Tékozló Homár

Mégis kinek a hibája, ha nem működik a parkolóautomata?

2016.01.05. 15:31 | Homár Hilda | 181 komment

24041.jpg

Rendszeresen visszatérő kérdés a Homáron a parkolás, de az utóbbi időben leginkább a mobilparkolási rendszerre érkezett panasz. 2016 nyitóposztja a témában meglepő módon mégis a hagyományos pénzbedobálós módszerre fújja a pokol kénköves tüzét. 

Kedves Blog,

Röviden a történetem, ha gondolod tedd közzé, hogy más ne járjon így!

Ma reggel a János Pál Pápa téren parkoltam le. Történetesen a 3.-as számú épület előtt, ahol pont volt egy parkolóautomata. A nagy hidegben csonttá fagytak az ujjaim, amíg "küzdöttem" a géppel, hogy adjon jegyet. Sikertelenül. 

Visszaballagtam az autóhoz, és írtam egy cetlit amit a szélvédőn belülre raktam: "az automata nem működik". Gondoltam ez meghatja a parkolóőrt, amíg elmegyek működő automatát keresni. Mínusz 8 fok, nem az a sétálgatós idő. A téren tovább menve találtam egy újabb automatát. Ez sem működött! Találtam rajta egy telefonszámot, amit felhívtam és bejelentettem a hibákat.

Mire visszaballagok a kocsihoz, már látom hogy két ellenőr fotóz, büntet. Mondom nekik, "nem jó az automata". Menjünk oda, próbáljuk meg együtt, mondta. (közben tik-tak, mennek a percek a bejelentéssel, és az újrapróbálkozással) Elkezdte ütni a gépet, neki sem sikerült működésre bírni. Egy szó mint száz, az 5 percből kifutottam, jegyem nem volt, a büntetés a szélvédőn.

Nagy önbizalommal azonnal bementem a központi irodába, hogy kérjem a büntetés törlését, mivel az automaták nem működtek. Nem sikerült. Ostoba droidalkalmazott, kihívattam az irodavezetőt, aki értelmes volt, de elmondta, hogy nem törlik a büntetést. Az indok a következő:

- A törvény szerint parkolni csak érvényes jeggyel lehet.
- Ha nem tudsz jegyet venni (mindegy hogy kinek a hibájából), akkor be kell ülni az autóba, és el kell hagyni a helyszínt.

A törvény sehol nem mondja ki, hogy mentesülsz a büntetés alól, hogyha nem működnek az automaták. Addig kell sétálnod amíg nem találsz egy működőképest, vagy tovább kell állni. Méltányosság nincs, "első alkalommal történt" kegyelem nincs. 

Magyarország így szeretlek.  :(

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CID. 2016.01.05. 18:54:06

@Darth Revan: Nem is hiszem, hogy kellene. Viszonyt tény, hogy nem minden céges mobillal lehet mobil vásárlást kezdeményezni illetve, pl. a Telekomnál a feltöltősöknél két féle egyenleg van, vásárolni csak az univerzálissal tudsz.

T.Jani 2016.01.05. 18:58:45

Hát igen nálunk is van egy olyan automata a főúton ami általában a Win XP hibaüzeneteit sorolja, de megnézném azt az embert aki rájön hol van a legközelebbi.
Persze aki beáll és nem fizet az megérdemli, mert 100 méterre van egy bevásárlóközpont parkolója.

Hentes pékné módra 2016.01.05. 19:17:08

@Karipapa01: az a gond, hogy ezek a cégek nem birtokolják a parkolóterületet. Nem az övék amit eladnak, szolgáltatást nem nyújtanak a parkolásért (pl gépkocsi őrzése). Tehát nincs mit valójában ellopni.
A magántulajdonban levő üres telkek helyén üzemeltetett "őrzött" parkolók ez alól kivételt képeznek.
Előbbieknek jogszabály szerint (talán a város/kerület megbízásából) pénzt szedni és büntetni kell.
Az egész rendszer azért van, mert:
1. Pénz a semmiből, amiért semmit nem kell nyújtani pár automatán kívül.
2. A büntetésekkel még több pénz beszedése (jelen esetben hülye jogszabályokkal, mert valójában ha az lenne a törvény, hogy akkor is megbüntetnek, ha van jegyed, el kellene fogadnod, mert ez a szabály)
3. Megelőzhető az autók utcán tárolása (talán az egyetlen értelme)

zdanee 2016.01.05. 19:21:38

Bontaná el a parkolótársaságokat a Mahír bosszúból az oszlopokért!

atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.05. 19:26:33

@Mj: "ha valamilyen fizetős dolgot igénybe akarok venni, akkor az a tisztességes, ha azért fizetek is"

Szeretlek, imádlak, de nincs igazad. Nem tisztességes, hogy az én adóforintjaimból épített aszfalton, az én pénzemből felállított automatákkal az én pénzemből fizetett politikusok és sleppje gazdagszik. Fürst György azt se tudja, mire költse a rászakadt vagyont.

mno.hu/magyar_nemzet_belfoldi_hirei/furst-gyorgy-a-notorius-tilosban-parkolo-1085556

Ha valóban parkolóhelyet akarnak biztosítani, akkor mindenki kitesz a szélvédő mögé egy papír órát, ott beállítja, mikor állt le, és 2 óráig ott állhat. Ezt ellenőrizhetik, birságolhatják.

Azóta, hogy fizetőssé tették, nagyon sok helyen továbbra sem lehet igazán megállni, úgyhogy semmit nem oldott meg a fizetős parkolás.

Netuddki. 2016.01.05. 19:37:33

Nem működik a parkolóóra, több ellenőr meg ott téblábol, összeesküvést sejtek. Naná, hogy a qrva annyukat!

gabors 2016.01.05. 19:38:31

@atpijkamo111: "Nem tisztességes, hogy az én adóforintjaimból épített aszfalton, az én pénzemből felállított automatákkal az"

no comment

Netuddki. 2016.01.05. 19:39:17

Ja, és cseppet sem furcsa, hogy az egyik ellenőr elmegy vele a jegyautomatáig, miközben a másik megírja a mikuláscsomagot...

gabors 2016.01.05. 19:39:44

@atpijkamo111: "Nem tisztességes"

nem tudom mikor szulettel vagy tul koran vagy tul kesone :=)

gabors 2016.01.05. 19:46:24

@Hentes pékné módra: 'az a gond, hogy ezek a cégek nem birtokolják a parkolóterületet. Nem az övék amit eladnak, szolgáltatást nem nyújtanak a parkolásért"

legkozelebb menj el szavazni !!!! mert addig lazar/vajna van NEKED is

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.01.05. 19:53:14

@Karipapa01: a mozis példád több sebből vérzik
1. a mozinak érdeke biztosítani azt, hogy te jegyet vehess, míg az önkorinak kötelessége, ha sarcot akar szedni a KÖZterületért (hagyjátok a mobilparkolást az nem kötelező egyik félre sem, az extra szolgáltatás, ráadásul extra díjjal - ezért is nem alternatív megoldás)
2. a mozi csődbe megy, ha nem engedi a nézőket jegyhez, az önkori meg megvág?!?
3. a mozi nem arra rendezkedik be, hogy semmiért szedjen pénz (gyakorlatilag adó), hanem szolgáltatást ad a pénzedért cserébe
4. ha a moziba nem jutok be, mert baszik jegyet eladni nekem, megrántom a vállam* (*megírom a homárra :) ), majd elballagok egy másikhoz, vagy egyszerűen leszarom, azonban egy másik városba, vagy kerületbe nem megyek át parkolás esetén ugye

@Mj: szabad kérnem valami alátámasztást, hogy ez az infó honnan származik? Nagyon érdekelne, milyen bíró az, aki szerint köteles vagy igénybe venni egy magasabb díjú szolgáltatást az alap"szolgáltatás" hibás teljesítése esetén.

Hentes pékné módra 2016.01.05. 19:55:09

@gabors: ennek semmi köze a kormányhoz. A világ összes kormánya szedi a pénzt a parkolásért.
A pénz helye persze más kérdés. Jobb helyen kátyút foltoznak, parkot és játszóteret építenek belőle, máshol valakinek a zsebébe megy.

atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.05. 20:12:04

@Darth Revan: Elvből nem használom a mobilparkolást, jogtalanak érzem az egészet, plusz jogtalan az SMS díja és a "kényelmi" (miafasz???) díj. Inkább a megmaradt 5 és 10 forintos aprót dobálom be. Leszophatnak.

Ha meg lejárt, akkor 10 perc múlva lebattyogok, legalább egy kis testmozgás...

FDToth 2016.01.05. 20:27:53

Lehet ugye parkolni ermevel es sms-ben. Utobbi dragabb vmiert, pedig pont forditva kellen legyen, mindegy.
Ha vki emiatt nem akar plusz penzt fizetni, akkor ermezik. Ha nincs mukodo automata, akkor nem fizet. Nehigy mar keresgeljek egy mukodot, foleg nem akkor ha sietek vhova.
En tobbszor csinaltam mar igy, elfogadjak ha normalisan adod elo a problemadat. Mondjuk en teloval gyorsan felveszem, ahogyan nem mukodik, igy aztan vegkepp,nem lehet problema.
Meltanyossag azert van, csak konyorogni es harcolni kell erte...

2016.01.05. 20:53:18

@CID.:
Én tavaly Keszthelyen parkoltam, nem tudom ugyanarról a rendszerről van-e szó, de kellett volna regisztrálni, úgyhogy kénytelen voltam az aprókat regisztrálni.

2016.01.05. 20:59:04

@Hentes pékné módra:
Elvileg azért találták ki a parkolási díjat az utcákon, hogy kevesebben parkoljanak, akinek fontos, az tudjon parkolni. Az ott lakóknak eleve bérlete van, szóval az autó utcán tárolását ez nem akadályozza. Igazából Budapest belvárosában töketlen a rendszer, az igazi megoldás az lenne, ha a helyben lakók is csak max. 1 óráig állhatnának az utcán, ezen kívül 3-szor annyiba kéne kerülnie, na akkor nem lenne akkora zsúfoltság. Felháborodás persze lenne...

Nagymajjomka 2016.01.05. 21:19:26

Jó nagy kamu.
Nem büntethet meg, ha ott vagy a kocsinál. A kresz szerint akkor nem megállás, hanem várakozás.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.05. 21:45:51

@Gabo1000: Mert az egész egy fassssság, azért...

@CsakLajosAz: Ezt írtam fentebb én is, de nem nagyon hatotta meg őket... Meg továbbra sem vagy köteles.

gabors 2016.01.06. 01:36:25

@Hentes pékné módra: " A világ összes kormánya szedi a pénzt a parkolásért."

Nagyon fellre vagy informalva (nem tudom miert) a vilag legtobb kormanya nem szed penzt parkolasert .. buntet ... AZT sem onkormanyzatok csinaljak ezt nem ugynazaz...

Neked is mondom LEGKOZELEBB menj el amikor valasztani/szavazni lehet !!! ha erdelyben vagy akkor is az is lehet szamitani fog !!!

gabors 2016.01.06. 02:04:30

@Józsi, a migráns köcsög: "és mióta kötelező mobiltelefont birtokolnom ha parkolni akarok? "

miert kellene ....

miert akarsz parkolni ???

azt plane nem tudom miert kellene a parkolasert fizetni barkinek is (persze hogy tudom en is olvasok econmics 101 konyveket)

Hentes pékné módra 2016.01.06. 06:08:06

@gabors:
Hat.. volt szerencsem bejarni par tengerentuli orszagot es Europa nagy reszet, most sem magyarorszagon elek, mindenhol fizettem a parkolasert. Valojaban ugyan azt irjuk. Az nem mindegy a penz hova megy.

miert kellene .... mobiltelefont birtokolni?

Akkor ujra, mert vissza nem olvasol, pediglen leirtak:
Az SMS-es parkolas dragabb. Nem vagy koteles azt valasztani, ceges telefonokon pedig le is lehet tiltva igy ellehetetlenitve teged tole. Csak egy kenyelmes alternativa, kb mint amikor a teszkobol hazhoz rendelheted a dolgokat, de felarral (de ez sem jo pelda, mert ott kapsz is valamit)
A parkolas jogszabalyi feltetele, hogy mukodo automata legyen a kozelben. Kettos is rossz volt, posztolo mindkettot ellenorizte, bejelentette. Birosagon az ugy mar elbukna, mert a fizetes szandekat mutatta, a tarsasag pedig nem teljesitette a felteteleket.

Bánatos Teknősbéka 2016.01.06. 06:42:06

@Fazakas László: korábban olvastam egy cikket, hogy még ott ülni sem kell, elég csupán felnyitva hagyni (az előtte persze kiürített) csomagtér ajtaját, mert az a "folyamatos be- ill. kipakolás"-t engedi feltételezni így nem minősül megállásnak csak várakozásnak.
Az megint csak furcsa, hogy a poszternek két automata sem működött, az ellenőrnek azonban már az első is. Ez több dolgot enged feltételezni:
1. a poszter olyannyira nem informatikai antitálentum, hogy egy automata kezelése is problémát okoz.
2. a telefonálás hatására központilag meg bírták javítani az automatát
3. direkt szopatást rendeztek oly' módon, hogy a júzernek ne, az ellenőrnek viszont műköggyön az ótómata...

Az első kettőt el is tudnám képzelni...

2016.01.06. 06:50:31

@Hentes pékné módra:
Mivel alavetően az elvi cél a parkolási díjjal, hogy legyen parkolóhely, ezért ezt nem mindenütt parkolási díjjal oldják meg. Pl. Neckarsulmban ez úgy van, hogy az utcai parkolóhelyeken csak korlátozott ideig szabad állni, egyébként parkoló házak vannak, amelyek szintén ingyenesek. Jó, az a kisváros kurva gazdag, az igaz, ettől még bizonyíték erre az elvre.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.06. 06:59:06

@Bánatos Teknősbéka: "Az megint csak furcsa, hogy a poszternek két automata sem működött, az ellenőrnek azonban már az első is. "
Nem működött az ellenőrnek sem, olvasd el a posztot még egyszer.

