Tékozló Homár

"Az a termék, amit fél éve folyamatosan, 3 féle méretben hirdetnek, mitől minősül egyedi terméknek???" 

2017.07.21. 10:24 | Homár Hilda | 9 komment

kreativcucc.png

Máté családja testületileg pólót rendelt a netről,  de nagy szomorúsgukra a 4-ből 3-nál a méret nem stimmelt. Az igazi probléma pedig még csak ezután jött:  a gyártó szerint ugyanis ezek egyedi darabok, ha minőségi kifogás nincsn, csak a rossz méret miatt nem érvényes rájuk az elállási jog. Filozófia dilemma következik: mennyire számít egyedi darabnak a csak rendelésre legyártott, de kész mintával díszített póló? (A levelezést azért tettük be, mert mindkét fél részéről példamutató stíusban zajlik, és sok apró részlet derül ki belőle. Akinek az túl hosszú, nyugodtan ugorja át a kiemeléseket, a sztori érthető lesz azok nélkül is.)  

Üdv, Homár!

Idén Valentin nap előtt rendeltem magamnak és a barátnőmnek a Kreatívcucc oldaláról Mr és Mrs feliratú pólókat, jó ajándéknak tűnt. Saját méretemet ellenőriztem a mérettáblázatból, valamint az általam hordott pólók címkéjéből (Fruit of the Loom, stb, nem piacos no name pólók), barátnőmét saccolással állapítottam meg (meglepetésnek szántam). Családon belül még rendelt egy hozzátartozóm is egy garnitúrát, szintén tudta a saját méretét.

A megrendelt termékek viszonylag hamar megérkeztek, a minőséggel sem voltak problémák, viszont a méretek nem voltak jók. Gondoltam, ezt könnyen orvosolhatjuk, visszaküldöm a termékeket, és kérek nagyobbakat, bukom ugyan a visszaküldési postaköltséget, de hát ez benne van a pakliban.  

Nos, ez nem ennyire egyszerű, annyira nem, hogy hónapok óta áll a pénzem a méretproblémás pólókban, a webáruház ugyanis nem hajlandó kicserélni. (A méretproblémát még aznap jeleztem, ahogy a csomag megérkezett, tehát bőven benne voltam a 14 napban, amit a törvény előír.)

Olvasson tovább!

Mit tegyünk, ha nem veszi át a cég a visszaküldött hibás terméket?

2017.07.20. 16:23 | Homár Hilda | 24 komment

via GIPHY

Olvasónk igazán nagylelkűen bánik a céggel, amelyik kitolt vele, mert egyszerűen "vállakozásnak" hívja őket, pedig abszolút megérdemelnék a szégyenpadot. Gyáva nyúlként nemcsak a visszaküldött hibás terméket nem veszik át, de a leveleket sem. Arra számítanak, hogy majd rálegyint a vásárló? Százezres tételnél nem valószínű. De akkor mi lehet a fejükben? És mit tehet a fogyasztó ilyen esetben?

Szia!

Történt velem a közelmúltban egy érdekes eset, amire szívesen venném egy hozzáértő segítségét.

2 éve vásároltam egy 270 000 Ft értékű műszaki cikket, ami több részegységből áll. A termékre 5 év jótállás van, a feltételei ugyanazok, mint az 1 éven belüli jótállásnak. Az egyik, 95 000 Ft-ba kerülő részegysége meghibásodott. Ezt jeleztem a vállalkozásnak, ahonnan vettem, majd másnap a megbeszéltek szerint postára adtam a számlán szereplő címre, amely jelenleg is a cég székhelye.

A csomagot kétszer megpróbálták kézbesíteni, a postán pihent 2 hétig, majd nem kereste jelzéssel visszavitték a feladónak. Egy így összesen 4100 Ft-omba került.

Olvasson tovább!

Hogyan érjük el, hogy az értesítő helyett a posta továbbra is a csomagot hozza ki?

2017.07.20. 11:58 | Homár Hilda | 39 komment

shutterstock_560132017.jpg

Amióta a januári megváltozott szabályozásnak köszönhetően a várva várt csomag helyett  jellemzően egy postai értesítő árválkodik csak a levélszekrényben, számtalan email érkezett hozzánk a témában. A helyzet az, hogy hiába a sok káromkodás, morgolódás, hőbörgés, ez van, új szelek fújnak a kézbesítés világában. Ami eddig elment amorf levélként, most már csomagként kezelik, ennek megfelelő díjazással (nyilván erről szólt az egész módosítás). Mi két dolgot tehetünk: elfogadjuk a helyzetet, és legalább a postára battyogós, sorbanállós rész miatti idegbajt megspóroljuk azzal, hogy csomagként adjuk fel vagy kérjük a motyót. Vagy keresünk egy másik szolgáltatót. 

subject: fasszoPosta

Kedves Homár!

Elnézést a tárgyért de ennyire már régen akasztott ki szolgáltató.

Éppen ücsörögtem ma a munkahelyemen, ahová rendszeresen rendelek kisebb-nagyobb alkatrészeket külföldről, amikor megjelent a postás és a kezembe nyomott egy értesítést küldeményről. Megkérdeztem, hogy ezt most hogy, és miért nem hozta ki a csomagot??? A válasz az volt, hogy nem tudja mert szabadságon volt és ezt a kezébe nyomták...

Olvasson tovább!

Kinek adtam én meg az adataimat?

2017.07.19. 16:40 | Homár Hilda | 33 komment

shutterstock_126239726v2.jpg

Bizonyára sokunk kedvencei a kizárólag ismeretlen számról jelentkező üzletkötők, aki valami szuper biztosítási vagy egyéb ajánlat miatt keresnek, de mielőtt mesélni kezdenének nekünk a soha vissza nem térő lehetőségről, kérik, hogy azonosítsuk be magunkat. "Éééééén azonosítsam magam??? Dehát te hívtál haver!"- hördül fel ilyenkor a Rumcajsz az egyszeri emberben. Aztán az óvatosabbak vagy konokabbak részéről itt vége is a beszélgetésnek, de az egész jelenség azért felvet kérdéseket.  

Kedves Homár, 

Lelkes olvasótok vagyok és én is gyakran kerülök összetűzésbe a különböző jogtalanul eljáró cégekkel. Eddig nem akartam írni csip-csup pár tízezres ügyekben, de szeretnék egy aggasztó adatvédelmi ügyben írni most. Esetleg ha van szakértőtök az ügyben érdekelne az ő álláspontja is, mert szívesen fordulok az adatvédelmi hatósághoz, ha jogos. 

Akkor a történet.

Történt ugyanis egy napsütéses reggelen, hogy hívnak egy ismeretlen számról. Felveszem. Elhadarja egy úr, hogy valamelyik kft. megbízásából hív a biztosítómtól és adategyezetetést szeretne, ezért akkor most diktáljam be a nevem, születési hely, idő, édesanyám neve és lakcímem. Innentől már gyanús is volt a dolog, hiszen egy idegen telefonálónak sosem diktálok be adatokat, de amúgy sem senkinek, aki engem hív... majd ha akarom én, hívom őket, ha diktálgatni van kedvem. Gyorsan le is ráztam a fickót.

Olvasson tovább!

A Wizz Air és saját üzletszabályzatának esete

2017.07.19. 10:12 | Homár Hilda | 23 komment

wizz_luft.jpg

A cégek előszeretettel mutogatnak a szabályzatra panasz esetén, ami egyrészt tök oké, hiszen az a működési biblia. Másrészt ezek a legszűkszavúbb kiadásokban is 30-40 oldalas olvasmányok szinte behozhatatlan előny garantálnak az ügyfelekkel szemben, hisz szinte reménytelen  pontosan tudni, mi van abban a rengeteg betűben. Amit mi sem bizonyít jobban, mint amikor maga a cég sem tudja, mi ír az írás.

Kedves Homár!

Szerencsére eddig nem, most viszont először felmerült az a probléma, hogy módosítanunk kéne a Wizznél lefoglalt utazásunk dátumát és útvonalát. Elolvastuk a Wizz oldalán erről közzétett információkat, valamint az Üzletszabályzatot, elvileg egyiknek sincs semmi akadálya ha kifizetjük a módosítási díjat és a vételár különbözetet. Gyors matek, nekünk így is jobban megéri mint még drágábban töröltetni a foglalást vagy nem megjelenni a reptéren, úgyhogy 3 hete el is kezdtük a procedúrát.

Első akadály: neten nem tudunk módosítani, mert nem aktív a naptár lapozó gomb. Felhívtam a Wizz ügyfélszolgálatot 250 Ft-os percdíjon, igen, tudnak a hibáról, próbáljam újra holnap. Másnap megint semmi, válasz ugyanaz. Pár napnyi szenvedés után tájékoztattak, hogy pár hétbe is beletelik amíg ezt tudják javítani, úgyhogy módosítsam inkább telefonon keresztül. Rendben.

Olvasson tovább!

Nagy dolog a kisdolog

2017.07.18. 13:24 | Homár Hilda | 48 komment

100px-edwardsad.jpg

A budapesti áldatlan nyilvános vécé állapotokról több cikk is jelent meg mostanában, maga az ombudsman is foglalkozott a kérdéssel. A megoldás késik, így az őslakosok rutinosan indulás előtt pisilnek, vagy visszatartási kihívásokkal szórakoztatják magukat és barátaikat napi szinten, a turisták meg igyanak egy kávét valahol, úgyis ráérnek. De bármennyire is jól trenírozott a kérdésben egy fővárosi, arra a helyzetre valószínűleg senkinek nincs csípőből megoldása, hogy a vonaton Siófoktól a Déliig nincs módja elengedni magát. (Olvasónkon ez már nem segít, de itt egy országos online wc-térkép.)

A vizes vb színpompás megnyitójának másnapján, egy erős és büszke európai országban esett meg velem egy nem túl felemelő eset.

Balatonfenyvesről utaztam vissza kisfiammal Budapestre vonattal, egy kulturált, légkondis Flirt vonaton (Siófok expressz). WC-re kellett mennem. Arra gondoltam, hogy majd Siófok után, ha valaki elvinné a gazdátlanul maradt csomagjainkat, nem tud leszállni vele, mert Siófok után csak Kelenföldön áll meg a vonat.

Ráfaragtam, mert amikor odamentem a WC-hez, az le volt zárva egy elegáns, előre gyártott matricával, hogy a WC nem működik, használjam a többit. Kérdeztem a kalauzt, hogy hol van a többi WC, mire közölte, hogy a másik kocsiban, ahová nem lehet átmenni, Kelenföldön szálljunk át oda és akkor menjek el az ottani WC-re. Gondoltam, akkor már kibírom a Déliig.

Olvasson tovább!

Ígér a Guru, de nem tesz csodát

2017.07.12. 12:44 | Homár Hilda | 154 komment

guru.jpg

Nem teljesen világos hogy Lilláék büdös kis állatok vagy titkos kis lehallgató eszközök miatt kényszerültek pótszállásra, de a baj nem is ezzel van. Hanem azzal, hogy a hostel nem tartja be az ígéretét, viszont betart a panaszkodónak a Boookingon. Ejnye, ez a viselkedés egyáltalán nem méltó egy Guruhoz!

Kedves Homár,

06.24-ére foglaltunk szállást Budapesten a Guru Hostelben, 4 fő részére, 1 éjszakára. Az érkezés napján délelőtt felhívtak a Hosteltől,hogy poloskák miatt le kellett zárniuk a szobát, emiatt foglaltak nekünk új szállást a közelben, az Absolut City Hostelben. Az illető szóbeli ígéretet tett rá,hogy áreltérés esetén természetesen a különbözetet átvállalják. Az Absolut Hostelben minden rendben ment,maximálisan elégedettek voltunk.

Olvasson tovább!

Nem elég rendes a Rendi

2017.07.11. 11:14 | Homár Hilda | 119 komment

92861_orig_rendi_1.jpg

"A ma már több vidéki nagyvárosban is elérhető cég villámgyors karriert futott be. Olvasónk levele alapján talán túl gyorsat is, és már, nem tudják tartani a lépést az igényekkel." - írtam tavaly nyáron. Azóta én is kipróbáltam, és bevallom, nekem nem jött be a rend és tisztaság elérése helyett az adott időkeret lejárta által szabályozott takarítási manőver. Katának se. 

Isten ments' hogy a rendi.hu tól rendeljetek takarítást! 

A megrendelt napon nem jelenik meg senki, majd hosszas egyezkedés után nagy nehezen másnap jön egy helyettes. Közli, hogy ő csak 3000 Ft-ot kap ezért a munkáért. (Kit érdekel?) A 12.000 Ft-os megrendelést 2,5 óra alatt összecsapja a takarítónő, aki már a belépéskor közli, hogy neki 3 óra múlva programja van, majd mikor meglátja a szekrényt, amit külön rendelni kellett és ki is lett fizetve előre bankkártyával (!) közli, hogy ez nincs benne az árban, neki nem szóltak.

Ismét telefonos egyeztetés ügyfélszolgálat, takarítónő, takarítónő közvetlen főnöke oda-vissza stb. Majd megnyugtatnak, hogy el fogja végezni.  Aztán mégsem. Ki kéne pakolni a szekrényből. Mutatom neki, hogy a weboldalon egyértelműen ott van, hogy nem kell kipakolnom. Ímmel-ámmal megcsinálja, de semmi köszönet nincs benne, kifordítva (!!) hajtogatja össze-vissza be a ruhákat a szekrénybe, 10 perc alatt összecsapva.

Olvasson tovább!

Prémium szerviz Samsung megoldásokkal

2017.07.10. 14:51 | Homár Hilda | 37 komment

Mobilszervizelésre, azon belül Samsung szervizre panaszkodó levél időről időre beesik hozzánk, de ezekből már csak az extrém elemekkel tarkítottak kerülnek ki a Homárra. Bogi a több, mint egy évig húzódó sztorijával simán kiérdemelte a megjelenést, ahogy a Samsungnál Szervizeltetők és Sokat Sírók Szervezetének éves közgyűlésére szóló díszvendégi meghívót is.

Tisztelt Homár!

A következőkben 3 levelezést továbbítok Önöknek, mely a Samsung és köztem zajlott az elmúlt egy évben. Ezt megelőzően egy elég hosszadalmas - több, mint egy éves - huzavona rosszabbik oldalán voltam egy akkor csúcskategóriás, vadiúj, szolgáltatótól, hűségnyilatkozattal vett működésképtelen Samsung telefon miatt. Mivel úgy érzem, hogy ez már az abszolút röhejes kategóriát is régen átlépte, én pedig nagyjából a Buddha szobrot megszégyenítő türelemmel bírtam eddig a történteket, így mostantól Önökre bíznám az "igazságszolgáltatást".

Samsung S6-os telefonom a megvétele után 2 héttel már hibás volt, egy darabig igyekeztek javítani, de a Samsung Premium szervíz is egy katasztrófa. Nem adtak cserekészüléket, nem adták vissza az igért időre, csak napokkal, egy héttel később stb. Utólag kiderült, hogy kötelességük lett volna adni egy másik okos telefont (nem is csak sima cserekészüléket), de már mindegy...

Mivel 1 évig nem tudtam használni az akkor csúcskategóriás Samsungomat, ráadásul hűséggel, így kártérítésül az elszenvedett dolgokért, plusz a szervíz okozta problémákért, egy eggyel jobb készüléket szerettem volna már - úgy gondolom, ennyi idő után, ennyi hiba után, ennyi méreg, "leszarom a problémátokat" típusú hozzáállás után már megilletett volna, egy nem 1 évvel azelőtti, egyébként típushibás készülék. Hiszen 1 évig nem tudtam rendeltetésszerűen használni az akkor megvett legjobb készüléket.

Olvasson tovább!

Ó, azok a messze földön híres UPC kedvezmények

2017.07.10. 10:33 | Homár Hilda | 45 komment

shutterstock_607384082.jpg

Vagy Mike él folyamatos pechszériában, vagy a UPC-nek tényleg megvan az a szokása, hogy időnként megpróbál a hűségidővel rendelkezők esetében is díjat emelni, eufémisztikusan mondva: módosítani. Mike nem hagyta annyiban a dolgot, és volt is, hogy sikerült valami köztes megoldást találnia. Aztán volt, hogy nem. Utóbbi sztoriból az tök jó rész, amikor az ügyfélszolgálatos azt mondja neki, hogy neki nincs ideje a mellékletekkel együtt több száz oldalból kikeresgetni a vonatkozó részt, de vásárlók könyvét nem ad, mert az nem ilyesmi helyzetekre való. Aha.

Kedves Homár!

Alapvetően kellemes hangulatban telt még valamikor a tavalyi év nyarán a szerződés hosszabbításunk a UPC-nél. Egy kuponos akció keretén kedvezőbb feltételeket sikerült elérnem, ezért alá írtam újabb 2 évet.

Az első bosszantó húzásukra decemberben került sor. Bár élő szerződésünk volt, mégis megpróbáltak árat emelni, mindenféle előzetes tájékoztatás nélkül. Első körben e-mailben próbáltam rendezni velük az ügyet, ez nem sikerült, az indoklás a következő volt:

A díjváltozás oka a TV2 és az RTL csatornáinak fizetőssé válása... A díjváltozás oka nem általunk kezdeményezett emelés, hanem külső hatás.

Ezt nem tartottam korrekt magyarázatnak, hiszen én sem folytathatok szerződésszegő magatartást külső hatásra hivatkozva. Bementem tehát az Árkádban lévő ügyfélszolgálatra. Ott, egy órás küszködéssel, sikerült kiegyeznünk abban, hogy amennyiben ismét alá írok 2 évet, úgy visszatérnek az emelés előtti havidíj számlázására. Belementem.

Olvasson tovább!