Szervizkalandok a HTC világában
2014.09.30. 14:51 | Homár Hilda

HTC_One_360_Wide.png

A HTC lehetetlen hazai szervizrendszeréről többször írtunk már, itt egy újabb kaland Mordorban.

Kedves Homár!

Tavaly nyáron vásároltam egy HTC One-t, mint innovatív szupermobilt. Rendeltem hozzá gyári tokot is, ami néhány hét alatt érkezett meg. Sajnos időközben történt egy baleset, a telefon leesett és a hátlap megsérült. A működésben ez semmit nem befolyásolt, csak zavart a karcolás a hátlapon. Írtam a HTC-nek, hogy mennyibe kerülne egy hátlap csere. Sajnos az unibody kialakítás miatt egy hátlapcsere csak a szakszervízben megoldható úgy, hogy a garancia megmaradjon, ezért küldjem be a telefont a cseh szervízbe majd adnak árat, de mindez kb. 2 hét lesz. Úgy döntöttem, hogy nem szeretném két hétig nélkülözni a telefont, ezért ráraktam a tokot és használtam úgy ahogy van.

Homárfaktor:(5/5)
Ön dönt:(5/5)
Szűrt kommentelők
Akció akció hátán a fóti Tescoban
2014.09.30. 12:52 | Homár Hilda

20140928_200909.jpg

Mindig 99 forintért veszem, ezért lepődtem meg, hogy sikerült igy "beakciózniuk". Persze az akciós címke takarta az eredetit, kiváncsiságból húztam odébb. Remélem céges tréningen oktatták ki igy az áruház/osztály vezetót és nem marketing MBA kurzuson.

üdv:

Attila

Homárfaktor:(5/5)
Ön dönt:(2,3/5)
Szűrt kommentelők
Egy egykori brókernetes ügyfél panaszai
2014.09.30. 09:54 | Homár Hilda

2009-12-27-viraljethwa3.jpg

Néhány éve a unit linked biztosítás amolyan mindenre jó csodafegyvernek tűnt. A grafikonok az égbe mutattak, az ügynökök meggyőzőek voltak, a nép meg boldogan elhitte, hogy ezzel a medzsik cuccal meg a kínai és technológiai alapokkal kolbászkerítés gyártódik neki öregkorára. Azóta kiderült, hogy az egésszel az ügynökök jártak jól, a fő-unitlinkedes Brókernet kettévált és Quantis ill. Consequit néven működik, a szerződők, köztük szegény Irma meg veri a fejét a falba. 

Kedves Homár!

Azért írok, mert úgy gondolom, hogy sokakat érinthet a történetem.

2007-ben megkeresett egy magát pénzügyi tanácsadónak nevező ismerősöm azzal, hogy nagyon jó befektetést tud ajánlani. Rám sózott egy életbiztosítást, amellyel azóta komoly problémáim támadtak.
(Sem az igényeimnek, sem a lehetőségeimnek, sem a körülményeknek nem felel meg.) Tapasztalat, hogy szerződéskötés előtt (a rábeszélés folyamán) az ügynökök (bocsánat, pénzügyi tanácsadók) egy sor fontos körülményt elhallgatnak, és igyekeznek csak az ügyfél számára kedvező körülményeket említeni. Miközben kedvezőtlenből van kétszer annyi. Az én ismerősöm is ezt tette.

Homárfaktor:(4/5)
Ön dönt:(0/5)
Szűrt kommentelők
Kötelezhető-e az előfizető a csomagváltásra?
2014.09.29. 14:52 | Homár Hilda

vodafone1.jpg

Ez itt a nagy kérdés. A fogyasztóvédelmi kisokos alapján szerintem nem így megy ez, de rákérdezünk majd a Vodafone-nál is.

Kedves Homár!

Pontosan 8 éve a Vodafon egy akkor eléggé kedvezőnek tűnő tarifacsomaggal csábított át a Telenortól. Ez a Bónusz csomag volt. Jellemzője, hogy 3500Ft havidíjért a teljes havidíj lebeszélhető kb. 34Ft/perces áron, ráadásul másodperces alapon. 

Homárfaktor:(3/5)
Ön dönt:(0/5)
Szűrt kommentelők
Bréking: pozitív kuponos eset
2014.09.29. 12:06 | Homár Hilda

01_1.jpg

Hogy ne az legyen, hogy mindig csak károgunk, itt egy kuponos eset, ahol mindenféle szenvedés nélkül lezajlott a fogyasztás. Néha olyan jó ilyet is olvasni. (naplementés fotó innnen)

Kedves Homár!

Lehet bemelegíteni a billentyűzeteken a 'lúzer' a 'fillérb*szó' és hasonló szavakhoz tartozó billentyűket, kuponos eset következeik, de most a legpozitívabb fajtából.

Egy szép napot terveztem magunknak, teljesen kuponokból. A "Sétarepülés naplementében" c. produkció megvételénél kifejezetten jeleztem, hogy csak akkor veszem meg, ha az adott napon fel tudom használni. (tehát kaptam jó időpontot)

Szűrt kommentelők
Csak sétálva lehet potyáznia Budapest Parknál
2014.09.29. 09:06 | Homár Hilda

aerodrome1.jpg

Én még nem voltam olyan szabadréti koncerten, ahol ne lett volna óriási buli a kapukon kívül is, pedig már 1990-ben ott álltam sorban a keskeny réshez az MTK stadion falánál, ahonnan csodálatos rálátás nyílt a színpadra és David Bowie-ra hátulról. A rendezők persze érthető módon küzdenek a jelenség ellen, ami magánterületen oké, de a dobozváros körüli járdán sétálgatásra kötelezni a népet elég erős túlzás. Ejnye Budapest Park.

Hello Homár,

június 16-án kíváncsi voltam a Limp Bizkitre és mivel épp felújítunk nem akartam rá költeni, gondoltam, a járdáról meghallgatom a Budapest Parkban a rendezvényt. Nem volt ez olyan egyszerű, mert a szervező 3-4 biztonsági őrt küldött ki a járdára akik folyamatosan elküldték az embereket, arra hivatkozva, hogy terület foglalási engedéllyel rendelkeznek. Én nem fogadtam szót nekik, erre vegzáltak, sértegettek, becsméreltek. Végül maradhattam, "ha nem állok egy helyben" hanem "sétálok", szóval lassan fel alá járkáltam a kerítés mellett amíg a többi embert szépen elterelték és meghallgathattam jó pár király nótát.

Homárfaktor:(5/5)
Ön dönt:(0/5)
Szűrt kommentelők
Iponos garanciás szerviz makkantotta meg a frissen nősült ügyfelet FRISSÜLT
2014.09.26. 14:11 | Homár Hilda

leszarom_009_filozofia.jpg

Színes-szagos olvasói levél hétvégére, amit szó- és képszerint, pdf-hűen közlünk. Reméljük megírása közben nem tört össze semmi nagyon drága vagy pótolhatatlan, nagy érzelmi értékkel bíró tárgy, levélírónknak pedig őszintén aggódva ajánlunk egy kis autogréntréninget vagy jógát.  Azért az Ipont is megkérdezzük az esetről.

Ipon garancia – avagy a

leszarom_009_filozofia.jpg

Tisztelt Tékozló Homár,

Részben végső elkeseredésből, részben „én megmondtam” virtusból írok önöknek, mert úgy látszik magyarisztánban már mindent szabad...

Elég keményen meggyűlik a bajom ugyanis az IPON Computer ktf. szervizével, akik számomra eddig ismeretlen, új szintre emelik a pofátlanság, és a vevő leszarásának fogalmát.

Homárfaktor:(3/5)
Ön dönt:(1/5)
Szűrt kommentelők
Nem tudja a posta, hogy ki a feladó?
2014.09.26. 08:50 | Homár Hilda

vaterafutar_v_v.jpg

Gergelynek elég speciális problémája van: tudja, hogy jön neki egy csomag, de azt nem, hogy honnan, ki, mit, miért és hova küldött neki. Erre a helyzetre a posta sincs felkészülve.

Tegnap reggel egy email-t kaptam a postafiókomba EERT_Admin feladóval - ennél sokatmondóbb feladó nevet ki se találhattak volna :) - hogy az ALLEGRO GROUP HU KFT. (VATERAFUTÁR) csomagot adott fel a számomra, ami jelenleg az MPL szállítást jelenti. Árufizetéssel, ami több mint 30ezer forint. 

