kikoltoztem egy idegen orszagba, de gondoltam, hogy megtartom a magyar szamom, tekintve, hogy a vodafone passporttal viszonylag olcson tudom hivni az otthoniakat, meg ok is engem. raadasul amugyis van a vodafonenal egy keteves szerzodesem, ugyhogy nemis nagyon volt valasztasom. mivel az ilyen koltozes eleinte rengeteg szervezessel jar, ezert a telefonomon ertelemszeruen megnott a forgalom, raadasul pont a nemzetkozi illetve a roaming.A sztori folytatása tehát itt olvasható, egyelőre az 5. levélnél tart, de értelmes választ nem kapott, telefonálni, smsezni pedig nem tud nekik, csak aranyáron.
a baratom, aki uriti a postaladam otthon, irta, hogy a legutobbi vodafone szamlam 28.038,- Ft es a fizetesi hatarideje augusztus 3. ehhez kepest kaptam egy smst a vodafonetol julius 25-en, hogy a megnovekedett forgalmam miatt fizessek be azonnal 49.200,- Ft-ot, julius 30-i hataridovel, kulonben korlatozzak a kimeno hivasaim. ez a vodafone passport hasznalata miatt teljes korlatozast jelent, mert a bejovo hivasokra es smsekre is van valami kapcsolasi dij felszamitva. az igazi meglepetes julius 27-en ert, amikor a korlatozas megtortent, joval mindket fizetesi hatarido elott. ekkortajt kezdtem el levelezni az ugyfelszolgalatukkal (leginkabb azert, mert a korlatozas miatt az ingyenes szamaikat sem tudom hivni).
Agyatlanul válaszolgat a Vodafone
Kisíján sírvafakadt a Homár, annyira szépen kerekedő sztorit küldött neki mikolaj. Külföldre szakadt naivügyfél azt szerette volna megtudni, miért követelnek rajta 49 ezer "hóközi" forintot, és miért tiltották le a számát, amikor még az előző havi számlájának sem telt le a befizetési határideje. Ezen a linken megtekinthető az eddigi teljes levelezés a Vodafone motorikusan hülyeséget válaszolgató ügyfélszolgálata és naiv ügyfél között. Utólagos engedelmével átemeltük ide a felütést:
Cardamon 2007.08.08. 14:37:42
Dr Net Elek (törölt) 2007.08.08. 14:38:48
Cardamon 2007.08.08. 14:43:33
...és mi tarjuk fenn őket és legyünk nekik hálásak !
Hálát adok a tv-s szolgáltatóknak mert eldöntik helyettem mit nézhetek és mit nem.
Hálát adok a telefonszolgáltatóknak mert kiismerhetelen a szerződésük
Hálát adok a postának mert 6 napig visz egy levelt Bp-Bp re
hálát adok az öszzses szolgáltatónak, hogy fizethetek neki.
Cardamon 2007.08.08. 14:45:11
Dr Net Elek (törölt) 2007.08.08. 14:48:51
Hahahaha ezt a dumát....Amugy a vodafon ajtaját már rég le kellett volna tépni
moderátor 2007.08.08. 14:50:28
(Az más tészta, hogy a hugyfélszolgálat elérhetetlen)
Lehet egy kinti kártyával jobban jártál volna, úgy is, hogy a havidíjakat csengeted a hűség lejártáig.
Dr Net Elek (törölt) 2007.08.08. 14:52:42
Secnir 2007.08.08. 14:53:31
az ötödik levél nagyon jó!
kíváncsi vagyok a Voda válaszára... :-)
Off
régóta olvastam ilyen jó postot. nagy a derültésg idebent :-)
xombat.com 2007.08.08. 15:04:58
a/az ... anyukajukat
grafitmacska 2007.08.08. 15:06:28
Aztán felmentem a Vodafone honlapjára, megkerestem valamelyik fődroid e-mail-címét és írtam egy dörgedelmes levelet az ügyfelekhez való hozzáállásról, meg arról, hogy én vagyok a kedves ügyfél, és én tartom el őket az adózott fortintjaimból, úgyhogy lesznek szívesek kedvesebben hozzámállni. Érdekes módon másnap egy szerencsétlen kis aldroid kért elnézést telefonon és levélben egyaránt, a fődroid
(valamelyik PR-mester) még erre sem volt képes, csak utasított.
efhábé 2007.08.08. 15:13:33
Egyébként meg nem kell vodához menni és megoldódik a kérdés, T-mobilenál velem még sosem fizettettek hóközit, pedig bruttó 16-nál bőven több szokott lenni a számlám, hóközi helyett platinakártyát kaptam, amivel tuti gyors az ügyintézés és még 3 nap alatt tönkremenő esernyőt is rendelhetek pontokért, hasznos kis kártya :)
eMM2 2007.08.08. 15:16:08
xombat.com 2007.08.08. 15:17:29
ha aktivalsz egy "International Caller Bolt On"-t (az ara 1x4.99font), 7p/perc a Magyaro.-i vonalas tel. hivasa.
2007.08.08. 15:24:42
bizonytalan 2007.08.08. 15:38:45
amúgy meg ismétlés a tudás anyja, fizetni a kisbetűs szar el nem olvasásáért nem csak egy Ősi Román Szokás.
Coramonde · http://blog.coramonde.hu 2007.08.08. 15:39:18
Mindenekelőtt Cégünk jó édes anyjának foglalkozását nem sikerült eltalálnia, ezért büntetésből szíveskedjék elolvasni az Általános Szerződési Feltételek 4.1.4-es pontját, melyet momentán idézni nem tudok. Tisztában vagyok vele, hogy ez volt az egyetlen biztos válasz az életében, ezért kérem, ennek hiányát nézze el nekem.
Sajnálattal értesültünk róla, hogy emésztése mostanában rendetlenkedik, javasoljuk, vegyen be Re...iet, az mindig hat. Vagy hét. Mindegy.
Mély sajnálkozásunkat fejezzük ki a váratlan haláleset miatt, köszönettel vesszük a nemzetközi helyzetről szóló tájékoztatását, de indokai kevesek ahhoz, hogy eltekintsünk a hóközi díj megfizetésétől.
A londoni időjárással kár fittizni, majd ott is jól esni fog az eső. Szíves tájékoztatására válaszolva közöljük, hogy hazánkban a következő napokban változékony időjárás várható, gyakran valószínű zápor, zivatar. A hőmérséklet a Dunántúlon 25, keleten 30 fok körül alakul. Változás a jövő hét közepén lehetséges, ekkor szárazabbra fordulhat az idő.
Önnek is hasonlóan szép napokat kívánunk.
renugard 2007.08.08. 15:40:46
Zlinszky-Filkóházi-Kondorosi-Sági
Ki fog legközelebb válaszolni? És vajon beszélnek ezek egymással?
dehiszezénvagyok 2007.08.08. 15:48:58
Változik az ÁFSZ, vagy mi? Első válaszban br. 16.250 Ft-ról volt szó, többiben 16.800-ról. Cöcöc.
Viszont találtam pozitívumot (bár nem kerestem),mégpedig azt, hogy gyorsan válaszolnak.Mondjuk ha hozzávesszük, hogy pepitában ugyanazt, akkor még szép.
Várom a folytatást.
sundee82 2007.08.08. 15:50:26
a., kiküldünk egy SMS-t, "fizess"
b., le se kell járjon a határideje az SMS-ben jelzett fizetési kötelezettségnek abban az esetben, ha MÉG TOVÁBB nő a forgalom, tehát még több pénzt akarsz a szolgáltatódra költeni :-) Ez esetben nem érdekes, lejárt-e, AKKOR IS kikapcsolnak.
Ennek van egy olyan oldala, hogy védi az ügyfelet (pl. ellopják a telefonod nem szívsz akkorát mire letiltatod etc.), de persze a metódusa az jó "tahómagyarosan" van összeállítva. Ebben a Vodafone nagymester, ha multi, ha nem. :-)
Kismanó 2007.08.08. 15:50:56
Dr Net Elek (törölt) 2007.08.08. 15:51:26
Csak egyetértnei tudok eMM2 kollégával. Az emlitett piroslogós a legnagyobb lehúzó a zösszes mutyilandi telkó közül. De a többi kutyaütö is nagyon a nyomukban van. A tarifák a plafonban vannak ny-juropéjer társaikhoz képest. De akkor sem csökkentenek árat, mer a suttyók megveszik igy is.
Kismanó 2007.08.08. 15:56:50
trazz 2007.08.08. 15:57:45
Csak nem valami középdroid vagy valamelyik mobilszolgáltatónál? Mert akkor szívből remélem hogy az élet minden területén hasonló szolgáltatásokban legyen részed mint ez az eset. O:)))
Csak idézek : "vodafone szamlam 28.038,- Ft es a fizetesi hatarideje augusztus 3. ehhez kepest kaptam egy smst a vodafonetol julius 25-en, hogy a megnovekedett forgalmam miatt fizessek be azonnal 49.200,- Ft-ot, julius 30-i hataridovel, kulonben korlatozzak a kimeno hivasaim."
Persze bizonyára akad elég droid akit egy SMSsel dróton lehet rángatni és pengetik a lét, de szerencsére talán már egyre kevesebben vannak, a többség szeretné tudni hogy ugyan mire is fizet.
A "tisztelt" ügyfél nem kérdőjelezte meg a ÁSZFet és a hóközi befizetés érvényességét. Mindössze arra volt kíváncsi hogy
A, Mi alapján állapították meg a hóközi befizetés összegét? Miért lett a havi számla több mint másfélszerese? Miért nem mondjuk 5000 forint vagy ha már úgy belejöttek a számokkal való dobálózásba, mondjuk 500000 forint?
B, Mi a jóbüdös********jukért tiltották le a hívásait a felszólításban szerepelt határidő ELŐTT?
Mindössze ennyi volt a két kérdés, amira ha az ügyfél korrekt választ kap, valószínűleg most nincs itt a dolog a homáron.
Ja, és szeretném felhívni arra a figyelmet, hogy a "hóközi díjfizetés" nem azt jelenti hogy a szolgáltató a hasára üt hogy "Józsika, fizess be x összeget". Erősen gyanítom, hogy az aktuális (mármint nem a kipostázott) egyenleg feletti követelés már eleve törvényellenes. Az meg hogy a saját maga által megszabott fizetési határidejét sem tartja be a szolgáltató, már egyenesen nevetséges. A T. ügyfél véleményem szerint lazán megnyerne egy kártérítési pert.
moderátor 2007.08.08. 16:07:24
Velem is kiszúrtak ma!
Éppen Badacsonyból tartottam haza egy esküvőre. Elhívtam néhány kedves negyedunokatestvéremet is, igaz erről előre nem szóltam az ifjú párnak, de sebaj, egy teremcserével (és húsz rugóval) megúszták a dolgot. Az ötezres BB pezsgő nagyon finom volt, be is álltunk néhányan, miután fejenként megittunk egyet. A nászinduló John Williams műveiből állt, és érdekes módon a hangfalakból sült virsli és mustár illata áradt, lehet egy szabadtéri koncerten vették fel a CD-t? Ettől jól megéheztem, hazafelé be is ugrottunk a mekibe. Még az utcán kiszúrtam egy zebrán álló rendőrautót. Azonnal kihívtam az állatvédőket, akik gondozásba vették a sérült vadat. Az izgalomtól zaklatottam értem haza, nem vágytam másra, mint hogy felhúzzam az otthoni papucsomat (a márkáját nem árulom el), és a tv-n megnézzem az Arsenal meccsét. Viszont Eurosport 2-t nem találtam a csatornák között, pedig még az eresz alatt is megnéztem! Idegességemben még le is bacardiztam az ingemet! Az egész sztorit el szerettem volna mondani Szily-nek, de a piszok vodafone nem engedte, mert hogy szabálytalan a ruming...
Dr Net Elek (törölt) 2007.08.08. 16:07:34
Eleg_Volt_a_hazaarulasbol! · http://ciganybunozes.blog.hu 2007.08.08. 16:10:56
Aki vodafonos automata, sikeres ember nem lehet. :)
Kismanó 2007.08.08. 16:13:19
Gondolom a 49 ezer valamennyi addig a pillanatig fennálló tartozása volt, mikor a levelet kiküldték neki. Pofátlanság, de szerintem jogilag megtehetik, a az ügyfél elfogadja az ÁSZF-et a szerződés aláírásával. Persze ilyen húzások után gondolom jópár ügyféllel kevesebb lesz nekik...
huta9020 2007.08.08. 16:13:49
Amúgy a hóközi befizetésnek semmi köze a már kiadott számlához. A hóközi számla az adott hónap forgalmát tartalmazza csak. Azért küldik ki, mert a forgalom meghalad egy bizonyos határt, illetve jelentõsen meghaladja az ügyfél szokásos forgalmát.
Az alanyunk (mikolaj?) jobban tenné, ha megpróbálná megérteni, hogy mit írtak neki, ha még valaha használni akarja a telefonját. Az ÁSZF szerint jogosan követelik rajta a pénzt.
Charlie Drop 2007.08.08. 16:36:01
Ilyen még létezik, mikor lesz folytatása?
Kül. egész jól bírod a strapát, én már rég kiborultam volna, vagy nem is tudom :D
Charlie Drop 2007.08.08. 16:37:52
Oks, hogy ÁSZF szerint jogos a követelés, de ha odaírták volna, hogy ennyi az annyi és nem kapásból kikapcsolják a rendszerből, akkor OK
stichus 2007.08.08. 16:55:54
Zsebencik Lopédia 2007.08.08. 17:18:52
madbal 2007.08.08. 17:18:55
boldiii 2007.08.08. 17:27:09
Azt azonban megjegyezném, hogy amig Vodafone-nál voltam, előfordult, hogy először letiltották mind a 6 telefonunkat, majd érdeklődésre közölték csak utólag, hogy hóközi befizetést kérnek, amiről az SMS mindez után két nappal érkezett meg, a levél pedig pár nappal KÉSŐBBI pecséttel érkezett meg majd egy hét múlva.
Ezen túlmenően is van néhány érdekes pont az ASZF-ben, pl. tudtátok, hogy a vevőnek KÖTELEZŐ telefonálnia, ha a számláját nem kapta meg időben. Mi két évig kaptuk meg úgy, hogy minden egyes esetben késett, még a legyártása is azután történt, amikor már kötelező lett volna telefonálni.
Tehát elvileg én folyamatos szerződésszegésben voltam. Persze telefonálni nem lehetett, mert a Vodánál fél óra mire felveszik a telefont.
Sorolhatnám még, volt még egy-két eset amiben megsértették saját ASZF-jüket ami egyébként is szar, de az ilyen cégekkel szemben annyit kell tenni, hogy le kell lépni tőlük. A másik sem jobb, sokkal, de a Voda egy katasztrófa.
DonCiccio 2007.08.08. 17:36:06
Barátunk ún. végtelen ciklusba vitte őket.
Szép munka! :-)))
pblue · http://www.savingprivateblue.net 2007.08.08. 17:41:03
Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2007.08.08. 17:44:48
Ehelyett: "A következő számlád magas lesz, és félünk, hogy nem akarod vagy tudod majd befizetni egy hónap múlva, ezért fizesd be AZONNAL, különben lesz nemulass."
Ezzel csak idegesítik az ügyfelet. Persze, benne van a szerződésben (bár ettől még vitatható, hogy mennyire legális).
Én is jártam így, és hiába magyaráztam nekik, hogy telefon nélkül még pénzt is nehezebb szerezni (épp tartoztak nekem, azt akartam megsürgetni). Iszonyú tahón bántak velem.
Aztán írtam egy levelet a PR-ügynökségüknek, és némi negatív publicitással fenyegettem meg őket. A taknyukon csúszva hívtak fel, hogy elnézést kérnek, azonnal visszakapcsolják a hívásaimat, és szépen lassan azért fizessem majd be, ha nem nagy gond.
De aki nem ismeri a PR-osaik elérhetőségét, azzal nem bánnak ember módjára.
Szerintem ki kellene vizsgálni, hogy legális-e a hóközi befizetés. Még részletezve sincs, számla sincs, semmi. Nagyon balkáni tempó.
Ja, de a levélíró is megéri a pénzét. A kérdésére rég válaszoltak, ő meg csak ugyanazt szajkózza. De ez persze nem menti a Vodafone-t, a módszere, még ha esetleg legális is, mindenképpen ritka tahó.
mikimaus (törölt) 2007.08.08. 17:51:46
Szervusztok!
1. EFHÁBÉ blogtársam részére tisztelettel:
A LEHETŐSÉG és az azzal való visszaélés nem egy és ugyanaz!
A befizetésre nyitva álló határidőnek NEM lehet 8 naptári napnál rövidebb időt megjelölni (legáltalánosabban a Ptk. 4. §. (1) bekezdése, és főképp idevágóan (3) bekezdése alapján ez egy alap jogismérv), hiszen a közléstől a megfizetésig REÁLIS határidőt kell hagyni.
EZ itt nem történt meg.
Ezen kívül sem egyezik A VODAFONE SAJÁT LEVELÉBEN közöltekkel sem (!) a gyakorlat, hiszen az "első közléstől" számított időszak alatt reálisan nem növekedhetett további 25%-kal a díjköteles forgalom - azaz a korlátozás de facto és de jura (és, hogy még bonyolultabb legyen ;-) ráadásul ab ovo jogellenes lépés volt a szolgáltató részéről!
"Forgalomfigyelési Csoportunk természetesen ezen összeg elérésekor megpróbálja értesíteni ügyfeleinket, s tájékoztatják a befizetés feltételeiről. Az értesítésben jelzett határidőig kérjük a hóközi összeg befizetését. Amennyiben az első tájékoztatást követően a bonyolított forgalom 25%-kal megnő az adott előfizetéseken, akkor munkatársaink egyirányúsítják kimenő forgalmát, a befizetendő hóközi összeg is magasabb lesz."
2. A mindezt elszenvedett előfizető sajnálatosan NEM a megfelelő problémákon "lovagol" második levelében sem: ugyanis önmagában egy összegében jogszerű (de nem etikus és nem indokolt..) követelés összegszerűségét vitatja ahelyett, hogy a TÉNYSZERŰEN elkövetett egyéb és sokkal súlyosabb hibák miatt KÖTBÉRT követelne - ami rövid idő alatt a követelés fölé nyúlna...
Az a válsz, amelyet viszont erre a levélre a Vodafone készített: "A hívószámon a felhasznált forgalom tovább növekedett, így 2007. július 27-én egyirányúsítottuk hívásait." - egész egyszerűen valótlan, mert NEM írja le tételesen (a bizonyítási kényszer a szolgáltatónál van!), hogy előtte x-y időpontok között z forgalom után a július 25.-i követelésre milyen x1-y1 időszak szerinti z1 forgalom növekedést regisztráltak és ez hány % lenne, illetve FŐKÉPP nem írja le, hogy a július 25. utáni (!) forgalomnövekedés megállapítására szolgáló x2-y2 időtartomány hova esik (!) és nem közli a z2 forgalmi adatot. Ennek alapján legalábbis vitatható a korlátozás jogszerűsége!
Miközben ÚJFENTR leírják a jogszerű utat (amelyet megszegtek!): "Amennyiben az első tájékoztatást követően a bonyolított forgalom huszonöt százalékkal megnő az adott előfizetéseken, akkor munkatársaink felfüggesztik kimenő forgalmát,"
3. Kedves előfizetőnk harmadik levele már valóban "vakságról" tanúskodik - de NEM ŐT kell emiatt hibáztatni, hiszen sajnálatosan ma itthon a felhasználók (előfizetők) 99,99%-a sajnálatosan NEM KÉPES következetes és koherens, ugyanakkor célszerű érvelésre (és nem feltétlen a saját hibáik miatt).
Szolgáltatónk harmadik válasza szabályos - de mivel NEM olvasnak vissza és NINCS olyan önkontrolljuk (egyik hazai telekom cégnél sincs!), amely alapján saját "tévedésük" önmagától kibukna előttük - így háát: ez van...
4. Az ügyben érintett kedves előfizető utolsó levele a szokásos "őrjöngés" --amit én meg tudok érteni..
6. Hogy senki ne mondhassa rám, hogy nem vagyok konstruktív (lés csak itt pofázom): MOST beszéltem a VODAFONE ügyfélszolgálatával, ahol az általam korábbról ismert hatósági referens kolléganő(m)nek (illetve az ügyeletes szakmai irányítónak is) az egész esetet az itt szereplő hivatkozási számokkal és ügyfélkapcsolatos kollégák neveivel az ügy (jó értelemben vett) beazonosíthatóság és így a megfelelő górcső alá vételéhez megadtam azzal, hogy ebben az esetben a megfelelő kötbérkövetelés a több mint 10 napos jogtalan (!) korlátozás okán a komplett követelésnél magasabbra fog kijönni - plusz ugye a hírnév ami százmilliókat ér!
Üdvözlettel és mindenkinek okulására:
Maus Róbert Péter
hírközlési szakértő, ágazatjogi referens
ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2007.08.08. 17:52:21
www.ertekelem.hu/index.php?cat=46&
de az automata kimaradt..
mikimaus (törölt) 2007.08.08. 17:57:33
Ha gondolod, keress meg (e-mail címem a tudakozóban, az Index fórumában és egyéb helyeken megtalálható) és aktívan is segítek a valóban releváns levelet megfogalmazni!
Üdv!
Maus Róbert
Vityaz 2007.08.08. 18:06:20
pblue · http://www.savingprivateblue.net 2007.08.08. 18:11:21
Blogpont Huba 2007.08.08. 18:13:08
Ön lenyűgő!
Szerelmes vagyok!!!!!
*aléltan pillog a gyönyörtől*
De tényleg!
Coramonde · http://blog.coramonde.hu 2007.08.08. 18:28:26
Én is Vodkafonos vagyok (nem vagyok sikeres ember. És?!? :P )... Mikimaus e-mail címét archiválom.
Biztos, ami fix. :)
Kismanó 2007.08.08. 18:36:50
pazola 2007.08.08. 19:39:46
Engedje meg, hogy asztakurva! :DDDD
nyulambulam 2007.08.08. 19:41:17
Lilieth 2007.08.08. 19:42:28
Elmoriel 2007.08.08. 19:57:45
Ugyanazen köröket rovom én is a Vodafone-nal. További gondom hogy nem hajlandóak elpostázni a részletes híváslistámat sem.
Sokat gondolkodtam, hogy vitatkozzak azon hogy az általuk ötletszerűen kitalált letiltási időszakra miért is számláznak 40 ezer forintos hívásdíjat, vagy a rendkívül udvariatlan "Behajtási csoporttal" "beszélgessek". A magam döntését már meghoztam, és ez pedig az, hogy lehet, hogy más szolgáltató sem jobb, de megpróbálni mindenképpen érdemes.
Csak ebben az évben 3 alkalommal egyirányusították a telefonomat, ami miatt kénytelen voltam már egy másikat beszerezni, hogy kommunikálni tudjak az ügyfeleimmel. Minden esetben "elfelejtik" elküldeni a számlát, és persze hogyan vitathatnám az összeget, ha nem jegyezm föl kikert hívtam, minden bizonyíték a szolgáltatónál van, és ők is pontosan tudják, hogy pár százezer forintért nem fogok éveket pereskedni, hiszen a kiváló jogászaikat is az én pénzemből fizetik az arrogáns "behajtási csoporttal" egyetemben.
