Tékozló Homár

Visszamenõleg fizettet a Wizzair

2007.02.15. 13:20 | jackyll | Szólj hozzá!

Az információs szupersztrádának köszönhetõen akár egyetlen gombnyomással lehet már vásárolni, például repjegyet. Ilyenkor a szolgáltató egy eldugott linken megigéri, hogy nem adja tovább a személyes adatokat, viszont tárolja azokat. A Wizzair a napokban egy angol kormányrendeletre hivatkozva néhány ilyen tárolt kártyaszámot utólag megterhelt egy kisebb összeggel. Az érintettek közül Tamás és K. levelét szelektáltuk ide:

Tavaly interneten (bankkártyával) vásároltam két repülõjegyet a WizzAir-nél. Majd kaptam egy levelet nemrég tõlük amit mellékeltem a csatolt fájlban. Ezután jeleztem hogy NEM járulok hozzá az összeg levonásához amit tudomásul is vettek. Ennek ellenére levonták az összeget a hozzájárulásom ellenére. Várnom kell a válaszukra, hogy visszautalták a pénzem? Milyen lehetõségeim vannak ilyen esetben? Jogosan tarthatok igényt kamatos kamatra, illetve jogosan használták újra a már korábban megadott személyes adataimat?

Dátum: Tue, 30 Jan 2007.

A brit pénzügyminisztérium decemberben jelentette be, hogy a brit repülõterekrõl induló utasonként fizetendõ adó 5 fontról 10 fontra emelkedik 2007 február 1-tõl kezdõdõen. Ezt az adót beszedik a légitársaságoktól függetlenül attól, hogy az utasok kifizették-e a helyfoglaláskor. A Wizz Air már hónapokkal azelõtt elkezdte árulni február 1. utáni járatait, hogy a minisztérium nyilvánosságra hozta volna intézkedését. Ennek következtében, az említett adótételt nem tudtuk utasainktól beszedni. A fentiek miatt arra kényszerül a Wizz Air - sok más légitársasággal egyetemben, hogy az adónövekményt utólag hozzáadja az érintett helyfoglalásokhoz. Ilymódon egy fizetendõ egyenleg keletkezik ezekben a foglalásokban, amelyet egy automatikus és teljesen biztonságos eljárással beszedünk a február 5-ét követõ két hétben. A helyfoglalási rendszer tárolja a fizetésre eredetileg használt kártya adatait, így az felhasználható egy újbóli fizetésre, anélkül, hogy az adatokat újra be kellene vinni és, hogy a rendszer felhasználói látnák azokat. Önnek semmilyen teendõje nincs ezzel a folyamattal kapcsolatban. Amennyiben Ön nem egyezik bele a különbözet kifizetésébe, azt jeleznie kell, rákattintva erre a linkre majd a megjelenõ lapon a megfelelõ gombokra. Amennyiben február 5-ig nem kapunk visszajelzést, azt beleegyezésének tekintjük, és az utasonkénti 5 angol font összeget a fent leírt módon beszedjük. Tisztelettel: Wizz Air ügyfélszolgálat

Dátum: 2007.02.14.

Január 31-én Ön e-mail üzenetet kapott tlünk, melyben a nagy-britanniai légi utasokat terhel adó emelkedésérl tájékoztattuk és hozzájárulását kértük az adókülönbözet beszedéséhez. Ön válaszolt a levélre, jelezve, hogy NE terheljük meg hitelkártyáját a kérdéses összeggel. Megkaptuk és regisztráltuk a válaszát, de sajnos egy a feldolgozás során történt rendszerhiba következtében a terhelés ennek ellenére megtörtént. Szíves elnézését kérjük a hiba miatt és biztosítjuk Önt, hogy az összeget amilyen gyorsan csak lehetséges visszatérítjük Önnek. Amint a visszatérítés megtörtént értesítjük Önt. Tisztelettel, Wizz Air Ügyfélszolgálat

És akkor itt van ugyanez K-tól is, aki az elsõ hivatalos levelet kibogozhatatlan karakterkészlettel kapta meg, így reagálni sem tudott rá:

Karácsonyra szerettem volna meglepni a páromat egy londoni utazással, ezért december elején lefoglaltam és kifizettem a Wizz Air-nél két repülõjegyet májusi indulással. Eddig, úgy tûnt, minden rendben is lenne. Február elején azonban kaptam egy levelet a cégtõl, amelyben a brit pénzügyminisztérium döntésére hivatkozva arról értesítenek, hogy a repülõjegyek árát 5 fontnyi összeggel megemelik. A kérdéses összeget azóta már le is emelték a számlámról.

Bennem két kérdés motoszkál az üggyel kapcsolatban:

1) Mennyire korrekt dolog egy szolgáltatás árát VISSZAMENÕLEG megemelni, és a különbözetet UTÓLAG bevasalni az ügyfelen?

2) A bankkártyám adatait nyilvánvalóan tárolják valahol. Mi a garancia, hogy soha, sehol, semmikor nem kerül illetéktelen kezekbe, illetve hogy a repüléssel kapcsolatban nem merülnek majd fel további 5/50/500/5000 fontos többletköltségek?

Végül csak egyetlen megjegyzés: ilyesmit ugye az õskorban, a papír alapú jegyek idejében még nem lehetett megcsinálni… Éljen az e-kereskedelem!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása