Tékozló Homár

Létezik, hogy elárverezik a lakásomat más tartozása miatt???

2017.07.25. 15:46 | Homár Hilda | 61 komment

super-mario-igra-voprosiki.jpg

Szegény Márti azt hitte, új lakást vesz, amit egy jó kis Digi előfizetéssel koronáz meg. Ehelyett egy időzített bombára kötözte magát. Az évek teltek, a bomba pedig csak ketyegett, és több, mint 6 évvel a beállítás után, robbant. Ijesztő sztori tanáccsal és tanulságokkal. Szerencsére többek közt azzal is,  hogy nem eszik azért olyan forrón a kását.

2010. november 24-én megvásároltam a kis leánylakásomat ingatlanügynök, ügyvéd jelenlétében... persze az aktuális tulajdoni lapot látva, szerződést alaposan átböngészve. Minden úgy tűnt, hogy rendben van, az előző tulaj hiteltartozásán kívül semmi sem szerepelt a tulajdoni lapon. Pár nappal később, amikor kifizettem a teljes vételárat, megkaptam a kulcsokat is, és egy-két hónapra rá boldogan be is költöztem a lakásba. 

Már csak internet elérhetőségre volt szükségem a teljes komforthoz, ezért megrendeltem a Digitől az akkor elérhető legmenőbb csomagot. Ők jelezték ugyan, hogy a fogyasztási helyen tartozás van, amit az előző tulajdonos halmozott fel, de semmi tennivalóm nincs ezzel, csak mutassam be az adásvételi szerződést, és máris az ügyfelük lehetek. Örültem is a rugalmasságuknak, és azóta is lelkesen fizetek a Diginek minden hónapban.

Olvasson tovább!

172CAW1075-2K9 - 172CAW1075-024 = 10 000 huf

2017.07.25. 10:00 | Homár Hilda | 29 komment

embedded_new-shoes-meme.png

Ej, ezek a cipők, csak a baj van velük! Nem elég az embernek a csalódás amit az okoz, ha a csomagból egy másik példány bukkan elő, mint amire számítunk, utána még lehet izmozni például olyanokon, hogy ha egy 13 elemű termékkódban az utolsó 3, kötőjellel tagolt jegy tér csak el, az két különböző modellt jelent vagy ugyanannak a cipőnek a színvariánsát. Faxnizásnak tűnik? Tíz rugó múlik rajta.

Tisztelt Testület!

Mùlt hèten rendeltem egy cipôt, akciò keretén belül. A cipô színe a kèpen nem egyezik meg a valòsàggal, ezèrt visszaküldtem nekik, kèrve hogy ugyanabbòl a modellbôl küldjenek egy màsik színt.
Pàr napja jeleztem ezt felèjük, akkor mèg szó sem volt àrkülönbözetrôl.

Tisztelt ... Edina!

Csereigényét rögzítettük.

Felhívom figyelmét, hogy másik termékkódú cipő cseréjénél már nem érvényes akciónk kedvezményes ára. A cipő árának különbözete 10 000 Ft, amely kézhezvételnél fizetendő.

Az èn halvàny jogi ismereteim alapjàn, ha a cipôt cserèlni kell ( mèg ha a szín kòdja különbözik is, àm a termèkkòd azonos), azt a vàsàrlàs napjàn èrvènyes kondíciòk alapjàn kell èrvènyesíteni. Attòl függetlenül, hogy a leàrazàs közben vèget èrt, szín vagy mèretcsere, ugyanazon àron kell hogy megtörtènjen. Az akciò napjàn a 172CAW1075 termèkkódù 3 színben elèrhetô cipô minden színe ugyanazon àron volt kaphatò. Amennyiben ez nem àllja meg a helyèt, pènzvisszatèrítès esetèn èn a ma aktuàlis àrat kellene hogy visszakapjam, nem a vàsàrlàs napjàn aktuàlis összeget.

Olvasson tovább!

A Vodafone-nál sose felejts el rákérdezni mindenre, arra is, amiről fogalmad sincs!

2017.07.24. 16:37 | Homár Hilda | 13 komment

argh_thanks_for_reminding_me_f2441ba3d7b387e58ee0b3a8debaa6d6.jpg

Vannak dolgok, amik a statisztikák szerint az esetek 10 százalékában következnek be. Pl.: 
- a daganatos megbetegedések 10 százaléka vírusos eredetű.
- a kifogott halak nagyjából 10 százaléka kerül vissza selejtként az óceánba. 
- és ha Vodafone előfizető vagy, akkor 10% az esélyed arra, hogy csomagváltáskor akár 2 napra is mobilnet nélkül maradsz.

Sziasztok,

Előljáróban annyit, hogy 1994 óta használok GSM telefont így már láttam egy-két csodát a szolgáltatóktól, de a Vodafone a mostani lépésével kiverte a biztosítékot.

Pénteken délelőtt felhívott egy telemarketinges tőlük, hogy a családi csomagban levő egyik kártyán már nincs hűségnyilatkozat és lehetőség van a megújult RED tarifák valamelyikére váltani. Azt többször elhangzott, hogy az új tarifacsomagot 48 órán belül fogják aktiválni. Egy közel félórás beszélgetés folyamán végül három előfizetés tarifacsomagját változtattam meg a nagyobb havi mobilnet forgalom lehetősége miatt.

A meglepetés rá egy órára ért amikor a telefonom kiírta, hogy nem rendelkezem aktív mobilnet előfizetéssel!!

Olvasson tovább!

"A tejek árát szeretném visszakapni. Nem fillérbaszásból, elvből."

2017.07.24. 12:01 | Homár Hilda | 41 komment

tesco.jpg

A hónap Holló Színházon érlelődött panaszlevele, rögtön duó kiszerelésben. A Tesco az olvasónkra szabadított sok liter buggyant tejjel érdemelte ki többek közt a címben idézett mondatot. Keresetlen stílusú tartalom következik.

Sziasztok,

ezt leveleztem a Tescoval, némi házhoz szállított ihatatlan tej ügyében (kétszer). Legalább válaszolnak.  

Én (Június 28.):

Tisztelt Tesco!

Április 13-án a következő levelet írtam önöknek:

"2017. április 3-án házhozszállítást kértünk Önöktől 13233-12399 számon.

A termékek rendben meg is érkeztek, köztük 6 liter Tesco 3,5%-os ESL-tej. Ma még öt liter megvolt, amikor az asszony kibontotta az egyiket, és az savanyú volt. Aztán a másodikat, harmadikat, stb...mind az öt savanyú volt. A tejek lejárati ideje április 17., és mi a megérkezés óta folyamatosan hűtőben tartottuk őket. 

Ez így nekem nem tetszik, valamiféle kompenzációnak örülnénk."

Olvasson tovább!

Kérlek, Telekom, ne csináld ezt!

2017.07.21. 18:17 | Homár Hilda | 27 komment

dude.jpg

Remek feladvány élettapasztalat teszteléséhez: ha egy szolgáltatónál szerződéskötéskor megadhatunk
- egy létesítési helyet
- egy számlázási és
- egy értesítési címet
az hányféle módon okozhat problámát nekünk a későbbiekben?
Bónuszkédés: tippelje meg, mennyi idő alatt jut el fizetési meghagyásos ügyvéddel spékelt szakaszba a dolog?   

Telekom Hát számlázni tudni kell!

Megrendeltem 2014.09.15-én egy Telekom TV+Internet szolgáltatást úgy, hogy a számlázási és értesítési címem egyforma volt, de a létesítési helynek egy másik címet adtam meg. Gondoltam ez nem jelent problémát egy ilyen nagy szolgáltatónak. A számlázással és értesítéssel nem is volt gond mindaddig, míg a létesítési helyet átkértem a számlázási címre 2016.01.02-án. Innentől megkezdődött a kálvária.

A Telekom felszólító leveleket küldött a "régi" létesítési címre és a felszólítási díjakat rendre kiszámlázta a "helyes" számlázási címre küldött számlákban.

Először 2016 májusában kértem, hogy fejezzék be ezt a tevékenységet és írják jóvá a számlában felszámolt összegeket. Kértem továbbá, hogy a "régi" létesítési címet töröljék a rendszerükből. Ezt Akkor még meg is tették...állításuk szerint.

Olvasson tovább!

"Az a termék, amit fél éve folyamatosan, 3 féle méretben hirdetnek, mitől minősül egyedi terméknek???" 

2017.07.21. 10:24 | Homár Hilda | 29 komment

kreativcucc.png

Máté családja testületileg pólót rendelt a netről,  de nagy szomorúsgukra a 4-ből 3-nál a méret nem stimmelt. Az igazi probléma pedig még csak ezután jött:  a gyártó szerint ugyanis ezek egyedi darabok, ha minőségi kifogás nincsn, csak a rossz méret miatt nem érvényes rájuk az elállási jog. Filozófia dilemma következik: mennyire számít egyedi darabnak a csak rendelésre legyártott, de kész mintával díszített póló? (A levelezést azért tettük be, mert mindkét fél részéről példamutató stíusban zajlik, és sok apró részlet derül ki belőle. Akinek az túl hosszú, nyugodtan ugorja át a kiemeléseket, a sztori érthető lesz azok nélkül is.)  

Üdv, Homár!

Idén Valentin nap előtt rendeltem magamnak és a barátnőmnek a Kreatívcucc oldaláról Mr és Mrs feliratú pólókat, jó ajándéknak tűnt. Saját méretemet ellenőriztem a mérettáblázatból, valamint az általam hordott pólók címkéjéből (Fruit of the Loom, stb, nem piacos no name pólók), barátnőmét saccolással állapítottam meg (meglepetésnek szántam). Családon belül még rendelt egy hozzátartozóm is egy garnitúrát, szintén tudta a saját méretét.

A megrendelt termékek viszonylag hamar megérkeztek, a minőséggel sem voltak problémák, viszont a méretek nem voltak jók. Gondoltam, ezt könnyen orvosolhatjuk, visszaküldöm a termékeket, és kérek nagyobbakat, bukom ugyan a visszaküldési postaköltséget, de hát ez benne van a pakliban.  

Nos, ez nem ennyire egyszerű, annyira nem, hogy hónapok óta áll a pénzem a méretproblémás pólókban, a webáruház ugyanis nem hajlandó kicserélni. (A méretproblémát még aznap jeleztem, ahogy a csomag megérkezett, tehát bőven benne voltam a 14 napban, amit a törvény előír.)

Olvasson tovább!

Mit tegyünk, ha nem veszi át a cég a visszaküldött hibás terméket?

2017.07.20. 16:23 | Homár Hilda | 27 komment

via GIPHY

Olvasónk igazán nagylelkűen bánik a céggel, amelyik kitolt vele, mert egyszerűen "vállakozásnak" hívja őket, pedig abszolút megérdemelnék a szégyenpadot. Gyáva nyúlként nemcsak a visszaküldött hibás terméket nem veszik át, de a leveleket sem. Arra számítanak, hogy majd rálegyint a vásárló? Százezres tételnél nem valószínű. De akkor mi lehet a fejükben? És mit tehet a fogyasztó ilyen esetben?

Szia!

Történt velem a közelmúltban egy érdekes eset, amire szívesen venném egy hozzáértő segítségét.

2 éve vásároltam egy 270 000 Ft értékű műszaki cikket, ami több részegységből áll. A termékre 5 év jótállás van, a feltételei ugyanazok, mint az 1 éven belüli jótállásnak. Az egyik, 95 000 Ft-ba kerülő részegysége meghibásodott. Ezt jeleztem a vállalkozásnak, ahonnan vettem, majd másnap a megbeszéltek szerint postára adtam a számlán szereplő címre, amely jelenleg is a cég székhelye.

A csomagot kétszer megpróbálták kézbesíteni, a postán pihent 2 hétig, majd nem kereste jelzéssel visszavitték a feladónak. Egy így összesen 4100 Ft-omba került.

Olvasson tovább!

Hogyan érjük el, hogy az értesítő helyett a posta továbbra is a csomagot hozza ki?

2017.07.20. 11:58 | Homár Hilda | 46 komment

shutterstock_560132017.jpg

Amióta a januári megváltozott szabályozásnak köszönhetően a várva várt csomag helyett  jellemzően egy postai értesítő árválkodik csak a levélszekrényben, számtalan email érkezett hozzánk a témában. A helyzet az, hogy hiába a sok káromkodás, morgolódás, hőbörgés, ez van, új szelek fújnak a kézbesítés világában. Ami eddig elment amorf levélként, most már csomagként kezelik, ennek megfelelő díjazással (nyilván erről szólt az egész módosítás). Mi két dolgot tehetünk: elfogadjuk a helyzetet, és legalább a postára battyogós, sorbanállós rész miatti idegbajt megspóroljuk azzal, hogy csomagként adjuk fel vagy kérjük a motyót. Vagy keresünk egy másik szolgáltatót. 

subject: fasszoPosta

Kedves Homár!

