Tékozló Homár

A konnektorokból süvít a szél

2008.02.22. 09:59 | jackyll | komment
Az előző építkezős sztori kommentjei között találtuk crow történetét, aki 3 év alatt többször javíttatta szintén új építésű lakását, mint ahányszor meleg ételt evett. A legjobb fícsör: a lakást nem lehet szellőztetni, párásodik és nyilván penészedni is elkezdett.
Sok-sok éven keresztül csak álmodoztam hogy egyszer lesz lakásom. Többszöri próbálkozás és átvágások után sikerült egy lakásra befizetni és az előszerződést megkötni. A szerződés megkötésekor kihangsúlyozták igyekezni kell mert sokan érdeklődnek. Befizettük a vételár 30%-át 2004 májusában. A papírok aláírásakor választhattunk tárolót. S mivel mi voltunk az első vevők így megkaphattuk a legnagyobbat. Az építéskor folyamatosan feljártam és minden látható dolgot jól megnéztem. A szerződés megkötésekor kértem a papírt amivel a lakáshitelt elindíthatjuk. Húzták halasztották a dolgot. Jeleztem hogy ráérünk, mert van hol lakni de a hitelt kellene intézni (ezt többször hangsúlyoztam). A lakás átadási ideje 2004 október 15. Természetesen a lakás nem készült el erre az időre. Az egyetlen dolog amit megkérdeztek az az, hogy hol legyen kapcsoló és lámpa, illetve ajzatok..220..tv.

Az átadás csúszott decemberig. Ez volt az utolsó átadási időpont innentől kötbér jár. Márciusig ez igen jelentős összeg lett volna. Hitelt a kivitelező (építtető) miatt nem tudtuk időben elindítani, igy a hitel felvételekor csak az én fizetésemet tudták figyelembe venni. Ez így elég necces volt éppen hogy csak belefértünk. Jeleztem hogy a kötbérrel élnénk. Mire az építő közölte hogy fizessem ki a különbözetet… mert a lakás nagyobb, a terv el lett szúrva. Amit be kellene fizetnünk az pont a kötbér. Ez szemét zsarolás volt. Vagy..vagy! És egyébként is én azt mondtam ráérek.

A csempézéskor az egyik kapcsoló alól kilógott a lyuk ahova az süllyesztve volt... szóvá tettem .. jelezték kihúzzák fugával. Kértem cseréljék ki mert ez így nem lesz jó.. kicsit húzták a szájukat. A csempék egy része olyan mint ha selejt lenne. Ez kb 5-10 db .. ezek szélei 1-2 mm es részen le lettek verve. Ezek cseréjét nem csinálták meg. Magyarázatot nem kaptam, helyenként kihullik a fuga a csempék mellől. Szerettem volna, ha a lakást az egyik közeli hozzátartozóm festi ki mert így jó munkát kaptam volna és lehet hogy kevesebbe is került volna. Kérésemet elutasították.. Újra kellene számolni a költségvetést és a kivitelező - akinek saját embere nincs - csak így vállalja a garanciát.

A lakás átvétele előtt a konyhában kb 1-1,5 méteren a mennyezet és az oldalfal találkozásánál ronda volt a glettelés és ezt le is festették. Javítás után lefestették avval a festékkel amivel állítólag a teljes mennyezetet. Most van egy fehér 2 méteres csík a mennyezeten, ami teljesen más színű. Átvettük.

A tároló a megígért méretének a fele. Nem jelezték hogy ebben is változás lesz. Elkezdtünk takarítani. Az egyik ajtótokon volt egy sérülés melyet a tok beillesztésénél keletkezett. Jeleztem az építtető felé. Ö megjegyezte hogy erre számos megoldás van. Vegyek rá javító lakkot, keressek bútor asztalost. Nem értem miért az én dolgom. Én új 1. osztályú lakást vettem. Az ajtótokot hosszas kérés után kicserélték. Levételkor a fürdőszobai oldalon a csempe melletti fugát nyomták szét és az ajtótok másik oldalán javítani kellett mert ott a falat verték le. Festők ígérték jönnek. Nem jöttek. Gletteltem, festettem. Belefér az új lakás árába. A hálószobába több helyen a festők olyan munkát végeztek hogy ezért normális megrendelő nem fizet. Kértem a kijavítást. Leglettelték, ígérték hogy jönnek másnap és festenek. Nem jöttek. Mivel az én időm is pénz, lefestettem.

Májusban költöztünk. Az első vihar után kiderült hogy az északi oldalon kicsit hiányos a szigetelés, a konnektorokból süvít a szél. Jöttek a villanyszerelők és körbe rakták a konnektorok melletti rést hungarocel darabokkal. A villanyszerelő szóvá tette hogy ez a huzat már a beszerelésnél megvolt, melyre felhívta az építtető figyelmét. Most a huzat kisebb már nem lobog annyira az elé helyezett papírzsebkendő darab.

A nyár folyamán a mennyezetből elkezdtek visszajönni az álmennyezetet felfogató gipszkarton csavarok. Javítását ígérték de csak a hiba helyén .. először. Aztán ígéretet kaptam egy tavaszi festésre. Szép lassan kezdtük belakni a lakást, függönyt vettünk egy üveg felület takarására (2m x 4,3m) Sötétítővel ez nem kis pénz. A problémák az ősz folyamán kezdődtek.

A lakásban minnél jobban fűtöttünk annál nagyobb volt a pára. A függöny bepenészesedett. Jeleztem az építtetőnek. Közölte gyakran kell szellőztetni. A szellőztetés mellett a pára nem változott. Az ablakon folyik a víz le a padlóra. mivel a műanyag szegélyeket csak itt-ott ragasztották le így a víz az ablakról a szalagparketta alá folyt és totál felázott annak ellenére hogy napjában többször szellőztettünk és töröltük a vizet. Az építtető a magas párát az élettel magyarázta. Mosunk, főzünk, levegőt veszünk, jelezte hogy szerinte itt nagyon magas a páratartalom.

A lakás amerikai konyhás, a tervezéskor a páraelszívó külső térre kötését és a szellőztetés egyéb megoldását nem tervezték bele. Szereztem hőmérőt, páratartalom mérőt. A lakás átlagos páratartalma 40% néha 50-60% ra felugrik de ekkor már amúgy is szellőztetünk. Naponta 2-3x teljes légcserét csinálunk gyakran ventillátor segítségével. A fűtés számlán jól látszik hogy a szellőztetés miatt jelentősen megugrott a gázfogyasztás. A Kivitelező csak tippeket adott de konkrét megoldást nem tudott adni.

Több építésszel beszéltem, olyannal is aki ismeri a szóban forgó házat. Többször megerősítették hogy előfordulhat, hogy a lapos tető ahova építették a lakást évekig áztatta az eső és ezt a párát most mi kapjuk meg a lakáson keresztül. A lakás száraz építészeti megoldással készült így a kiszáradást nem nagyon kellett megvárni.

A másik hiba a radiátorn messze van az ablaktól (2m). A radiátorok elhelyezését én nem határozhattam meg. Ezt fűtéstechnikával foglalkozó cég csinálta, de olyan szerencsétlenül hogy az ott lakók bútorait nem vette figyelembe. Ha lakást veszel akkor költözés után vegyél bútort lásd mit hova tudsz elrakni. "Már meglévő bútort ne próbálj ide betenni." Az egyik ülőalkalmatosságot kénytelen voltam az egyik radiátor elé tolni, mert nyilván az 1 éves ülő garniturát nem fogom kidobni.

Harmadszor A szellőztetés. Beépített szellőztető nincs csak ami a gázhoz előírás. Az ablakok résnyire nyitva hagyásával csak kihül a lakás, a levegő nem cserélődik. Az első fagy beálltával a falon foltok jelentek meg közvetlenül a nyáron "körbeszigetelt" konnektorok felett. Hiba. Telefonon jeleztem kijöttek. A falat karácsony előtt kibontották 3,5 méter szélesen egy méteres csíkban. Amikor Én jeleztem hogy ott nincs szigetelés akkor nem volt érdekes!

A falat visszarakták, lefestették. A gipszkarton burkolatot összefogó hálót egyszer leglettelték majd lefestették hol a plafon lett kék- alapban fehér és az oldalfal világoskék- hol az oldalfal fehér egyenesen nem ment. A háló kilóg a gelttből le nem csiszolták, ronda. Ezek után megkérdezték elégedett vagyok-e. A véleményemet elmondtam ezek nem festők. Kontárok, összecsapott szar munka. Egy héttel később a konyha mennyezette ázott be egy erősebb esőnél. A plafonon kb 50 cm szélesen nedves folt és a víz folyt le. Kivitelező azt mondta megnézi, szerinte kondenz víz! Na de mennyi kondenzvíz kell ahhoz hogy 15-20 cm es kőzet gyapotot és műanyag fóliát meg hungarocelt így átitasson? A falak penészesednek, igen jó igy élni. Most 20 éven keresztül fizethetem ezt a 3 osztályúnak sem mondható új lakást.

A Probléma nemcsak nálam áll fent, a szomszéd is küzd evvel. Neki javasolták a penész eltüntető spayt. Mára a fürdőszoba minden oldalába a sarkokban a csempe mellett a fuga meg van repedve.Ez a garanciális megoldás.

Nos nekem 1 hónap van vissza a 3. évi felülvizsgálatra. A jótállási jegyen feltüntetett kötelezettségeit nem igazán vállata az eladó. javaslom irj a fogyasztóvédelmi hatóságnak. én megtettem, ha egy héten belül nem intézkedik akkor közigazgatási eljárás indul ellene.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Hümér 2008.02.22. 10:13:26

Harmadik.

Most nem olvasom el, mert az előző postban már megtettem.

Egyébként jó reggelt, mindenkinek!

