A Pelikán Bababolt szerepelt már a Homáron másfél éve, akkor a stílus és a jómodor hiányzott néhány egyéb dolog mellett az üzlet repertoárjáról. Az, hogy valaki lelkileg amúgy is sokszor labilisabb terhes nőkkel és kisbabás anyákkal gorombáskodjon látszólag minden ok nélkül, olyan valószínűtlennek tűnt, hogy akkor némileg kétkedve fogadtunk a sztorit. Hát ezt a levelet olvasva más megvilágításba kerül az a panasz is, az üzlet Facebookja meg csak ráerősít a 2 levélre. A bolt 11 ember egyöntetű véleménye szerint pont 1 csillagot érdemel, amit írásban kicsit részletesebben is kifejtettek páran. Ezeket a beírásokat a visszatérő bunkó és lekezelő jelzők, valamit az köti össze, hogy mindössze 3 nap (április 29-30 és május 1.) eredményeként kerültek a Pelikán oldalára. Ez valószínűleg nem azt jelenti, hogy vásárlóik csak hosszúhétvégéken írnak minősítést, hanem, hogy időnként törlik a bejegyzéseket, ami szintén elég pff.
Kedves Tékozló Homár!
Azt a tanácsot kaptam, hogy írjak Neked, hátha Te tudsz segíteni nekem, hogyan is tudnék a fogyasztóvédelemnél panaszt tenni, vagy kivizsgálást kezdeményezni egy bolttal szemben (online webáruház és fizikai üzletük is van).
A sztorim röviden:
Egy babakocsit rendeltem online a Pelikán bababoltból 99.900 ft értékben, a megrendelést visszaigazolták. Pár nap múlva megcsörgettek, de kinyomtak, majd visszahívtam őket: közölték még 2 hetet kell várni a babakocsira (ám legyen gondoltam) és mellesleg mostmár 110 ezer ft a babakocsi ára, annyiért fogják nekem is szállítani. Ezen meglepődtem, és mondtam hogy nem tehetik meg, nekem azon az áron szállítsák, amin megrendeltem és amit vissza is igazoltak. Ezután lekezelő módon közölték, hogy ők másnak is el tudják adni a babakocsit, ha nekem nem kell, csinálhatok amit akarok és rám nyomták a telefont.
A férjem visszahívta őket, hogy mégis mi ez a stílus, ők nem tudják teljesíteni a megrendelésbeli feltételekkel a szállítást, de kiröhögték őt, amikor mondta, hogy le fogjuk húzni az értékelésüket google-n, facebookon.
Ez múlt hét pénteken volt, majd csak a biztonság kedvéért vasárnap a megrendelés visszaigazolására írtam egy e-mailt, hogy a pénteki telefonbeszélgetésre hivatkozva lemondom a megrendelést, mivel megemelték a termék árát. Csak hogy írásban is meglegyen. Erre visszaírtak, hogy nem lehet ingyen lemondani a megrendelést, ezért felárat számolnak fel nekem, a terméket meg másnak eladják. Majd még picsának neveztek, meg egyéb személyeskedő sértegetésekbe mentek bele, miközben én erre okot nem adtam, tárgyilagosan lemondtam a megrendelést.
Tehát ők nem tudják teljesíteni a megrendelésbeli feltételeket, de én fizessek felárat, miközben sértegettek telefonban és e-mailben is, valamint fenyegetőztek ... ezzel a fogyasztóvédelemhez szeretnék fordulni. Mit tegyek? Válaszát előre is köszönöm!
Gabriella
Kedves Gabriella, ezt tedd!
Kedves Gabriella!
Számunkra is érthetetlen a vállalkozás ügyfélközpontúnak egyáltalán nem nevezhető hozzáállása, valamint az általuk tanúsított, megengedhetetlen hangvétel is.
Először is jó tudni, internetes vásárlás esetén, ha a vállalkozás visszaigazolja a fogyasztó megrendelését, akkor azzal a megrendelésben foglalt feltételekkel közöttük létrejön a szerződés, melytől utólag a vállalkozás egyoldalúan már nem térhet el. Jelen esetben tehát ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket 99.000.-Ft összegben biztosítja számodra, akkor utólag nem mondhatja, hogy csak magasabb áron tudja odaadni.
Ilyenkor két lehetőséged van. Továbbra is követelheted, hogy a terméket szállítsák ki a megrendelésben szereplő összegért, vagy - ahogy tetted is - elállhatsz a vásárlástól. A hatályos jogszabályok alapján a távollévők között kötött szerződés (pl. internetes vásárlás) megkötése esetén a fogyasztót az átvétel napjától számított 14 napos határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. A fogyasztó ezt az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja. Ezen elállási jogot feltételhez, illetve díj felszámításához kötni nem lehet. Elállás esetén az eredeti állapotot kell helyreállítani, azaz ha a szerződő felek már teljesítettek, akkor az eladónak a teljes vételárat vissza kell fizetnie, a vevőnek pedig a terméket kell visszaszolgáltat nia.
A fent leírtakra tekintettel javasoljuk, hogy a vállalkozás által a magasabb vételárról, továbbá az elállás miatti felár felszámításáról küldött tájékoztatás vonatkozásában írásban, belföldi tértivevénnyel ellátott levélben jelentsd be a panaszodat a vállalkozás székhelyére megküldött levélben, miszerint jogszerűen, a 14 napos határáridőn belül éltél az indokolás nélküli elállási jogoddal, amelynek következtében az elállási nyilatkozatodat továbbra is fenntartod, a termék részedre történő átadását nem kéred, a vállalkozás felárat nem követelhet az elállás miatt, és amennyiben már kifizetted a vételárat, akkor kérd a teljes vételár visszafizetését.
A vállalkozás a panasszal kapcsolatban köteles írásban, indokolással ellátva válaszolni neked legkésőbb a törvényben meghatározott 30 napos határidőben. Ha a cég a panaszt elutasítja, dönthetsz úgy, hogy az igényedet az illetékes békéltető testület előtt vagy közvetlenül a bíróság előtt érvényesíted. Azzal kapcsolatban pedig, hogy a vállalkozás nem a jogszabályoknak megfelelően járt el bejelentést tehetsz a lakóhelyed szerint illetékes Járási Hivatalban.
Felhasznált jogszabály:
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (itt: http://n jt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?doci d=159096.323416)
- 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól (itt: http://njt. hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=1 67547.337739)
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről (itt: http ://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi? docid=30909.330258)
- 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról (itt: http://njt.hu/cgi_bin/nj t_doc.cgi?docid=117819.331332)
.Manyecska 2017.05.10. 10:14:28
Sáros Hilda 2017.05.10. 10:15:16
Mert így csak rágalmazás...
(megint a poszter a szent tehén, és a szemét boltos ok nélkül viselkedik így.....)
2017.05.10. 10:19:02
"Pár nap múlva megcsörgettek, de kinyomtak, majd visszahívtam őket"
(telefon)költség-hatékonyság!
Pusztulok.
FDToth 2017.05.10. 10:29:36
2017.05.10. 10:34:15
Terézágyú 2017.05.10. 10:36:05
Cycmen 2017.05.10. 10:43:07
Cycmen 2017.05.10. 10:45:47
neet 2017.05.10. 10:47:13
Kutyahoroszkóp 2017.05.10. 10:47:36
@Biriksz_Krokiksz!: te mindig bölcs vagy, korodhoz képest meg mégúgy, bár lehet, hogy több vagy, mint, nade egyszer írj valami fájót is, hogy lássam, ember vagy.
Sáros Hilda 2017.05.10. 10:50:51
Szóval szeretném én látni azokat a leveleket.
McZozo 2017.05.10. 10:51:31
Abban az esetben macerasabb ha mar kifizette vagy eloleget fizetett mert akkor muszaly belemenni a huzavonaba.
Amit nem ertek hogy miert a 14 napos elallasra kell hivatkozni mikor a termek meg kozel stavol meg se erkezett jogilag ez nekem inkabb szerzodesszeges mivel nem a megkotott feltetelek melett akar teljesiteni a bababolt igy felmondom a szerzodest nekem ez nem a 14 napos felmondas korebe tartozonak tunik
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.05.10. 10:51:40
2017.05.10. 10:54:17
McZozo 2017.05.10. 10:54:29
Cycmen 2017.05.10. 10:58:08
Ez tény, viszont az áremelést nem hiszem hogy kitalálta és innentől kezdve én a poszterrel vagyok.
.Manyecska 2017.05.10. 11:02:18
Sáros Hilda 2017.05.10. 11:04:17
@Cycmen:
Én is ha tényleg így történt. De a poszter több kérdőjelet is hagyott a történetben, és a picsázós részt is csak leírta de nem bizonyította semmivel.
Cycmen 2017.05.10. 11:09:35
Megnéztem a poszter fészbukját, nagyon cép kislány, a bizonyítás érdekelne! :DDDD
Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.05.10. 11:10:46
2017.05.10. 11:12:47
(De majd jön az ebben illetékes kommkolléga, és idecsinálja, csárdzsbekk ;)
Darth Revan 2017.05.10. 11:46:49
ooo, fordulj esetleg a fogyasztovedelemhez?!
Ezen felul minnel tobb kismama forumon oszd meg a tapasztalatodat.
FDToth 2017.05.10. 12:39:27
A gvti csupa baromsagokat beszele, fordultam mar hozzajuk allasfoglalaesert, es hat en elobb megoldottam az ugyemet, es nemam ugy, ahogyan ok irjak (persze, tertis level, amikor mailen elkuldesz vmit, az 100% megerkezik es az esetek tobbsegeben van visszaigazolas)
Nick-son 2017.05.10. 13:07:19
3 okból szoktuk odaadni az eredeti áron, ha nálunk előfordul ilyen.
- Se időnk, se kedvünk nincs ilyeneken vitatkozni a vevővel.
- Tényleg annyiért kell adni amennyiért megrendelte.
- Az ügyfél 10 embernek el fogja mondani micsoda jó vásárt csinált és ez többet ér bármilyen más marketingnél.
Sáros Hilda 2017.05.10. 13:14:14
KaTe 2017.05.10. 14:08:32
...A webáruház ÁSZF-je szerint, először küldenek egy automatikus visszaigazolást, ami NEM minősül ajánlattételnek. Gabriellától kérdezném, hogy a visszaigazolást a rendelés leadásától számítva hány napon belül kapta meg?
...Gabriella az automatikus visszaigazoláson kívül kapott -e más visszaigazolást a bepanaszolt cégtől?
...Ha Gabriellát telefonon tájékoztatták arról, hogy a szóban forgó babakocsit sajnos csak drágábban tudják értékesíteni, illetve, hogy a szállítás előreláthatólag 2 hetet vesz igénybe, akkor a cég részéről a visszaigazolás ténylegesen ekkor történ(hetet)t meg, amit Gabriella vonakodott elfogadni. Ebből én arra következtetek, hogy a szerződés nem jött létre.
Gabriella férje tök feleslegesen fenyegetőzött facebook meg google bejegyzésekkel. Az említett feláras elállás az ÁSZF-ben sehol sem szerepel, tehát nem is lehet komolyan venni, kivéve, ha Gabriella olyan terméket rendelt (amiről ténylegesen visszaigazolást is kapott) ami egyedi gyártású, direkt Gabriella igényeire szabva készül(t) - ebben az esetben Gabriella részéről elállásnak nincs helye. Minden más esetben ott 14 napos elállás, felár nélkül.
Gabriella lepicsázásáról gondolom nem készült hangfelvétel, ellenben meglehetősen aggályos, ha egy cégtől a visszaigazolást telefonon kell kikényszeríteni. Szóval én csak azt tudom javasolni, hogy se Gabriella, se más ne vásároljon az említett webáruházban. Majd jövőre úgy is megnyílik az Egerészölyv bababolt, vagy valami hasonló bullshit elnevezéssel, ahol ugyanez a cég ugyanezzel a hozzáállással kopaszthatja le ugyanazon embereket, akik képesek egy ilyen trágyadombról bármit is vásárolni.
.Manyecska 2017.05.10. 14:08:56
.Manyecska 2017.05.10. 14:17:39
Cycmen 2017.05.10. 14:32:14
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.10. 14:40:55
@Cycmen: "pacsit akartak írni"
:))
"én a poszterrel vagyok."
Én is. Hogy áll a meccs?
.Manyecska 2017.05.10. 14:54:20
enrico palazzo 2017.05.10. 15:28:04
lakit 2017.05.10. 15:41:25
KaTe 2017.05.10. 15:43:08
enrico palazzo 2017.05.10. 15:56:17
Kutyahoroszkóp 2017.05.10. 15:57:18
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.05.10. 18:33:15
Hilda, maga újságírónak tartja magát?
Cycmen 2017.05.10. 18:46:32
A megfejtők között 1kg. öklözőzsírt sorsolunk ki!
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.05.10. 18:49:46
www.arukereso.hu/sikosito-c4152/crisco-oklozo-zsir-1360g-p51847463/
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.10. 19:35:19
Újság... újság... újság... megvan! Nem ír, azzal törölget.
Jóska Pista 2017.05.11. 00:58:19
chili wili 2017.05.11. 06:10:20
joska61 2017.05.11. 07:43:33
kékmosoly 2017.05.11. 08:12:54
aptikjampó 2017.05.11. 09:31:19
aptikjampó 2017.05.11. 09:40:16
aptikjampó 2017.05.11. 09:41:54
aptikjampó 2017.05.11. 09:43:45
Na kitiltatom magam ezzel is!
aptikjampó 2017.05.11. 09:44:49
aptikjampó 2017.05.11. 09:46:32
aptikjampó 2017.05.11. 09:47:31
aptikjampó 2017.05.11. 09:59:41
Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.05.11. 10:04:08
aptikjampó 2017.05.11. 10:09:09
aptikjampó 2017.05.11. 10:19:24
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.05.11. 11:07:24
Hagyományos Érlelésű 6odik Crazy One 2017.05.11. 11:07:59
Antalbaba 2017.05.12. 09:40:31
rd.hirkereso.hu/rd/24582055?place=3030&partner=hirkereso&url=http://www.borsonline.hu/aktualis/nonek-nem-mondhato-p-csa-megsertette-a-varandos-kismamat-a-bababoltos/132009
hir6kommentár 2017.05.12. 12:21:15
Cicaszemű 2017.05.12. 14:51:02
www.borsonline.hu/aktualis/nonek-nem-mondhato-p-csa-megsertette-a-varandos-kismamat-a-bababoltos/132009
Itt látszik a picsázás, ha erre vagy kiváncsi...
melaena 2017.05.15. 06:08:32
joska61 2017.05.15. 08:46:52
melaena 2017.05.15. 11:51:06
Jo esetben minden szinkronban van, mert az ezek automatizalasaat segito API-ok 10-15 ev tokeletesen mukodnek.
A gond inkabb a pitianerekkel van,akik kezzel toltik fel az arakat,es a nagykert,disztributort megkerulve szurkeimportoznak.
melaena 2017.05.15. 11:54:25
De tegyuk hozza :
altalaban az az elvaras,hogy webaruhazas arakon szeretnenek az emberek raktarrol vasarolni.
A piac a legtobbszor egy nagyon egyszeru szolas alapjan mukodik :
"Mi olcson ,gyorsan es jol dolgozunk. On ezek kozul kettot valaszthat"
joska61 2017.05.16. 09:18:57
Budapest Babaáruház 2017.05.29. 16:18:18
Új vásárlói rendelés
Balogh-Reményi Gabriella egy új rendelést adott fel. A rendelés részletei a következők:
Rendelés #10936 (2017-04-25)
Termék Mennyiség Ár
Kunert Lavado 3in1 - Világosszürke
Váz színe: Fehér
Kerék típusa: Fújtatott 1 99900 Ft
Részösszeg: 99900 Ft...BővebbenHilda!