan 30-31-e körül.) Idén újra próbáltam 14-től, de nem sikerült, a végén mindig elutasító SMS-t kaptam. Rákérdeztem, és 18-án azt írták, hogy központi hiba van. Számomra nem okozott fennakadást, de akkor sem volt kiírva egyszer sem.

atiro 2019.01.24. 22:47:17

Akkor nekem szerencsém volt. Múlt pénteken ugyanezzel a problémával bementem a Babér utcai fiókba, ahol persze nem találkoztak még ilyennel, viszont telefonáltak egy csomót és 15 perc múlva a számlámon volt a pénz. A végén elnézést kérek, hogy várnom kellett. Esetleg próbáld meg ott, ők már legalább tudják, hogyan kell :)

Zuzer78 2019.01.25. 08:05:23

Mivel az OTP már válaszolt, gondolom tárgytalan. Mivel kismama vagy talán a kispapa is intézkedhetne. Mivel az ügyintéző béna volt, tegyél panaszt.

Terézágyú 2019.01.25. 09:56:16

A szokásos ungarisse dilettantizmus. A központ hoz mindenféle döntéseket, szabályokat (amelyek gyakran egymásnak is ellentmondanak), és nem veszik figyelembe, hogy a pult mögött NEM tapasztalt bankosok ülnek, hanem kezdők/frissen betanítottak, ugyanígy a webes rendszert olyanok fejlesztik, akik soha életükben nem használtak ilyen rendszert (fogalmuk sincs, hogy mit kellene tudnia egy ilyennek) stb. stb.

neduddgi99 2019.01.25. 11:11:55

Hát, nem tudom kinek hogy működik a rendszer, de most próbáltam ki simán visszaváltottam egy 10 ezres betétkönyvet kb 3 perc alatt....igaz ez előtt sem volt problémám se értékpapírral se betétkönyvvel... Joe

Kotit 2019.01.25. 11:36:42

Véletlen vajon, hogy ennek a posztnak a tetején OTP e-takarék reklámot látok?

Im just here for the comments 2019.01.25. 13:20:06

@Kotit: az nem reklám, hanem a kép a blogposthoz.

_B_ 2019.01.25. 13:42:19

nekem működik. Amúgy is vissza akartam váltani, mivel kamat híján szinte nincs nyereményautó, a lottónak nagyobb esélye van.
Szóval most visszaváltottam az összeset, azonnal ott volt a folyószámlámon a pénz.

Xezs7 2019.01.25. 14:13:59

@Quuuziii: az OTP-nél tényleg jogos. Egy szoci nagymamabank, semmi több.

Xezs7 2019.01.25. 14:19:06

@neduddgi99: Az ilyen "nekem megy, neked nem" típusú hibák mögött általában adathiba szokott lenni. Egyik ügyfél anyagában van egy adat, a másikban meg nincs, vagy hibás. Jellemzően az újabb ügyfelek adatai szoktak naprakészebbek lenni, mint a régiek. A régi ügyfelek adatai rengeteg konverzión mennek át az évek során, vagy előfordulhat, hogy egy fejlesztés után az adatbázisban egy új mező kötelező lesz, de a régi ügyfeleknek elfelejtik adatokkal feltölteni azt a mezőt. Ha elég kevés ügyfelet érint, akár évekig is hibás lehet.

blueby 2019.01.25. 15:12:28

Szerintem - ha még nem próbálta - próbálja meg egy másik böngészővel. Nálam már többször is bevált, különböző hibák során.

Xezs7 2019.01.25. 17:00:24

@blueby: Az meg a legtöbbször azért válik be, mert a helyi tárhely (cache) tartalmaz valami olyan régi file-t, amivel nem tud mit kezdeni a program. Ezért mikor az ügyfél egy másik böngészővel próbálja, amivel nem szokott netbankolni, ott működik, mivel ott nincs meg annak a weblapnak a helyi tárhelye. Épp ezért böngészőváltás előtt érdemes a cache-t törölni az eredetileg használt böngészőben. Egy normálisabb ügyfélszolgálat ezeket elmondja egyébként, csak hát az ótépé az nagymamabank, mint írtam :)

Xezs7 2019.01.25. 17:02:03

pont a lényeg maradt le
*érdemes a cache-t törölni az eredetileg használt böngészőben ÉS ÚGY MEGPRÓBÁLNI ÚJRA UGYANAZT A FUNKCIÓT UGYANABBAN A BÖNGÉSZŐBEN

Quuuziii 2019.01.25. 19:05:17

@Xezs7: te nem cibes vagy ugye? Ha az otp nagymamabank, akkor a cib n is tudom micsoda. Óvodásbank. Fiatal, életerős, csak lópaszt nem tud. Legalábbis az online felülete.

Xezs7 2019.01.26. 12:34:27

@Quuuziii: Nem vagyok CIB-es így nem tudom, hogy milyen. Lehet van az OTP-nél szarabb, de ahhoz nagyon kell igyekezni :)

Balfredo Alfredo 2019.01.26. 15:04:03

A topikhoz kapcsolódó első fb-os hozzászólás a zOTP semmitmondó és hazug levele. Vajon hány hasonlóan semmitmondó és hazug levelet küldtek ki csak azon a napon? Ötvenet? Ötszázat? Ötezret? Ráadásul félő, hogy a levelet valamilyen mesterséges intelligencia írta.
A banknál, úgy tűnik, arra van minden ügyintéző (mind az emberek, mind a robotok) kiképezve, hogy hártson, tereljen, tagadjon, másra mutogasson, ne a kérdésedre válaszoljon. Az egyetlen dolog, ami működik, bár az is egyre kevésbé, ha személyesen és írásban teszel panaszt.
Ráadásul ezzel a bankkal nem nagyon tudsz mit kezdeni, annyira be van ágyazva a rendszerbe.

evilwolf 2019.01.28. 16:54:05

Így jár, aki az ótépével seftel. Tele van rossz példával, mégis önként mennek a kénköves útra a zemberek.
Az otp telefonszáma is sátáni, kétszer van benne a 666

Jó Estét 2019.01.29. 09:32:11

MNB a bankok felugyeleti szerve, mikor nekem param volt irtam nekik, cc a bank. Masnap hivtak h megoldottak a problemat es meg kaveval is megkinaltak :) Cib Bank volt ez egyebkent, de gyak a piacon levo osszes bankot kiprobaltam, mind pont ugyanolyan kaki, sztem direkt osszebeszelnek h ne kelljen fejlodni. Az OTP-nek legalabb az uj automatai menok, meg a netbank is amikor mukodik :)

Jó Estét 2019.01.29. 09:33:49

@Xezs7: az igazi szoci nagymamabank az a Bidapest Bank, minden fiokjuk ugy nez ki mintha 72 ota nem ujitottak volna fel, a szemelyzetet is beleertve...

Xezs7 2019.01.30. 08:55:34

@Jó Estét: Na, majd benézek egyszer, felkeltetted a kíváncsiságom :)
süti beállítások módosítása