Tékozló Homár

A H&M nem létező számlaszámra is tud utalni

2018.02.23. 13:58 | Homár Hilda | 21 komment

 

hm-share-image.jpg

Nekem állandó parám, hogy egyszer rossz számlaszámra utalok valamit, ezért aztán kényszeresen ellenőrzök mindent, sokszor, miközben azt mantrázom, hogy ha nem stimmel a szám a névvel, úgyis visszadobják. De vajon tényleg így van? Olvasónk téves utalálos sztorija apropóján megkérdeztük, és olyan választ kaptunk, hogy a fülünk kettéállt!

Kedves Homár! Kedves Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda!

Egy eredetileg rettentő egyszerűnek tűnő ügyből lett immár másfél hónapja húzódó, bohózatba illő levelezés a H&M-mel. 

A sztori onnan indul, hogy a november végi Black Friday akció kapcsán vettünk néhány cuccot a H&M webshopjában. Habár mindig kártyás fizetéssel intézzük az online vásárlásainkat, ezúttal erre nem volt lehetőség, mert "a nagy rohamra való tekintettel" (idézet az ügyfélszolgálattól) lehalt a kártyás fizetési modul. Így, miután már harmadszor kattogtattuk újra a kosarunkat, inkább az utánvétes fizetést választottuk. Nem kellett volna.

Történt ugyanis, hogy a nadrágok mérete nem stimmelt, lévén online módon a megszokott csípőszélesség - lábhossz méretezés szerint lehet válogatni a férfi nadrágok között, ezzel szemben az áruházakban mindössze egyetlen méret szerepel a termékeken, amit amúgy nem tudnak megfeleltetni a normál számozásnak. Értsd: a webshop 34/34 nem egyenlő az áruházi 34-gyel. Szóval hiába mentünk el előzetesen személyesen próbálni, pont semmit nem ért. De ez a szál most mellékes is.

Olvasson tovább!

Tudományos társkeresés komoly szándékú emberekkel és ÁSZF-fel

2018.02.22. 11:13 | Homár Hilda | 96 komment

screenshot_2018-02-22_11_10_10.png

Nem könnyű dolog a párkeresés. A témába vágó korábbi Homár posztok alapján ráadásul nemcsak érzelmileg viseli meg az embert, hanem anyagilag is - és nem csak azért, mert puccos helyeken kell fizetni a vacsorát. Eddig azt gondolhattuk, hogy csak az Elittárs számlázási szokásai okoznak nyomorult perceket a társkeresőknek, most viszont felzárkózott a Be2 hozzá, egy héten belül rögtön két levéllel is. Lehet, hogy valami nagyobb Facebook-kammpányt toltak mostanában? Mindenestre óvatosan velük és a szabályzatukkal.

Tisztelt címzettek!   

Amennyiben érdekli Önöket, Titeket, az alábbiakban szeretnék pár szót szólni egy újabb "lehúzós" társkereső oldalról. Igazán hasznos lenne, ha kapna egy kis media visszhangot, mert elképesztő, hogy mit meg nem engednek maguknak. 

A társaság neve be2, weboldaluk www.be2.hu Látszólag egy szokványos társkereső oldal, de kizárólag a tagok pénzügyi lehúzása a céljuk. Rákerestem a neten és nemzetközi szinten is rengeteg panasz van az üzemeltetőkkel szemben.

Az én konkrét esetem a következő:

Olvasson tovább!

Jogosan hárítja a felelősséget az eladó a gyártóra?

2018.02.21. 09:22 | Homár Hilda | 48 komment

20180129_192813.jpg

Irtó bosszantó, ha az ember úgy érzi, rendesen gondoskodott az értékes kütyüje fizikai védelméről, aztán maga az amúgy szintén nem gagyi tok adja be az unalmast 2 hónapon belül. Tok védő tok, vagy mi lenne a megoldás? És az rendjénvaló, hogy az eladó széttárja a karját, és a forgalmazóra mutogat, a forgalmazó meg - mint egy rossz mesében - a gyártóra? Arról nem beszélve, hogy a szakértőlánc szerint persze, hogy a vásárló a hibás!

Kedves Homár! 

Tavaly decemberben vásároltam egy nagy értékű telefont (Samsung Galaxy S8), és mivel a kialakításából adódóan sérülékenynek ítéltem meg, ezért már az átvétel előtt szerettem volna tokot vásárolni hozzá, lehetőleg olyat, ami minél magasabb védelmet biztosít a kijelző sarkainak. Bementem hát az Alleeba, és vettem egy VRS High Shield Pro tokot 10000 forintért, miután az eladó meggyőzött róla, hogy egy jó minőségű termékről van szó, amiért érdemes az eredeti gyári kiegészítő másfélszeresét kifizetni.

Meg voltam elégedve vele egészen egy pár  nappal ezelőttig, amikor észrevettem, hogy bármiféle külső behatás nélkül a jack csatlakozo melletti legvékonyabb részen a tok egyszerűen anyagában eltört. A tokot teljesen rendeltetésszerűen használtam, egyszer sem esett le, talán ha kétszer távolítottam el, de mindkétszer a gyártó által megadott módon. Egy karcolás, vagy ütés sem található rajta. Egy hibát követtem el, mégpedig, hogy elkevertem a vásárlásról szóló blokkot, de mint kiderült ez tulajdonképpen nem is befolyásolta az ügymenetet végül.

Olvasson tovább!

A cseretermék lehet használt?

2018.02.15. 10:50 | Homár Hilda | 48 komment

dude.jpg

Az ember és a józan paraszt ész közösen felnyerít a címbeni felvetésre, hiszen miért kéne elfogadni bármi használt dolgot, ha egyszer eleve valami vacakot vagy hibásat kaptunk, ugye? Egyes cégek azonban kötik az ebet a karóhoz. Vajon jogosan?

Tisztelt Tékozló Homár!

Az alábbi eset történt velem:

December közepe táján vásároltam egy drónt cégként egy budapesti kereskedésben. Sajnos a drón kamerája hibás volt, homályos volt a képe, így januárban, 6 nappal ezelőtt visszavittem a boltba ahol vásároltam, és kértem a termék javítását. 5 nappal a leadás után értesítettek, hogy a drón elkészült, cserélik. Elmentem átvenni az üzletbe, ahol megkaptam a kicserélt eszközt.

Mivel cserélték, ezért természetesen más gyári számú a termék (mely egy légi közlekedési eszköznél eléggé problémás, a légtérhasználati engedélyt is gyári számra adják ki), melyet felvezettek a garanciajegyre. A cseretermék nem dobozos volt, egy "borítékból" húzták elő, mely úgy tűnt a szervízből érkezett.

Olvasson tovább!

A Felhévízi utca az új pénznyelő a rutinból vezető sofőröknek

2018.02.14. 11:01 | Homár Hilda | 130 komment

screenshot_2018-02-14_09_17_41.png

Amikor tavaly májusban a fonódó villamos átadásának melléktermékeként megtiltották a Bécsi útról a Szépvölgyire való jobbrakanyarodást Óbudán, elég sokak pénztárcája bánta a rutinból autózást. Most a környék egy sokkal kisebb forgalmú utcája elé került ki a kötelező haladási irányt jelző tábla. Olvasónk szerint éjszaka, reggelre ott termő bírságoló gárdával.  

A Felhévizi utca az új pénzforrása az állampolgárbarát II. kerületi Önkormányzatnak

Újlakiaknak lassan meg kell szokniuk, hogy bármelyik pillanatban lecsaphat rájuk a városrendészet. A Szépvölgyi úthoz hasonlóan ismét az éj leple alatt módosították a kötelező haladási irányt egy, a helyi rutinsofőrök számára rendszeresen használt utcában, majd minden figyelmeztetés nélkül kivonult a közlekedési kommandó, hogy a „Szolgálunk és védünk” szlogenjük szerint korrekt módon segítse eligazodni a helyi lakosokat a közlekedési változásokban, ja nem, hogy vegzálja és megbírságolja az gyanútlan autóvezetőket.

A Kolosy téri Újlaki templom oldalán található Felhévízi utcába a Bécsi útról sokáig, minden következmény nélkül fel lehetett hajtani. Ezt pár éve szigorították, és már csak célforgalom számára volt engedélyezett. Ez a korlátozás, miután tavaly megtiltották a Bécsi útról a Szépvölgyi útra történő felkanyarodást, sok autós számára egy alternatívát jelentett, hogy visszajuthasson az Ürömi út érintésével a Szépvölgyi útra, ami természetesen erősen vitatható megoldásnak számított, de még mindig időhatékonyabb volt, mint elmenni a Zsigmond térig és onnan visszafordulni az Ürömire. Voltak persze olyanok is, amilyennek most én is számítottam, akik szigorúan megfeleltek a célforgalom definíciójának, azaz helyben volt dolguk, és a templom melletti parkolót használták. Ennek az aranykornak most vége! A templom elé a Bécsi útra kikerült titokban, újonnan, földbuckásítva a „Kötelező haladási irány egyenesen”, és a sarokra a régi helyett a „Behajtani tilos” tábla, így a rutinból jobbra kanyarodók bármikor számíthatnak egy 30 ezres csekkre.

Olvasson tovább!

A postai utalványok ördögi köre

2018.02.09. 09:45 | Homár Hilda | 76 komment

1.png

A postai meghatalmazás nem egyszerű eset, ezzel valószínűleg már mindenki szembesült, aki egyszer az életben utazás vagy mondjuk egy idősebb rokon megsegítése kapcsán próbált más nevében eljárni náluk. A legfontosabb ezzel kapcsolatban, hogy egy akármilyen meghatalmazás bizony pont a sajtpapír kategória számukra. Laciék esete pedig bizonyítja, hogy ez még nem is minden, hiába az ászf. Kekeckedés helyett ebben - ha nehéz is - lássuk a minket védő szabályozást inkább, és olvassunk, érdeklődjünk a kitöltés előtt. 

Elnézést tudom már szinte 'divat' a Magyar Postát ócsárolni, és én nem is szeretném, de muszáj a publikumhoz fordulnom, mert én sem értem ami történt, kérlek segítsetek. 

A nővérem kapott az ELMŰ-től egy postai utalványt túlfizetés miatt 5300Ft-ról.  Mivel 4 hónapos terhes így írt egy meghatalmazást nekem, hogy vegyem át. (na nem akármilyen meghatalmazást! A Magyar Posta honlapján erre a célra letölthető formanyomtatványt. A nővérem alapos, ennyi. Nem kell bántani miatta.:D)

Olvasson tovább!

Késedelmi kamat vagy mi miatt repül ki a pénz az ablakon

2018.02.07. 10:30 | Homár Hilda | 65 komment

shutterstock_65729047.jpg

Nem győzzük elégszer elmondani, hogy a szerződések apróbetűs részét muszáj elolvasni bármilyen idegörlő és időrabló tevékenységnek is tűnik. Kivéve, ha úgy döntünk, hogy a félórás jogi szöveg bogarászás helyett megéri bevállani valami ismeretlen következményt, mert persze ez is lehet egy deal magunkkal. Mondjuk ebben az esetben a határidőket különösen fontos lenne betartani, mert a cégek nyilvántartási rendszerei viszont nem ilyen nagylelkűek, ritkán érv náluk a "dehát csak pár napot késtem".

Kedves Szerkesztőség!

A következő ügyben írom levelem:

Tavaly az egyik műszaki áruház 0% THM akciót hirdetett. Már egy ideje tervbe volt véve egy új monitor, így pont kapóra jött, hogy nem kell kifizetni egyben a teljes összeget. Máskor is vásároltam már így, azok esetében redben le is zajlott minden. Az OTP-től meg is jött a hitelbírálat igen gyorsan, majd 1 hónap múlva a levél, hogy a törlesztőrészlet első esedékessége november 10. A netbankban gyorsan beállítottam, hogy minden hónap 10-én automatikusan utalja el az összeget a megadott számlaszámra. Sajnos valamit elrontottam, és az első utalás nem történt meg. Szupergyorsan kaptam is egy levelet, hogy még nem rendeztem a tartozásom. Késedelmi kamatról egy szó sem volt benne. Ezen annyira nem is lepődtem meg, mert amint észrevettem a tévedésem azonnal átutaltam, így mindössze 4 azaz négy egész napot késtem.

Olvasson tovább!

DIGI vs. UPC

2018.02.06. 11:03 | Homár Hilda | 198 komment

pexels-photo-356079.jpeg

Kedves olvasó! A poszt elolvasása előtt kérlek szavazz! Nálad, egy szolgáltatóvetélkedőben a DIGI vagy a UPC állna nyerőre?

 És most lássuk, az éles tesztet, amit Orsinak köszönhetünk. 

Kedves Homár!

Alább csatolom a Digi Távközlési Kft.-nél tett, több hónapos vesszőfutásom rövid történetét.

Október 26-án a Diginél megrendeltük a netet az új albérletbe, a visszaigazoló email azt írta, 15 napon belül felveszik velünk a kapcsolatot. Ez kissé érdekes volt, (UPCnél 4 nap), de mindegy, akkor két hét. A 12 nap környékén hívtuk, hogy mi a helyzet, azt mondták, látnak a rendszerben, kis csúszás, türelem. Okés, húsz nap után semmi, megint telefon. Akkor a válasz: hoppá, a rendszer véletlenül 30 napos határidőre állított be minket, és most ez alapján soroltak be, elnézést, nemsokára jönnek.

Újabb 10 nap, 30. nap is eltelik, megint telefon. Erre a válasz, hogy a szerelő azért nem hívott, mert nem látja a rendszerben a társasházi beleegyező nyilatkozatot. A micsodát, kérdezem, az mi? Az egy nyomtatvány, amit ki kell töltenie a közös képviselőnek és alá kell írnia, anélkül nem megy a bekötés. Remek, és ez most derült ki számukra is, vagy csak nekem nem szólt senki? Mondom, akkor küldjék át, jó, válaszolják, adjam meg a mailcímem (amire már egy visszaigazoló mail jött, valahol talán akkor megvan), de nem baj, megadom. Semmi. Felmegyek a honlapra, megkeresem, kinyomtatom, kitöltetem, aláíratom, visszaviszem az ügyfélszolira. Okés, nemsokára jönnek.

Újabb két hét, immáron december 18. van. Felhívom, hogy karácsonyig érjenek már ide, jó, szólnak a szerelőnek. Aznap este keres egy mobilszám, amin a szerelő jelentkezik. Mondja, hogy ők azok, akik kiépítik, a lakásba majd mások viszik be, de december 27-én kijönnek reggel. Mondom, ezen a számon akkor kereshetem? Válasz:

A francba, nem lett volna szabad ezen hívnom. Na mindegy, akkor igen.

Karácsony, jön és megy, december 27-e van. Reggel 9, még nincs senki, felhívom a szerelőt. Felveszi, mondom ki vagyok, és kérdezem, hogy mikorra számítsunk rájuk? Válasz, a kollegák már voltak kint.
- Mikor?
- Ma reggel.
- Uram, reggel óta itthon vagyok, nem volt itt senki.
- Akkor már korábban.
- Azt akarja mondani, hogy ma hajnalban itt voltak?
- Ja, nem, akkor korábbi napon voltak, és megbeszélték a közös képviselővel, hogy január 9-i héten mennek.
- És megmondaná, miért a közös képviselővel, és miért nem velem egyeztettek ilyen ügyben?
- Mert voltak kint és megbeszélték vele.
- Mikor?
- Valamikor novemberben.
- Uram, én magával beszéltem december 20-án, abban maradtunk, hogy ma itt lesznek.
- Igen, de a kollegák közben beszéltek a képviselővel.
- Novemberben.
- Igen.
- De én magával egy hónappal később, egy hete.
- Hát, most már januárban mennek.
- Árulja már el, hogy mégis miért nem a megbeszélt időpontban jönnek?
Erre leteszi a telefont. Visszahívom, nem veszi fel. Okés, kicsit elfogyott a türelmem, kikerestem a T-online tudakozóban a telefonszámot, és megírtam egy 3 oldalas panaszt, amit elküldtem a Diginek és a Fogyasztóvédelemnek is. A Digit emellé fel is hívtam, megtettem a bejelentést.

Eljön a január 9-i hét, 10-én ki is jönnek, kiépítik a házban a hálózatot. Itt azért megjegyzem, hogy a megrendelés 2017 október 26-án történt, jelen pillanatban 2018 január 10-ét írunk, és a lakásban még nincs net. Megcsinálják, majd csend, néma hallgatás, végül felhív minket egy kollega, hogy január 23-án jönnek bekötni a lakásba, de a szerelőnek oda kell adni a tulajdonos aláírt hozzájárulását.

Letöltjük, el sem olvasom, elküldjük a főbérlőnek, aki visszaküldi azzal, hogy ne haragudjunk, de ő ezt nem tudja aláírni. Tudniillik a DIGI nyomtatványában az van benne, hogy a főbérlő a személyes magánvagyonával kezességet vállal azért, hogy mi időre befizetjük a számlát, és amennyiben mégsem, akkor a DIGI bírósági úton rajta, mint tulajdonoson hajthatja be a tartozást. Ezt a tulajdon anyám sem írná alá nekem, nemhogy a főbérlőm, akivel semmi rokoni vagy személyes kapcsolatunk nincsen, üzleti szerződésben állunk. Elképesztő, nem utolsósorban szerintem jogsértő is.

Így 22-én este, mikor megkaptuk az üzenetet és elolvastuk a nyomtatvány, szépen bementünk és lemondtuk az egészet. Átmentünk a UPChez, ott 22-éről 29-ére ígérték a bekötést. Nem kell kezesség, nem kell közös képviselői nyilatkozat, minden átmegy 7 nap alatt… remélem.

Ha valaki véletlenül betévedne a DIGIbe az olcsó csomagjaik miatt, ne feledje: olcsó húsnak híg a leve, nem kicsit.

Üdv:

Orsolya

UPDATE jan. 30.

Pont tegnap este voltak kint, előző hét kedden mentünk be megrendelni, másnap még be kellett vinni a bérleti szerződés és a tulajdoni lap másolatát, hétfőn az általunk választott időben kijöttek, fél óra alatt bekötöttek mindent, azóta működik minden pompásan. És ami legszebb, ugyanannyit fizetünk csomagban a netért, amennyit a Diginél fizettünk volna.

Utoljára akartunk váltani, járt utat a járatlanért tipikus esete, UPC vagy semmi..

Üdv,

Orsi

Mit tegyünk, ha balesetveszélyes termékre bukkanunk?

2018.02.05. 10:01 | Homár Hilda | 46 komment

screenshot_2016-10-13_10_31_47.png

Zoltán szerint az egész konstrukciója hibás annak a lámpának, amiről kiderült, hogy ráz a kapcsolója. Ezt persze nem tudjuk, hogy így van-e, azt viszont nem árt tudni, hová fordulhatunk, ha ilyen veszélyesenk tűnő termékbe botlunk. Nem kell ugyanis megelégednünk azzal, hogy nem történt nagyobb baj. 

Tisztelt Tékozló Homár!

Múlt év végén vettem egy Prezent 25072 Aztec típusú falilámpát a lampak.hu webáruházból. Ezen a típuson van egy kis kapcsoló a lámpatesten. Jól is működött, amíg a minap a kislányom szólt, hogy nem működik a kapcsoló és lezsibbadt a keze... Megnéztem, belül szétesett a kapcsoló és mivel a kis kar fém (!), az szépen kivezette az áramot a kislányom kezére! Szerencsére nem lett nagyobb baj, de lehetett volna. A lámpa egyértelműen életveszélyes!

A kis kapcsolót szétszedtem, elég kis filingrán elemekből áll, de ezt már megszoktam. Manapság semmit sem az örökkévalóságnak gyártanak...

A kapcsolónál viszont egyértelműen tervezési hiba, hogy az emberrel érintkező része fém, amit csak az a kicsi fehér műanyag választ el a nagyfeszűltségtől. Ha a kapcsoló szétesik (és idővel biztos szétesik) a fém rudazat akadálytalanul tudja vezetni az áramot az emberre.

Sajnos úgy látom, hogy a gyártó más ilyen termékeinél is használja ezt az ipari selejt kapcsolót. Mellékelek két képet a kapcsolóról.

p1200019.jpg

A linkek az ominózus lámpáról és a gyártó más lámpáiról, ami szintén ezzel van szerelve. Nem biztos, hogy ez a teljes kör, én ennyit találtam.

https://www.lampak.hu/prezent- 25072-aztec-fali-lampa-1xe14- 40w-html/ https://www.lampak.hu/prezent- 858-raft-fali-lampa-1xgu10- 50w-html/
https://www.lampak.hu/prezent- 33003-trento-fali-lampa-1xg9- 40w-html/

Kérdésem, ez fogyasztóvédelmi dolog? Mi a módja, hogy jelezzem ezt nekik?

Köszönöm!

Üdvözlettel,

Nagy Zoltán

Hova forduljunk? Bónuszként megtudhatod, mi az a Rapex!

Tisztelt Nagy Zoltán!

A veszélyes villamossági termék forgalmazását a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Fogyasztóvédelmi Piacfelügyeleti Főosztályának (1088 Budapest, József krt. 6.) lehet bejelenteni. Ahhoz, hogy a hatóság el tudjon járni, a bejelentésnek tartalmaznia kell a termék pontos leírását, azonosító és forgalmazói adatait, valamint minden egyéb lényeges információt. Ha van rá mód, érdemes fényképet is csatolni. A bejelentést közérdekű bejelentésként kezelik. További részletes információk: http:// fogyasztovedelem.kormany.hu/ veszelyes_termek_bejelentes

Irányadó jogszabály: a termékek piacfelügyeletéről szóló 2012. évi LXXXVIII. törvény

A RAPEX (Rapid Exchange of Information - Közösségi Gyors Tájékoztatási Rendszer), a nem élelmiszer jellegű veszélyes termékek európai riasztási rendszere. Jelenleg harmincegy ország vesz részt a munkájában, az Európai Unió valamennyi tagállama valamint Izland, Liechtenstein és Norvégia. A rendszer gyors információcserét biztosít a tagállamok és az Európai Bizottság között. Amennyiben egy tagállam hatóságai egy terméket veszélyesnek találnak, az bekerül a rendszerbe, és így az egész unióban megtehetőek a szükséges lépések, amelyek a legtöbbször a termék forgalmazásának betiltását, az eladott termékek visszahívását, vagy behozatalának megtagadását jelentik. A RAPEX rendszerbe a magyar hatóság évről évre nagy számban küld be riasztást, így a fentihez hasonló esetek fogyasztók általi jelzése akár az egész unióban éreztethetik a hatásukat, adott esetben fogyasztók ezreit kímélve meg a veszélyes termékek által okozott károktól. 

 

Mit várunk egy vadiúj matractól? Hát ennél többet!

2018.02.02. 13:01 | Homár Hilda | 48 komment

dsc_0391.JPG

Aludni lehet hason, háton, oldalt, kifliben, párnát szorongatva, kutyához bújva vagy macskával a fejünkön, de az biztos, hogy egyáltalán nem mindegy, milyen fekhelyen műveljük ezt. Hát- és derékfájás, kialvatlanság a jussa annak, aki rossz matracra hajta álomra a fejét esténként, onnan meg csak egy lépés az ingerültség és a válás, amit ki akar magának. Így aztán gondosan válasszuk ki a nekünk legmegfelelőbb matracot, és egyáltalán ne hagyjuk annyiban, ha mégsem úgy viselkedik, ahogy ígérték nekünk. Matracügyi tanácsadás következik.

Kedves Tékozló Homár!

Történetünk rövid, egyre fájdalmasabb és megoldatlan, ezért gondoltam megírom, érdemes lehet a blogodban megosztásra.

2017.05.18-án vásároltunk (+kb. 2 hét szállítás) egy matracboltban egy 140*200-as matracot. Kommunikált élettartamához képest igen rövid idő alatt elkezdtük érezni, hogy valami nem stimmel a matraccal, mert derék és hát fájással ébredünk. Megnéztük a matracot ágynemű nélkül, aminél úgy láttuk, hogy nincs különösebb probléma. Ezért elkezdtem nézni, mi történik, ha súllyal terhelem. Látható, érezhető, hogy nyomásra jelentősen jobban besüpped a matrac (nincs tartása) azokon a helyeken, ahol fekszünk. Vagyis egy pár hónapos matracot sikerült kifeküdnünk.

Olvasson tovább!