Tékozló Homár

Bevonta a Tesco az egyest és kettest, és kevesebbet adnak vissza

2008.02.19. 10:40 | szily | komment
A Homárt mindig is szexuális izgalomba hozták a reformok, így tíz pálcalábbal dübörgönk örömünkben, hogy a Tesco - legalábbis a Soroksári úti egység - március elseje előtt már hetekkel deportálta a kasszákból a so 2007 egy- és kétforintosokat. Az ügyesség ott rejlik, hogy cserébe mindenkinek kevesebbet adnak vissza, hiszen a kerekítés nem is 2007-es, de egyenes 2006-os hangulatú dolog. Megdöbbent olvasói levél hajtás után.


Van egy jó hírem. A Tesco minden reformban élen jár. Ma volt szerencsém a Soroksári útiban vásárolnom. 18 Ft. járt volna vissza, de csak 15-öt kaptam. A Tesco ugyanis már bevonta az egy- és kétforintosokat. Legalábbis a pénztáros állítása szerint kifogytak belőle. Természetesen a kerekítési szabályok nem érvényesek, mindenki ugyanúgy kevesebbet kap vissza. (Még véletlenül se többet) A dolognak a tanulságai:

1. Sok kicsi sokra megy. Főleg, ha napi több száz ember megy át minden kasszán.

2. Nem halok bele abba, ha bukok 3 Forintot, viszont nem túl felemelő látni, hogy ezek mindent megtehetnek. És még nekik áll feljebb.

3. És ebből mindig csak én jöhetek ki vesztesként.

4. Jellemző erre az országra, hogy ötezresnél nagyobb pénzből 100 négyzetméternél kisebb üzletben nem tudnak visszaadni 10-ből kilencszer. De hogy egy ötvenesből se tudjanak egy olyan helyen, ahol napi többmilliós a forgalom?? Mi lesz itt, ha 2076-ban bevezetik az eurót? Abból van 500-as, ami ma 130 ezer Forintot ér!

Miki
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ludwig 2008.02.19. 10:43:47

Utálom ezt a rohadt elsőzést!

ludwig 2008.02.19. 10:45:07

Meg a másodikozást.

Dr Net Elek (törölt) 2008.02.19. 10:47:04

2076-ban még nem lesz ojró. 2134-et jósolnak a hozzáértök.

mirror75 2008.02.19. 10:47:10

még sosem voltam az első ötben! sikerült megcsináltam!!!

keke80 2008.02.19. 10:50:39

Tecsó a nap höse!!!!!!! Ki jár nég ehhez az alpári bandához bevásárolni? Évek óta csak a baj van velük, milliós büntetéseket fizetnek ki a mellényzsebböl, viszont semmi nem változik, csak rosszabb lesz...

mirror75 2008.02.19. 10:50:50

ez egyébként simán a vásárló megkárosítása. 2008.02.29-ig kötelessek visszaadni. amit ezért bírságként ki fognak fizetni (már ha fizetnek) abból néhány tonna érme azért kijönne.

silent76 2008.02.19. 10:50:52

Minek jársz a Teszkóba?

Juc Kisagyszony 2008.02.19. 10:52:57

Fúj.
Tesco gondol egyet, kivonja a forgalomból az aprót. Meg a napi 10 000 vásárlója pénztárcájából.

Darth Revan 2008.02.19. 10:58:06

Az 500 euros bankjegyet meg bankban is ritkan latnak. Legalabb is itt, irorszagban alt. az 50-es a legnagyobb cimlet hasznalatban. de akkor sem panaszkodnak, ha 75 centet fizetek 50-sel...

gelsystem 2008.02.19. 10:58:16

látod-látod......
mé nem vót nálad 2 forint.....
akkor nem lenne ez az űbergyenge post

Dr Net Elek (törölt) 2008.02.19. 10:58:30

Kupecet látta valaki mostanság?

gelsystem 2008.02.19. 10:59:59

ja, mert te már előbb kivontad a saját forgaladból?????
.
vagy még valami: felháborodva visszautasítottad volna, ha kaptál volna egy 1-est, meg egy 2-est....:)

kardhal 2008.02.19. 11:08:51

Vonjuk ki az 1-es és 2-es érméket, mert nem éri meg gyártani, bla-bla-bla. OK!
Meg lett határozva a kivonás időpontja? Igen!
Kerekítési szabályok meg lettek határozva? Igen!
Akkor miért kell az ilyen Tesco féléknek önkényesen megváltoztatni a szabályokat és természetesen ugy alkalmazni, hogy nekik, senki másnak, csakis nekik jó legyen és ha már többre nem is, de legalább egy pár Forintra még le tudjanak venni mielőtt elhagynád a kasszát?
Tudom, hogy pár Forint az pár Forint, nincs nagy jelentősége, de már annyira elég ebből a mindennapos kis átbaxásokból, hogy nem lehet csodálkozni rajta ha az ember már ilyen piti lehúzástól is kiakad!

Céadaoin (user ID 44540) 2008.02.19. 11:10:11

Keke, nem azt mondtad, hogy mész főzni?
Vagy rosszul látok? :-D :-D :-D :-P

vernarancs 2008.02.19. 11:17:30

Meg az uzletben meg kell enni egy sajtos kiflit. Biztos ami biztos, igy a tecso nem jarhat jol meg ha atb@sz 3 forinttal akkor sem.

NIL7 2008.02.19. 11:23:49

2076-ban nem lesz "itt" .. illetve máshol lesz ... remélem.

Jack__Bauer 2008.02.19. 11:27:20

Romániában ettől sokkal durvább a helyzet, ha ez valakit vígasztal. Ott gyakorlatilag egyetlen üzletben sem tartanak aprót, és cukorkában, rágóban, papírzsebkendőben(!) "adnak vissza". Előfordult, hogy 30 forintnyi banit (a lej váltópénze) nyeltek így le.

Juc Kisagyszony 2008.02.19. 11:28:51

Most akkor :

ha 18-at kellett volna visszakapnod, akkor a szlád mondjuk 82-re végződött. a szla végösszegét, ha 2-re végződik, 0-ra kerekítik. így 80. tehát 20-at kellett volna visszakapnod.

Tényleg átvertek!

trewq 2008.02.19. 11:31:32

Még nem vonták be az 1-2 ft-osokat, emiatt ha nem tudnak visszaadni, akkor a visszajáró összeget mindig felfele kellene kerekíteniük.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.02.19. 11:37:26

fel kell jelenteni!

vagy addig ütöm a pénztárost amíg nem ad vissza. ha kell úgy adok én aprót hogy tudjon visszaadni. jelen esetben ha lett volna nálad 3 forint akkor egyértelműen 20-ast kaptál volna vissza.

ilyenkor rá szoktam kérdezni hogy nem tud, vagy nem akar visszaadni. ha nem tud akkor meglesem mit tudunk tenni (ha van apróm, vagy valami lásd feljebb). ha nincs egye bassza 1-2 forintot. bár ahova én járok vásárolni, ott ha nincs apró akkor simán többet ad egy két forinttal. de 5 forint alatt én se kérek vissza

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.02.19. 11:38:50

"Jellemző erre az országra"

Úgy tudom utálni ezeket a mondatokat.

Desert 2008.02.19. 11:39:14

a legkissebb is számíííít, tesco...

usernev 2008.02.19. 11:40:25

Akkor már értem, hogy az Auchanban hogy fordulhatott elő, hogy vettem 2db sajtos stanglit és a végösszeg 5-re végződött. Először nem is tűnt fel, csak fél úton hazafelé kezdtem gondolkozni, mit jelent az 5 a páros számok halmazán.

Juc Kisagyszony 2008.02.19. 11:43:36

Desert:

ott a pont:)

Szia Grafit! Mizujs?

marsellus wallas (törölt) 2008.02.19. 11:44:06

kurva anyját mindenkienk ebbe az országba...
nekem is!

nektek is...


ennyi


csá

Badbitie 2008.02.19. 11:44:27

Van ez az új találmány. Bankkártya vagy mi. És még az apró se húzza le a zsebedet.

A Tesco lopása amúgy valóban felháborító.

johevi 2008.02.19. 11:44:37

Nem 3 forintot buktál....
Pl ha 82 Ft-ot kellett fizetned, akkor ezek szerint 85-ből adtak vissza. Így jött ki Neked a 3 Ft. Viszont, ha 82 a végösszeg, akkor 80-at kellett volna fizetned, azaz 5 forinttal vágtak át...

Láttam - olvastam · http://lattamolvastam.blog.hu 2008.02.19. 11:46:34

Bankkártát kell használni, azt maximum dörzspapírral tudja kerekíteni...

b.j.a. 2008.02.19. 11:46:45

Pár megjegyzés:
1. nem halsz bele ha 3 ft-ot buksz. Akkor miről beszélünk? Az emberek 90%-a ugyis ott hagyja az 1+2 forintosokat.
2. nevetséges hogy 2-3 forintról beszélünk, kicsit erős kifejezés az hogy "vesztesként jösz ki belőle"
3.HA dolgoztál volna valaha boltba, tudnád, hogy hiába van napi töbmilliós forgalom, ha minden második ember 10, meg 20ezressel fizet. Főleg ugy hogy vásárol mondjuk 2-3ezerért.
(Nem, nem tescoba dolgozom.)

homár molla2 2008.02.19. 11:48:41

Jack Bauer: papírzsebkendőben viszaadni tehát ősi román szokás.

gentry 2008.02.19. 11:50:43

Milyen ember az aki képes 3 forint miatt panaszkodni?! De most komolyan!

Pepin bácsi 2008.02.19. 11:52:45

nem járok a teszkóba.
sikeres vagyok-e ?

3 forinton cigánykodni ? még ilyet !

Céadaoin (user ID 44540) 2008.02.19. 11:52:45

Vazz, leszarom az 1, 2, 3, 4 forinto(so)kat! Még arra is rábólintanék, ha kiírnák, hogy "mi gyorsak és ügyesek vagyunk, és már előre alkalmazzuk a kerekítést!" Rendben, alkalmazzátok, a csicsedli úgyis, tényleg csak a bajnak van.
De hogy laposan és kussban...
grrrr...

2008.02.19. 11:52:55

Már csak azért is bankkártyát kell használni náluk, mert annak feléjük van tranzakciós díja, vagyis valahány %-ot benyel a bank a vásárlásod után...:)így leglalább te szivatod őket és nem ők téged.
Igaz, azzal, hogy vettél náluk akár egy rágót is, te szívtál...:))

Baszkurátor 2008.02.19. 11:53:40

@ trecool

Nem a 2-3 forint a lényeg barátom hanem az elv.Tudtommal ma az 1 és a 2 forintos a Magyar Köztársaság törvényes fizetőeszköze.
No most akkor miről is beszélünk?
Teljesen lényegtelen, hogy mekkora a bolt alapterülete vagy az, hogy mekkora a forgalma.

Juc Kisagyszony 2008.02.19. 11:57:34

És nem 3! Ft hanem 5! Na.
Juc 2008.02.19. 11:28:51

BiG_ 2008.02.19. 11:58:04

Pénztárost megcsöcsörészni, tecsót elkerülni.

Üdv!

jesszumpepi (törölt) 2008.02.19. 11:58:05

Zanzibári akciós utamat aprópénzre cserélem.

Tréfagörény 2008.02.19. 11:59:20

Nem a 3 forint a lényeg, hanem az, ahogy már előttem is mondták: meg van határozva az 1 és 2 forintosok kivonásának ideje, és a kerekítés szabálya amit mindenkinek kell majd alkalmaznia. (Kivéve a gyevi bírót, khmmm akarom mondani a Tecsót.)

Arról nem is beszélve, hogy ha mondjuk a tecsónál naponta történik mondjuk egymillió vásárlás és mindegyiknél csak 2 forintot kerekítenek természetesen a saját maguk javára, az már akkor naponta 2 milla plusz bevétel a Tecsónak.

Calin · http://vivitah.blogspot.com 2008.02.19. 11:59:33

"A Tesco ugyanis már bevonta az egy- és kétforintosokat. Legalábbis a pénztáros állítása szerint kifogytak belőle."

Most nem azért, de most vagy 'bevonták' vagy 'kifogytak belőle'. Nem ugyanaz. A 'kifogytak belőle' meg miért jelentené automatikusan, hogy az egész Soroksári úti Tesco kifogyott belőle? Miért nem elképzelhető az, az egyébként sokkal logikusabb magyarázat, hogy az a kassza éppen kifogyott belőle? Vagy megkérdezted?

Mert nekem úgy tűnik, hogy az első mondatot szimplán levezetted a másodikból (a fenti idézetnél maradva). Amiből khm.. én finoman szólva is hiányolom az egyértelmű ok-okozati összefüggést.

Szerintem bolhából elefánt ez a poszt. De legalábbis egy nagyon kérdéses spekuláción alapul.

Fehér Robot · http://www.eisengrau.com 2008.02.19. 12:01:14

Teszkóba járni ősi magyar (balfasz) szokás. Ezért nincs Teszkó Romániában.

Gera 2008.02.19. 12:02:04

Nem alkalmazhatják előre a kerekítést. Így végképp nem :) Annyit tehetnek, ha előbb meg akarnak szabadulni az 1-2 Ftosoktól, hogy mindenkinek többet adnak vissza, így ők buknak átlagosan 2 Ftot vásárlónként. Ez persze már nem tetszik nekik, ilyenkor pénz a 2 Ft is...

Manyizga (törölt) 2008.02.19. 12:04:14

Nemtom, én mindig kártyával fizetek, ahol csak lehet. Külön öröm, hogy egy ideje már a Metro-ban is lehet.

jesszumpepi (törölt) 2008.02.19. 12:04:20

Lókupec elment a lókupiba,ahol egy- és kétforintosokkal fizet.

hana 2008.02.19. 12:05:48

vernarancs --> hahahahaha ez jó!

Igazából ezt ilyen ovisnak érzem, de azé' egye fene.

Nem a 3 forintról van szó. Az elvekről van szó. És arról, hogy ha rálegyintünk arra, hogy egyenként levegyenek minket akárcsak 3 forinttal, akkor mi vagyunk a birkák és a Tecso meg is érdemli, hogy meg meri ezt játszani.

Calin, én már ilyen jóhiszemű feltételezésket pont a Tecsó esetében nem merek megtenni....

DobayAdam · http://www.dobayadam.hu 2008.02.19. 12:05:57

Én ott állnék amíg nem adja oda a pénzemet. Csak nem tagadhatja meg.

Jack__Bauer 2008.02.19. 12:07:01

Pepin bácsi: naponta utalj nekem trecoollal, gentryvel, meg még másik 100000 emberrel együtt 3 forintot, légyszíves! Köszi!

chipetke · http://mavsztrajk-e.wamma.hu/ 2008.02.19. 12:07:20

na ja. kíváncsi vagyok, mikor fogják csak a 20.000 HUF-os bankjegyet elfogadni a tecsóban. ha csak egy kiflit vettél, akkor 20.000 - a kifli ára HUF-ot buktál.

fedaykin 2008.02.19. 12:07:21

Hollandiában a kiskereskedések nem fogadják el a 250 és 500-as címletű bankjegyeket, sőt, sok helyen már a százast sem. Ki is van írva.

b.j.a. 2008.02.19. 12:09:37

DobayAdam

igazad van, ha neked megér annyit.. :) Harcoljunk a 2 forintokért!! nyenyenyenye

Pepin bácsi 2008.02.19. 12:09:55

Jack_Bauer: beteg gyerekek megsegítésére kitett gyűjtőládákba szoktam bedobálni a 10 forintosnál kisebb érméket. Ugye nem baj ?

De, ha dobsz egy számlaszámot, amíg be nem vonják utalok neked naponta 3 forintot. :)

Mylady 2008.02.19. 12:09:58

A KFC sem ad vissza aprót, vasárnap tapasztaltam.

Egyébként néhány éve az Alexandra könyvesboltban (Bartók Béla út) tapasztaltam hasonlót. A pénztáros kiscsaj szemtelen vigyorral az arcán sorozatban megkérdezte a vásárlóktól: "Tartozhatok 1 (vagy 2) forinttal?"
Én voltam olyan bunkó, hogy mosolyogva azt válaszoltam: "Nem". Teljes volt a felháborodás. Végül kiegyeztünk abban, hogy adott egy 2 Ft-ost, én meg visszaadtam egy 1 Ft-ost. Aztán a kirakaton át az utcáról néztem egy darabig a reakciókat. Pénztáros, biztonsági őr eladók hosszasan tárgyalták ezt a példátlan esetet :)))
Nem, nem az 1 Ft a lényeg, hanem az
elv.
Miért állapít meg 9-re végződő árakat, ha nem tud elég aprót biztosítani?

skorpio21 2008.02.19. 12:15:23

Az 1-2 forintos kerekítés is bosszantó,de engem a minap 800 ft-os "kerekítéssel" próbáltak meg átvágni!
Mikor a vevőszolgálatnál elpanaszoltam a történteket,szó nélkül visszafizették a különbözetet!Úgy "orvosolták" a problémát,hogy a polcrol levették az árcédulát,így nincs mihez hasonlítani a pénztárnál,hogy mit számláznak!

Ree-Tard 2008.02.19. 12:15:46

Az is furcsa azért, hogy a 99 re végződő szuper ajánlatok is maradtak.. Így a 299Ft most már tényleg 300Ft..

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.02.19. 12:16:24

Vinni kell 10 darab forintost és akkor nincs ilyen gond.

Mokele-Mbembe 2008.02.19. 12:17:04

Nem feltétlenül 300, csak vegyél belőle legalább ötöt. Akkor is, ha csak egy kell. A többit elosztogathatod.

andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.02.19. 12:18:01

Mellesleg nem a teszkó jár az élen. Nálunk már régen bevonták az 1 és 2 euróst. Csak itt annyira gazdagok vagyunk, hogy ennyi bukóra szarunk nagy ívben, mert kurva gazdagok vagyunk. 1EUR=250HUF kb.

Ree-Tard 2008.02.19. 12:18:28

Ja igen, tessék bankkártyával fizetni ahol lehet.

Mokele-Mbembe 2008.02.19. 12:20:47

"1EUR=250HUF kb."

Már ahol. A mekiben akár 236-ért is beváltják, ha jól emléxem...

usernev 2008.02.19. 12:23:23

- Elnézést! Lehet itt kártyával fizetni?
- Igen.
- És tud visszadni egy ászból és egy királyból?

Baszkurátor 2008.02.19. 12:24:39

@ trecool

Itt válaszolok ha nem gond ;)

Szóval igen, csak 1 meg 2 forint és lehet, hogy nemér meg annyit az egész.Lehet, hogy szarakodásnak tűnik csak tudod az a helyzet, hogy ha az ilyen ügyek mellett elsiklunk akkor bármit megtehetnek velünk.
Igen is szóvá kell tenni ha ne mad vissza ( kutaknál is bevett szokás ez a tartozhatok 1-2 forintal ügy ) , ha a polcon nem az az ár szerepel mint a pénztárnál, ha a 20 dkg felvágott csak 17 dkg, az akciós nem is akciós vagy a meghirdetett szar sohasem volt kapható, stb ...

ezvansracok 2008.02.19. 12:26:01

"mert-a-legkissebb-is-száááá-míííít-TESCO"

pecs2010 2008.02.19. 12:29:40

A 2076-os és "2076-ban még nem lesz ojró. 2134-et jósolnak a hozzáértök. " kommenthez fűznék annyit, hogy az euro nem lesz bevezetve, de koszovo és albánia előbb lesz eu tag mint nekünk 4es metrónk.
az eu várhatóan (én szerintem) 5-10 éveb belül kidob minket az unióból mert már litvánia, szerbia, szlovákia és lassan india is elhuz mellettünk ha a gazdasági mutatókat nézzük.
teszkóból pécsen már 3 van, van már 2 interspár, 2 lidl, 1 aldi, szerintem még 4 teszkó nyílik mert a nyugati várshatál északnak néző hegyi csücskébe még nincsen.
teszkó ugy sz@r ahogy van, undoritóak az összes magyarországra bejött multikultibolti -val együtt.
(MIT IS VÁRHATTAM VOLNA, NANÁ, HOGY ELTESZIK AZ 1-2 FORINTOST, A TESZKÓ SAJÁT SZENNYVIZÉBŐL IS TUTI PÉNZT CSINÁL)

Novi bácsi 2008.02.19. 12:33:01

"-Lego- 2008.02.19. 12:09:02
A Tesco rohadjon meg ahol van:)
Éljen az auchan."

Mármint a madaras teszkórul beszész-e?!

"megcsinaltuk 2008.02.19. 12:26:01
"mert-a-legkissebb-is-száááá-míííít-TESCO"

:)

úrilány 2008.02.19. 12:33:11

bocs, módosítanom kell korábbi észrevételemet: minden napra két teszkóóó-s poszt

Dr Net Elek (törölt) 2008.02.19. 12:33:19

Már sejtem a következö postot: A teszkós kotonteszter nem fogadja el az 1 és 2 forintosokat.

Céadaoin (user ID 44540) 2008.02.19. 12:35:34

gyerekek...

legkiSebb!!

/bocs, de nem igaz, hogy senki.../

pecs2010 2008.02.19. 12:36:06

Ja, mégvalami, bekaphatja az összes bolt, eddig is az volt a gondjuk, hogy nincs apró - DE AKKOR MI A RÁKOS GE** F@##NAK KELL 8-9 RE VÉGZŐDNIE AZ ÁRNAK??? ŐK basznak ki saját magukkal - csakazért is addig ott állok még a #urva 1 ft-osomat meg nem kapom - ha kell bontsa meg a rollnit. (amúgy tetemes mennyiségű 1-2 ft-os, úgy jó 4-5 kilót gyűjtöttem évek alatt össze, azt most oda tudom adni alapítványoknak - ugyhogy többszörösen nyugodt az én meleg szívem)

Navarone 2008.02.19. 12:36:45

Három forintért verik a tamtamot, arra hivatkozva, hogy másokat is megkárosítanak, és ebből mennyi pluszpénze lesz a teszkónak....

Ha tényleg ennyire foglalkoznának egymással az emberek, akkor nem ilyen állapotok lennének az országban.

De mivel az embereket nem érdekli a másik, így ez a post is csak egy szarrágó lúzer tizenöt perces hírneve....
Szánalmas....

rothadó test csimota 2008.02.19. 12:46:32


"deportálta a kasszákból a so 2007 egy- és kétforintosokat."


miaza

so 2007?

theutat villám 2008.02.19. 12:48:45

Darth Revan:

Hát nem tudom, írországban mi a módi, de én németországban többször fizettem 500 euróssal (amikor még ott dogoztam és akkor még volt olyan, hogy 500 eurost láttam egyben, sokszor többet is, manapság ritkábban...) és előttem is fizettek párszor kasszánál, azt meg, hogy az 50 euros a legnagyobb címlet, hát nehezen hiszem.
Egyébként az igaz, hogy szó nélkül adnak vissza, ha csak egy gyufát veszel, akkor is.
És az is igaz, hogy hülyét lehet kapni tőle, hogy állandóan ezzel a "nincs kisebb?!" kérdéssel jönnek mindenhol. Az ember már nem mer nagy címlettel fizetni bazmeg az ilyenek miatt. Mondjuk én leszarom, volt már, hogy kérdezte a szokásost (nincs kisebb- vazze), mire én elővettem néhány kisebb címletet, ránéztem, nincs...

b.j.a. 2008.02.19. 13:03:17

A reklamálókat kérdezem, étterembe, meg kávézóban is ott állnátok 2-3-10 ftért? ennyi...

Novi bácsi 2008.02.19. 13:05:33

"Céadaoin 2008.02.19. 12:35:34
gyerekek...

legkiSebb!!

/bocs, de nem igaz, hogy senki.../"

A "száááá-míííít" nem zavart?!

Te is jól megragadtad a lényeget...


"Griffi 2008.02.19. 12:36:45"

Öreg, hogy Te mekkora egy vérparaszt vagy...

Mielőtt itt elkezdenéd osztani az észt a magas lóról, talán nem lenne rossz, ha elolvasnád az előtted szólókat!...

Pl. ezt:

hana 2008.02.19. 12:05:48

rothadó test csimota 2008.02.19. 13:07:24



trecool


étteremben, kávézóban te magadnak főzöd és viszed ki az asztalodhoz az enni- innivalót?


te barom


tescót a seggedbe

elwood 2008.02.19. 13:09:24

1) Ennyire kisszerű embereket. Elmegy tankolni ad 150 forint jattot, aztán hőbörög 3 Ft-ért, amiből egy év alatt jön össze ennyi, ha hetente vásárol.

Erre szokták mondani, irígylem a problémáit.

2) Hollandiában a vasútállomáson (Utrecht) nem fogadnak el 100 euróst és nagyobbat (!) kint van szépen a plakáton a képük, és kártyát sem (!). A bank (ABN AMRO) nem váltja át, csak ha van ott számlád.
A pénzváltó átváltja kisebbre ha kifizeted az 5% jutalékot. :-O

Az a lúzer aki itthon papírpénzt váltott
az meg próbálja elkölteni.
Végül az egyik ABC-ben (Albert Heins) többfős konzíliumot hívtak össze és szerencsémre pozitívan bírálták el a 100-asomat. (Több másikban elküldtek vele.)

3) Ha 18Ft járt vissza akkor ezek szerint adhattál volna 2Ft-ot és nem kell visszakérni. Vagy te sem hordasz magadnál ?

4) A teszkóban már akkor átvertek mikor bementél, a plusz három forint eltörpül a próbált gumi, használt mobil, üres dvd tok stb. mellett.

ZT 2008.02.19. 13:10:47

Te figyu! Stukkert fogtak a fejedhez, hogy ott vásárolj? Nem kell oda menni ha nem szereted.
A sarki boltban nem tudnak ötezresből visszadni?
Persze hogy nem mert mióta it terpeszkednek a "teszkók" azóta a kisboltok örülnek ha a napi bevételük eléri az ötezret. Visszaszoknánk szépen a saját boltjainkra mindjárt lenne megfelelő forgalmuk a teszkók meg kicsit visszavennének az arcukből ha mindenki csak a fele pénzét hagyná náluk.
Civilizált országban a teszkóba hét végén mennek nagybevásárolni a népek nagytételben mert ez amúgy sok idő lenne - ami nekik nincs vagy ha van is nem erre van - és ott egyhelyen minden megvan. De hétköznap nem mennek teszkóba: ha kell kenyér, vagy tej, vagy cigi lemennek a sarki árudába (mert ott nem hagyták tönkre menni a fűszerest) ahol a tulaj névről ismeri őket és mikor belép már teszi elé a szokásost.
A kilencesre végződést meg olyan országok találták ki ahol a maradék 1 unit (pl. USD) ér 200HUF-t és annak van értelme, mert 1 dolcsiért kapsz egy szendvicset ... nekünk meg ezt a marketing húzást is sikerült szarul, értelmetlenül és visszafelé elsülve átvennünk tőlük, mert ebben igazán nagyok vagyunk: kopintani a nyugati módszert a lokális környezet teljes figyelmen kívül hagyása mellett.

Dr. Panasz Muki 2008.02.19. 13:18:10

Egyszeru: segitsunk a Tesconak, hogy legyen apropenze.
"A kereskedők címletenként 50 darabot kötelesek elfogadni egy-egy érméből fizetéskor."
forras: www.forint.hu/Engine.aspx
(mnb.hu oldalon talalhato)

Ket sportszeletet ki lehetne fizetni peldaul egy kis zacsko egyforintossal es egy masik zacsko ketforintossal.

"Mivel márciustól már nem lehet 1 és 2 forintossal fizetni, így a kereskedőknek a készpénzes fizetéseknél az egyes tételeket nem, de a számla végösszegét kerekíteniük kell."
Az viszont nincs sehol leirva, hogy mar mostantol kellene kerekiteni, az meg plane nincs, hogy kizarolag a tesco javara kerekithetnek.

Énmondom 2008.02.19. 13:19:19

február 29-én mindenki 1 és 2 forintosokkal fizessen a teszkóban

szerintem

nigh5 2008.02.19. 13:19:32

Most halottam az Egészségügyi Minisztériumból hogy, 2009-től kerekitik a gyógyszer adagokat is. Pl. ha a korházban kellene neked 23 ml inzulin, csak 20 ml-t fogsz kapni. Ha be kellene venned 1/2 tabletta vérnomáscsökkentőt, akkor azt is lefele, nullára keriktik. Eleve minden lefele kerekitenek! Jó mi??

Navarone 2008.02.19. 13:20:36

Novi Bácsi,

Szerencsére nem vagoyk rászorulva, hogy tartsam a markom a három forintért, sajnállak, hogy neked az is nagy pénz, de emiatt ne rám haragudj, hanem keress jobb melót

:D :D :D :D

Úgyhogy továbbra is szánalmas lúzer, aki három forintért könyörög. Ha te is ebbe a csoportba tartozol, az nem az én problémám....

nigh5 2008.02.19. 13:23:26

Griffi, ezzel a mentalitással (nem az összeg miatt, a mentalitás miatt) nagy lúzer vagy! Bocsi, nem is lúzer, egyszerüen félsz, félsz kiállni, még a filléres igazadért is.

Navarone 2008.02.19. 13:24:37

nigh5, tehát szerinted aki nem szarrágó, az fél.

Höhöhöhö.... :D

TmO 2008.02.19. 13:26:58

ha megkérdezik a nincs kisebb kérdést, akkor azt mondom, hogy nincs, és nem veszem meg a cuccot. megveszem máshol.

Miért van az, hogy ha tudja valaki, hogy egyes boltok milyen szemetek, mégis odajár vásárolni?

Csináljatok feketelistát. 1 átverés 1 feketepont, nagy átverés 2 feketepont, hatalmas átverés azonnali letiltás. 3 fekete pont szintén letiltás.

Vagy ha olyanok vagytok mint én, akkor lehet 1 feketepontnál is.

Aki szemét haljon éhen.

Azért kereskedő, hogy legyen velem kedves. Nem kötelező nekem az adott helyen vásárolni.

Az a bajunk, hogy meg lehet venni mindenkit az akciókkal. 10 forinttal olcsóbb a banán, és mindenki rohan a tescóba. Még akkor is ha korábban átverték.

taxadviser 2008.02.19. 13:29:27

Én meg csak azért sem vagyok fizetni bankkártyával sehol, mert nekem ne nézegesse az APEH 5 évre visszamenőleg (törvény felhatalmazza rá őket adóellenőrzés vizsgálat esetén), hogy én mikor hol jártam és mire költöttem. KP az KP. Szó elszáll, írás megmarad. Ha csak nem akarok bizonyítani valamit, akkor nem használok kártyát. Egyrészt nem látja az APEH a felhasznált pénzt (nem is tartom bankban), nem tud adóhiányt megállapítani (miből vettem ezt azt ha nem keresek annyit stb).

Navarone 2008.02.19. 13:29:31

Sosem rohanok tíz forintot spórolni. Inkább megveszem a drágábbat, de az minőségi áru legyen. Olcsó húsnak híg a leve... és ez itthon duplán érvényes.

taxadviser 2008.02.19. 13:31:17

Szerintem egyébként az 5 forintosokat is nyugodtan kivonhattuk volna, és akkor nincs ez a kerekítgetés. És minden 10 forintban lenne meghatározva. Ha már úgyis a nyakunkba rakják ezt a rohadt inflációt.

Porcelán az elefántboltban 2008.02.19. 13:33:00

Hát én is úgy voltam egy ideig, hogy ahol átbasztak, oda nem mentem vissza. Egy idő után már nem volt hová mennem....

Basszus, basszus, basszuska....

b.j.a. 2008.02.19. 13:35:43

rothadó test csimota

Gyüjtögesd az apródat, aztán költsd gyógyszerre te gyökér!
Egyébként korábban leírtam hogy semmi közöm a teszkóhoz, csak egyszerüen szánalmasnak tartom a sok szarrágót!

TGV 2008.02.19. 13:35:49

hihetetlen ez a mentalitas!

Franciaorszagban, ha mondjuk 9,99-ert vasarolsz valamit es adsz egy 10 euros bankjegyet, akkor FEL SEM MERUL, hogy ne adjanak vissza 1 centet. Es nem kell hozza a vevonek varakozasteljesen nezni, meg pofakat vagni, ez teljesen termeszetes. Mennyit is er az? 2,50 forintot? Mennyi az atszamitott vasarloereje? kb 1 ft.
Magyarorszagon meg siman elnyelik, mert a vevo ugysem venne el. Es ez mar tobb, mint 10 eve van igy. Teljesen termeszetes, hogy a kereskedo kiirja az arat es kvazi elvarja, hogy a vevo tobbet fizessen erte, mint a taxisok, es mindnki mas, aki a borravalot lesi.
A t. vevok meg igenis kerjek vissza, csapjanak balhet es jelentsek fel.
Es csak akkor adjanak borravalot, ha valoban kiemelkedo szolgaltatasban reszesultek.

Darázs Csaba 2008.02.19. 13:41:14


"Sok kicsi sokra megy. Főleg, ha napi több száz ember megy át minden kasszán.

2. Nem halok bele abba, ha bukok 3 Forintot, viszont nem túl felemelő látni, hogy ezek mindent megtehetnek."


3 forint x mondjuk 500 fő per nap = 1.500 Ft. (Kártyával senki sem fizet.)

Most már értem miből gazdagszik a vérszivó kapitalista csürhe.

vernarancs 2008.02.19. 13:45:43

Griffi 2008.02.19. 13:20:36

Nem a raszorulas a kerdes, hanem az, hogy vannak emberek akik nem orulnek neki ha atb@sszak oket. Ha neked ez OK az a te bajod. Luzer vagy mert mashol megjobban atbasznak de az sem szamit. Mellesleg miert is kellene konyorognom valamiert ami az enyem? En zsebrevaghatok mondjuk egy ragot a penztarnal, mert az ugyis csekely dolog a tecso bevetelehez kepest. Minek sirna a szajuk egy rago miatt?

Énmondom 2008.02.19. 13:46:14

Ha kivonják az 1, 2 forintost, akkor igenis árazzanak át mindent, ne kerekítgessenek itt nekem.
Ha majd "valamikor" bevezetik az eurót, akkor is majd minden forintbn lesz megadva, és majd a pénztáros átváltja a végösszeget?
Ja, reklamálni kell!! Először csak lenyelik az 1-2-3 stb forintot, aztán egyre szemtelenebbek lesznek.

CsakLajosAz 2008.02.19. 13:50:49

Béláim! Elmentem ebbe az ominózus teccsóba.. Vettem magamnak pizzát :D ha má közel van.. Jelentem kaptam vissza 2 forintost.. 38Ft volt a vége.. Pedig még agresszív fejet se vágtam, sőt.. egy nagyon unszimpi pénzároshoz mentem.. Vagy mindenki peches, vagy én vagyok sikeres.. :) Vagy a vezetőség is homár fuggő :)

Vagy lehet Lókupec a vezető ott, és gyűjt az új lovakra? :)

JDG 2008.02.19. 13:54:14

TGV 2008.02.19. 13:35:49
Abszolúte egyetértek, Angliában dettó.

Viszont ez a poszt legalább jól mutatja, hogy miért tart az ország ott, ahol tart. Az eszement birka buta paraszttól, akinek apuci mindent elintézett és nem fogja fel, hogy itt nem az összegről van szó, hanem az elvekről; a sunyi undorító adócsalóig, aki miatt többet fizethetnek a becsületesek.

Szomorú, hogy még jópár generációnak ki kell halni az országból, hogy normálisan élni lehessen benne.

ertekelem · http://www.ertekelem.hu 2008.02.19. 13:55:13

Ebbol nem kene hogy ekkora problema legyen, ha Tesco elozoleg az arait is ugy valtoztatja, hogy ne kelljen aprot visszadni ugyebar... kerek szamra...De ezek szerint ezt nem sikerult elobb meggondolni...

Yoda mester 2008.02.19. 13:55:58

Elfelejtettem már a film címét (tán vmi edimörfis volt), a következő jelenet játszódik le a parkolóban:
Edimörfi megáll, parkolós srácnak odaad vmi pénzt.
Srác: "Kisebb nincs?"
Edimörfi: "Tartsd csak meg."
Válasz fanyalogva, és végigmérve a sportverdát: "Nagyobb nincs?"

Navarone 2008.02.19. 13:56:05

Vérnarancs, igazán nem irigyellek, ha a te életedben a három forint lemaradása átverésnek minősül. Egyébként a homár kommentjeiből szűröm le, hogy mennyire boldog és elégedett vagyok, amiért ilyen pitiáner problémákkal én biza nem küzdök.

További kellemes iszapbirkózást minden egyforintosért az összes szarrágó lúzernek :D :D :D

Szerdán kilenc órakor a Ferenciek terénél eldobálok pár darab egyforintost!! Akit érdekel, álljon tömött sorokban a Match bejárata előtt, és verekedjetek meg érte! :D

Navarone 2008.02.19. 13:57:38

Egyébként a BKV-s lógás szinte normálisnak számít, de a három forint lenyúlása már vérlázító?

Ezért tart itt az ország, ahol tart, a sok lúzer suttyó miatt, akik három forintért is sírnak, de lógnak a buszon.... Az bezzeg nem zavarja őket.

Gyurcsanyi 2008.02.19. 13:59:55

Számomra ismeretlen ez a "Tartozhatok 1 Ft-tal?" sztori, talán mert ritkán vásárolok, de abban igenis a "szarrágókkal" értek egyet, hogy ilyen esetben sokkal elegánsabb, ha az üzlet a maga profitjából juttat vissza valamelyest a vásárlónak. Mint ez a levelezés is mutatja, az ominózus eljárás sokakat zavar, ez pedig nem vet jó fényt az üzletre, és az az 1-2-5 Ft az üzletnek is csak 1-2-5 Ft. Reklámköltségnek is igen csekély.

Grege 2008.02.19. 14:04:44

"Egyébként a BKV-s lógás szinte normálisnak számít, de a három forint lenyúlása már vérlázító?"

Hol élsz te ember?

Gea 2008.02.19. 14:08:03

pecs2010 2008.02.19. 12:36:06
"(amúgy tetemes mennyiségű 1-2 ft-os, úgy jó 4-5 kilót gyűjtöttem évek alatt össze, azt most oda tudom adni alapítványoknak - ugyhogy többszörösen nyugodt az én meleg szívem)"

Azzal is ki lehetne velük b@szni. Bemész vásárolsz, a kasszánál leszórod a pénztáros elé az 1-eseket meg a 2-eseket és közlöd: szerintem 2 forinttal kevesebb, megszámolná... Így még nyugodtabb lehetne a "meleg szíved"... :)))

Gea 2008.02.19. 14:12:41

Ja! Mégha ki is fogytak az apróból, akkor is felfelé kell kerekíteni (törvényileg), nem lefelé. A vásárló (elvileg) nem károsítható 1 forinttal sem...
És nem a néhány forint a vérlázító, hanem az elv.
Egyébként nekem egy gyógyszertárban volt ugyanez. 7 ft helyett 5-öt adott vissza. Csak annyit kérdeztem, hogy jé, már március 1-je van? Simán lekorholt, hogy nehogy már 2 forinton lázongjak, többet is kilopnak az eü-ből... Hja, mondom, ha már egy patikus is, akkor mi lehet beljebb... Erre már nem tudott mit mondani...
Az ELV a dühítő, nem a pár forint... Vadkapitalizmus... ÉJJJEN!!!

taxadviser 2008.02.19. 14:20:59

A törvény szerint pénzérméből, azonos címletűből legfeljebb 49db-ot használhatsz készpénzes fizetéskor boltban, postán, bankban, és nem is kötelesek többet elfogadni, kivéve a postán és bankban ha berolniztad!
Tehát: 49+98=147 forintot fizethetsz maximum 1-es 2-es érmével "odaborítom" módon. Mondjuk azt is eltart egy ideig számolni, főleg ha ezt többször egymás után megjátszod 150 forintos félliteres üdítőkkel. Ha ráérsz...

gentry 2008.02.19. 14:26:15

Jack__Bauer 2008.02.19. 12:07:01
Írd meg a számlaszámod, minden nap küldök Neked 3.- HUF-ot.

vernarancs 2008.02.19. 14:30:06

Griffi 2008.02.19. 13:57:38

Az orszag a hozzad hasonlo nemtorodomseg miatt tart itt. Te egy igazi balfasz vagy.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.02.19. 14:34:15

Én mikor olvastam ezt a cikket a buszon, meglepődtem. Leszálltam és bementem a Campona Tescoba venni egy teát. Szemét egy ország ez, az biztos.

(De ha nem baj, én fényképeztem: kepfeltoltes.hu/080219/DSC02041_www.kepfeltoltes.hu_.jpg )

2008.02.19. 14:36:09

Elwood: Először is: Albert HEIJN. Másodszor is, azért nem fogadnak el 100-tól felfelé eurót a hollandok, mert hamisítják, mint az állat.

Liberté_73 2008.02.19. 15:03:11

2006 ig 12 éven keresztül szinte mindent amit tudtam bankkártáyval fizettem, mert nem kellet aprót hordanom, nem vertek át a visszaadásnál, külföldre nem kellett kp-t váltani és azon bukni, biztonságos volt és kényelmes, szerettem. Tavaly óta nem használok bankkártyát, csak az egészen pitiáner napi ABC-s bevásárlásokhoz, mert utálom, hogy az APEH 5 évre visszamenőleg turkászhat a vásárlásaimban.
A készpénz koszos, nehéz, nyűgös és ósdi, de sajnos visszaflé haladunk.

RaveAcE 2008.02.19. 15:10:55

Az automaták (kv, jegy) már évek óta nem fogadják el az aprókat, pedig legális fizetőeszköz, tv. van rá, hogy el kell fogadni.
Most már a biorobotok sem fogajdák el.

Mi a különbség? Valakit még meglep, ha átveri vmelyik multi?

zebegeny 2008.02.19. 15:11:13

Erről is GYURBÁN tehet. Mondjanak. le.

Baszkurátor 2008.02.19. 15:12:18

@ vernarancs 2008.02.19. 14:30:06

Pontosan.Nemértem, hogy egyesek miért képtelenek felfogni a csökött agyukkal, hogy ez qrvára nem az 1 vagy a 3 forintról szól.

zebegeny 2008.02.19. 15:12:50

Vagy NE FÜRGYÉ LE a pénztárhoz menetel előtt.

elwood 2008.02.19. 15:23:12

Traktorka:
"Először is: Albert HEIJN. Másodszor is, azért nem fogadnak el 100-tól felfelé eurót a hollandok, mert hamisítják, mint az állat."

Tudom, csak itt arcoskodtak néhányan hogy nyugaton a földi paradicsomban 500 eurossal vesznek doboz gyufát.

2008.02.19. 15:58:09

A teszkó sztem többet nyer abból, hogy a számítógép egy terméknek magasabb árat üt a blokkra, mint amennyi kint volt az árcédulán. >:-)

TLM 2008.02.19. 16:11:09

A hangsúly ezen van: ELV
...és nem az értéken...

Borravalót jó kapni. Én is szoktam és én is adok. De... A borravaló nem jár, hanem adható. Ha elégedett a vevő a kiszolgálással.
Ha csak átlagos a kiszolgálás, de nagyvonalú akarok lenni, akkor amikor visszaadná a visszajárót, megköszönöm és nála hagyom. De! Ha nem is akarja visszaadni, akkor miért hagynám ott?!
Ha meg színvonalul aluli a kiszolgálás, akkor minek adnék bármit is?!

Ami jár, az jár. Ott is hagyható, de nem kötelező. És ettől senki nem lesz kicsinyes, smucig vagy xarrágó... Max takarékos vagy épp anyagilag nem jól álló (ami manapság nem ritka).

Taktika:
pl. 182Ft az áru. Ha 200-ból nem tud visszaadni 18Ft-ot (és nem tetszik a hely vagy a kiszolgálás!), akkor várok amíg elmegy egy másik kasszához... vagy felajánlom, hogy 180-at fizetek és tartozok 2Ft-al :D

pacorro 2008.02.19. 16:47:38

Igen, az elv a fontos. Azért lehet Magyarország következmények nélküli ország, mert nagyon sokan még a saját jogaikra is szarnak. Ha az emberek kiállnának az igazukért az állandó mutyizás helyett, nem tartanánk itt. Hülyeség szarrágást emlegetni.

Ezzel a logikával mindent lehetne: "nem adom vissza a három forintot, mert az úgysem számít", "beállok a mozgássérült parkolóba, mert úgyis üres", "adok az orvosnak borítékot, mert úgy szokás", "mindig adok a pincérnek borravalót, mert jár neki", "megvert a rendőr, de nem jelentem fel, minek", "összesett a fószer az utcán, otthagyom, nem az én bajom", "nekem kell rohangálnom beszerezni az iratokat, pedig a hivatal dolga lenne, de megteszem, mert nem akarok ujjat húzni velük".

Ezért tart itt ez az ország. Senkit nem érdekel senki és semmi, abszolút nem vállalnak felelősséget az emberek, elfogadják, hogy valami nem működik, nem természetes, "mert az úgy van". Így nem lesz itt semmi. Felesleges várni a csodára, ha szarunk mindenre, egyre szarabb is lesz minden. Tessék végre felébredni!

Greo (törölt) 2008.02.19. 16:49:15

Menjenek ezek a Ku..a Anyu..a
rohadt egy banda ez a politikusokkal az élen de csak egyszer akarjanak átkurni betöröm az arcukat a pénztárnál

bigaCsiga 2008.02.19. 17:10:10

akik azt szeretnétek, hogy a termékek árait 5-ösre kerekítve árazzák át, vegyétek észre, hogy akkor tételenként nyerne a bolt 1-2-3 forintot, nem vásárlásonként. Tehát nem lenne az olyan jó. És hiába lenne kerekítési szabály, ha pl 17 forint egy zsemle, az 15 forintért már veszteséges lenne, így 20-ra kerekítenék.

oszti 2008.02.19. 17:13:37

Esetleg vigyetek magatokkal notebook-ot és mutassátok meg ezt az excel-t a pénztárosnak:
www.forint.hu/SysRes/ForintSkin/calculator_hu.xls
:)

optipista 2008.02.19. 17:21:20

A harcosok klubja cimű filmben van egy kifejezés: Asshole Tax, azaz balek adó.
A hülyeség nem kifizetődő. Ha nem érted miért ne menj a Tesco-ba, akkor kicsit művelődj. Olvass könyveket, keresgess az interneten, beszélgess olyanokkal akik nem járnak. Hidd el megéri!

GT500 2008.02.19. 17:24:23

Sziasztok!

Szerintem, ha nekik megér 2-3 ft annyit hogy "ellopják" tőlem, nekem megér annyit, hogy szóljak érte. Persze nem sok az a pár ft, nem is ez érdekel, hanem, hogy pofátlanok.
Másrészt a bankkártyával is figyelni kell, jól jön a tranzakcióértesítő SMS-ben, mert fordult már elő velem, hogy kétszer húzták le a kártyámat mondván, hogy elsőre nem sikerült persze ezt a nagybevásárlások alkalmával (minimum 10000-es tételnél) és ha akkor nem mutatom az sms-t akkor ...
De megolgom annyival, hogy nem megyek tesco-ba.

Peter NYC 2008.02.19. 17:55:09

Az USA-ban majdnem minden uzleten a penztarnal van egy kis muanyag dobozka, gyari, mindenhol ugyanugy nez ki egy felirattal: "Take a penny, give a penny". Ha nincs eleg aprod, kiveszel belole. Ha meg akarsz szabadulni a "penny"jeidtol akkor belerakod oket a dobozba. Ugy emlexem, soha nem lattam ures dobozt...
Ja, es az amerikaiak ugyanugy utaljak a pennyt (igazabol minden aprot, igy minden amerikai haztartasban van egy befottesuveg ahova bedobaljak az aprot. Nemelyek, miutan az uveg tele, elmennek a szupermarketbe ahol van egy apropenz-valto automata. Beleontik a sok aprot es kozel 10% levonas utan kapnak egy blokkot amit a penztarnal keszpenzre valtanak. Masok beontik az aprot valami segelyszervezet gyujtoladajaba.) mint otthon az 1 es 2 forintost. Hosszu ideje ismert, hogy az eloallitasa dragabb mint az erteke, megis a bevonas ellen szavaztak, mondvan, a penny az amerikai tortenelem es identitas resze...
Egyebkent az aprovaltassal egesz szep summa johet ki. Mult hetvegen egy baratom valtotta be a pennyjeit es kapott $80+ :-)) Egy fekete par allt a masik gepnel, nekik egy egesz vodornyi aprojuk volt, szerintem kaptak erte vagy $500... :-))

spagetti 2008.02.19. 17:57:22

Ez a posz nem igaz. Pont.

Calin · http://vivitah.blogspot.com 2008.02.19. 18:56:15

>> CsakLajosAz 2008.02.19. 13:50:49

>> BKV figyelő · bkvfigyelo.blog.hu 2008.02.19. 14:34:15

Nem szeretnék azzal jönni, hogy én megmondtam, de mégis:

>> Calin · vivitah.blogspot.com 2008.02.19. 11:59:33

Vladimir Harkonnen 2008.02.19. 19:30:00

Jack__Bauer 2008.02.19. 11:27:20
Romániában ettől sokkal durvább a helyzet, ha ez valakit vígasztal. Ott gyakorlatilag egyetlen üzletben sem tartanak aprót, és cukorkában, rágóban, papírzsebkendőben(!) "adnak vissza". Előfordult, hogy 30 forintnyi banit (a lej váltópénze) nyeltek így le.

Kölyök koromban gyufával adott vissza a bolti pénztáros, ha nem volt tízfillérese! (ti. 1 doboz gyufa=10 fillér) Az úgyis mindíg kell -mondták.

rudebwoi 2008.02.19. 19:39:51

elwood 2008.02.19. 13:09:24
jaja en is "luzer" voltam. ha tudom 50esekkel jovok, ugy vastagabbnak is tuntem volna :D amugy a legtobb helyen tenyleg nem fogadjak el a 100ast, ki is irjak. bar ha tobb mint 50€ert vasarolsz, akkor tuti nem fog gondot okozni :]

taxadviser 2008.02.19. 13:29:27
neked van titkolnivalod, s ezert felsz talan? azert almatlan ejsdzakaid nincsenek meg ugye? :) masreszt londonba veletlenul se menj, ha oda is jutsz ne tomegkozlekedj (kivaltkepp ne oystercard-al), mert figyelnek ;D egy pillanat alatt meg tudod/tudjak am nezni az elmult 10-15 felszallasi es leszallasi pontodat. nem beszelve hogy minden buszon-metron-villamoson szamos kamera figyel (itt is egyebkent, megse gaz cigit tekerni a buszon, lattam mar olyat^^). paranoid-e vagy?

Darázs Csaba 2008.02.19. 13:41:14
te tenyleg azt hiszed, hogy napi 500 ember vasarol a tescoban? egy kasszanal, vagy mind a 30nal osszesen? nerohogtess :) amugy is a hozzaallasrol van itt szo bakker, nem a 3 forintrol. ahol otthagynam az aprom szivesen, NA AZ NEM a tesco :)

Griffi 2008.02.19. 13:20:36
itt hollandiaban ugy altalaban nincsenek raszorulva az arcok az 5 centekre, megis visszakapjak, meg csak kerdo pillantasokat sem kell vetni. mert hat az a visszaJARo erted? a szarrago tarsadalmat mar nekijje...
meg jo hogy itt nincs tecso :)


londonban voltam olyan tescoban, ahol magadnak kell az arut lehuznod a kasszanal, es fizetned. 4 ilyen onkiszolgalo kasszara figyel 1 arc. ott van mar ilyen? nehez csalni, mert miutan lehuztad le is kell tenned a cuccost egy helyre, ami merleg is egyben, meg kamera is van persze. es dumal hozzad a gep, eleg vicces. kilos aruknal lehetne, pl krumpliarban narancsot, de most oszinten meger annyit az egesz? szerintem nem :)

amugy felgyorsult mar magyarorszagon a kartyas fizetes? utolso emlekeim (3-4 ev lehet) szerint: lehuzom a kartyamat, varok, beutom a pint+enter, sokat varok, majd megegyszer mert epp nem volt kapcsolat vagy valami, majd varok, elkezd nyomtatni, tollatkapok, alairok, megyek. kb 5x annyi idot vett igenybe, mintha kpvel fizettem volna.
itt csak lehuzom beirom a pint, es sarkonfordulni sincs idom. ha azota mar ott is igy megy, nem ertem miert nem lehet hasznalni a kartyat rendeltetesszeruen... lehet nem zsebbe kene kapni a fizut? :D

Fucksee 2008.02.20. 10:39:50

van az úgy, hogy bizonyos címlet kifogy a kasszából, és annyian vannak a sorban, h nem tud bemenni váltani a pénztáros

ez is ilyen volt-e?

shiiva 2008.02.20. 10:51:37

nem értem azokat, akik lenézik, hogy miért akad ki valaki 3 Forinton...

azért, mert ahogy többen is írták, az ELV a lényeg itt, az, hogy milyen alapon engedik meg ezt maguknak?
miért gondolják azt, hogy szó nélkül bevezethetnek egy ilyen rendszert és leszarhatják a vonatkozó jogszabályokat és a saját vásárlóikat?

el lehet persze kezdeni filozofálni azon, hogy aki a Tescoban vásárol, az meg is érdemli, ahogy ezt itt sokan teszik rendkívül magas lóról, de hogy csak a saját példámat hozzam fel, én pl. gyűlölök nappal tömegben vásárolni, és a környéken a Tesco az egyetlen hely, ahol kedvemre vásárolhatok éjjel 1-kor is.

nem vagyok az a kifejezetten spórolós típus, nem az olcsósága miatt megyek el oda havonta egyszer, hanem az éjszakai nagybevásárlás nyugalmáért.

vagyis nem igaz az a következtetés, hogy aki oda megy, az feltétlenül csóró vagy leszarja a minőséget és megérdemli.

de még ha igaz is lenne, ha valaki szegény, azt szabadon hülyének lehet nézni?!?!?!

ha nem szarná le sok ember az ilyeneket magasról, hanem mindenki beszólna érte, akkor nem mernék megcsinálni...

de amíg sokak nem tartják magukat annyira, hogy elvárják másoktól, hogy ne nézzék őket palimadárnak, addig ezek a cégek vígan fognak ficánkolni ebben a pocsolyában...

LightBringer 2008.02.20. 10:58:52

Mindenki, akinek nem kell az 1 és 2 Ft-osa, küldje el nekem az összeset!!! Köszönöm!

Mo-n van ~10 millió ember, abból kb. 3 milliónak nem kell az 1 és 2 ft-os, akkor ha csak a fele elküldi nekem csak az egyik 2 Ft-osát, már kerestem 3 millió Ft-ot... De király... és még Tesco-t sem kell nyitnom!

KÜLDJÉTEK A FT-OSOKAT!!! :)

Vidocq001 2008.02.20. 14:10:20

IGEN, az elv a lényeg! Ja meg, kis hal is hal! Apám mondta mindíg: "Fiam, 20 forint sok pénz?" Mire én: "Nem, az nem sok" Mire Apám: "És ha pont annyi hiányzik...." Hát ez a tanulság. Köcsög TESCO, köcsög rablók!

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.02.21. 17:24:53

Kissé elvonatkoztatva a Tescótól...

Most nézem a National Geographicen az amerikai pénzverdéről szóló ismeretterjesztő műsort... Aszondja, hogy be akarták vonni az egycentest, mert lassan fölöslegessé válik, erre 1) közölte a nép, hogy azt villámsebesen felejtsék el, mert az amerikai életérzés egyik jelképe, illetve 2) kiderült, hogy egy darab egycentes érme előállítási költsége 0,07 cent (igen, hétszázad cent). (1 cent ~= 1,8 forint.)

A románok - a bunkó hegyipásztorok, akik még inkább a Balkánon laknak, csak éppen úgy max. 10 év múlva le fognak hagyni minket, ugye, ugye! - meg tízezerrel osztották a régi, inflálódott lejt, és ezzel értelmessé tették nemcsak az alacsony címletek, de a váltópénz, a bani használatát is. (1 új lej = 100 bani ~= 60 forint.)

Hogy is van, hogy már megint csakazértis a bonyolultabb megoldást választjuk?! Illetve minek ez a nagy felhajtás, amikor "hamarosan" úgyis eurónk lesz? (Persze, ők már tudják, hogy az a "hamarosan" nem is olyan hamarosan...!)
süti beállítások módosítása