Tékozló Homár

’Erre már végképp lemállott rólam a civilizációs máz’ – Bilincs a rendõrség elõtt

Közterület-felügyelet/Bilincselés

2005.11.16. 14:02 | szily | komment
Az élet oly sokszínû-sorozatunk legújabb darabjában Naiv Ügyfél magától megy tanúskodni a rendõrségre, de a kapitányság elõtt kerékbilincset kap, majd elhûl azon, hogy csak készpénz fejében hagyják futni, lepicsáz egy telefonos ügyintézõt, és a végén majdnem megüti a guta. A. vajon a saját pechjének a kovácsa vagy ártatlan áldozata egy hülye rendszernek? Az egész a sors igazságos büntetése amiatt, hogy valaki saját jószántából megy egyenruhások közé? Ön mit tett volna A. helyében? Sztori alant.

Az alábbi velem megesett kissé terjedelmes de nagyon tanulságos történetet gondoltam közzétenni a köz épülése érdekében!

Elõzmények: Még októberben szemtanúja voltam egy autórongálásnak és a közbizonságot szívügyének tekintõ felelõs állampolgárként úgy gondoltam, hogy önként felajánlom tanúskodásomat a sértett félnek, aki ezt köszönettel el is fogadta. Ennek folyományaként a napokban felhívtak a XIII. kerületi Rendõrkapitányságtól, hogy meg kellene jelennem náluk tanúvallomást tenni az ügyben és meg is állapodtunk a következõ nap de. 11 órában. A folyomány: Mint amolyan dolgozó ember éppen egy tárgyalásom volt aznap reggel a XXII. kerületben és gondoltam, hogy autóval visszafelé menet hamar letudom a dolgot, mivel az eljáró rendõrtiszt is azt mondta, hogy kb. 15 perc alatt végzünk. Aki nem ismerné, a helyszín a XIII. kerület Szabolcs u. és Aba. u. sarok. Amirõl azt kell tudni, hogy a Szabolcs u. végig parkoló de folyamatosan dugig van. Ott parkolót kifogni nagyobb szerencsét igényel, mint jegyet kapni a legújabb Harry Potter filmre. Az Aba utca pedig végig megállni tilos. Mivel munkaidõben lévén nem szerettem volna hosszú percekig bolyongani a környéken a parkoló miatt, beálltam az egyetlen kézenfekvõ helyre ami adta magát, a kapitányság elõtti parkolóba, amelyben több üres hely is volt. Ki volt ugyan téve a "behajtani tilos-kivéve rendõrség" tábla, de optimistán úgy gondoltam, hogy csak nem cseszegetnek egy becsületes (= naiv) állampogárt, aki épp az õ idézésükre jelent meg, hogy eleget tegyen állampolgári kötelességének a közjó szolgálata érdekében. A kapus poszt ugyan figyelmeztetett, hogy gond lehet belõle, de nem is igazán értettem, hogy ki és miért bírságolna ott meg? Végül is hivatalos ügyben járok vagy mifene? Aztán a mintegy félórás kihallgatást követõen világossá vált elõttem a helyzet! Ugyanis az autómhoz visszatérve, döbbentem tapasztaltam, hogy kerékbilincs van rajta és még mintegy 3 sortársam jármûvén is! A gondosan elhelyezett matrica szerint az igen szorgalmas Közterület Felügyelet helyezte el a bilincset melyet nagyon szívesen eltávolítanak 15 000 Ft ellenében!!! Nem akartam hinni a szememnek!!! Magamból kikelve hívtam a megadott számot az eljárás tisztességtelen voltát sérelmezve, ahol is egy kimért nõi hang közölte, hogy tömegközlekedéssel kellett volna mennem! Mikor erõteljesebb hangon azt firtattam, hogy ugyan mire fel osztja õ be azt, hogy én a munkaidõmbõl mennyit szánjak egy hivatalos kötelezettség intézésére, illetve, hogy honnan kellett volna tudnom, hogy egy közintézmény elõtt nem lehet autóval megállni csak unottan annyit kérdezett, hogy akkor le akarom-e szedetni a bilincset vagy nem? Erre már végképp lemállott rólam a civilizációs máz és finoman azt mondtam, "hogy mégis mi a p....csát gondol, talán hagyjam ott az autót?! Erre szó nélkül letette! Várakozás közben volt idõm tanulmányozni a kihelyezett matricát és feltûnt, hogy a felirat szerint a bilincset csak akkor veszik le, ha a helyszínen kifizetem az összeget!! Mivel több nyelvet is értõ ember vagyok ezért feltûnt, hogy az angol és német nyelvû felirat nem tartalmaz ilyen, a Felügyelet cashflow-ját kedvezõen befolyásoló passzust, ezért úgy gondoltam, hogy az ügyes próbálkozások kategóriájába tartozó trükkrõl van szó, hiszen milyen idióta szabály írhatja azt elõ, hogy ennyi készpénzt kell magunknál tartani arra az esetre, ha meg találnának büntetni? A Felügyelet kb. félóra múlva helyszínre érkezõ embere azonban rádöbbentett a rideg valóságra. Ha nem fizetek a helyszínen, marad a bilincs! Teljesen kész voltam!!! Mikor neki is feltettem az adekvát kérdést, hogy mégis mi ez a gusztustalan lenyúlás és mi az, hogy nem tud csekket adni, akkor szenvtelenül közölte, hogy csekk pedig nincs és miért nem álltam meg a Kikánál (kb. 600 m) és különben is a Rendõrkapitányság külön kérésére járnak el!! Erre már nem is tudtam mit mondani!!! Nem szeretem az összeesküvés elméleteket, de egy jól kitervelt helyzet csapdájában érzeztem magam. Mivel nem volt nálam ennyi kápé egy újabb órás várakozás következett, amíg egy kollégám megérkezett a "váltságdíjjal" és újra kijött a bilincses kocsi. Ezt az idõt azon túl, hogy a megpróbáltam a vérnyomásomat a bizonságos határértékre leszorítani, felhasználtam arra, hogy a kihallgató nyomozótól kérjek egy igazolást arról, hogy hivatalos ügyben jártam el és egy füst alatt bejelentkeztem a kerületi Fõkapitány december eleji fogadóórájára. Ja és közben megállapítottam , hogy minden kétséget kizáróan az egy négyzetméterre esõ közterület felügyelõk aránya itt a világon a legmagasabb, mivel kb. félóránként megjelentek és végigbírságolták azokat a szerencsétlen balekokat akik az Aba utca padkájára álltak fel. A dolgok innen kezdve jól olajozottan mentek. Bilincses ember jön, pénz és bilincs megy, kp-s számla (korrekt nem???) kézbe és mindenki balra el. Az egész buli nem tartott tovább mint 2 óra! Tanulság? Mindenki vonja le magának! Bennem kettõ merült fel. Egy: Milyen rendõrség az amelyik ismerve a helyzetet, elnézi sõt elõsegíti ennek az áldatlan állapotnak a fennmaradását és arra nem képes, hogy akár a saját alkalmazottak parkolóinak rovására felszabadítson kb. 10 helyet annak érdekében az általuk munkaidõben beidézett és véletlenül autóval közlekedõ szerencsétlen polgár ne legyen kitéve ilyen gusztustalan kicseszésnek. Nem nagy dolog lenne, de a gesztus!!!! Kettõ: Ki vagy kik azok a szemét barmok, akik úgy gondolják, hogy joguk van olyan rendeletet hozni, ami kötelez minket arra, hogy készpénzben váltsuk meg a büntetésünket és ha éppen nincs nálunk ekkora összeg, vessünk magunkra! Hajrá Magyarország, vigyázz Európa, itt vagyunk!!! A.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása