Tékozló Homár

Érdekes dolgokat árul a Computer Imperium

2017.01.20. 10:21 | Homár Hilda | 85 komment

hangosbeszelo.png

Ádám levele egy céges félresiklott vásárlás eredményeként született, és bár az áfás számla kipenderíti az ügyet a fogyasztóvédelem hatóköréből, attól még tanulságos. Ráadásul Ádámnak önkéntelenül is sikerült kb. megfogalmaznia a Homár krédóját:

"Én ugyanis nem feltétlenül az alapján ítélek meg ... egy céget vagy egy szolgáltatást, hogy milyen volt .... amikor minden rendben zajlott ... Hanem sokkal inkább az alapján, hogy mit tesz az adott ember, cég, szolgáltató, ha gond van..."
Ádám

Mellesleg azt se higgye el senki, hogy egy céget semmi nem véd, mert szavatossági joga pl. cégnek is van.

Kedves Homár,

Végső elkeseredésemben döntöttem úgy, hogy Nektek írom meg a történetemet, ami önmagában is tanulságos lenne, de talán még érdekesebbé teszi, hogy kiderül belőle: a közönséges fogyasztókkal szemben a céges vásárlókat szinte semmi sem védi. A cég, ahol dolgozom, illetve jómagam a Computer Imperium Kft.-vel jártunk pórul, miután egy használt készüléket értékesítettek nekünk újként. Igyekeztem a lehetőségekhez képest röviden összefoglalni a történteket.

A reklámügynökség, ahol dolgozom, megengedte, hogy magamnak válasszam ki a következő munkaeszközömet, ami egy laptop. Hosszú utánajárás után 2016. augusztusában egy véletlen folytán betértem a Computer Imperium Árpád úti üzletébe, ahol találtam egy megfelelő ASUS ultrabookot. Mivel a készülék nem a legújabb Zenbook szériából volt, igen kedvező áron jutottunk hozzá (tulajdonképpen ezért fért bele a céges költségkeretbe). Miután a bolt használt készülékeket is árult, természetesen megkérdeztem, hogy új termékről van-e szó, és azt a felvilágosítást kaptam, hogy igen.  Ezt nem csak a gép állapota bizonyította (a hungarocell rögzítő bakok és a billentyűzetvédő is mind rajta voltak, ahogy kibontottuk az eredeti dobozt), de az is, hogy elvileg a vásárlás napjától indult a 3 éves garancia. A gép mindössze a háttértárat tekintve nem felelt meg az elvárásaimnak, így a boltban felajánlották, hogy ha vásárolok egy SSD memóriát, akkor visszavásárolják a HDD-t, és azonnal be is építik a boltban. Ez meg is történt.

Olvasson tovább!

Csak ígéret maradt az ajándék router

2017.01.19. 15:20 | Homár Hilda | 54 komment

telekom_logo_2013_svg.png

Aki sokat ígér, keveset ad, de talán egy router nem olyan sok egy Telekom nagyságú cégnek, hogy ezt a közmondást alkalmazzuk rá. Legyen inkább az Ígéret szép szó, ha megtartják úgy jó

Tisztelt Tékozló Homár,

gondolom nem én vagyok az egyetlen akit a T-Mobile szűklátókörű és hazug üzletpolitikát folytatva átvert. Még tavasszal történt, hogy lejáró szerződésünket (céges) újrakötöttük. Cégünk a T-Mobile partnere immár több mint 10 éve (én személy szerint őket tartottam a legjobbnak – eddíg), többek közt ezért is fájó, hogy egy XY nevezetű képviselő (aki amúgy a Prospero Telekom Kft., mint alvállalkozó beosztottja) minket megvezetve, átverve hosszabbította meg szerződésünket. Az átveréshez a mi figyelmetlenségünk is kellett.

Olvasson tovább!

Mert hülye azért nem vagyok!

2017.01.19. 09:20 | Homár Hilda | 91 komment

2000px-media_markt_logo_svg.png

Nem tudjuk biztosan, mi zajlott a Media Markt webshopjában, mindenesetre olvasónk sztorija elég érdekes. Megpróbáljuk megtudni, mire jutott a cég a vizsgálat során.

Sziasztok!

Továbbítom részetekre is a Media Markt részére írt panaszomat, amivel nem igazán foglalkoznak, mivel semmi választ nem küldenek. 

Utálom a tömeget és sorban állni, ezért a Media Markt webshopon keresztül vettünk egy Samsung R323 VR szemüveget, ami helyett a korábbi olcsóbb előző szériás R322 modelt küldték ki számunkra. Ok, előfordulhat hiba, de már akkor is azon gondolkodtam, hogy nem direkt küldtek a mást, készlet kisöprésként.

Mivel emailes ügyfélszolgálat valamiért nem volt hajlandó válaszolni, visszavittem, hogy kicseréltessem, de csere nem volt az üzletben, csak pénzvisszafizetés. Kérdem az eladót, hogy mi a garancia, ha újra megrendelem, akkor nem fognak ismét véletlenül tévedésből mást küldeni? Azt mondja, ez csak véletlen lehetett... Na jó, megrendeltem újra. Az R323 modellt a webshopban.

Olvasson tovább!

Ki szeretne otthon Liebherr hűtő tanműhelyt nyitni potom 313490 Ft-ért?

2017.01.18. 10:59 | Homár Hilda | 214 komment

screenshot_2017-01-13_15_00_48.png

Az Index hűtős fórumában megoszlanak a vélemények, hogy a Liebherr a hűtők Rolls-Royce-a vagy Audija, de az alapvetésnek számít, hogy minőségi háztartási gép. Ami persze azért meghibásodhat, de azt gondolná az ember, hogy prémium termékhez prémum vevőszolgálat dukál. Aha.

Ki szeretne otthon Liebherr hűtő tanműhelyt nyitni potom  313.490 Ft. –ért? Avagy a Liebherr hűtőnk, és a konyhaluxnet.hu története…

2015. szeptember 22-én vásároltunk a HPH Special Kft.-n keresztül (Konyhaluxnet.hu) 1 db Liebherr CNP 3913 típ. alulfagyasztós hűtőszekrényt 313.490 Ft. –ért. Közel két hónapot vártam a készülékre, de mindenképp ezt a prémium kategóriás terméket szerettem volna megvásárolni abban bízva, hogy hosszú éveken keresztül fog rendeltetésszerűen működni, valamint egy esetleges meghibásodás esetén a prémium márkához hűen, és az igen magas vételárnak megfelelően kiemelkedő színvonalú szerviz szolgáltatásban részesülhetek .

2016.12.14-én észleltem, hogy a hűtőszekrény normál hűtő része egyáltalán nem hűt (belső hőmérséklet 16c), valamint a fagyasztó teljesítménye is lényegesen lecsökkent. 2016.12.15-én jeleztem a problémát a vevőszolgálatnak, ahol nagy nehézségek árán (visszahívást ígértek, nem tették, én érdeklődtem többször, majd közölték: a szerelő hívni fog, az sem tette, nekem kellett felhívni, hogy mindenképp jöjjön, mert nincs másik készülék stb..) sikerült elérnem, hogy a készüléket megbízott javító munkatársuk délutánmegvizsgálja.

Olvasson tovább!

Tippek-trükkök: Így vegyünk át webshopos csomagot

2017.01.17. 14:28 | Homár Hilda | 219 komment

shutterstock_388075414.jpg

A Homár posztjainak igen jelentős részét adják azok a történetek, ahol olvasóink élve a modern kor vívmányaival neten vásároltak, hogy aztán azt a macerát, amit megspóroltak a fotelből való vásárlással, többszörösen is behúzzák maguknak a kiszállítás kapcsán, mert vagy nem jön a futár vagy nem azt hozza, amire számítottak. Ez a poszt  az utóbbi helyzetre próbál felkészíteni mindenkit.

Kedves Homár!

Kérdéssel, mintsem panasszal fordulok hozzád, ugyanis az interneten válasz után kutatva inkább csak még több kérdőjelekbe botlottam.

Többször rendeltem már online. A legutóbbi három rendelésnél kétszer sikeresen átvétel előtt megengedte a futár, hogy ellenőrizzem a csomag tartalmát és épségét (elektronikai eszközök voltak, így amúgy is elengedhetetlennek éreztem ezt a lépést). Ma jött meg a harmadik rendelésem (telefon), amit édesapám vett át. Lelkére kötöttem, hogy ellenőrizze a küldeményt, azonban ezt a futár megtagadta tőle. Azt mondta, hogy elsőnek ki kell, hogy fizesse és ha esetleg kibontáskor panasza van, reklamálásra itt és itt egy telefonszám.

