Tékozló Homár

Bárkit kizárhat indoklás nélkül a Vatera?

2017.03.29. 09:57 | Homár Hilda | 16 komment

vatera.png

Vigyázat, ingerült tartalom! Olvasónk láthatóan menet közben elvesztette a hideg fejet, amivel nekiült a levelet megírni. Az első pár bekezdésig még kitartot, de aztán a Vatera biztonsági szolgálatától érkező tájékoztatók újraolvasása letépte az önfegyelmező akarat utolsó láncszemeit is. Mivel hetente kapunk, ha stílusában nem is, de témájában hasonló levelet a nagy hazai online piactérről kiebrudaltaktól, ezúttal megkérdeztük, mennyire van szabadkeze a cégnek a vaterázókkal szemben.

Tisztelt Cím,

Megosztanám Önnel történetemet, és egyben tanácsot/segítséget is kérnék mi a lehetőség ilyen méltánytalan ügyben.

Körülbelül 10 éve regisztrált vaterás vagyok 100%-os minősítéssel, nem használtam túlzottan, de "megbecsült" felhasználójuk vagyok, "vártak nagyon", ajándék kódokat küldtek évente, megbecsülésük jeléül stb., viszont több mint két hete hitelesítettem magam eladóként is. Egy-két dolgot vásároltam e-bayről, amikkel meg voltam elégedve, és kíváncsi voltam itthon milyen árakon vannak. Mikor láttam, hogy a fent nevezett oldalon minimum 3-5-10-szeres áron árulják ezeket a termékeket, gondoltam egyet, és mondom megpróbálom én is. Persze nem kapzsi módon mint a többiek, csupán párszáz Ft-tal többért, mint amennyiért az E-bay-en kapható. Gondoltam az aki a vateráról vásárol, így jól jár, nem veszi meg olyan drágán, és én is kapok érte egy kis pénzt.

Olvasson tovább!

Az élet nagy kérdései: mennyiért jár az embernek garanciában új mobil, ha ami bekrepált 20 forintba kerül anno?

2017.03.28. 15:54 | Homár Hilda | 38 komment

via GIPHY

Létezik, hogy az ember hiába taszítja magát némi kedvezmény fejében önként szolgasorba, ha kinyúvad a készüléke, furán számít a garancia rá?

Kedves Homár!

2015 januárjában vásároltam a Telenornál egy Huawei Ascend Y550 telefont dolgozói számlás előfizetéshez (az előfizetésmár rég óta megvolt). Akciós csomagban maga a telefon 20 Ft-ba került (listaára 40 000 Ft körül volt), viszont 2 éves hűség tartozott hozzá, és még egy 500 MB-os internet előfizetést is kellett kötni havi 2800 Ft-ért. A telefonra a Telenor 2 év jótállást vállalt.

A jótállási idő letelte előtt egy héttel a telefon memóriahibát jelzett és az indítási képernyőn kívül más nem jött be rajta többé. Ezután elvittem a Telenor egyik ügyfélszolgálatára és garanciális javítást kértem. A jótállási jegy megvolt, át is vették, hogy jótállási időn belül ingyenesen kijavítják a hibát.

Néhány nap múlva tájékoztattak, hogy kész a telefon, mehetek érte. Ott kiderült, hogy nem tudják javítani, de cserélni sem lehetséges, mert a típust már nem gyártják. Azt tanácsolták, válasszak egy új telefont és a régi listaárát (40 000 Ft) beszámítják.

Olvasson tovább!

Citibank-árvák erstés kalandjai 3.

2017.03.28. 11:29 | Homár Hilda | 105 komment

erste.JPG

Minden váltás nehéz, ráadásul idővel az emlékek megszépülnek, úgyhogy be is linkeljük ide gyorsan a Citibankos Homár-posztokat, de azért levélírónkat tényleg jól megforgatta új bankja.

Kedves Homár és Homár Olvasók!

A Citi-Erste váltás áldozataként ragadok billentyűzetet, és reménykedem, ha kiírom magamból, az Erste nevének hallatán nem fog az egekbe szökni a vérnyomásom.

A történet hosszú, de cserébe izgalmas - illetve én izgulok, mi a bánatot fognak még elcseszni, mielőtt végleg megszabadulok tőlük.

Kezdjük ott, hogy gyanútlan Citi ügyfélként tengettem a napjaimat, költöttem a pénzt a betéti- és a hitelszámlámról, és gyűjtögettem némi forintocskát megtakarítási számlákon.
Szám szerint kettőn, mert volt valami húzása anno a Citinek, hogy bizonyos összeghatárig barátságos kamattal lehetett takarékoskodni. Az összehatár feletti összeget meg kevésbé barátságos kamattal tároltam egy másik megtakarítási számlán. Aztán a barátságos kamat megszűnt, a számlát meghagytam, meg valami éhenhaláshoz elegendő összeget rajta. Mindezt természetesen on-line variáltam össze. Kényelmes és antiszociális ember vagyok, nem fétisem bankfiókokban múlatni a drága időmet.

Olvasson tovább!

A szürkeimport, ami nincs és mégis van

2017.03.27. 14:57 | Homár Hilda | 88 komment

75585-lost-love.jpg

A szürkeimportra keresve leginkább az derül ki, hogy nem létezik. Legalább  is elméletileg, ahogy ez az akkor még létező Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság akkori szóvivője szépen le is vezette 2010-ben. Az alábbi levél viszont épp azt igazolja, hogy azért érdemes óvatosnak lenni. 

Kedves Tékozló Homár!

Röviden megpróbálom leírni  történetemet a Samsung Magyarország ügyfélszolgálat "félre tájékoztatásáról".

Egy Samsung S7 EDGE típusú telefonon jelentkezett egy kis fekete folt a kijelzön. Az s7 edge fórumon azt írták hogy garanciában több embernek is javították, ezért írtam a Samsung Magyarországnak, ebben a levélben jeleztem a híbát, azt is, hogy egy boltban lett vásárolva ami felszámolás alatt van, ezért nem elérhető.

Többszöri levélváltás után  (garanciajegy fénykép, sorozatszám, készülék, dobozról fénykép) után azt, írták, hogy mivel nem a Samsung Magyarország hozta forgalomba, így ők nem javítják, ekkor megkérdeztem, hogy hová forduljak fogyasztóvédelem vagy a Samsung anyacéghez. Ezután jött az e-mail, hogy jár a 12 hónap garancia és bármelyik szervizbe vihetem. Hihetetlen, de megint megkérdeztem, hogy biztos nem fognak elküldeni, a válasz , igen vihetem.

Olvasson tovább!

Más fotójával ékeskedik a Hermina Bau, de kiakad, ha szembesítik ezzel, cserébe egyáltalán nem udvarias az érdeklődőkkel

2017.03.27. 09:54 | Homár Hilda | 137 komment

hb.png

A Hermina Bau nem először szerepel a Homáron, sőt az Urbanista és az Index is megemlékezett már róluk legutóbb decemberben. Az alábbi levelek alapján a marketingstratégia mit sem változott: keressünk a neten szép belsőépítészeti és dizájnmegoldásokat, hirdessük azzal a következő projektet. Nézzük például ezt a valóban harmonikusra sikeredett kis sarkot, amivel büszkélkednek, mélyen hallgatva arról, hogy az ízléses kuckó nem a Hermina Happy Land Passzívházban található, hanem valahol ott, ahol a tapéta forgalmazója vagy még inkább gyártója berendezte a termékfotóhoz. Egy egyszerű google képkereséssel kb. ugyanez derül ki a Hermina Bau összes saját büszkeségként sejtetett fotójáról. Mondjuk szó se róla, jó ízléssel válogatnak. Kár, hogy ezt a jó ízlést az ügyfelekkel való kommunikációba nem nagyon sikerül átvinni a 2. levél szerint.

Tisztelt Homár!

A Facebook közösségi oldalon a Hermina Bau cég folyamatosan hirdet. Az előéletük 'pedáns', korábban az NMHH már jól megbüntette őket spammelés miatt (http://homar.blog.hu/2008/10/06/minden_idok_legnagyszerubb_magyar_spamje).

Jelenleg szimpla lopással hirdeti magát - sajnálatos módon a képek, amiket a hirdetésekhez használnak lopottak, nem a saját munkáik. A hirdetéseikben megtévesztés folyik, úgy állítják be a lopott képeket, mintha azokat ők építették volna illetve ilyen építési-berendezési lehetőségek lennének, ami nyilvánvalóan kamu. Nem kapsz ilyen konyhát, sem fürdőszobát, és nincs ilyen lakás a Hermina Happy Land-ben.

Feltételezem, hogy a jogtulajdonosok a képek ilyen közléséhez (ellopásához) nem járultak hozzá, mivel azokat nem a közösségi oldalon, hanem a saját weboldalukon tették közzé, ezért így ellopni és kereskedelmi célra felhasználni azokat engedély nélkül nem lehet. Hermina Bau egyszer nem említi, hogy a kép nem saját, hanem XY más munkája és ők ezt felhasználják. Minden kép úgy van beállítva, hogy ezt ők csinálták és ezzel megtévesztik a szerencsétlen embereket.

Miután ezt jeleztem a Facebook oldalukon (bizonyítékkal), a kommentem törölték és az oldalukról kitiltottak. Ez aztán a helyes problémamegoldó hozzáállás :) Ezért itt a helyük a Homáron, a tisztességtelen eljárás nyilvánosságot érdemel. Undorító, amit művelnek, más tollával ékeskedni, hogy nem sül le a képükről a bőr.

Csatoltam képeket bizonyítékként, és a képek valódi helyét:

image2.jpg

image3.jpg

innen: http://www.arquidicas.com.br/quartos-planejados/

 

hb.png

 Az oldalukon összes kép ilyen, mind lopott, nyugodtan lehet ellenőrizni. Egy saját képük sincs.

 

Tisztelt Homár Blog!

Figyelmetekbe ajánlom az alábbi két képfájl csatolmányt.

hermina_bau_1.png

hermina_bau_2.png

A Hermina Happy Land agyon van reklámozva a Facen, és mivel fiatal párként mi is lakásvásárlás előtt állunk ezért gondoltuk rákérdezünk, hogy mikor lehet megnézni. A kedves értékesítő kolléga három mondaton belül pedig végül is csak kétszer sértegetett minket.

Természetesen ezt jeleztük Almásy Sándor úrnak, aki a honlapjuk szerint a vezető. Nos, ezt a magasröptű választ kaptuk tőle:

Köszönjük érdeklődéüket.

Az oldalunk megtekintése, illetve az ott lévő információk sokat segíthetnek a tájékozódásban, a lehetőségek megítélésében. 

Ha valaki nem hajlandó ezt megtenni, akkor nehéz vele kommunikációt folytatni, mert a lakásvásárlás nem egy facebookon való ping- pongozás szerintem.

Sértő rész nincs benne, illetve a levelezés sem tegnap történt, melyben egyébként az Önök részéről közölve lett, hogy máshol is tudnak vásárolni. Ha valami sértő, akkor talán ez lenne az, de végül is igaz, sok helyen árulnak lakásokat, szabad a pálya, bárhol elfogadják a pénzüket, mi nem akadunk fent ezen.

Amennyiben mégis nálunk szeretnének lakást venni, akkor én is azt tudom javasolni, hogy nézzék meg az oldalunkat, bár ezt szerintem már megtették. Ha telefonálnak, vagy bejönnek az irodánkba, akkor még több részletet tudunk elmondani.
Szeretettel várjuk Önöket!
 
Az ügyet mi lezártnak tekintjük, de azért meglepő, hogy a vezető szerint a "azt hittem van neted es kepes vagy megnyitni egy web oldalt..." a harmadik mondatban teljesen rendben van. Nesze neked ügyfélközpontúság. Puskás Öcsi bácsi, akire pedig többször hivatkoznak a honlapon, meg majd forog a sírjában. Bár lehet, hogy pont az Almásy úr volt a facebookos beszélgetés másik oldalán, azért ilyen megértő a "kollégával".
üdv,

Olcsó parfümnek híg a leve és modortalan a forgalmazója

2017.03.24. 16:13 | Homár Hilda | 118 komment

screenshot_2017-03-20_13_16_38.png

Mindenki nyugodjon meg, a Kolibri Űgyfelszolgalat kérdés esetén reagál a levélre 5 órán belül. A posztban azt is meg lehet nézni, milyen stílusban. 

Érdekes történettel fordulok Önökhöz! Egy internetes parfümöt áruló cégről szeretnék írni, a www.colibrifragrance.com-ról.

A facebookon számtalanszor találkozunk hirdetésekkel, én is belefutottam ebbe a "parfümösbe" és mivel nő vagyok, rögtön meg is néztem... Az oldal luxus termékeket árul az eredeti ár töredékéért, pl. egy 36 ezer Ft-os Chanel parfümöt, mindössze 7990 Ft-ért.

Valamiért az utóbbi időben nagyon bosszant, ha látom milyen aljas módon próbálják becsapni, hiszékeny embertársaimat. Rögtön írtam egy kommentet, hogy

Chanel parfüm 7990Ft - ért � Na persze.

