Tékozló Homár

Kalandok bürokráciában: "A helyszíni szemle igazolta, magánszemély vagyok"

2016.08.29. 10:15 | Homár Hilda | 56 komment

2917580140_1.jpg

Rutinos Homár-olvasóknak mondanom sem kell, hogy levélírónk az ominózus helyszíni szemlét megelőzően is igyekezett magánszemély mivoltát bizonygatni, csak hiába. És bár sokáig ez az abszurd vonal tűnik a fő csapásiránynak a sztoriban, az igazi homárfaktor a végén üt be. Klasszikus arcletépő "Kalandok bürokráciában" opusz, ezúttal a Vízművek vezényletével. 

Sziasztok,

Most olvasom, hogy a Fővárosi Vízművek reklamál, amiért a viccpárt poénos szövege szerintük megsérti a társaság jó hírnevét. Nos, hát akkor álljon itt a mi történetünk, amire szokás mondani, az élet a legjobb rendező. A jó hírnév pedig ennek fényében még költői túlzásnak is erős.

Tavasszal vásároltunk egy budapesti ingatlant amely összközművesített. Az áramot, gázt sikeresen átírtuk az előző tulaj nevéről a sajátunkéra, azonban a vízművekkel nem volt ilyen szerencsénk. Az előző tulajdonos ugyanis Kft-ként szerződött a szolgáltatóval, így már rögtön az iratok leadásakor jelezték a problémát, ők magánszemélyként velem így nem tudják, hogy tudnak majd szerződést kötni. Ott és akkor azonban ez annyiban maradt, mondtam, hogy márpedig - mint ahogy az adásvételin olvasható - én magánszemélyként vásároltam a helyet, úgyhogy legyenek kedvesek elkészíteni a papírokat, kiküldeni, a belső bürokratikus rendszerükkel meg küzdjenek meg ők maguk.

Olvasson tovább!

Ez így se nem trendi, se nem rendi

2016.08.26. 17:28 | Homár Hilda | 116 komment

92861_orig_rendi.jpg

Tavaly szeptemberben - még Helpy néven - indult az online takarítóközvetítő Rendi.hu, ami fantasztikus érzékkel vette észre a piaci rést a kiszámítható, megfizethető és megbízható házi takarítószolgálat piacán. A ma már több vidéki nagyvárosban is elérhető cég villámgyors karriert futott be. Olvasónk levele alapján talán túl gyorsat is, és már, nem tudják tartani a lépést az igényekkel. 

Kedves Rendi Csapat!

Őszintén szólva meglehetősen csalódott vagyok, két okból is:

Egyrészt értelemszerűen azért rendeltem takarítást, mert szükségem van rá. Adott időpontban. Adott munkák elvégzésre vonatkozóan. És azt hiszem kifogástalanul megértő és tündibündi voltam, amikor az első ízben 08.19.-re rendelt takarítást Önök lemondták 1 nappal korábban arra hivatkozva, hogy megbetegedett a takarító. Nem mondom, hogy nem fordult meg a fejemben, hogy egy ilyen helyzetet illene tudni kezelni, de túlléptem rajta és továbbra is őszinte lelkesedéssel, bizalommal telve egyeztettem le az újabb időpontot 08.26.-ra. Még a kárpótlásként felajánlott hűtőszekrény tisztításnak is örültem. De hogy másodjára is, egy fél nappal a legyeztetett időpont előtt lemondják AKÁRMILYEN indokkal (ami jelen esetben a takarító felmondása volt) az egyébként elvállalt takarítást, ez most nagyon fáj.

Olvasson tovább!

A kutya mint hibás árucikk

2016.08.25. 12:51 | Homár Hilda | 259 komment

shutterstock_99357692.jpg

Én kutyásként ugyan nehezen tudom elképzelni, hogy egy gazda kiábránduljon Fickóból, mert kiderül, hogy csak 2/3 rész vizsla, vagy utcára tegye Muffint, amikor a cuki kölyökwestie-ből szexi falusi vegyesvágott cseperedik, de gondolom, aki sok pénzt hajlandó adni egy kutyáért, miközben tele vannak a menhelyek, azoknak fontos a pedigré, az pedig elég biztos, hogy aki Fickót vizslának, Muffint meg westinek adja el, az csal, és így számonkérhető. Az más kérdés, hogy törzskönyv vagy más írásos nyom nélkül mennyire bizonyítható a megtévesztés. 

Kedves Homár Hilda!

Én ugyan nem futottam bele, de nap mint nap találkozom vele, így szeretném felhívni egy igen sajátos, mégis virágzó helyzetre a figyelmet: kutyusokról lesz szó.

A szabályzások értelmében, fajtatisztának tekinthető az a kutya, amelyiket tenyésztőtől (kennelnév, referencia, elért kiállítási/munka eredmények) vásárolva, törzskönyvet kap hozzá az újdonsült gazdi. Nem opcionálisan, hanem jár hozzá. Ezek a kutyusok nem 40-50, hanem 100-200 ezer forintba kerülnek, nem poénból, de ezt most nem részletezem. A kölykök egészségi problémákra szűrtek, a törzskönyv garancia, hogy azt kapom a pénzemért, amit veszek stb.

Olvasson tovább!

Aki ingatlant keres, az ugyan ne fizessen már a közvetítőnek. Vagy de?

2016.08.24. 15:31 | Homár Hilda | 42 komment

shutterstock_126452231.jpg

"Fogalmam sincs a szabályozásról, de valahogy van egy olyan érzésem, hogy aki ingatlant KERES, az ugyan ne fizessen már az ingatlan közvetítőnek a szolgáltatásért..." - hát a szabályozást mi sem tudtuk, csak azt, hogy általában tényleg az eladótól, bérbeadótól vonják a díjat, úgyhogy megkérdeztük.

Tisztelt Homár!

Meglepő dologgal találkoztam, és igazából nem is tudom, mennyire általános ez az eljárási mód, de engem minimum arra sarkallt, hogy írjak, és semmiképpen ne vegyem fel többé a kapcsolatot ezzel az ingatlanossal, nekem ez csalás gyanús...

Nos. Éppen albérletet kerestem, és az Otthontérképen találtam egy remeknek tűnő hirdetést. A hirdetés melletti kapcsolattartó telefonszámot felhívtam, nem vették fel, nem hívtak vissza. Viszont kaptam egy érdekes SMS-t:

Olvasson tovább!

Kiszámíthatatlan a BKV meg a csuklós busz

2016.08.24. 10:21 | Homár Hilda | 66 komment

165104_144747068917123_6622603_n11-630x350_1.jpg

"Elviekben egyszerűbb és gyorsabb, ha nem megyek el a Stadionokig, onnan metróval, majd még a villamossal, hanem elegendő az 5-ös buszra szállnom, majd átszállni a 105-ös buszra" - írja Edit, és szerintem itt téved egy nagyot. Éjszaka vagy hétvégén esetleg, de hogy a reggeli csúcsforgalomban a kötöttpályás megoldás a legkiszámíthatóbb és gyorsabb, ha át kell szelni a várost, az tuti. Ettől függetlenül az utasokat otthagyó sofőrök nézzenek magukba.

Kedves Tékozló Homár!

Évek óta szidom a budapesti közlekedést, mert lehetetlen eljutni A pontból a B pontba idővel. A mai történetem úgy döntöttem, megosztom veled, és az olvasóiddal, mert nálam elszakadt a cérna.
Az alábbi levelet küldtem az imént a BKK ügyfélszolgálatának, a válaszra még várok, de őszintén kétlem, hogy bármi érdemlegessel szolgálnának. Legalább a dühöm kiírtam magamból.

Olvasson tovább!

Most megtudhatja, hogy min múlik a 490 forintos szandál!

2016.08.23. 12:25 | Homár Hilda | 74 komment

hm-share-image.jpg

A H&M webshopjában januárban 18 forintért árultak pólókat, márciusban egy ideig dolgozói kedvezményt  kapott minden arrajáró, múlt csütörtökön pedig fillérekért lehetett kapni mindent. Télen a cég benyelte a veszteséget, a  mostani elbaltázott akciójánál viszont nem akarja, ami a fogyasztóvédők szerint egyáltalán nem oké

Sziasztok!

Elmesélem mi történt, érdekelne, hogy mit tudok tenni ezzel kapcsolatban. A H&M webáruházban a leárazások menüpont alatt voltak akciós ruhák, 290; 590; 990 körüli tételekkel, megtörtént a megrendelés, kifizettem kártyán, megtörtént a visszaigazolás - erre ma kaptam egy emailt melyben technikai problémákra hivatkozva törölték a rendelésemet.

Olvasson tovább!

Minden út Rómába vezet, csak néha nem a Wizz Airrel

2016.08.22. 15:05 | Homár Hilda | 124 komment

wizz_air.png

A papíralalpú becsekkolás annyira bosszantóan mozzanata volt évekig a repülővel utazásnak, hogy csoda, hogy nem söpört végig a földön egy eleme erejű sóhaj a megkönnyebüléstől, amikor az appok megjelenésének köszönhetően végre az enyészeté lehetett ez a végtelenül macerás és felesleges, papírpazarló rendszer. Ez azért is jó lett volna, mert akkor a nem gyakran utazók is értesülhettek volna a lehetőségről, és olvasónk sem bosszankodna ráadásul valószínűleg hiába, mert a "lassú volt az ügyintézés" és a "nekem ezt nem mondták" érv sajnos nem szokott beválni.

Üdv néktek!

A WiZZAir tört borsot az orrunk alá, és természetesen nem hajlandóak egy kanyi buznyákot sem visszafizetni. csatolom az ő levelüket, majd az én levelemet az ő levelükre. Hát nagyon mérges vagyok. 

Tisztelt Ügyfélszolgálat!

A fenti járatra nem tudtunk becsekkolni és beszállókártyát nyomtatni , így a repülőtéren tettük meg ezt fejenként 40 euro ellenében. 

Sajnos ezután megtagadták a beszállást, mondván, lezárt a gép. Ez 35 perccel a gép kiírt indulása előtt volt. A 120 eurót ekkor visszakaptuk. 

A szabalyzatukban foglaltan visszatérítik a teljes viteldíjat az egyéb díjak levonása után. Kérdésem, hogy a mi esetünkben ez mekkora összeg és hogyan lehet visszaigényelni.

Olvasson tovább!

Folytatódik az Astrások vesszőfutása

2016.08.22. 11:17 | Homár Hilda | 37 komment

astra_biztosito_logo.jpg

Közeledik az egy éves évforduló: tavaly augusztus 31-én ment csődbe az Astra Biztosító. Egykori ügyfelein azóta bizonyára kiütköztek a korai öregedés jelei, az Astra ugyanis romániai bejegyzésű cég volt, ami egy átlagos biztosítós ügyintézésnél is nagyságrendekkel több mókát jelentett.

Tisztelt Tékozló Homár!

Segítséget kérek Önöktől, hogy kihez fordulhatnék problémámmal.

2015. szept. 30-ig az ASTRA biztosítónál volt a kötelező gépjármű biztosításom, mely a cég felszámolásával megszűnt. Az átkötésnek a lebonyolításában a pba.hu (Biztosítók Áruháza) aktívan közreműködött. Egy 2015. szept. 9-én kelt értesítésükben azt jelezték a korábban ASTRÁ-s biztosítottaknak, hogy

Olvasson tovább!

Wow, tett követte a panaszlevelet az Etyektejnél!

2016.08.19. 15:29 | Homár Hilda | 61 komment

11563215_f38eff1c0ff3d7ac66ceb8ab077c6bc2_wm.jpg

Ezzel a nyári sikersztorival köszöntjük augusztus 20-dikát, egyben elismerésteljes vivátot küldünk Etyekre Párdi Mátyásnak!

Tisztelt Homar blog szerkesztők!

Két napja egy Lipóti Túrórúdba harapva egy kb 1cm x 0,8cm átmérőjű igen erős és éles műanyag darabra haraptam. El sem akarom képzelni, hogy ezt például a 1,5 éves kisfiam eszi, és a nyelő csövébe kerül. Véleményem szerint ez vállalhatatlan és valamit tenni kell az ügyben. Ezért írtam a Lipóti pékségnek, hogy vizsgálják ki az esetet, és vizsgálják felül a gyártási folyamatot egy független szakértővel. 

Olvasson tovább!