Tékozló Homár

A kutas félti az autót a Shell-biodízeltől

2008.01.12. 17:50 | jackyll | 154 komment
Gábor egy vicces kutassal találkozott egy Shell kimérésen, ahol a csávó úgy próbálta rábeszélni a drágább üzemanyagra, hogy az autó halálát vizionálta az olcsóbb, "biodízeles" matéria használtata esetén:
Minap Szekszárd felé menet félúton megálltam Bonyhádon, mert tankolnom kellett. Beálltam a Shell kútra. Már párszor megjártam, hogy a különböző fantázianeveket felcseréltem. Pl V-Power Diesel vagy Diesel Extra. (Literenként van kb 30 ft különbség) Megnéztem a táblát, az Extra az olcsóbb. Éppen veszem le a töltőpisztolyt jön a kutas. Éppen akarok szólni neki, hogy mossa le az ablakokat, mire  felvilágosít a Shell Diesel Extra  üzemanyag pontos összetételéről. Közölte, hogy nem akar beleszólni, de az biodízel és félti az autómat, nehogy tönkremenjen.

Erre én csak nagyot néztem (biztos eléggé bárgyú voltam reggel fél hétkor). Akkor mit ajánl? kérdem. Ekkor ódákat zengett a V-Power dieselről, hogy az milyen jó a fúvókáknak, az autónak, nincsen benne biodízel, kevesebbet fogyaszt stb... Ekkor konstatálom neki, hogy az drágább, mire ő hát igen a minőséget meg kell fizetni. Ekkor megkérdeztem, hogy akkor itt mindenkinek biodízel autója van? Vagy bejon a helyi árúszállító IFA az mit tankol? Kissé értetlenül nézett rám és sértődötten mondta, hogy Ő csak jót akart, de ha azt akarom, hogy tönkremenjen az autóm csak tessék. Én erre felhúztam magam, egy nagy gázfröccs kíséretében otthagytam őket. Ha nem kell a pénzem tankolok máshol.

Emiatt Pécsett mentem tankolni Shell kútra. Ott a fiatal srácnak elmeséltem a történetet. Ő is csak nevetett rajta, habár a bonhádinak abban igaza van, hogy 4% biodízel van benne. Korábban ugyancsak a Shellnél jártam így, hogy a 95-ös helyett V-Power100-at ajánlották, akkor le tudtam szerelni, hogy a 1,1 Saxonak tökéletes a 95-ös. Akkor mondta a kutas, hogy kiadták ukászba nekik, hogy ezt kell ajánlani, mert akkor részesedést kapnak.

Tehát Bonyhád környékiek vigyázzanak a Shell biodízellel...
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Briguszka 2008.01.12. 17:55:34

Igen rendes ez a kutas

heliox 2008.01.12. 17:58:21

Azért az érdekes, hogy a saját terméküket szidja. Ha tönkremegy tőle az autó, akkor miért is, hogyan is árulja a Shell?

Briguszka 2008.01.12. 18:00:04

Az autóból nincs a Sellnek részesedése, csak a benzinből, azért!

hüjegyerek 2008.01.12. 18:11:25

legjobb helyezésem 5. !!!!!!!! na most akkor olvasok is :D

hüjegyerek 2008.01.12. 18:13:13

aki a shellnél tankol lehet-e sikeres ember???

Briguszka 2008.01.12. 18:14:27

Én is csak úgy lettem az első , hogy Abál dr. nincs itthon, Pepin bácsi meg bánatában biztos kocsmázik.

Briguszka 2008.01.12. 18:16:03

Nem az számit a sikerességnél, hogy melyik kúton tankolsz, hanem az hogy milyen gépet!!!!

HZCs 2008.01.12. 18:21:54

Nálunk 3 benzinkút van 3 kilométeres körzetben. 1 mol, 1 shell, 1 klubpetrol (mai nevén oil). Namost a klubpetrolos benzin ugye pár forinttal olcsóbb, cserébe néha furcsán viselkedik a masina. Shell: ide azért nem szeretek menni, mert az richtig, hogy rá akarnak beszélni az űberfazsa benzinre, és amikor már 3x elmondtam neki hogy nem kell, neki áll feljebb, hogy milyen bunkó vagyok. Mol: oda ugyanaz a tartálykocsi megy, mint a klubpetrolhoz. Más kút nincs a környéken. Sikeres környéken-e élek?

Briguszka 2008.01.12. 18:32:49

Ja bírom Én is a hellkutast, azt mondja váltsak ki smart kártyát, egy gázpalack cseréjével kb 9o pontot kapok. Erre Én örömködök , mert ilyet elég sűrün teszek, mondom neki: lehet cserélni gázpalackot is? Erre azt monjda: Ja azt nem , majd talán egyszer...., de felirathatom a dupla pontot ha megveszem a very -very benzinjüket aranyáron, a pontot meg beválthatom ferraris kulcstartóra-mifenére

gyuribacsi 2008.01.12. 19:00:05

Nyöhh, mennyi helyesírási hiba :))
Hanem, most, hogy az olajcégek már tudják, fogyóban az olcsón kitermelhető készletek, és közelg a biodízel ideje, még utoljára lefölözik a hasznot.
nincs ezen mit csodálkozni. Ha képesek tudósokat lefizetni, hogy a felmelegedés tényét megkérdőjelezzék, és nevetség tárgyává tegyék a vele kapcsolatos aggodalmakat, akkor egy ilyen "minuszíkús tőtőkezelő" már nem okoz meglepetést. Nekem legalábbis nem.

A 21. az önzés százada. Majd az utódok fizetnek érte :(((

zako1 2008.01.12. 19:01:49

Aki a shellnél tankol a francia járgányába és "ukász"-nak írja az "ukáz"-t, az vajon hol helyezkedik el a sikeresember-skálán? :-))

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2008.01.12. 19:08:39

Szerintem baptista volt az a kutas! :)

Nem az a baj, hogy a Shell kutaknál ajánlgatják a drágább benzint. A Mekiben is megkérdezik, hogy nem kérem-e menűben a Nuggets-et.
A nagy különség az, hogy ha a Mekiben azt mondom, hogy nem, akkor nem állnak le velem vitakozni, hogy "necsináldmá", meg nem lehetsz sikeres ember, ha nem menüben kéred.

Na, ezért kerülöm a Shell kutakat. Pedig egy időben eltökélt célom volt, hogy egy plazmatévére való smart-pontot összegyűjtök. Aztán amikor két év alatt lett egy tartós ceruzaelemre való pontom, hagytam az egészet a francba. :)

HZCs 2008.01.12. 19:10:58

legalább lesz a plazmatávirányítóba elllem :D

Káposztakukac 2008.01.12. 19:12:11

kezdjük ott, hogy a 4%-os biodízel tartalom eu-előírás. ebből kifolyólag nem ártalmas a normál dízeleknek. magyarországon egy, azaz 1 darab olajfinomító van, méghozzá a százhalombattai. minden társaság onnan kapja a benzint, egyik másik még ad bele adakélokt is, de az alapanyag ugyanaz az összes kútnál. ez alól kivétel az OMW hálozata, őket egyenesen ausztriából látják el friss naftával.
modern dízelek nagyon kényesen reagálnak az üzemanyag minőségére, ezért van annak valóságalapja, amit a kutas mondott. magyarországon kb. a "gucci-dízel" minősége egyezik meg a nyugat-európai átlag-dízel szinvonalával, ezért ha drágább és újabb tipusú magasnyomású befecskendezéses dízel lenne, én is lehet, hogy a drágább dízelt választanám. persze kicsivel öregebb, 7-8 éves dízelnek tökmindegy.

Dr Net Elek (törölt) 2008.01.12. 19:14:03

Anno decibel, vót egy robogóm. Akkor már árultak vépóver trutymót a shell kutakon, és mindenkit azzal etettek, hogy milyen fasza, meg sikeres ember lesz töle. Aszondi a kutas csávó, tankoljak bele trutyit, mert kevesebbet fogyaszt. Szemközt röhögtem. De ez már rég vót...
Hülyeség, viszont fizethetsz.

zorglub 2008.01.12. 19:14:41

zako1 2008.01.12. 19:01:49
Szerintem jóval magasabban, mint az, akinek az okoz örömkönnyeket és orgazmust, ha egy elgépelt szó miatt jelezheti a hibát és még fikázhatja is a másikat.

Hogy a topik tartalmához semmi köze a bejegyzésének, az az ő szellemi szegénysége miatt nem bűntetendő cselekmény.

Bogyoo 2008.01.12. 19:36:34

Elmondom neked, a pécsi shellnél is megy/ment ez :)))) Fater 25éves hondájába is Vépáwer részing/evo/tuning benyát akartak tankoltatni.

Condottiere 2008.01.12. 19:44:34

Az egyik Shell kútnál egyszer engem is meg akartak győzni, hogy ne dízel extrát egyek, henm überdízelt, mert indoklás szerint ettől majd az autó meg fog táltosodni, mármint ami a menetteljesítményt illeti. Ekkor kérdőn felvontam a szemöldökömet, ránéztem az autómra, ami egy lassan negyed százados öreg zöldséges merci, mejd megint a kutasra, hogy ez most komoly. De a srác érezhette, a helyzet komikumát, mert elröhögte magát ő is.

Terveüdekszi 2008.01.12. 20:03:07

Én a Shellnél szoktam tankolni, az autóim valamiért ezt szertik a legjobban. Történt, hogy a dízel járgányomba behányt az izzító relé. Sebaj, gondoltam mivel nemrég újítottam fel a motort, van benne elegendő kompresszió ahoz hogy ilyen kisebb hidegekben izzítás nélkül beinduljon. Ezzel nem is volt semmi baj, de nemrég kiapadt a tank. Én marha beugrottam az egyik ócsó kúthoz tankolni. A meglapatés reggel ért. Az autó nem indult, csak hosszas önindítózás után. Negyedig apadt a tank, ekkor rátöltöttem a Shellnél. Lám, azóta az autóm indul.
A másik autó motorja szarrá van kopva. Ha nem Shell nyál van benne, akkor kizárólag 3 hengerrel hajlandó menni.
A dologhoz hozzátartozik az is, hogy a Shell kerek 8 forinttal olcsóbb mint a környéken található ESSO, OMV és MOL kutak.

A modern dízelek érzékenységét meg megkérdőjelezem. Ha Romániában bele merik önteni pl. a Tuaregekbe az ottani gázolajakat, akkor azok elvileg mindent kibírnak. :-DDDDDD

saq 2008.01.12. 20:07:24

terveüdekszi: te pontosan milyen pozíciót töltesz be a shellnél?

pupakpepe 2008.01.12. 20:12:51

ugyan nem dízel hanem benzin amiről irok, de vmit nagyon nem értek.nem emlékszek pontosan de az oktánszám nem azt fejezi ki, hogy a cumót a hengerben mennyire lehet összenyomni a robbanásig? mert nekem az rémlik....
szal akkor mi franc értelme 100as oktánszámút tankolni abba amiba 95ös kell?mert a 100ast még lehetne jobban is összenyomni, dehát a gyertya az küldi a szikrát akár milyen cumót töltök én bele...szal nem értem... meghát nem is occsóbb-e...

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.01.12. 20:16:19

A Shellt a smartkártya ellenére is kerülni szoktam, mert mindenáron tankolni akarnak helyettem, meg sűrűn és kitartóan ajánlgatják a drágábbik löttyöt (a jutalék miatt).

Bár a benzinük minősége állítólag tényleg jobb (pl. télen is megvan a kiírt oktánszám), mert ők az a cég, amik nem a MOL-tól veszik a benzint, hanem a saját beszállítójuktól.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.01.12. 20:19:26

RE: saq 2008.01.12. 20:07:24

"terveüdekszi: te pontosan milyen pozíciót töltesz be a shellnél?"

Nickje alapján ő az ankarai kereskedelmi megbízottjuk :-).

Amiel 2008.01.12. 20:37:11

A kutasnak kötelező ajánlani a Shell épp aktuális favoritját,és rögtön ugrania kell, ha érkezik egy autó(visszanézik kamerán, hogy dolgozott) mint ahogy a shoposnak kötelező ajánlani a promóciós termékeket és a smartkártyát. Ha nem teszik kirugják őket.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.01.12. 20:38:56

RE: Amiel 2008.01.12. 20:37:11

"Ha nem teszik kirugják őket."

Ha meg nekem nem tetszik, keresek másik kutat. Tiszta sor.

Vladimir Harkonnen 2008.01.12. 20:42:00

Az még hagyján, ha valaki összekeveri a V-Power dieselt az extrával!
A kollégám összekeverte az EVO-dieselt az EVO99-el, és telenyomta a kocsit benzinnel! Na az volt a szopás! Vett egy tank diesel-benzin keveréket, plusz a vontatás, és a szervíz!

Amúgy ha jól tudom, (forrás: shelles ismerős) az adalékot a kútnál keverik bele a naftába, mert a legtöbb kútnak a MOL szállít tök egyforma minőségű üzemanyagot! Ha megmarad, hát megmarad! Versenyzők megveszik féláron!

A cég berágott a MOL-ra, ezért áttértünk a SHELL/OMV kombóra. Én nem igazán vettem észre semmit, pedig mindenütt a legegyszerűbb anyagot kell tankolnunk! A 3 éves közös nyomócsöves autóm még nem köhögött egyiktől sem. Gondolom azért van a többszintű üzemanyagszűrés, hogy kiszedje a szemetet, mielőtt az károsítaná a motort!

B.B. / Bifidusz Effendi és Alelnök 2008.01.12. 20:47:22

Már beszéltem olyan emberrel, aki megesküszik arra, hogy a vépóver benzin hatására lealázza a bömösöket meg a merdzsókat a piros lámpánál a Suzukijával.
Amíg vannak ilyen verebek, jól fognak keresni a kutasok.

2008.01.12. 20:52:59

A Báthori úr nem számít, a többieknek meg nincs tévéjük...

PokPont · http://pokerpont.eu 2008.01.12. 20:53:35

A kutas nem az autódat, hanem a pénztárcájának tartalmát félti. Ha nem ad el elég vépóver nyálat a verebeknek, akkor nincsen neki lóvé.

Dr. Stein (törölt) 2008.01.12. 21:11:49

Öcsém (cikkíró), hogy te milyen ostoba geciláda vagy! Valaki jó szándékkal felvilágosít, erre azonosíthatóan megjelölöd a helyet, hadd rúgják ki az illetőt, gratula!

geusz 2008.01.12. 21:13:56

A Shell gáláns cég. Mondjuk tankolsz 2 millió forint értékben és akkor annyi Smart pontod lesz, hogy kaphatsz egy kb. 8-10,000 forintot érő fritut... Na én azóta szarok a kártyájukra... Egyébként meg szar az egész rendszer, a kutasnak, kasszásnak a leadó miatt át kell b...ni a szegény gépjárművezetőket. Az csak egy dolog, hogy megpróbálja rádtukmálni a drágább üzemanyagot (ami egyébként nem jobb - lásd Totalcar tesztek), az igazi genyóság a különböző átverős trükkök (visszaadásnál, külföldinél, gépből ki nem ütött tankolások). Én már reklamáltam ilyen esetben, még a mai napig sem jött válasz, pedig volt jegyzőkönyv, minden (ennek kb. 4 éve...). Ez van, nem kell hozzájuk járni. Eddig nekem talán az OMV tünt a legkevésbé simlisnek. Az örök best of természetesen a budaörsi Agip kút. Az már művészi szintű átb...ás! Én kétszer(!) nyeltem be!

Micsoda??? Ez nevetséges!! 2008.01.12. 21:23:43

Évek óta a Shellnél tankolok, nem is tudom igazából, hogy miért... Azt viszont rohadtul gyűlölöm, hogy állandóan rám akarnak tukmálni valami szart, ahányszor csak bemegyek... Kivéve a jól bejáratott, tőlünk két utcányira lévő kúton, ott már ismernek és tudják, hogy kár a gőzért, mert ha magamtól nem akarok, akkor úgyse veszek semmit sem pluszban...

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.01.12. 21:33:13

Én is csatlakozom. Ha tehetem nem Shell kútnál állok meg tankolni, és ezt semmi másnak nem köszönhetik mithogy 5 percembe telik lerázni a kutasokat a kib*ott ajánlgatásikkal. Nem tudom kifizetődik-e a Shellnek ez a marketing, szerintem többet vesztenek vele mint amit nyernek.

geusz 2008.01.12. 21:35:10

Kedves Dr. Stein!

Te meg feltűnően kedves vagy! Csak úgy simán, ismeretlenül "ostoba geciládának" nevezed a cikkírót?

Mégis miért, jóember?

1/ A történet igaz, minden Shell kútnál kötelező ajánlani a drágábbat (és nem a jobbat, mert tudjuk, hogy a drágább bizonyítottan nem tud többet, lásd Totalcar és Autó2 tesztek)!!!
2/ Fentiekből következik, hogy senki senkit nem fog kirúgni ezért.
3/ A srác kicsit "túljátszotta" a szerepét és megpróbálta emberünket átvágni, mikor azt állította, hogy a sima dízeltől tönkremegy az autója. Ezt az embert véded? Szerinted, ha valóban így lenne és a sima dízeltől tönkremenne egy autó, árulnának olyat?
Akkor nem az lenne srác dolga, hogy rongálásért feljelentse a céget???
4/ Egyébként is ez a "jobb" ajánlgatása olyan szánalmas. Képzeld el, hogy beülsz egy étterembe, kérnél egy rántott szeletet hasábburgonyával, mire a pincér kijelentené, hogy egyél roston lazacot salátával, mert a rántott szelet káros, meg fogsz tőle dögleni, a feleséged pedig csúnya, azt sem ártana lecserélni egy jobbra...
5/ Csak mellékesen. A doktorátust miből szerezted? Ugye nem jómodorból?

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.01.12. 21:37:21

pupakpepe: valóban a gyújtás hozzá kell állítani az oktánszámhoz, a régi autóknál magadnak kellett (autóberhelő ismerősnek), az újak maguktól állítják.

dark future: ne beszélj zöldséget, a Shell is a MOL-tól veszi az üzemanyagot, mint majd' minden mo-i kút, kivéve az osztrák határhoz közeli ÖMV-kutakat, azokat az anyacég látja el.

A kutak meg maguk töltik be az adalékanyagot, ezért csekély mennyiségben kúttól is függhet a minőség, de attól nem dobja hanyatt magát a motor. Én amúgy 95-ös V-Powert szoktam tankolni, amennyivel drágább, kb annyival alacsonyabb a fogyasztásom is, mint a sima 95-ös esetében, ezért se nem nyerek, se nem bukok vele... Azért Racinget venni már őrültség, vagy tényleg olyan teljesítményű verda kell hozzá, és akkor meg van a madárnak annyi zséje, hogy ne törődjön a benzin árával...

Condottiere 2008.01.12. 21:44:22

A Lukoil kutak nem hiszem hogy a Mol cuccát veszik :D

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.01.12. 21:46:21

Amúgy sajnos tényleg kell a szerencsétleneknek ajánlgatnia, hogy meglegyen a fogyás, mert ha nem, akkor lehúznak a zséjükből. De el lehet hajtani nyugodtan, hogy majd te tudod, hogy neked mi a jó. Mondjuk a kútvezetőket kellene elhajtani, akik ilyenre (és még sok más egyébre) kényszerítik az alkalmazottakat...

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.01.12. 21:47:49

Még a tecsó kutak is azt veszik, csak az adalékokat hagyják ki belőle (nem teszik bele a kúton)...

Briguszka 2008.01.12. 21:48:09

Kedves Amiel!

Lehet, hogy a kutasnak ajánlania kell a favorit terméket, mert különben kirúgják, de engem meg akkor rúgnak ki a munkahelyemről, ha nem bírom levakarni magamról a vépovert tukmáló benzinkutast és nem tudok időben tankolni és odaérni a melóba.

hüjegyerek 2008.01.12. 21:51:05

viszont abban teljesen biztos vagyok, h aki csinálja ezt a Smartpontos szarságot, az nem lehet sikeres...nemnemsoha

avatartalan 2008.01.12. 21:52:40

aki hellnél tankol számoljon vele hogy a kutassal is boxolnia kell pár percet,mire megkapja a naftát,ha gyorsan akarsz tankolni irány az osan-töltöállomás,garantáltan olcsobb a benzin és 1 lélek se mászkál körülötted :-)

Condottiere 2008.01.12. 21:53:27

briguszka,

be kell kalkulálni a menetidőbe, mint a piroslámpát, meg a sorbanállást. Amúgy ez nálam kb 2 másodpercet vesz el az életemből, annyit mondok, hogy nem.

Briguszka 2008.01.12. 21:54:51

Akkor lehet, hogy Én gyenge vagyok, mert nálam ez jóval tovább tart.

Condottiere 2008.01.12. 22:00:12

Palkovicsné "A nagyok közül a magyar piacra legutóbb belépett orosz Lukoil tulajdonában lévő, jelenleg 25 itteni kutat üzemeltető Lukoil Downstream Kft. a benzint szintén elsősorban a Moltól avagy az OMV-től veszi, de gázolajért szívesen elmegy akár Fehéroroszországba vagy Ukrajnába is – tudtuk meg. A közeljövőben a román ploiesti finomítóból várnak benzinszállítmányt is, de ennek mennyisége a magyar piaci viszonyok között elhanyagolható lesz."

A témával kapcoslatban az első cikk amit a google kidobott nol.hu/cikk/348125/

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.01.12. 22:00:14

ideírd: viszont nem is azt a minőséget kapod, az adalékok hiánya miatt... Tankoltam én is párszor ócsó kutaknál, hát nem is úgy ment az autó, többet is fogyasztott, stb...
briguszka: annyit kell csak mondanod, hogy "Köszönöm, tudom, hogy mit szeretnék tankolni, és magamtól is meg tudom csinálni." Ha jól begyakorlod (tükör előtt otthon), akkor 2-3 másodpercnél többet nem buksz a tankolásnál.

avatartalan 2008.01.12. 22:01:03

a szmartpontos beszolás tényleg veszélyes a pénztárostol,löttek már le mekis kiszolgálot ezért a dumáért :-(
ugye-ugye az Argoban

Mylady 2008.01.12. 22:13:55

Én ugyan nem tankolok shellnél, de az ilyen erőszakosan nyomulókat általában úgy intézem el, hogy mondok egy határozott "Nem, köszönöm" mondatot, egy műmosollyal csábos ajkaimon. Ha nem használ, akkor komoran és kissé ingerülten megkérdezem az illetőt: "a nem szónak egészen konkrétan melyik részét nem értette?". Ennél tovább még sosem jutottunk :)
Bunkó-e vagyok-e? Lehet.

Palkovicsné bejglije · www.panaszfal.hu 2008.01.12. 22:17:12

Szösz néne: nem vagy. És sikeres-e vagy-e?

MiKeyRuLeS 2008.01.12. 22:18:52

Eddig azt gondoltam, csak én vagyok különc, aki nem szereti a benzinkutas tukmálását, és nincs smart kártyája!

Új diesel Toyotát hajtottam 3 évig, tankoltam olcsó és drága helyen, nem vettem észre semmi különbséget sem a teljesítményben, sem meghibásodásban. Lehet, hogy ez nem is üzemanyag, hanem autóprobléma?

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.01.12. 22:19:40

Én a kagylóéknál tankolok, de senki nem akar semmire rá vagy semmiről lebeszélni. A kutakon egész nap egy teremtett kutas nem jár, annyi sem. Benyomom a kártyám a kútba, tankolok, letépem a cetlit, aztán go ahead.

Amúgy szerintem semmivel sem rosszabb a biodizel. Talán egy kicsit büdösebb (bár ezt lehet, hogy csak én képzelem).

jenőke 2008.01.12. 22:19:45

ÉS AZ ÉTOLAJ (napraforgó, repce)? az semmi? Erről az összes bejelentkezett megfeledkezett.

Mylady 2008.01.12. 22:22:48

Kedves Bejgli, minden attól függ, hogy sikeresnek lehet-e nevezni azt, aki bkvzik???

Condottiere 2008.01.12. 22:29:26

Namost nem tudom ki, hogy van vele de szerintem vannak jogos problémák, amik itt felmerülnek: bunkó a kutas, átbasznak stb. De azon hisztizni, hogy megkérdezik miköben püfölik be az árat, h kérek-e smart kártyát, vagy "jobb" üzemanyagot (engem mondjuk a kutasok szerintem látásból ismernek mert az utóbit csak 1x kérdezték meg, az esetet leírtam, röhögés lett belőle) szerintem nem több szimpla nyafogásnál.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2008.01.12. 22:30:31

ti eddig melyik országban éltetek, hogy új nektek ez hogy a benzinkutakon átbaxnak?

Condottiere 2008.01.12. 22:30:51

Teszem hozzá, két hetente, vagy egy héten egyzsre tankol, aki ennyit nem bír ki az antiszociális, de tényleg...

Condottiere 2008.01.12. 22:32:02

Nem a Shellnél dolgozom :)

Condottiere 2008.01.12. 22:35:34

GYUSZI BACSI,

Rendes tőled, ez a költő kérdés, kér hogy ez a post most kivételesen nem erről szól :D

avatartalan 2008.01.12. 22:41:42

én antiszoc vagyok ezért tankolok osanéknál...meg azért mert nem tapasztalok különbséget hell és mol és osanbenzin közt,akár a 12 éves opelbe vagy a 3 éves totojába tankolok,ugyanugy megy és fogyaszt

Briguszka 2008.01.12. 22:53:29

Szösz néne!

TE VAGY A PÉLDAKÉPEM! Hétfőn kipróbálom a módszert.

Briguszka 2008.01.12. 23:00:17

Condottiere:

Lehet, hogy antiszoc. vagyok, de a piócás -nyomulós stílustól egy kicsit idegenkedem. Egyébként nem udvarias kérdésről volt szó, hogy szeretnék-e jobb minőségű üzemanyagot vagy sem , hanem percekig tartó kioktatásról, hogy milyen buta vagyok ha az olcsóbbat veszem.

Mylady 2008.01.12. 23:02:08

Ez az, Briguszka! Ott alázzunk, ahol tudunk :)

Mylady 2008.01.12. 23:04:32

Én nagyon utálom azokat, akik nem értenek a szép szóból. Simán ki tudják hozni belőlem a bunkó állatot.

Ades 2008.01.12. 23:11:04

Engem a MOL-nál akart a kutas meggyőzni, hogyha a 300sok forintos EVO nemtommilyen benzint veszek az jót tesz a motornak, meg erőssebb is lesz tőle az autó. Ja és teljesen megéri mert a haver ladája csak 5litert fogyaszt vele.... NA persze, az én autóm meg vízzel megy és CO2ből Oxigént csinál...

Condottiere 2008.01.12. 23:11:48

Ok, a következő téma legyen ez: idegesítő piaci kofák, avagy "A villásfarkú vörösseggű ördögnek sem értette meg, hogy nem kérek aszott körtét". Ti egy arab bazársoron szerintem elpusztulnátok kínotokban.

Condottiere 2008.01.12. 23:17:39

Az Osan kutakról, amúgy nem tudok nyilatkozni, de nem tudom ki emlékszik még arra , amikor Angliában majd' minden autó ment a szervízbe, aki a Tesconál tankolt, mert a Tesco véletlenül szar benzint pumpált gazdaságosan (ki tudja mi a franncal higították). Nálunk is van egy kút ami mindig 10 forinttal a Mol alá lövi be az árát. Nos nem sokan tankolnak nála, legalábbis aki egyzsre tankolt nála az többet nem valószínű.

Briguszka 2008.01.12. 23:19:29

Hát nem is megyek oda!
Viszont a magyarországi benzinkutas értsen a magyar szóból : KÖSZÖNÖM NEM KÉREK!- és ne kelljen vele vitatkozni.
A "villásfarkú vörössegű ördög" viszont jó duma.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2008.01.12. 23:19:38

én tapasztaltból mondom, hogy ostoba shell kutasok meg minden egyéb ide vagy oda, de a shell benzin még minding a legjobb a kocsinak, mert az adalékokat nem a MOL-tól veszik, hanem a külföldről hozzák ugyanazt, amit az unió nyugati részén is tesznek hozzá adalékba. dinamukisabban megy az én 2.6 literes motorom, de az egyik barátom 6 literes benzines motorja ugrásszerűen szárnyal a shellel... legalábbis a mol meg az omv pancsához viszonyítva.

nos, a 2 literes motor alattiaknak meg szerintem tok nyolc, hogy mit tankol bele a gazdája, ugásszserű különbésget nem fog érezni.

más dolog, hogy esetleg a kipufogóból ömlik a víz, ami a 95-ösben van, mindenhol.

Mylady 2008.01.12. 23:20:53

Jaj, Condottiere, el sem tudod képzelni, milyen hülye tud lenni némelyik piaci kofa!
Kérek tőle két darab almát, reggel, munkába sietve, erre tételesen felsorolja a komplett árukészletét, hogy mi mindent vegyek még. És nem értik, hogy nem. Volt olyan, amelyik még utánam is kiabált, hogy káposztája is van ám, vegyek!
Hát, kell hozzájuk türelem, az biztos.

zorglub 2008.01.12. 23:21:57

Szösz néne 2008.01.12. 22:22:48
"Kedves Bejgli, minden attól függ, hogy sikeresnek lehet-e nevezni azt, aki bkvzik???"

Azt semmi képpen, akinek a másik fikázása okoz orgazmust.

Briguszka 2008.01.12. 23:23:59

Mennyit eszik egy 6 literes motor? Százon százat?

Rózsika 2008.01.12. 23:24:13

Ha már autó és víz, akkor kukkantsatok körül a fenykapu.free-energy.hu oldalon. Ha ilyen egyszerű lenne, akkor még a traktort is a gémeskútról tankolnám.
De azért érdemes elgondolkodni a dolgon, meg diplomatikusan leszerelni az akaratos kutast.

Mylady 2008.01.12. 23:30:24

Zorglub, ezt most nemannyira értem. (Bennem-e van-e a hiba-e?)
Hol fikáztam én ezzel és kit?

Condottiere 2008.01.12. 23:31:08

Holex, a motor mérete úgy egymagában konkrétan nem sokat jelent.

Briguszka 2008.01.12. 23:42:31

Visszatérve az eredendő levélhez: vajon milyen részesedéssel számol egy benzinkutas?

goes 2008.01.13. 00:17:38

holex:

A kipuffogóból a víz nem a benzin esetleges víztartalma miatt ömlik. Guglizz rá a katalizátor működési elvére.

IFA-ja vagy ZIL-je van a haverodnak? :))

goes 2008.01.13. 00:22:39

Boccs, az IFA dízel, az nem lehet neki. :)

csuf (törölt) 2008.01.13. 00:30:47

na most akkor elmesélem:
1. a volt garázsszomszédom revizor a mol-nál. minden, ismétlem minden magyarországon jelenlévő üzemanyagforgalmazó a százhalombattai finomítóból veszi a naftát. (ezt egy vele folytatott, kb 3 évvel ezelőtti beszélgetés alapján állítom)
2. német autóklub(adac) és német "kpm" (dekra) tesztek bizonyítják: a prémium üzemanyagok átlagos autókban használva, (tesztalanyok: 1.4 G astra 1.6 golf)csak és kizárólag a nevükben és az árukban különböznek mezei társaiktól.
3. sajnos még él magyarhonban az a beidegződés , ami a '70-es évek végétől kezdődő időszakban kezdett a magyar autósok körében kialakulni - mikortól is már egyre könnyebben jutottunk ki sógorékhoz - , hogy "bakker kinn vótam gorennyéér, és 1 lityivel kevesebbet evett a zsiga, mer a zosztrák benya annyira f.sza"
lóf.szt! az a lada addig szinte csak városi, vagy max 2 falu közti néhány kilóméteres trippeket teljesített. kanyargós utak, meg mire bemelegszik le van állítva. mikor meg kiment sógorékhoz: mire a határhoz ért már jól ki volt "kormolva", ott meg ráment az autópályára (amin előtte tán sosem járt) oszt mire hazaért a józsibá, persze hogy 1 lityivel kevesebb lett az átlag.
és ezt tudják a marketingesek is. járom európát. sehol de sehol máshol nem találkozok ilyen erőszakos kutasokkal mint itthon, akik rá akarnak beszélni a drágább anyagra.
4. ha spórolós benzint tankolsz, akaratlanul is spórolósan vezetsz. ha sportos a nafta, jobban tolod neki.
5. pár évnél nem öregebb autóknál szinte mindegy milyen oktánszámú benzint tankolsz a verdába, mert pár másodperc után hozzá állítja a gyújtást és szinte semmit nem veszel észre az oktánszámbeli különbségből.
az autód motorvezérlője minden jelentősebb üzemanyagszint változás után bepróbálkozik a gyújtásállítással. max előgyújtás ad és megnézi mekkora a "kopogás", mennyire melegszik stb. ezekből beállítja a megfelelő értékeket.
egyébként az oktánszám, az üzemagyag kompreszsiótűrési képességét jellemzi.
az oktánszám minél magasabb, annál nagyobb nyomásnál következik be az üzemanyag öngyulladása a hengerben, ami ugye nem jó, mert az nem kontrollált. az üzemyagnak akkor kell begyulladnia, mikor a vezérlés azt mondja a gyertyának, hogy szikrázzá.
a sportosabb modelleknél, ahol relatíve magas a kompresszió a hengerekben (pl bmw) a gyár megemlítheti a gépkönyvben, hogy motor telljesítménypotenciáljának maradéktalan kihasználásához tankolhatunk magasabb oktánszámú üzemenyagot. de ha nem azt tankolsz, akkor a vezérlés sem fogja utasítani a motort, hogy "mindent bele"
ezért van az, hogy ha egy bimmerbe mindig 95-öst nyomsz mert csak arra van pénzed, de a hétvégi faluvégi gyorsulásra megpumpolod a nagymutert és a majdnem száraz tankba 5000-ért tolsz egy kis 100-ast, akkor tényleg jobban megy a gép.
de a nem "sportos" autóknál, (a pórnép által használt autók kb 90%-a) nincsenek is ilyen lehetőségek. nincs akkora kompresszió, nem lehet akkora előgyújtást állítani stb. tehát ha egy ilyen autóba tankolsz a 95-ös helyett 100-as oktánszámú benyát és azt mondod jobban megy tőle, akkor HAZUDSZ!!!

heliox 2008.01.13. 00:50:09

"más dolog, hogy esetleg a kipufogóból ömlik a víz, ami a 95-ösben van, mindenhol."

Ez nagyon jó!!!! A benzin, tudod SZÉNHIDROGÉN. Azért hívják így ezt a fajta vegyületet, mert SZÉN és HIRDOGÉN van benne. A víz meg elégett hidrogén. Azért is hívják a vegyi képlete alapján H2O-nak.

Tehát a SZÉNHIDROGÉN-ből ha (teljesen) elégetjük széndioxid meg víz lesz. Amíg hideg a motor meg a kipufogó, addig csöpög hátul, utána vízgőz.

De meg is törölheted egy darab papírral, mielőtt visszateszed a sliccedbe.

Tesco4you (törölt) 2008.01.13. 02:43:00

Na akko jovan akko!!

Ma megint Anglia itt a Tesco kut es Shell uber fasza kut majdnem egy arban van!

Le sem xarjak az emberek a Shellt es mast sem. Ez megint csak a magyar nekem a legjobb kell cimu dolog. Termeszetesen az itteni magyar ismerosom is Shell kuton tankol, na miert ne ma ott!!

Ezenkivul nincs a kutakon "csicska", mert nem kell az embereknek es vegul is mi a funkcioja.

Vegul is mit csinal?

Lemossa az ablakot? (van ablaktorlo)
Feltolti az olajat? (csak papiron)
Segit tankolni? (5000-ert, 3000-et)

Az egesz szanalmas es bosszanto, de nagyon!

vakablak 2008.01.13. 03:01:29

Nemrégiben Ausztriában tankoltam Shellnél. Amíg kászálódtam kifele a kocsiból, kutas hölgy rákérdezett hogy tele lesz-e, én legalábbis úgy értettem hogy csak ennyit kérdezett, de lehet hogy az elhadart osztrák dialektusát nem bírtam csak lekövetni. Látom ám, hogy nyomatja befele az Überdieselt. :( Mondom neki, ácsi, mi ez? Kicsit bután néz rám, lenyomja a marketing-dumát. Mondom neki, hogy ez így szép és jó, de én akkor is a mezei dieselt akartam volna tankolni (egyébként modern TDC motor van a kocsiban). Semmi baj, így ő. Mihelyst végzett a tankolással, bejön velem a kasszához, és csak a normál diesel árát kell kifizessem. Így is lett, egyetlen zokszó vagy akár egy csúnya pillantás nélkül átszámolták a tankolt mennyiséget az olcsóbbik diesel árára, és természetesen még ők kértek elnézést a tele tank drágább üzemanyagért. A vicc az a dologban, hogy se egy fikarcnyi teljesítmény-növekedést, se fogyasztás-csökkenést nem tapasztaltam.

tippelnék 2008.01.13. 05:45:52

gázolajat ahol csak lehet a volánoknál kell tankolni... általában 10-15ft-al olcsóbbak és ha egy 50-80 milliós buszba megfelelő, akkor bizonyára egy x milliós autóba is.

geusz 2008.01.13. 06:49:56

Köszi csuf! Ez korrekt volt.

Én is így tudom, erre utaltam korábban, csak nem tudtam volna ilyen szakszerűen összefoglalni.

ilyenazelet 2008.01.13. 07:37:18

Olvasssátok el a Gazemberségből kitűnő című könyvet!Egy benzinkutas írta. Abból még érdekesebb dolgokat tudhattok meg a benzinkutakról! Én mióta elolvastam, nyitott szemmel járok a kutakon. Azóta nem is vertek át.

Begérke 2008.01.13. 08:55:55

Örülök, hogy más is úgy jár, mint én: mióta párszor erőszakosan ajánlgatták neki a drágább benzint, nem jár többet Shelhez tankolni.
Lehet írni, hogy nem sikeres ember az ilyen, de én, amikor tankolni szeretnék, lehetőleg gyorsan be akarom fejezni az egészet és nem akarok kommunikálni senkivel! Nagyon örülnék az automata kutaknak, ahol kártyával lehet fizetni.

avatartalan 2008.01.13. 09:30:06

thx csuf,megnyugodtam :-))

2008.01.13. 09:31:47

csuf
Már azt sem értem, amiről eddig azt hittem, hogy...
Mindig Shell KÉK-et tankolok, és ténylegesen - kevesebbet fogyaszt az autóm, mint bármilyen más kút, bármilyen egyéb naftájából. És hiába drágább a KÉK, a jobb fogyasztás miatt - kiszámoltam precízen - olcsóbban jövök ki, mintha bárhol bármit tankolnék. Valszeg sikeres nem lehetek már, de talán kicsit okosabb, ha segítesz megértenem.

B.B. / Bifidusz Effendi és Alelnök 2008.01.13. 09:34:40

csuf 2008.01.13. 00:30:47

Csuf, a lényeget leírtad!

Jöhet az új téma, Homár!

redriot77 2008.01.13. 09:38:44

Én a Jetnél tankolok. Az autó nem megy rosszul vele - a benzin ott nem azért olcsóbb mert szar, hanem azért mert nem fizetnek kutanként 2-3 extra léhűtőt.

Shell: minden cég kínál prémiumbenyát, de talán a Shell marketingje a leggusztustalanabb. Kerülöm őket messzire.

2008.01.13. 09:50:10

Én szinte csak Shellhez járok tankolni, Egerben szerencsére nem ilyen komoly a helyzet, egy vagy max két nem elintéz mindent, de 10 tankolásból kb 2x jelenik meg kutas. Lehet csak nekem van mázlim. :D

kötötű 2008.01.13. 10:05:45

Az meg már milyen?,hogy odaállok a
Benzinkútra, beteszem a papirpénzt az autómatába, és ezért betölthetek X liter benzint ??
Ja hogy ez nem most, és nem Magyarországon
történt :-((

ljubityel 2008.01.13. 10:11:16

Aki a shellnél tankol az nem lehet sikeres ember, mert büdös a lába, a szája és a hónaalja, továbbá buzi és kihullik a hajszőrzete és a többi meg befelé nő. Nem veszik fel az egyetemre és a Mekibe se krumplisütőnek. Éppenezért én megfontolnám a shellt! Már ha sikeres akarnék lenni!

csuf (törölt) 2008.01.13. 10:19:49

akit érdekel, ezt is elolvashatja: totalcar.hu/magazin/technika/premiumbenz/
de ezt is érdemes: totalcar.hu/magazin/technika/levelek2007!1
ez a cikk ugyan nem csak erről szól. érdemes a cikk második oldalán a kék színnel kiemelt "Keressen értelmet!" című írást/levelet elolvasni. a 4 totalcar által feltett kérdésre a shell, a mol és az ömv közül csak a shell válaszolt. de ők is hogy... a "válaszokban" egyik kérdésre sem adtak válasz. viszont rittyentettek egy olyan marketingdumát - kvázi ingyen reklámfelületnek használva a totalcar-t - amiben a 'shell' szó 30-szor, a 'v-power' 16-szor szerepel. de egy kérdésre sem adtak érdemi választ. akár egy jó politikus...

eszembejutottvalami 2008.01.13. 10:20:10

Sziasztok!
Talán csak részben idevágó téma de talán szakember is van az olvasók között.
Szerintetek érdemes megvenni a két éves szavatosságából éppen lejárt szintetikus olajat nagyon jutányos áron? Hiszen várt az olaj pár ezer évet a föld alatt, vagy az "adalékok járnak le".

eszembejutottvalami 2008.01.13. 10:21:54

Hupsz! Most jövök rá a szintetikus nem a föld alól való hanem gyárból. Azért a kérdésem áll.

A punter 2008.01.13. 10:30:05

És a dízelmozdonyok teljesítményén vajon dob-e a vépóver-e?

ljubityel 2008.01.13. 10:38:11

Volt egy nagyon pöpec kis cikk a biodizzelről, talán épp itt a Zindexen. Valakik a lángossütödékből átvett, mechanikailag megszűrt "fáradt" étolajjal járatják a verdáikat. Kell egy kis tank a rendes dizzelnek, az indításhoz, oszt csókolom, jöhet a csőből a lángosszag!

csuf (törölt) 2008.01.13. 10:40:59

eszembejutottvalami 2008.01.13. 10:20:10

én nem venném meg. ha az autóddal alig mész, akkor is évente kell/illik olajat cserélni mert bizony az adalékok tulajdonságai az idő múltával megváltoznak.

ljubityel 2008.01.13. 10:43:14

Valaki (hozzáértő) azt mondta: az autó benzinnel jár, a traktor meg a mozdony olajjal!

Terveüdekszi 2008.01.13. 11:00:45

saq! Semmilyet. :-) Vicc, de tényleg így van ahogy írtam. Hidd el nekem sem öröm minden alkalommal lepattintani a hiénákat, hogy "Kössz, magam intézem a tankolást!" :-))))

torma99 2008.01.13. 11:08:35

20 éves Ladát hajtok. Kicsit rozsdás, télen nehezen indul, de megy. Na most azt képzeljétek el, hogy még ebbe is bele akarták beszélni a Mol kúton az akármilyen hiperszuper benzint, mondván erősebb lesz a motor... :-))))) áhhh viszont a Shell kútnál még egyszer sem próbáltak meg rábeszélni űbermensbenzinre (igaz nem is hagyom hogy a kutas megközelítse az autót). Bolond aki kifizet literenként +20 Huf-ot valamiért amit még felteszem lehet, hogy nem is az aminek mondják...Végülis nekem mindkét benya ugyanolyan büdös...

Briguszka 2008.01.13. 12:20:26

Torma 99

Ha Te egy 2o éves Ladát hajtasz, igen-igen bátor ember vagy!

Bogyoo 2008.01.13. 12:32:07

Torma Bandi, te vagy az-e? :D

Bogyoo 2008.01.13. 12:33:39

Akkor énis bátor vagyok :) De így is 180Ft 1 liter üzemanyag :)

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.01.13. 12:56:47

Terveüdekszi: athéni shell ügynök-e vagy?

Engem még egyszer sem próbáltak meggyőzni Magyarország területén belga rendszámmal. :DDD Sikeres-e vagyok?

abandi 2008.01.13. 12:57:03

Csak nem valami zöldtudatú benzinkutas volt-e???
No, csak mert a 2/3-nyi jövedéki adó erősen belejátszik a nafta árába...így is, úgy is...(A többször felhasznált sütőolaj meg mehet a dunába-tiszába stb...

Secnir 2008.01.13. 13:41:16

izé...
...kellemes hétvégét minden vépover rajongónak.

valami lehet abban, hogy a vpower99 (vagy most hogyan is hívják) benzineknek magasabb az oktánszáma, meg erősebbek, de kevesebb fogyasztást nem kapsz az biztos. anno volt egy '82-es vw-m, 91-es volt a default pisztoly a kúton. egyszer Sh-nél tankoltam bele kíváncsiságból a sumi reklámozta vpower 99-ből, mondom, megnézzük hogy mi történik.
a következők.
-szelepek a motorháztetőt kocogtatták
-hajtókarok verték az aszfaltot
-gyorsabban nem ment mint a 91-el
-nem fogyasztott kevesebbet (igaz többet sem)
-hamarabb felmelegedett a motor, és a ventillátor éjjel-nappal ment
amikor a tanbk már csak félig volt, rátöltöttem 91-est, annyira féltem, hogy a motor elszáll.

nem tanultam a sztoriból, '99-es matizba is tankoltam egyszer, igaz, akkor már eleve félig. 5 literes fogyasztásról leesett a fogyasztása 8 literre :)
köszönöm sell.

azóta autóba azt tankolok, ami a gépkönyvbe be vagyon írva.

abandi 2008.01.13. 14:45:07

Secnír!
Mert rossz helyre nyomattad a matériát!
Belsőleg, a safjorba kell! Intravénásan...

Briguszka 2008.01.13. 15:26:38

Secnir!

Mintha gyémánttal tüzelnél. Egyszerű autó=egyszerű üzemanyag

The Good Boy 2008.01.13. 17:27:39

Azért Csuf kommentjét kiegésziteném azzal, hogy 3 éve lehet, hogy így volt, de mostanában már nem biztos.
Pl. Kőszeg Mol kúton rendszeresen Slovnaft tartálykocsiból folyik a nafta a tároló tartályba (persze szigorúan éjszaka, amikor szinte senki nem látja!!!).
Egyik alkalommal, amikor épp tankolni mentem oda és ott volt a szlovák soför is, akkor megkérdeztem tőle, hogy hogy van ez - mivel pl. dél-kelet szlovákiában meg Moltrans kamion tölti a slovnaft érdekeltségű kutakat - , azt válaszolta, hogy amelyik kút a szlovák finomitóhoz van közelebb, az szlovák, amelyik sz.halombattához van közelebb, az pedig magyar üzemanyagot kap.
Ennyi a titok, csupán logisztika és gazdaságtan. És ez pár hónapja volt,de azóta is láttam már többször HUN-ban slovnaft kocsit.
A levélhez annyit, hogy Nekem általában elég a "köszönöm, majd én tankolok" cimű mondat a shell kúton és a kutas máris békén hagy. De ez nekem sem szinpatikus. Egyszer történt olyan, hogy a kutas majdnem kivette a kezemből a töltőpisztoly, hogy majd Ő a jobbikból tölt inkább, amit nem igazán tudtam kultúráltan tolerálni. De ez is már kb. 5-6 éve történt.

The Good Boy 2008.01.13. 17:30:05

szinpatikus=szimpatikus
nyelvészektől bocs!!!

Secnir 2008.01.13. 18:52:45

abandi:
intravénasan a házipálinka megy egy más alakú tartályból (a homárt olvasó T. rendőr urakkal közlöm: szigorúan vezetés után)

briguszka:
annyiban van igazad, hogy:
"Egyszerű autó=egyszerű üzemanyag".
a gyémánttal való tüzelést nem is próbálom meg felfogni :)

the goo boy:
a szimpatikus az a szőke nagymellű nő
a szinpatikus az a teljesen gyógyszerész

csuf (törölt) 2008.01.13. 18:58:11

teljesen gyógyszerész :-)

Briguszka 2008.01.13. 20:25:58

Kedves Secnir!

Arra utaltam , hogy egy ezeréves vw-be vépovert tankolni, az kb olyan pazarlás mintha a kazánba szén helyet gyémántot szórnál tüzelőanyagnak ( az is egy szénmódosulat)

Jastrzebia Gora 2008.01.13. 20:30:19

Régóta nem tankolok a Shellnél, mert mindig a ferráricsinálóűberf@szaduplaszmartpontos benzinjüket tukmálják, én meg nem szeretem, ha tukmálnak.
Nemrég Cegléden ürült ki az üzemanyag (benzin) 12 éves Renaultomból. Helyismeretem nincs, ezért az első benzinkútnál megálltam, ami Shell volt.
Miután leráztam a segítőkész kutast, lecsavartam a tanksapkát, majd megpróbáltam leakasztani a pisztolyt.
De az le volt lakatolva!!
Megnéztem a másik kútoszlopot, az is lelakatolva.
Kérdezem, hogy 95-ös benzin nincs? Nincs, de van "vépáuverrécing"!
Hát azt sokkal többért nem kértem, továbbálltam. 500 m-re teszkó, benzinkúttal. Minden van, némileg olcsóbban. Ferrari meg úgysem lesz soha a Clioból...

neet 2008.01.13. 21:07:05

BKV-külsőről váltottam 20 éves Skodrira, így sikeres embernek érzem magam. De egy frissjogsis nőtől ne is várjatok mást. ;)
Ennek minden mindegy, ugye? 95ös meg ólompótló, azt hadd szóljon, igaz? :D

Kérdésem pedig: ha egy nő megkérdez egy férfiembert autós kérdésről, amit az sem tud és emiatt lehülyézi a nőstényt, ki a sikertelenebb?
neet

Briguszka 2008.01.13. 21:27:46

Kedves "Neet"

Barátnőm is így járt , mikor megkérdezte a teremtés koronáit , hogy mi is az a centírozás. 5-ből 4 fensőbbségesen röhögött, hogy te ezt se tudod? ( ők se tudták) , és egyetlen egy volt aki meg is tudta mondani, hogy mi az.

Rák Attantam 2008.01.13. 21:34:31

Na, ha esetleg meglesz a Ferrááárim, akkor majd elmegyek a szomszéd Suzukijával a Shellhez tankolni és hagyom magam rábeszélni a húdepirosvépóverre.
Aztán 10 perc múlva motorbömbölés és gumicsikorgás közepette megállok a kútnál a Ferrááárival és odakiabálok a tukmálós kutasnak: Vazzze! Ez tényleg szuper! Köszi, öregeeem!
Aztán "kielégült" arccal tankolok bele egy kis pirospóvert, hadd örüljön. :)
Bár inkább köpködni fog. :D

Starlark 2008.01.14. 08:04:09

No ezért tankolok diszkont kútnál, nem akarnak helyettem tankolni, nem tukmálják a drágább benzint /amitől mellesleg a falra mászom/, nem akarnak mindenféle pontgyűjtő akcióba belerángatni és még olcsóbb is... Amekkora ívben csak lehet kerülöm a nagy kutakat. A kocsinak semmi baja, semmi különbséget nem vettem észre rajta.

Zorro2007 2008.01.14. 09:42:20

The Good Boy:
Slovnaft=Mol(bar a fene se tudja hagy % benne a reszesedese...de nem keves)

Dr. Hümér 2008.01.14. 09:43:29

Egyszer megjártam a diszkont 95-ös üzemanyaggal, mert a motor elkezdett rángatni, nem akart normálisan gyorsulni és a motorhiba visszajelző elkezdett veszettül világítani. MOL 95-ös benyát töltöttem hozzá, majd egy AGR szelep pucolás után abbamaradt a rángatás és visszajelzőlámpahűdenagyonéssárgánvilágítás.

rayden 2008.01.14. 09:55:53

Aki benzinnel vagy diesel lel autózik nem sikeres ember :))

Én már több éve LPG CNG kombót alkalmazom fél árban mint a benzin . Nekem tökéletes nem lehet vele annyit csalni meg sima kutakon házilag nem is tudnak mert nagyon veszélyes lehet csak a mennyiséggel . Jah és sokkal környezet barátabb is :)

The Good Boy 2008.01.14. 10:01:11

Zorro 2007 2008.01.14. 09:42:20
"Slovnaft=Mol(bar a fene se tudja hagy % benne a reszesedese...de nem keves)"

Tudom én is, hogy egy cég, azért irtam, hogy logisztika és gazdaságtan miatt csinálják így

Amiel 2008.01.14. 10:14:34

A cikkre visszatérve: a kutas azért ajánlgat, mert ez a dolga. Kötelező elmondania. A postán is elmondja a néni, hogy mostmár bankszámlát is nyithatok, meg hitelt vehetek fel. Senkit nem érdekel, de kötelező elmondania. Mert ez a dolga. A shoposnak is kötelező a smartkártyára rákérdezni, akciós terméket ajánlani. Pedig nem nagy öröm. De ott áll mögötte a főnöke és mindent hall.
Jó lenne, ha ezt elfogadná mindenki. Egyszerűen neki ez van a munkaszerződésében, ajánlani kell. Egy nemmel el lehet intézni.

Ja, azért este jön az üzemanyag, mert addig nem lehet tankolni, gondolom ez egyértelmű. Délután 4 kor a legnagyobb csúcsban, csak nem állhat le a kút.

Starlark 2008.01.14. 10:39:22

Amiel: elfogadom, nem tankolok náluk, mert idegesít hogy 1 percig azon vitatkozunk milyen 95-öst kérek...

betépett felhasználó 2008.01.14. 10:57:53

nem vagyok sikeres ember
35eves verdaval nyomulok
biodizelt tankoltam es tenyleg tonkrement.
amugy olmos-benzines, eurominusz0as, karburatoros. csakennyitakartammondani.

The Good Boy 2008.01.14. 11:13:39

Amiel: szerintem lehet tankolni amikor töltik a tartályt (nekem is sikerült Mol-nál is amikor slonaft töltött, meg Szlovákiában is, amikor délelött(!) a moltrans töltött). Ez szerintem pont a magyar mentalitás miatt van, hogy ne fújjoljon a nép, hogy a szeretett Mol-t külföldi anyaggal töltik. (szerintem)

_hebron_ · http://hebron.blog.hu 2008.01.14. 11:16:20

Közel hozzánk van két benzinkút, egy jet és egy omv. általában utóbbinál tankolunk, de párszor előfordult, hogy a jethez mentünk. nagyjából ugyanazokon az utakon, ugyanakkora távolságokon használjuk az autót, egy idő után feltűnt, hogy amikor jetnél tankolunk, hamarabb kell menni ismét tankolni...

preludium 2008.01.14. 11:20:46

Bonyhádiak sima dízelt, cikóiak biodízelt. Nálunk ez ősi román szokás.

eszembejutottvalami 2008.01.14. 11:48:14

Koszi Csuf, akkor nem veszem meg. Amúgy km-től függetlenül évente cserélem az olajat, általában a nyaralás elött.

kéjenc 2008.01.14. 11:50:10

lassan az index is olyan lesz mint a blikk.azt írja teli megállóba rohant a busz pécsett.a köv mondatban meghogy egy ember állt a megállóban mert a tömeg percekkel előtte elment a másik járattal.

Vladimir Harkonnen 2008.01.14. 12:14:54

briguszka 2008.01.13. 21:27:46
Kedves "Neet"

Barátnőm is így járt , mikor megkérdezte a teremtés koronáit , hogy mi is az a centírozás. 5-ből 4 fensőbbségesen röhögött, hogy te ezt se tudod? ( ők se tudták) , és egyetlen egy volt aki meg is tudta mondani, hogy mi az.

Persze hogy nem tudták! Legközelebb tessék a CENTRÍROZÁS-ra rákérdezni!
(Centírozás = centiméter beosztással ellátni valamit. Forrás: Grétsy L.)
:-)

Sonica 2008.01.14. 12:15:01

Tegnap este Shell kútnál tankoltam, a kutas srác pont háromszor kérdezte meg, hogy ez a vépáwör kell-e nekem, és háromszor jegyeztem meg hangosan és érthetően, hogy nem, a sima.

Vladimir Harkonnen 2008.01.14. 12:21:21

ljubityel 2008.01.13. 10:38:11
Volt egy nagyon pöpec kis cikk a biodizzelről, talán épp itt a Zindexen. Valakik a lángossütödékből átvett, mechanikailag megszűrt "fáradt" étolajjal járatják a verdáikat. Kell egy kis tank a rendes dizzelnek, az indításhoz, oszt csókolom, jöhet a csőből a lángosszag!

Aztán a finánc meg lelakatolja a verdát, és még jövedéki bírságot is rásóznak az emberre!
Régen a Simson tankjába kevertünk ricinus olajat "mert a versenyzők is azt használják". Néha még mostanában is szoktam érezni a szagát egyes robogókon. Sajnos ma már ezért lefoglalhatják a járgányt + bünti!

GreenMaster 2008.01.14. 13:44:32

a kutasnak akár igaza is lehetett volna... 1. nekem egy 2007/09 BMW 120d-van, ahol kerek perec kikötötték mikor átvettem, hogy ebbe biodízelt bele ne rakjak, mert nem tesz jót neki. ha meghalni nem is fog, de nem erre találták ki.
2. lehet hogy átlag dízelmotorral nincs különbség, de egy tank V-Power dizellel 80-100 km-rel többet megy a kocsi, mint mezei (általában omv) dízellel. ezen lehet vitatkozni meg bármi akármi, de 22 ezer km után ez a valós tapasztalatom

báró Csekonics 2008.01.14. 14:06:33

Sonica 2008.01.14. 12:15:01

Pedig baromi egyszerű: már amikor _közelít_ a kocsihoz és kérdi hogy 'mit adhatok?' v. 'segíthetek?' akkor mondani, hogy 'köszi, megoldom magam!'
és s.k. tankolni - annyiért amennyiért akarsz...

Majmász Gedeon 2008.01.14. 14:45:08

Bonyhád és Pécs között, Mecseknádasdnál van egy Lukoil kút, én szinte mindig ott tankolok, ha arra járok. Úgy 12-13 Ft-tal olcsóbb a benya, mint bármelyik szekszárdi vagy pécsi Shellnél...

MuRanYi76 2008.01.14. 14:52:12

Srácok, azért egyet ne felejtsünk el: Nem mindegy, melyik kútról beszélünk....
Nem feltétlenül igazak az állítások MINDEN egyes Shell kútra, vagy tévedek?
Nálunk a Shellnél pont, hogy nem zaklat soha senki ilyen marhasággal! Tök normálisak, és évek óta nyugodtan tankolhatok magamnak, nem birizgálnak semmilyen ajánlattal.
Ellenben van egy MOL kút a közelben, ahova sosem megyek, mert ott meg olyan szinten nem foglalkoznak az emberrel, hogy szeretnél fizetni, de a két jóembör annyira beszélget, hogy nincs idejük beütni a pénztárgépbe, mennyi az annyi...Udvarias vagyok, megvárom, de a második ilyen után már nem megyek oda, csak ha vészhelyzet van...
Szóval csak azt taglalom, hogy azon múlik, milyen az adott kúton a vezetőség...

preludium 2008.01.14. 15:06:28

Hát igen Gedeon, a bonyhádi Shell kútnűl csak egy kút van ami drágább.
A bonyhádi Mol kút...

a kertész tömlővel 2008.01.14. 15:49:33

én a shell-en kivül a létezö összes benzinfajtát ,kutat kiprobáltam,(a shell azért maradt ki mert egyszer tankolás után 10km el a robogomon behalt a dugó)

mindig üresböl teletank.mivel turbos és 200lo feletti a teljestimény ,modern gyujtással,ezért igen érezni a külömbségeket.a fogyasztásokat se volt bonyolult kiszámolni.2 nyertes lett.omv 95 sima és a mol 99evoneo.
95tel normálissan megy és 11.5 körül fogyaszt mindig.99-el 10.7L és nyomatkésobban megy,nem kell annyira nyomni a pedált h meglegyen u az a teljesitmény.(jelenleg is ezzel járok)

a kutas engem is leszolitott de a duma más volt:
ha mindig nála tankolom tele az autot akkor 95-ös ár alatt számlázza.azaz ma 287 per literbe tankoltam a 99-et.
és ez igy megy honapok ota.
kb ezért reklámozzák más kutakon is a drágább benyát mert az árkülömbséget kézhez kapják.
érdekes h senki nem irt hasonlot.akinek van pörgös mol kuton cimbije kérdezzen rá.bár kisteljesitményü autokba nem éri meg a drágább mert télleg nem lessz semmi külömbség amit használat közbe észre lehetne venni.

Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.01.14. 16:17:29

Kertész: cimbim az nincs, viszont dolgoztam MOL kútnál, és erősen kamuszagú amit leírtál. A molnál egy kibaszott fillért nem kap a kutas az eladott EVO után, egyszerűen muszáj neki, különben "jól van, majd felveszünk valakit aki el tudja adni" terror.

Nincs annál rosszabb, amikor egy nyolcvanas IQ-jú szöszi a főnököd a kútnál, aki ráadásul elhiszi hogy az a KIBASZOTT FOS tényleg jó valamire (1.4-es Astra, persze, biztos egyből belemegy 300 ló attól a hányás benzintől) és még kioktat, hogy úgy nem lehet sikeresen eladni hogy nem hiszek benne. Hát az anyádat.

Szóval mégegyszer: a kutasnak SEMMI DE SEMMI haszna nincs a fos 99-100-101-es benzinből, és könyörögve kérek mindenkit hogy ha a kutas az első "köszönöm, nem" után nem tágít az EVO/VPower-rel, tessék elkérni a panaszkönyvet, és - nem, nem elpanaszolni, hanem a jóbüdös kurvaannnyába elküldeni - nem, nem a kutast, hanem a területi képviselőt, a kútvezetőt és a MOL teljes marketing vezérkarát.

Tudom hogy ki lesz moderálva a komment, de ezekbe a szánalmas MOL-os fasszopókba még így 3 év után is olyan jóleső érzés belerúgni egyet, hogy nem igaz.

avatartalan 2008.01.14. 17:51:37

külömbség=különbség
magyar-e vagy?

csuf (törölt) 2008.01.14. 18:36:46

eszembejutottvalami 2008.01.14. 11:48:14
helyes hogy évente lecseréled. én tavasszal szoktam, mert télen van némi páralecsapódás a motorban(hideg motorblokk, olaj sokkal gyorsabban melegszik mint a "vas" és hát a motorban nem csak olaj van, hanem levegő is, aminek páratartalma is van). a motorolajban van olyan adalék ami ezt a vízet megköti, de ennek az adalékanyagnak a 'kapacitása' véges. a lényeg az hogy lehetőség szerint két tél ne legyen az olajban.

Valadimir Harkonnen 2008.01.14. 12:21:21
anno a versenyzők a kétütemű gépekbe castrol tts olajat használtak. abban az időben nemnagyon lehetett máshoz hozzáférni itthon. de mivel ku.va drága volt, ('80-as években 950ft volt 1 liter) és nem mindig tudtuk megvenni, de nagyon akartuk hogy a csóróság legalább ne legyen 'kiszagolható', hát vettünk a gyógyszertárban ricinusolajat. ennek a szaga megtévesztésig hasonlított a tts-re. de 2-3 tankolás után olyan kokszos volt minden tőle, hogy ne tudd meg. de a szaga az jó volt :-)

Briguszka 2008.01.14. 19:05:11

Kedves Harkonnen Báró!
"Persze hogy nem tudták! Legközelebb tessék a CENTRÍROZÁS-ra rákérdezni!
(Centírozás = centiméter beosztással ellátni valamit. Forrás: Grétsy L.)
:-)"
Köszönöm! Ezt követően igyekszem helyesen ejteni és írni.
Természetesen Mi is a kerék kiegyensúlyozását firtattuk, mindez egy gumisnál történt, tehát elég egyértelmű környezetben, de maghajolok nagysága előtt, mert ez másnak fel sem tűnt!

Vladimir Harkonnen 2008.01.14. 20:42:35

briguszka 2008.01.14. 19:05:11
Ez nem csoda, a gumisok nagy többségénél "centírozás" van kiírva. Miért nem írják azt, mint hála istennek egyre több helyen: Kerék kiegyensúlyozás?

Bocs, rájöttem: "kieggyensújozás" lenne belőle!

Bár most lehet, hogy magamat is megfogtam! Talán egybe kell írni?

Így jár aki beleártja magát más dolgába!

Hol van Majmász?

Megint

a kertész tömlővel 2008.01.15. 12:59:39

látom értetlenek vagytok,az meg nem érdekel engem se h visszakapja a kutas a pénzt vagy nem,de amig 95ös ár alatt kapom a 99et és marad ez a minösége amit most jonak itélek meg saját tapasztalat és tesztek alapján addig én ezt fogom tankolni.leirom még1x h kisteljesitményű autoba én is pazarlásnak tartom,de nekem bevált és ennyi.(érdekes mert az elösször megjelent molos 99 viszont nem volt jo.)

arnew 2008.01.16. 09:37:57

Jön a jó idő, bringára fel!

A Rohadék 2008.01.16. 13:57:34

Velem ezt a szegedi shell kúton játszották el!
Első eset: Perceken át ugyanezzel a dumával győzködött, persze az árkülönbözet miatt maradtam a mezei 95-ösnél! De a srác olyan erőszakos volt, hogy viszketett a tenyerem már nagyon.
Második eset: Beállok és közölték, hogy a sima 95-ös elfogyott csak a hiperszuper de jóval drágább benzinjük van. A múltkoriból kiindulva egyből gyanús volt a dolog, így inkább elgurultam másik kútra. Azért a kutas 3 újjába fogadnék, hogy volt nafta csak elzárták.
Harmadik eset nem volt. Shell undormányokat nagyívben elkerülöm.

kutas 2009.02.05. 08:03:45

HAHAHA!
Nekünk sem nagy öröm , de legalább aki nálunk tankol nem kér dermedésgátlót benzinhez, mert amit a másik kúton tankolt belefagyott a tankjába!
Nem kötelező elfogadni az ajánlást!
"köszönöm szépen nagyfiú vagyok már el tudom intézni magam"
Csak a saját példámat tudom mondani, ha ne kérik a segítségem nem segítek ha kérik el mondom, a mondókámat, mert bár ki lehet ellenőr!
A fizetésem sajnos ugyan annyi bármelyik üzemanyagot tankolják!
Kár, mert az emberek 25 % jobb 95 st az ember 7-10% a 100 st tankolja, a jobb diesel-k meg vásárlói köre van!Pláne télen!

süti beállítások módosítása