Tékozló Homár

Merkantil Bank BAR-listával fenyeget

2007.11.14. 10:40 | jackyll | 100 komment
A Homár örömmel konstatálta, hogy még létezik a Merkantil Bank. Biztos ők sem gondolták volna, hogy ez kitudódik, de úgy esett, hogy homáros pályafutásuk egy kövér fenyegetőzéssel nyit:
Történt velem, hogy a tegnapi postában ajánlott levél érkezett Merkantil Banktól. A Bt /beltagja vagyok/ tulajdonát képezi egy Skoda Fabia Praktik tgk. Az autót lizingeltük, a bankomat megbíztam, hogy minden hónap x.-én utalja el a törlesztőrészletet. A mult hónapban érkezett egy egyenleg értesitő, hogy árfolyamkülönbözet cimén fizessek be 3201 azaz Háromezerkettőszázegy Ft-t. Mea culpa, nagy az én vétkem, valahová elkevertem a levelet, nem adtam fel a sárga csekket. S lőn... Megjött a fizetési felszólitás, ha 8 napon belül a fenti összeget nem fizetem be: 1) az autót elveszik, 2) felraknak Bar listára, aztán megnézhetem magamat, mert 5 évig semmiféle hitelt nem vehetek igénybe.

Először gyomorgörcsöm lett az ijedtségtől, utána vörösödött a fejem a méregtől. Alig találtam meg az azonositókártyát, mely megtalálása után azonnal hivtam a Bankot, hogy jól olvastam én ezt? Az ügyfélszolgálatos hölgy közölte, jól olvastam, vettek ők már vissza autót 2400Ft-os tartozás miatt is. Az nem számit, hogy a részletfizetéseket én renszeresen utalom, az a 3201ft jár és kész.

Nem vitatom, jár, de egy ekkora összeg miatt elvenni az autót, melynek nagy részét már kifizettem, listázással fenyegetőzni nem szép szokás. Azonnal megirtam az utalást és futottam a bankba, küldjék az összeget, mert hátha jön a végrehajtó. Azt még megjegyezném, azért utalok, mert a bankon keresztül az összeg másnap a cimzettnél van, mig ha postán, sárga csekken adom fel, az átfutási idő 8 nap. Tudom, hogy én hibáztam, de ajánlott, fenyegető levél helyett lehetett volna küldeni egy fizetési emlékeztetőt vagy valami mást. Remélem az összeg megérkezett és hiánya nem veszélyeztette a Bank ügymenetét. Bár most attól rettegek mikor jön a késedelmi kamatról szóló levél.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vrungel kapitány 2007.11.14. 10:41:51

kocsiajtót letépni, bankba bedobni

kujoon 2007.11.14. 10:44:03

Vazze, ez még dobogós..

Dr Kangörény 2007.11.14. 10:44:24

merkantil bank = otp
Mi a lófaszt vársz tőlük?

OkoskaTo:rp 2007.11.14. 10:46:38

Kangörény_: BAR-listát.

Szumi 2007.11.14. 10:51:20

Tartoztál - felszólítottak / megfenyegettek - befizetted -oszt kész.
Érdekes, hogy legalább minden 5. posztoló tartozik, de a retorziókat sérelmezi. Ha nekem lenne akár csak egy icipici Merkantil Bank-om, én is befenyegetnén az adósaimat.

Dr Net Elek (törölt) 2007.11.14. 10:51:41

Ma minden post itt köt ki? Ha igy megy tovább, nedves lesz a bugyingóm.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.11.14. 10:57:25

Igen, amikor Te tartozol nekik egy nap is sok... 3201 Ft? HOgy jött ki az egy forint ? Na mindegy, szerintem az összeget el kell kobozni, a tulajt szégyenpadra kalodába csukni, leköpködni, meghurcolni, családját dédnagypapáig visszamenőleg kiutasítani minden földi országból, iwiwre meztelenfotóval feltenni...

Bezzeg azok, akik 999999999999 Ft-al tartoznak azok ússzák meg, vagy menjenek fél évre börtönbe, írjanak könyvet, legyenek sztárok amivel még dupla ennyit keresnek és szerepeljenek 2x neves erotika szakértő lapokban.
Vagy ha országgyűlési képviselő (is) akkor mondják nekik kétszer, hogy Ejnye-bejnye...

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.11.14. 11:03:19

Szumi 2007.11.14. 10:51:20
Azt azért tegyük hozzá, hogy ez jogos követelésnek tűnik.

Vannak azonban nem jogosak: Nekem asszem van hasonló összegű tartozásom a Centrum valamelyik hűbéresének, ami 6 éve történt állítólag. Erősen vitatom, mert 11 éve eladtam azt az autót. Az ugye tiszta, hogy az aktuális tulajt (egy 26 éves trabantról beszélünk amit annó 10e-ért adtam el :) ) nem érik el, így engem piszkálnak, szépen figyelmeztetve, hogy a kezdeti 2600 Ft-os összeg a bírságok miatt már 18e felé közelít...

Szóval vannak érdekességek

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2007.11.14. 11:05:29

Azért a BAR lista nem olyan eccerű. Az én bankom is küldött hasonló felszólítót, benne volt a BAR, felhívtam, orruk alá dörgöltem a törvényi passzust:legalább a minimálbért kitevő összeg megfizetésével folyamatosan, több mint 90 napon át késlekedik, kérdeztem, miért fenyegetnek 4ezer Hufért, és tisztában vannak-e a jelenlegi minimálbérrel. Azt felelték, ez csak egy tájékoztatás, nem úgy gondolták, ahogy írták, csak...
tájékozódni kell:
bankweb.hu/index.php?modul=iskbarrovid08

Céadaoin (user ID 44540) 2007.11.14. 11:26:19

Ha tartozom ötmillióval, el vagyok veszve - ha tartozom ötvenmilliárddal, a bankok vannak elveszve...
(nem emlékszem, kinek a szállóigéje)

Kismanó 2007.11.14. 11:40:47

Mindegy, hogy mikor érkezik meg a sárga csekken feladott pénz. A törvény szerint a feladáskori időpont a teljesítés időpontja

xombat.com 2007.11.14. 11:44:28

elveszik az autot, maradvanyerteken megveszi a sogor, es mindenki jol jar
kivege teged

Pifta 2007.11.14. 12:05:50

Hm... Ez olyan mint amikor még nekem volt egy OTPs lakosági számlám,havonta nagyobb pénz forgalmat bonyolítottam rajta, majd egy olyan hónap után mikor épp nem volt rajta forgalom,és 1211 Ft. mínuszba voltam,nekem is küldtek egy felszólítást,h legyek má olyan rendi, oszt nyissam meg a pénztárcám,mer BAR lista,meg ejnye-bejnye... Másnap cca. 1 óra sorbanállás után rendezni is tudtam,majd meg kértem az ügyintézőt h legyen olyan kedves a számlám meg szüntetni... Engem ne fenyegessenek BAR listával 1200Ftért hiszen havonta 4-5 ezer forint volt a tranzakciós díj,amit addig le vontak,arról nem beszélve h használták a pénzem is... Másrészt én emléxem rosszul, h a BAR listára kerüléshez feltételeket kell teljesíteni??? Pl.: 3 hónap tartozás a minimálbér összegével?Vagy vmi ilyesmi...

pleasantry 2007.11.14. 12:10:36

orommel szeretnelek mindannyiotokat ertesiteni, hogy edesanyam az iment imelben kozolte velem, hogy a k&h jovairt a szamlamon 1 forint kamatot.
nem minden bank kocsog.
csak mondom.

(mwuhahaha.)
gazdag no vagyok.

Hopi Bond 2007.11.14. 12:18:51

Hát anyukádnak akkor van ideje bőven. :D Esetleg fel lehet nála iratkozni más bankszámlafigyelő szolgáltatásra is? :D
Tudom, hogy van rá automata is, meg sms, meg high tech, de mégiscsak kedvesebb egy ímél, hogy 1 Ft kamatot írtak ma jóvá és vacsora a hűtőben. :D

pleasantry 2007.11.14. 12:24:57

najodehat messze lakom, na. :)

Hopi Bond 2007.11.14. 12:27:43

Esetleg nem lehetne olyan opció, hogy ímél helyett személyesen mondja el az örömteli hírt néhány frissen főzött ételt tartalmazó edénnyel együtt? :D

tomasso 2007.11.14. 12:31:00

Adok a skodáért 5000huf-t!

pleasantry 2007.11.14. 12:44:23

hopika, de, eppen az iment hivtam meg, jon is januarban, csak repjegyet kell vegyek meg neki. sportos mondjuk, de ennyit nem setal. :)

lehet mindjart elbuszkelkedem a kinas posztban, hogy az iment tert haza edesanyam 6 het hatizsakolas utan. 60 eves. imadom. zseni.

megjegyzem mondjuk, hogy hianyzik a foztje. :\

Prez (törölt) 2007.11.14. 12:48:06

pleasantry: feleségül veszlek, és megélünk a kamatokból! :D
a Te anyud a pénzügyeinket intézi, az enyém meg főz :D
Az igaz, h én is messze lakom.

hócipőcske 2007.11.14. 12:48:08

tomassonak.nem adom, nekem is tóbbe van:)

vernarancs 2007.11.14. 12:48:22

Nugodjatok meg, 5-7 nap alatt rendezodik. Azert az elkobzas sem megy olyan gyorsan. Eloszor elinditjak a szerzodesfelbontast amirol ertesitenek. Ekkor meg vissza lehet csinalni egy nem annyira kellemes osszeg kifizetese fejeben.

Hopi Bond 2007.11.14. 12:51:54

Te monitoring, ne nyúljad a csajt. :D Előbb én fedezem fel a pénzügyi szolgáltatásokat. :DDD

2007.11.14. 13:07:26

asszem a bar-listára csak a minimálbért meghaladó nemkifizetett összeggel lehet felkerülni
:)
szörnyű világ lenne a 3201ft lenne a min.bér!

storyline :) 2007.11.14. 13:11:40

Mióta kifizettem a suzukimat a merkantil banknak és megszűnt a jogviszonyom velük, sokkal sikeresebb embernek érzem magam.

SumQuiSum 2007.11.14. 13:32:44

Óvatosan a kis befizetések akart vagy akaratlan mellőzésével!:)
Egyszer a tékomtól kaptam sárgacsekket, hogy 2 - igen, kettő - forintot fizessek be. A szokott megosztás nálunk, hogy ekkora összegekkel a f@szom megy be a postára, de mivel elfelejtettem értesíteni, a csekk nem lett feladva. X idő múlva jön a második felszólítás eme összegről, ugyanakkor a két kisszámla között kaptam és befizettem egy normál számlát. Kíváncsiságból hagytam ezt a csekket is. A következő levél az Intrum Justitiától jött :O Ezek a kretének a 2 ft-s követelésüket eladták :D Gondolkoztam, hogy ezt is hagyni kéne, kíváncsi lettem volna, hogy megterhelik-e jelzáloggal a házat 2 ft-ért, de végülis ekkora kaladvágyam már nem volt épp, és befizettem a 2ft+eljárási költséget (párszáz ft).

pleasantry 2007.11.14. 13:33:51

monitoring, milyen messze es melyik iranyba? :)


hopika, szolgaltatasokrol egyelore nem volt szo, de kuldhetek egy arlistat, ha kivancsi vagy. :D:D

Tydirium 2007.11.14. 13:35:14

OTP sima folyószámlánél is ezt csinálja. Nem rakhat fel a BAR-ba, mégis fenyeget vele. A múltkor kihívattam a fiókvezetőt, aki nagy undorral közölte, hogyha bajom van a szöveggel, esetleg jelezzem írásban, és elküldik az illetékes osztálynak. Ekkor beírtam a panaszkönyvbe. Utána már nem volt olyan undok a csávó, sőt, dehát késő bánat... :)

BAR szabályai: 90 napon túli tartozás, minimálbért meghaladóan, kölcsönszerződésből eredően (ez is fontos!)

vernarancs 2007.11.14. 13:51:19

SumQuiSum 2007.11.14. 13:32:44

Kar volt megvarni az eljarasi koltseget. Ha a 2 ft-ot befizetted volna az nekik legalabb 300 ft koltseget jelent. Most meg neked is tobbszaz forint lett.

szvsz 2007.11.14. 13:53:22

SumQuiSum: jol nemtudom egy postai utalas 50 fütü körül van, amit a kedvezményezett fizet? Mert akkor lazán csináltál nekik 48 Ft minuszt :)

Gabex22 2007.11.14. 14:02:36

A Merkantil híresen köcsög és érzéketlen, aki teheti, ne vegyen fel tőlük kölcsönt.

Dervenkál Egon 2007.11.14. 14:11:18

Én értem a bankot. Engem is érzékenyen érint, ha tartozik valaki nekem. Igaz én először meg szoktam kérdezni, viszonylag udvariasan, hogy: -te, mikor tudnád megadni. Esetleg: Emlékszel, hogy tartozol?

Pár éve kifizettem egy hitel utolsó részletét az akkor még Postabanknak. Vártam a zárónyilatkozatot, hogy én akkor most semmivel sem tartozom. Ehelyett jött egy levél, hogy itten bizony 147 forint túlfizetés volt, 8 napon belül inézzük el. Mondtam magamban: nagylelkű leszek, legyen a banké a 147 forint. De egy hét múlva jött az újabb ajánlott levél (akkori értéken kb. 150 forintért), hogy nade az nem úgy van: tessék intézkedni!
Felhívtam a bankot, hogy utalják át. Mire ők: azt nem lehet, tessék személyesen befáradni érte....szerinted?

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.11.14. 14:11:26

SumQuiSum 2007.11.14. 13:32:44

Szerintem várhattál volna még, amíg telefonálnak, értesítgetnek és a 2 Ft-ból mondjuk 20e lesz...
Na akkor az eredeti csekkel bemész a lilalányhoz és ártatlan arccal azt mondod: hopp, külföldön voltam, látom itt a csekketek, szeretném befizetni természetesen a mindenkori jegybanki alapkamat 2x ami így kb. 100 Ft lesz és ezzel jól kibactál a behajtókkal. Mert megérdemlik.

De amit ott kapsz 0-ás igazolás.. na azt minimum közjegyzővel hitelesíttesd, rakd el svájcba atombiztos bankba, mert bizony még az unokádat is piszkálni fogják

Hopi Bond 2007.11.14. 14:23:50

pleasantry: küldjed az árlistát, csak lesz benne valami értékelhető. :D
Bár nem pénzügy, de betonozást vállalsz? :D

rendszerhiba 2007.11.14. 14:33:32

a rájfájzen banda hasonlóan 'ügyfélbarát/vásárlóbarát' társaság. mert ugye az mindenkinek világos, hogy a bankok rajtunk élősködnek!
kitalálták, hogy jövőre a csekk költségét átháritják rám (nincs hosszú i-m) - vagy fizessek átutalással.
1. három éve átutalással fizetek, talán kétszer fizettem csekken. 3x irtam alá csoportos átutalási megbizást, valahogy nem sikerült feldolgozniuk - biztos elfoglalt banda.
2. kurvára semmi közöm a keletkezett költségeikhez. egy vállalkozást üzemeltetnek, ha nem fedezi a bevételük a költségeiket, hát nyasgem! ideje lenne elgondolkodniuk! jó hogy nem terhelik át rám a takaritás költségeit!
wazze!

pleasantry 2007.11.14. 14:41:38

hopika, ilyen izgalmassaghoz nem ertek sajnos. :\ viszont ugyes vagyok mindenfele barkacsolasban, szerelesben, autokhoz is ertek (vezetem oket), stb. bennem van potencia, kerlek vedd eszre. :)

Hopi Bond 2007.11.14. 14:51:20

pleasantry, na várjál, mert akkor ebből már vállalkozást csinálunk, ugyanis én meg elég profi módon értek az áramhoz (vezetem). :D
Ja és az IKEA bútorok összerakása nem barkácsolás. :D
A potencia meg még nincs benned, ha lesz, majd észreveszed magad is. :D

jorda 2007.11.14. 15:10:31

10 bankra sincs szükség ebben az országban !
Jelenleg több mint 50 van. Horribilis profittal dolgoznak,verseny 0.

A TV-n akárhol nézem a teletexeten a tetű Provident hirdetése jelenik meg először !
Aljasság,hogy egy jelentős réteg nehéz
helyzetét pofátlanúl kihasználja a pénzügyi maffia !

sish 2007.11.14. 15:10:42

én is náluk törlesztem a szintén skoda fabia típusú gépkocsimat és engem is fenyegettek már hasonló összeg be nem fizetése miatt, holott a havi részleteket rendszeresen és pontosan küldöm...

pleasantry 2007.11.14. 15:25:44

hopika, azert abbol a "meg"-bol latom, hogy szerinted van remeny. :):):)
megnyugodtam. ;)

amugy tenyleg meglepoen ugyes lanyka vagyok.
mondjuk egyszer volt egy ikeas agy, amit nem birtam osszerakni, de azzal az ikeatol kikuldott csoka is harcolt mintegy 5.83 orat, tehat az nem szamit. :)

Beaujolais 2007.11.14. 15:30:49

Az OTP ilyen. Mi most zárattunk le lakás hitelt OTP-nél. Tudni kell, hogy azért zárattuk le mert eladtuk és egy másik bank hiteléből veszünk egy másik lakást. A másik bank ugye kérte a hitel lezárása című papírt amit mi az OTP-től nem kaptunk meg autómatikusan csak egy olyan papírt amiben megengedik, hogy a jelzálogot levegyék a lakásról. Lényeg a lényeg, hogy egy hitel lezárásakor alapból járő papírt ami azt igazolja, hogy te visszafizetted a hiteledet azt ők további 3.000,- HUF befizetésével és egy hét átfutási idővel vállalták............

ÚGY HOGY A SZERZŐDÉSMÓDOSÍTÁSI DÍJ 170.000,- MAGYAR PÉNZ VOLT
K5sög OTP

Hopi Bond 2007.11.14. 15:36:51

Na akkor ügyes lányka lepj meg engem és menjünk betonozni. :D
Én is vettem egyszer egy pofás kis matracot az IKEA-ból, aztán pikk-pakk összeszereltem. :D

Zsocaba 2007.11.14. 15:47:33

Már elnézést, de a BAR listára kerülés az nem a mindenkori minimálbér háromszorosával tartozó és az esedességet 3 hónappal túllépők számára jelent fenyegetést?

honphibu 2007.11.14. 15:51:23

óóó, kedvencem a lista, rajta vagyok egy lekönyvelt, kifizetett kb. 5000Ft-os tartozás miatt, lekerülhetnék róla, egy Bp.-B.boglár-Kaposvár-Pécs-B.boglár-Bp. körutazással elintézhetném, fentről a vízfejből nem tudja a bank a rendszerén keresztül, hiába bólogatnak, hogy látják, indokolatlanul vagyok rajta.
Azok a szerencsétlenek, akik meg hívogatnak feszt a bankból, hogy hitel és befektetési lehetőséget ajáljanak, nem értik, miért röhögöm ki őket!

hafnyi 2007.11.14. 15:57:05

Hát ez van! Téged se...be rúgnak az ENERGOLOS csibészek meg pont fel lettek mentve. Tanulság: jó sokat kell ellopni, eltüntetni, nemvisszafizetni és akkor senki nem fog b...tni

grigorij (törölt) 2007.11.14. 15:59:07

Miről beszélsz? Utalsz, hogy odaérjen??? Hol élsz Te??? Próbáltad már az UPC vagy a Vodafone-t giróban fizetni??? Az UPC 10 napig nem írja jóvá a már másnap a számláján lévő összeget!!! Saját pénzen kell banki kivonatot kérni és átfaxolni! A Voda kb 5 nap... Érdekes, hogy utóbbi az OTP automatáknál 1 perc!!! És aki nem OTP-s? Keresgéljen egy automatát? Ha postára mész, órás sorbanállás, ha giróban utalsz, hetes, kéthetes könyvelés...

princessophia 2007.11.14. 16:00:13

Egyszer a szüleim kaptak a helyi Önkormányzattól egy levelet, amiben közölték, hogy a súlyadó befizetésének ellenőrzése során kiderült, hogy 11 Ft.tartozást halmoztak fel. Anyukám lazán bement a postára, és rózsaszín csekken,a tartozás megnevezésével és egyéb azonosítókkal ellátva befizetett. 110 ft-ot./meg volt győződve ugyanis, hogy elírás történt, és ennyire kevés pénzért nem küldenek felszólítást./
Na, ezt nem kellett volna.
Azóta 2-3 havi rendszerességgel írnak nekik, hogy menjenek be a hivatalba, és vegyék fel a 99 ft-os túlfizetést, de előtte lehetőleg hívják fel az levélben megnevezett ügyintézőt, kérjenek időpontot, és vigyék magukkal az összes személyes iratukat meg a gépkocsiét is!
Anyukám mondta:jó.
Felhívta a hölygyet, hogy nem tartanának igényt a pénzre, mert nem nagyon szeretnének utazni, meg amúgy is.
Azóta sem utaztak be a hivatalba, mondván, majd megöröklöm egyszer ezt a rengeteg, letétbe helyezett pénzt.
Az Önkormányzat meg már kb. 800 ft mínuszban jár a folyamatos levelezés miatt:-)

SumQuiSum 2007.11.14. 16:01:01

Vérnarancs: tudom, hogy ha befizettem volna, nem lesz párszáz ft, csak arra voltam kíváncsi, hogy a második lépcsőn és az után van-e emberi kontroll, ahol rájönnek, hogy anyagilag ők járnak jobban, ha nem csesztetnek. Mint más rávilágított, postaköltség, plusz papír, toner, stb költsége, minden nekem kiküldött levéllel a saját bukásukat növelik :)

dokalu 2007.11.14. 16:05:33

Hello Mindenki!

A Merkantil Bank negyedévente küld elszámolást a kamatkülönbözet összegéről. Tehát, ez a 3,201,- Ft az elmúlt 3 hónap kamatkülönbözetének összege. Valóban nincs benne a havidíjban, az tehát fix összegű, lehet utalni.
Ami az autó visszavételét illeti, az autó felmondásával egy napon megkapják a behajtók is az ügyfél és az autó adatait, akik először is megpróbálják elkérni a hiányzó összeget az ügyféltől, ha nem megy, akkor veszik vissza az autót.
Üdv, egy autófinanszírozó, ex-Merkantilos:)

ladislaus 2007.11.14. 16:11:51

Pofon egyszeru.
(nem vedem a munder becsuletet, bankos vagyok de nem Mo-n!)
DE!
ezeket a leveleket egy nyomorult szamitogep automatikusan generalja. Nem azert megy az ugyfelnek hogy osszefossa magat hanem mert TORVENYI vagy PSZAF-i kotelezettsege a banknak ekkor ezt csinalnia. Az hogyha jogosulatlanul teszik fel ez ugyfelet akkor lehet asztalt borogatni es sajnos sok ilyen van :(
Amugy otp valoban gaz, mukodeskeptelenek ott az osztalyok akikkel lehet targyalni. Szoval be cool, es fizesse be az elmaradast az akinek van. (ha te adsz kolcson akkor ugyanugy koveteled, csak nincs ilyen veszelyes fegyver a kezedben mint a BAR) Ja! Es az az 5 ev -hogy a cikket pontositsuk- akkortol indul ha kiegyenlitetted a tartozasod. Magyaran, felkerulsz, ott vagy pl. 1 evig, kifizeted es akkortol indul az 5 ev.

franjof 2007.11.14. 16:17:17

az erste basztatott 20 ft-er . elvittuk a szamlat egy takarekszovetkezethez . olcsok , rendesek , kedvesek

johevi 2007.11.14. 16:23:53

Az a baj, az ilyen rendszereknél ( bank, mobilszolgáltató stb ) hogy azt nézi : tartozik vagy nem. Azt már nem, hogy mennyivel.

pleasantry 2007.11.14. 16:26:33

hopika, mielott indulnek betonozni tudnom kell, hogy kenyelmes-e a matracod. :D

orbcsány 2007.11.14. 16:32:53

Saját példa: 180k-t fizetünk, havi törlesztést az egyik autónkra. A Porsche Bank félévente zaklat, vegyünk még fel hitelt stb...
A lényeg évente 2x árfolyam elszámolást küld, ami max. 20k pótlólag és a lényeg KÉSEDELMI KAMATOT SZÁMÍT FEL, a pótlólagos árfolyam különbözet után.
Persze mi és még másik 100e ember aáírta a hitelszerződést, de ez akkor is idegesítő, a bank dönt, hogy csak fél évente küld számlát, csekket, viszont a késedelmi kamatot beleszámítja.
A következő autómat már nem magyar regisztrációval használom, elvégre Unio van!

Halál a Bankokra, éljen az anarchia!

Hopi Bond 2007.11.14. 16:32:55

pleasantry, naná, mint egy álom. :D Mikor jössz? :D Mert addig akkor beizzítom neked a betonkeverőt. :D

dokalu 2007.11.14. 16:54:11

Jut eszembe..
Akkor nem reklamál egyik kedves ügyfél sem, ha a kamatkülönbözet összege negatív, tehát az ügyfélnek visszajár.. (ami ugye attól függ, hogy amikor felvette a hitelt, hogy állt az eur, a chf kamata.. ez szimplán mázli..)
Akkor sem reklamál egyik kedves ügyfél sem, amikor 0%, 10% vagy max 20% önerővel ül bele a kocsijába, hogy "de hülye ez a bank, hogy hitelt ad nekem!"..
A Merkantil arról is híres, hogy a legtöbb 0%-os önerős hitelt adja az ügyfeleknek.. Ha valami miatt nem kap hitelt az ügyfél, akkor is köcsög a bank, ha kéri ami jár neki, akkor is..
Egyedül akkor jófej, ha ad pénzt azoknak, akiknek másképp nem lenne autójuk, amivel dolgoznak (a fenti esetben), vagy amivel csak villognak a szomszéd, család stb. előtt..

Gondolkodni kellene, amikor felveszik a hitelt a kedves ügyfelek..
A rengeteg visszavett autóról már ne is beszéljünk.. tényleg, mennyire köcsög az összes bank, hogy nem ingyen adják a hitelt!

A BAR listához meg csak annyit, hogy a PSZÁF rendelete szerint minden bank KÖTELES 30 és 60 napos tartozás esetén értesíteni a kedves ügyfeleit, hogy amennyiben nem fizeti be a tartozását, felkerülhet a KHR rendszerbe, és hogy ez mivel jár!
Régen még értesítést sem kellett küldnei, egyszerűen felrakták és csak akkor derült ki, amikor hitelt akart felvenni valami másra. Ez a rendelet az ügyfelekért van, tehát nem megsértődni kellene, hanem befizetni a csekket időben, hogy ne kapjon utána fenyegető levelet.. Ha időben adja fel a csekket, nincs rajta késedelmi kamat, mivel nem lett az ügyfél értesítve előtte!
A késedelmi kamatot sem lehet a bankoknak csak úgy kiróni, törvényi szabályozás van arra is, hogyan számolhatja és arra is, hogy mire szuámolhat fel késkamatot. Ha ettől eltér a bank, akkor lehet menni a PSZÁF-hoz írásban reklamálni, ki fogják vizsgálni. Ha igaz amit az ügyfél állít, súlyos milliókra büntetik a bankot! Miért nem veszik az emberek a fáradtságot és olvassák el legalább ami a szerződésükben le van írva?!?! (Gyanítom, hogy azért, mert a szerződéskötés idején az a fontos, hogy kimehessenek az autójukkal a szalonból villogni..) A másik, miért ír alá olyat, amit el sem olvasott?!?!
Gondolkodni kell, nem utólag sírni!

Pitta2 2007.11.14. 17:13:33

Az ilyen leveleket emberek fogalmazzák és számítógépek készítik. Anno az egykori munkahelyem is küldött ki irgum-burgum levelet 22 FILLÉRről. Az ügyfél mosolyogva bejött és mondta, hogy ha 30 FILLÉRT fizet be, akkor ugye nem küldünk rá izomagyú behajtókat. Be is fizette.

Don Poli 2007.11.14. 17:21:50

Story:1996 március-egyszeri Franc svájci állampolgár kapott hasonló Bar listás felszólitó levelet jelzem svájcban bankjától hasonló hangvételben hasonló fenyegetéssel.Francnak nem esett jól a fenyegetőzés-de befizette a kb 1000ft-os elmaradt fizetési kötelezettségét.Mivel szegénynek rosszul estt a levél felkereste jogász barátját s átárgták az ideszóló paragrafusokat.-Kiderült,hogy a bank akkoriban ilyen levéllel nem fenyegetőzhetett-igy Franc ügyvéd haverjával beperelte a bankot s kb 3hónap ismétlem 3 hónap nem harminc év mint itthon lefutása allatt a jog igaszságot szolgáltatott neki s kártéritést kapott.Azóta változott a rendszer s a bankok is irhatnak ilyen levelet s a Francok nem perelhetnek.....

dokalu 2007.11.14. 17:34:11

Don Poli: ismétlem, az ilyen levelek az ügyfelekért vannak, nem ellenük! Ha a bank nem küld ilyet és felrakja a KHR-be (új nevén a BAR lista), akkor a PSZÁF megb*sza a bankot..

The Good Boy 2007.11.14. 17:41:50

Lúzer ügyintézőből nálam is van példa:

Sok éve a súlyadó csekken megjelent egy 100 Ft.-os be nem fizetett követelés (kamat nélkül). Mivel a súlyadós csekkek alapból ki voltak minden félévben töltve az aktuális adó összegével, ezért azt nem tudtam befizetni (igaz nem is nagyon akartam, mert nem értettem, hogy hogyan keletkezhet fizetési hiány, ha mindig a csekken - és a határozaton - szereplő összeget fizetem be.
Kb. 3-4 éve volt már rendszeres szereplője ezen összeg a határozatnak, amikor egyik alkalommal, amikor bent voltam a Polgármesteri hivatalban, benéztem az Adóügyes hölgyeményhez, és kértem, hogy a legközelebb állitson már ki egy 100-al nagyobb összegű csekket, hadd rójam le azt az adósságot, amit egyébként még az előadó sem tudott megindokolni. Erre közölte, hogy ne idegeskedjek, mert ezer ft. alatti összeget nem kamatoztatnak meg, igy azt ki sem postázzák, de intézkedik. Azota nem vagyok minuszban és fizetni sem kellett. Meg is lepödtem rajta rendesen, hogy ilyen van Magyarisztánban. Vagy az már 5 km-el arrébb osztrákiában volt... Nem is tudom.

andika25 2007.11.14. 17:47:22

dokalu: ne keverj már te is össze minket.

Ha a kedves (bunkó, autót 0 ft önerővel vásárló, mellesleg horror kamatokat fizető) ügyfél mondjuk tartozik 3 hónapig - 90 napig - 3 e ft-tal, akkor sem tehetik fel a BAR-listára. Akár küldenek levelet, akár nem.
Szóval maradjunk annyiban, hogy ez a felszólítósdi (fenyegetőzés) mostanában inkább a bankok kedvenc behajtási módszere.

hócipőcske 2007.11.14. 18:05:15

dokalunak nem villogni vettük a skodát,munkaeszköz.Arról is irj,légyszi,hogy a hülye ügyfél mennyit fizet ki volt exbankodnak az 5-6 év alatt.Nem tartoztam részletekkel,csak ez a nyavalyás 3201ftvolt.Midegy ,ezt kifizetjük,de a Merkantil Bankot a jövőben elkerüljük.

dokalu 2007.11.14. 18:09:55

andika25: ez igaz, nem tehetik fel a listára.
Ez egy formalevél, amibe behelyettesítik az ügyfél és a szerződése adatait és így postázzák ki. A fent említett banknak több mint százezres élő ügyfélállománya van, kétnaponta készülnek felszólító levelek zsákszámra.. Igaz, hogy lehetne külön formalevél is a minimálbérnél kisebb összeggel tartozónak, de szerintem nincs olyan autófinanszírozással foglalkozó bank az országban, aki külön kezeli az összeg alapján az ügyfélleveleket..
Illetve egy biztosan van, a saját bankom, ott egy ideig én készítettem ezeket a leveleket. :) (Lehet érte utálni!:))
Tévedsz, a kedvenc behajtási módszer a telefon. :) Utána jön a levél, majd a behajtó,(utóbbi csak a felmondás után mehet ki.)
Egyébként pedig azt látom, hogy még mindig, minden figyelmeztetés ellenére sem gondolják át az emberek, hogy tudják-e majd fizetni a 120 hónapos futamidős hiteleiket.. sokan úgy vannak vele, hogy ha nem tudom fizetni, majd visszaveszi a bank és kész. Sajnos ez nem ilyen egyszerű.. Kell róla utána egy szakértői vélemény, egy szakértői ár (a költség az ügyfelet terheli), ami alatt nem adható el az autó. Ez szinte minden esetben kevesebb, mint a fennmaradó tartozás az autón. Aztán jöhet minden egyéb szörnyűség.. A legtöbb banknál van lehetőség részletfizetésre is. (Miután már nem terheli az autó fenntartási költsége és a havidíj az ügyfelet, mert az autót visszavette a bank, talán jobban ki tudja fizetni, mintha egy összegben kellene fizetnie a teljes fennmaradó tartozást.)
Szóval, nem minden bank köcsög. :)

dokalu 2007.11.14. 18:18:45

hócipőcske:
Tudom, hogy munkaeszköz, meg is jegyeztem a kommentemben, hogy a fenti esetben munkaeszköz!
Nem minősítem jelzőkkel az ügyfeleket.:)
Az tény, hogy jelentős mértékűek a kamatok az autóhiteleken, főleg a jelenleg 4-5 éves konstrukciókon, mielőtt elkezdődött volna a harc az autóüfinanszírozás piacán, "szabad rablás" volt. Volt olyan is, hogy 20-25%-os kamatot fizetett az ügyfél. Tudom. Nem értek vele egyet, de ez volt. Most azért már jobb a helyzet, de hangsúlyozom nem a 0, 10, 20%-os önerős hiteleknél!
Sajnos az MNB alapkamat változásaira a bankoknak nincs ráhatásuk, sem a chf vagy eur kamatainak a változására. A Te kamatkülönbözeted ebből keletkezett, ez bizony a havidíjon felül van. (A saját bankom havi elszámolásban van az ügyfelekkel, ott ilyen nem fordulhat elő.)
Jótanácsként, vigyázz, mert a többi bank sem egy leányálom! :) Pénzt sehol nem kapsz ingyen.. A hozzáállásban biztosan van különbség, ne add fel! :) További sok sikert az autóvásárlásaidhoz, akár hiteles, akár nem! :) (Azért a kereskedőkkel sem árt vigyázni, az ő jutalékuk a Te hiteledet drágítja!!!)

renugard 2007.11.14. 21:08:40

Váltsd ki a hiteledet más bankkal és hugyozd le a kapujukat iccaka.

pleasantry 2007.11.14. 21:20:30

hopika, diktald a cimet :)

Hopi Bond 2007.11.14. 21:45:30

pleasanty, úbakker, átgondolhatom esetleg még egyszer? :D Ezek a mai csajok, komolyan mondom el sem hiszem. :D Itt jött volna az a rész, hogy kéreted magad, meg ilyenek, de neeeem, te átugrottad. :D De ha csalsz, akkor én is. :D

pleasantry 2007.11.14. 21:48:35

hopika, najo. udvarolhatsz meg kicsit. ;)

Hopi Bond 2007.11.14. 21:53:51

És ha nem akarok, az bónuszpont? :D Vagy akkor gyorsabban betonozol? :D

Hopi Bond 2007.11.14. 21:59:25

És ha mégis? :D Egyébként a határozottságom miatt buknak rám a nők, ezt már többen is mondták, csak hogy tudd. :D

Hopi Bond 2007.11.14. 22:02:39

Az is. :D Na ezt is megértük, a homár csetté aljasult. :DDD

pleasantry 2007.11.14. 22:08:07

aljas, akire mondod, az. :)

Hopi Bond 2007.11.14. 22:10:31

Mondjuk nem mintha még hozzá akarna szólni valaki ehhez a témához. :D De kereshetünk másik topicot is és ott folytathassuk az ömlengést. A kérdés a másik topiccal kapcsolatban: Palkovicsné vagy Bacc pacsker? :D

pleasantry 2007.11.14. 22:13:47

te most omlengsz? :) erdekes.

Hopi Bond 2007.11.14. 22:16:05

Nem, majd most fogok. :D Nem udvarlásról volt szó? :D

pleasantry 2007.11.14. 22:17:15

*pleasantry hatradolve figyel ;)

Hopi Bond 2007.11.14. 22:18:19

Esetleg nem lehetne, hogy csak eljössz, megmutatom a matracom, aztán hazamész? :D Vagy elvadult ötlet? :D

pleasantry 2007.11.14. 22:20:31

elobb mar visszatancoltal, nem? :)

Hopi Bond 2007.11.14. 22:26:11

Na várjál, táncolni nem viszlek, sokba lennél. :D

pleasantry 2007.11.14. 22:29:18

honnan tudod te azt, hogy mennyibe fajna ertekes tarsasagomban eltolteni nemi idot? :)

Hopi Bond 2007.11.14. 22:32:50

Nem a társaságod a lényeg, betonozni hívtalak, nem filozófikus eszmecserére. :D
De ha már itt járunk, akkor mennyibe fájna? Max egy sör? Mert akkor lehet róla szó. :DDD

Hopi Bond 2007.11.14. 22:38:41

Na legyen kettő, de csak mert jó kedvemben találtál. De semmi duhajkodás. :D

hedgehog01 2007.11.15. 09:34:40

Nem olvastam végig az összes kommentet, így lehet, olyat írok, amit valaki már leírt:
A 90 nap - minimálbéres tartozás CSAK a magánszemélyekre vonatkozik. Jelen esetben egy bt-ről beszélünk. A céges bar-ba viszont az összes hitel-kölcsön-lízing ügy MINDIG felkerül. Itt viszont már meg lehet különböztetni a jó és a rossz adósokat, 30 nap illetve 1 millió Ft lejárt tartozás után kap negatív jelzőt az ügyfél. Szóval nem kell fenyegetőzni a bar-ba felrakással, már úgyis benne van, és öt évig benne is marad. Feltéve, hogy tényleg a cég lízingelte a kocsit.

tuskohopkins (törölt) 2007.11.15. 14:09:46

pleasantry!
Az semmi! Nekem a citibank másfél évig minden hónapban LEVELET küldött! A szöveg lényege: "...Fizetendő összesen: 0.- HUF."
hónapról hónapra!

pleasantry 2007.11.15. 18:34:39

tuskohopkins, ez csak akkor hirerteku, ha anyukad ertesitett errol minden alkalommal. :)

Majmász Gedeon 2007.11.16. 13:22:59

Nekem a Merkantil Car Zrt.-nél van a hitelem, annak van valami köze a Merkantil Bankhoz?

dokalu 2007.11.16. 19:17:11

Majmász Gedeon:
Igen, az a Merkantil Bank lízingcége. Nem kölcsönöd van, hanem lízinged.

avensis (törölt) 2007.11.18. 12:00:51

most akkor mi van pleasantry és hopika?
Gyerekek, mutassatok valamit, betonkeverő- és matracteszt, eredmények...??
Én itt állok, mint egy hülye, aztán semmi folytatás?? Tiszta ideg vagyok, mindjárt BAR-listára kerülök...

babyfoka 2007.11.18. 17:35:09

Ehhez csak annyit, hogy az oTP sokszor rak fel ügyfeleket BAR listára jogtalanul, csak azért mert ők arra szakosodtak, hogy a saját BAR listás ügyfeleinek adnak hitelt....így elkerülhető, hogy szerencsétlen ügyfél, aki nem jár utána a dolgoknak másik banktól kérjen hitelt...és így tartanak meg ügyfeleket....

Hopi Bond 2007.11.18. 18:06:26

avensis: á, nem történt itt semmi, se betonozás, se matracmutatás. :D Igen, tudom, én is kicsit csalódott vagyok. :D

moli 2007.11.20. 15:58:36

"""Akkor nem reklamál egyik kedves ügyfél sem, ha a kamatkülönbözet összege negatív, tehát az ügyfélnek visszajár.."""

hat te nem erted a rendszert. vagy szolni szoktal, hogy ha valami akcios, mert nem viszik es csak foglalja a raktarat es olcsobban adjak meg a beszerzesi arnal is, hogy te megis inkabb az eredeti arat fizetned ki.
süti beállítások módosítása