Tékozló Homár

Telefonjavítás házilag

2006.09.29. 09:48 | jackyll | Szólj hozzá!

Mint ahogy általában autóknál, telefonoknál is ritkán használható a márkaszerviz. Persze, a készülék teljes elektronikájának cseréje biztos megoldaná a problémát, de akkor inkább vesszen a garancia vagy az egész telefon. József egy kortárs Nokia telefont próbált megjavíttatni a témobilnál, aztán inkább maga esett neki:

Itt az ideje, hogy mindenki jártasságot szerezzen a mobiltelefon-javításban, különösen, ha a magenta óriás ügyfele. Történt, hogy feleségem három hónapos mobilttelefonjának (Nokia 6103) külsõ és belsõ kijelzõje nem mûködött, a külsõ kijelzõ folyadékkristálya szétfolyt. A T-Mobile szerviz-részlege a készüléket csak térítéses javításra vette fel, mert ilyen hiba esetén nem érvényes a garancia. A szerviz 53 424 Ft-os árajánlatot adott, amitõl egy kicsit padlót fogtunk.

Szakvéleményt kértünk, milyen nem rendeltetésszerû használat tud ilyen súlyos hibát okozni. Az írásos szakvélemény így hangzott (bocs a stilisztikai hibákért, szó szerinti idézetrõl van szó): "A készüléket ismeretlen eredetû valószínûleg nem rendeltetésszerû használatból eredõ sérülés érte. Amely hatás a fõpanel hibáját is okozta." Mivel az árajánlatot nem fogadtuk el, a magenta óriással leszerzõdött szakszervíz "Mûszeres bevizsgálási díj" jogcímen 3000 Ft-ot számlázott.

A telefont egy kollégám segítségével szétszedtem, és a külsõ kijelzõ csatlakozóját kihúztam. A belsõ kijelzõ és a telefon összes funkciója azonnal mûködött. Nyilvánvalóan a hibás alkatrész blokkolta a belsõ kijelzõt. A kijelzõt megrendeltem egy mobiltelefon-alkatrészt árusító cégtõl bruttó 4900 Ft-ért és a régi helyett beépítettem. Azóta a telefon, beleértve a kiegészítõ funkciókat (kamera, rádió, bluetooth stb.) hibátlanul mûködik. Talán mondanom sem kell, hagy azóta feleségem egy istent lát bennem...

Asszem nyitok egy GSM szervizt. Az lesz a módszerem, hogy minden kundcsaftnak csillagászati árajánlatot adok. Ha kifizetik, nagyot kaszálok, ha nem, besöpröm a bevizsgálási díjat. Ha egy idõ után elfogynak az ügyfelek, leszerzõdöm a magenta óriással...

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása