Tékozló Homár

Holnap nyugodtan jöhet a semmiért!

2018.06.13. 16:22 | Homár Hilda | 70 komment

13.png

Hé, haver, ezt te sem gondolod komolyan, hogy az ügyfél sértegetése, gyanúsítgatása, lenézése és lealázása majd jó fényt vet rád és az üzletedre!

Tisztelt Tékozló Homár!

Az alábbi történetet szeretném megosztani a mobileshop.hu-s tapasztalataimmal kapcsolatban. A mobileshop.hu egy telefonos webáruház. A weblapjukon szerepel egy megbízható bolt minősítés az Árukereső.hu internetes vásárlások alapján. Hogy a megbízható bolt minősítés mennyire félrevezető lehet, és hogy a vásárlást követő ügyfélszolgálat és szervíz rész nem tartozik bele, erre csak a vásárlást követően jöttünk rá.

Tavaly szeptemberben vettem náluk a páromnak egy Samsung Galaxy S7 Duo (2SIM) 930FD telefont. A dupla SIM volt a fő ok, amiért ebben a boltban vásároltam, az S7 DUO nem volt hivatalos márkaboltokban elérhető Magyarországon. 

Olvasson tovább!

Bárkiből lehet Tanácstalan Travolta, ha Pécsre utazik

2018.06.12. 10:16 | Homár Hilda | 42 komment

via GIPHY

Bármilyen területről is legyen szó, a karbantartási és felújítási munkák embert próbáló időszakot jelentenek szolgáltatónak és ügyfélnek egyaránt. Ettől persze ezeket megúszni nem lehet, de átgondolt szervezéssel és jó kommunikációval minimalizálni az elkerülhetetlen kényelmetlenségeket igen. Ez utóbbi valamiért elképesztően nehéz a MÁV-nak. Pedig az utastájékoztatás nem tűnik ördöngősségnek, és mivel rendszeresen előfordul különböző szakaszokon, elég lenne egyszer kidolgozni a menetét rendesen. Például az Elvirán egy kis, jelöletlen buszkontúr helyett nagy villogó feliratban kiírni az adott menetrendnél, hogy bizonyos szakaszon pótlóbuszok közlekednek, a pályaudvaron meg minden lehetséges helyen feltűnően, akár az aszfalra fújva jelezni, merre kell menni az átszálláshoz, induláshoz. Mindezt aztán pár alannyal tesztelni, és ahol a tesztszemélyek belekezdenek az Confused Travolta-mozgásba, ott finomítani kell a rendszeren. Bálint beszámolója alapján lenne mit.

Tulajdonképpen semmi különös az egész, mégis olyan jó lenne, ha mégiscsak ez lenne a különös, és nem pedig a hétköznapi. Ha nem lenne olyan ismerősen jellemző az, ahogyan 2018-ban egy teljesen átlagos utas eljuthat Budapestről Pécsre.

Mert teljesen átlagos utas vagyok: évente egyszer utazom Pécsre vonattal, és az utazások között eltelő hónapokban valahogy nem érzek ingert arra, hogy a pécsi vasútközlekedés híreit olvassam, sőt, még azt is naivan adottnak veszem, hogy azért ez nem olyan bonyolult ügylet, és nem olvasok utána indulás előtt sem a Pécsre utazás legfrissebb szakirodalmának, még akkor sem, ha a kommentelők nagy része nyilván azt fogja mondani, én vagyok a hibás, amiért mindezt nem tettem meg, a saját hülyeségemet okolhatom csak mindenért, és különben is, minek mentem oda.

Olvasson tovább!

"Mondom mi? A termék a hibás, nem a vásárlás!" - Auchan Savoya parki történetek 2.

2018.06.11. 12:08 | Homár Hilda | 97 komment

auchan.png

"Az Auchan Retail Magyarország számára kiemelten fontos vásárlói elégedettsége, ezért is nagyon sajnáljuk az itt leírt esetet. A történteket kivizsgáljuk, és mindent elkövetünk annak érdekében, hogy többek  közt vevőszolgálati folyamataink fejlesztésével hasonlóak ne történhessenek a jövőben." - írta az Auchan 11 nappal ezelőtt a Maga hozta el a polccímkét? Ez volt az első hibája  című posztunkra reagálva. Ezt a fejlesztést talán fel kéne gyorsítani a Savoya Parkban, ugyanis az alábbi eset  onnan érkezett megint, és ez így már többnek tűnik, mint, hogy rossz napja volt a személyzetnek.

Tisztelt Cím!

Egy héttel ezelőtt vásároltam a Savoya Park nevű intézmény Auchan üzletében egy Samsung tabletet, 79.990 Ft áron. Kasszázás és fizetés után elmentem a vevőszolgálatra, hogy érvényesíteni tudjam a garancia jegyet, valamint megnézzem a készüléket, hogy az hibátlan, működőképes vagy sem.

A vevőszolgálatosra pár percet vártam, hiába köszöntem napszaknak megfelelően udvariasan, tovább vihorászott egy másik Auchan alkalmazottal. Már a biztonsági őr szolította meg, ugyan legyen kedves kiszolgálni engem.
A - Auchan vevőszolgálati alkamazott
M - Műszakis srác
É - én, vásárló

Se jónapot, semmi üdözlés.

A: - Igen?
É: - Jó napot kívánok, kézcsókom, ezt vettem most szeretném garanciáztatni és bekapcsolni, megnézni
Á: - Jó...

Olvasson tovább!

Magyar házba magyar tégla, magyar ember jól megszívta

2018.06.07. 14:10 | Homár Hilda | 114 komment

20180505_132819.jpg

Az építkezés, lakésfelújítás mindig is pénztárca, idegrendszer és kapcsolatpróbáló időszakot jelentett a merészen belevágók életében, de ami az elmúlt években ezen a területen zajlik, az tényleg elkeserítő. Visszasírjuk az ökölszabályt, miszerint jó, olcsó és gyors szolgáltatás csak a mesében létezik, mert régebben azért jó eséllyel elégedett tudott lenni a végén az ember, ha az elvárásait kettőben maximalizálta. Ma az építőiparban valaki vagy jó vagy olcsó vagy gyors - vagy egyik sem. (Esetleg tök mindegy, hogy milyen, mert külföldön tevékenykedik.) És ez csak az szakikérdés, az építőanyagok beszerzéséről és minőségéről, a tervezési és hivatali engedélyeztetési folyamatokról még nem is beszéltünk.

Olvasónk mindennek ellenére belevágott a nagy projektbe. A falazásnál nem jutott tovább.

Tisztelt Tékozló Homár, 

egy rémtörténetet szeretnék elmesélni illetve ezzel kapcsolatban tanácsot/segítséget kérni eme hasznos blog olvasóitól. Sajnos volt mit leírni és a terjedelemre tekintettel megértem ha visszautasítja a publikálását. De ha van esély rá hogy kikerülhet az oldalra, kérem hogy rövidítés nélkül, teljes terjedelmében tegye meg mert megítélésem szerint csak így lehet átfogó képet alkotni az elmúlt másfél hónapunkról.

Tavaly kezdtük el álmaink házát építeni,de a szakemberhiánynak köszönhetően csak az alap/szerelőbetonig jutottunk. Szerkezet-kész állapotig megrendeltük a szükséges építőanyagot és vártuk a tavaszt. A Tüzépen az eladó biztosított minket arról hogy a Mályi Tégla Kft - Porobrick elnevezésű 30-as NF téglája is van olyan kiváló, mint a WIENERBERGER Porotherm téglája, ezért hogy támogassuk a magyar ipart, - és mert a csomagolás és a szállítás  díja(és nem a tégla darabára!!) százezrekkel volt kedvezőbb a Porotherm díjától – megrendeltük a szükséges mennyiséget a Mályi téglából. Az első szállítmányt idén márciusban rakták le a helyszínre és már akkor, a raklapokon látszott az a hátrányos minőségbeli különbség ami úgy általában a magyar termékeket jellemzi. Egyenetlen oldalak, lepattogzott élek és sarkok, kidolgozatlan/megmunkálatlan felület jellemezte a raklapokon található téglákat de nem reklamáltunk hivatalosan, mert nyilvánvalóan töröttet nem találtunk köztük az esztétikai hibákkal meg megbékéltünk volna, hisz úgyis eltakarásra kerül majd mindkét oldalról. HIBA VOLT.

Olvasson tovább!

Az Euronics Köki Terminál a csillogó szakértelem központi egysége! 

2018.06.06. 16:04 | Homár Hilda | 52 komment

9531362901.png

Az alábbi történet sztoriszinten egy teljesen hétköznapi esetnek tűnik: emberünknek kellett egy fülhallgató, bement hát a legközelebbi üzletbe, megvette, de sajnos nem volt szerencséje, mert az új füles hamarosan tönkrement. Uncsi. A részleteket tekintve azonban elég elképesztő, ami a Köki Terminálban működő Euronicsnál zajlik. Vegyük csak például azt a mondást, hogy nem küldik díjmentesen szervizbe a fülest, ha az egyik fele szól.

Kedves Tékozló Homár

A tegnapi nap folyamán, vittem vissza egy fülhallgatót a Köki terminálban lévő Euronics üzletbe, ahol már a vásárláskor is figyelmesnek kellett volna lennem az árulkodó jelekre. Azokra a jelekre, amik azt sugallják, hogy ne vegyél itt semmit. A fülhallgató 4 hónap után az egyik felére elnémult, ami általában szál szakadás szokott lenni, de ebben az esetben ez nem biztos, mivel bárhogy próbálkoztam mozgatni, nem jött ki belőle hang és mivel nem vagyok szakmailag járatos a fülhallgatók állapotának felmérésében, ezért szerettem volna garanciális időben 6 hónapon belül ránézetni, vajon tudjuk-e cserélni a fülest.

De ne rohanjunk ennyire előre.

Olvasson tovább!

A CIB-nek az V. kerület külföldnek számít?

2018.06.05. 11:04 | Homár Hilda | 29 komment

screenshot_2018-06-05_10_57_26.png

Azt hiszem nincs idegesítőbb annál, mint amikor az ember úgy gondolja, hogy alaposan felmérte a helyzetét, utánajárt a dolgoknak, és végül kimondottan racionális alapokon dönt valami mellett  - amiről aztán kiderül, hogy valami érthetetlen/jól elrejtett/félremagyarázott/egyéb módon csapdát rejtő szabály/ok/kitétel és társai miatt épphogy alaposan bokánrúgja a gondos mérlegelés után kivitelezett tervet.

Tisztelt Tékozló Homár!

Egy idegesítő, ámde szórakoztató banki sztorit szeretnék veletek megosztani.

Vállalkozó vagyok, és európai ügyféllel dolgozom, ezért nyitottam a CIB banknál egy euró alapú devizaszámlát. (Azért náluk, mert már ott volt a lakossági számlám.) Már a számlanyitáskor megkérdeztem, milyen díjazása van az eurós készpénzfelvételnek. A felelet: a CIB nem üzemeltet eurós ATM-et, de nyugodtan vehetek fel eurót más magyar bankok ATM-jéből ugyanazzal a díjazással, mintha amúgy forintszámláról forintot vennék fel más magyar banknál. (0,2%) Ezen felbátorodva igényeltem az eurós számlához kártyát is.

Olvasson tovább!

Gyötrelmes 4 hónappal ajándékozta meg Ádámot az Apple

2018.06.04. 12:21 | Homár Hilda | 35 komment

screenshot_2018-06-04_10_51_54.png

Kevés olyan gyártó van, amelynek a termékei annyi elkötelezett rajongót és lenéző vagy irigykedő ellendrukkert termeltek volna ki, mint az Apple. Abba a végeláthatatlan vitába nem is akarnék belemenni, hogy a Macek és iPhone-ok túlárazott szarok, vagy formatervezett, minőséget képviselő prémium termékek, az viszont biztos, hogy hosszú évekig az Apple support- és szervizhálózata köröket vert a konkurenciákéra. Ádám szerint ennek vége. 

Kedves Homár,

Régóta követem a cikkeket nálatok, különbözőbb témákban. Sajnos elérkezett az idő, hogy most megírjam nektek az én saját történetemet: új macbook pro-m garanciális cseréjének 4 gyötrelmes hónapját, hogy min és hogyan mentem keresztül. Célom, hogy általatok tolmácsolni tudjak egy kis útmutatót más hasonló helyzetbe kerülő Apple felhasználónak, hogy mit tegyen és mit ne ilyen helyzet helyzetben.

Hogy lelőjjem a poént nektek előre a tanúságom az, hogy oda vidd vissza, a garis készüléket ahonnan vásároltad, még véletlenül se direktben szervizbe (még ha azt hiszed, hogy így egy hetet meg is takarítasz, olyan jogi eszközöktől esel el, melyek a további hetekben igen jól jönnének)!  Vásárlás helyén ugyanis 30 nap után elállhatsz a javítástól, és visszakapod a pénzed. Így nem kerülsz olyan csapdába mint én, ahol egy háromszögben pislogsz, mindenki a másikra mutogat, neked pedig nincs jogi lehetőséged presszúrálni a szereplőket. (Lévén, hogy az apple szerviz csak egy jegyzőkönyvet ad, ő nincs veled szerződésben, ő az Apple-el van szerződésben hogy kiszolgálja annak fogyasztóit. Egyedül a vásárlási ponttal van szerződése a vásárlónak, így tehát érdek érvényesítési joga is csak felé van – jelen esetben a Media Markt. Mivel azonban nem oda vittem a készüléket, hanem direktben a szervizbe, hogy megspóroljam az egy hetet amíg ők oda küldenék, ezért nem élhettem a 30 nappal)

Olvasson tovább!

Mekk Elek, a buszkarbantartó

2018.06.01. 14:52 | Homár Hilda | 30 komment

_91f494bca0de0daf0dad28ad82fbb25f2aff777a81fbc785d0_pimgpsh_fullsize_distr.jpg

Elsőre képrejtvénynek tűnhet a fenti fotó, pedig valójában a magyaros csavaros észjárás és lelemény nemzetközi szinten is elismerésre méltó There, I Fix It díjas alkotását ábrázolja, ami a poszt alján kicsit más fényviszonyokkal állókép verzióban is kiélvezhető, élőben pedig Szegeden lehet belefutni.

Tisztelt DAKK Zrt!

Levelemről másolatot kapnak a sajtó, valamint a felügyeleti szervek.

A szegedi 90-es buszon zajló furcsa beszélgetésnek voltam fültanúja a mai nap 16 óra előtt, a DAKK Zrt helyi telephelye előtt. A busz egyik ajtaja nem működött, a legkisebb mozgatásra kinyílt, bezárt. A buszvezető szerelőt vagy pótlást kért, mivel ez így balesetveszélyes, ha valaki nekidől az ajtónak akkor az kidől. A diszpécser viszont a kérést visszautasította, és az ajtó rögzítésére tett kísérletet javasolta. Tekintve, hogy ezt több megállón át javítani kellett, a rögzítés nem volt igazán megbízható, stabil.

Ha valaki "nekidől" az ajtónak, bármilyen okból, akkor a bizonytalan kitámasztás nem jelent elegendő rögzítést. A javítgatott rögzítés miatt a busz jelentős késést is szedett össze. A végállomáson a buszvezető egy másik busz vezetőjétől kapott egy deszkát. Az, hogy Volán székház előtt közvetlenül sem tudnak olyan eszközt kijuttatni a buszra, ami legalább a "PET palack, mappa, füzet, tábla" kombinációnál jobban rögzíti az ajtót és ilyen mértékben balesetveszélyesek a buszok nem fér bele.

Olvasson tovább!

"Több mint 1 millió forint állami támogatástól estünk el az Unicredit Bank ügyintézője miatt"

2018.05.31. 13:56 | Homár Hilda | 25 komment
shutterstock_65729047.jpg

A 3 éve bevezettt CSOK, vagyis a családok otthonteremtési kedvezménye irtóra felpörgette a lakáspiacot. Bár igénybevétele viszonylag korlátozott körnek lehetséges csak, de pár hónapja lazítottak a szabályzásán (kevesebb papírmunkával, gyorsabban, könnyebben lehet megkapni), így biztosan sokan fognak ebben is gondolkodni. Nem csak nekik érdemes elolvasni levélírónk szomorú, tanulságos történetét.

Kedves Homár,

A sztorink talán nem egyedi, de remélhetőleg nem is mindennapi. Azért írok ide, mert szeretném, ha a hozzánk hasonló cipőben járók nem követnék el ugyanazt a hibát, amit mi. Az állami támogatás, amivel mi rosszul jártunk, még 2019. december 31-ig igényelhető, így még sokan megégethetik magukat.

Történetünk 2017 januárjában kezdődött és nagyjából egy héttel ezelőtt ért véget a Pénzügyi Békéltető Testület egyik tárgyalójában. Tavaly év elején házépítésre adtuk a fejünket. Az egyre emelkedő ingatlanárak és a lakásfelújítási költségek égbe szökésével úgy tűnt, még mindig jobban járunk egy nem túl nagy ház megépítésével. Az állami támogatások (CSOK, ÁFA visszetérítés) és az induló tőkénk mellé szerencsénkre csak egy kicsi hitelt kellett felvennünk. Azon kevés emberek közé tartozunk, akiknek szinte nem volt gondja az építkezéssel. Annál több a banki ügyintézéssel, vagyis inkább azzal, amit annak merészel hívni az Unicredit székesfehérvári bankfiókja.

Olvasson tovább!

"Maga hozta el a polccímkét??? Ez volt az első hibája!"

2018.05.30. 11:40 | Homár Hilda | 129 komment

auchan.png

Az alábbi beszámoló alapján a Savoya Parkban működő Auchan munkatársainak rém határozott elképzelése van a megfelelő vásárlói magatartásról, és az esetleges véletlen vagy tapasztalatlanságból fakadó kilengéseket nem restek  a helytelenül viselkedők orra alá dörgölni akár többszörösen is. Az elvárások pedig nemcsak sokfélék, de kiszámíthatatlanul változnak is. Például amíg a pénztáros visszaszalajtja a vevőt a polchoz, de nem kéri el a bizonyítékként szolgáló árcetlit, addig az ügyfélszolgálat irgalmatlanul leteremti a cetliszorongatáson kapott vevőt. Kedves Auchan, kicsit több konzekvenciát. Vagy csak simán emberi hangnemet. És főleg pontos árfeltüntetést.

Kedves Homár!

Kicsit belémakasztotta ma az ideget az Auchan nevű francia hiperszupermarket. Történt ugyanis, hogy vásároltam 2db 1 literes Mobil Classic 5W40 típusú motorolajat, mert láttam, hogy a 2189 forint helyett most épp csak 1490 forintba kerülnek. Mondom szuper, úgyis kell majd a kocsiba, úgyhogy megveszem.

Odaérve a kasszához szomorúan tapasztaltam, hogy a hölgy mikor beütötte az olajaimat a gépbe akkor már 2189 forint volt az áruk, amit ott a helyszínen szóvá tettem a hölgynek, aki azt mondta, hogy szaladjak vissza, nézzem meg biztos jó olajat vettem-e. Persze visszamentem, és mivel úgy is két polccímke volt fent az akcióról, az egyiket - mintegy bizonyítván az igazamat - odavittem a kasszához, és megmutattam a hölgynek. Ő azt mondta, hogy semmi gond, fizessem ki nála a teljes árat, és menjek oda a vevőszolgálathoz, ott majd visszaadják a különbözetet.

Olvasson tovább!