Tékozló Homár

Re: Megélhetésszerû kilométerórapörgetés – Újabb példák a használtautós csalásra és egy szörnyû gyanú

various artists/csalás

2007.02.13. 00:07 | szily | komment

Egy világ omlott össze bennünk. Lehet, hogy a magyar használtautó-telepeken rendszeresen visszapörgetett kilométerórájú, a bevallottnál sokkal szarabb autókat sóznak ránk? Tendencia lenne? Egyelõre nem tudjuk, az elsõ, tényleg meghökkentõ sztori után órákon belül két másik esetrõl írtak nekünk, az egyik ráadásul ugyanott történt, a Dankainál.

Magyaros kárörömmel olvastam cikkedet. Megnyugodtam, nemcsak én vagyok lúzer. A mellékelet paraméterû toyota avensist egy éve vettem a NOVO CAR TRADE KFT-tõl (Bp, Albertirsai köz 2.), mint a hirdetés jelzi, 110 ezer km-rel. Természetesen szervízkönyv az nem volt hozzá. Aztán elvittem az ilyenkor szokásos kisszervízbe - szíj és olajcsere stb - egy vidéki baráthoz, aki elárult egy titkot. A hátsó fékpofák kopásából azt mondta, hogy az autóban legalább 200 ezer km lehet. Ez nem hagyott nyugodni, és egy véletlen szerencsének köszönhetõen - az elõzõ tulajdonos cég egyik vezetõjének névjegykártyája benne maradt a forgalmiban – elkerdtem nyomozni. Az úriember nem volt túl készséges, de legalább megadta a szakszervíz nevét, ahová hordta. Megkerestem õket, akik nagyon készségesek voltak, sõt még -kérésem nélkül - azt is vállalták, hogy ha perre megyek igazolják a valós adatot. Merthogy az autóban 248 ezer km volt az utolsó szervízeléskor. Sajnos ismerve a magyar jogrendet nem volt kedvem pereskedni, mert nincs kedvem évekig bíróságra járni, de azért, vissza tudtam szerezni egy kis pénzt. Persze elõször mindent tagadtak, de a végén belátták, hogy jobb lemondani a kicsalt pénz egy részérõl, gondolom féltették a "jõ üzleti hírnevüket". Egyelõre egy év alatt egy 10 ezeres nem tervezett szervízköltségem volt, ami összefüggött a használattal, tehát így utólag nem mondhatom, hogy megbántam a vételt, inkább az idegesít, hogy becsaptak. Persze ha tudom a valós adatot, biztosan meg se nézem a kocsit. Most már csak a márkában bízom, meg abban, hogy pár év múlva egy másik lúzernek tovább tudom adni.

Üdv: "Szilvapeti"

És jöjjön egy szép duplázás:

A fent emlitett cikkhez szeretnek hozzaszolni. Nekem is hasonlo tapasztalataim vannak. En is Dankai es Tarsainal vettem az autom 2003 oktober elejen. Ez az auto a K&H bank flottajabol szarmazik, ok adtak el Dankainak. Amikor en megvettem 90 ezer km volt benne. Persze szervizkonyvet hiaba kertem, azt Dankaiek lenyeltek. Masnap vittem is a hasznalt auto vasarlasakor "kotelezo" szervizbe, es "szerencsem" volt, mivel az elso szervizben, amit felhivtam, a rendszam alapjan azonnal felismertek az autot, rogton megkerdeztek hany kilometer van benne, en megmondtam, majd naiv "Miert?" kerdesemre kis szunet utan kozoltek: "Augusztusban volt a 120 ezres szervize." Tehat Dankainal legalabb 30 ezret visszaporgettek. Igazabol nem lepodtem meg, szamitani lehetett ra abbol, ahogyan a kereskedesben viselkedtek velem. Mar az gyanus volt, hogy a hirdetes megjeleneset kovetoen csak ugy 1 hettel lehetett megnezni az autot. Addig tobbszori megkeresesemre mindig azt mondtak, az autot eppen "elokeszitik". Bizonyara sokaig tart a visszaporgetes. Bar tobbszor is kertem, kapcsoljuk be a radiot, nezzuk mukodik-e, a valasz mindig az volt: "Mukodik, a kodja bent van az irodaban.", de nem hoztak ki, hogy kiprobaljuk; aztan amikor mar kifizettem az autot es vittem volna el, akkor kiderult, hogy meg nem lehet, mert eloszor el kell vinni kikodoltatni, es ott elottem be is vittek a mellettuk levo Ford szervizbe, majd visszahoztak kikodolva. Az osszes alkalmazott rendkivul flegman viselkedett, mintha en tennek nekik szivesseget azzal, hogy megveszem az autot. Eltitkoltak a kocsi seruleseit, nem akartak elengedni erediteseg vizsgalatra, csak ha en azt ott helyben kifizetem, nehogy megelolegezzek ezt nekem, akkor amikor en mar elozoleg fizettem nekik 50 ezer Ft foglalot, ami szerintuk egy "jelkepes osszeg". Az adasveteli szerzodes egy ures A4 lap kozepen egy fel sor, kb. annyi, hogy en megvettem az autot. Nem szerepel benne pl. a garancia sem, ami allitolag pedig volna. Nem mintha visszamennek hozzajuk megegyszer, csak a rend kedveert.

(…) En nem jartam a nyakukra, hogy kartalanitsanak, utalom a cirkuszt, de orulok, hogy valaki most felhivta rajuk a figyelmet, es erre a jelensegre altalaban, mert ez egy hatalmas szemetseg es persze oriasi uzlet az ilyen Dankai feleknek.

(…)

Koszonom, Zsolt

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JewRivers 2015.08.23. 11:29:23

a Novo Car történethez pár év távlatából annyi, hogy egy autót szerettünk volna kipróbálni -nyilván vásárlási szándékkal- erre a fickó közölte, hogy náluk akkor lehet próbakörre vinni egy autót, ha le is foglalózzák! Mi van baszki???
Most ennyire nem akart "dolgozni", vagy egyszerűen hülyének nézik az embert?

Az mellékes, hogy év/futásteljesítmény és belsőtér kopása látszólag galaxisnyi távolságról sem egyezett, de olyan megjegyzésekkel sem a bizalmat erősített, hogy sokadik indítózás után a kulcsra fogta, hogy biztos újabbra cserélték, meg az sem bizalomgerjesztő ha rá ripakodik az emberre, hogy az állítható futómű gombját nem kéne piszkálni. Talán még a végén az is letörne, mint a kartámasz?
süti beállítások módosítása