Tékozló Homár

Ezúttal egy BKV-busz hurcolt majdnem maga után valakit

2007.08.17. 09:48 | szily | komment
A villamos után hurcolt táskás néni sztorija után főleg riasztó volt Tea ma reggeli élménye a villamospótló buszon. Míg ott a rádióhallgatás miatt nem hallotta a vezető a vészcsengőt, itt csajozott, aminek egészen durva következménye is lehetett volna. Sztori alant.

T. Homár,

sejtem, hogy a békávés sztorikkal tele a padlás, de engem most először hozott ki a sodromból a téma.

Időpont: 2007. augusztus 17., reggel 8.50 és 8.52 között. Idős hölgy lekecmereg a villamospótló buszról. Félig jut le a szerencsétlen, mert a sofőr egyszerűen becsukja az ajtókat, ezáltal szegény asszony fele a buszon marad. Ha nem kezd el a nép üvöltve odarohanni, esküszöm, a csávó elindul. Így is eltelt egy kis idő, míg felfogta, hogy mi van, s végre kinyitotta az ajtókat. Majd - és ez a csúúúúcs!!!! - becsukta az ajtókat és padlógázzal(!!!) elhajtott. Meg sem fordult a morzsányi agyában, hogy leszálljon, megnézze, eltört-e a nő keze, lába, véres-e a torka, ne adj' isten, elnézést kérjen. (A rohadék.)
Jelzem, hogy egész úton egy ifjú hölggyel társalgott a vezető (ugye beszélgetni tilos menet közben, mert a figyelmet elvonja, ajtó elé állni tilos, mert akadályozza a kilátásban - mindkét feltétel hibátlanul megvalósult).
Egyéb paraméterek (hátha): 2V villamospótló, augusztus 17., reggel 8.50-8.52 között, V. kerület, Havas utcai megálló. A busz: BPO-336.

Nulla felháborodott e-mailt írok százon, de ezt a sztorit elmesélem a BKV-nek is, az fix.

Ezer üdvözlettel:
Tea
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

moderátor 2007.08.17. 09:51:52

Karolát várják a mikrofonhoz!

Jack__Bauer 2007.08.17. 09:54:29

Le kellett volna tépni az ősi román ajtaját és jól fejbeverni egy Batz papuccsal!

báró Csekonics 2007.08.17. 09:55:23

Kiváncsi lennék, ilyenkor BKV mozdul-e valamit (már egy b@szki Géza, legközelebb figyelj már! - on kívül)

Vonatos Flash játék · http://trainhelp.i-host.hu 2007.08.17. 09:57:59

Aki villamospótló buszon utazik a nem lehet sikeres ember...

grafitmacska 2007.08.17. 09:58:28

Debrecenben is történtek régebben ilyesmik, de újabban nagyon figyelnek a sofőrök. és már nem is mennek a nagyon rossz utakon, mint az őrült. Talán a BKV-nak fel kellene hívnia a Hajdú Volánt és megkérdeznie, hogy hogy csinálták...
Karola! megadjam a számot?:))

Helló Leó! 2007.08.17. 10:09:35

Jah...
A Combinon mostanában az lett a divat, hogy a vezető szarik rá, hogy a nép még nem tudott felszállni. Ha az emberek fele-háromnegyede fent van már, simán bezárja a többiek orra előtt az ajtót.

Ti is tapasztaltátok már?

utolsóelőttisenki 2007.08.17. 10:12:14

ez is a kerület polgármesterének köszönhető.
a bkv nem fizet közterülethasználati díjat a megállók után, vagyis a sofőr igyekszik minél kevesebbet álló helyzetben tölteni. még megbüntetné a parkolóőr is.

különben nem odarohanni meg ordibálni kéne, hanem a vészcsengőt, (vészféket, ha van buszon) rendeltetésének megfelelően használni.

Armador 2007.08.17. 10:18:08

A vészcsengővel csak az a baj, h minden második nyugdíjas/részeg/suttyó/stb. azt nézi leszállásjelzőnek és napjában ezerszer nyomják meg. Így vsz nem azt gondolja elsőre a vezető, h vészhelyzet van, hanem hogy na melyik ostoba utasállat tenyerelt rá megint..

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2007.08.17. 10:23:05

Valószínűleg az illető a BKV alvállalotójának a VT-Transman nak az embere volt, így az sem biztos, hogy előkerül. Egyébként nagyon sokat kell azért tenni, hogy a BKV kirúgron egy alkalmazottat. Megkockáztatom, hogy Magyarország egyik legbiztosabb munkahelye

Mr. Proper · http://copypasteblog.blogspot.com/ 2007.08.17. 10:35:34

Elintézhette volna annyival, hogy Süsü mintájára Szabó Gyula a magyar népmesék hangja bemondja a hangszórókból: Kedves utasaink addig éltek, míg meg nem haltak:-)

krtek24 2007.08.17. 10:36:07

Sajnos az általad említett Combinós módszer elengedhetetlen, hogy a villamos valóban tudjon közlekedni, egyátalán el tudjon indulni. Elsősorban ott nem a villamosvezető, hanem a sötét horda szellemiségű utasok a hibásak.

Zsebencik Lopédia 2007.08.17. 10:40:42

kívánom a sofőr jó édesanyjának, nagymamájának, egyéb hozzátartozójának, stb., hogy hasonló szituációban legyen része!

Zsebencik Lopédia 2007.08.17. 10:42:10

továbbköltve: Kedves Utasaink addig éltek, míg nem próbáltak meg leszállni.

eMM2 2007.08.17. 10:49:05

Aki buszra száll az hagyjon fel minden reménnyel.

Hebelebebele 2007.08.17. 10:50:45

Eccer valaki megnyomta a vészcsengőt a 112-esen. Képzeljéééétek el a buszsofőőőr satut nyomott az Erzsébet híd közepén. Majdnem belerongyoltak hátulról.
Buszvezető meg unott hangon:
-Valaki megnyomta a vészjelzőt. A leszálláshoz az alatta lévőt kéretik használni.

Természetesen 3 néni hasalt el a buszon. =DD
Szeretem a vicces sofőröket.

Mária 2007.08.17. 10:51:05

Boldogan éltek, míg le nem szálltak.

Nem semmi. :-/

dr. trafik nomac 2007.08.17. 10:52:25

Veszcsengo ugyileg megjegyeznem, hogy nem biztos, hogy az utas hordaval van a baj, allitolag az IQ-m eleri a 100-at, de sokszor nem egyertelmu nekem sem melyiket kell nyomni, mert van ahol a leszallasjelzo is piros, vagy a veszjelzo nem az, es 5 centire rakjak egymastol, vagy veletlenszeruen szetszorva...

Rák Attantam 2007.08.17. 10:52:41

Majd jön pár nap múlva a poszt, hogy a BKV beperelte rágalmazásért a nénit, mert nem is a fele szorult a buszba, hanem csak a negyede.

Tunguska 2007.08.17. 10:55:40

Aki BKV buszvezetővel pasizik, az nem sikeres nő.

Pumatex 2007.08.17. 10:56:29

A Nyugatinál igen sok ember próbál helyet cserélni - egy csomó ember leszáll(na), egy csomó meg felszáll(na) a villamosra. Nem sok sikerrel, mert a kedves villamosvezető urak és hölgyek igyekeznek őket ebben meggátolni. Pl. beáll a megállóba és még az emberek fele sem szállt le, de már csönget.
Rám héthónapos terhesen csukta majdnem az ajtót - én se mondd, hogy nem vagyok sikeres, hogy villamoson utazom. Akkor és ott muszáj volt. Sajnos.
Vajon mit szólt volna a kedves vezető úr/hölgy, ha az ő lányára/feleségére csukták volna az ajtót???

Mike36 2007.08.17. 11:05:29

nektek mennyi bajotok van
úgy csináltok, mintha ez nem lenne mindennapos évtizedek óta
ennyire nem tudtok alkalmazkodni a környezetetekhez?

Rák Attantam 2007.08.17. 11:12:57

Egyébként rége erre (is) volt a kalauz: leste, hogy mindenki le/felszállt-e, és ha igen, akkor ENGEDÉLYEZTE a vezetőnek az ajtók zárását és az elindulást.

Most is lehetne ilyet önkéntes alapon szervezni: két leszálló ember kell hozzá. Az egyik széttárt kezekkel integetve odaáll a busz/villamos elé, a másik lesi, hogy befejeződött-e a le/felszállás. Ha minden oké, akkor mindketten elmennek a jármű útjából és béke meg bódottág!
Van egyemberes verzió is: az első felszálló egy stukkert nyom a vezető fejéhez. Ha vége az utascserének, akkor leereszti a stukit és mehet.
Mondjuk a legegyszerűbb az lenne, ha a BKV nem önjelölt rallye-versenyzőket venne fel járművezetőknek.

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2007.08.17. 11:15:43

Hello leo: én többször tapasztalom a Combino-n utazva, hogy nemcsak felszállni nem tud mindenki, de a leszállni szándékozók egy része is a villamoson marad amikor már csukódnak is az ajtók.

Lacaca 2007.08.17. 11:17:48

Pumatex!

A 4-6-os más lapra tartozik. Ha megnézed csúcsidőben minden szabad jelzésen áthalad egy villamos. Ha csak 1 is beragad, toródni kezdenek. Azért ott kell az emberi hülyeség is egy ilyen esethez. Arra gondolok, hogy sok gyökér az ajtóban áll meg akkor is, ha nem a következő megállónál száll le, ezzel akadályozva azt, aki leszállna, de nem jut el az ajtóig, más része meg akkor jön rá, hogy le akar szállni, amikor már áll a villamos, persze belül ül/áll. Mire ezek leszállnak, elfogy a rendelkezésre álló idő, és még senki nem szállt fel. Szerinted hány lámpacikluson keresztül állna bent a villamos, ha a vezető kivárná, amíg senki nincs az ajtóban? Főleg a Nyugatinál.

Anubisz (törölt) 2007.08.17. 11:22:18

A Nyugatinál mindennaposak a "fele utas még kint, a másik fele bent, de már csukom az ajtót" műsor... Főleg csúcsidőben.. Már írtam a múltkor egy mozgsássérült, kerekes székkel feljutni próbáló úr orra előtt bezárt villamosajtóról...

Krtek: bocsi, de sötét szellemiségről itt Te tanuskodtál a hülyeségeddel...

2007.08.17. 11:22:44

Egyszer utaztam valamelyik villamoson és károgott a vészcsengő (ez matuzsálem villamos volt). Sofőr meg beszólt a hangosba, hogy kéretik nem nyomkodni a vészcsengőt...

toxikus 2007.08.17. 11:26:20

mé van az,h otthon kecsón is minndig fiatal(kis)lányok trécselnek a sofőrökkel???

KopaszMercis 2007.08.17. 11:26:42

batz papucsban volt a no?

báró Csekonics 2007.08.17. 11:29:04

Drasztikus megoldás:
- régi villamosok módjára ajtót leszerelni (letépni)
- villamost páternoszter-szerűen üzemeltetni: megállóban nem áll meg, csak lassan halad, aki akar, fel-le ugrik

Egyből javulna a budapestiek kondija is...

Na jó ez persze csak vicc...

nonok 2007.08.17. 11:31:45

Engem először is az érdekelne, hogy a Homárfaktor a szerkesztők szerint miért 1-es?!
Azt még csak érteném, ha valamelyik homáros rokoncsávó békávés sofőr, és ugye az ő érdeke fontosabb, mint a sok hülye polgáré.
Vagy a „jó öreg” kádári szemlélet terjeng a szerkesztőségben, miszerint a nagyméretű cuclista járművek állami sofőrjeinek még a fingása is előbbre való, mint az alattvalók lelke.
Ez a szemlélet tisztán kivehető a cuclista múltú rendőrök hozzáállásában, amikor pl. egyikük az Örs vezér téren azt szánta döntő érvnek a „szabálytalankodásom” végső bizonyítékául, hogy a „BKV-sofőr is rám dudált”. Ami egyébként már tényleg szabálytalan volt, de az ugye egy magasan ülő, cuclista sofőrtől nem bűn, sőt zsinórmérték egy rendőr előtt.
Nos a konkrét esetre visszatérve: íme, itt az eredménye, hogy a Lehel úti emberölés után a tettes villamosvezető jogosítványát bevonták. Az ám! Annyira büntették, mintha egy szürke alattvaló meginna egy üveg sört, beülne vezetni – de semmi kárt nem okozna. De ez utóbbi nem embert öl a szabálytalankodásával, mer' az nem volna olyan nagy gond. Viszont, hogy a magasságos hatóság tekintélyét meg meri sérteni, nos, az igen, az már retorzió után kiált.
Mint a két napja, a miskolci villamoson jegy nélkül utazó, aki ráütött – állítólag !- az ellenőrre. Őt 3 év börtönnel fenyegetik, ugye. Amihez hasonló fenyegetés el sem hangzott az emberölő villamosvezető kapcsán.
Csodálatos állapotok. Kellemes ország. Jönnek is a befektetők. De főleg mennek.

kukacka 2007.08.17. 11:33:02

Az azért bíztató, hogy az ajtók szélén "utasvédő" gumiszalagok vannak fűrészfogas kések helyett.

maccar 2007.08.17. 11:35:28

a bkv akkor lenne sikeres, ha mondjuk egy ősi román vállakozó felvásrolná, mint gé robi.

randomuser1 2007.08.17. 11:36:32

Tény, az ajtóban céltalanul álldogálni meg ősi magyar szokás(sajnos)

LouiS 2007.08.17. 11:37:14

Már látom a BKV sabonszöveget: megkérdeztük a szóban forgó sofőrt, hogy történt-e valami, és megállapításra került (sic!), hogy nem.

A néni biztosan nem fog panaszt tenni, úgyhogy ez az ügy is megy a süllyesztőbe.

Vészjelző: mikor jönnek már rá arra, hogy egy felhajtható védőizéval megelőzhető lenne a téves vészjelzés? Ja, hogy azt meg letörnék? Welcome to Hungary :(

Bettyno 2007.08.17. 11:37:44

A BKVs alkalmazottak alapból azt hiszik, hogy jáccódásból nyomod a vészcsengőt.
Többször megtörtént velem (nem vagyok sikeres ember asszem), hogy nem nyílt ki annak a kocsinak az ajtaja a metrón, amiben tartózkodtam, amikor beért az állomásra. Már rutinosan nyomom a vészcsengőt, de eddig még eccer sem fordult velem elő, hogy a T. metróvezető bácsi (néni) normálisnak mondható hangnemben szólt bele a készülékbe. Idézem: Mi van má? Mi van? Valami probléma van!? Ne nyomja a csengőt!
Eddig még mindig kiszabadultam, remélem ezután is így lesz.

hiperbola · http://ujlakas.freeblog.hu/ 2007.08.17. 11:38:36

Combino: Végtelen ideig állna bent - mindig állnak az ajtóban:)

nonok 2007.08.17. 11:40:30

Engem először is az érdekelne, hogy a Homárfaktor a szerkesztők szerint miért 1-es?!
Azt még csak érteném, ha valamelyik homáros rokoncsávó békávés sofőr, és ugye az ő érdeke fontosabb, mint a sok hülye polgáré.
Vagy a „jó öreg” kádári szemlélet terjeng a szerkesztőségben, miszerint a nagyméretű cuclista járművek állami sofőrjeinek még a f.ingása is előbbre való, mint az alattvalók lelke.
Ez a szemlélet tisztán kivehető a cuclista múltú rendőrök hozzáállásában, amikor pl. egyikük az Örs vezér téren azt szánta döntő érvnek a „szabálytalankodásom” végső bizonyítékául, hogy a „BKV-sofőr is rám dudált”. Ami egyébként már tényleg szabálytalan volt, de az ugye egy magasan ülő, cuclista sofőrtől nem bűn, sőt zsinórmérték egy rendőr előtt.
Nos a konkrét esetre visszatérve: íme, itt az eredménye, hogy a Lehel úti emberölés után a tettes villamosvezető jogosítványát bevonták. Az ám! Annyira büntették, mintha egy szürke alattvaló meginna egy üveg sört, beülne vezetni – de semmi kárt nem okozna. De ez utóbbi nem embert öl a szabálytalankodásával, mer' az nem volna olyan nagy gond. Viszont, hogy a magasságos hatóság tekintélyét meg meri sérteni, nos, az igen, az már retorzió után kiált.
Mint a két napja, a miskolci villamoson jegy nélkül utazó, aki ráütött – állítólag !- az ellenőrre. Őt 3 év börtönnel fenyegetik ugye. Amihez hasonló fenyegetés el sem hangzott az emberölő villamosvezető kapcsán.
Csodálatos állapotok. Kellemes ország. Jönnek is a befektetők. De főleg mennek.

nonok 2007.08.17. 11:42:16

Bocs, hogy újra küldtem, azt hittem, a "fingása" miatt nem jelent meg.

dred bíró 2007.08.17. 11:42:41

"Aki villamospótló buszon utazik a nem lehet sikeres ember... "

Nem helyes! Aki (villamos pótló) buszt vezet, főleg BKV-sat, sikeres ember nem lehet. Esetleg ha ezt batz papucsban teszi, akkor talán. De ha a fiatal hölgy, akinek udvarol netalántán Palkovicsné, akkor főleg. És ha még laptopot is nyert...

Pumatex 2007.08.17. 11:43:37

Lacaca 2007.08.17. 11:17:48

Igen, sokszor állnak az ajtóban, és is utálom, de ez esetben nem állt ott senki, illetve aki ott állt, az is arra várt, hogy leszállhasson.
Az meg, hogy hány lámpacikluson át áll bent egy villamos, ne az én bajom legyen, ha le akarok szállni. Ez egy szolgáltatás, munka, feladat, meg kell oldania. Én kifizettem a jegyet, avagy annál a megállónál szállok le, amelyiknél akarok. Sajnálom, hogy sok a villamos - egyébként annyira azért nem is - de ez legyen az ő gondjuk. Ezért van ennyi pénzük, ezért kapják a fizetésük, stb. :D
Ha Te kapsz egy feladatot akár mástól, akár az "élettől", az a reflex, hogy a körülményekre fogod, hogy nem megy és meg sem próbálod, ugye? Dehogynem, sőt, lehetőleg minél hatékonyabban, ugye? Na, ezt kéne még tanulgatniuk a BKV-soknak egy kicsikét.

The AVE 2007.08.17. 11:44:38

Konkrétan a 4-6-os villamosnál nem sokat szaroznak a sofőrök, mert 2 perc múlva úgyis jön a következő. Ha nem kezdi el becsukni a forgalmasabb helyeken, akkor folyamatosan szállnának fel ott az utasok, az sem megoldás.

kovácspéterke 2007.08.17. 11:46:43

Hazug, az ember először ordibál, nem? Vészreakció vagy mi. És gyorsabb is, mint a vészcsengőt nyomni, amire meg azt hiszi a sofőr, hogy valaki eltévesztette a leszállásjelzőt.

The AVE 2007.08.17. 11:48:30

A cikkben említett eset viszont felháborító. Az utasok is jól csinálták, az ilyen nem biztos, h komolyan vette volna a vészjelzőt.
A vezetőfülkénél csajozás tipikus jelenség, ha más áll oda annak meg leüvöltik a haját.

Pumatex 2007.08.17. 11:48:45

The AVE 2007.08.17. 11:44:38
Konkrétan a 4-6-os villamosnál nem sokat szaroznak a sofőrök, mert 2 perc múlva úgyis jön a következő. Ha nem kezdi el becsukni a forgalmasabb helyeken, akkor folyamatosan szállnának fel ott az utasok, az sem megoldás.
---

AVE: ÉS A LESZÁLLÓK?? Úgy érted,hogy szálljak le a következőről??? :D:D:D

kovácspéterke 2007.08.17. 11:58:24

Shania, gratulálok, biztos tehet róla a söfőr anyukája meg a nagymamája...

cisalpino 72 2007.08.17. 12:03:24

Kedves "Helló Leó!" és a Többiek!

Egyszer próbáld meg kifigyelni a megállóból induló vollamos és az elötte lévő közlekedésilámpa közti összefüggést!

Pld. Oktogonnál a Blaha felé.
Rendszeresen az történik, hogy a sok birka utas visszatartja az ajtócsukást, annak ellenére, hogy a jármű már régóta áll a megállóban és indulni szeretne. A rajta lévő százakkal egyetembe.
Éppen tegnap elött egy futni tudó (de valszeg később magának ülőhelyet követelő) idős hölgy akasztotta ki a botjával a záródó ajtót, ezzel veszteglésre kényszerítve a járművet, mivel a jelzőlámpa visszaváltott tilosra. Pedig a következő villamos már a megálló elött várt. A hölgy és még egy két ember nyert 1,5 percet, a többi utazó ugyan ennyit vesztett. A villamosvezetők úgy csukják a jármű ajtajait, hogy amint zöldre vált a jelzőlámpa indulhassanak. Különben egy lámpaváltást ottragadnak a megállóban. Na de akkor újra ki kell nyitni az ajtókat és újabb "idős -botos sietős hölgyek" jönnek.

Na most akkor mi legyen szerinted?

Mint utas (és nem BKV-s), soxor nem értem, hogy miért ennyire elterjedt sport a BKV-t fikázni? A járatsűrűség igen nagy. A lefedettségről ne is beszéljünk. Az éjaszakai hálózat egy külföldi nagyvárosban sincs ilyen jó. Az igaz, hogy sok paraszt dolgozik ennél a cégnél is, mint minden nagyvállalatnál, de általánosságban véve ez már kötözködés ami nálunk folyik.

Gn · http://www.google.co.hu 2007.08.17. 12:07:46

Pumatex: ne szerencsetlenkedjel mar! tudod hol akarsz leszallni, a megallo elott odanavigalsz az ajtohoz. max 5 masodperc alatt leszallsz, igy meg marad a felszalloknak 25 masodperce. es megy is tovabb a villamos...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2007.08.17. 12:11:40

pár észrevétel...

- tudomásom szerint a 2esen nem a transman szolgáltat, az a 20 éves pécsi buszokkal viszi a népet a 47-49 pótlóban, rommá tört buszokkal :D
- a 2Vn régi 260as ikarusok vannak, annak a tetején van a vészcsengő, nem a kapaszkodón (ha csak fel nem újították és átszerelték), csak hogy a 100as IQval rendelkezők is megtudják különböztetni :D
- 5 sofőrből 2 telefonál, a másik 3 a zenéthallgat ezerrel, illetve a kettő kombinációja
- BKVfigyelőnek: BKV mint biztos munkahely? hadd közöljem, hogy 1000esével rúgják ki a népet kültségcsökkentés címszó alatt! hetek óta ettől zeng a sajtó! ennyit az általad biztosnak mondott munkahelyről :o) jah és ma délig nem tudtak megegyezni a szakszervezetek a bérfejlesztésről! tehát bért majd emelnek és ezért kirúgnak még másik 1500 embert, hogy ki tudják az emelést gazdálkodni :o)

Pumatex 2007.08.17. 12:12:13

Gn · www.google.co.hu 2007.08.17. 12:07:46

Kedves Gn!

1. Nem szerencsétlenkedek. :D
2. Nem vetted észre a sok-sok szkájlit a mondat végén??? Nyugi, laza lélektartás, a humort is észre lehet venni néha... :D:D:D
3. Próbálj meg atom méretű hassal a két ajtó közötti mértani középpontból mozgó villamoson odaoldalazni az ajtóhoz. :D
Nem fog menni...

Verbalis Inkontinencia 2007.08.17. 12:27:28

A 4-6-osról sztem is kaland a leszállás. Ezeknél a szuper új kombínóknál ha a közepére keveredem, igencsak messze kerülök az ajtóktól. És a délutáni csúcsban bizony kihívás leszállni...nem is mindig sikerül, hacsak nem a blaháig megyek (időnként kénytelen is vagyok, hiába terveztem be a Wesselényit... :-/)

Palkovicsné 2007.08.17. 12:31:46

Áhoj!

1-es villamos, pár éve, villamosvezető dumál a másik villamosvezetővel (a szolgálaton kívülivel), hogy milyen baleset volt előző nap a vonalon... valami kollégájuk elnyomott egy csókát... az éppen szolgálatban lévő vezető hozzáfűznivalója: - hát én sem fékeztem volna, minek lép ki a villamos elé...

Szóval villamos elé ne lépjetek véletlen se... mert még rá is gyorsít... nehogy má ne gázoljon halálra... még lenézik majd az ikúbajnok kollégák...

csocsi!

nyereménylaptop?

Verbalis Inkontinencia 2007.08.17. 12:32:41

Szval én zsigerből útálom a kombínókat, mosolyaghat a képembe a pokémon arcával. És visszasírom a régi 4-6-osokat. Hiába hosszú, ugyanolyan zsúfolt, mint a régi anno. Amiről mindig sikerült leszállni, és nagy nyitható ablakok is voltak, amiken ún. levegő is áramlott az utastérbe. Szakadjon meg, aki a kombínókat választotta.

Fanyuvo 2007.08.17. 12:35:01

Koran van meg, de eskuszom nem ertem mit akar a modat eleje jelenteni:
"Nulla felháborodott e-mailt írok százon,"
Mert arra, hogy nem igazan szokott panasz levelet irni, ezt a megfogalmazast meg nem hallottam.

Krasznojarszk 2007.08.17. 12:47:57

Én már nem tömegközlekedem, de azért egyet tudok érezni a 4-6 villamosról leszálni nem tudókkal (már ha van ilyen,) de azokkal nem akik a gyalogos piros jelzésen a dudáló autókon még felháborodni is képes emberekkel nem akik számára a 58m-el hátrébb érkező következő egység nem alternatíva. Kicsit sajnálom is ezeket az embereket mert még mindíg elhiszik hogy én majd megállok és elengedem Őket. Lehet elütök egyszer egyett de addig azért pár gyalogot remélem meg tudok tanítani a normális közlekedésre, még akkor is ha Magyarisztánban a megvetendó, szemét sznob autót vezetőnek soha nem lehet igaza a kisnyugger cehheressel vagy a biciklis futárral szemben (ilye a magyar jog)... Most lehet engem utálni, de pár év tömegközlekedés alatt, én annó tudtam várni a következő buszra, metróra vagy villamosra...

Zsebencik Lopédia 2007.08.17. 12:57:34

akárki: ősi magyar szokás: szemet szemért, fogat fogért...és elsősorban nem azért, mert odacsukta, hanem mert nem állt meg és nem kérdezte meg, hogy nincs-e baj...:(

Webkígyó 2007.08.17. 13:00:14

Hobbi-villamosvezetőként jót mulatok itt. Van akinek az a baja, hogy satuval állunk meg, amikor vészcsengőt nyomnak, van aki szerint még akkor sem... Meg aki szerint poénból zárjuk az ajtót akkor és ott...

Hát az biztos, hogy aki tilosban fut át a Móriczon, miközben a szembejövő villamos vészfékkel áll meg... No, azt én is megpróbálom lent tartani.

Sikeres ember? Aki 50 éves villamost vezethet kedvtelésből, az tuti az!

komar 2007.08.17. 13:08:30

Lacaca: (meg úgy általában):
faxnak kellett ilyen buzihosszú villamos!

én is álltam má az Üllőin néhány lámpaváltást, amikor az Albino keresztbeállt rajta a Ferenc krt-i kereszteződésnél. se előre, se hátra, se kikerül.

bugger · http://buggersbugging.blogspot.com/ 2007.08.17. 13:10:20

Ez nem első, senem egyedi eset. Anno pár éve a 19-es buszon volt, hogy egy BABAKOCSIS NŐT csukott oda a barom, aztán amikor szóltak, persze, leengedte, de neki állt feljebb" ("miért nem volt gyorsabb")

Szalu · http://gameover-online.hu 2007.08.17. 13:21:30

Én a 2Vn szerettem volna bemenni a munkahelyemre, de hatalmas sugóba került a busz az első 2 megálló között és 51 perc volt mire odaért az első megállójához. Mondanom sem kell, hogy 1000 fok volt a buszon és az öregasszonyok már majdnem elájultak, szinte mindenki rosszul volt, de a vezető ugye szabály szerűen nem nyithatja ki az ajót, ha nem megállóban van. Nos ilyankor most mi van? Mindenki haljon meg a buszon???? Eról nem is beszélve, hogy oltári büdös izzadtságszag uralkodott.

Még annyit, hogy a vidéki volánbuszokon folyton fiatal csajok beszélgetik végig az utat a sofőrökkel.
Történt velem, hogy Maglódra mentem le és egy fiatal, olyan 2 év körüli sofőr volt. Mondom neki, hogy 1 teljes árú jegyet kérnék. Nem értette, nézett rám, hogy most akkor mi lesz? Egy haverommal voltam meg a bnőmmel. A haver külön fizetett volna, de a sofőr mondta, hogy nem adogat vissza, fizessünk egybe. Szerintem nehezére esett a matek vagy nem tudom. De az utat végül 2 16 éves ribivel beszélgette végig...... Nesze értelmes sofőrök

Maestro 2007.08.17. 13:21:45

lehet hogy oltári a járatsűrűség, meg nagyon fasza a bkv, és MÉGIS, egész februárban az orrom előtt ment el a 4-6os, és nem 2, hanem 6 perc múlva jött a következő, aminek két eredménye volt. Az egyik, hogy mindenki rohadt ideges lett, a másik meg, hogy annyi ember gyűlt össze, hogy a peronon is alig lehetett közlekedni.

az éjszakaikkal meg csak annyi baj van, hogy hajlamosak rá, hogy leszarják a menetrendet, és rendszeresen előfordul, hogy a papíron stimmelő buszcsatlakozásokból az lesz, hogy az egyikből látom a másikat, ahogy éppen kigurul a megállóból.

amúgy meg nem értem mi a baj a bkv-val, ingyen szauna, és életre nevelés a fő programjuk, havi sokezerért. Inkább meg kéne hogy köszönjük nekik nemdebár?

kicsit cinikus komment, de ma felqrták az agyam a kékek...

papírrepülő 2007.08.17. 13:39:24

az nem jutott senkinek az eszébe hogy azért állnak az ajtók előtt emberek, ha nem is a következőnél szállnak le, hogy ne keveredjenek ilyen helyzetbe hogy aztán becsukja előttük az ajtót?!

z 2007.08.17. 13:44:49

voltam londonban párszor, hosszabb időre is, és azt tapasztaltam, hogy a bkv jobban használható, mert kevésbé zsúfolt és nagyobb a járatsűrűség, ámde valahogy ott megoldották, hogy ne faszparasztként viselkedjenek a dolgozóik az utasokkal

soha nem találkoztam olyannal, hogy még neki állt volna feljebb, a jegyrendszer is bonyolultabb (meg kapus, meg minden), mégis ha gond volt jeggyel, bérlettel, akkor az üveg mögött üldögélők 2 perc alatt megoldották a porblémát, sőt, a legutolsó biztonsági őr is kente-vágta mihez merre kell menni, ha az ember esetleg elhagyta volna a metrótérképet, amit ingyen osztogatnak (nálunk meg aki nem idevalósi, nézegesse a térképet a falon, ha van)

szóval nem is lenne semmi baj a bkv-val, csak ne dolgozna ott ennyi rosszindulatú félbolond
a járatsűrűségre meg senki nem panaszkodott

Manyizga (törölt) 2007.08.17. 13:52:12

Én már vettem a Hervis-ben hordozható/összecsukható/alumínium rollert. Gyorsabb, mint a BKV. 2-3km-es távolságig tuti. :)

www.cityblitz.eu/cityblitz.html#

d3vnull 2007.08.17. 13:52:42

Az, hogy a vészcsengő mennyire hasznos kiderült a legutóbbi esetből, mikor az idős nénit zúzta halálra a villamos. Ott ugyanis minden utas mint az állat nyomta a vészcsengőt, de a sofőr zenét hallgatott. Úgyhogy marhára nem csoda, hogy odamegyek/odaüvöltök ha baj van inkább.

The AVE 2007.08.17. 13:58:11

Pumatex! Nyilván nem a leszállókra gondlotam, de nem is miattuk van a probléma. Amúgy nekem még sose sikerült tömeg miatt fentmaradnom egy járművön, de el tudom képzelni, h vkivel ez megesik az életében 1-2-szer, de biztos nem sokszor. És ha ugye megesik, akkor meg a következőnél felszállunk az ellenirányúra és visszamegyünk oda, ahol le akartunk szállni. Ez a 4-6-os villamosnál 5 perces művelet, ki lehet bírni 1-2 alkalommal az életben.

maccar 2007.08.17. 14:08:13

Tény, hogy a Combinok megvásárlása teljes légkondi nélkül, elbaltázott ötlet volt. Azt az embert, aki megkapta a magas jutalmat azért, mert megspórolta a légkondit a cégnek, amelyet majd dupla költséggel utólagosan fognak beszereltetni, szóval annak a fickónak kellene letépni az ajtaját és a lábáról a batz papucsát! Hát nem kis kárt okozott eddig, és gondolom még mindig ott ül a bőrfoteljében, vagy a Mercedes autójában...

nybea 2007.08.17. 14:16:20

Egy nagy probléma van csak a tömegközlekedéssel: alkalmazkodnunk kell másokhoz. A sofőröknek az utasokhoz, megpróbálni nem kinyírni egyet sem, az utasoknak pedig a tömegközlekedés üzemeltetőihez, alkalmazottakhoz, többi utashoz, aki éppen bunkó módon az ajtóban áll, amikor emberünk leszállni szeretne minden fennakadás nélkül. Nehéz az élet...
A tökéletes megoldás talán az lenne, ha mindenki háza előtt ott állna egy saját villamos, bkv busz saját söfőrrel, aki megállás, fennakadás nélkül juttatná el a célállomásra, nem kellene futni, várni, tolakodni, veszekedni, fennakadni, meghallni, mások izzadságszagát érezni.
Hajrá!

Király Rák · http://konzervatorium.blog.hu 2007.08.17. 14:18:20

Vajon mikor jelentik fel Teát rágalmazásért?

sompetike 2007.08.17. 14:20:35

mennjél árulkodni te szerencsétlen.de azért megkéne hallgatni a másik felet.ezt tudtok,mindent azzonal felirtok,megjegyeztek,s azzonal rohani otthon meg jot röhögöni,kivánom,hogy ez legyen a legnagyobb öröm az életedbe...

GatyaPityu 2007.08.17. 14:33:38

...És EZEK akarnak sztrájkolni magasabb bérekért!! Inkább nem mondok semmit, annyi bennem az indulat, úgyis csak kimoderálnák. :-/

GatyaPityu 2007.08.17. 14:34:58

...És EZEK akarnak szrájkolni magasabb bérekért!! Inkább nem is mondok semmit, úgyis csak ki lennék monderálva. :-/

Chavo 2007.08.17. 14:35:25

Pontos adatokat sajna nem tudok, de (1-2 éve) történt egy buszbaleset, amikor a sofőr valakivel beszélgetett vezetés közben. Én úgy vettem ki, hogy akkor semmi köze nem volt ennek a balesethez, de mégis a sofőr volt a hunyó a baleset miatt.
Akkor ezt nagyon ki is hangsúlyozták a hiradóban, hogy a sofőr figyelmét semmivel sem szabad elvonni a vezetéstől.
Ilyeneket naponta lehet tapasztalni azóta is. Szerintem mindenki látott már kiscsajokat, jó haverokat kokettálni a vezetővel.
Ez ezentúl tilos lesz, mint a zenehallgatás is, sőt a stb is.
(Sőt minket utasokat fognak felkérni, hogy legyünk besúgók.)
Van valaki azt gondolja, hogy ez nagyon szigorú?
Mi is dolgozunk, nekünk is sok dolog meg vagyon tiltva.
Mit gondoltok? Telefonos ügyintéző hallgathat-e rádiót?
Van-e olyan munkahely, ahol megengedett, hogy a csajod, a barátod bejöjjön és végig trécseld vele a napot? Még akkor is, ha ez mellett simán el tudod látni a munkád?
Talán elég genya vagyok, de ha a lekvárgyár telefonközpontosa nem vesz észre egy hívást, attól még nem hal meg senki.

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.08.17. 14:38:44

The AVE: "Ez a 4-6-os villamosnál 5 perces művelet, ki lehet bírni 1-2 alkalommal az életben."

Ezt a mókát próbáld meg egyszer úgy, hogy egy babakocsiban magad előtt tőlsz egy 10kg tömeggel bíró, a hőségtől már üvöltő kisgyereket, és magad elő kötsz egyébként egy méretes görögdinnyét. Csak, hogy szimuláld a helyzetet, amit 1-2 alkalommal mondjuk egy várandós kismamának ajánlgatsz.
Esetleg képzeld azt, hogy 65 éves, csontritkulásos bácsi vagy, akinek két feleslegesen megtett lépés is fáj, nemhogy két fölösleges villamosmegálló.

Nemcsak te létezel a világon.

Professzor A 2007.08.17. 14:40:25

Szerintem vamzerkodni ősi román szokás! TEA neked se volt gyerekszobád...ha nyugger nem tötyörgött volna le ért volna időben a citrompótlóról...ZERO TOLARENCIA!...csak az nem hibázik aki nem csinálsemmit...Tea te rá érős munkanélküli vagy? Vagy a tökéletes ember?! Szóval az vesse az első követ aki még nem hibázott...nem történt semmi végül mert szólt a közönség a pilótának...az lett volna a parasztság ha nem szól...Jah és igaz hogy fél 8kor vagy mikor történ de az a ember 3kor kelt a paraszt seggetek ért, mert büdös a gyaloglás, vagy a biciglizés. ÉN MOST SOFŐR MELLÉ ÁLOK!!! UTÁLJATOK!

Fedup Sári 2007.08.17. 14:43:37

Olyan jó 20 évvel ezelőtt a hűvösvölgyi végállomáson szálltam fel a villamosra babakocsival, és a vezető ránkcsukta az ajtót. A vészcsengő hatására állt meg. A gyerek persze a kocsiban volt. Szerencsére még akkor is, amikor megállt a villamos.

Professzor A 2007.08.17. 14:45:10

Akkor szebben: Vamzerkodni ősi román szokás...Remélem te is kerülsz egyszer trébe és lesz egy iylen hős mint te és felnyom. Az nem hibázik csak aki nem csinál semmit...NYUGGER is szedhette volna csülkeit...hogy le érjen a buszról időben és ne 5percig keljen állni egy megállóban. Ha nem szólt volna anagy érdemű és csak nézték volna hogy öreglány kicsúszik a buszból na az tré lett volna de nem történt semmi Tea! Tevoiltál a tipikus árulkodós kis hülye az ovodában mi?
A söfőr meg 3 kor kelt és 4 óra óta keringett a busszal...lehet rosz paszban volt...amúgy meg bizutos nagyon izgi ott ülni 8órán keresztül...és beszélgesen csak meg értem.

paola 2007.08.17. 14:45:30

gratulálok úgy a beküldőnek, mint a homárnak a fenti post megírásáért, megszerkesztéséért és publikálásáért mindössze egy órával az incidens után. hiába, rohanó világunk igényeit stb.

figyeljcsak 2007.08.17. 14:45:50

érdemes beírni a BKV-nak, a honlapján van rá lehetőség, és válaszolnak rá korrekten.Kivizsgálják és ha-várhatóan- mást mond a sofőr akkor is behivatják és figyelmeztetik.
tehát érdemes.

Chavo 2007.08.17. 14:51:39

Professzor A!
Igen! Valóban utálunk!
Abban igazad van, hogy paraszt büdös seggünk van, amivel telekoszoljuk a buszt. Te biztos nem is ülsz le oda utánunk. :)
Nem igazán érdekel minket, hogy ki mikor kel a munkájához.
Hallottad már, hogy a pék ilyen hangnemben szól be, amikor a büdös pofádba való kiflit süti éjszaka? Vagy az újságos, aki fél négykor toporog és várja az újságodat, hogy végre kikézbesíthesse neked?
Hisz szükséged van rá. A kerti budiban épp elfogyott a wc-papir.

jesszumpepi (törölt) 2007.08.17. 14:54:21

Krasznojarszk 2007.08.17. 12:47:57


Te úgy vezetsz,mintha sakkoznál:egy paraszt,egy futó.

jesszumpepi (törölt) 2007.08.17. 14:57:33

Professzor A 2007.08.17. 14:40:25


Te nagyeszű sündisznócska!
Ha mindenki gyalogolna,meg biciklizne,a sofőröknek nem lenne munkahelyük,oszt gyalog vagy biciklin mehetnének munkát keresni.

The AVE 2007.08.17. 14:58:27

Herodes! Nem mondtam, h könnyű a tömegben, de igenis le lehet szállni arról a villamosról, csak időben el kell kezdeni. Ha meg nem állnak arrébb az emberek (ez már nem a BKV hibája), akkor szólni kell nekik. Ha meg lassabban menne a villamos, mert minden utast megvár, akkor meg az lenne a baj. Gondoljunk aba is bele, h mi az, ami megvalósítható, és ne dobálózzunk olyan frázisokkal, h ők szolgáltatnak, oldják meg.
Persze továbbra is offtopic vagyok, nem az említett elítélendő esetről, hanem a 4-6-os villamosról beszélek.

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.08.17. 15:01:39

ProfesszorA, nem igaz, hogy csak az nem hibázik, aki nem csinál semmit. Igenis vannak olyan tevékenységek, amiket hibamentesen kell végezni, az én olvasatomban pl. a buszsofőré ilyen.
És még száz példát tudnék mondani. Mondjuk kiváncsi lennék, mennyire lennél toleráns egy fáradt műszaki minőségellenőrrel, ha egy nap leszakadna alattad egy lift.
Vagy mondjuk operáltasd meg a vakbeled egy fáradt orvossal, vagy asszisztáltass neki egy éppen fáradt nővérrel, aki a kezébe nyom a doktornak egy nem steril szerszámot, amivel a hasadban turkászik.
Vagy nyilatkozz mondjuk épp erről az ominózus ügyről, és képzeld azt, hogy nem egy ismeretlen nénivel történt, hanem mondjuk édesanyáddal.
Összefoglalva: azt hiszem, te egy faszakalap vagy :)

Chavo 2007.08.17. 15:04:24

The AVE!
Köztünk élnek még hála Isten a szüleink és a nagyszüleink. Ők már nem úgy mozognak, mint mi, vagy ahogy mozogtak 20, vagy akár 5 évvel ezelőtt.
Akkor ők már ne is utazzanak, ne közlekedjenek?
Mert ők sokkal lassabban közlekednek.
Te átrobogsz, amikor zöldre vált a gyalogosoknál a lámpa, de ők a körútat csak két lámpaváltással szelik át.
NE LÉGY SZIGORÚ hozzájuk!

nybea 2007.08.17. 15:05:52

A tömegközlekedés egyébként sohasem lehet mindenkinek tökéletes. Jelenleg Londonban élek, elég sok különbséget tapasztaltam a budapesti és az itteni közlekedési hálózat között. Vannak dolgok, amelyek sokkal jobban működnek: a sokkal nagyobb városhoz és rengeteg emberhez természetesen sokkal több busz és jobban kiépített metróhálózat kapcsolódik. Bliccelni itt nem nagyon lehet, a működtetése jóval gazdaságosabb, talán épp emiatt szebbek a buszok, tisztábbak a metrók. Sőt, itt forgalmasabb időszakokban van kalauz is, vagy valami hasonló: a metró szépen áll és vár, amíg mindenki épségben leszállt, felszállt és csak jelzésre indulhat. Buszon szinte mindig van ülőhely, elég kevés esetben van tömegnyomor. Viszont: ha nem integetsz vadul, akkor bizony hiába állsz ott a megállóban, akkor sem áll meg a busz, vagy ha éppen úgy gondolja a sofőr, hogy elég utas van már, akkor nemes egyszerűséggel tovább hajt. Várj a következőre. Vagy ha valaki bliccelni szeretne: emberünket nem szállítja le a sofőr, hanem megáll és nem megyünk tovább. Ha kell, akkor negyed órát áll egyhelyben, míg bliccelő barátunk vált egy jegyet, vagy sikerül őt meggyőzni arról, hogy inkább sétáljon.

The AVE 2007.08.17. 15:13:08

Én ezt mind megértem, csak tényleg ne várjunk el lehetetlent a BKV-tól sem. Az idős, vagy mozgásban vmilyen módon korlátozottaknak ismerve saját helyzetüket olyan helyet kéne keresni, ahonnan le tudnak szállni. A többi utasnak meg át kéne engedni ezeket helyeket.
Ha felszáll egy tolókocsis a 4-6-osra, ott már bemondják, h mozgáskorlátozott utas használja a járművet, viselkedjen mindenki ennek megfelelően.

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.08.17. 15:15:33

The AVE, feleslegesen csinálom ezt (mármint, hogy vitatkozom veled) azt hiszem, mert te tényleg nem hiszed el, hogy fenti két példa, amit írtam, belülről nézve milyen lehet.
Kösd nyugodtan az ebet a karóhoz, de lehet, hogy előtte tényleg fel kéne szállnod ilyen körülmények között egy villamosra:
Vegyél valamelyik kismama-oldalon használtan egy babakocsit, kb. 10 rugóból megvan egy rozzantabb sport kivitelű. Aztán tölts meg egy 10 literes marmonkannát vízzel, azt tedd bele jól, és persze pakold tele némi vásárfiával az alsó rekeszét. Fogj egy közepesebb hátizsákot, tömd meg azt is vagy öt kilóval, és vedd fel úgy, hogy elöl legyen a zsákja. Ha mindez megvan, irány a 4-6-os, menj vele pár megállót csúcsforgalomban. Jah, igen, és ha nem tudsz leszállni a nyugatinál, akkor a margithídtól gyere vissza egy megállót.

Komolyan mondom, ha bevállalod, megfinanszírozom neked a babakocsit, a kannát, mindent, szánok erre 10-20 ezer forintot, mert nagyon kiváncsi leszek a nagy arcodra a próbaút után.

Ne aggódj, a feleségem sztorijait hallgatva egész biztos, hogy nem leszel hátrányban azért, mert nyilvánvalóan nem kismama vagy, ugyanis pont anyi segítséget fogsz kapni, mint az igazi kismamák: semmit.

Chavo 2007.08.17. 15:18:11

Hát még sok javítanivalónk lenne ezen.
Barcelonában tolókocsival tudsz utazni a metrón, a buszon, vagy a villamoson.
Apropó: Próbáltál már rokkantkocsival felszállni a piros hetesre?
(Ezt nem azért írom, mert ezt kívánnám Neked)

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2007.08.17. 15:27:17

a rendszám alapján ez nem VT Transman busz így meglesz a sofőr (minden adat megvan hozzá).

az én nagymamám is esett már le buszról mert felszállás közben (!) rácsukta az ajtót és ő meg pánikszerűen elengedte. a sofőr megnézte távolról, talán még oda is ment, de semmi kérdés, hogy van, hívjak-e mentőt, vegyünk-e fel jegyzőkönyvet, akármi, hajtott is tovább. időpontot pedig nagyanyó nem jegyzett fel ennyire pontosan így amikor a röntgen kimutatta a csigolyarepedést már nem lehetett mit csinálni...

az azért nem járja, hogy a sofőr gondol egyet és becsukja az ajtót. a villamospótlósokra amúgy is sok a panasz (lásd a bringás-buszos konfliktusokat). Jó, nyilván benyomja a csengőt, de kb egyszerre az ajtózáróval.

"Kérjük vigyázzanak, az ajtók *BANG* záródtak."

fogatlan provokátor (törölt) 2007.08.17. 15:31:37

A Combinokat azzal is elszúrták hogy kevesebb ajtó van rajtuk, mint a régin összecsatolva. Az a fajta járt ott 20-30 éven át. Miből gondolták hogy kevesebb ajtó is elég?
MÁS: Van olyan ellenőr is aki a sofőröket ellenőrzi menetközben is. Méri a menetidőt, traffipaxol, lefényképezi az ilyen beszélgetést. Most részben őket is leépítik, még tízen sem lesznek!

The AVE 2007.08.17. 15:34:40

Nem az én feladatom megoldani az akadálymentesítést a BKV-nál asszem... Én mindössze arra reagáltam, h igenis van olyan járat, ahol nagy a járatsűrűség, sok az ember. Itt (is) nehéz dolga van a mozgásban korlátozottaknak (akik azért tehetnek a maguk érdekében is, bár ez ahogy látom is, nem mindig elég). Sajnos nem úgy viselkednek az utasok, ahogy kéne nekik, de az továbbra sem a BKV hibája. Ha nem kezdik el becsukni az ajtót, akkor pl. a Nyugati téren egyszerűen el sem tud indulni, mert folyamatos a felszállás. Akkor szerinted mégis hogyan kéne ezt megoldani?
Amúgy nem kell babakocsit vennem, van már belőle otthon, sőt, baba is van, akit szállítunk vele.

fogatlan provokátor (törölt) 2007.08.17. 15:38:07

A Combinókon ajtóból is kevesebb van, mint a régi csatoltan. Nyilván az elmúlt évtizedek tapaszatlatai alapján döntöttek úgy, hogy kevesebb is elég.
MÁS: vannak olyan ellenőrök is, akik a vezetőket ellenőrzik menetközben. Most őket is leépítik, még tízen sem lesznek!

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.08.17. 15:46:15

The AVE 2007.08.17. 15:34:40
Nem tudom, hogy kell megoldani, nem vagyok szakértő tömegközlekedési ügyekben. De biztosan nem úgy, hogy egyszerűen rácsukják az ajtót a le- és fellszálló utasokra, mert egyrészt, mint a mellékelt ábra mutatja, ez elég veszélyes, másrészt nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy a dürhő paraszt csürhe miatt intézményesítjük a mozgásában korlátozottak, vagy egyéb más dolog miatt hátrányos helyzetűek vérbő szopatását.

Céadaoin (user ID 44540) 2007.08.17. 15:48:26

"másrészt nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy a dürhő paraszt csürhe miatt intézményesítjük a mozgásában korlátozottak, vagy egyéb más dolog miatt hátrányos helyzetűek vérbő szopatását..."

herodes, szívemből szóltál!

The AVE 2007.08.17. 15:54:50

Ebben egyet is értünk! Tegyék viszont meg az utasok is azt, h nem feszegetik szét az ajtót, amikor már csukódik be, miközben egy megállóra van a következő villamos. Kicsit jobb hozzállás mindkét részről meglepően nagy javulást hozna - de kár reménykedni...

sztrapacska 2007.08.17. 16:02:36

Én ezeken már meg sem lepődök... Hányszor tapasztaltam, hogy leszállásnál rázárja a sofőr az emberekre az ajtót... még velem is megtörtént többször. meg a táskámát is odazárta már. a vezető reakciója persze ugyanaz volt, mint a fent említett sztoriban: gyorsan bezárta az ajtót és elhúzott...
a kedvencem viszont az, amikor még le sem szálltak a leszállók, (nemhogy felszálljanak a felszállók), és már nyomja az ajtó csengőt, hogy ő indul tovább...

kispaci 2007.08.17. 16:22:05

Nap mint nap BKV-járművökön utazom és sajnos én is legtöbbször az utasokban látom a hibát.

Látja, hogy tömve van a jármű, mégis még befurakszik, és még mögötte hatan és a lemaradt további 4 fő pedig anyázik, hogy a "sofőr rohadt k-va anyját, stb." de azt senki nem gondolja, hogy a sofőrök ha mindenki megvárnának, akkor a büdös életben nem indulna el a busz, villamos, metró, hacsak nem a legelső vagy legutolsó járatról van szó. Nekik is be kell tartani a menetrendet!
Meg sok utas kissé későn reagál a leszállásnál.

MÁsfelől tényleg helytelen és gondolom szabályellenes a sofőrrel beszélgetni, de mivel a bátyám buszsofőr és (lopva) én is szoktam vele beszélgetni, mégis figyelmes és tud az utasokra koncentrálni...

Valszeg a sofőrnek a vére az agyából kissé lejjebb vándorolt a nadrágjába a beszélgetőpartner lányka mellett

sompetike 2007.08.17. 16:29:50

de gondolom akkor is te vagy az elsö a reklamálok közt amikor késik a busz,hol a qrva anyába van már az a busz.irjatok nyugodtan a bkv-nak oszt jol megszopatják szerencsétlen sofört bércsökkentésel kb majd kap 3honap 10%-ot mert mással nem tudnak a korrupt 30évvel elmaradott vállalatnál.neked ezzel mivel lesz több pénzed,vagy mivel lesz jobb???

Futómadár · http://madareteto.blog.hu 2007.08.17. 16:31:23

Gyerekek szerintem elviekben ezek a kérdések akadémikusak. Bár nem vagyok pesti sem meg tömegközlekedéssel sem utazom sokat (valószínűleg ezért örvendek még átlag feletti egészségnek)de szerintem kell lennie arra vonatkozó szabálynak hogy mennyi időt kell egy megállóban állnia egy járműnek. Tegyük fel 1 perc. Namost 50 másodpercnél el kezd szólni a sziréna meg villogni a lámpa a buszon kívül bellül amiből a polgár tudja hogy még van 10mp befejezni a leszállást vagy a felszállást. Aztán az az ajtó be és mehet a taliga tovább. Ha mondjuk ez így működne és erről az utazóközönség is tud akkor elvileg ferr a játék mert akkor már csak az embereken múlik hogy le tud e szállni valaki vagy nem. Mert azért hogy az utasok nem engedik egymást áramlani, helyezkedni a járművön az nem a BKV vagy egyebek hibája már.

Gyulus 2007.08.17. 16:35:27

Megfigyeléseim szerint a Combinókon valamiféle inteligens ajtók vannak, tehát ha nem bír becsukódni valami miatt, akkor magától visszanyílik, vagy valami ilyesmi. Nyilván a vezető azért meri bátrabban csukogatni a Nyugatinál, mert tudja, hogy nagy bajt nem csinálhat.

agyaló 2007.08.17. 17:00:16

Nem a busz,- villamos,- stb. vezetőkkel illetve az utasokkal van a baj. Az inteligenciával!!!, jóindulattal,emberséggel, fegyelemmel általában ami megjelenik a közlekedésben, a hivatalban, a vásárláskor az üzletben, az orvosnál, az iskolában stb.

Professzor A 2007.08.17. 17:42:05

Hát azért nem eszik olyan forrón a kását...az egész csupán néző pont kérdése...de úgy látom itt mindenki tökéletes. Amúgy meg a véleményem jogom van hozzá. :) Ha nem tetszik Lhiszem engem nem érdekel. De nagyából az a szitu. 150 méter mély nyugger a tömegben szerencsétlenkedik lefelé a buszról...ami mint tudjuk ott régi buszok járnak, így 150en magas áldozatunk ha ugrás se látszik ki lépcsőről...és a busz söfőr, meg azt látta hogy nem szálle már senki. Így nyugtázva bezárja az ajtót...ráadásul a csúcs időben, tele van busz, így a látótávolság a heringek fejére korlátozódik.(egyáltalán a nyugdíjasnak mi a f*sz dolga van kor reggel?! Ami olyan fontos?) Busz sofőr beszélget, hátul bécike bliccel így sunyít. Mindenki még a pihe-puha ágyikóról álmodozik...és a gonosz busz sofőr oda csukja ártatlan nyugdíjast...bécike sír a röhögéstől, hogy még ismeg érte bliccelni, az utasok egyrésze, meg kapcsol és szól, buszsofőr, kiengedi a nyugdíjas nénit...senkienk semmi baja! LÉPJÜNK! NEXT!
Tehát a konklúzió: Én egy büdös fasz paraszt vagyok a sofőrrel együtt akik nem ismerik az angol WC-t. És a WCpapír helyett újságot használnak. Jah és még a budi falát is össze kenjünk...de ezt mind direkt csináljuk. De nem hiszem azt hogy szándékos volt a dolog, hogy néni ki és be lett zárva egyszerre. Történnek úgy dolgok hogy minden össze vág. Mint ahogy kenyérkészül Búza>arat>malom>liszt>pékség>geci>süt>
bolt>eszed.

zsírzselé 2007.08.17. 17:42:18

qwas!
nem tudom most hogy van de a csengő épp erre volt való, sőt még ki is volt írva, hogy ha szól akkor már tilos a felle szállás.

Megdobbent 2007.08.17. 19:30:42

Nah, csak egy kis - tolem szokatlan - bekave nembantas:

Piros metro, Deak ter vegallomas (wehehehe!!!) es mielott ajtot csukott volna a vezeto, nehany biztonsagi ember elotte kvazi udvariasan elterelte a nepeket az ajtoktol, nehogy odacsukodjanak, majd jelzes a sofornek es ugy csukodas.

Mi tobb, megszolitottam egy biztonsagit, hogy merre menjek metropotlasra, es nagyjabol udvariasan megmutatta.

Sot talalkoztam egy elfogadhato ellenorrel is a metropotlon, aki ismerte a "kerem (legyen kedves)", es elkepeszto modon a "koszonom" szavakat is, bar leany volt a istenadta.

De tenykent kerem jegyzokonyvezni: sikeres ember _nem_lesz_, aki BKV-zik. Adott tav (pestrol budara) taxival 20 perc, vissza BKV-val 2 ora 30 perc. Arban max 1500 Ft diff. a jegyek es a taxikoltseg kozott. Csakhogy hiaba akartam sikeres lenni, budara taxit rendelni ugy, hogy en varj ra 30-40 percet nonszensz.

No, akkor most jol beszamoltam mai rendkivuli utazasos kalandomrol :>

Lacaca 2007.08.17. 20:32:08

komar!

Egyet értünk, nem kellett volna feltétlenül rekordot döntenünk a villamos hosszával, de a követési idő ugyan ekkora volt az előző típusnál is, tehát erről az egyről nem a kombinék tehetnek.

jesszumpepi (törölt) 2007.08.17. 21:08:19

Professzor A 2007.08.17. 17:42:05


A 150 centis testmagasságból kiindulva gyerekek ne is reménykedjenek?Ők tehetnek róla,hogy nem születtek egyből felnőtt méretűnek?
Az meg milyen érv,hogy mit keres a nyugdíjas reggel az utcán?Közöd hozzá?De azért te biztos alig várod már a nyugdíjat.
Egyébként nem irigyellek.Utálod az utasokat,és mégis nap mint nap látod őket.

nyekk 2007.08.17. 22:05:47

A Kerepesi út, és a Hős utca között az 1-es villamos mindíg úgy vánszorog, hogy mint egy mozgássérült csiga. Egy kivétel van. A Kerepesi út előtt, a Szőrény utcánál balra lehet kanyarodni, a villamossíneket keresztezve. Itt akármikor bele nézek a visszapillantó tükörbe, látom, hogy robog a villamos, mint a tank. Hogy ha véletlenül pár másodpercre beleragad valaki a sárgába, akkor tuti, hogy kivasalja. Illusztrálja azt a mondást, hogy a villamos soha nem fékez, csak csenget.

Megdobbent 2007.08.18. 01:47:43

Jadetenyleg mar az lesz nagyjabol az utolso huzasa a bekavenak, ha sztrajkba kezd.

gven · http://gvenphoto.blogspot.com/ 2007.08.18. 09:49:04

Az elmúlt egy hétben /persze, ha igénybe vettétek a békávé csodás szolgáltatásait/
hányszor adtátok át a helyeteket, vagy kértetek elnézést attól, akinek rátapostatok a lábára?....

Professzor A 2007.08.18. 09:59:06

jesszumpepi 2007.08.17. 21:08:19

Kikérem magamnak...én nem akarok nyugdíjas lenni...még hálistennek van addig még pár 100 évem. A gyerekek letudnak szálni a BKVjáratokról időbe, de amelyik nem azzal van egy úgy nevezett "anyu" vagy "apu".
Igen utálok BKV-val közlekedni...és próbálok minnél kevesebbet közlekedni vele...mert gyűlölöm a tömeget...
Így van: aki BKV-zik sikeres ember nem lehet, amúgy Batz pabucsban tömegközlekedni és közzben fekáliát kenni az ajtajára majd azt leszakítani, ősi román szokás...mért nem közlekednek az emberek liftel? Jah mert nem fizetik a közös költséget.
Úgy nagyábból ennyi a hozzá fűzni valóm! :) köszönöm!

Professzor A 2007.08.18. 10:04:48

gven 2007.08.18. 09:49:04

Általában helyet nem adok át, csak abban az esetben ha terhes nőt látok...amúgy meg néma gyereknek annya veri a faszát...ha nem szól akkor nincs szüksége a helyre...nyuggerek meg amúgy is kiharcolnak maguknak egyett...szóval nem kell agódni. Amúgy én már akkor elnézést kérek ha hozzá érek véletlenül valakihez...na engem ez még ami nagyon íritál, amikor bele állnak a vesémbe.
Szerintem leheten itt randomkinzós kérdés: Hogy mi a faszért van az a süsüs spot a metrópótlokon...engem azok is idegesítenek...na olyankor letudnám tépni a hangszórókat, ha tudnám hogy hol vannak.

jesszumpepi (törölt) 2007.08.18. 12:58:44

Professzor A

Ennyi ész szabad lábon!

Professzor A 2007.08.18. 13:50:32

jesszumpepi 2007.08.18. 12:58:44

Azért mert nem osztom a világ nézeted...de amúgy ki fejthetted volna konkrétan mi a bajod...attól nem kell le hülyézni. Szerintem pont azért van ez a blog vagy miez itt, hogy hangoztassam, meg te is és mindenki más is.

herodes · http://www.gamblers.hu 2007.08.18. 14:53:29

prof. A, szabad érdeklődnöm, hogy te mennyi idős vagy és mivel foglalkozol?

jesszumpepi (törölt) 2007.08.18. 16:47:55

Professzor A

Nem világnézeti kérdés,hogy előbb a nyugdíjasoknak akarod megszabni,hogy mikor közlekedhetnek,utána a szülőkkel van bajod.
Általánosítasz.
És nem hülyéztelek le.

nonok 2007.08.18. 17:01:23

„A továbbhaladáshoz való jog több vonatkozásban korlátozott. A közúti forgalom nagysága, folyamatosságának biztosítása szükségessé teszi, hogy az elsőbbséggel rendelkező járművezető – a célszerűség és az ésszerűség keretei között – segítse elő azok továbbhaladását, akik elsőbbségadásra kényszerültek.”
Ez itt egy elfelejtett idézet a KRESZ-ből. Ehhez vegyük hozzá, hogy ellentétben a legtöbb civilizált ország KRESZ-ével a - és ez nem biztos, hogy hiba – a magyarban úgy szól az elsőbbség meghatározása, hogy „Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának és sebességének hirtelen megváltoztatására.”
Tehát csak a hirtelenre nem, a nem hirtelenre IGEN!
Továbbá, ha nem volna ez a kitétel, és JOGOS volna az elsőbbségben részesülő irány- és sebesség-változtatás nélküli továbbhaladása, akkor is kutya kötelessége a bekövetkező baleset elkerülésére, hatásának csökkentésére való törekvés.
Ha veszély esetén inkább gyorsít, hogy demonstrálja „igazát” - lásd Nyekk beírása az 1-es villamosról – akkor az legalább közúti veszélyeztetés (kb. 2 év börtön), de inkább emberölés kísérlete.
Azután Palkovicsné bejegyzéséről már ne is beszéljünk („hát én sem fékeztem volna, minek lép ki a villamos elé...” - mondta a villamosvezető), mert az nem is vita tárgya, hogy szándékos emberölés történt, amikor szándékosan nem fékezett a villamosvezető. Ezek az esetek megfelelő nyomozással mind földeríthetőek lennének és addig nem is fog változni ezeknek a beteg agyú, primitív embereknek a szemlélete, amíg nem látják, hogy láncon vezetik el gyilkos társaikat.

pina_csaba · http://octagon.blog.hu/ 2007.08.18. 19:19:29

"grafitmacska 2007.08.17. 09:58:28
Debrecenben is történtek régebben ilyesmik, de újabban nagyon figyelnek a sofőrök. és már nem is mennek a nagyon rossz utakon, mint az őrült. Talán a BKV-nak fel kellene hívnia a Hajdú Volánt és megkérdeznie, hogy hogy csinálták...
Karola! megadjam a számot?:))"

Volt egy sofőr, aki a 32-es buszt vitte anno, csak Colinnak hívtuk (McRae után szabadon). Mikor késésben voltam, és láttam, hogy Colin jön, tudtam, hogy nem lesz itt semmi gáz, simán kiérek az állomásra.
De egyszer úgy esett, hogy Colin úgy nyomta neki a Hatvan utcáról rákanyarodva a Piacra (jobb kanyar) a Nagytemplom előtt (mikor még nem volt lezárva), hogy a csuklós busz hátsó része kicsapódva oldalba kúrt, nem kicsit, de nagyon egy busz bal oldalán haladó autót. A legdurvább Colin reakciója volt, még jobban nyomta neki és tepert az állomás felé, nem állt meg a megállóknál sem. Míg a "bátor" oldalba kúrt autós elé nem vágott és befékezett, majd a sofőrje kiszállva öles léptekkel megindult a Colin felé, és az épp nyíló ajtóra rásegítve széthúzta azt, és egy "Megvesztél ember?!" kiáltással nyitott.
Sajnos, nem tudtam megvárni, hogy mi lett az ügyből, mert rohantam a vonathoz, amit végül lekéstem.
Mindenesetre Colinnal nem találkoztunk többet.

rianna 2007.08.18. 21:44:18

a BKV-s utazás nem akrobatika-, gyorsasági vagy ügyességi verseny. a sofőr igenis figyeljen, és ne csukja rá se a nyugdjasokra, sem a kismamák hasára az ajtót.

mufuvecske 2007.08.19. 01:02:10

Nem BKV de szinte egykutya. Múltkor utaztam hazafelé éjszakás műszakból szép sárga szabolcs volán járattal, mikor az a nyomorult sofőr megállt az egyik megállóban és leszállt. Utasok néznek, sofőr el, majd kb 5 perc múlva visszajött egy 10 kilós dinnyével. :S Mondjuk így ha vki le akart volna szállni legalább lett volna rá ideje, nem kellett volna attól tartani, hogy odazárja az ajtó. Ja és természetesen itt is megy a csajozás ezerrel, ha véletlenül buszjegyet akarsz venni és megzavarod a csajozásban még csúnyán is néznek. (Még jó hogy minden évben van elsős évfolyam a középiskolákban, így mindig akad egy-két szerencsétlen akik elvigyorognak a sofőrök mellett.)

Gumidomino 2007.08.19. 09:47:05

Arról még nem is volt szó, hogy a pestiek jelentős része a megállókban elveszíti a józan eszét, nem lát, nem hall és nem gondolkodik.
Ha le akarsz szállni valamelyik járműről, két-három rögtön startoló felszállót biztos ki kell kerülnöd, neadjisten beengedned magad mellett, mert ők nem fékeznek - senki kedvéért.
Idős, fiatal, középkorú, gyerekkel, babakocsival, anélkül, aktatáskával (az tud nagyot ütni sípcsont körül), bőrönddel; bárki lehet. Köztünk vannak.

Sam8888 2007.08.19. 13:47:07

Ha olcsón akarsz hullámvasutazni, akkor szállj fel a piros 3-as bkv-járatra... (Campona felé megy asszem)Hát ott még ülő állapotban is kapaszkodni kell, mert kiesel az ablakon.

Szalu · http://gameover-online.hu 2007.08.19. 14:04:05

A Volános sofőröknél még a BKV-sok is jobbak. De én azt nem értem, hogy milyen feltételeknek kell megfelelnie valakinek aki BKV sofőr szeretne lenni! Kell mondjuk külön jogsi ahhoz, hogy hévet vezethess meg ilyesmi? Vagy inkább az a kérdés, hogy érettségizettnek kell-e lenned, vagy bármilyen mezei parasztot felvesz a cég? Amúgy valami pszychikai tesztnek is alá vetném az összes sofőrt a felvételük előtt, így valamelyest ki lehetne zárni a totál elmebetegeket!

Jegkoko 2007.08.19. 18:43:35

Amugy a combínók ajtaja között van vmi akkor nem csukódnak be a mulltkor igy sikerült felszállnom, hogy közé raktam a kezemet és nem csukódott be teljesen , aztán meg kinyílt.

vtec 2007.08.22. 06:42:05

ja, itt Nyíregyházán is vannak értelmes buszsofőrök. Szinte mind mellett ott van valami hulladék csaj rendszeresen. Multkor 1 megállót nyitott középső ajtóval ment az egyik, én mentem oda szólni neki :) És persze nagyon sok sötét paraszt utas is van... mint mindenhol...

nyanyabanya 2007.08.22. 09:45:27

Ha a Prof. A-féle mentalitás elterjed, akkor lehet, hogy még le is "segítik" a nyugdíjasokat, kismamákat a buszról-villamosról - persze szigorúan hátulról.
Remélem, hogy egyszer a jövőben (akármikor is lesz az) korlátoltabb mozgásképességű korában szeretett Professzorunk is élvezheti majd eme segítségnyújtást és minden alkalommal lesz majd mögötte egy gyors talp! Ráadásul - ami a legszebb - még reklamálni sem fog tudni, mert az utasok akkor is sokan lesznek!

zeneovi 2007.08.22. 10:25:06

Majmok ! Mit gondoltok, ha mindenkit megvárna a körúti villamos, el tudna indulni a megállóból ?
Egyébként, ha nem indul el időben, kimarad egy lámpafázis, amin át kell mennie ahhoz, hogy tudja tartani a menetrendet.
Csak hát itt mindenki a másik munkájához ért, nem a sajátját csinálná jól. Önkritika nulla.

lkjéjghgfdjfcrvf 2007.08.30. 20:22:21

Ma reggel szakadó esőben táskával, esernyővel felszerelkezve készültem felszállni a villamosra, ami olyannyira az orrom előtt csapta be ajtaját, hogy az esernyőm szárát odazárta. Egy kis ideig állt még a villamos, így próbáltam kinyitni a gombbal az ajtót, majd elindult, én szaladtam a járgány mellett, hogy kihúzzam a veszélyesen meredezô ernyôt, de nem ment. Kénytelen voltam elengedni és végignézni, hogy az ajtóból fejmagasságban, merőlegesen kiálló mintegy 70 cm-es nyelű, fehér ernyőm végigkaszálja a peront. Szerencsére senkit nem ütött meg, de amilyen lassan reagált a vezető a "balesetre" akár meg is történhetett volna. Úgy ahogy az is megtörténhetett volna, hogy nem csak az ernyőt, hanem például a karomat zárja oda. Ezek szerint azt sem vette volna észre... Végül megállt a villamos, előreszaladtam az ernyőmért, kinyitottam az ajtót a gombbal, és felszálltam. És mit mond erre a kedves villamosvezető a mikrofonba??? "LEGKÖZELEBB A KIS NYAKÁT TEGYE A HÖLGY AZ AJTÓK KÖZÉ!" Én szívem szerint azt mondanám, hogy ennek a vezetőnek a feje hulljék a porba, legalábbis képletesen. Az ilyen ne fizetésemelésért sztrájkoljon, hanem örüljön, ha átvészel egy napot baleset nélkül és főként annak örüljön, hogy nem osztott ki még neki senki egy pár rendesebb tockost. Túl azon, hogy a vezető mérhetetlenül kulturálatlan és primitív példány, s mint ilyen inkább egy szeméttelepen kellene magányosan guberálgatnia a megélhetésért, még nagymértékben figyelmetlen és balesetveszélyes ahogy a munkáját végzi. A történet helyszíne: Budapest, Móricz Zsigmond körtér, 6-os villamos végállomás Időpontja: 2007. 08. 30., reggel 9.25-9.30 körül. Villamos azonosító száma: A 2039 1 Combino Mindezt elküldtem a BKV honlapjára is... hát szörnyen kiváncsi vagyok, egyáltalán böknek e vissza valamit.
süti beállítások módosítása