Tékozló Homár

Az OTP nem hordja tenyerén a junior ügyfeleket, hiába vannak köztük a leendő cégvezetők

2017.02.21. 17:01 | Homár Hilda | 13 komment

otp_bank_logo_svg.png

Lehet, hogy ez nem az általános ügymenet, csak egy különösen szerencsétlen csillagzat alatt született különösen szerencsétlen projekt, de az biztos, hogy nem csak a 12 éves vadiúj ügyfélnek az, hanem az OTP-nek is.  Mert csodálkoznék, ha ebből a kálváriából nem azt a tanulságot szűrte volna le az a komoly, megbízható gyerek, hogy a választott bankja sem komolyságban, sem megbízhatóságban nem nő fel őhozzá.

Kedves Homár!

Nagylányunk 12 éves, korához mérten rendkívül komoly, megbízható gyerek, elérkezettnek láttuk az az időt, hogy saját számlája, kártyája legyen, a zsebpénzét arra kapja és megtanulja kezelni. Mivel a családban mindenki OTP számlával rendelkezik célszerűnek látszott ott nyitni Junior számlacsomagot.

Előkészület: az OTP honlapján minden adatot felvittünk a rendszerbe, kiválasztottuk a kártyára szánt képet, feltöltöttük, időpontot foglaltunk a bankfiókban történő aláírásra. Minderről automatikus visszaigazoló leveleket is küldött a rendszer, hogy sikeres volt.

Első meglepetés, az időpontra érkezés rendben volt ugyan, de semmilyen előre feltöltött adatot nem talált az ügyintéző a rendszerükben, ezért 40 perc alatt újra beírogatott mindent - hogy miért ilyen lassú? Ilyen a rendszer - volt a válasz. Végre miden sikerült, kivéve, hogy a bankkártyára kiválasztott képet így nem tudtuk megadni - gyereknél ez is szempont... Nem baj, megértette, elfogadta, most ezt nem lehet. A számlához Internetbank szerződést is kötöttünk, jó, ha azt is megtanulja kezelni a gyerek, na meg a szülői kontroll miatt is. Mindez történt január 19-én. De az ügy itt nem ért véget happy-enddel, igazából a bosszúságok csak most kezdődtek.

Olvasson tovább!

A Brands.hu pénzügyesei nem utalnak, és válaszolni se nagyon válaszolnak

2017.02.21. 09:48 | Homár Hilda | 59 komment

brands_hulogo.jpg

A webshopok üzemeltetőit törvény kötelezi az ügyfélszolgálat működtetésére, ami nem egy nagy etvasz. Egy normális hozzáállású cég tudja, hogy a vásárlók elégedettségét legalább annyira befolyásolja, ahogy bánnak velük, mint a termékek minősége vagy a kínálat bősége. A Brands.hu viszont elég furán oldotta meg ezt a a dolgot. Nem csoda, hogy itt kötöttek ki.

Hit, remény és copy paste ügyfélszolgálat

Január 13-án a hivatalos formanyomtatványon jeleztem a brands.hu-nak, hogy elállnék a vásárlástól, mert a megrendelt 40-es helyett küldött 34-es, lábszárközépig érő sínadrággal és az egyéb gyerekméretű ruhákkal nem tudok mit kezdeni. 16-án visszaküldtem a termékeket, a posta e-mailben tudatta, hogy a csomagot 17-én átvették. A törvény és a saját honlapjuk szerint 14 napon belül kellett volna visszautalniuk a kifizetett összeget. 3 hét múlva elkezdtem érdeklődni.

Olvasson tovább!

MEGBÜNTETTEK, mert merészkedtem számlát kérni!!!!

2017.02.20. 15:09 | Homár Hilda | 74 komment

7649793_7b7848954b0ae68ad16b941d91c38e0b_m.jpg

Esküszöm, kaptuk ezt a levelet, még ha olyan is, mintha én írtam volna azért, hogy egyszer és mindenkorra elmagyarázhassuk, mit is a helyzet, ha az ember céges számlára veszi magának a tévét vagy a sövénynyírót. 

Tisztelt Bauhaus és Kedves Homár!

Ritkán tévedek a Bauhausba, de ezentúl ezen ritka látogatásaimat is töröltem az életemből.

Minap én balga betévedtem a Dunakeszi Áruházba és mertem venni egy sövénynyírót, SŐT még ezt is tetézve számlát kértem róla. Potom 26.990 Ft.
Fizettem, rendben.
Majd kértem a jótállást,vagy garanciát igazoló papírokat, mivel a vásárlásom értéke meghaladja a 10.000 Ft-ot.

NA MOST JÖTT A POFÁRAESÉS!

Olvasson tovább!

Az illető úgy nyilatkozott, hogy eljárhat a szolgáltatások ügyében, a UPC meg simán elhitte

2017.02.20. 09:30 | Homár Hilda | 89 komment

upc-logo-1200x800.jpg

Az ember sok mindenre fel van készülve általában egy szolgáltatóval kapcsolatban, de arra a meglepetésre valószínűleg a legkomolyabb Negatív János sincs, hogy valaki másnak sikerül módosítania az előfizetését a szolgáltatója hathatós közreműködésével.

Kedves Homár!

Kérlek, az alábbi levelet jelentessétek meg az oldalatokon, köszönöm!

UPC vs Adatvédelem, avagy áremelést, szerződéshosszabbítást mindenkinek

A napokban szembesültem azzal, hogy 2015. májusában kötött 24 hónapos szerződésem határozott ideje meghosszabbodott 2018. februárjáig. A szerződés természetesen az én nevemen szerepel, meghatalmazást sem készítettem senki számára, így azzal kapcsolatban kizárólag én rendelkezem döntési joggal.

Ennek kapcsán kérvényeztem, hogy érvénytelenítsék a feltehetően a volt párom által, telefonon 2016. február 19-én és 22- én lezajlott beszélgetések alkalmával meghosszabbított – teljes mértékben jogellenes módon – a szerződésem.

A UPC első körben arra hivatkozott, hogy emailben tájékoztattak a szerződés módosításáról és így az életbe lépett a ráutaló magatartás miatt. Már itt is súlyos jogsértést követtek el, hiszen jogosulatlan személlyel történt szerződésmódosításra hivatkozva küldtek számomra szerződésmódosítást, tehát az email kiküldésére sem volt érvényes felhatalmazásuk, ha betartják a hatályos előírásokat és a döntéshozóval kötnek szóbeli megállapodást. Ez így, ebben a formában, egyoldalú szerződésmódosításnak minősülne és jogalapot képezne a szerződés, ügyfél oldali azonnali felmondására.

Olvasson tovább!

Koncertjegyvásárlás némi stresszel és felárral

2017.02.17. 14:42 | Homár Hilda | 49 komment

viagogo_logo_b3063353ee75a0f78cc5c7954f3a974b.jpg

Esettanulmánynak is beillő részletes beszámoló egy Viagogo vásárlásról. Senki ne csinálja Csilla után, hacsak nincs más lehetősége, mert azért nyilván van az a koncert, ami az embernek egész komoly felárat is megér. A folyamatot szemléltető screenshotokat mi csináltuk, nem Csilla, ezért nem egyeznek a számok rajta.

Kedves Homár Hilda!

Böngészve a blogot úgy láttam, ezzel a céggel kapcsolatban még nincs bejegyzés, gondoltam leszek én, aki ír egyet. És igen, én is megtanultam a Homár-klub első szabályát: mindig keress rá, mielőtt veszel valamit! J  Pár ponton valóban lehettem volna figyelmesebb, de „nehezített volt a pálya is” – ez a történetből majd kiderül.

A viagogo nevű jegyüzér oldalról van szó – mert lássuk be: az.

A Dream Theater májusi koncertjére szerettem volna jegyet venni pár nappal ezelőtt (2017.02.07.) mert mostanában érezhető a tendencia, hogy az emberek jó előre gondolkoznak, a jegyek gyorsan fogynak, gondoltam le ne maradjunk (egy kedves ismerősömmel, aki akkor még éppen külföldön, de addigra itthon).  Majd én intézem.

A beszámoló alapvetően arról szól, én hogy jártam, de utólag teszteltem is az oldalt, így elmondom azokat a lehetőségeket is, amiket akkor nem vettem észre, most viszont igen. Kiderül tehát mire kell figyelni  - ha nagyon bátrak vagyunk, nyertünk egy nagyobb összeget a lottón, és az olvasottak után mégis  úgy döntünk, hogy igénybe vesszük az oldal szolgáltatásait.

Olvasson tovább!

Küzd, küzd, de lassan feladja a Posta Káposztásmegyert

2017.02.17. 11:09 | Homár Hilda | 57 komment

magyar_posta_1_1_1.JPG

Olvasónk szerint túlélésre hajt, és a folyamatos túlóráztatás és a nyugdíjasok visszahívásának ellenére is erősen vesztésre áll a kézbesítési feladatokkal való küzdelemben a Posta a IV. kerületben.

Kedves Homár!

Budapest IV. kerületében, Káposztásmegyeren arra figyeltünk fel, hogy hetek óta semmilyen postai küldeményt nem kapunk. Utánajártunk, és kiderült, hogy egyáltalán nincs kézbesítő a körzetben, ezért csekkek, bankkártyák, számlák várakoznak hetek óta valamelyik újpesti raktárban. A különböző közművek zaklatják a káposztásmegyeri lakosokat, késedelmi kamattal és egyéb szankciókkal fenyegetőzve, hogy fizessék be a számláikat, amelyeket a posta a mai napig nem kézbesített ki. Mások az adóhatóságtól vagy bankoktól kapott leveleiket nem kapják meg, pl. az összes volt Citibank-ügyfél nem tud hozzáférni a bankszámlájához, mert az új kártyákat szintén nem hozták ki.

Olvasson tovább!

Nagyi valami furcsával tölti a palacsintáját

2017.02.16. 11:11 | Homár Hilda | 151 komment

32903140702102027_nagyi_palacsintazoja.jpg

Öregmotoros a pesti nép etetésében a Nagyi palacsintázója, mely a Hattyú utcai korai bázisról kinőve mostanra hálózattá nőtte ki magát 6 helyszínnel. A netes vélemények alapján a fénykorán már rég túlvan, a terjeszkedés pedig rendesen odatett a minőségnek. (A képet az Ittjártam.hu-ról kölcsönöztük.)

Kedves Homár!

2017. 02 11-én este ellátogattunk a Szt. István krt-i újonnan nyílt Nagyi palacsintázójába. Az első benyomásunk a helyiségről, hideg, koszos, igénytelen, a bútorok, mind az asztal mind a pad mozog, az asztalon két tálca nem fér el egymással szemben, ez a legkisebb probléma. Az illemhely kritikán aluli. Az eladók nem tudnak semmit,pl. megkérdeztem a diós palacsinta igazi dióból van-e,vagy dejóból (diópótló magkeverék) nem tudták megmondani, mert  állítólag  készen jön a töltelék.

Mákos és a gesztenyés palacsinta hatalmas csalódás volt, a mákos egy meg nem állapítható sűrű zselé szerű massza amihez hozzá kevertek némi mákot, a gesztenyés  szó szerint egy folyós vizes állagú lé. Amikor rákérdeztem a mák töltelék állagára , első reakció az eladóktól, összenéztek értetlenül, majd közölték, hogy ez mák "krém", a krémhez semmi köze, a táblán sem krémként szerepel, ezek után a gesztenyést már meg sem kérdeztem. Cukrozott darált mákra számítottam.

Olvasson tovább!

Címkenyomtatással tette szórakoztatóbbá a vásárlást a Spar

2017.02.15. 14:33 | Homár Hilda | 125 komment

shutterstock_545920522.jpg

Fantasztikus újítással örvendeztette meg gyerekes és időmilliomos vevőit a Spar: bevezette a péksütik fajtánkénti önkiszolgáló vonalkódolását. A forradalmi változtatásnak vannak ugyan vesztesei (információink szerint ugyanezzel az intézkedéssel sikerült ugyanis a pénztárosokat az őrületbe, a nem gyerekes és nem időmilliomos vevőket pedig síráshoz közeli állapotba kergetni), de reméljük, megérte.

Helló Homár.

Az utóbbi hetekben ha mindenképp be kell mennem egy Sparba, és péksütit is kell venni, gyomorgörcs közepette teszem, felkészülve az értelmetlen futkosásra és a kasszánál várható lelki terrorra. Tiszta ideg vagyok minden alkalommal :) így írtam nekik. És neked is.

Egyébként valami nagyon nincs rendben a Sparnál, mert míg 4-5 éve az egyik legjobb üzletlánc volt, ma tele van keserű pénztárosokkal és szar termékekkel, érdemes végignézni a FB oldalunkon a beírásokat. Egy megkérdőjelezhető képességű puncskirályon kívül, aki minden nap kétszer minden jót és sikerekben gazdag hetet kíván puszit küldve a Sparos lányoknak, tele van baromira elégedetlen vásárlók posztjaival a fal :)

Üdv,

Milán

Olvasson tovább!

Ingyenesen szállít házhoz a Tchibo, csak épp felszámol érte 1250-et

2017.02.15. 09:45 | Homár Hilda | 56 komment

screenshot_2017-02-14_13_20_16.png

Ha jóindulatúan szemléljük az esetet, akkor gondolhatjuk azt, hogy olvasónk extrém módon peches, és egyszerűen ahányszor használni akarja a "Házhoz szállítás ingyenes" kártyáját, hát pont nem működik a rendszer. A rosszindulatú feltételezést meghagyjuk neki. Azt meg a Tchibonak, hogy legalább a panaszt megfelelően kezelték, és ez legalább annyira számt.

Tisztelt Homár!

Egy Tchibo webshopos tapasztalatot szeretnék megosztani, mert lehet nem csak én sétáltam bele az ingyenesnek feltüntetett, de valójában fizetős, kiszállítás csapdájába. Hátha ennek a hírül adása segít a Tchibo Magyarországnak több, mint egy év után kijavítani egy korábban általam már jelzett hibát.

Egy rendelést mobileszközön futó Tchibo alkalmazással adtam fel. Az alkalmazásban az "Utalványdoboz" tartalma egy olyan utalvány volt, miszerint az alkalmazást használva 2017.12.31. dátumig ingyenes a kiszállítás.

Ezzel szemben, hibásan fel lett számolva 1250 Ft, amely szállítási díjként azonosított a Tchibo rendszere.

Olvasson tovább!

A feladó alapján marketingel a Posta?

2017.02.14. 15:39 | Homár Hilda | 29 komment

magyar_posta_1_1_1.JPG

Évek óta feladata szerencsétlen postai alkalmazottaknak, hogy különböző ajánlatokkal vegzálják az ablakukhoz járuló ügyfeleket. Ezek az ajánlatok természetesen a postán kapható termékek portfóliójáról származnak. Az a módszer azonban, hogy a leveléért érkezőt a sorsjegytől a biztosításig terjedő széles skáláról épp az átadásra kerülő levél feladója alapján célzottan bombázzák, tök új.

Kedves Homár!

Kaptam egy értesítést a Postától, miszerint a bankom küldött egy ajánlott levelet, amelyet át kell vennem a közeli postahivatalban. Ma reggel be is mentem, sorra is kerültem, az ügyintéző hölgy annak rendje és módja szerint hátrament a levélért. Ezután következett az izgalmas rész. 

A levél átadásával egy időben közölte, hogy mi áll a levélben, azaz hogy a Citibank lakossági üzletágának eladása miatt új bankhoz, az Erstéhez kerülök. Közölte ez után, hogy a feltételek a kezdetekben azonosak, de később nyilván rosszabbodnak, ezért ő nekem a Posta banki szolgáltatásait ajánlja jó szívvel, amelyek olcsóbbak és kényelmesebbek. Ezzel pedig kezembe nyomott egy tájékoztatót a postai számlacsomagokról.

Ennyi a történet, de utólag ugrott be több érdekes részlet ezzel kapcsolatban. 

Olvasson tovább!