Tékozló Homár

Márkaszerviz helyett...

2007.03.02. 13:58 | jackyll | 1 komment

Aki úgy gondolja, hogy Magyarországon akkor megy tutira, ha nagy és drága márkákat vásárol, az olvassa végig az olympuszos fényképezõ javítására érkezett reakciókat.

Mi ebben az esetben a meglepõ? Semmi. Az Olympus régesrég ugyanazt az átalánydíjas pszeudoszerviz technikát alkalmazza, mint a HP, és gondolom más olyan gyártók is, amik ezzel a forradalmi rendszerrel palástolják azt, hogy valójában nincs is idehaza javítószervizük. Hibás gépeket beküldik a központi szervizbe, ahonnan visszakap a kuncsaft egy másik ugyanolyan, vagy hasonló, új, vagy használt masinát, valamennyi garanciával megfejelve.

A cég egy csomót spórol azzal hogy nem kell csak egy bazinagy szervizt üzemeltenie. Akinek nagy, drága hibája van, az jól jár ezzel a rendszerrel (ha átment egy teherautó a fényképezõn, akkor is kap egy hibátlant 29 ezerért), cserébe akinek kicsi, olcsó hibája van, az rosszul. Nyilván utóbbiak vannak többségben, tehát a cég duplán jól jár.

SzG

Naja, a legtöbb márkaszerviz így mûködik:

Sajnos ez van. Magyarországon a márkaszervizek hihetetlenül visszaélnek monopolhelyzetükkel. Budapest egyetlen helyén, ahol Tamron objektívet javítanak, szintén 30 ezret akartak kérni egy bajonettzár cseréjéért, ráadásul 1 hónapos határidõvel. Alkatrészük nem volt, állítólag ki kellett küldeni Ausztriába, mert csak ott lehet javítani. Ez a 30k több volt, mint amibe az objektív került.

Másik "kellemes" élményem a Nikon szervizben volt. A régi F24-es vakumban a vakupapucs megrepedt, majd eltört. Szintén kis mûanyag alkatrész, anyag kb annyi, mint egy kóláskupakban, elõállítási kültsége kb 50 ft lehet. Bevittem a régit (a vakut nem mert nem akartam cipelni), akartam helyette újat venni, kb 4 kis csavar tartja, 5 perces munka kivenni, berakni. Volt nekik, de nem adtak. Mert õk nem árulnak alkatrész, csak beszerelnek. Persze, fizessem ki a drága beszerelési költséget. A végén már ott tartottam, hogy nem érdekel, mondják, meg mennyi lenne az egész beszereléssel együtt, kifizetem, csak hadd menjek. Még így sem adták oda! A végén haza kellett mennem, visszavinni a vakut s 6000 forintot fizettem.

Még megpingeltem a Fogyasztóvédelmet, de elhajtottak, hogy igenis jogosan nem árul alkatrészt a szerviz, s a cég azzal, hogy a javítást megoldja, teljesíti minden kötelezettéségét.

Édesapám a HP szervizben szintén szembesült ezzel az átalánydíjas javítással (fényképezõgép), sõt a fõsulin én is egy régi DeskJet nyomtató esetében is. Sõt, a fényképezõgépnél a szervizben még azt is mondták, hogy nagy valószínûséggel nem is ugyanazt adják majd neki vissza.

Röviden: a fogyasztó mindig szív.

VilMarci

Azt hiszem, hogy nem egyedi ez a fajta "szervíz" megoldás. És a HP-nál tapasztalam hasonló kedvességet. Egy kb. 45eFt-ért vett HP Photosmart 3310-es ajtófelnyitó pöcke tört el (le?), és gondoltam beszerzek egyet a HP-tõl. Nem szereztem be, mert ott a szervíz közölte, hogy általány javítás van, ennek a gépnek bármilyen baja van, az 38.900 Ft bruttóba. Mondom, kb, ennyi volt a gép. Sajnálják. Sebaj. Megvagyunk pöcök nélkül is... Viszont ezen elgondolkodtam, hogy ha szarrá töröm a 45eFt-os nyomtattót, kalapáccsal cafatjaira zúzom, akkor vajon a szervíz ilyenkor is általányban javítja meg bruttó 38.900 Ft-ért ezta típust? Mert akkor nagyon jól járok, ha az egy éves garanciát vesztett gépet bezúzom, majd megszervizeltetem (vagyis kérek egy vatta újat) a bolti ár 80%-ért... Végül tök rendes a HP is, nem? Na jó. Nem. Gábor

Néha azért van hiányzó alkatrész:

Nekem a SONY videokamerámból esett ki egy csöppnyi csavar, ami a karosszéria egyik mûanyag elemét volt hivatott a helyén tartani. Az alant csatolt képen nem látszik a mérete, nincs mihez hasonlítani, de kb. 7 mm hosszú és 0,5 mm széles. - Van kérem! - mondta a márkaszervízben a szerelõ -Alig 680,- magyar Forint az ára... Elõször beleröhögtem a telefonkagylóba. - Egy CSOMAG kerül ennyibe? Amiben van mondjuk tíz-tizenöt? - Nem, kedves uram, egy DARAB! Most, hogy tisztáztuk a pontos árat, már felváltva sírtam és kacagtam. - Na és tessék mondani, mibõl van ez? Aranyozott platinum? Titánium? Nagytisztaságú ferritötvözet, hogy ennyibe kerül? (Bizonyos elektronikai eszközökben nem alkalmaznak mágnesezhetõ fém csavarokat esetleges mágneses terek megléte, hiánya, vagy torzítása miatt...) - Nem, egyszerû barnított fémcsavar. Csak éppen ennyi lesz az ára a szervízkatalógus szerint, mire Japppánból a németországi szervízközponton keresztül kis hazánkba ér... No comment... kaddish

Néha viszont csak a fogyasztóvédelemmel fenyegetés segít:

A fényképezõgépes sztoriról jut eszembe az én kálváriám az Olympusszal, illetve a hivatalos szervízükkel (www.mmp.hu). Egy éve vettem egy Olympus mp3-lejátszót. Akkoriban jöttek ki vele és nagyon dizájnos és okos kis masina volt 5 G-ás merevlemezzel. Mindez 47000 Ft-ba került. Egy hónapot boldogan használtam (nagyon beleszerettem), mikor is az egyik bekapcsoláskor közölte, hogy "fatal sístem error" és vigyem szervízbe. Be is fáradtam vele a garancialevélen szereplõ, hivatalos szervízátvevõ helyre, ami egyben Olympus márkabolt is (www.mmp.hu, ami jelenleg nem elérhetõ, sem pedig a www.olympusszerviz.hu). Átvették, adtak elismervényt a hibaleírással.

Egy hónap után mehettem érte, de otthon meglepetés ért, mert ugyan be lehetett kapcsolni, de a feltöltés kb. 1G-nál leállt és a vinyó erõsen köhögött. Másnap visszavittem, átvették, újabb egy hónap szerelés és átadás nekem, hogy már jó. Sajnos még ekkor sem mûködött és ugyan azokat a tüneteket mutatta, mint amivel másodjára bevittem. Amit tettek vele egy hónap alatt az a szoftverfrissítés. Pluszban ekkor (a második szervíen) "elfelejtették" kitölteni a jótállási jegy garanciális szervíz rublikáját. Természetesen másnap újra visszavittem, de mielõtt harmadjára is beadtam, követeltem, hogy könyveljék a füzetbe a második szervízt is. Megtették, átvették. Természetesen a készülék újfent nem mûködött rendesen. Pluszban elkövettek még egy hibát a jótállási füzetben, miszerint három nappal korábbra lett beírva az új garancia, mint amit utólag beírtam a második szervízre.

Ekkor összapakoltam a dobozába és visszamentem a MM-ba, hogy biza cseréljék ki nekem, vagy adják vissza a pénzem. Ott kellett megtudnom, hogy sajnos erre már nincs lehetõség (ezt a törvényt modosították) és õk max. újra szervízbe tudják küldeni. Felhívtam a FVF-et, ahol egy nagyon kedves munkatárs ellátott tanácsokkal és ismertette a jogaimat. Még aznap este írtam egy levelet a www.mmp.hu-nak, hogy mi az én kálváriám, õk miket hibáztak (kitöltetlen szelvény, új garanciális idõ hibás megállapítása), illetve hogy a már fél éves 47000 Ft-os készüléket eddig egy hónapot sikerült használnom. Még aznap felhívtak telefonon, hogy akkor vigyem be hozzájuk minden tartozékkal és majd õk elindítják az Olympus Hungáriánál a csereutalvány igényt. Ja és finoman rákérdezett az illetõ, hogy ugye még nem írtam senkinek ez ügyben hivatalos levelet (Olympus Hungária, FVF, MM).

Bevittem, elkészült a papír és a fickó két hét átfutási idõt ígért nekem. El telt egy hónap és még semmi. Ekkor újra felhívtam õket, hogy küldhetem-e a FVF-nek az összekészített iratokat. Másnap megjött a csereutalvány... Szerencsére a MM-ban egybõl visszaadták a pénzem. Nálam az Olympus teljesen hitelét vesztette, tõlük soha többé semmit!

Balázs

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2008.01.07. 17:48:07

kedves balázs
minden multinál csak a sales piacorientált, a szervizek nem.
a kirúgott salesesek is a szervizekben dolgoznak, ezért akarnak neked újat eladni.
süti beállítások módosítása