A leglényegesebb infirmációt visznt a végére hagytam. Az NHH honlapján található egy jogerőre emelkedett határozat, mely szerint a Vodafone-t 14 millió forintra bünteti, mivel a magyarországon érvényes szaabályozással ellentétes a hóközi egyirányúsítás.
A szolgáltató csak arról dönthet hogy szolgáltat-e vagy sem, részleges szolgáltatást teljes díjért viszont nem nyújthat.
Ábelesz-kobelesz 2007.08.08. 20:48:20
Kétszer is leírták, hogy mit tartalmaz az ÁSZF és ez alapján számláztak. Ha a pihent elméddel még mindig nem voltál képes felfogni, akkor kérd meg őket, hogy rajzolják le.
Bár szerintem te nem is nagyon akarsz fizetni...
Darth Revan 2007.08.08. 20:54:29
Nekem is vodafone-os elofizetesem volt (illetve van, mert nem megszuntettem csak szuneteltetem).
Az itteni mobil szolgaltatomnal 9 ill. 25 cent a percdij Magyarországi vezetekes/mobil szamra.
Persze paran nem tudjak az uj szamom, de akinek fontos, hogy felhivjon, majd kideriti. :)
Valaki más 2007.08.08. 21:28:43
ducas 2007.08.08. 21:50:33
Egyébkét pediglen egykutyan mindegyik szolgáltató...
Ki ezzel, ki azzal szivatja a felhasználóit...Mókuskerék...
Valami nagy országos felhasználói nemfizetek sztrájot kéne csinálni, de ehez qrva kevesek vagyunk mi magyarok...Általános polgári engedetlenség a piszkos mocskos szemét szolgáltatók ellen...De szép is lenne... "Álmodik a nyomor" /Ady Endre/
Secnir 2007.08.08. 21:56:40
(természetesen nagybetűvel mind)
önnek őszinte csodálója vagyok. a homáron az elmúlt 1400 cikkben ez az első olyan érdemi hozzászólás, amely a cikkírónak teljes érdemi támogatást tud nyújtani (nem mellesleg olyan finoman oktatva ki a cikkírót, hogy az éppenhogy ne sértődjön meg). remélem igénybe fogja venni az ön segítségét; egyedül azt nem értem, hogy ügyvédek miért nem látogatják ezeket a blogokat. Olyan ügyfélkört tudnának felcsippenteni pillanatok alatt, amilyet csak álmukban tudnának elképzelni.
Maradtam tisztelettel
Secnir
pleasantry 2007.08.08. 22:04:21
megjegyzem mondjuk, hogy tenyleg jo ido volt vasarnap londonban :)
pleasantry 2007.08.08. 22:05:29
cicmancs 2007.08.08. 22:39:53
Én itt azt tartom rohadtul felháborítónak, ahogy a VF kezelte az úgymond "ügyfelét". Elképzelhetetlennek tartom, hogy nálunk valaki így viselkedjen. (Vagy ha mégis, akkor utoljára tette.) Ha a kedves ügyfél nem érti a szerintem is kőkemény jogi szakszövegnek minősülő feltételeket, akkor el kell neki magyarázni, akár micimackó szintjén. Az pedig végképp a tulokság magasiskolája, ha nem közlöm vele, hogyan, miből állt össze a követelésem vele szemben, csak odab*om neki a végösszeget, hogy fizess paraszt.
MyBaby 2007.08.08. 22:44:03
Szerencsére nekem van valakim, aki szarik az egészre és befizetgette 6 hónapon keresztül a "megnövekedett" forgalom miatt a hóközi 10-15e Forintokat.
Most már leszoktak róla. Úgy látszik ezt automatikusan játszák a kitelepülőkkel.
Szegények... Biztos nem értik, hogy mi történhetett. Nem értik, hogy miért csak roaming hívásaid vannak.
Engem az bosszant a legjobban, hogy heti szinten kapom meg a: " A Vodafone üdvözli önt X országban...."
ha lenne kedvem , utánajárnék, hogy ezekért az sms-ekért is én fizetek?
tény és való, hogy az összes mobilszolgáltató egy gusztustalan féreg.
Mindnek le kell tépni az ajtaját, ahogy írtátok.
babsz 2007.08.08. 23:22:20
nyulambulam 2007.08.09. 07:46:22
Taktikai Reset 2007.08.09. 08:28:32
www.nhh.hu/index.php?id=hir&cid=1918&mid=346
Idézek belőle, de tanulságos elolvasni:
"Az NHH határozatában kötelezte a szolgáltatót, hogy a jogerőre emelkedésétől számított harminc napon belül törölje, vagy úgy módosítsa az általános szerződési feltételeinek mobil rádiótelefon szolgáltatás igénybevételét értékhatárhoz kötött rendelkezéseit, hogy annak feltételei megfeleljenek Eht-nek. A kötelezettség késedelmes betartása, vagy nem teljesítése esetén az NHH újabb bírságot vethet ki, melynek összege elérheti a szolgáltató előző üzleti évi nettó árbevételének 0,25%-át."
Taktikai Reset 2007.08.09. 08:31:00
Kenton Delacruz 2007.08.09. 08:54:08
szasa 2007.08.09. 10:19:35
Tinyó 2007.08.09. 10:36:49
Minden tiszteletem Maus úré.
varvizib 2007.08.09. 10:44:08
Másodszor, a Vodafone ügyfélszolgálata is egy nagy rakás szar. Én beállítanék egy levelező rendszert, ami automatikus üzenetet küld (pl "Köszönöm válaszukat, de nem volt teljesen kielégítő, így nem tudom azt elfogadni. A kérdésem továbbra is ugyanaz, kérem erre válaszoljanak.") és küldenék egy levelet az ügyfélszolgálatnak. Hadd levelezgessen egymással a két rendszer :)
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2007.08.09. 10:57:11
nudlee 2007.08.09. 11:24:46
Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2007.08.09. 11:31:06
És aki vodkafon ügyfél, az nem sikerorientált ember.
Plusz letépni a legközelebbi vodkafon ügyfélszoli ajtaját, és küldjétek rá Bíró Zoltán életvédőt. Ja, ő a subán van. De akkor is :D
randomuser1 2007.08.09. 11:32:28
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.08.09. 11:43:14
Hátulsó
killbill79 2007.08.09. 11:56:41
Horatius (törölt) 2007.08.09. 12:14:15
"És már nem a Ferrarit szponzorálja ezért még jobban utálom őket :) !
"
Végre valaki, aki hasonlóan érez! :D
killbill79 2007.08.09. 12:42:24
Képzelheted mit éreztem mikor lejárt a hűségnyilatkozatom és megkerestek egy "fantasztikus ajánlattal" 70 Ft-ért vásárolhatok náluk Mercis feliratú mobilt. Repült is a kukába... :)
From Magyarisztán with Love 2007.08.09. 13:19:33
posta.blog.hu/
Dr Net Elek (törölt) 2007.08.09. 13:52:30
Sági Evinnek a mélszervert hijják a cégnél. De pssszt...
From Magyarisztán with Love:
A posta ajtaját már rég le kellett volna tépni. Mindenki tudhassa, hogy ösi román cég, akivel csak sikertelen emberek próbálnak meg valamit is elküldetni.
Küldesd inkább valamelyik gyorspostával, ott tuti nem veszik el.
karfiolbaszó (az igazi) 2007.08.09. 13:53:39
Dr Net Elek (törölt) 2007.08.09. 13:54:12
Emiceha 2007.08.09. 14:16:07
Horatius (törölt) 2007.08.09. 14:23:32
Nekem már lejárt a hűségszerződésem, amikor bejelentették, de ez volt az a pont, ahol úgy gondoltam, hogy megválok tőlük.
Amúgy havi 8- 10 ezreket telefonáltam el 2 éven keresztül és még annyi engedményt sem kaptam, hogy 70 magyar forintért vegyek új telót.
A számlázási rendszert akkortájt cserélték és 6 havi számlázási probléma és kismillió telefonálgatás és ÜSZI -re való járkálás után úgy gondoltam, hogy sokat tettem azért, hogy rendezett legyen a viszonyunk.
(Egyszer sem üvöltöztem, hanem higgadtan beszéltem.)
Ezek után bejelentették, hogy a büdös mercit támogatják... Schumacher meg nem lett vb és nem is küzd tovább.
Nem láttam értelmét annak, hogy tovább vodás legyek. :)
moli 2007.08.09. 14:24:58
pblue · http://www.savingprivateblue.net 2007.08.09. 14:25:00
From Magyarisztán with Love 2007.08.09. 14:39:09
A legteljesebb mértékben tisztában vagyok vele.:)
Nem is én küldtem,nekem küldték.Miért?Mert másra nincs pénze a feladónak.Olvasd csak el, miről is szól...
A végeredményre én is kíváncsi leszek...
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2007.08.09. 14:54:41
Na nem az a baj,hogy a mergát támogatják,hanem hogy Hamilton kapott 70HUF-ért új telót,Alfonzó meg nem(lsd Hungaroring-időmérő).Én meg speciel aFerrarit rühellem,a mekit meg bírom...Na most kövezzetek meg!Jehova!Jehova!
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2007.08.09. 14:59:37
Dr Net Elek (törölt) 2007.08.09. 15:01:24
Dr Net Elek (törölt) 2007.08.09. 15:10:19
Most má csak erre a letzte mélre kellene egy féltéglányi balansz, oszt jól bezúzni a kirakatukat, hogy a jövöben is ehhez tartsák magukat.
2007.08.09. 15:33:14
Mondjuk ezzel nem mossa le magarol kedves xxx a naiv ugyfel jelzot, mert nincs az a marha, aki ugy gondolja, hogy a romainggal jol jarhat :D (Illetve van...)
Dr Net Elek (törölt) 2007.08.09. 15:59:30
Söt egy roma inggel se járhat jól az ember:DDD
pblue · http://www.savingprivateblue.net 2007.08.09. 16:18:59
(amugy meg ja, nemis akarom lemosni magamrol a naiv ugyfel cimket. ebben az ugyben valoban az voltam, nemis akarok mentegetozni.)
kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2007.08.09. 18:22:08
Teszem hozzá persze, azért írt levelet, hogy kérdőre vonjon, de azt első kötben lehet úgy is, hogy "elnézést, történt itt ilyen fennforgás, és szeretném tudni, miért is, legyenek szívesek tájékoztatni."
Nem pedig hogy "ha nem kapcsoljak vissza azonnal a telefonom felmondom a szerzodest" Mint egy óvodás, aki toporzékol az óvóneni előtt, hogy ha nem kapja azonnal vissza a játékát, amit egyébként elrontott, akkor nem is tudom mit csinál. szánalmas....
Kozika · http://www.k-1.hu 2007.08.10. 09:31:25
pblue · http://www.savingprivateblue.net 2007.08.10. 13:46:14
kohana · http://kisviraginitaly.freeblog.hu 2007.08.10. 17:15:45
ria13 2007.08.10. 18:34:45
(a poén: én is vodás vagyok, de kártyás előfizetőként, olyan tarifával, /nem mondom inkább a nevét/ aminek a lényege az, hogy minden hónapban levonnak előre 500 Ft-ot. De nekem megéri, sms-t meg úgyis ingyen küldök egy közösségi portálocska tagjaként:p)
régen én is számlás előfizető voltam, de olyan számláím jöttek, hogy a hajam égnek állt... ja meg apámé persze.
pedig "kedvezményes percdíjjal hívhatsz mindenkit hálózaton belül" hát tényleg! mint később kiderült, külön opcióként nyújtották volna ezt a szolgáltatást (és persze erre is fizessek egy csomót).
Az meg már egyszerűen nevetséges, hogy elvárják az embertől azt, hogy ilyen jogi blablanlát megértsen. Már bocsánat, de szerintem nem joghallgató itt mindenki.
és akkor az ügyintézők a szépenfésült kontyukkal ill. a tökéletesen hátranyalt hajukkal mér vannak?
Kattintgatni, uram bocsánat pár papirt KINYOMTATNI és aláírni, meg prospektusokat mutogatni én is tudok.
És hogy lehet az, hogy minden levelet másik ügyintéző (akarom mondani automatizált levelező rendszer:D) írta alá?
Tudom, könnyű csak így beszélni, de tényleg hagyd a csudába! kódoltasd ki a telefonod és vegyél egy ottani szolgáltatótól SIM kártyát. Vagy próbálkozz Skype-pal, msn-nel, stb. esetleg IP-telefonnal.
Aki meg a kommentelők közül azzal jött elő, hogy "ügyfél" milyen ,módon fogalmazta meg a leveleit, az gondolkozzon már egy kicsit azon, hogy ő milyen levelet írna ilyen helyzetben! (főleg, ha olyan érzése támad, hogy automatákkal levelezik)
off
érdekes, hogy mikor én egy vírusírtó céggel vettem fel a kapcsolatot, (pl. vírusveszéllyel, termékükkel kapcsolatban) értelmes ember módjára tudtak válaszolni, és ha megkérdeztem őket a termékkel kapcsolatban nem írtak olyat, hogy "nem találtunk trójai vírust a csatolt fájlban."
A mobil cégek ügyintézői miért nem tudnak embernyelven beszélni és miért csak ezt a blablablát lökik? nem értem...
üdvözletem
Gnomik 2007.08.10. 21:03:56
anarch 2007.08.12. 00:25:28
Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2007.08.12. 14:12:01
Robb74 2007.08.12. 23:08:07
hunluigi 2007.08.13. 10:17:40
pblue · http://www.savingprivateblue.net 2007.08.13. 14:34:18
viszont ha az ugyem elintezese megis az alkalmazottaik ilyen jellegu iteleten mulik, akkor ott komoly gondok vannak szerintem.
Wickey 2007.08.14. 00:08:50
Elolvastam a levelezést.
Analóg egy akármilyen témájú, akármelyik (multi)cégnél keletkező chain-nel.
Ezt az életben meg nem magyarázza nekem senki, hogy mi vesz rá lélegző, értelmesnek mondott emberi lényeket arra, hogy FÁRADTSÁGOT nem kímélve termelje a digitális szemetet, azaz az érdemi kérdésre nem válaszolva, a gondolkodás teljes hiányával szinte összefüggéstelenül írjon válaszlevelet...
Engem néhanapján baszogat a főnököm, hogy keveset aktívkodok. Kevés levelet küldök ki, a telefonszámlám is alacsony, ráadásul a napi 8 órából max. 5-öt 6-ot dolgozok meglátása szerint.
Hát istenkém.
Szíves figyelmébe ajánlottam, hogy a napi 12 óra agyatlan kőbányászás helyett próbáljon meg napi 2-3 órát gondolkodni, 1-2 órát mások helyébe beleképzelni magát (=milyen információk birtokában van, aki a levelet kapja? Mire kíváncsi? Egyáltalán tudom a választ a kérdéseire? Ő tudja a választ az enyéimre? Ha nem, akkor kik tudhatják? satöbbi. Alap dolgok), és úgy írjon harmadannyi levelet egy nap mint most.
Surprise, eredményesség.
W84IQ 2007.08.14. 00:58:24
Olyan proli előfizetésed van, ami ~17K HUF kitelkerettel jár. Ha többet telefonálsz ennél egy hónapban, akkor be kell fizetned hó közben a számládat, mert "nem vagy jó rá náluk". Érted már? Nekem az első levélből lejött.
Persze szavazhatsz a lábaddal, kérhetsz nagyobb hitelkeretet, de nem értem miért nem fizeted be előbb azt, amire leszerződtél?
U.I. semmi közöm a Vodafone-hoz. Még csak előfizetőjük sem vagyok.
mikimaus (törölt) 2007.08.14. 15:11:13
Ha alaposan visszaolvastál volna (és most nem magamat kívánom fényezni!), akkor kiderülhetett volna, hogy Vodafone még a saját ÁSZF-ét sem tartotta be, illetve alapvető Ptk-ba ütköző módon járt el, amikor összesen 3 naptári (!) napot biztosított az Általad "hitelkeret"-ként aposztrofált - de Szolgáltató hivatalos álláspontja szerint az Előfizetőket védő (!) és kárenyhítést szolgáló (!) - ún. hóközi befizetéshez.
Ez minden tekintetben jogsértő, még akkor is ha jómagam sem tudtam az NHH Tanácsa jogerős határozatáról, mely alapján (mint az számomra is kiderült már) kiderült, hogy a Hatóság már hónapokkal korábban jogszerűen bizonyítva Szolgáltató jogellenes cselekedetét (magát az ÁSZF pontot használatát) gyakorlatilag törvényen kívül helyezte ezt a módszert.
Életszerűtlen ugyanis egy üzletféltől általánosságban is elvárni, hogy kvázi inkasszó jellegű terhelés felhívásra (!) 3-4 naptári napon belül fizetési kötelezettségét keletkeztetve az elvárt befizetés elmaradása esetében gyakorlatiléag a díjtartozásra vonatkozó korlátozást vezetnek be az Előfizető előfizetésére.
Ráadásul itt Vodafone azt a roppant nevetséges, ugyanakor szomorúen ügyetlen logikát akarta volna elismertetni Hatósággal, hogy EZ az egyirányúsítás NEM AZ a korlátozás, amelyet az Eht. a díjtartozás - mint taxatív módon felsorolt kivételes eset - beállása miatt alkalmazhat, hanem ez az egyirányusítás az ELŐFIZETŐK ÉRDEKÉBEN történik --- mondván az Előfizető POZITÍV diszkriminációban részesül, amiért CSAK a kimenő forgalmát korlátozzák, és nem az egész szolgáltatást szüneteltetik!