Kérdésem az lenne, hogy:

Olvasson tovább!

Létezik olyan, hogy "a garancia náluk a telefontokokra nem vonatkozik"?

2017.01.16. 09:45 | Homár Hilda | 60 komment

 Hát persze! - vágja rá a GSM Home. Nem egészen úgy van az! - mondják a fogyasztóvédők.

Tisztelt Tékozló Homár!

A GSM Home Hungary Kft.-től vásároltam egy Samsung Galaxy S6 S View Cover telefontokot, melynek a jobboldali rögzítőfülei másfél hónap alatt darabokra repedeztek. A tokot semmilyen különleges hő- vagy mechanikai terhelés nem érte, használata rendeltetésszerű volt.

Miután jeleztem a problémát az üzlet felé, azt a választ kaptam, hogy a garancia náluk a telefontokokra nem vonatkozik.

Olvasson tovább!

Maguk tényleg totálisan hülyének akarják nézni az ügyfeleket, cserébe a több mint 10 éves hűségért?

2017.01.13. 15:57 | Homár Hilda | 73 komment

telekom_logo_2013_svg.png

Gábor egyértelműen Magyarországon él, és egyaránt sajátja a szkeptikus-öntudatos-mindentudó attitűd, a szolgáltatók eleve hazug kutyának nézése, és a jó öreg "Intézzék el és kész!"-mentalitás is. De lássuk, igaza van-e! Csudálatos levelezés következik tanácsadással.

Kedves Tékozló Homár!

Azért írok önnek, mert akadt egy kis nézeteltérésem a T-Mobile-lal, és kíváncsi vagyok a véleményére az esettel kapcsolatban.

Kinéztem magamnak az Interneten az említett szolgáltatónál a "Családbarát kedvezmény" nevezetű szolgáltatást. A névre emlékeztem, rákerestem a Google keresőben, és ki is dobott egy telekom.hu-s oldalt, konkrétan ezt, (az oldalról PDF-et is nyomtattam, ha megszűnne), melyen minden jel arra utal, hogy ez a kedvezmény aktív ("Rendeld meg!" stb.). Bementem a szolgáltató üzletébe, ahol közölték velem, hogy a szolgáltatás már nem rendelhető meg, csak az használhatja, akinek korábban már beállításra került és még nem mondta le. Nem értettem, hogy ez esetben mit keres még mindig változatlan formában a T-Mobile honlapján ez a lehetőség, ezért felhívtam az ügyfélszolgálatot is, ahol szintén csak sajnálkozva közölték, hogy már megszűnt a lehetőség.

A kérdésem az lenne, hogy jól gondolom-e a dolgot. Ha a szolgáltató saját honlapján fent van az ajánlat, akkor ugye kötelesek ennek megfelelően eljárni?

Olvasson tovább!

A méregdrága termék státusza ismeretlen

2017.01.13. 10:49 | Homár Hilda | 89 komment

emag_1.png

Szegény olvasónk nagyon megszenvedett azért, hogy mindenféle körömrágós várakozással, aktív levelezéssel, érzelmileg fűtött telefonálással dúsított extrém kalandok után végkifejletként egy vagyona dekkoljon egy hónapja az eMagnál. Mindez azért, mert a cég és a vele szerződésben lévő futárszolgálat nem tudja, mekkora csomag szállítása kapcsán működnek együtt. És ez még a kisebbik baj. Az milyen, hogy jó ideig fogalmuk sem volt, hogy merre jár egy félmillió forint értékű méretes doboz? Ijesztő sztori következik.

Hello Homár,

Nos, hol is kezdjem hogy ne legyen hosszú és unalmas.

Emag. Karácsony elött állunk, dec. 15. Még kellően időben ha azt jelzik, hogy a termék rendelkezésre áll és raktáron van, ugye? A termék nem két forint, egy Oled TV, de abból is a kalandosabb fajta, Emag újracsomagolt. BTW ilyen összeget nem lehet utánvétezni, igy kártya lehúz, csip-csip, fizetés rendben, sms várható érkezés dec. 20. Szuper, gondolom…szabaddá teszem a napom hogy várhassam.

Várok, várok, napokig semmi, meg sem mozdul az online tracking. Felhivom őket, hogy wtf a 20.-ával. Mondom/kérdezem időben rendeltem, raktáron volt mi a gond!? Válasz, hát igen a termék raktáron volt, de külső raktáron (ez sztem náluk a romániai raktárt jelenti). De semmi gond 19.-én beérkezett lassan átadják a futárnak. Ok, még mindig van idő karácsonyig. Tracking másnap megmozdul, csomag elküldve (dátum nélkül), aztán lép még egyet 21.-e délután a csomag Sprinter futárszolgálatnál. Telefonálok, hogy mi várható, válasz az Emagtól ahogy ők látják, nem fog megérkezni karácsony elött. Keserűen de feldolgozom… Majd karácsony után meglesz.

Olvasson tovább!

Budapest Bank nyomasztás

2017.01.12. 15:43 | Homár Hilda | 37 komment

 budapest-bank-logo_1.jpg

Rejtélyes eset. Vajon hogyan küld valakinek rendszeresen sms-t a Budapest Bank, ha az adatbázisaiban nem találja a számát? 

Tisztelt Homár!

Tudom az én ügyem nem egy hihetetlen különlegesen kiakasztó történet, de szerintem egy jó példa arra, hogy a bankok mennyire nem foglalkoznak egy egyéni "ügyfél" panaszaival.

Dióhéjban annyi lenne a problémám, hogy a Budapest Bank (akinek soha sem voltam ügyfele) rendszeresen SMS-eket küld, tájékoztatva/felszólítva arra, hogy a hitelkártya tartozásomat kiegyenlítsem.

Eleinte simán csak töröltem ezen SMS-eket, de egy idő után már kezdtem zaklatónak érezni ezeket a megkereséseket. Feltételeztem, hogy bizonyára csak rosszul rögzíteték egy valós ügyfelük elérhetőségét, ezért első körben a telefonos ügyfélszolgálaton próbáltam rendezni a dolgot. Gondoltam ezzel még talán segítek is, hiszen szegény valós ügyfelük így bizonyára nem kapja meg a megfelelő tájékoztatást. Itt elhajtottak azzal, hogy nem vagyok regisztrált ügyfél és ha nem tudok konkrét időpontokat és SMS tartalmat mutatni, akkor nem tudnak érdemben foglalkozni velem.

Olvasson tovább!

Dupla szívás a betegség, ha Desszert.Neked-diák lennél

2017.01.12. 11:18 | Homár Hilda | 70 komment

screenshot_2017-01-11_12_12_51.png

Na, mi van ilyenkor, amikor az ÁSZF 2 pontja ellentmond egymásnak? Nekem mondjuk a "betegen senki ne tegye be a lábát egy konyhába" elv erősebb kutyának tűnik, mint az időkorlátos lemondás, bár azt is értem, hogy a cég igyekszik elkerülni, hogy erre hivatkozva farolhassanak ki az esti programból egyesek az utolsó pillanatban, de a 10 napos limit egyszerűen nem életszerű megoldás. A kérdés az, hogy jogszerű-e, illetve, hogy a Desszert.Nekednek, ami egy jónevű cuki, miért éri meg ez az egész? Miért nem találnak ki más megoldást? Mondjuk csinálhatnának egy utolsó pillanatosok várólistáját.  Lehetne kicsit olcsóbban adni, és tuti olyanok is befizetnének rá, akik egyébként sokallják a 14 ezer forintot egy sütitanfolyamért.

Kedves Tékozló Homár!

Szeretném megosztani veled a történetem. 

Szeretek főzni és sütni, de mivel nincs végzettségem hozzá és nem is a szakmában dolgozom, így időnként részt szoktam venni rövid főző és sütő kurzusokon, melyeket nagyon szeretek. Ezek a kurzusok olyanok, hogy mikor jelentkezel, előre elutalod a pénzt és akkor lép hatályba a jelentkezésed.

A történet egy lányról és arról, hogy ma itthon mennyire használják ki a szolgáltatást vagy terméket vásárlókat. A tanfolyam ára 13 990 Ft volt és jelen esetben a Desszert.Neked cukrászdáról van szó (akik egyébként elég jó nevűek, bár a lent leírtak alapján nem a tulajdonos, hanem a cukrász érdeme ez). Eddig mindegyik tanfolyamra elmentem (az adott cukrászdában is többször volt és eddig semmi baj sem volt), azonban most életemben előfordult, hogy lebetegedtem. Sajnálom, ez szörnyű tragédia, hogy így január közepén beteg mertem lenni, tudom, ez az én hibám. 

Olvasson tovább!