Miután nem tudok semmiről amit rendeltem volna, a vaterán meg végképp nem, utána akartam járni mi lehet ez a csomag, nehogy átvegye valaki jó szándékkal a nevemben, de azt se akartam ha esetleg valami oknál fogva mégis megrendeltem valamit - erről nem tudok, de hátha mégis valaki a családból - azt visszavigyék. Tisztázni akartam mielőtt idehozzák a csomagot.

Homárfaktor:(2/5)
Ön dönt:(3/5)
Szűrt kommentelők
Hallott már a BUBOR-ról? Akkor van hitele, úgyhogy mindenképp olvassa ezt el!
2014.09.25. 14:56 | Homár Hilda

ERSTE Nalunk on az elso_mini_white.jpg

Mai extrém hosszúságú posztunk szerzője Melinda, aki delux kategóriás tudatos fogyasztó. Beleáll a kihívásba, nem hagyja abba az olvasást a BUBOR és a magatartási kódex kifejezések felbukkanásakor, csípőből gyárt grafikont és egyáltalán: utánanéz, kimásol, hivatkozik, levelez. És a végén pénzt kap vissza a banktól. Itt a módszer. Akinek van hitele, rágja át magát rajta.

Történetem ott kezdődött, hogy hitelt vettem fel az Erstétől. Sőt, ha már lúd, legyen kövér, kettőt is: az egyikben csak adóstársként szerepeltem és EUR alapú hitel volt, a második egy építési, HUF alapú hitel, adós minősítésben. Ez utóbbival kezdődtek a gondok.

A hitel folyósítása 2011 májusában történt, akkori kamatom 9,09% volt. MNB alapkamat ebben az időben 6%, 6 havi BUBOR pedig 6,1%. (ennek később lesz még jelentősége)

Homárfaktor:(5/5)
Ön dönt:(5/5)
Szűrt kommentelők
A bicaj tulajdonjogát igazoló irat vajon mi?
2014.09.25. 09:43 | Homár Hilda

2012_Cube_Attention_1157818.jpg

Ez itt a kérdés. Egy titánvázas csudajárgánynál még oké, ott köt rá biztosítást a gazdája, de egy Átlag Béla valószínűleg max a családi fotókkal tudja bizonyítani, hogy övé az a Hauser. Az vajon elég?

Sziasztok!

Egy nagyon rövid történet: autós fellök egy elsőbbségadás kötelező táblával védett kerékpárúton közlekedő kerékpárost. Az autós biztosítójával kezdődik az ügyintézés, mert a kerékpár és néhány egyéb tárgy sérült.

Homárfaktor:(3/5)
Ön dönt:(4/5)
Szűrt kommentelők
Ilyen egy 2 óra alatt megérkező odaégetett pizza
2014.09.24. 14:04 | Homár Hilda

pizza.jpg

Nem mondom, hogy teljesen értettem, mit is akar Gábor mondani, mert hol ironikusnak, hol komolynak tűnt a levele, ráadásul ez mondatonként váltakozott.  De a belül kirágott egészpizza meggyőzött, hogy az extrahosszú reggeli poszt után remek levezetés lesz belőle mára.

Hello

Lehet, azért mert éhes vagyok (maradtam), de még egyszer sem jutottam el addig, hogy megosszam tapasztalataimat. Ritkán rendelek pizzát, de eddigi tapasztalataim szerint finomakat rendeltem a Fortétól. Dél körül kedves hangú kolleginája felvette a rendelést, de tájékoztatott, hogy a megszokott 40 perc szállítási idő helyett 70 percre számíthatok.

Homárfaktor:(2/5)
Ön dönt:(2/5)
Szűrt kommentelők
Ferenc és a zajos notebook kalandjai
2014.09.24. 08:50 | Homár Hilda

IMG_1608.jpg

Asus notebook, szerviz, Media Markt, ezek a szavak ismétlődnek mantraszerűen Ferenc írásában, aminek a hossza megtévesztő, mert kb. fele egy jó hosszú, szó szerinti idézet középtájt. A sztori anélkül is megállt volna, de a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság fórumáról  származó tanács egyrészt tök érthető, másrészt általános iránymutatás, harmadrészt meg mukodott, mint Uri Geller, hasznos anyagot meg nem dobunk ki, úgyhogy maradt.

A történet 2014.04.17-én kezdődött, amikor vásároltam egy Asus X551CA típusú notebookot a Media Markt online boltjában, abban a reményben, hogy a vizsgaidőszakban az új vassal sokkal könnyebb lesz a tanulás is. Sajnos nem jött be. Olyan hangos volt a processzor hűtőventilátora, hogy netezni sem lehetett vele nyugodtan, nemhogy tanulni, nem beszélve a ’terhelésnél’ (youtubos videó) jelentkező sugárhajtómű erejű és hangú zajról. Ezen kívül a HDD úgy recsegett, mintha egy régi CD-s rádióba egy ócska karcos, koszos CD-t raktál volna.

Homárfaktor:(3/5)
Ön dönt:(0/5)
Szűrt kommentelők
Puritán vagy igénytelen a Cordon?
2014.09.23. 14:12 | Homár Hilda

rz_800_480__photo_40_54.jpg

Pál a hatékonyság jegyében maga  zarándokolt el a Sony-szervizbe leadni a készülékét, ahol teljesen meghasonlott a körülmények láttán. És nem azért, mert nem dongták körül csinos hoszteszek meg halk zene. Abba ugyan beleköthetünk, hogy a Széchenyi tér mennyire Újpest széle, és azt sem látom pontosan, hogy miért lenne jó, ha 150 fős, 2000 nm-es műhelyek a belvárosban üzemelnének, de egy leharcolt ügyfélszolgálat tényleg gáz. Pláne, ha nem csak a nagyon túlmozgásos/erőszakos ügyfelek jutnak el oda, hanem maga a cég is támogatja a személyes ügyintézést.

Sziasztok,

Elegem van abból, ha veszek valamit, azt gyönyörű helyeken tehetem meg, csinos és kedves eladók szolgálnak ki, mosolyogva és segítőkészen veszik el a pénzem és én szívesen adom, mert remélem, hogy a külcsín alapján egy igényes és vevőbarát cég nívós és minőségi termékét vásároltam meg, mely nem csak a terméket takarja, nem csak egy tárgyat veszek, hanem egy komplett csomagot, szolgáltatást, mely tulajdonosként jár nekem, minimum a 2 éves jótállás alatt. Legalábbis ezt gondoltam, míg el nem romlott Sony Z telefonom.

Homárfaktor:(3/5)
Ön dönt:(0/5)
Szűrt kommentelők
Emberkísérletet folytat a Telekom valahol Budapesten FRISSÜLT
2014.09.23. 09:29 | Homár Hilda

Unplugged.jpg

Gyuri és családja három hete nyomja tévé, net és telefon nélkül, ami talán kibírhatónak, ha az ember mondjuk újságíró és pénzt kap érte, vagy önszántából csinálja, hogy megtalálja önmagát, de szegény Gyuri a Telekom rendszerátállása miatt van kütyük nélkül, ráadásul otthoni lábadozás közben. Még belegondolni is rossz. Írunk a T-nek, hátha kiderül valami a meddigről, addig is várjuk az esetleges sorstársak jelentkezését is. 

Kedves Homár!

19. napja érzem úgy, hogy a Magyar Telekom túszul ejtett és nem látom a kiutat. Minden erőforrásunkat összeszedve vettünk és helyre hoztunk egy lakást, amibe augusztus utolsó hetén beköltöztünk. Feleségem már hetekkel előbb megrendelte az internet/TV/telefon kombinációt a környékünkön egyetlen létező szolgáltatótól: a "T-Home/T-Com/Magyar Telekom" soknevű, lila-színű, semmittevő gittegylettől. Innentől hívjuk "T"-nek, mint TEHETETLEN, vagy TETŰ. Eddig ez volt az első (és ma már tudjuk, hogy az utolsó) tapasztalatunk e híres szervezettel. Kapcsolatunk ráadásul akkor  jól indult. Megígért időben jöttek, szereltek, kapcsoltak és mire költöztünk minden működött is, kivéve saját magamat, én ugyanisn költözködés helyett sajnos kórházba kerültem.