Elnézést a tárgyért de ennyire már régen akasztott ki szolgáltató.

Éppen ücsörögtem ma a munkahelyemen, ahová rendszeresen rendelek kisebb-nagyobb alkatrészeket külföldről, amikor megjelent a postás és a kezembe nyomott egy értesítést küldeményről. Megkérdeztem, hogy ezt most hogy, és miért nem hozta ki a csomagot??? A válasz az volt, hogy nem tudja mert szabadságon volt és ezt a kezébe nyomták...

Olvasson tovább!

Kinek adtam én meg az adataimat?

2017.07.19. 16:40 | Homár Hilda | 36 komment

shutterstock_126239726v2.jpg

Bizonyára sokunk kedvencei a kizárólag ismeretlen számról jelentkező üzletkötők, aki valami szuper biztosítási vagy egyéb ajánlat miatt keresnek, de mielőtt mesélni kezdenének nekünk a soha vissza nem térő lehetőségről, kérik, hogy azonosítsuk be magunkat. "Éééééén azonosítsam magam??? Dehát te hívtál haver!"- hördül fel ilyenkor a Rumcajsz az egyszeri emberben. Aztán az óvatosabbak vagy konokabbak részéről itt vége is a beszélgetésnek, de az egész jelenség azért felvet kérdéseket.  

Kedves Homár, 

Lelkes olvasótok vagyok és én is gyakran kerülök összetűzésbe a különböző jogtalanul eljáró cégekkel. Eddig nem akartam írni csip-csup pár tízezres ügyekben, de szeretnék egy aggasztó adatvédelmi ügyben írni most. Esetleg ha van szakértőtök az ügyben érdekelne az ő álláspontja is, mert szívesen fordulok az adatvédelmi hatósághoz, ha jogos. 

Akkor a történet.

Történt ugyanis egy napsütéses reggelen, hogy hívnak egy ismeretlen számról. Felveszem. Elhadarja egy úr, hogy valamelyik kft. megbízásából hív a biztosítómtól és adategyezetetést szeretne, ezért akkor most diktáljam be a nevem, születési hely, idő, édesanyám neve és lakcímem. Innentől már gyanús is volt a dolog, hiszen egy idegen telefonálónak sosem diktálok be adatokat, de amúgy sem senkinek, aki engem hív... majd ha akarom én, hívom őket, ha diktálgatni van kedvem. Gyorsan le is ráztam a fickót.

Olvasson tovább!

A Wizz Air és saját üzletszabályzatának esete

2017.07.19. 10:12 | Homár Hilda | 24 komment

wizz_luft.jpg

A cégek előszeretettel mutogatnak a szabályzatra panasz esetén, ami egyrészt tök oké, hiszen az a működési biblia. Másrészt ezek a legszűkszavúbb kiadásokban is 30-40 oldalas olvasmányok szinte behozhatatlan előny garantálnak az ügyfelekkel szemben, hisz szinte reménytelen  pontosan tudni, mi van abban a rengeteg betűben. Amit mi sem bizonyít jobban, mint amikor maga a cég sem tudja, mi ír az írás.

Kedves Homár!

Szerencsére eddig nem, most viszont először felmerült az a probléma, hogy módosítanunk kéne a Wizznél lefoglalt utazásunk dátumát és útvonalát. Elolvastuk a Wizz oldalán erről közzétett információkat, valamint az Üzletszabályzatot, elvileg egyiknek sincs semmi akadálya ha kifizetjük a módosítási díjat és a vételár különbözetet. Gyors matek, nekünk így is jobban megéri mint még drágábban töröltetni a foglalást vagy nem megjelenni a reptéren, úgyhogy 3 hete el is kezdtük a procedúrát.

Első akadály: neten nem tudunk módosítani, mert nem aktív a naptár lapozó gomb. Felhívtam a Wizz ügyfélszolgálatot 250 Ft-os percdíjon, igen, tudnak a hibáról, próbáljam újra holnap. Másnap megint semmi, válasz ugyanaz. Pár napnyi szenvedés után tájékoztattak, hogy pár hétbe is beletelik amíg ezt tudják javítani, úgyhogy módosítsam inkább telefonon keresztül. Rendben.

Olvasson tovább!