Tékozló Homár

A HP szervizérõl utoljára

2007.05.02. 10:31 | jackyll | Szólj hozzá!

Most már eléggé unjuk a témát, hogyan babrál ki mindenkivel a HP szervize. Akinek az elmúlt két év buzgó homárolvasása alatt sem jött le a tanulság, egészségügyileg ugyan kiírhatja magából, de megjelenni csak akkor fog, ha legalább egy ujját leharapta a megjavított/kicserélt készülék:

A HP gépekkel már én is megjártam. Anno még egy Compaq iPAQ 3950-es készülékem volt, melynek egy idõ után elment a hangja, elvittem a HP hivatalos szervizébe (addigra a Compaq márkát Magyarországon átvette a HP), ahol átvették a még garanciális készüléket! Tudni kell a HP-ról, hogy ezeket a készülékeket nem itthon javítják, az itteni telep csak átvevõhely, innen, amikor megfelelõ mennyiségû készülék összejön kiutaztatják õket Hollandiába, ahol aztán a tényleges „javítás” történik. De történik-e tulajdonképpen javítás? Az én készülékemet kb. 1 hónap után visszaküldték mûködõképesen, megoldották egy ROM update-el, nem került semmibe. Pár napra rá öcsém ugyanolyan készüléke ugyanazt a problémát produkálta. Ismét irány a HP „szerviz”, ahol készüléket átveszik (még garanciális!!), majd rá pár napra öcsémet értesítik e-mail-ben, hogy a készülék javítása 80000 forintba fog kerülni.
Felháborodtunk, mi az, hogy egy még garanciális készülék javítása 80000 forintba kerül? HP szerint ez teljesen normális, kell vagy sem? Hosszas huzakodás, e-mail váltás, és telefonálgatás után sikerült elérni, hogy a javítás „csak” 54000 forintba kerüljön. (ez kb. 3 hónap volt) Szívva a fogunkat, de kifizettük. A szerviz szerint ugyanazt a problémát amit az én gépemben ROM update-el ingyenesen meg lehetett oldani, az öcsém gépében alaplapcserével lehetett csak, és érdekes módon lehetett alkudni is! Nehezen, negatív internetes hírveréssel és egyebekkel fenyegetõzve, de lehetett.

Késõbb a 3950-es készüléket kinõttem, és vettem egy RX3715-ös iPAQ-et (HP renew program keretében). Elsõ érdekes dolog akkor történt, amikor be akartam regisztrálni a készülékhez kapott iPAQchoice vouchert. A rendszer kiírta, hogy azt már regisztrálták. Hosszas telefonálgatások, egymásra mutogatások, e-mail-ek megint, végeredmény: mindenki széttárta a kezét, segíteni nem tud (eladó üzlet, HP ügyfélszolgálat, iPAQchoice customer care). Nem olyan régen ennek a készüléknek a hangja is elment. Mivel egy ideje elég gyakran használom autós navigációhoz is a készüléket, ez elég nagy hátulütõ, nem lehet folyamatosan a képernyõt bámulni vezetés közben.

Nos, elõzõ tapasztalataimból kiindulva elõször írtam a HP weboldalán talált szervizeknek, hátha valaki megcsinálja elfogadható áron, de volt ahonnan válaszra sem méltattak, a többiek meg a központi szervizbe küldtek volna: ez utóbbi azt jelentette volna, hogy legalább egy hónapig nincs készülékem, és legalább 80000 forintot ismételten kiadhattam volna érte, ugyanannyit, amennyiért 2 és fél éve vettem. Így rákerestem az egyik nagy keresõben a POCKET PC szerviz kifejezésre, és az ott talált eredményt felhasználva, eljutottam egy olyan fiatalemberhez, aki 1 óra alatt töredékéért annak az árnak, amiért a HP megjavította volna, megcsinálta a készüléket, mely azóta is gyönyörûen mûködik: Ennyit a csodálatos HP szerviztámogatásról. Semmit nem ér, és drága. Garanciális készülékedet „javítás” után újra megveheted teljes, vagy majdnem teljes áron. Soha többet HP-t! Ja, egyébként a szervizes fiatalember azt is elmesélte, hogy örülhetek, hogy a 2 és féléves készülékem még mûködik, mert általában 1 év után a szemétbe lehet dobni õket! Lehet, hogy a 100-150 ezres készülékek egyszerhasználatosak?

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.