Tékozló Homár

Semmit sem ér a Wizz Air elsõbbségi jegye?

Wizz Air/fapados helyfoglalás

2007.03.20. 00:01 | szily | komment

Egy eset nem eset, úgyhogy várjuk azok tapasztalatait, akik hajlandók voltak 650 forintot ráfizetni online, vagy 1300-at a reptéren, hogy bekerüljenek a fapados V.I.P. kategóriába. Conspicious mindenesetre úgy érzi, hogy átverték, mert semmit sem kapott a szerény összegért cserébe. Talán nem olvasta el rendesen az úgynevezett gumiparagrafusta feltételek között: Az elsõbbségi beszállás igénybe vételével jogosulttá válik, hogy az elsõk között szólítsák beszálláskor. Néhány repülõtéren ezzel az opcióval az elsõk között léphet a fedélzetre. Más repülõtereken elsõk között lép a buszba, de azt nem biztosíthatjuk, hogy elsõk között száll le róla.

Mivel egy ideje Londonban dolgozom és rendszeresen járok haza, többször igénybe vettem a Wizz Air nevû légitársaság szolgáltatásait, mert bár mire kiderül, hogy haza tudok-e menni az adott hétvégén, általában már semmivel nem olcsóbbak, mint a Malév vagy a British Airways, de legalább néha kényelmesebb idõpontban jön-megy, mint a két nagy.

Az egyetlen dolog, amit utáltam benne, az a helyek elfoglalása körüli adok-kapok volt, nem szeretek vadidegenektõl olyanokat hallgatni, hogy "ezt a sort már lefoglaltam a mindjárt érkezõ haverjaimnak", vagy akár csak másokat fellökve nyomulni, hogy ne kelljen a 190 centis alkatommal egy olyan sorban ülnöm, ahol már attól is megfájdul a térdem, ha vigyázzban ülök egész úton, a gépbõl kiszállás sebességérõl, ezzel az útlevélvizsgálatnál elérhetõ jelentõs idõmegtakarításról nem is beszélve.

Megörültem neki tehát, amikor a minap a Wizz Air weboldalán nézelõdtem és felfedeztem, hogy elkezdtek "elsõbbségi helyfoglalást" biztosítani, nem túl nagy összegért. Megrendeltem a fapados business-class jegyet, majd önelégülten hatradõltem, konstatálván, milyen okos fiú vagyok, aki milyen rettentõ ügyesen tud felülemelkedni a mindennapi apró bosszankodásokon.

Ez az eufóriám egészen Ferihegy 1-ig tartott, ahol a beszállásnál bemondták, hogy az elsõbbségi jeggyel rendelkezõk fáradjanak elõre. Néhányan jelentkeztünk, majd elõrementunk. Ferihegy 1-rõl azt kell tudni, hogy annak ellenére, hogy a gép kb 50 méterre áll a kijárattol, az utasoknak a gyalogszer meg van tiltva (sétáltam mar többet is ennél géptõl terminálig betonon, Budapesten ez tilos), meg kell várni, amíg a várakozó busz annyira megtelik, hogy az már minden utasnak kellemetlen legyen (az elsõdleges szempont ezek szerint, hogy a buszvezetõnek ne kelljen kétszer fordulnia), majd egy nagy kanyar után a buszvezetõ kinyitja az elsõ ajtót (csak azt), hogy a szûk keresztmetszet miatt aztán mindenki egymást fellökve, szitkozódva szálljon ki, fel a gépre.

Nesze neked elsõbbség.

Mivel a busz derekánál szálltam fel, ugyanakkor érkeztem a géphez, mint mindenki más, süthettem az elméleti privilégiumaimat. Amikor felértem a gépre, a következõ párbeszéd zajlott le köztem és egy "Márti" fantázianevû légiutaskísérõ között (ebben a pillanatban a hölgy számomra maximum Márta volt, az is erõs jóindulattal):

- Megkérdezhetem, miért árulnak elsõbbségi beszállást, ha aztán nem szállhatok be elsõbbségileg? - Tudja, elõre kellett volna menni, amikor szólították a boardingnal. - Természetesen elõrementem, én azt kérdezem, hogy miért nem szállhattam fel korábban, ha egyszer ez áll a jegyemen? - Hát nem tudom (valamit motyog az orra alatt, majd meghúzza a vállát).

Nem sokkal késõbb egy udvarias és segítõkész kollégája felvilágosított, hogy már sokadik utas vagyok ugyanezzel a panasszal, és hogy talán probáljak meg a Wizz Airnél reklamálni.

Nem hiszem, hogy a reklamáció lenne a jó módja ezen ügy orvoslásának, mivel nem keletkezett személyesen jelentõs károm. Csak kb 10 perccel értem ki késõbb a géprõl mint egyébként, kis lábkapkodással megúsztam az útlevél-sorbanállást és meg így is találtam vészkijárat-sorban ülõhelyet. Ez a fogalmazás arról szól, hogy olyan szolgáltatást árul a tárgyalt légitársaság, ami egyszerûen nem létezik.

Ez pedig legalábbis tisztességtelen. Pláne, hogy "már a sokadik utas vagyok".

(Ha lekozlitek, a rendes nevet nem szeretnem, ha kiirnatok, alirhatjatok mondjuk conspicuous neven, szeretem ezt a szot)

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása