Tékozló Homár

Azonosítási gondok a Pannonnál

2007.06.04. 13:36 | jackyll | 1 komment
Múlt héten sikerült feldolgozni néhány vodás történetet, úgyhogy a rend kedvéért jöjjön néhány pannonos. Syca sztorija kiváló átvezető, hiszen ő még a Vodafone-hoz ment telefont venni, de kiderült, hogy a Pannonnak fantomtartozik, de évek óta se ügyfélszám, se telefonszám:
Elöször is en szemely szerint a vodaval tök elegedett vagyok, ezert is gondoltam, hogy az uramnak is veszek egy elöfizetest a nevemre, mert akkor bagoert tudnank egymas közt kommunikalni, ami azert is fontos, mert munkambol kifolyolag en a het 5 napjan videken vagyok. Bementem a MOM Parkba a Voda-hoz, mondom mit akarok, meg is örültek nekem, mert kb 8-10 eve vagyok ügyfelük es rendesen fizetek, nem piszkalodom, stb.. El is inditottuk a tranzakciot, de sajnos nem tudtuk befejezni, mert közöltek a pannonnal tartozasom van es amig nem rendezem, addig sajna nem tehetnek semmit.

vodas elöfizetesem elött volt anno pannonom, de lemondtam, kifizettem szepen csendben megvaltunk egymastol. Azota mar anyukamnak is en vettem elöfizetest a voda-nal es akkor semmi problemam nem volt. Lenyeg a lenyeg, hivom a 1220-at ahol közöltek velem, hogy mivel a szamomra nem emlekszem, igy sajnos ök nem tudnak segiteni, de ha van idöm faradjak be szemelyesen az akarhova es majd ott segitenek. Nem volt idöm, de befaradtam a MOM-ban levo pannonban, ahol lobogtattam a szemelyimet ami idestova 16 eve szolgal engem, hogy akkor lehet azonositani es akkor oldjunk meg problemat. Nem tudtak segiteni, mert ugye a szamra nem emlekszem, de adtak egy emil cimet, hogy ha oda megirom a problemam akkor minden meg lesz oldva: ugyfellevelezes@pannon.hu. Meg is irtam a szosszentetem, de mivel ugyintezesben van nemi rutinom is, ezert elküldtem az ugyfelszolgalat@pannon.hu-ra is es milyen jol tettem! mert alighogy elment emilke mar jött is a valasz, hogy ugyfellevelezes emilcim nem van am te buta!

Na itt tartok most, varom a 30 napon belüli reakciot, de azert delutan meg beprobalkozom, a Lurdy-ban levö pannon-nal is, hatha több szalon futtatott ügynek elöbb van vege. Draga Homarom, több eves tapasztalatod alapjan ha van meg ötleted, kit tudnek zaklatni, hat azt igen megköszönnem am :)
Mancika is azonosítási gondokkal küszködött a Pannonnál, de nála nem a szám okozott problémát, hanem ő maga:
Szia Homár, személyiségzavarban szenvedek ma délután óta. Hiába van több fényképes és fénykép nélküli, önmagam azonosítására szolgáló hatósági dokumentumom, mától én csak egy sim kártya számával tudom magam azonosítani a PGSM számára.

Röviden a tények:
- több előfizetés van a nevemen, amióta a világon van a Pannon (a világ a Pannon?), én ügyfele vagyok. Az első készülékem még megvan, egy ősN....a (hogy ne legyen reklám), kb. fél kiló, de még müxi (ellentétben a PGSM rendszerével).
- Van több számlásom és kártyásom (ez utóbbit kiskorú leányom birtokolja, még a középkorban (2001! lényeges körülmény) lett kártyája, BEE csomagos, közben lecseréltük Dejuice-re, gond nélkül, telefonos ügyfélszolgálat útján, azóta havonta egyszer töltjük).
- Készülékcserét hűségprogramban szoktunk végrehajtani.
- A számlásokra most még nem jár hűségprogram.
- A kártyásra igen (ami a gyermeknél csörög)

A mai napon egy nagy bevásárló áruház viszonteladójához befáradva olcsóért szerettem volna új készüléket venni. Mondom miben járok, kedves fiatalemberek készségesen a számítógép elé, hogy valóban jár-e nekem a kedvezmény, tényleg elég hűséges vagyok-é.

Kérik a telefonszámot. Mondom. Pannon válasza a képernyőre: a tulajdonos azonosítása szükséges. Ok, mondom, azonosítani tudom magam a következő hatósági igazolványokkal, és egyéb fényképes izével, mind a tárcámban: személyi, lakcímkártya, jogosítvány, útlevél, adókártya, TB kártya, EU TB kártya, nemzetközi jogosítvány, fényképes belépők oda ahová halandó soha nem léphet, BKV bérlet stb.

Kedves fiatalemberek válasza: sajnos nem így működik. Legyek szíves a SIM kártyán található sokjegyű számot megmondani, mert az vagyok én, a többi most nem számít. Mondom ez meg minek? A rendszer így működik, OLYAN RÉGI ÜGYFÉL VAGYOK, RÉGEN NEM TÖRTÉNT SEMMI AZ ELŐFIZETÉSSEL (?), MÉG TITKOS KÓDOM SINCS, A RENDSZER BIZTOS AKAR LENNI A DOLGÁBAN. Kicsit méltatlankodtam, de oldjuk meg a problémát gyorsan, ha már itt vagyok, lejátszom a játszmát, tart ameddig tart.

Telefon kiskorúnak, aki a város közepén az utcán sétál: pár perc alatt szedje szét telefonját, jegyzetelje ki a számokat, tegye vissza a kártyát, kapcsolja vissza a telefonját, és kérésre diktálja anyukának a számokat. (Közben reménykedem, talán ez alatt a pár perc alatt senki nem üti le érte.) Ez is megvolt.

Ha azt hiszed, hogy innentől simán ment, tévedés.

Én naiv ügyfél, azt hittem ha elárulom anyám nevét, a múlt századi születési dátumomat, és a titokzatos számsort, amit ugye csak én ismerhetek (no meg a gyerek, aki kiskorú és cselekvőképtelen, tehát elvileg kizárt, hogy visszaéljen a titokzatos számsorral), bemutatom az összes hatósági igazolványomat, azt hittem túl vagyok mindenen, de kiderült, hogy nem vásárolni jöttem, hanem kanosszát járni.

KOMPLETT ÚJ SZERZŐDÉSKÖTÉSRE KERÜLT SOR! Hogy van éppen érvényes, "igénybevételi díjat előre fizető szolgáltatás előfizetői szerződésem" erre a számra 2001-től, amin ugyanaz a nevem, a születési dátumom, anyám neve, lakcímem stb. stb. mit számít. Pedig már akkor is nyilatkoztam büntetőjogi felelősségem tudatában, hogy adataim a valóságnak megfelelnek.

A szerződésen a szolgáltatás kezdete: a mai nap. Hogy hová lett az elmúlt hat év? Hogy már évek óta, ugyanerre a számra, mit számít! Aztán eszembe jutott, talán ez egy ezüstlakodalom, megerősítjük egymással kapcsolatunkat ünnepélyesen, sokadszor, írásban, ugyanarról, tanúk előtt. Oké, talán eddig a PGSM nevű vőlegény kicsit kérette magát, de úgy tűnik jó vagyok nála, én is kimondom az igent.

EZEK UTÁN kaptam is mindenről papírt, mindjárt kettőt!! Az egyik az új szerződés, a másik egy nyomtatvány az adataimmal és a következő vicces szöveggel: büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a kártyához törvényes keretek között jutottam hozzá. Muhaha. Ezt mondtam az első percben. Ha ideadták volna ezt a legelején, rögtön gond nélkül aláírom, és kész. Ha nem úgy van, megyek a független magyar bíróság elé, aki jól elítél, tiszta sor (vásárlási kedvezmény jogosulatlan igénybevétele tényállás létezik a Btk-ban?). Nem tartottam volna fel a telefonra áhítozó tömegeket, nem mentünk volna egymás agyára a kedves fiatalemberekkel. Aláírtam mindenhol, ahol csak előfizető aláírhat.

Ha azt hiszed, hogy innentől simán ment, újabb tévedés.

A szerződés még nem kerül be a rendszerbe, mert még a PGSM jól megellenőrzi azt, ami egyébként is nyilvánvaló lehetne számára. Így nem lehet megnézni, hogy én tényleg én vagyok, és jogosult vagyok-e a kedvezményre. Legkorábban néhány óra múlva lehetne látni a száraz tényeket, de mivel éppen már este 7 lett, így másnap, vagy amikor nekem megfelel, szíveskedjen visszafáradni, addigra kiderülhet végre az igazi énem, és akkor majd vásárolhatok.

Köszöntem szépen a kedves fiatalembereknek, itt már az én birkatürelmem is elfogyott.

Állítólag megspórolhattam volna a tortúrát, ha arról a számról kezdeményezett hívással azonosítom magam. Sajnos ez nem felel meg a valóságnak, mert próbáltam a telefonos ügyfélszolgálatot egy hete, akkor azt tanácsolták, fáradjak be személyesen egy ügyfélszolgálatra, hogy megtudjam, valóban jogosult vagyok-e a kedvezményre, mert "nem tudnak beazonosítani jelszó hiányában". Ezért mentem be.

Hazafelé eldöntöttem, hogy hiába a kikényszerített hűségeskü - ami ugye még semmire sem kötelez, mert még nincs új telefonom - ennyi év után inkább elválok. Igaz a szóbeszéd, hogy egy idő után a kapcsolatok ellaposodnak, a partnereket már csak a megszokás tartja egymás mellett?

Pusszantás

Mancika
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pgsmDEALER 2007.10.01. 01:56:48

Igazából nem értem, hogy miért vagy ezen kibukva.
A dolog arról szól, hogy mivel a prepaid, vagyis a feltöltőkártyás előfizetések elméletileg szabadon adhatók-vehetők, a PGSM rendszere a régi ügyfeleknél szokott kérni u.n "tulajdonjog tisztázást"
Ennek a folyamatnak az egyik alapfeltétele, hogy az adott SIM kártya ICC számát,azaz a sorszámát az üzletkötő meg adja a gépnek.
Sőt, igazából a pult másik oldalán ülő Pannonos kolléga meg sem tehette volna, hogy bediktáltatja a számsort, hiszen ilyenkor a kártyának fizikailag kellene a helyszínen lenni.
Ja, és még valami, a kártyaszintű jelszó nélkűl a telefonos ügyf.szolg. sem fog segíteni, mert a vonal másik végén nem tudhatják, hogy ki telefonál.
Ezek a dolgok nem azért vannak kitalálva, hogy megnehezítsék az ügyfelek dolgát, hanem a személyes adatok védelme érdekében.
süti beállítások módosítása