Olvasson tovább!

Hogy lehet egy ingyen csomag OmegaMarine bevállalásával nehezen levakarható barátra szert tenni?

2017.03.24. 10:23 | Homár Hilda | 37 komment

unnamed.jpg

Azt nem tudom, hogy szegény norvégok tudnak-e arról, hogy egy lengyel cég a legirritálóbb becsapdázós módon tukmálja könnyelmű magyarokra az amúgy tök hasznos omega3-at, de hogy Béres Alexandra kicsit jobban megnézhetné, hogy mihez adja a nevét, az biztos.

Üdv!

Körülbelül évente, félévente kapjuk ezt a levelet rendszeresen. A csatolt képen jól látszik, hogy van egy oldalnyi reklámszöveg. A diagramnál hivatkozott oldal legalább létezik: http://www.fao.org/faostat/en/#data/CL/visualize 

A levél mindenhol felhívja a figyelmet, hogy ingyen küldenek egy dobozzal a termékből, és nem kötelez további termék megvásárlására. Ezek után gyanakvással tekintettem az apró betűs részre, ahol rögtön bele is kell egyeznie a "vásárlónak", hogy az Intrum (behajócég) kezelje az adatait.

Olvasson tovább!

Mire vonatkozik és hogy működik a 3 napos szabály?

2017.03.23. 10:41 | Homár Hilda | 95 komment

free-question-mark-background-vector.jpg

Fogyasztóvédelmi témában makacsul tartja magát az a tévhit, hogy a vásárlástól számított három munkanapon belül visszavihetjük a terméket a kereskedőhöz, aki köteles azt kicserélni vagy visszafizetni az árát. Annyi igaz, hogy volt ilyen szabály. 1997-ig. És az is igaz, hogy van most is valami ilyesmi, de megkötésekkel.

Tisztelt Tékozló Homár!

Amiatt keresem meg, mert vásároltam egy laptopot, amelynek hűtőventillátora nagyon hangos volt. A technikai része nem is feltétlenül fontos, de valószínűleg gyári hibás a hűtése a laptopnak. Ezt egy vasárnap, de három munkanapon belül, írásban jeleztem a szerviznek, akik 48 órán belüli választ ígértek, de végül nekem kellett felhívni őket, hogy mit gondolnak. Másnap eljött a futár, azóta foglalkoznak vele.

A kérdésem az lenne, hogy jelenthet-e bármi problémát, hogy nem a kereskedőhöz fordultam, hanem a termékregisztráció után azonnal a gyártóhoz? Ilyen esetben is érvényesíthető a három munkanapon belüli csere?

Köszönöm a segítségét!

Tisztelettel:

János

Lássuk, hogy is van ez!

Kedves János!

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet azt írja, a jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, akitől a fogyasztó a terméket vásárolta, tehát amennyiben meghibásodik a termék, közvetlenül annál a vállalkozásnál kérjük javítás vagy éppen csere iránti igényünk teljesítését, akitől vásároltunk, hiszen vele állunk jogviszonyban. 

A fenti jogszabály által meghatározott tartós fogyasztási cikkekre vonatkozóan azonban találhatunk egy speciális szabályt is, ha 3 munkanapon belül jelezzük, hogy az új termék hibás, és kérjük, annak cseréjét, akkor a kereskedő nem hivatkozhat arra, hogy inkább kijavítást teljesít. (mert pl. az rá nézve gazdaságosabb lenne). Főszabály szerint a kijavítás iránti igény érvényesítésénél valóban lehetőségünk van arra, hogy közvetlenül a jótállási jegyen szereplő szervizhez forduljunk, 3 munkanapon belüli csereigényt azonban közvetlenül a gyártóval vagy a szervizpartnerekkel szemben nem, csak a kereskedővel szemben lehet érvényesíteni.

Bár a szabályok jelen esetben számodra kedvezőtlen rendelkezéseket tartalmaznak, mivel eddig nem kaptál elutasítást igényeddel kapcsolatban, valószínűleg nem ez fogja akadályát képezni annak, hogy kaphass egy új készüléket. 

Hitelkártyát csak feketeöves akkurátus népeknek. Vagy nekik pont nem!

2017.03.22. 10:19 | Homár Hilda | 82 komment

4450723931.jpg

A hitelkátya nagyon nem mindenkinek való. Sőt, igazából a fix jövedelemmel rendelkező, precíz, pontos, fegyelmezett embereken kívül mindeki másnak egy gigantikus Veszély! Veszély! feliratnak kéne kétségbesett villogással bekapcsolnia az agyában, amint felmerül akár csak a gondolata is, mert rettentő könnyű megcsúszni vele. De ki gondolta volna, hogy a precíz, pontos, fegyelmezett emberek is megjárhatják vele?

Tisztelt Homár Szerkesztőség!

Szeretném megosztani Önökkel egy hónapja tartó izgalmas kálváriámat a Raiffeisen Bank panaszkezelési osztályával és amennyiben érdemesnek tartják egy postra a történetet, kérem osszák meg olvasóikkal, hogy ők is okuljanak a felelős hitelkártya használat következményeiből.

Öt éve vagyok Raiffeisen ügyfél és közel három éve használok One Card hitelkártyát a mindennapi vásárlásaimhoz. Sokáig minden kifogástalanul működött... vásároltam valamit, majd azonnal vissza is töltöttem a kártyára, így lényegében mindig nullás volt az egyenlegem, ugyanakkor negyedéven sikerült kitermelni a kártyával elérhető maximális 10.000 Ft-os visszatérítést. Ez éves szinten 40.000 Ft, amiből levonva a kártya díját (~6000 Ft), még így is 34.000 Ft-ot kaptam lényegében a semmiért. 

Olvasson tovább!

Ott a címkén, hogy ára: 9,99€, akkor miért kell forintban fizetni?

2017.03.21. 15:46 | Homár Hilda | 76 komment

super-mario-igra-voprosiki.jpg

Olvasónk szerint felháborító, hogy nem enegedték euróval fizetni az ismerősét egy itthoni boltban, és ezt az egészet az alábbi Springfield árcédulára alapozza. Szerintünk ebből nem következik feltétlenül, hogy euróban vagy kunában is fizethetünk, de meg is kérdeztük.

Sajnos nem tudom, melyik üzletükben készült a kép, de az illetőt nem engedték euróval fizetni. Felháborító, nem?
unnamed.png

Íme, a nem túl meglepő válasz:

Kedves Homár Olvasó!

A vállalkozások kötelesek eleget tenni az ár feltüntetésére vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek. Ezek közül a legfontosabb szabályok a következők:

- a fogyasztót írásban tájékoztatni kell a megvételre kínált termék eladási áráról és egységáráról, illetve a szolgáltatás díjáról;
- az eladási árat, az egységárat, illetve a szolgáltatás díját egyértelműen, könnyen azonosíthatóan és tisztán olvashatóan kell feltüntetni. Az eladási árat és az egységárat, Magyarország törvényes fizetőeszközében kifejezve, a fizetőeszköz nemét (forint) vagy annak rövidítését (Ft) megjelölve kell feltüntetni;
- a termék eladási áraként és egységáraként, illetve a szolgáltatás díjaként a fogyasztó által ténylegesen fizetendő, az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is tartalmazó árat kell feltüntetni;
- több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejű feltüntetése esetén a vállalkozás köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási ár vagy szolgáltatási díj felszámítására.

Ezt meghaladóan a vállalkozások maguk dönthetik el, hogy a termékek ellenértékét milyen pénznemben lehet kifizetni az üzlethelyiségben. Ha a vállalkozás úgy dönt, hogy euróban is elfogadja a vételár kifizetését, akkor pl. gondoskodnia kell megfelelő pénztárgépről, amely mindkettő pénznemben rögzíti a bevételt, illetve a vásárlásról készült nyugtának is euró összeget kell tartalmaznia. Nincs arra nézve sem megkötés, hogy a vállalkozásnak milyen árfolyamot kell figyelembe vennie a termék árának euróban történő meghatározásakor. A termék azonban ebben az esetben sem lehet feltűnően értékaránytalan, mert az a megkötött adásvételi szerződést megtámadhatóvá teszi.

A megküldött árcédula általánosnak tekinthető olyan termékek esetében, amelyeket a cég több ország áruházaiban értékesít. Véleményünk szerint ez megfelel a fent meghatározott törvényben rögzített követelményeknek és nem következik belőle, hogy az áruház a terméket köteles lenne euróért vagy más külföldi fizetőeszközért értékesíteni.

Felhasznált jogszabály:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 
1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről 
- 4/2009. (I. 30.) NFGM–SZMM együttes rendelet a termékek eladási ára és egységára, továbbá a szolgáltatások díja feltüntetésének részletes szabályairól