Bánatos Teknősbéka 2016.01.06. 07:01:46

@Semmitnemérszakitiltással: Valóban így van, megkövetlek. Sajnos az értő olvasás előrehaladott diszlexiával nem olyan egyszerű :)
Akkor meg főleg szemétládák. Valóban ajánlhattak vón valami alternatívát (mobilparkolás, elhajtás bünti nélkül stb.)

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.06. 07:02:09

@Blogger Betti: Kíváncsi leszek, ezt is törli-e a Hilda, mert ott van a kommentben a blogod címe :D

Nagymajjomka 2016.01.06. 07:08:48

@Semmitnemérszakitiltással: Az én kocsim biztos nem fényképezi le, ha ott vagyok. Illetve ha úgy fényképezi le, hogy benne ülök, / előtte állok, akkor sajnos küldheti bíróságra az ügyet, egyértelmű hogy ott vagy. A másik, amit tudatni kell az ellenőrrel, hogy bírósági ügy esetén nem a céget, hanem személyesen őt fogod perelni kártérítésért, az be szokott jönni.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.06. 07:31:38

@Nagymajjomka: Be szokott. egyszer nem jön be, és szopó.
Itthoni bírósági kultúrával meg...

Tapmancs 2016.01.06. 08:09:39

@nagybalfasz: Balatonfüreden nem kellett regisztrálni, csak sms-t küldeni oszt' kész.

PITTA 2016.01.06. 08:11:55

Nem akarom bántani a posztert, de már mindenhol lehet mobillal fizetni, mindenféle regisztráció nélkül... Ugyan van tranzakciós díj is (talán 75 forint) de mivel csak a leparkolt időért fizetsz nem biztos hogy többe kerül mintha bedobálnál 2 órára elég pénzt. Nem utolsósorban az autómatafüggetlen és nem kell szopni az apróval. Az innovatív megoldásokat mint pl a simple már nem említem.

fifibá55 2016.01.06. 09:29:19

Természettudományos megfigyelés: a parkolóőrök színfüggő módon működnek! Kék, DT-s és zöld rendszámnál is láttam.

McZozo 2016.01.06. 09:30:43

@Terézágyú: Attol fugg a rendelet mit mond ki. Mert ha azt mondja hogy a fizetes feltetele a parkoloora es vagy a mobilparkolas akkor igazad van , de ha a rendeletben cask a parkoloautomata van megnevezve es a mobil parkolas cask egy kisegito lehetoseg amit raadasul nem is a parkolotarsasag uzemeltet tudtommal akkor nincs igazad. Igy el kene olvasni az ide szolo rendeleti bekezdeseket es azalapjan eldonteni most mi a kotta mi az okossag :)

McZozo 2016.01.06. 09:38:05

@gabors: Mondjuk amig ilyen emberek vannak akik igy gondolkodnak addig van ez hogy az olyan kormanyok is mint a jelenlegi barmit megtehetnek a birka neppel. Ha mar bele akarsz menni ebbe a jog nem jog dologba akkor menjunk mar vissza oda hogy hogy lettek ezek fizeto parkolok. Ugye anno a benzin arban szedtek a plusz penzt arra hogy az utakat letrehozzak fenntartsak. Igy a mi penzunkbol letrejottek ezek az utak parkolok. majd egyszer cask gondolt egyet valaki es kitalalta hogy a mi erdekunkbe mostantol valaki penzt szedhet egy olyan dologert amibe ugymond egy forintot nem kelett belefektetnie igy neki jogai lettek de kotelezettsege nuku. Egesz parkolas nem arrol szol hogy plusz penze legyen a keruletnek hanem hogy privat cegekbe kitalicskazhassanak horror osszegeket. Ugyhogy hagyjuk mar ezt a parkolas nem jog dumat.

mel gibson 2016.01.06. 09:45:49

@McZozo: Pontosan.
Ha valakinek fizetnünk kellene, azok a nagyszüleink, akik a két kezükkel tették rendbe a várost a háború után.

gabors 2016.01.06. 09:53:27

@Hentes pékné módra: "Birosagon az ugy mar elbukna, mert a fizetes szandekat mutatta, a tarsasag pedig nem teljesitette a felteteleket. "

Normalis orszagban nem, mert a szandek ugyan fontos, de a buntetes azert van mert NEM fizetett .... vagyis azt is megtehette volna (szandek) hogy NEM parkol ott.

Az hogy van turelmi ido, meg lehet SMS-el is fizetni, stb semmit nem jelent... en magam meg soha nem fizettem SMS/text/faszbuk/okostelo, es nem azert mer tobb vagy kevesebb. Ha lehet ott allok meg ahol NEM kell fizetni ... es szinte mindig van ilyen hely is.

Es volt mar olyan hogy varosi parkolo az automata nem mukodott ott volt a parkoloor latta es/de a valasza az volt hogy jegy nelkul meg fog buntetni (usa nem Mo) es az volt a tanacsa (teljesen jogosan) hogy ne OTT alljak meg (es talaltam is megoldast es ez nem az volt hogy nem fizettem hanem 5 perc gyalog)

Tovabbra sem ertem hogy a posztolo miert nem igy dontotott ...

Van olyan is hogy, pl Vacon a jobbikos polgi az osszes fizeto automatat kikapcsoltatta mert az elozo szoci polgi tette oda oket .... (szo szerint nem is birsz sehol megallni ... es meg a melygarazst is bezaratta ) nem tudom hogy ez meg mindig igy van-e de tavaly tavasszal igy volt. Nem lehetett normalisan sehol sem megallni a belvarosban ... szoval lehet igy is !!!

Megegyszer leirom hogy parkolasi dijat NORMALIS orszagokban nem a kormany hanem az onkormanyzat szedi (szaudi arabiat nem tudom ott lehet lefejezes jar_

Ebbol kovetkezik hogy a szabalyok nagyon kulonbozoek ..... mint irtam itt pl $140 a bunti (semmiert) nem tudom a posztolotol mit akarnak behajtani...

Ez is egy kesztetes hogy megyek-e birosagra vagy nem ... (megyek) ha csak $40 lett volna mar regen fizettem volna ....

Valasztani is ezert jarok !!!

gabors 2016.01.06. 10:07:24

@McZozo: " Ugyhogy hagyjuk mar ezt a parkolas nem jog dumat. "

Pedig sajnos igy van !!! a parkolas nem jog hacsak nincs sajat (erted, sajat) garazsod ...

Az utakat kozlekedesre epitettek ... nem parkolasra (arra is de most ez nem szamit) es van egy csomo azt is mondhatnank hogy a legtobb hely ahol legalisan (KRESZ 1950-es verzitol mondjuk) megalhatsz/varakozhatsz illetve parkolhatsz INGYENES ...

Szoval ott (es akkor) parkolni ahol eppen a posztolo vagy eppen Te akarsz az mar nem jog ... hanem egy kozel sem vegtelen elem amit jobb megoldas nelkul parkolasi dijjal szabalyoznak a kozigazgatasok ... vannak jobb es rosszabb megoldasok

Szoval akkor mi is a gondod az olyan emberekkel mint pl en ??? Nem, nem miattam birka a nep !!!

gabors 2016.01.06. 10:13:10

131!!! koszi parkolo-ora vegre volt valami ami erdekes is

McZozo 2016.01.06. 10:14:18

@gabors: Az a gondom hogy mar nemcsak hogy belesz@rsz hogy szopatnak hanem egyenesen veded is a hulyeseget mar.

Nem azt mondtam amugy hogy nem ertem hogy mit mondasz hanem ha melyen bele akarunk menni ebbe a mi jog mi nem dologba akkor visszamehetunk oda hogy mitol let joga egy magancegnek egy kozteruletert mindenfele szolgaltatas nelkul penzt szednie ugy hogy onkormanyzathoz cask a beszedett penz 10-15% a megy vissza a tobbi a magan zsebbe marad.

Ilyen alapon holnap en is kiulhetnek a forgalmas utcara es penzt kezdek szedni minden egyes keresztbe elmeno gyalogostol, hivatkozva ra hogy az o erdekuk mert mostantol szellosebb lesz a jarda igy es nagyobb elmeny setalniuk.

Es a hab a tortan hogy egy magan ceg mint valamilyen rendfentarto szervezet meg buntethet is, raadasul ezt is vitatni lehetne hogy ilyen 24 orakon belul mitol is mehet fel mondjuk 4-500% ra a buntetes osszege.

fj8183 2016.01.06. 10:17:51

2015 augusztus Keszthely, a Festetics kastély melletti parkoló. A parkoló automata üzemképtelen. Telefon az ügyfélszolgálatnak. Köszönik a bejelentést. Diktáljam be a rendszámomat, és menjek nyugodtan turistáskodni. Jelzik a karbantartóknak és jelzik a parkolóőröknek is. Ha véletlenül mégis lesz cédula, telefonáljak és törlik a büntetést. Kb 5 óra múlva visszaértünk a kocsihoz és nem volt büntetés. Na ezt nevezem én korrekt turista és emberbaráti hozzáállásnak!

gabors 2016.01.06. 10:29:08

@Dezsike: "bár rajtam próbálhatták volna behajtani, mert se kocsim, se lakásom, se jövedelmem (utóbbi azóta van). "

akkor minek buszozol ??? :-)

BKV jegyet minimum 1 millio helyen lehet kapni !! nem akkor es nem ott ahol Neked kell de ez nem a BKV vagy a Tarlos hibaja !!! Taxi nem volt a kozelben ??? (ja az nem visz el ingyen es szarra vernek ha nem fizetsz)

gabors 2016.01.06. 10:37:32

@McZozo: "Nem azt mondtam amugy hogy nem ertem hogy mit mondasz hanem ha melyen bele akarunk menni ebbe a mi jog mi nem dologba akkor visszamehetunk oda hogy mitol let joga egy magancegnek egy kozteruletert mindenfele szolgaltatas nelkul penzt szednie ugy hogy onkormanyzathoz cask a beszedett penz 10-15% a megy vissza a tobbi a magan zsebbe marad.
"

Na itt mar valami van !!! ezert kell szavazni az ilyen dolgok ellen ... normalis helyen ilyen nincs !!! Pl. New Yorkban a VAROSnak fizetem (ha fizetek) es a VAROS az aki birosagra visz a bunti miatt...

Az hogy ez Mo-n meg mindig nem igy van az tenyleg a birkak miatt van ... es nem azert mert a parkolasert fizetni dolog egy alapvetoen ordogi dolog lenne.

"Ilyen alapon holnap en is kiulhetnek a forgalmas utcara es penzt kezdek szedni minden egyes keresztbe elmeno gyalogostol, hivatkozva ra hogy az o erdekuk mert mostantol szellosebb lesz a jarda igy es nagyobb elmeny setalniuk."

Persze probald meg, ez akkor mukodik is ha van egy ket harom vagy negy jo nagy kigyurt baratdo ES nincs masik utca a kozelben ... !!! :-) ezt hivjak kapitalizmusnak a.... amit 1988-89-ben a kerekasztal a mindenki altal fizetett koleszban, valasztott Nekunk (azota is a legtobb nagyon jol el (most az u.n. geci a legjobban)

Remelem erted ... de a posztolo problemaja teljesen magyarosh nem birok fizetni akkor majd "maskepp" megoldjuk es ha szerencsem lesz akkor ingyer !!!

Ez igy volt 30 eve ...es elotte 40 !!!!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.01.06. 10:43:08

@McZozo: "penzt kezdek szedni minden egyes keresztbe elmeno gyalogostol, hivatkozva ra hogy az o erdekuk mert mostantol szellosebb lesz a jarda igy"

Kérlek, ne ötletelj, mert bevezetik. 16%-ról 15%ra csökkent a jövedelemadó, a különbözetet be kell szedni a kisemberektől.

@gabors: "ha van egy ket harom vagy negy jo nagy kigyurt baratdo ES nincs masik utca a kozelben"

Beteszik az alkotmányba, és MINDEN utcán fizetned kell.

gabors 2016.01.06. 10:51:10

@fj8183: "Ha véletlenül mégis lesz cédula, telefonáljak és törlik a büntetést. Kb 5 óra múlva visszaértünk a kocsihoz és nem volt büntetés. Na ezt nevezem én korrekt turista és emberbaráti hozzáállásnak! "

felteszem hogy a "turistakodasbol" sokkal tobb a haszon mint a parkolas buntibol .. .es tudjak hogy normal uzemben a turista bedobja azt a par szaz forintot ...

csak kerdezem parkoltal volna ott??? ha azt mondjak hogy bocs jegy nelkul nem lehet ?? es nem hiszuk el csak igy telefonon hogy az automata rossz ???

Dezsike 2016.01.06. 10:54:40

@Mj: Amikor ez történt még csak az elsőajtós buszokon lehetett jegyet venni, ez pedig nem az volt - akkor még nem is volt ennyi mint most. Én úgy vagyok vele, hogy ha a szolgáltatásért fizetni kell, először biztosítsák, hogy ezt minden további nélkül meg is tudjam tenni és ne kelljen érte szenvednem (amikor meg tudom tenni meg is teszem, az új automatákból tonnaszám veszem a vonaljegyeket egyesével, bankkártyával - ha megéri nekik így adni a tranzakciós költségek mellett részemről rendben, én elfogadnám a jegyet ingyen is ha nem éri meg nekik, hogy fizetek érte).
Be kéne vezetni egy törvényt, ami érvényes a tömegközlekedésre és a parkolásra is, hogy ha a hozzád legközelebb lévő automata nem működik és 1-2 perc sétán belül nincs másik, és a gépet szervizelő független szerelő is rossznak találja, a büntetést utólag törölni kelljen. Érdekes, a MÁVnál adnak normál áron jegyet a vonaton ha rossz minden automata az állomáson, a büntit meg törlik, ha az előreváltott jegyet a rossz automaták miatt nem tudod felvenni. Ha náluk működik, másoknál miért nem?

gabors 2016.01.06. 10:55:09

@atpijkamo119: "Beteszik az alkotmányba, és MINDEN utcán fizetned kell. "

ezert vannak valasztasok !!!

es lehet magan utcat is epiteni :-) a pasa parkban

444.hu/2014/08/18/bejartam-rogan-luxuslakoparkjat/

gabors 2016.01.06. 11:02:00

@Dezsike: "Be kéne vezetni egy törvényt, ami érvényes a tömegközlekedésre és a parkolásra is, hogy ha a hozzád legközelebb lévő automata nem működik és 1-2 perc sétán belül nincs másik, és a gépet szervizelő független szerelő is rossznak találja, a büntetést utólag törölni kelljen"

Dehogy.... ez semmire sem lenne jo... mert: mi a legkozelebb (hozzad), mi a fuggetlen szerelo, mi az hogy "talalja" ...

Meg kellene erteni hogy ha valamiert nem tudsz jegyet venni (parkolas/busz/repulo/ursiklo) akkor nem veszed akkor/ott igenybe ... baszottul egyszeru es igy (lehetne) a hienakat is csokkenteni ...

de mint "atpijkamo119" irta alkotmanyba ez is jo lesz :-)

gabors 2016.01.06. 11:07:03

hamarossan torlik ... a kommenteket ....

inkabb maradok a parkolasnal ..!!!

szerintem ha fizetos a parkolo es nem tud a posztolo fizetni akkor NE parkoljon ott (fuggetlenul attol hogy miert nem tud fizetni , vagy miert is fizetos a parkolo)

pasa park !!!!

gabors 2016.01.06. 11:13:09

"- Ha nem tudsz jegyet venni (mindegy hogy kinek a hibájából), akkor be kell ülni az autóba, és el kell hagyni a helyszínt."

amire van 5 perced !!!

hatha nem torlodik a tobbi sem

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:11:44

@Hentes pékné módra:

A tulajdonos az önkormányzat vagy a főváros, és kevés, megszűnő kivétellel ők is csinálják már a parkolás-üzemeltetést, tehát a saját területükkel gazdálkodnak úgy, ahogy jónak látják. Én is ugyanígy bérbe adhatok bárkinek egy kerítéssel még körbe sem zárt, nem őrzött területet a telkemen, aztán ha van rá igény, lesz is, aki fizet érte.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:15:12

@atpijkamo111:

Az örök hitvita, hogy ki minek tartja az önkormányzatok meg a főváros tulajdonában lévő területeket, úgyhogy ebben nem fogunk dűlőre jutni, de nem is kell.:) Szerintem a közterület nem egyenlő azzal, hogy bárki, bármikor, bármire szabadon használhatja, mert a közé, tehát egy nagyon kicsi arányban az ő pénzéből is tartják fenn, de persze ebben is van logika.
Én önmagában a működésről írok, azt mindenki tudja, hogy mekkora a szennyes, csak előbbiről alig beszélnek értelmesen, utóbbival meg tele van az internet.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:19:22

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:

A 4-es pontnál már annyira sántít a párhuzam, hogy szólok: nem másik városba vagy kerületbe kell átmenned, hanem másik automatát keresel, akár gyalog, akár kocsival. Ráadásul van, amikor jobban megéri a mobilparkolás, amire írtam már fenn példát.

Olyan ügyvédi irodától származik az infó, ahol több tízezer ilyen ügyre látnak rá, tehát elég bőséges a merítés. Viszont sok hülye bíró is van, úgyhogy semmi sem garantált.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:23:56

@Nagymajjomka:

Nem a kocsinál, hanem a kocsiban kell lenni. Ő láthatóan kiszállt, elment, majd visszajött, ergo ez várakozásnak minősült addig, amíg vissza nem szállt a kocsiba. Egyébként kocsinál maradni le- és felrakodásnál elég, ami valóban nem minősül várakozásnak. (Ezt akarják néhányan kicselezni úgy, hogy saját felelősségre nyitva hagyják a csomagtartó ajtaját, ami minden, csak nem le- és felrakodás, úgyhogy erre is simán bírságolhatnak.)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:29:13

@Hentes pékné módra:

"Birosagon az ugy mar elbukna, mert a fizetes szandekat mutatta, a tarsasag pedig nem teljesitette a felteteleket."

Egyrészt senkinek halvány lila fogalma sem lehet, hogy elbukna-e az ügy valamelyik bíróságon, másrészt lehet mobillal is fizetni, amire lehetősége is lett volna, mégsem kívánt fizetni. Tehát nem 100%-ban feltételezhető róla a jóhiszemű hozzáállás.

Érted, ha elromlik a bankkártya terminál a boltban lévő egyetlen pénztárnál, te bankkártyával akartál fizetni, mert nincs elég pénzed, akkor fizetés nélkül viszed el a terméket?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:31:10

@Bánatos Teknősbéka:

Fentebb írtam, de hátha nem olvasod: simán megbírságolnak, ha így akarsz trükközni, mert a fel- és lerakodással nem egyenértékű a csomagtartó kinyitása.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:33:00

@Nagymajjomka:

Ők is nagy hiénák amúgy, szóval, csak óvatosan.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:35:26

@McZozo:

Amúgy tudod, mennyibe kerülnek a parkolóautomaták vagy a parkolóőrök fizetése és PDA készülékei? Elárulom, nem ingyé vannak.

Bánatos Teknősbéka 2016.01.06. 12:39:49

@Mj: És azt utólagos bizonyítás során ki mondja meg, hogy rakodtál-e avagy sem? Fotók ugye készülnek, amin az látszik, hogy nyitva van a csomagtér ajtó. És tovább? Nem kötekedni akarok, csak érdekel.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:41:58

@McZozo:

Egyrészt a magáncégek gyakorlatilag már teljesen kiszorultak a parkolásból, még pár év, és kizárólag maguk az önkormányzatok fogják működtetni az egészet.

Másrészt elég eltérő lehet önkormányzatonként a pótdíj összege - általában nem sok, ez akkor megy föl 250 és hasonló %-okra, ha végrehajtás alá kerül, ügyvédi munkadíj rakódik rá stb. -, ami pótdíj, nem pedig büntetés. Büntetni 10, 20 ezerre a közteresek szoktak, akik kerékbilincselést vagy elszállítást is végezhetnek, sőt, ha szabálytalanul parkolsz valahol, és csak simán megbírságol a közteres, majd nem fizeted be és tojsz az egészre, akár 2 nap elzárást is kaphatsz.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:43:07

@Bánatos Teknősbéka:

Ott kell lenni a kocsinál, azért fel- és lerakodás, nem pedig pakolás. Tehát, ha nem vagy ott, akkor bizony várakozol nyitott csomagtérrel.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:46:47

@Dezsike:

Azért érzed a különbséget a "rossz minden automata az állomáson" és aközött, hogy BKV jegyet még az automata korszak előtt is baromi sok helyen lehetett venni.

Bánatos Teknősbéka 2016.01.06. 12:53:22

@Mj: Értem mit írsz, és ez így is van. De később mondjuk a bíróságon hogy bizonyítják, hogy te nem rakodtál, hanem nyitott csomagtérajtóval várakoztál?

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 12:55:48

@Bánatos Teknősbéka:

Pont úgy, ahogy a jegy nélküli várakozást: fotóval. Nem ülsz benn a kocsiban, de még nem is vagy a kocsinál, ergo várakozol.

Bánatos Teknősbéka 2016.01.06. 13:16:04

@Mj: Mikor a kép készült épp elvittem a csomagot, amit hoztam...

McZozo 2016.01.06. 13:42:17

@Mj: Meg mindig nem fogod hogy a mobil fizetes nem opcioja a automatas fizetesnek. rendeletugyileg sem meg magasabb a dijja

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 13:57:30

@Bánatos Teknősbéka:

Az senkit nem érdekel. Azt nézik, hogy van-e valaki a kocsinál, illetve, ha nincs, akkor van-e rakodótárcsa, illetve, ha van, mikorra van beállítva a kezdő időpont.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 14:09:42

@McZozo:

De, opció, ha nem akarsz több automatát keresni, hogy készpénzzel fizess, ráadásul nyugodtan meg is tehetnéd. Azt kb. sehol nem fogadják el érvként, hogy kvázi nem volt kedved mobilparkolni vagy harmadik, kb. 50-100 méterre lévő automatát keresni, úgyhogy inkább kérted a pótdíjat, amit természetesen engedjenek el.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 14:15:47

@McZozo:

Amúgy a buszsofőrnél váltott BKV jegynek is magasabb az ára, na és? (Ráadásul leszállíthat, ha nem készültél úgy apróval, hogy vissza tudjon adni/ne kelljen visszaadnia, és más utassal sem tudod felváltatni a pénzedet, pedig nyilván nagyon szeretnél jegyet venni.) Lehet előre váltani tömbjegyet, akkor darabja nem 450, hanem csak 300 Ft, vagy sima vonaljegyet, aminek a darabja 350 Ft. Ugyanígy, lehet keresni más parkolóhelyet, más parkolóórát gyalog vagy kocsival - főleg, hogy közel vannak, és esélyes, hogy azok már működnek is -, meg lehet mobillal is parkolni. De hogy valaki egyiket se tegye, aztán azt várja, hogy engedjék el a pótdíjat, az nem megy.

Bánatos Teknősbéka 2016.01.06. 14:20:30

@Mj: Mi a faszom az a rakodótárcsa? Sajnos vagy nem sajnos csak egy vidéki proli vagyok, ilyen fővárosi nyalánkságokat nem ismerek...

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 14:21:14

@Bánatos Teknősbéka:

Főleg áruszállítók szokták igényelni, gugli a barátod.

McZozo 2016.01.06. 14:54:31

@Mj: Kevered az ok es okozatot. Mert elobb kaptak meg a parkolasi koncessziot a semmire es aztan kezdtek el automatakat es embereket fizetni. illetve nem azert kell fizetni mert had csinaljon mar valamit az a sok unatkozo parkoloor es automata hanem, azert let sok automata meg parkoloor hogy nem uszhasd meg a fizetest. En is szivesen csinalok barmikor olyan bizniszt ahol valamit megkapok ajandekba ami elotte a koze volt aztan penzt szedek erte ha nem fizetsz buntetek es ezekbola bevetelekbol meg aztan finanszirozok par dolgot a tobbit meg zsebre rakhatom.

Lenyeg szempontjabol mindegy hogykikerult e mar a magancegek erdekorebol vagy sem mikor husz evig ott volt. (raadasul en ugy tudom hogy nem kerult meg mindig ki akarmit is mondasz)
Hiaba veded oket, akkor nem tudod hogy van a mikulascsomag, mondjuk nem fizettel ki 400 forintot parkolasra akkor a mikulascsomag mar ugyjon hogy ha meg aznap befizeted akkor 800, ha 10 napon belul akkor 3000 ha meg egy honapon belul akkor meg mondjuk 10000. tehat mar a parkolotarsasag tobb szaz szazalekkal megemeli a buntetesed. ezt mar kapargattak anno cask aztan elhalt hogy milyen alapon emelkedik a bunted ilyen aranyban. amit te bele akarsz keverni az mar a behajtasi resz ami ezen felul van hogyha letojnad a mikulascsomagot akkor a 10000 es buntit a parkolotarsasag eladja mondjuk a behajtonak 5000 ert aki aztan keri rajtad a 10000 et plusz egyeb koltsegeit.

Csavarhatod legyen neked akkor potdij nem buntetes de a lenyegen nem valtoztta, sot meg rosszabb mert a buntetesnel meg van nemi jogalap de egy potdij eseteben amit magan ceg szab ki milyen alaponemelkedik tobbszorosere napokon belul a potdijad.

McZozo 2016.01.06. 14:58:55

@Mj: Olvasd mar el az ide vonatkozo rendeletet. Ha az azt irja le hogy a fizetes feltetele az hogy a parkolotarsasag biztositsa a mukodo automatat akkor csakis kizarolagosan az a feltetel. Ez kb olyan mint mondjuk a metroban a nenitol felvasarolom az osszes jegyet, majd o emiatt bezar en meg odaulok kis asztalkammal hogy mondjuk nem tudom most mennyi egy metrojegy de a pelda kedveert legyen 300, na en meg 400 ert adom a jegyet. Majd a bkv azt mondja neked oket nem erdekli hogy a neni bezart hisz ott voltam en aki 400 ert adta a jegyet neked kotelesseged let volna az en jegyem megvenni

McZozo 2016.01.06. 15:01:48

@Mj: Raadasul nem olvasod el mit irt a posztolo, nem azt irta hogy nem mukodott az automata igy leszarta es elment ugyet intezni, hanem elment elso automatahoz, ami nem ment majd elment a masodikhoz is ami szinten nem ment, majd hivta a parkolotarsasagot hogy most mi van es e kozbe buntettek meg, tehat a buszos peldaddal elve az ellenor akkor buntet meg a buszon mikor meg az aprot keresed a zsebedben hogy kifizethesd a jegyet a sofornel

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 15:29:38

@McZozo:

"Kevered az ok es okozatot. Mert elobb kaptak meg a parkolasi koncessziot a semmire es aztan kezdtek el automatakat es embereket fizetni. illetve nem azert kell fizetni mert had csinaljon mar valamit az a sok unatkozo parkoloor es automata hanem, azert let sok automata meg parkoloor hogy nem uszhasd meg a fizetest. En is szivesen csinalok barmikor olyan bizniszt ahol valamit megkapok ajandekba ami elotte a koze volt aztan penzt szedek erte ha nem fizetsz buntetek es ezekbola bevetelekbol meg aztan finanszirozok par dolgot a tobbit meg zsebre rakhatom."

Te indultál ki abból, hogy ingyen van a parkolás az önkormányzat oldaláról, amiért cserébe nem nyújt semmit, én meg visszakérdeztem, hogy szerinted mennyibe kerül ezt működtetni. Ennyi a történet. Amúgy te is bérbe adhatod a nulla anyagi ráfordítással tulajdonolt telkedet, hogy parkoljon rajta az, aki akar, csak fizessen neked.

Szóval, adott az önkormányzat, ami azt csinál a területével, amit akar, bérbe adhatja újságosnak, lefestheti a járdát hupililára, vagy csinálhat parkolókat is. Manapság saját kezelésben intézik a fizető parkolást az önkormányzatok - még néhány kivétel van, de azok alól is kiszervezik a bizniszt -, aminek a bevételeit tisztességesebb önkormányzatok a működtetésre és a visszaforgatásra költik, tisztességtelenebbek meg lenyúlják.

"Lenyeg szempontjabol mindegy hogykikerult e mar a magancegek erdekorebol vagy sem mikor husz evig ott volt. (raadasul en ugy tudom hogy nem kerult meg mindig ki akarmit is mondasz)"

Akkor ellenőrizd kerületenként, mert nem a levegőbe beszélek. Az, hogy mi volt 20 évvel ezelőttig, ha már a levegőbe beszélésnél tartunk, jelen példa szempontjából teljesen irreleváns.

"Hiaba veded oket,"

Védi őket, akinek hét anyja van öt faluban. Az, hogy jelzem a tárgyi tévedéseidet, meg szerintem tisztességes európai kultúrember fizetni szokott egy fizetős dologért, nagyon nem egyenlő az érdekképviseletükkel.:P

"akkor nem tudod hogy van a mikulascsomag, mondjuk nem fizettel ki 400 forintot parkolasra akkor a mikulascsomag mar ugyjon hogy ha meg aznap befizeted akkor 800, ha 10 napon belul akkor 3000 ha meg egy honapon belul akkor meg mondjuk 10000."

De, pontosan tudom, hogy mi az, ezért is szólok, hogy a díjtételek sokkal alacsonyabbak, de bizonyos jogi procedúra elindulása után sokkal magasabbak is lehetnek 6.600,- Ft-tól százezrekig. Akár milliókat is össze lehet parkolgatni. Ezért is érdemes rögtön az elején kifizetni azt a pár száz forintot, és akkor nincs se bosszúság, se sokkal több járulékos költség. Most őszintén, ha már a te példádnál maradunk, mi a túrónak nem lehet kifizetni egy 800 forintos díjtételt még aznap, és miért kell várni, amíg több lesz?

"tehat mar a parkolotarsasag tobb szaz szazalekkal megemeli a buntetesed."

Mint bármelyik más társaság is, ha nem fizeted be, amit igénybe veszel tőlük, főleg, ha eladják valamely ezzel foglalkozó faktoring cégnek a tartozásokat. A gonosz ELMŰ még az áramot is kikapcsolja egy idő után! (Amúgy nem a büntetést emelik meg, hanem a pótdíj mértéke ennyi, ami nem emelkedik csak úgy napok alatt több száz %-kal, maximum az 1 órás várakozási díjhoz képest.)

"ezt mar kapargattak anno cask aztan elhalt hogy milyen alapon emelkedik a bunted ilyen aranyban. amit te bele akarsz keverni az mar a behajtasi resz ami ezen felul van hogyha letojnad a mikulascsomagot akkor a 10000 es buntit a parkolotarsasag eladja mondjuk a behajtonak 5000 ert aki aztan keri rajtad a 10000 et plusz egyeb koltsegeit."

A pótdíjazás mértéke az alap pótdíjon felül nem sokat szokott emelkedni, igazán nagyot tényleg a végrehajtási és ügyvédi költségek szoktak dobni rajta.

"Csavarhatod legyen neked akkor potdij nem buntetes"

Ez nem csavarás, hanem így hívják, tessék megszokni.:P

"de a lenyegen nem valtoztta, sot meg rosszabb mert a buntetesnel meg van nemi jogalap de egy potdij eseteben amit magan ceg szab ki milyen alaponemelkedik tobbszorosere napokon belul a potdijad."

Nem napokon belül emelkedik, másrészt írtam, hogy minden cég úgy hajtja be a tartozásokat, hogy minél régebb óta nem fizetsz, annál többet kell csengetned, nem pedig fordítva. Ezzel szokták minimalizálni a kintlévőségeket.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 15:31:31

@McZozo:

A pótdíjazástól számított 5 percen belül indíthatott volna mobilparkolást, ő nem tette, ergo fizethetett volna, de nem fizetett.

McZozo 2016.01.06. 15:46:41

@Mj: Osszemosol megint ket dolgot. azt az allapotot mikor mar eladjak egy behajtonak a ki nem fizetett tartozasod azzal amikor meg cask siman az adott ceg toled koveteli a meg nem fizetett tartozasod.

MAradjunk a te peldadnal elmu, Tre com... nem fizeted ki nekik mondjuk az adott honapot ahol tartozol mondjuk 10000 forinttal. akkor ok nem ugy kuldik ki neked hogy ej ej ha nem fizeted be meg ma akkor holnaptol mar fizess 20000 ret aztan harminc nap mulva meg 50000 ret... ok a 10000 ret fogjak rajtad kovetelni, max nemi kesedelmi kamatot ami mondjuk a mindenkori iranyado mnb kamat 2x ese vagy valami hasonlo.

Ezzel szemben a parkolo tarsasag azt mondja nem fizettel ki 400 forintot ezert fizess ki 800 at ma vagy hilnap 3000 ret magy honap vegen 10000 ret.

Hol ugyanaz neked a ketto?

Amit te idemosol az amikor mar eladjak egy behajtocegnek es a behajtoceg meg hozzateszi a velt koltsegeit es ugy meg tovabb tobbszorozi a tartozasod.

Megjegyzem en ezt se engednem torvenyileg mert vices hogy egy 400 forintos parkolasbol kepesek akar negyed-fel milliot is kovetelni.

McZozo 2016.01.06. 15:48:31

@Mj: meg mindig nem erted hogy a mobilparkolas nem kotelezo opcioja az automatanak. Igy hajtogathatod, de annyit jelent cask mintha azt mondsanad ki is lohette volna magat az urbe de nem tette. kb ugyanennyi a jelentosege annak is amit te mondasz

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 17:03:19

@McZozo:
Olvasd már el a rendeletet:
„8. § (1) A várakozási övezet területén a várakozási díjat

a) az abban a díjövezetben elhelyezett parkolójegy kiadó automatánál váltott parkolójeggyel, a megállást követően haladéktalanul, külön felhívás nélkül, vagy

b) a mobiltelefonos parkolási díjfizetési rendszernek az arra a díjövezetre érvényes kóddal történő megindításával, a megállást követően haladéktalanul, külön felhívás nélkül, vagy

c) kézi beszedésű parkolójeggyel

kell megfizetni.”

Vagy ezzel, vagy azzal. Ha az egyik nem megy, akkor a másikkal.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.01.06. 17:19:13

@[Lombroso]: "kell megfizetni.” Vagy ezzel, vagy azzal. Ha az egyik nem megy, akkor a másikkal."

Nem. Persze, a rendelet megfogalmazása pongyola. Nem KELL a díjat megfizetni. A díjat meg LEHET fizetni. A felsorolt lehetőséget bármelyikével.

HA megfizette, AKKOR büntetés nélkül parkolhat.

A lényegben persze igazad van.

MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.01.06. 17:22:05

Aztán persze a bíróságon dől majd el, hogy ha a parkoló cég erősen akadályozta mondjuk a parkolóórás fizetést, akkor megítélik-e a büntetést vagy nem.

[Lombroso] · http://archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 17:26:23

@atpijkamo120: Na igen, nem kötelező, ha valaki szeretné viselni az ódiumait, akkor lelke rajta. :)

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 17:34:10

@McZozo:

Szerintem fogadd meg előbb a saját tanácsodat, és ha még mindig nem megy az értő olvasás, akkor segítek.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 17:38:33

@McZozo:

Fiktív példákkal dobálózol a kedved szerint, ennek nem sok értelme van. Konkrét példán vezesd le inkább, hogy hol van olyan, hogy pár nap elteltével sok száz %-os emelkedés van. Illetve százezreket, milliókat összeparkolni elég nagy művészet szokott lenni, de tényleg van, aki imádja hajtani a szopórollert.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 17:41:36

@McZozo:

Tévedésben vagy. Ha nem működik az automata, akkor mobilparkolással kell megoldania a fizetést, alap esetben választhat, hogy melyiket kívánja igénybe venni (az is lehet, hogy valaki meg mobillal akar parkolni, de arrafelé pont nincs hálózat, így inkább automatát keres). Ha nincs rá lehetősége, kereshet más automatákat - jellemzően elég közel vannak -, vagy nem kötelező ott parkolnia. De az nem úgy megy, hogy ja kérem, két automata is elromlott, mobillal nem óhajtottam parkolni, pedig megtehettem volna, úgyhogy tessen elengedni a pótdíjat.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2016.01.06. 17:55:39

@Mj: "De az nem úgy megy, hogy ja kérem, két automata is elromlott, mobillal nem óhajtottam parkolni, pedig megtehettem volna, úgyhogy tessen elengedni a pótdíjat."

De úgy megy. Azt meg nem engedik el. És a végén a bíróség dönt, hogy elfogadja-e a védekezést, miszerint te minden tőled elvárhatót megtettél, hogy fizessél, de míg a megoldást kerested, mebüntettek.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 18:07:25

@atpijkamo122:

De pont arról beszélek, hogy nem minden lehetőséget merített ki, mert simán indíthatott volna még a visszaérés után is mobilparkolást, szóval ez még mindig nem így megy.

atpijkamo123 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.06. 18:11:25

@Mj: Ha nincs mobilod, nincs feltöltve, lemerült, mittomén, akkor nincs rá lehetőséged.

A végén majd a bíróság dönt, hogy elfogadja-e a védekezést, miszerint minden tőled elvárhatót megtettél, hogy fizessél, de míg a megoldást kerested, mebüntettek. Szerintem kétesélyes.

Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.01.06. 22:36:24

@atpijkamo123:

Ha nem tudsz mobillal parkolni, akkor vagy elsietsz egy harmadik automatáig (50-100 méter a belvárosban), vagy továbbmész kocsival, és azzal keresel automatát. Szóval, aki nem akarja, hogy megbüntessék, az meg tudja oldani, csak akarni kell.

Jelen esetben szó nem volt sem lemerülésről, sem arról, hogy ne tudna róla sms-t küldeni, hiszen még az ügyfélszolgálatot is felhívta, szóval innentől kezdve ez nem kétesélyes, hanem nagyon nagy eséllyel bukó.

Bob1899 2016.01.07. 01:35:32

Az vótmá, hogy a II. vagy az elsőről elnevezett téren?!
Ez a 22es csapdája, az utcai alkalmazott abban érdekelt (akármennyire tagadják) hogy te megszívd. A telefonos meg egy újabb problémát. A rendszer úgy van kitalálva hogy TE sz.pj és pont.

joska61 2016.01.07. 09:49:46

Mindig mindenről az autós tehet. És mindig mindenért az autós fizet. Ez alap. A többi csak ennek habozgatása.

RedWing 2016.01.07. 15:06:30

Legközelebb nem ugrálsz, hanem megvárod a papírokat majd kifogással élsz a büntetés ellen az alábbi hivatkozással:

Magyarországon minden szolgáltatás ellenértéke kizárólag hiteles vagy „használati etalonnal ellenőrzött” mérőeszközzel határozható meg.

1991. évi XLV. törvény III. fejezet

Joghatással járó mérés és eszközei

6. § (1) Joghatással jár a mérés, ha annak eredménye az állampolgárok és/vagy jogi személyek jogát vagy jogi érdekeit érinti, különösen, ha a mérési eredményt mennyiség és/vagy minőség tanúsítására - a szolgáltatás és ellenszolgáltatás mértékének megállapítására - vagy hatósági ellenőrzésre és bizonyításra használják fel; továbbá az élet- és egészségvédelem, a környezetvédelem és a vagyonvédelem területén.
(2) Joghatással járó mérést a mérési feladat elvégzésére alkalmas hiteles mérőeszközzel vagy használati etalonnal ellenőrzött mérőeszközzel kell végezni.

Fentiek alapján kéred a parkolóóra, a parkolóőr kézi számítógépnek és fényképezőgépének hitelesítéséről szóló papírjait.
Ha nem tudják prezentálni megúsztad.

Mérgező Hulladék 2016.01.12. 14:14:01

Számomra már az is hihetetlen, ha valaki úgy általában védeni próbálja a jelenlegi budapesti parkolási rendszert (nagyon sok van már a rovásukon, vagyis inkább a számlájukon...), de hogy a konkrét eset kapcsán is több tucat hozzászólásban mentegessék ezt, az megmagyarázhatatlan (már persze attól eltekintve, hogy a posztolónak sosem lehet igaza, mert csak).

tamcsi 2016.01.30. 22:39:44

Miért Magyarország így szeretlek? Londonban pl ha úgy parkolsz hogy a vonalból kilóg az autó és ezzel véletlenül részben elállod valakinek az autóbejáratát még ha csak kb 20 cm lóg bele az autóból tehát a tulaj szabadon jár kel simán kihívja rád a kerületi megbízottat aki készségesen ki is jön és hoppá 60font... és a poén hogy a tulaj még ismert is csak át kellett volna kopognia hogy balfasz és nem tud kiállni.. máshol is vannak hülyesegék
süti beállítások módosítása