B. két Booking.com-os tapasztalatát írta meg nekünk, ebből az egyik bosszantóbb, mint a másik. A második pedig még fájdalmas is: a lépcsőn teleltetett muskátliktól nem lehet rendesen elférni, aminek baleset lesz a vége. De kinek az érdekeit védi ilyenkor egy szállásadó oldal? A szállásét, vagy a vendégét? B-nek van erre egy elmélete.
Levelemben azt a kérdést szeretném (természetesen a saját tapasztalataimra alapozva) megvizsgálni, hogy a booking.com (és más nagy szállásfoglaló portálok) kinek az érdekeit képviselik igazából a saját érdekeiken túl: a vendégekét vagy a szállásadó partnereikét. Sokan persze gyorsan rávágnák, hogy a szállásadó partnerekét, hisz tőlük jön közvetlenül a bevétel. Akik ezt gondolják, igazuk lehet, s talán a levelet sem érdemes végigolvasniuk.
2011 óta foglalok rendszeresen a booking.com-on keresztül. 60 felett jár a megvalósult foglalásaim száma. Az esetek túlnyomó többségében nem volt különösebb probléma. A foglalás mindig gördülékenyen zajlott. Legfeljebb a szállás nem volt egészen olyan, mint amilyenre az oldalon megadott információk alapján számítani lehetett volna. Két esetben ugyanakkor olyan súlyos problémák jelentkeztek a szállásadó részéről, hogy a booking.com ügyfélszolgálatához fordultam.
Az első eset még a budapesti vizes világbajnokságot megelőző időszakban történt. 2017 júliusában egy hétre foglaltam le egy szállást Budapesten és a lefoglalt időszak részben egybeesett a világbajnokság időszakával. Ennek ellenére viszonylag kedvező áron sikerült lefoglalnom a szállást. A szállásadó közben valószínűleg kapcsolt, felismerte, hogy abban az időszakban nagyot lehet kaszálni, és arra hivatkozva, hogy érvénytelen a hitelkártyám, végül lemondta a foglalást. Először csak a hitelkártya adatokat kérték be újra arra hivatkozva, hogy nem működik a kártyám, aztán (elvileg) ismét elvégezték az ellenőrzést, majd megint csak jelezték a hitelkártya érvénytelenségét. Közben a szállásadóval és a booking ügyfélszolgálatával is felvettem a kapcsolatot. Ez utóbbival azért, mert már sejtettem, hogy valamiféle turpisság lehet a háttérben.
A foglalásomat végül minden erőfeszítésem ellenére egy újabb hitelkártya hitelesítési kísérlet után törölte a szállásadó azok után is, hogy a booking is ellenőrizte és rendben találta a hitelkártyát, amit számos más foglalásnál sikeresen használtam az eset előtt és után. A booking ügyfélszolgálata többszöri megkeresésre sem tett érdemben semmit. A foglalás szállásadó általi törlésének magyarázatára alkotott elméletem annyiban megerősítést nyert, hogy az adott időszakra a korábbi ár közel kétszereséért lehetett volna a törlés után foglalni az adott szálláshelyen.
A második eset a közelmúltban történt. A szállásra adott értékelésemből kiderül, hogy mi volt a probléma a szálláshellyel, így az értékelést szó szerint idézem:
„Az emeleti szobába vezető csigalécső rosszul van kialakítva (nincs kapaszkodó). Ezen felül a lépcső szélesebb része tele volt pakolva virágokkal (így oldották meg az udvari virágok téli tárolását). A rossz kialakítás és a telepakolás következményeként a párom a lépcsőn már az első alkalommal lefelé jövet megcsúszott és eltörte a bokáját. Mentővel szállították a bajai kórház sürgősségi osztályára. A szállást ezután természetesen nem vettük igénybe, nem tértünk oda vissza, és a kórházi ellátást követően elhagytuk a várost. A szállásadó egyáltalán nem állt a helyzet magaslatán. A lépcsőn az esés következtében összetört virágcserepet és a kiömlött földet nem takarították el a mentők érkezéséig, így a lejutás a mentősöknek (a hordszékkel) is nehezítve volt. A panzióval együtt üzemelő kávézóban mindeközben zavartalanul folyt a vendégek kiszolgálása. Az egyik vendég segítségnyújtás címén tolakodóan közeledett, s kötözködött, miután szóvá tettem, hogy a baleset legalább részben a vendéglátó hibájából következett be.”
Az értékeléshez tartozó pontszám végül annak ellenére is 1,0 lett, hogy nem mindent értékeltem a legrosszabbra (pl. tisztaság) az alapján, amit a rövid ott tartózkodási idő alatt tapasztaltam. Az értékelés nem jelent meg a booking oldalán. Amikor az ügyfélszolgálaton rákérdeztem ennek az okára, azt a magyarázatot kaptam, hogy „Szerződési feltételek szerint törölt foglalásra, illetve ha a vendég nem szállt meg a szálláshelyen, nem lehet értékelést publikálni”. Az értéklelésre ugyanakkor a booking kért fel annak ellenére is, hogy végül nem szálltunk meg a helyen. Az értékelés jó ideig függőben volt, tehát nem utasították el egyből, mint ahogyan a hivatkozott szabályzat szerint szükséges lett volna. Az értékelés részeként meg lehetett indokolni, hogy miért hiúsult meg a foglalás és a booking számára kiderülhetett, hogy tartózkodtunk a szálláshelyen. Sajnos kénytelen vagyok azt feltételezni, hogy az értékelés igazából annak tartalma és az adott pontszám miatt nem jelenhetett meg. Úgy gondolom, hogy a booking ebben az esetben (is) a szállásadó érdekeit figyelembe véve járt el egy olyan értékelést eltitkolva, ami igencsak fontos lehet későbbi vendégek számára. A szálláshely még annyit sem kell tegyen, hogy eltávolítja a virágokat a csigalépcsőről, korlát felszereléséről nem is beszélve.
A fent leírt két eset bennem azt az egyértelmű véleményt alakította ki, hogy nem érdemes arra számítanom, hogy a booking (vagy más szállásfoglalási portál) az én érdekeimet fogja figyelembe venni, ha egy szállásadóval meggyűlik a bajom. Ők egyszerűen nem akarnak egyetlen szállásadót sem kizárni vagy szankcionálni, ezáltal csökkentve a választékukat, ami esetleg azt eredményezheti, hogy más portálok szélesebb kínálatából válogatnak majd a leendő vendégek. Ezzel a gyakorlattal pedig olyan szállásadóknak is lehetőséget nyújtanak, akiknek semmi keresnivalójuk nem lenne ezen a piacon.
Lalikám 2020.01.17. 10:46:07
cmx85s 2020.01.17. 11:33:50
A másodikról meg azt gondolom, hogy egy értékelést a megjelenése előtt ellenőriznek, az értékelés kérése viszont egy automatikusan kiküldött emil, szal simán lehet, h a booking szabályzata szerint tényleg nem jelenhet meg az értékelés, ha nem szállt meg ott a vendég, de ez csak a manuális ellenőrzéskor derül ki.
Opportunista mikroba 2020.01.17. 11:34:31
Drago Brutic1 2020.01.17. 11:41:54
Túl sok a feltételezés. (a posztoló tudja, mi miért történik, de mások mindig tagadják. )
60 felett foglalt a Bookingon, semmi baja nem volt, most azonban rögtön kettő is.
Na és a logikai bakugrások:
"a párom a lépcsőn már az első alkalommal lefelé jövet megcsúszott és eltörte a bokáját." -később viszont leírja, nem tértek vissza utána. Akkor mi az hogy első alkalom?
"A lépcsőn az esés következtében összetört virágcserepet és a kiömlött földet nem takarították el a mentők érkezéséig." Tényleg ez volt a legfőbb baja, miközben a mentőket várták?
"A panzióval együtt üzemelő kávézóban mindeközben zavartalanul folyt a vendégek kiszolgálása." Végül is mit kellett volna tenni? Nemzeti gyásznapot hirdetni?
"Az egyik vendég segítségnyújtás címén tolakodóan közeledett, s kötözködött" WTF???
Bárkinek megvan ez a kép? Kötözködő elsősegély, vagy mi?
"Sajnos kénytelen vagyok azt feltételezni, hogy az értékelés igazából annak tartalma és az adott pontszám miatt nem jelenhetett meg. " Na ez az, ami nem létezik. Azért nem jelent meg, mert a foglalás végül is érvénytelen lett (nem történt fizetés) és nem volt hozzáférésük a véleményezéshez. Másrészt épeszű ember ilyen esetben nem értékelgetni kezd, hanem kárigényt érvényesíteni a szállásadóval szemben - ha egyáltalán igaz lenne a történet.
KaTe 2020.01.17. 11:50:56
Először is: Nem körülötted forog a világ. Másodszor: Nagyon ködösen fogalmazol. Feltételezem néhány -számodra kevésbé, de a történet(ek) szempontjából azért lényeges - elem kimaradhatott a beszámolódóból.
Ha jól értem, ott volt a csigalépcsőn egy halom virág, aminek alapesetben semmi keresnivalója nem lett volna ott, hiszen zavarta a közlekedést, a lépcső rendeltetésszerű használatát, de ti ezt nem jeleztétek a szállásadónak, inkább bukdácsoltatok rajta. Ügyes!
Nekem úgy tűnik, hogy a foglalásotok összegét végül teljes mértékben elengedte a szállásadó, holott biztosan volt olyan kikötés, hogy lemondani csak az érkezés napjától X időpontig lehet. Szóval miért is nem volt a helyzet magaslatán? Ez azért nem egy elhanyagolható gesztus.
Ha jól értem, kártérítési igényeteket a mai napig nem jeleztétek a szállásadó felé, holott feltételezem a szállásadó is rendelkezik valamiféle biztosítással, jó esetben felelősségbiztosítással is, pont az ilyen esetekre. Ti nem éltetek ezzel, tudja a franc, hogy miért. (nyilván, mert nem csak a párod, hanem a történet is sántít valahol)
Párod nyilván hetekig tök jól érezte magát a bokatöréssel, a munkáját is biztosan el tudta így látni, főleg, hogy ilyen jellegű sérülés után már jobban kell vigyáznia, mert a bokaszalag bizony kevesebbet bír. Javaslom, a jövőben ne tervezzetek pl. maratoni futást. Ez ugye nem prioritás? A lényeg, hogy a booking szemét, mert nem jelenítette meg a véleményed. Gratulálok.
nagyonköcsögduda 2020.01.17. 12:14:27
ߣ[tíł!!!
Ezt FDToth-nak írtam, ha esetleg megjelenne. Ő biztos fogja érteni.
ekat 2020.01.17. 12:45:16
:D
Terézágyú 2020.01.17. 12:48:23
Baluci 2020.01.17. 12:50:42
ekat 2020.01.17. 12:51:03
Nem tudom, hogy a szállasadónak jelezhet-e direktben kártérítési igényt, mivel semmiféle jogviszony nincs köztük. Mindketten a Booking.com-mal szerződtek.
ekat 2020.01.17. 12:54:10
1., És ez miért is releváns? (És.... izé.... téged mennyiben érint?)
2., Pl. én is voltam már olyan (egy darab) úton, ahol autóval jártunk egy országot, és sok szállodát foglaltam.
GiaMarie 2020.01.17. 13:12:07
KaTe 2020.01.17. 13:17:54
A Booking.com ügynöki tevékenységet végez, piacteret biztosít, valamint közvetít a szállásadó és a vendég között. A szerződés a szállásadó és a vendég között jön létre. Sikeres üzlet esetén a Booking.com az ELŐZETESEN megállapodott jutalékigényét (profitját) érvényesíti a szállásadóval szemben. Erről számlát állít ki a szállásadónak. A szállásadó számlát állít ki a vevőnek a jutalékkal levont összegről.
Idézet a Booking.com ASZF-ből:
A Platformon keresztül cégünk (Booking.com B.V. és (szolgáltató) társcégei) egy internetes felhasználói felületet nyújt, amin keresztül az Utazási Szolgáltatók (hivatalos minőségükben, vállalatok között kereskedelem (B2B) vagy fogyasztói kereskedelem (B2C) keretében) meghirdethetik, forgalmazhatják, kiadhatják, promótálhatják és/vagy kínálhatják kiadó szobáikat, melyeket aztán a Platformot az adott célból meglátogatók böngészhetnek, kereshetnek, összehasonlíthatnak, lefoglalhatnak, megvásárolhatnak vagy kifizethetnek („Utazási Szolgáltatás”). Amennyiben Ön Utazásfoglalást hajt végre az Utazási Szolgáltatás használatával, Ön közvetlen (jogilag kötelező érvényű) szerződéses kapcsolatba lép a terméket, szolgáltatást vagy szállást kínáló Utazási Szolgáltatóval. Attól a ponttól kezdve, hogy Ön lebonyolította az utazásfoglalását, cégünk kizárólag közvetítő szerepet tölt be Ön és a kiválasztott Utazási Szolgáltató között, eljuttatva az Ön releváns foglalási adatait az Utazási Szolgáltatónak, és egy visszaigazoló e-mailt küldve Önnek az Utazási Szolgáltató nevében. A Booking.com semmilyen utazási terméket vagy szolgáltatást nem biztosít vagy kölcsönöz, és azoknak nem viszonteladója.
Attila F 2020.01.17. 13:18:14
Az esetek: felteszem, az elsőnél trükközött a szállásadó a kártyával, bár mondjuk a vizes vébé önmagában kimutathatatlan hatással volt a turisták számára nézve, elég sokat cikkeztek erről akkoriban. Mondjuk, ha feltűnően alacsony az ár egy foglalási oldalon (pl. repjegyek esetében), sok cég nem fogadja el a foglalást, ez nem annyira meglepő.
A második eset: nyilván szerencsétlen volt a virágok elhelyezése, de a probléma szemmel látható volt, nem valami titkos hibát rejtegetettek itt a szállásadók (pl. egy rosszul működő gázkészüléket). Ha már látszott, hogy szűk a hely, akkor érdemesebb lett volna nagyobb gondossággal nekiindulni. A cserép feltakarítása nem értem, hogy jön a dologhoz, ez nagyon mellékes dolognak tűnik az ügy szempontjából - gondolom, nem kellett a lépcsőn, a virágföld tetején ücsörögni, amíg kiérkeztek a mentők (ha meg igen, akkor meg azért nem lehetett feltakarítani...).
ekat 2020.01.17. 13:20:43
KaTe 2020.01.17. 13:37:09
Majmász Gedeon 2020.01.17. 13:54:52
Egyébként nekem is volt problémám pár éve két szállással is, ugyanabban az országban. Az egyiknél kétszer fizettem ki a szállást (szó nélkül beszedték készpénzben is, amit a bankkártyámról is levontak). Pár hetes Bookinggal történő levelezés után a Booking visszafizette.
A másiknál nem olyan szobát kaptam, amilyenért fizettem (ráadásul előre). Elég részletes véleményt írtam róla, képeket mellékelve. Már nem tudom, hogy megjelent-e a szállás booking-os oldalán, de pár héttel később már nem volt fent a szállás a Booking-on, gondolom, szerződést bontottak vele. Azért a biztonság kedvéért a Tripadvisorra is megírtam a sztorit.
GiaMarie 2020.01.17. 14:10:56
Baluci 2020.01.17. 14:47:16
juhaszvik 2020.01.17. 14:51:52
Más kérdés (a szövegből ezt lehet sejteni) , hogy a posztolóék csak simán "leléptek", és most kipanaszkodják magukat a homáron.
Im just here for the comments 2020.01.17. 15:07:17
Az elsőt ha leírod és itt megállsz, akkor még a tiéd lenne a szimpátiám, de ez a második sztori egy vicc.
nickM 2020.01.17. 15:15:31
(Mellesleg ezek elérhetősége kötelezően ki kell, hogy legyen függesztve "Felügyeleti szerveink" címszóval.)
ekat 2020.01.17. 15:18:34
De akárhogyan is, akkor most tisztelettel máshogy fogalmazok, közöd? :) Azaz közünk?
vkihun 2020.01.17. 16:00:38
Nem ártanaka gyakorolnod az olvasást, vagy a matekot, esetleg mindkettőt. A mostani, és az előző eset között 2 és fél év telt el. Eléggé messze van a rögtöntől...
Brokkoládé 2020.01.17. 16:17:43
Drago Brutic1 2020.01.17. 16:21:26
Zuzer78 2020.01.17. 17:13:21
FDToth 2020.01.17. 20:40:14
Egyebkent meg ez a poszt jo nagy hulyeseg semmi tanulasag vagy oozoivum nincs brnne.
Jo lenne olyan tema ahol mondhuk buntetik a forgalmazot/kereskedot vagy pizitiv a vegkifejlet
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.01.17. 20:42:28
Jóindulatú egy embi vagy te...
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.01.17. 20:43:42
(uǝƃᴉ)
2020.01.17. 23:31:46
Azt a szállásadót, aki hintába tett, már másnap nem láttam az oldalon. Direkt csekkoltam.
Szóval, vannak sztorik pro és kontra ...
Bár, ha a szálláson valójában nem szálltak meg, a fizetés nem történt meg, mert sikerült az első fél órában bokát törni, akkor valóban érthető, hogy az értékelés nem jelent meg a booking oldalán (Az erre kérő e-mail automatikus, amennyiben a szállást nem mondják le előzetesen, a rendszer kiküldi az "értékeld a tartózkodásod" levelet).
Én tényleg megértem a posztolót, hogy ezt a sztorit meg akarta osztani, mert rohadt kellemetlen, hogy a tervezett lazításnak bokatörés a vége, még akkor is, ha a párja nem akart azokra a gyomokra taposni, és elbénázta a lépést. De szerintem itt a booking a legkevésbé sáros, mert nem döntőbíró. A rendszerben az éppen ügyeletes adminisztrátor csak annyit lát, hogy egy foglalás nem valósult meg, viszont a vendég mégis küldött értékelést.
Ha a posztolónak illetve a párjának bármilyen kártérítési igénye van, azt közvetlenül a szálláshellyel szemben kell érvényesíteniük, a booking Brno-ban ülő magyarul (is) levelező adminja nem a jóisten, aki igazságot tesz.
Xezs7 2020.01.17. 23:44:26
Xezs7 2020.01.17. 23:46:54
2020.01.18. 00:43:23
Péter 2 2020.01.18. 01:09:32
Az ilyesmiért azért alaposan meg kell dolgozni, ennyire pocsék szemetet rajtad kívül szerintem egyetlen ember nem enged meg magának errefelé.
Peetee 2020.01.18. 04:03:27
Ha Prágában eltörik a bokám a macskaköves utcán, akkor a 2.kerület, meg Prága és Csehország szar hely és fizessen kártérítést?????
Xezs7 2020.01.18. 07:15:21
theman 2020.01.18. 07:35:38
Itt nem lehet, hogy az életkorhoz van köze?
spulni 2020.01.18. 07:46:59
Istencsászáralfakirály 2020.01.18. 08:14:33
Permetező 2020.01.18. 08:23:05
Szóval a tanulság: a lépcsőn könnyen eltörhet az ember lába ha nem veszi figyelembe....
apro_marosan_petergabor 2020.01.18. 09:09:08
A booking.com nagymértékben megkönnyíti a szállásfoglalást.
De vannak árnyoldalai is.
- Az oldalak manipulálva vannak, az érdeklődőt nyomják "VEDD már meg!", különben elviszik előled...
- Meg kell "tanulni" véleményt írni.... Ha gond volt a szállásoddal, azzal kezd, mert az jelenik meg (ha) a címsorokban, ami utána jön nem mindig kerül fel a felszínre...
- A fényképek csalókák, a valóság lehet jóval lehangolóbb de jobb is (errről a B.com nem tehet)
- Az árak is manipulálva vannak járulékos költségek sokszor erősen álcázva vannak, ha a plusz reggelit szeretnél nem jutsz hozzá a meghirdetett áron, de hareggelivel együtt veszed ki a szállást, már jóval drágább... stb.
- Mindez azt jelenti, nagyon figyelmesen kell elolvasni az előttünk lévő ajánlatot - ha kétségeid vannak, bizonytalan érzéseid - lapozz. Élj azzal, ha idejében foglalsz, van időd a költségmentes visszalépésre - ez működik
nagyonköcsögduda 2020.01.18. 09:47:53
Ezt az írásjelet hogyan kell értelmezni: " ;)"
Viccet félretéve: nagy túlzással sem állítható, hogy igényes ember lennél.
Ambiorix 2020.01.18. 10:16:06
Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2020.01.18. 10:32:45
CCnick 2020.01.18. 11:34:01
Permetező 2020.01.18. 12:26:31
nagyonköcsögduda 2020.01.18. 13:02:57
SzAdam 2020.01.18. 14:50:43
SzAdam 2020.01.18. 14:52:54
aefzuj 2020.01.18. 17:28:17
automaton_aliza · http://antiquefashioncompany.blog.hu/ 2020.01.18. 18:58:24
Estex 2020.01.18. 20:06:33
A lábtöréses esetnél szerintem épeszű ember nem értékelést írogat, hanem a hatóságokhoz fordul, mivel jó pár szabályt sértettek a leírtak alapján ( ha e-mailen küldi be is foglalkozniuk kell vele) Valamint kártérítést pert is lehet indítani, de arra számítani kell, ha nyer is, addigra bedöntik a céget.
haXXor 2020.01.18. 21:20:47
CoolKoon 2020.01.18. 21:23:07
CoolKoon 2020.01.18. 21:25:37
CoolKoon 2020.01.18. 21:29:48
sóhegy049 2020.01.18. 22:28:47
A poszter meg értékeljen a Google-ön, onnan nem törlik, nyugodjon meg!