Ettől függetlenül követhetetlen és Szolgáltató által de facto akár bizonyíthattalan is lehet az a módszer, illetve az adott esetekben alkamazásának megalapozottsága, amikor mindenféle vetítési alap nélküli (!) 25 %-os további forgalomnövekedés esetén - teljes mértékben függetlenüla hóközi befizetés esetleges teljesülésétől! - az egyirányusítást akkor is meglépik, ha Előfizető egyébként az ilyenkor elvárható módon járna el (Ptk. 4. §. (1) és különösen (4) bekezdések).
Ami Neked az első levélből lejött, az az ÁSZF tartalmi közlése volt - ebből azonban NEM következik egyértelműen, hogy
1. Az ÁSZF maga jogszerű lenne.
2. Az ÁSZF egyértelmű, logikus és koherens lenne.
3. Az ÁSZF szerint jártak volna el.
4. Nem történt az Eht.-n és a hírközlést szabályozó egyéb reneleteken túlmenő jogszabálysértés.
Üdvözöl ismertelenül is tisztelettel:
Maus Róbert (Robi)
hírközlési szakértő,
ágazatjogi referens
mikimaus (törölt) 2007.08.14. 15:37:54
Először is igazán jólestek a pozitív megjegyzések - köszönöm őket szívből!
És ha én is lehetek ilyen "pozitivista", akkor külön kiemelném, hogy élményszámba ment: senkitől egyetlen rossz szót sem hallottam (pl., hogy túl hosszú lenne: ami akár igaz is lehet, bár nézőpont és persze érdeklődési szint kérdése) - ezt külön is köszönöm és méltányolom!
A közben érkezett kommentekhez összefoglaló jelleggel és igyekezve a tömörséget fő célként jegyezni:
1. Annak, hogy egy Előfizető milyen stílusban ír egy Szolgáltatónak panaszlevelet (!), nem lehet hatása az ügy kimenetelére!
Aki ilyet állít, az (sajnos!) épp azokat az ügyfeles kollégákat (ti. aki a szakmában dolgozik az nekem akkor is kolléga, ha mondjuk akár szakmailag nem is egy nyelvet beszélünk...) hülyézi le és tartja inkompetensnek, akiket meglátásom szerint (meg)védeni igyekezett.
2. Az ügyfél stílusára lehet magánvéleménye akármely alkalmazottnak - de ez esetleges hibás döntéseit nem menti és a Szolgáltató felelősségét sem befolyásolja.
Az Előfizetőnek - a kereskedelem több száz éves hagyományai szerint - mindig igaza van, és ezt nem utolsó sorban az Eht. azon intézménye is támogatja, miszerint alapvetően a Szolgáltatónak KELL BIZONYÍTANI az igazát Előfizetővel szemben - ezt hívják bizonyítási tehernek.
3. Ilyen levezetés esetén - azt hiszem - egyértelműnek tűnhet, hogy (jóllehet, kontraproduktívnak tűnhet ha ellenpróbának tesszük ki, de) az erőszakosabb ügyfeleket kell(ene) a legjobban kiszolgálni, mert a csendes szavú előfizető szokott legkevésbé a Hatósághoz fordulni panaszával - bár ebben a tekintetben (bizonyos pontig) magam lehetek az egyik kivétel, amely a szabályt erősíti persze ;-)
4. Az illemtan, etika, kultúra, stilaritás szemszögéből megfogalmazva pedig az itt szereplő Előfizető levelezése nem lépi át szerény megítélésem szerint azt határt sem, melyet néhányan (!) felvetettek.
5. A Szolgáltató elleni cselekvő tartalmú lázításokat, még ha viccelődőek is, azért kell határozottan (mindenki nevében) elutasítanom, mert egyrészt adott esetben (pl. ha valóban kirakat, portál betörése megtörténne), azonnal Btk-s ügy lehet az egész itten komment-sorból, amihez úgy hiszem egyikünk sem adná a valódi nevét belső értékrendje alapján!
6. Felmerült, hogy a levelezésben olyan ember működött közre, aki nem alkalmazottja a Vodafone-nak: ezzel kapcsolatban szeretném felhívni a kommentet megíró figyelmét, hogy még cégen belül (általában is!) kifejezetten bizalmas adatoknak minősülnek az alkalmazottak listái, és így - ha csak nem a Vodafone igazgatósága vagy HR top-menedzsere volt az infó forrása - az ilyen forráokat eleve fenntartással kezelném.
Ehhez képest az úriember (Sági Ervin) nevét én magam korábbról ismerősnek találtam, továbbá - nem titkolva, hogy az ügy megoldásában lehetett némi közvetett szerepem - az ügyben, a levelezésben kintmaradt hivatkozási számok valós eseményekre utaltak.
Őszintén remélem, hogy most sem voltam senkinek a terhére.
Egyébiránt valóban szívesen segítek akár anonim módon jelentkezőknek is (természetesen grátisz), amennyiben érdemleges és a Szolgáltató (bármely hazai Telekom, ISP vagy KTV etc.!) jogsértését vélelmezhető ügyben keresnek meg. Persze időmilliomos nem vagyok és elég sztochasztikus is az időbeosztásom, de ha épp nem érek rá, azt azonnal jelzem, előre is ígérem ;-)
Egyetlen kérésem, hogy csak írásban jelentkezzenek (T-Com tudakozóban e-mail címem megtalálható), mert szóban nekik rosszabb ha végig kell hallgatniuk!
Viccen kívül azonban: így értelmesebb, precízebb és a legoptimálisabb az elintézés.
Mindenkinek tisztelettel és sok szeretettel:
Maus Róbert
hírközlési szakértő,
ágazatjogi referens
dr nmate 2007.08.15. 03:25:01
www.voipcheap.com
Palkovicsné 2007.08.15. 13:43:33