Homárfaktor:(5/5)
Ön dönt:(4,3/5)
Szűrt kommentelők
"Kedves elhunyt" - kezdi levelét az Elmű FRISSÜLT 2x
2014.09.22. 14:08 | Homár Hilda

1684_8505_Hagyatek2.jpg

És nem, ez nem egy Örkény egyperces első mondata, hanem állítólag az áramszolgáltató hivatalos levele. Mégis mit gondolhatott az, aki ezt fogalmazta, kinyomtatta, aláírta? (a képet innen kölcsönöztük)

Kedves Homár!

Sajnos kénytelen vagyok végigcsinálni egy haláleset ügyintézését, ami első ránézésre könnyűnek tűnt, de a valóságban nem is olyan egyszerű. A szolgáltatók valamiért tabunak tekintik a halálesetet, honlapjaikon (ha van is), az erre vonatkozó eljárás egyszerűen hiányzik.  

Nyugdíjas anyósom egyedül élt, albérletben, egy bankszámlán kívül semmilyen vagyontárgya nem volt. A lakást nyilván rövid időn belül ki kellett üríteni, szolgáltatásokat lemondani. Gondoltam, talán ez nem lesz túl bonyolult, pedig de:

Homárfaktor:(5/5)
Ön dönt:(4,4/5)
Szűrt kommentelők
Akkor is két hét lenne a légkamrás ülőpárna szervize, ha nekik kéne anélkül létezni?
2014.09.22. 08:52 | Homár Hilda

Meyra-Logo.jpgAz ember sokszor kerül kiszolgáltatott helyzetbe - hiszen erről szól az egész Homár is-, de az valahogy mindig sokkal durvább, amikor beteg emberrel történik ugyanez. Épp elég hendikep egy ilyen állapot önmagában, nem még az ideg meg a gyomorsav. Kedves Meyra, nem lehetne ezt másképp ?

Kedves Tékozló Homár!

Az anyám tolószékes, amúgy meg megmozdulni-se-tudós és így elég sok speciális dologra van szüksége, ahhoz, hogy ne legyen még több baja. Ilyen egy légkamrás ülőpárna is, ami ugye azért van, hogy ne legyenek felfekvések a hátsóján. A TB rendszeresen ki is jön megnézi, hogy van, hogy vannak az eszközök, mégiscsak "tőlük" kaptuk és nem két filléres dolgok.

Homárfaktor:(3/5)
Ön dönt:(2,5/5)
Szűrt kommentelők
Ráncfelvarrás, cicaharc II.: Itt a Homár Offoló
2014.09.20. 11:22 | Homár Hilda

Indul az új élet, ez a Homár Közösségi Izéje, az Offoló esetleg Dühöngő. Kéretik ezentúl itt megbeszélni a vacsora és az élet nagy kérdéseit, hogy a posztok alatt a híres releváns tartalmak maradjanak a mindenkori sorstársakat, ötleteket, megoldásokat kereső vagy csak megnyugvásra vágyó Homárok hasznára. Szikárabb verzióban ugyanez: ezentúl ez alatta poszt alatt lehet offolni. Kikerült egy oldalboxba, hogy mindig elérhető legyen, a posztok alatti offolást viszont a jövőben irtani fogom. A virágozzék száz virág jegyében köszönöm az együttműködést.

Szűrt kommentelők
Napi fúj+napi kérdés: Ön mit tesz, ha penészes kaját talál a boltban?
2014.09.19. 13:52 | Homár Hilda

Tomi nem az első és nem is az utolsó, aki valami gyártási vagy tárolási anomália miatt idő előtt megfáradt, kizöldült, beszürkült, vígan burjánzó terméket talál egy élelmiszerosztály polcán. Az igazi kérdés az, hogy mi a helyes fogyasztói magatartás ebben az esetben. Én általában igyekszem jelezni a bolt személyzetének a dolgot, de nem állítom, hogy mindig osztatlan sikerem van az akcióval. Ön mit tesz? 
Mit csinál, ha észreveszi a boltban, hogy penészes a buci?
Semmit
Semmit, de többet nem megyek abba a boltba/nem veszem azt a fajta bucit
Félhangosan méltatlankodok magamban/ egy másik vevonek
Szólok egy eladónak /odaviszem egy eladóhoz
Lefényképezem és beküldöm a Homárnak/kiteszem a FB-omra
Beírok a pnaszkönyvbe
Poll Maker

Sziasztok!

Ma a Váci úti Tescoban, a kenyeres pultnál a következőkkel találkoztunk. 
Ha a képekről nem világos, a Ceres cég bio egészséges rozsos zsömléit láthatjuk.
A termékek nem lejárt szavatosságúak.
Nem mazsolásak, és nem színezettek és nem gyárilag szőrösek. 
A látható elszíneződést a természet (penész) produkálta.

Jó étvágyat.
Üdv. Tomi

 

Homárfaktor:(5/5)
Ön dönt:(2/5)
Szűrt kommentelők
Adjon neked kedvezményt a UPC!
2014.09.19. 09:34 | Homár Hilda

UPCD_1.jpg

A fenti csudálatos értesítést a UPC műholdas, nem hűségidős ügyfelei kapták, és minden kétséget kizáróan egy aranykoszorús kommunikációs megoldással állunk szemben. Akinek nem lenne világos: akik eddig 2890-ért nézték az Édes életet/Discoveryt, azok október 5-től 2990-ért tehetik ugyanezt, de ez nem áremelés ám!  Hanem egy végre kiérdemelt kedvezmény az 5200 forintos listaárhoz képest! Na ugye, hogy ők az élet császárai!

Kedves Homár,
egyik kedvenc szolgáltatónk ötletes módját találta ki annak, hogy ügyfeleivel közölje a közelgő árváltozást. Mint a mellékelt képen látható, az előfizető ez év október 5-től kedvezményben részesül, ha bizonyos feltételnek eleget tesz. Hogy a feltételnek mindenki automatikusan eleget tesz, aki ügyfél, az mellékes, ne keressünk a kákán is csomót.
Kis üröm az örömben, hogy ha figyelmesen olvasunk, rájövünk, hogy az előfizetés a jövőben a hálásan fogadott új kedvezménnyel együtt is többe kerül, mint a kedvezménytelen jelenlegi, ami a nép egyszerű gyermeke számára akkor is áremelésnek tűnik, ha a szolgáltató ilyen kifejezéssel sem a számlán, sem levélben, sem honlapján nem borzolja előfizetői idegeit.

A titok nyitja a jelzett dátumtól módosuló ÁSZF, illetve az abban közölt megemelt listaárak. Erről a tényről azonban a szolgáltató mintha elfelejtette volna szerződő partnereit annak a jogszabálynak megfelelően értesíteni, amely előírja, mit kell tartalmaznia az általános szerződési feltételek egyoldalú módosításával kapcsolatos értesítésnek. Feltételezhetően arra számít, hogy az emelés összege a "kedvezmény" miatt nemigen éri el a fájdalomküszöböt, így az ügyfelek elenyésző számban fognak reklamálni.  Az összeg miatt valószínű. A módszer miatt.. meglátjuk.
Homárfaktor:(5/5)
Ön dönt:(4,5/5)
Szűrt kommentelők
Akasztják a hóhért: posztol az eladó
2014.09.18. 14:14 | Homár Hilda

otti_shopkeeper.jpg

Ismét egy eladó mesél arról, hogy milyen a kassza vagy épp a pult mögött állni. Ha nincs is mindenben igaza, - hiszen arról aztán egyáltalán nem a vevő tehet, ha őt az első napján lehetetlen küldetésként beteszik kasszázni -, de elég szemléletes képet fest a néha varacskos disznó- vagy büszke páva-szerű vásárlófajtáról.

Üdv!

Régóta óta hűséges olvasója vagyok az oldalatoknak, és körültekintőbben járok el azokkal a helyekkel kapcsolatban, amit a pórul járt "fogyasztók" tesznek közzé. Az akasztják a hóhért című megmozduláson felbátorodva gondoltam megosztom az én "sztorimat" is.

A kereskedelemben dolgoztam öt évig, végigjártam a szamárlétrát. Kezdeném a diákélményeimmel. Főleg a legelsővel, mikor mindenfajta alapképzés nélkül 10 perc "szomszédkasszamelléállásésnézés" után saját kasszába lettem állítva. Mondanom sem kell mennyi empátiával szembesültem rögtön.

Szűrt kommentelők