Mindentől független, nekem a Booking-gal nincs rossz tapasztalatom...
sóhegy049 2020.01.18. 22:30:33
Head Honcho 2020.01.19. 03:05:27
ekat 2020.01.19. 08:24:08
ekat 2020.01.19. 08:49:58
A különálló szállodák és pláne a magánszállások értékelése számomra megbízhatatlan, túlságosan függ attól, hogy milyen igényű és milyen hozzáállású ember írta. Igen, egy nemzetközi lánc tagja nem lesz bájos, nem lesz a helyre jellemző, nem lesz ott se tündéri vendéglátó, se biedermeier komód, de működni fog a légkondi és a wifi, és rendesen el lehet sötétíteni a szobát. És nem lesz függönytelen földszinti szoba kedves ámde alkoholista vendéglátóval, és nem lesz olyan vízvezetékrendszer, hogy éjszaka zuhanyozó vendégek esetén nem lehet aludni. Ez utóbbi két példa életem két (szlovén), amúgy 9 pont feletti magánszállásának a tapasztalata. :)
Persze tudom, mindez attól is függ, hogy kinek mennyi jut, vagy ki mennyit szán a dologra.
2020.01.19. 09:52:04
2020.01.19. 13:29:22
Ki másnak lenne rengeteg sztorija, mint egy fritzlandban tevékenykedő szopóskurvának.
Navarone 2020.01.19. 19:36:52
Egy felnőtt ember megbotlik egy lépcsőn, annak mindig más az oka. Aki oda tette a cserepet - ki lehet kerülni, lehet óvatosabban menni, esetleg a lábunk elé nézni telefon nyomkodás helyett. Mint egy felnőtt ember, nem pedig egy gyámoltalan óvodás.
Ha pedig meg sem szállunk valahol, nem töltünk ott legalább 1 éjszakát, naná hogy nem lehet értékelni. A konkurencia így húzná le a többi szállást.
2020.01.19. 21:00:03
Taxomükke (UK) 2020.01.20. 02:27:25
heidt 2020.01.20. 20:14:56
Eddig minden szálláson megpróbálták azonnal orvosolni az esetleges problémánkat, mert félnek a rossz booking-os értékeléstől, mint ördög a tömjéntől. A booking.com értékelései azért hasznosabbak a többinél, mert csak a valóban ott is lévőktől származnak. (Tudom, ezzel is lehet trükközni, de az elég költséges és nehézkes.) Ugyanakkor a közvetlen foglalásnál csak olyan nyilvános fórumok vannak, mint pl. a Tripadvisor. Ezzel az a baj, hogy én írok egy 1 pontos értékelést és másnap megjelenik 15 darab 5 pontos.
Tehát az én tapasztalatom szerint legtöbbször jól dolgozik booking.com és megpróbál segíteni.
Jelen esetben az első alkalommal valószínűleg felajánlottak egy azonos, vagy jobb szállást a törölt helyett (ilyenkor a különbözetet ők állják, illetve bevasalják a szállásadón).
A második esetben pedig közvetlenül a szállásadóval kellett volna egyezkedni, hiszen a booking szemszögéből nem vették igénybe a szállást, ezért nem is voltak jogosultak az értékelésre. (Valószínűleg a szállásadó volt olyan dörzsölt, hogy azt mondta "Uram! Simán töröljük a foglalást, mintha meg sem jelentek volna és akkor én visszaadom a teljes összeget".)
Head Honcho 2020.01.20. 22:55:54
ekat 2020.01.21. 07:49:19
Majmász Gedeon 2020.01.24. 01:56:15
A libbantakat lelövik, ugye?
RideM3 2020.02.06. 12:24:43
Szubrina 2020.02.23. 13:16:44
2. Ha eltöröd a lábad a szállás elfoglalása után nem sokkal és ezért el kell hagynod törött lábbal a lépcsős hotelt, akkor az kimeríti az elfoglalás fogalmát, elfoglaltad és töltöttél ott időt, különben hogy a picsulába törött volna el a lábad?
Megjegyzés magamnak: Booking.com-on keresztül nem foglalok szállást és ezt másoknak is el fogom mesélni.