Tékozló Homár

Túlélni a hazatérést

2006.08.01. 11:03 | jackyll | Szólj hozzá!

Van aki a készpénzre esküszik, ha nyaralni indul, mások a helyszínen töltekeznek fel kártyájukkal. Vérbúcsú Romániában próbálkozott OTP-s kártyájával, és mûködött is minden, amíg haza nem ért, akkor ugyanis kiderült, hogy a bank kétszer számolta fel az összes pénzfelvételt:

Az történt, hogy egész éves spórolás után nyaralni vittem kis családomat, a közeli Romániába. Az elutazás elõtt tájékozódva az itthoni pénzváltók ajánlatain, és érdeklõdve legnagyobb bankunknál, aminek én is szerencsétlen ügyfele vagyok azt tanácsolták, hogy mivel saját fiókjaik minden nagyobb városban megtalálhatóak Romániában, ott vegyek fel pénzt a bankkártyámmal. Erõsen bízva a bankban, aminek kötvényei közül sajnos nincs a birtokomban egy sem, meg is fogadtam a tanácsukat. A nyaralás jól sikerült, semmilyen negatív tapasztalatot nem sikerült szereznünk ameddig haza nem érkeztünk, sõt akkor is csak pár nap múlva.

Az esti órákban hazaérkezve elsõ dolgom volt az internetes bankfiók segítségével ellenõrizni a lakossági folyószámlámat, meg is nyugodtam hogy az általam elvárt összeggel volt megterhelve. Pár nap múlva ért a meglepetés, amikor pénzt szerettem volna felvenni egy automatából, és egy vasat sem kaptam, sõt azt írta ki a kis bizonylatra, hogy a számlám -160.000 Ft-on van. Ez annál is meglepõbb volt, mivel a hitelkeret miatt magam sem tudtam korábban 120.000 Ft-nál többet levarázsolni róla mínuszban?

A felmerülõ kérdéseimmel azonnal a közeli bankfiókot kerestem fel, ahol az ügyintézõ hölgy már eléggé mogorván fogadott. Igaz már délelõtt negyed kilenc volt, és legalább fél órája dolgoznia kellett, ráadásul a feltett kérdéseimbõl mint késõbb kiderült egy szót sem értett. Elkérte a bankkártyát, rendkívül komoly képpel tanulmányozta a monitort amin kb. ugyanazt látta, mint én otthona saját gépemen. Majd közölte, nem érti mi történt, hiszen itt olyan tételek vannak amik száz valahány forintra végzõdnek, és ATM automata nem adhatott ilyen összeget. Ekkor kezdtem kapisgálni a hozzáértését, és segítetem neki. Megsúgtam hogy az a megjegyzés hogy pl: 1000 RON, azt jelenti hogy román lejben történt a pénzfelvétel. Na ekkor teljesen sötét lett neki a horizont, közölte, hogy valamit a románok elrontottak, de õ nem tud mit tenni, jöjjek vissza pár nap múlva. Arra a kérdésre hogy addig mi lesz a pénzemmel, már nem is reagált.

Ezt követõen hosszas telefonálgatás, és szerencsére egy hozzáértõbb ügyintézõ közölte, már korábban is elõfordult, hogy külföldi pénzfelvételek könyvelése során duplán került megterhelésre a számla. Készségesen felvette a panaszom, amit mint mondott 30 napon belül kivizsgálnak. Ma tudtam meg, hogy kollégám, aki szintén Romániában nyaralt, más városban vett fel pénzt, szintén így járt.

Óva intem a nyaralókat attól, hogy külföldön vegyenek fel pénzt "megbízható" nagybankunk bankkártyáival, anélkül hogy elõre tartalékolnának kb. 30 napra elegendõ készpénzt a nyaralás utánra.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása