Engedd meg, hogy tájékoztassalak a legújabb fejleményekről, annál is inkább, a közreműködésed hatása érezhetővé vált a VW-es emberkék hozzáállásán. Ők is lelkes Homár olvasók. Szóval ezer köszönet. Igen, képzeld, heppiend. Vagy heppi beginning. Ugyanis el sem hisszük, de sikerült kicseréltetni az autót egy teljesen újra. This is the beginning of a beautiful friendship... A post óta a következők történtek:
Elhoztuk a megjavított autót az Óbudaitól, ami 5, azaz öt napig bírta a megszokott jelenség nélkül. Ám a hatodik napon... Teremté a VW az elektronikai meghibásodást. Ezúttal menet közben. Meg sem álltunk a jól megszokott kedvenc szervizünkig. Ott már vártak minket a szakik tetőtől talpig diagnosztikai rendszerekkel felvértezve. A diagnosztika ezúttal sem mondott mást: tutibiztos, hogy újra a műszercsoport a hibás. Ekkor jött el az a pont, amit mi sem nagyon értünk. Az addigi nemhivatalos "nemtudjukmegjaítani" véleményekből hivatalos nyilatkozat lett, az autót csere céljából átvették, mi még aznap megrendelhettünk egy új, a miénktől csak részleteiben eltérő új Polo-t.
Amíg az új autót forgalomba helyezték, addig a rendelkezésünkre bocsájtottak egy szintén Polo csereautót. Három hét telt el, meg természetesen némi huzavona (törzskönyv, papírozás, adminisztráció, stb). De ma délután átvehettük az új autónkat. Itt áll a ház előtt 30 km-rel a háta mögött. A csere kb. 40ezer forintunkba került (rendszám, illetékek, mindenféle papírdolog), ezen kívül egy kb 40ezer forintos extra hiányzik az újból a lecserélthez képest, ami helyett kaptunk egy riasztót.
A dolog részünkről lezárva, úgy érezzük, hogy az Óbudai Autójavító a helyzethez képest korrektül járt el az autócsere ügyében. Köszönjük a segítséget a Homárnak, az összes hozzászólónak, minden barátunknak, ismerősünknek, aki tett valamit az érdekünkben.
Kicserélték a fázós VW-t
A Homárt minden alkalommal meleg bizsergés fogja el, amikor hepiendről hall. Legfrissebb szerencsés naiv ügyfelünk Labdacs, aki a melegebb éghajlatra vágyó VW poszt után mágikus módon kapott egy csereautót:
GegeWarrior 2007.11.27. 17:11:26
[Sven] 2007.11.27. 17:12:09
greggrant 2007.11.27. 17:14:12
nudlee 2007.11.27. 17:17:37
sz_ 2007.11.27. 17:20:59
Tarika · http://isitchristmas.com/ 2007.11.27. 17:25:47
Roltii 2007.11.27. 17:26:55
ámbátor 2007.11.27. 17:46:21
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2007.11.27. 17:57:26
Vagy már ők is belefáradtak, hogy sokadszorra zaklatod őket, és nem akarnak továbbiakban látni... :)
Valahogy elképzelem:
Október:
-Jóska, hanyadjára van itt ez a fickó ?
-19. alkalommal.. már fejből tudom az összes azonosítóját a munkalaphoz.
-Jól van... Verjetek rá egy számítógépes bemérést, 1,485-Alma-Körte panel cseréjét.
November:
-Jóska, hanyadjára van itt ez a fickó ?
-20. alkalommal... A fickó már ismeri az összes műszerész és operátor anyukáját..
-Kipróbáltuk már a 2,456-Cseresznye-Dió panelcserét?
-Eddig csak 4szer
-Sráblizás a pricherűderen megflaftolva ?
-Meg és még megrecegtettük a prünnyögőt is.
-Hát akkor már nincs mit tenni, adjatok neki egy normálisabb kocsit. Azt amelyiknek valószínű, hogy 160-nál bekapcsolódik a kormányzár... Nem akarom a fickót többet látni :)
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2007.11.27. 18:04:15
sambalabammbumbumm:
-...és a légzsákot is szereljétek ki!
struc 2007.11.27. 18:38:39
Vici · http://kosbor.freeblog.hu 2007.11.27. 18:44:38
hotelajanlo 2007.11.27. 18:54:15
"felfedezés: a homárnak erősebb hatása van, mint a fogyasztóvédelemnek!!!"
Igen, és tudod miért? Mert nem csinál semmi mást, csak közzé teszi a panaszokat, oszt vagy reagálnak rá a vezetők és változtatnak, vagy nem.
Nézzétek meg ezt:
www.mediainfo.hu/hirek/article.php?id=6722
[hír]
Fogyasztóvédelem: feketelista készül
2006-01-24 10:13 [Marketinginfo.hu]
Hamarosan feketelistát tesz közzé a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség, amelyben a jogsértő cégek nevét és a velük szemben felmerült panaszokat ismerteti a lakossággal.
MUHAAAAHHHAAAA!
És azóta nincs ilyen lista.
Aztán érdemes Firefox alatt megnézni a fogyasztóvédelem honlapját is:
www.fogyasztovedelem.hu/Uj/Fogyi_Index.htm
Na ennyit erről...
princessophia 2007.11.27. 18:58:20
Akkor ez elintézve:-)
Balesetmentes közlekedést és jó utakat kívánok az új autóhoz!!!
Sadist 2007.11.27. 19:00:00
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2007.11.27. 19:38:24
ez lehet majd melegben nem indul
Secnir 2007.11.27. 20:11:22
és akinek nincs mozillája ugye, annak elmondanád mit látsz?
Secnir 2007.11.27. 20:13:55
Kenton Delacruz 2007.11.27. 21:02:13
Vrungel kapitány 2007.11.27. 21:54:40
tomasso 2007.11.27. 22:18:03
hotelajanlo 2007.11.27. 22:23:42
Fogyaszt�v�delem; fogyaszt�; v�s�rl�; �r�; TESCO; VODAFONE
Azaz, minden ékezet helyett, "furcsa" karakterek. Valószínűleg UTF8 és nincs meta charset.
Igényes.
galicius 2007.11.27. 22:31:14
2007.11.27. 23:40:05
Fantozzi 2007.11.28. 00:16:21
Labdacs 2007.11.28. 07:38:14
"A vásárló mindenképpen jól járt a cserével"
Nem jókedvünkből kértük a cserét. Az autó az elmúlt 9 hónapban 6 alkalommal hagyott cserben minket. Ebből ez utolsó három három héten belül. Egy kivételével munkanapon történtek a hibák, ilyenkor jó fél napunk ment rá csak arra, amíg mozgásképessé váltunk. Olyan helyen dolgozom, ahol határidős munkák vannak. Ezt nekem sem fizeti meg senki. Ráadásul úgy tudom, hogy a garanciális javításokat elszámolják a gyárral.
Kifordított kacagány 2007.11.28. 08:10:44
tartlev 2007.11.28. 08:19:51
Hát nem tudom, hogy ennek kell-e ennyire örülni vagy sem...
eszembejutottvalami 2007.11.28. 08:22:29
Valószínüleg csak azok értik meg a problémádat akik már ültek olyan autóba ami bármikor lerobbanhatott a legváratlanabb helyzetekben. Az autó "értékét" nagyrészt ez határozza meg. Beülsz, biztonságban (és kényelmesen) érzed magad, megérkezel, kiszállsz. Örülök hogy kálváriád sikerrel zárult. Jó utat!
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2007.11.28. 08:25:25
Szóval megnéztem az a listát ami a futófényben van. Két érdekes meglátás.
A vevőbarát listában (akik 30 napon belül válaszoltak) van egy kakukktojás a Tesco. muhahaha, vevőbarát.. muhamuhamuhahahahha.
A másik h a figyelmes szemlélő felfedezhet egy félig vevőbarát félig vevőellenség céget. Az Invitel mindkét listában szerepel, most akkor mi van?
Carnivora (törölt) 2007.11.28. 08:47:49
Fantozzi 2007.11.28. 09:19:57
Sajnos ez nem ilyen egyszerű A "gyár" nem fizet ki minden órát amit a hibakereséssel töltesz el pedig ez nem a te hibád Tudod mennyit lehet elszámolni elektromos hibákra? 0,5-1 órát max A többit bebuktad. A csere nagyon ritka eset.Szerencsés ember vagy vegyél egy lottót. kacagány tartlev ! Ugye azt ti sem gondoljátok hogy a gyár köteles mindenből kettő egyformát gyártani és ha az egyik elromlik akkor a másikat odaadja helyette?
The Good Boy 2007.11.28. 09:28:55
Tényleg???
Ezt nem hiszem el! Ilyen nincs!! Vagy mégis??? Éljen a Homár! Javaslom a fogyivédelem éves költségvetésének a felét minimum utalja át Homáréknak, mert ez a forum dolgozik helyettük.
Labdacsnak meg sok sikert az új vashoz, bizva, hogy ez már használatra alkalmasabb lesz.
Labdacs 2007.11.28. 09:45:58
Igazából picit sem érdekel, hogy ki mennyit dolgozott az autón. Vettem egy terméket, ami hibás volt. Teljesen mindegy, hogy ez egy párezer forintos kütyü, vagy egy többmilliós autó, azt várom el tőle, hogy hibátlanul működjön. Amennyiben meghibásodik a garanciális időn belül, elvárom, hogy javítsák a hibát. Ha ez nem lehetséges, a magyar törvények értelmében kérhetem a cseréjét. Pont.
A másik dolog: a szervizes kollégáknak az a dolga, hogy ha bejön hozzájuk egy hibás autó, akkor azt megjavítsák. Ezért kapják a pénzt. Teljesen mindegy, mennyit, de őket fizették ezért. Hogy milyen arányban, nem érdekel. Nekem nem az a dolgom, hogy várjam a trélert, várjam a csereautót. Hetente órákon át. Az én szívásaimért senki nem fizetett egy fillért sem. Nem csak a nagy dolgokra kell gondolni, hanem ilyesmikre, hogy a munkahelyemen az ingyenes parkolóba rendszám alapján engedik be az autókat. Szóval: aki elmegy szerelőnek egy szervizbe, számoljon azzal, hogy lesznek problémás esetek. Az én munkahelyemen is vannak garanciális ügyek, de nem panaszkodom, hogy senki nem fizeti ki az általam képviselt cég által előzőleg rosszul elvégzett munka okozta pluszköltséget.
És igen, szerencsésnek érzem magam. Nem a szívások miatt. Hanem azért, mert Magyarisztánban sikerült minimálizálni a szívásom mértékét. Tudom, hogy nagyjából addig szívózhattak volna velünk, ameddig akartak volna. Ezért is írtam, hogy a Óbudaiban a csere kérdését korrektül kezelték.
vernarancs 2007.11.28. 09:51:02
Garp 2007.11.28. 09:52:24
Btw. Vicián nem egy kerékpárral fuvarozta az eladónőket? Mintha láttam volna néha őket napos vasárnap délután a parkban....a bögyös leányzó alig fért el a vázon keresztben, Vicián meg nem csak a kormányt markolta. De lehet, h az nem Vác, hanem Verőszentandrás volt és nem Vicián, hanem az Anti. Hagyma?
vernarancs 2007.11.28. 09:54:39
vernarancs 2007.11.28. 10:00:55
Mai hir az indexrol:
# 09:16 Autókat hív vissza a Toyota
:))) Toyotat se vegyen senki :D
grafitmacska 2007.11.28. 10:13:51
vernarancs 2007.11.28. 10:25:18
Nekem meg volt egy Volvo 460-as. Annyit meg autoval nem szivtam. Embertelen draga hozza minden es igenytelenul volt osszerakva. Allandoan leallt es hiaba szedtem csavarjaira szet a porlasztot meg az egesz uzemanyagrendszert. Fogta magat es menet kozben lefulladt. Plusz elarulom, hogy sosem jart svedorszagban. A valtoja renault es majdnem minden mas alkatresz is francia (Valeo mint a Citroenemben :) es hollandiaban raktak ossze. A mostani Volvok is ilyen szedettvedett autok. Opel alvaz meg ilyenek.
Labdacs 2007.11.28. 10:26:34
A Volvo az Ford. A Saab az Opel. :-)
Labdacs 2007.11.28. 10:28:09
Fantozzi 2007.11.28. 10:34:15
Labdacs 2007.11.28. 10:37:37
Tudod mit kellet volna kapnom? Tavaly ilyenkor egy olyan autót, amivel nincsenek ilyen gondok.
vernarancs 2007.11.28. 10:39:43
Ja, ja. Tenyleg. Mar emlexem (reg volt). Persze ettol meg van jo Volvo (en a nagy batar kocka Volvokat pl. szeretem, az uj fazont mar nem annyira).
Fantozzi 2007.11.28. 10:41:25
Labdacs 2007.11.28. 10:42:18
gyerekkoromban volt egy 760-as Volvo Matchboxom. az volt a kedvencem. :-)
vernarancs 2007.11.28. 10:42:38
MAr miert kuldene az autoklubb? Akkor kuldi ha kersz toluk es persze joval dragabban mint egy maszek treleres. MEg akkor is ha klubtag vagy. Elkepeszto mennyire leromlott az autoklub szinvonala. Semmire nem hasznalhatoak. Tagsag nelkul is be lehet mar menni hozzajuk es nem sokkal dragabb mintha tag lennel. Sok ev utan jovore mar nem leszek tag. Amikor a Volvom lerobbant pesten meg ingyen kijottek es beinditottak, mar ez is megszunt.
Fantozzi 2007.11.28. 10:46:31
Labdacs 2007.11.28. 10:49:33
ezt senki sem mondta. de ők is a VW-t képviselik, én pedig rajtuk keresztül tartom a kapcsolatot a VW-nel. Az, hogy ezt belül hogyan oldják meg, az legyen az ő ügyük, engem az érdekel, hogy az autó, amiért pénzt fizetek problémamantesen működjön. Azt pedig leírtam már sokszor, hogy az Óbudai Autójavítót teljesen korrektnek éreztük, ők a mi oldalunkon álltak, ők kezdeményezték a cserét, stb..
Labdacs 2007.11.28. 10:53:21
Tévedés. A fotó az egyedüli hétvégi lerobbanásról készült. Olyanor jött csak az autóklub, egyébként az Óbudai Autójavító küldött trélert. Meg kell védenem az autóklubot is, mert nekünk soket segítettek (amikor nem volt elérhető a mobilitásgarancia, beszóltak nekik külön, segítették elindítani az akadozó csereautó ügyet, stb...)
forintosProjekt - · forintosprojekt.blog.hu 2007.11.28. 10:53:29
Nekünk Volvo S40-ünk van. 5 éves, hibátlan. Volvót a népnek!
Volvo ősi román cég. Aki Volvot vesz, nem lehet sikeres ember, hiszen a Volvot venni ősi román szokás. Ezt megtudták a nyugat-románok (franciák) is, és a cég nagy részét megvásárolták. Azóta a Volvo ősi francia cég, ősi francia minőséggel.
Tedd össze a két kezed, hogy a tied működik...
Fantozzi 2007.11.28. 10:54:02
Labdacs 2007.11.28. 11:01:11
Örülök is neki. Hogy végre lezárult a szívások hosszú sora. De ne haragudj, az, hogy "jól jártam", kicsit erős kijelentés volt.
Carnivora (törölt) 2007.11.28. 11:05:09
Néha van hiba gyorsan orvosolják :) viszont a mai német autókat mióta a kütyükkel telerakják csak hiba van a kis polo kategóriától kezdve a luxus autóig ...
Carnivora (törölt) 2007.11.28. 11:08:21
A volvonak égvilágon semmi köze a franciákhoz sem a románokhoz a Ford tulajdona ...
Egyébként nekünk van volvo kamiony az is jó vas :D
vernarancs 2007.11.28. 11:24:20
Wazze, nem kurva mindegy kinek a trelere? Attol meg varni kell ra munkaidoben, hogy a vadi uj autot elvigye aminek vigan furikaznia kene a gazdajat a munkahelyere vagy akarhova. Mellesleg a treler arat ki fizeti? Mert pesten belul az 15.000 ft videkre meg a hatar a csillagos eg.
Phoci 2007.11.28. 11:25:30
A volvorol csak annyit, hogy en Svedo.-ban lakom most es az itteni autoszerelok nagyon szeretik a volvot, de a saabot is.......
vernarancs 2007.11.28. 11:30:54
Attol eltekintve, hogy tele van francia alkatreszekkel. Szerintem hulyeseg ez a japan a legjobb nemet meg szar vita. Minden automarkanal van szar meg hibatlan darab ami sokban fugg attol, hogy a tulajdonosa hogyan banik vele. Nekem volt 4 eves passatom is es a karosszerian kivul csak a futomuvel kellett foglalkozni (ami 150.000 km futas alatt nem meglepo). Ismerosomnek meg ugyan olyan 460-as volvoja volt (csak diesel) mint nekem es o elegedett volt vele. Az viszonmt teny, hogy a franciak mindent mashogy csinalnak mint ahogy az logikus lenne. Egy kulon elmeny pl. Citroen tulajdonosnak lenni :)
Labdacs 2007.11.28. 11:31:09
A mobilitásgarancia tartalmazza az ingyenes trélert a legközelebbi VW márkaszervizig. ha máshová akarod vinni az autót (mondjuk Nürnberg közepén robbansz le vele és nem szeretnél Németországba járni az autót ügyezni), akkor fizetni kell a szállításért.
Fantozzi 2007.11.28. 11:38:13
A szivas meg szeritem nem volt 600 ezres
Labdacs 2007.11.28. 11:39:30
Szerinted.
Labdacs 2007.11.28. 11:40:36
Phoci 2007.11.28. 11:42:25
A japan markak az auto elettartamanak az elejen kiemelkedoen jobbak, mint a tobbi marka, azert mert az itt fellepo hibakert altalaban a processek a felelosek, ahogyan a kocsit osszerakjak, de ide tartozik a minoseg ellenorzese is. Az elettartam kesobbi periodusaiban, a meghibasodasok a kopas miatt kovetkeznek be es itt mar nem jobbak a japanok sem.
A mai autoknak az elektronika a felelos a megibasodasok egy jelentos reszeert es ebben a japanok sokkal jobbak a franciaknal es meg a nemeteknel is.
Egy masik dolog. Mindenki arrol beszel, hogy iden a toyota mar tobb kocsit ad e, mint a GM. Ez igaz, de ha a nyeresegesseget nezzuk, mar evek ota jobbak mindenkinel.
A harmadik dolog, a beszallitokkal valo kapcsolat. A toyota hosszutavu szerzodeseket kot a beszallitoival, mig az europai markak csak nehany eveset. Igy egy hosszabbtavon megterulo beruhazasnak is van ertelme, ami esetleg a minoseg javulasat eredmenyezheti. Sokat kell meg tanulni a keleti mentalitasbol.....
rockstopper 2007.11.28. 11:54:00
Ezt nem értem, szerintem a gyár mindenből sokezret gyárt nem?
rockstopper 2007.11.28. 11:58:56
Fantozzi 2007.11.28. 12:13:55
2 egyformat ritkan gyartanak mert sok variacio van
Garp 2007.11.28. 12:16:53
Tudom, nem egy árkategória egy telefon és egy autó, de a másfél éves Nokiám egyszerre megadta magát. 1 hónapig vizslatták mi baja (cseretelót adtak), aztán visszakaptam h nyáklapot cseréltek plusz antennát, a 2 év teljes körű garancia újra indult. Magyarán kicserélték a telót. Szóval nem rendkívüli hozzáállás, ha valami nem rendeltetés szerűen működik, akkor azt kicserélik. És ez még inkább érvényes egy autóra, amibe több millát raksz. Gondolom a kereskedő is megoldja a gyárral, vagy kivel, nem marad a nyakában a különbözet.
Szóval szvsz ez a normális, h kicserélik, csak kicsit hamarabb kellett volna...
vernarancs 2007.11.28. 12:17:35
Ebben azert nem fogadnek nagyobb osszegben. A gyartosort nem varialjak minden egyes legyartott peldany utan.
Fantozzi 2007.11.28. 12:33:13
grafitmacska 2007.11.28. 12:37:53
moli 2007.11.28. 12:39:58
Fantozzi 2007.11.28. 12:52:53
Kifordított kacagány 2007.11.28. 13:07:26
ha pedig nincs ugyanolyan, akkor jobbat, magasabb felszereltségűt kell, hogy kapjon. nem azért, mert rendesek, hanem mert törvényileg elő van írva nekik. a jobb pedig nem azt jelenti, hogy nullkilométeres, mert az eredetileg vásárolt is az volt.
Labdacs helyében én is örülnék persze, hogy végre lecserélték azt a szart amivel már annyit szívtam, de ez még nem jelenti azt, hogy a szervíz korrektül, a kötelezettségeinek maximálisan eleget téve járt el(főleg, hogy ez ennyi ideig tartott és csak kényszer hatására léptek).
ami pedig a szervíz felelősségét illeti a gyártó hibáiért, szintén nincs igazad. a szervíz azért szerződött le az anyacéggel, hogy mint márkaszervíz kedvezőbb opciókat kapjon és biztosítsa a rendszeres bevételét. ezzel a márkát a sajátjának tekinti és mivel ő kommunikál a vevővel, bizony az ő felelőssége minden ami a garanciával kapcsolatban felmerül. a vevőnek semmi köze, hogy ezt ők milyen módon rendezik a gyártóval, vagy egyáltalán az, hogy a szerződésük mit tartalmaz.
Hopi Bond 2007.11.28. 13:19:33
Párnacsataaaa :D
Vectrus 2007.11.28. 13:48:07
És mellesleg a cég érdeke is az, hogy a vevő végül ELÉGEDETTEN távozzék. Azt gondolom, hogy amikor ilyen összegekről van szó, nem is kérdés, hogy a gyártónak nem hogy 80.000 Ft-tal karcsúbbra szabott autót kell adnia, és azon töprengeni, hogy végülis jól jár az ügyfél mert nullkilóméteres autót kap, hanem azon, hogy még mivel tudnák az igen megrengett bizalmát visszanyerni.
vernarancs 2007.11.28. 14:11:00
Az alvazzszam mint kulonbseg nem ervenyes!
vernarancs 2007.11.28. 14:16:23
A 80.000 nem ugy jott ki, hogy ennyivel ertektelenebb az auto. 40.000 volt a papirmunka 40.000 meg egy olyan extra ami nem az eredetivel megegyezo. Az auto erteke ugyan annyi lett, de a vevo szamara akkor is bukta volt penzben es kenyelemben is (mas extra mint amit eredetileg kert). Az is furcsa, hogy egy nyamvadt riaszto extranak szamit egy VW-ben amit ugy visznek mint a cukrot. Evek ota vezeti a lopasi statisztikakat.
Labdacs 2007.11.28. 14:23:36
abandi 2007.11.28. 14:58:24
Ez a HOMÁR azért nem semmi!!!
(Csak nyáron is mennnnyyyen a gép...hehe)
kismandala 2007.11.28. 15:03:44
anno nekem a martens a 10 hónapos 25ezres bakancsomat cserélte ki mert megtört és elszakadt.. lehet kellett volna kapnom egy szintén használtat ami nem szakadt, mer így milyen jól jártam :D
eszembejutottvalami 2007.11.28. 16:07:45
eszembejutottvalami 2007.11.28. 16:09:21
Don Poli 2007.11.28. 16:10:36
A kis fekete yaris jól muzsikál?de az iwiwes foton ott pihent az audi cabrió,jól esne mi.azt meghiszem!
meg ne fázz északon üdv-poli
abandi 2007.11.28. 16:25:29
eszembejutottvalami:
Nekem:Pözsó 405 sri komjúter konyec...maszek, 2 hét, 50 rugó...Emberek!!! Ha lejárt a gari, akkor TILOS márkaszervízzel szóba állni!!! Sajna...
Carnivora (törölt) 2007.11.28. 19:28:01
Ford Escort-al jártam anno így
Fantozzi 2007.11.28. 21:38:19
stekelvarken 2007.11.29. 07:45:32
- az autóval kapcsolatban a legmesszebbmenőkig a szabályoknak megfelelően jártunk el. Aki itt többször hibázott, az pont a kereskedő volt, amit el is ismertek szóban és írásban is- és ennek a hibának az elismerése vezetett a cseréhez is. Természetesen nem a gyártási hibát akarom a kereskedő nyakába varrni, hanem a probléma kezelésének a módját. A gyártási hiba miatt a garanciális igényeimet a kereskedővel szemben érvényesíthetem egyedül, sem a forgalmazóval, sem a gyártóval nem állok semmilyen jogviszonyban. Velük szemben az Óbudai Autójavító a vevő, akit, mint vevőt a magyar (és a szigorúbb európai) jogszabályok szerint mindazok a jogok megilletnek, mint vevőt, amelyekre mi is hivatkoztunk.
- "az autó nem hajszárító" terminus nem értelmezhető jogi berkekben, mivel sem a polgári törvénykönyv, sem a fogyasztóvédelmi szabályok nem tesznek különbséget áru és áru között (csak élettartamát tekintve- tartós/nem tartós fogyasztásra/használatra szánt termékek között, azt hiszem, hogy nem vitatkozhatunk arról, hogy egy autó tartós használatra készült- elméletileg)
- a központi diszpécserszámról annyit, hogy minden alkalommal a megadott- Mobilitásgarancia- számot hívtuk. A visszahívásra órákig várakoztunk, többször közölték velünk, hogy az Óbudai Autójavító nem márkaszerviz (?) és többször, igenis fel kellett hívni az Óbudai Autójavító szervizét, hogy sikerüljön a Mozaik utcába szállíttatnunk az autót. A Mobilitásgarancia a legközelebbi márkaszervizbe szállítást takarja, ami Szentendréről minden számítás szerint Óbuda. Volt olyan alkalom, hogy 2-3 órán keresztül foglalt volt a Mobilitásgarancia száma és csak a Magyar Autóklub kiküldött szerelőjének rádióján keresztül tudtunk kommunikálni pl. trailer és csereautó ügyben.
Szóval kedves Fantozzi, nem kívánom neked (sőt, senkinek :)) az előző sok-sok hónap viszontagságait, amikor úgy kell indulnod mindenhova, hogy nem biztos, hogy indul-e az autód, az alkalmanként is több órás telefonálgatást, várakozást, reménytelenséget, amit a "reméljük, hogy most már jó lesz" mondatok után éreztünk.
Amennyiben az Óbudai Autójavítónak a további igényérvényesítése problémás, arról nem én tehetek, sőt nem is a jogszabályok. Többször elhangzott az a mondat a szervizben, hogy "a hazai autóforgalmazók, nem a jogszabályokkal összhangban levő gyakorlatot alakították ki", én ezt nem tudom elfogadni. Mint egy szintén német cég képviselője, minden olyan garanciális igényt tudunk érvényesíteni az általunk képviselt céggel, amely a német (szigorúbb)!!! jogszabályok alapján is járna a vásárlóinknak. Véget kellene vetni annak a tendenciának (amelyet a forgalmazók alakítottak ki), hogy Magyarországra bármi jó (örüljünk, hogy lehet kapni...), le lehet nyomni az emberek torkán az elfekvő készleteket, a máshol már eladhatatlan termékeket is.
Még egyszer szeretnénk köszönetet mondani mindenkinek, aki ebben az ügyben érintett, hogy hozzáállásával sikerült megoldani a gondot. Mi kaptunk egy hibátlan autót, az Óbudai Autójavító pedig megtartotta egy hosszú évek óta hűséges vásárlóját!
Fantozzi 2007.11.29. 09:50:07
Mindenesetre nem hibáztatlak azért mert rossz autót vettél . Feleségem is jogász, mondjuk azzal ő is (remélem te is) de még Dr. Kovács Kázmér is tisztában van hogy a mi le van írva a PTK ban az a gyakorlatban teljesen más autós berkekben. Nekem is volt már vitám és sok ismerősöm van akinek sokkal nagyobb hiba miatt sem cserélték ki az autóját. Szvsz jól jártatok és vegyetek lottót
moli 2007.11.29. 10:09:52
mondjuk en kiallitott termekert se vagyok hajlando fizetni.
Labdacs 2007.11.29. 10:15:35
"Mindenesetre nem hibáztatlak azért mert rossz autót vettél"
Ohh, köszönjük a nagyvonalúságod...
"Szvsz jól jártatok "
Szerintünk meg nem. Nem jártunk jól, mert a pénzünkért nem azt kaptuk, amit vártunk. Kaptunk egy hibás autót, mellé sok hónap szívást, idegeskedést. A végén persze kiharcoltuk azt, ami a jog (és nem a hazai szokások) szerint jár; egy működő autót. Ez nem jól járás, ez jogérvényesítés. Az, hogy Magyarhonban ez ritka, mint a fehér holló, azt nem szerencsének tartom, hanem tragédiának.
Labdacs 2007.11.29. 10:19:32
mi a gondod a raktárról választott autóval?
Fantozzi 2007.11.29. 14:17:49
az A2 ujsag jogi eseteit ( muszaki konyvtar) sokkal durvabb hibakert sem csereltek autot ! Nezd meg hany ember kert cseret elhuzodo problemak , hibak miattt es nem kaptak. Szinte mindegyik esetben elutasitottak a cseret. Itt nalunk irorszagban sem cserelnek autot csak ha a birosag ugy hatarozott. Csere helyett kapsz egy kolcson autot kolcsonbe amig nem javitjak ki a tiedet Ha kijavitottak visszakapod a tiedet . A teruleti kepviselo volt epp it nalunk es megkerdeztem emlekszik-e cserere (hozza tartoznak a garancialis problemak) Azt mondta kb 5 evente 1x de csak ha a birosag ugy dont Sok sikert az uj autoval (3 SEAT es 2 VW volt a csaladban , soha sem volt problemank egyikkel sem)
moli 2007.11.29. 17:19:29
puncipöcögtető 2007.11.30. 04:53:14
stekelvarken 2007.11.30. 06:19:11
Garp 2007.11.30. 09:45:47
"Nagyon oruolk hogy vannak olyan mazlistak akik motor inditasi problemak miatt uj autot kapnak ."
- hogy a valagba ne? Nem Frédi-Béni autót vesz az ember!
"Itt nalunk irorszagban sem cserelnek autot csak ha a birosag ugy hatarozott. Csere helyett kapsz egy kolcson autot kolcsonbe amig nem javitjak ki a tiedet Ha kijavitottak visszakapod a tiedet ."
Na történetesen én is itt élek. Az ír cimborám értékesítési vezető az egyik Opel/Kia kereskedésnél, megkérdeztem. Nézett bambán, és megkérdezte: "Nálatok mindent el lehet adni?". Hozzátette, h persze itt is a legkisebb hibáért cseréért kiált a vevő, így persze csak kis százalékuk kap új autót, megalapozott esetben, de szerinte az ilyen, mint a fenti, egyértelmű eset, bíróság akkor játszik itt, ha teljesen elbeszélnek egymás mellett a felek. Merth kib*szott drága mulattság, így meggondolja mind2 fél, h érdemes-e. Értelem szerűen ha az autó nem működik rendeltetésszerűen, nem javítható és garanciális = cserélni kell. Szerintem jól összefoglalta. Idén 4-et cseréltek, 3 Opelt, 1 Kiát. Bíróság nélkül....
Végül: ha fizetek valamiért, kapjam meg amit ígértek. egy autónál azt, h (összefoglalva) működjön. NEM a kereskedőt tartom hibásnak, ha kocsi elromlik. Elkúrta a gyár. De a vevő nem a gyárral teremt kapcsolatot.
Ahogy meg észrevettem, az itteni kereskedők önmaguktól tudják, h a vevőből élnek. Kis ország, nagy a verseny és hamar híre megy ha valaki köcsög. Természetesen az itteniek se szentek, de messze nem olyan brutál....
galicius 2007.11.30. 13:08:22
Fantozzi 2007.11.30. 15:54:41
Warrranty manager vagyok egy multi franchise kereskedesben 4 markaval.
Opelnel is dolgoztam mint szervizvezeto
A haverod nagyot kamuzhatott En nem lattam meg cseret epp ezert kerdeztem meg a teruleti kepviselot aki 30 eve csinalja ! O azt mondta hogy 5 evente van 1 ilyen eset Eloszor Company accessort hivnak 400EUR per vizsgalat ( nem tudom Labdacs kifizette volna ezt a vizsgalatot) az accessor donteset sem kotelezo elfogadni. A fo baj az ertek kulonbozet Itt ha egy autot beregisztraltak mar nem lehet visszacsinalni akar masnap sem ezert ketyeg az ora ez azt jelenti hogy 20% al er kevesebbet a regisztracio miatt.
Galicius : Mit szolsz ahoz hogy pl tok egzforma autora Peugeot Boxer- FIAT Ducato ugyanaz a muvelet a FIAT nal 6 ora a Peugeotnal 11 ora Meyiket szamlazzam neked??
Garp 2007.11.30. 22:36:30
"Itt ha egy autot beregisztraltak mar nem lehet visszacsinalni akar masnap sem ezert ketyeg az ora ez azt jelenti hogy 20% al er kevesebbet a regisztracio miatt." Mindent "vissza lehet csinálni". Kérdés, melyik állam törvénye mennyire védi a vásárlót, vagy az eladót. Merth ugye mindkét oldalon sok a barom (otthon és itthon is) és azoktól óvni kell a többit.
Na a lényeg: nem azt akartam mondani, h uck-muck-fuck cserélnek itt autót, de messze nem tűnik olyan nagy dolognak, mint otthon. Ha megalapozott, megteszik. Gondolom a bevizsgálási költségeket - ha bebizonyosodik, h a vevőnek van igaza - nem neki kell fizetnie. De az újautó árak mellet a 400E sem sok. Nekem megérné.
All the best!:)
abandi 2007.12.01. 05:12:25
Kifordított kacagány 2007.12.01. 06:33:45
Garp 2007.12.02. 03:52:48
abandi 2007.12.03. 13:06:25
arx 2007.12.03. 13:16:09
Garp 2007.12.03. 15:02:17
abandi 2007.12.04. 02:04:39