ámbátor 2008.02.22. 10:14:10

Nem ablakot kell nyitni, hanem a konnektorból áradó szelet ügyesen deflektorokkal a penészedésre irányozni. Majd az kiszárítja az ojjektumot.

De ha te direkt beszigelteted a légcserét is biztosító konnektort, akkor hogy várhatod, hogy ne legyen penész??

nikii 2008.02.22. 10:14:18

Ahol rossz a szigetelkés, penészesednek a falak. Meg kell javítani. (Nem értem, miért nem téglából építették? Kilenc kőművesből tíz azt ajánlja.)

A műanyag ablakok túl jól zárnak. Lehet hozzájuk venni páraszellőzőket. Kis nyílás az ablakon, és a páratartalom nyitja-csukja a rést.

Asidotus 2008.02.22. 10:18:59

ilyenkor úg örülök a saját, 33 évesen vett lakásomnak.

Pepin bácsi 2008.02.22. 10:23:42

10 éves családi ház, műanyag ablakok, penész sehol. Sikeres-e vagyok-e ?

keke80 2008.02.22. 10:26:29

Nos, ezek a problémák valaonnan ismerösök... Ja, megvan. A csapból is ez folyik. Türelem ép és lakató, jól szigetelt, penészmentes házat szül, vagy valami ilyesmi...

Ja, a masszív házat nem fújja el/át a szél...

keke80 2008.02.22. 10:27:30

Persze, Pepinem... Jó reggelt, CsK!

Pepin bácsi 2008.02.22. 10:27:49

Szia keke !
Felébredtél ?

keke80 2008.02.22. 10:29:35

Nem, Pepin, csak úgy teszek, mintha... Gyerek a hasban energiaigényes vállalkozás.

Jólfelhúztammagam 2008.02.22. 10:32:10

A 60% páratartalom még nem sok. 40-60% az optimális.

LyukasBogrács 2008.02.22. 10:34:47

Ha nem lett volna a szövegben a dátum, akkor azt hittem volna, hogy ez az egész sztori a Kádár korszak delején játszódott.

LyukasBogrács 2008.02.22. 10:44:29

Egyébként meg hol van ez a Penész-Ház? Mert a cim nélkül igy nem hiteles.

keke80 2008.02.22. 10:47:53

Jóreggelt, Grafit!!!!!!!

Grafit Macska 2008.02.22. 10:53:14

Lehet ablakszellőzőt maratni a keretbe...amikor még ablakügynök voltam, kb. 20.000 Ft volt 1 db... hány ablak van a házon? Ja és nem lehet akármilyet, olyat kell, amit elfogad az építési hatóság is...

fm! 2008.02.22. 11:00:31

Na ezért nem adok én egy építtető cégnek, bármilyen munkásnak előre pénzt sosem. Ha úgy nem vállalja el, hogy majd akkor fizetek, ha kész van és átvettem, akkor mehet a fenébe, jön a következő. Ha nincs következő, akkor pedig megcsinálom én, már amit meg lehet.
Ezen kívül máig nem értem miért vesz valaki ÚJ lakást? Lakásban szerintem venni kell egy használtat és szépen felújtani. Ha meg már új kell, akkor inkább házat építenék, dehát nem vagyunk egyformák...

joci19 2008.02.22. 11:19:06

huje vagy? az 50-60% az pont idealis. a 40 az meg keves

Mrs.Incredible 2008.02.22. 11:24:03

Én építettem,könnyűszerkezeteset(fa),nincs pára ,se penész,alacsony gázszámla van:)

Mesteremberek csinálták a benti dolgokat,ki-ki megkapta a méltó büntetését(pénzlevonás) az elbaltázott dolgokért-mert akadtak:

-burkoló:remekül dolozott burkolás szempontjából,viszont egy doboz purhabbal támasztotta ki az ablakot,amit bevágott a szél-az szétdurrant beterítve a helyiség falát,ami gipszkarton,és a házam összes faajtaját ami ott volt tárolva.

Mivel a burkolással nem volt bajom-így abban egyeztünk meg hogy elszállítatja az ajtóimat és lecsiszoltatja-megtette.

-a gipszkatonos,félbehagyott...félpénzt kapott-mehetett Isten hírével...nem könyörgök senkinek

-gázszerelő,a kész,kilapozott fürdőszobámba mókolta be a gázt a cirkóig,flex---->beleégette az új csempébe azokat a fekete szarokat,meg a vadiúj mosdómba-kiabáltam,kértem új mosdót,és mivel a csempét a gipszkartonról nehézkes lett volna leszedni,ezért egy asztalos csinált egy fürdőszobaszekrényt,ami eltakarta a dolgot.Gázszerelő meg kifizette.

Harcolós típus vagyok:)

demizson bobby 2008.02.22. 11:31:47

incredible:ügyes!
Ez most hogy van: amerikai konyhás, és magas a páratartalom.Főzni szoktál-e? Fűtesz és nő a páratartalom.Egyszerű fizika.Ventilátoros szellőztetés: na ez biztos nem úgy van!
Penész:kérd el a rétegterveket,vidd el energetikai szakemberhez,végeztess páradiffúziós számítást,de én inkább a már fentebb ajánlott kiszellőzőket választanám .
A többi sajnos valószínű.

cziraki 2008.02.22. 11:33:29

Mondjatok megbízható, jó építőipari vállakozót. Csak hogy tudjam, vannak jó újépítésű lakások is.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.02.22. 11:35:27

hát ez kész. ha lakást veszek inkább nem akarok újat venni.

demizson bobby 2008.02.22. 11:39:00

cziraki: a kérdés jó :D, kíváncsi vagyok kapsz-e választ.
Én utánanéznék az adott cég referenciáinak.Közösségépítő oldalakon meg találsz olyat aki olyan lakást vett,aztán le lehet informálni.
Vagy ez már dzsémszbondos? 10-20 misiért nem hiszem.

keke80 2008.02.22. 11:40:02

A páratartalom ideális értékéröl nem nyitok vitát, viszont ha reggel és este 5-10 percre sarokra nyitod az ablakot/teraszajtót - kinek mi jutott - már a jó oldalon állsz. Ja, a friss leveöbe mé nem halt bele senki - persze ha az nem a konektoron, ablak mellett, egyéb helyeken megy be a lakásba.

keke80 2008.02.22. 11:43:55

Mrs Incredible: az én zsebemböl sem húzza ki a pénzt holmi építömunkás... Vagy megcsinálja amit meg kell, vagy haza lehet menni - egy peták nélkül...Csak így tovább!!!

Secnir 2008.02.22. 11:44:51

incredible:
ha egy ablakot becsap a huzat, és az szétdurran, az csak minőségi ablak lehet...

milyen gázszerelő az, aki flex-el dolgozik? mihez kellett? nem tom elképzelni...

ki az, aki a gázt egy újépítésű lakásnál utoljára köti be?

ki az, aki egyáltalán gázt köttet be? minek? nemcsak harcolós hanem looser típus is vagy...

a szlovakok 2008.02.22. 11:44:55

Én csak azt szeretném mondani, hogy mikor mi idejöttünk a Kárpát-medencébe, a magyarok a tőlünk lopott lovakat árulták a románoknak.

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.22. 11:46:21

a 40-60% relatív páratartalom, nem abszolút. Azt jelenti, hogy a levegőben lévő páratartalom hány százaléka annak, amit azon a hőmérsékleten a levegő maximálisan képes felvenni. Vagyis ha a levegőt felmelegíted, akkor csökken, ha lehűtöd, növekszik a relatív páratartalma.

Nyáron jellemzően meleg és párás a kinti levegő. Mivel az épületed hidegebb, ezért amikor az a levegő bejön, akkor lehül, tovább növekszik a páratartalma. Ezen sokat nem fogsz tudni segíteni, hacsak nem veszel egy klímát a lakásodba.

Télen a kinti levegő hideg és száraz. A lakásodban pedig fűtesz. Szóval amikor bejön a levegő, akkor csont száraz lesz, így télen inkább párologtatni szokás, nem a párátlanítani.

Ha fűtési időszakban nyirkosak a falak, akkor szerintem nagy gáz van, mert valahonnak folyik be a lakásodba a víz. Ez lehet csőrepedés, vagy esővíz, vagy hőhíd. Én a cikket elovasva a másodikra szavazok. Ezt le kell szigeteltetni. Hőhíddal nem sok mindent lehet kezdeni.

Ha pedig már megtörtént a beázás, akkor ha el szeretnéd kerülni a penészedést, akkor fűtsél jobban. Szóval ne 20 fokot csinálj, hanem inkább 26-ot. És szellőztess gyakrabban. Szerintem műanyag ablakokat nem szabad csontra leszigetelni. A bukó ablakokra szokás egy reteszt rátenni, így ki tudod nyitni 1-2 mm-re - ez lehet állandóan nyitva - jó a minusz 20 fokban ezt be lehet csukni. De a fűtésszámla spórolás okán ezt szerintem meg kell hagyni.
Jó, ezt fogod látni a gázszámlán, de legalább kiszárad a lakásod, és nem fog bepenészedni.

Egyébként az hülyeség, hogy olyan szellőztető a jó, amelyik csak kiviszi a párát. És mi jön be a helyére? A lécsőház felől? Vagy a szomszéd wc-je felől?
A páraelszívóval szintén érdemes vigyázni. Ha túl erőssen szívja ki a levegőt, akkor megeshet, hogy a cirko kéményéből áramlik befele a levegő. Az elmúlt hónapokban nem egy co mérgezésnél ez volt a gond.

vernarancs 2008.02.22. 11:53:07

Secnir 2008.02.22. 11:50:43

Ezen mi a szenzacio? PC-re mar 20 eve van C64 emulator, az osszs C64-es jatek elerheto.

LyukasBogrács 2008.02.22. 11:54:35

Egyébként az én környezetemben is van épitőipari ember. Egy nagy épitkezésen dolgozik, művezetőként.
Hónapokig gyűlt a saját sufnijában a lopott épitőanyag, festék, padlókő, ami kesőbb mind beépitésre került a saját házába...

Alvállalkozó, autószerelő, benzinkutas, pincér, jegyellenőr, vasutas... a sort folytathatnám napestig. Alacsony presztizsű foglalatosságok egytől egyig, saját maguknak köszönhetően. Sajnos a tisztességesebbjéből hiány van, pedig lenne rájuk igény.

tundrazuzmo (törölt) 2008.02.22. 11:55:09

Tiszta lutri ez sajnos. Haverom újépítésű házban dekkol, nála semmi gond, a szomszédnak még építés alatt elázott az egész, mert eresztett a tető.

Most a szembe szomszéd lakása penészedik, az övé nem. Állítólag valami "hőhíd" alakul ki, egy nem megfelelően szigetelt beton elem szépen beviszi a kinti hideget a belső falra, amire lecsapódik a pára, és abban már tenyész a penész.

demizson bobby 2008.02.22. 12:01:22

Lyukasbogrács: akkor azt is tudnod kell, hogy ez bele van kalkulálva a bérébe, és a túlóráiba:)Egyébként gondolom miután összehordta magának a házat,többet már nem tököl ilyenekkel.:)

Secnir 2008.02.22. 12:03:44


OFF
vernarancs:
pc-re nekem is megvan, kösz :\

de más az, amikor egy tv-re tervezett játékot tv-n nézel, és nem kell hozzá felfűteni egy gépet.
ON

amikor elkezdtük az építkezést, mi is gondolkodtunk faházban. 2 dolog "beszélt le" róla.
1. megnéztük az ajánlatokban szereplő anyagok hőátadási együtthatóit, majd leültünk számolni. nem tetszett a végeredmény.
2. a családi nyaralónk régi építésű faház. egy időben évente volt kezelve, kb 10 éve elmaradt. látom, hogy néz ki most. ha egy újépítésűt be is pucolnak, el tudom képzelni, hogy fog alatta kinézni a fa 15 év múlva. elég ha pl. a párazáró fóliát kifelejtik stb.

dwdHU 2008.02.22. 12:03:57

hulyeseg ellen nincs orvossag .

LyukasBogrács 2008.02.22. 12:04:11

Ki kalkulálja bele? Saját maga?

tundrazuzmo (törölt) 2008.02.22. 12:05:14

Secnir:
A purhab durrant szét nem az ablak... :)

LyukasBogrács 2008.02.22. 12:05:17

Vagy ez is olyan mint a benzinkút? Kapsz minimálbért, a töbit meg lopd össze magadnak?

Mrs.Incredible 2008.02.22. 12:09:20

Secnir

ha egy ablakot becsap a huzat, és az szétdurran, az csak minőségi ablak lehet...


az ember kitámasztotta az ablakot ,szellőztetés céljából,(mely műanyag,és minőségi),és az ajtó kinyitásával,lévén a huzat az az ilyen kis genya,becsapta az ablakot,nem az ablak tört össze hanem a purhab durrant ki,ami beterítette a helyiséget,és a purhab is ilyen kis genya dolog,ragad megnő rászárad stb,nem egyszerű eltávolítani

milyen gázszerelő az, aki flex-el dolgozik? mihez kellett? nem tom elképzelni...

-a vascsövet amiben a gáz megy a cirkóig,nem lehet körömreszelővel elvágni sztem,erre használt flexet.


te mivel oldod meg a fűtést?villany?
az ócsó?vagy fával?

a házam típusából eredően,mivel energiatakarékos,és nem lopom a gázt,a legmagasabb gázszámlám,az elmúlt 5 évben a havi 16000- FT

nem venném fel a stílosodat,de megkérdem,bántottalak valaha is egy rossz szóval,hogy le looser-ezel?

Mrs.Incredible 2008.02.22. 12:11:40

ja és nem 100 m2,mielőtt ebbe is belekötnél

demizson bobby 2008.02.22. 12:11:58

igen,sajnos olyan benzinkútszerű :(

Mrs.Incredible 2008.02.22. 12:13:03

kimaradt a mondatból egy rész:
nem 25m2,hanem 100m2
bocsi

demizson bobby 2008.02.22. 12:18:19

Secnir: párazáró fóliát faházra???Ezt nem értem.Én úgy tudom, hogy faház esetében nem szabad párazáró réteget beépíteni.

STP 2008.02.22. 12:27:49

Na most a 40-60% relatív páratartalom nem valami nagy. Sőt, a 40% már száraznak tekinthető. Szerintem szerezz be másik páratartalom-mérőt.

Secnir 2008.02.22. 12:29:59

demizson:
sajna kell.

incredible:
bocsi, a purhabrobbanás nem jött le.
bocsi, ha gázszerelő nem képes előre lemérni, és kint összevagdosni, majd bent összeszerelni, az megérdemli.
bocsi a looserezésér, ma kicsit idegbeteg vagyok :(

"te mivel oldod meg a fűtést?"
falfűtés+Vimar Vigas faelgázosító kazán+2 buffertartály+3db síkkollektor. egy téli időszak fűtése+ melegvízellátása 180nm-re 40e huf. ezért megéri kétnaponta begyújtani.
nyáron meg 0 ft.

demizson bobby 2008.02.22. 12:34:17

Wazze Secnir a fűtési rendszered 2 évi fizetésembe kerül. :( :D

vernarancs 2008.02.22. 12:42:01

demizson bobby 2008.02.22. 12:34:17

No igen. Nem art megterulest is szamolni :) A 2-4 millios rendszer eves szinten kb mennyit takarit meg? Ugy 10-20 ev alatt (amikor meg fel kell ujitani) mar lehet, hogy megterul.

demizson bobby 2008.02.22. 12:42:33

Ebben a 40ezerben a primer segédenergiaigény is benne van?Mennyit számoltál megtérülési időnek?

Mrs.Incredible 2008.02.22. 12:42:58

Secnir 2008.02.22. 12:29:59

OK:)

Secnir 2008.02.22. 12:55:44

megtérülési időt szvsz nincs értelme számolni. ezt csak akkor tudnál, ha pl. a gázárak stb. nem emelkednének előreláthatón 20 évig.
apósomnál működik a rendszer 180nm-en, nekem (mint írtam) most építik ki. hozzávetőlegesen max 2 milla a rendszer. akkor tudnék ellenszámolni, ha tudnám, hogy egy 180 nm-es lakásnak mekkora a gáz kiépítési költsége (közművel cakumpak) plusz mennyi lenne a várható gázfogyasztás. látatlanban szintúgy nem tudom megjósolni. a pénzt MOST nem sajnálom rá, a bank fizeti :D
legyen a megtérülési idő 20 év. ok. és gáznál mennyi?

demizson bobby 2008.02.22. 13:15:25

Nos gáz kiépítése hasonló igényre kb 7-800ezer, a legjobb kazánnal. Így nem tűnik soknak a különbség,de én nagyon keveslem a 2 millát, illetve a 40ezer/tél rezsit is.Havi 6000 forint?? sztem a villamos energia igény közelít ehhez önmagában.
Na mindegy hiszek neked,de ezt azért nem terjesztem ;)

Secnir 2008.02.22. 13:43:32

demizson (ilyen névvel rossz ember nem lehetsz):
ha nem működne a rendszer apósomnál, és nem látnám, én sem hinném.
kb. április elején hagyja abba a fűtést, onnantól kezdve szept-okt-ig a napkollektorok dolgoznak. volt olyan decemberi -5 fok, amikor egész nap napsütés volt, ilyenkor a kollektorok az 500 literes fűtési körön lévő tartályt 56 fokra fűtötték fel. olyankor természetesen a kazán csak a fűtési körre dolgozik, ezért ritkában kellett begyújtania. (a fűtési körön 1db 1000 literes tartály van. szvsz túl van méretezve, vitázunk is rajta sokat)

rockstopper 2008.02.22. 13:51:09

Mrs.Incredible!

Legalább jó pasi a gipszkartonos?

demizson bobby 2008.02.22. 14:12:34

Secnir: köszi, a fatertól kaptam. :)
Ha egyszer megengedik a leválást a távhőről,akkor összeállítok egy komplett költségvetést 10 emeletes panelekre, és elmegyek vele "házalni". Jól megszedem magam,aztán megyek vidocq-kal siklóernyőzni.

Pepin bácsi 2008.02.22. 14:17:23

demizson: ha romániába mész siklóernyőzni a vidocq-kal, nézd már meg lécci, ott vannak-e a lovak ?

demizson bobby 2008.02.22. 14:19:36

Igazság szerint eddig egyszer siklóernyőztem Brassóban, de sem a lovak,sem Vidocq nem volt ott. Lehet,hogy együtt voltak?

demizson bobby 2008.02.22. 14:22:36

Pepin bácsi adtál egy új ötletet: lóhátról startolni!Légyszi azonnal szólj,amint megvannak a lovak.

keke80 2008.02.22. 14:25:48

demizson: a Lókupec is el van veszve, már lassan egy hete... Valószínüleg ott van, ahol a lovak. Tehát ha a lovak a románoknál vannak, ott kell lennie a Lókupecnek is. Elöre is köszi...

Mrs.Incredible 2008.02.22. 14:27:04

rockstopper 2008.02.22. 13:51:09

=))
mármint a gipszkartonozást:)
nem engem:)

demizson bobby 2008.02.22. 14:27:46

Monnyuk ez logikusan hangzik.

emzéperiksz 2008.02.22. 14:38:07

Én csak egyet nem értek, akinek ennyi panasza van, miért nem írja meg névvel címmel, ki bacta át, hogy a többi ember legalább elkerülhesse azt a szélhámos építtető céget.

Más: ablakklímát kell venni a nedvesség ellen, fel se kell szerelni, csak járatni a lakásban, amíg összeszedi a vizet.

a kertész tömlővel 2008.02.22. 14:41:13

melyik post nál indult ez a lovas rettegtetés?elmeséli valaki_:)?

azér komoly sok gond van ezekkel az uj lakásokkal.

Pepin bácsi 2008.02.22. 14:50:05

kertész te hol voltál ilyen sokáig ? Az idén talán még nem is jártál a homáron.

isti77 2008.02.22. 16:12:02

Álmennyezet, gipszkarton... úristen!

Valahogy az az érzésem, hogy előbb vennék egy békebeli szocreál lakótelepi lakást (nagyjából féláron!), mint egy új építésű, csilivili-trendi lakóparki lakást.
Az is olyan minőségű, amilyen, de abban még nem papírból és a műanyagból vannak a falak, ablakok, ajtók, és a leejtett pohár nem töri el a (laminált) parkettát.
+ valami: a most 25-30 éves lakótelepi házak még állni fognak, amikor a vadiúj lakóparkok már rég összedőltek.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.02.22. 16:25:41

Olyan lakásban ahol műanyag ablakok vannak úgy saját tapasztalatból valami halkabb elszívórendszert használnék.

Egyébként érdekes: lakásoknál az alacsony páratartalom szokott gondot okozni, családiházaknál a magas.

Laktam mindkettőben, az elsőben párásító kellett, a másikba párátlanító.

Viszont mindig csodálltam a vályogházakat: ha jó volt az alapozás vízzárásilag semmi gondod nem volt vele. Na jó: ne akarj szöget verni bele, hogy képet akassz fel :)
Hiába no, ott az 50-80 cm falvastagság nyáron hűvösen, télen melegen tart. Meg aztán 2-3 ezer év tapasztalat van használatukkal kapcsolatban.

Ja, csak az egereket nem szeretik :)

Kiddy (dugnám nikki sixx-et!) 2008.02.22. 16:26:29

Istinél a pont.

Én egy 1980 ban épült, 59 m2-es lakásban lakom (félig), a fűtés (gáz van, nem távhő, hála a magasságosnak) átalánydíja nincs 4000 forint. Ez persze egész évben. És a ház áll, igaz, nincs leszigetelve és süvít a szél az ezeréves ablak résein meg jéghideg a fal, de akkor is jó. Szerintem.

Aki lakóparkba megy, az sikeres ember nem lehet. Amerikai konyha... Roppant kellemes lehet, ha a pacalillat beleeszi magát az ülőgarnitúrába.

Kertes házban lakom (félig) jelenleg, amit esztelenül fűtenek (nem én), penészedik 2 szoba sarka, nyáron volt felújítás (teljes nyílászárócsere 1 milla, fűtés korszerűsítése és új radiátorok még egy milla, a szigetelést meg ismerős csinálta, ellopott egy csomó cuccot, összegányolta az egészet, felzabált mindent, több medencényi sört ivott meg és azóta sincs kész a ház, anyagköltség közel fél milla), természetesen nem változott semmi, a fűtés ugyanúgy 23 ezer forint. Nesze neked, kertes ház. Utálom. Nagyon.

IGEN, ELFOGULT VAGYOK.
IGEN, SZEMÉLYES VÉLEMÉNY.
NEM, NEM KELL MELLRE SZÍVNI.

Éljen a szocibeton emeleteeeeeeeeeees!!!

crow 2008.02.22. 16:30:06

Akkor hozzá szólnék..
Aki csak leszól, beszól elfogadom. Megértem.. De kivánom hogy soha ne kelljen a saját pénzéért egyetlen alakalommal sem harcolni.
Én sem születtem építésipari kivitelezőnek sem szakértőnek..
Ez csak a 3 év termése.. De Szomorú hogy emberek még ha csak poénból mások kárán viccelődnek.. Embernek jogai vannak de nem itt ebben az országban .ITT egy egy jó boríték elrendez mindent. NEm én adtam a borítékot..

Cím kell hogy hiteles legyen.. attól eredeti valami hogy felteszem a netre a címet.. furcsa..

Elsőre minden embernek bizalmat szavazok... De többet nem...

demizson bobby 2008.02.22. 16:39:28

ne légy ilyen sértődős. A cím azért kell,hogy mások tanulhassanak, még ha nem is így írta le vki.Fontos.

LyukasBogrács 2008.02.22. 17:46:41

Most olvasom a Best Reisen honlapját. Akciós braziliai something-inclusive last minute utak: 8 nap 5 álmatlan éjszaka, evés: mélytorkos csütörtöki koszt, ivás: zöld teknős tea, zene: Biró Ádám gitárművész, utazás siklóernyővel.

Ha elfogy a magasság az Atlanti óceán felett, akkor majd nem lesz aki a békéltető testület elé cibálja őket.

emzéperiksz 2008.02.22. 19:46:06

Atombunkerban jó lakni, amiből nincs kihazudva tíz centi se!

Civil Kurázsi 2008.02.22. 20:09:38

Bazze...Ma foglalóztam le a lakásomat...

FéeVerte 2008.02.22. 23:34:08

Több mint 100 éves salakblokk kecóban élek. 4,5 m belmagasság, 70 cm falvastagsás, beépített padlás, ízléses vörösfenyő-gerendákkal. :-) Helyi iparbáró építtette a munkásainak. Mutterék cirka 30 éve felújíttatták, fater vezette a villanyt, vizet és azóta is áll. Csak festét + TV-antenna buzgerálás volt .:-)
Ah! Sikeresnek lenni Jóóóó!

//oké, oké, az alapterülete csupán 60 nm, tetötérrel együtt 120.//

jesszumpepi (törölt) 2008.02.23. 11:39:19

LyukasBogrács!
Addig örüljünk,amíg csak a tea zöldteknős,és nem invitálják a vendéget,hogy nézze meg a konyhában,hogyan készül a teknősbékaleves.

NorbArt 2008.02.23. 11:44:40

1. Találkoztatok már igényes megbízható festővel? Ki hiszi azt hogy van ilyen? A mesékben talán, de ez ott is abszurd kategória...
2. Aki lakóparki lakást vesz kivitelezőtől, normáéis ember nem lehet, pláne nem sikeres...
3. Ki az a marharépa aki aki még hisza bban hogy befizeti, és majd szépre igényesre megépítik?
4. Gyerekek ez építőipar.
---
Egyetlen normális megoldás ha építkezel, mint ahogy én is. Igaz én nem értettem hozzá ezért kivitelezőt fogadtam, de a következőt magam szervezem. Semmi ördöngősség nincsen benne. Ugyanúgy mint én is lehet szerezni szakaszos folyósítású hitelt is. És akkor mindíg lehet fizetni a melósokat. És ha nem olyan munkát végeztek ami nekem megfelel akkor egészen egyszerűen nem fizetem ki addig míg rendesen meg nincsen csinálva! Merjübk belevágni ! Az is megoldás ha mondjuk négyen veszenek egy telket és építenek rá négy lakásos ház, olcsóbb, jobb, szebb, megbízhatóbb, határidősebb, mintha arra várna a bamba hogy majd elkészül a lakás amit egy életen át nyögve törleszt...

Walter Melone (törölt) 2008.02.23. 14:03:05

Ezek a kellemetlenségek mind elkerülhetőek lennének, ha az építés során saját műszakis/belsőépítész/lakberendezőt bízunk meg, hogy felügyelje, tervezze át ha kell a lakásunkat.

Persze a Magyar ember olyan hülye, hogy csak akkor látja ezt be, amikor már késő. Ilyenkor jön a kellemetlenség+futhat a pénze után...

M13 2008.02.23. 18:38:51

Secnir! Hol tudnék utánanézni részletesebben annak a fűtési módnak ami nálad van. Én is töröm a fejem egy ilyen megoldáson, mert ha egyszer az oroszok elzárják a gázt... Szopok!

Céadaoin (user ID 44540) 2008.02.23. 19:52:43

Sziasztok!
Secnir, szerintem linlekj vagy írj kör-emailt, mert ez a rendszer (na jó, kisebben) minket is érdekelne!
kösz!

Ami a házat illeti: kábé negyvenéves családi házban lakunk, apóséké volt. Ablakok cserélve, azonkívül semmi extra. A párával nincs szrencsére bajunk, de a fűtés (gázcirkó) brutális...

Amúgy, sztori: volt nekünk is részünk olyan albérletben, ahol ha egy fazék vizet felforraltam levesnek, az ablakon csorgott le a pára. (Ja,a Ceresit sz@rt sem ér...) Meg, mint kiderült (ez egy "nyárikonyha" volt) a teljes áramellátásunkat - számítógép, mosógép, bojler, hűtő-fagyasztó, lámpa, rádió, mirosseb - a főház fürdőszobájából kivezetett szál drót adta, vagyis egy tizenhat amperes kismegszakító, a főbérlő bojlerével, mosó-szárítógépével együtt... Még most is a hideg futkos a hátamon, ha visszagondolok, csoda, hogy egy kütyü se főtt meg az alatt a fél év alatt...

Okádó Mikádó 2008.02.23. 20:29:40

Érdekelne a cég neve, aki ilyen szar melót végzett, szerintem is írjuk ki az ilyen posztokhoz. Csak így lenne visszatartó ereje a dolognak.

Csééé 2008.02.23. 20:33:06

Nem nagyon hiszem, hogy 2008-ban lakást veszek, de az most már biztos, hogy nem újépítésűt:)
Nem irigylem a cikkek íróit, csajom most vett lakást, ott vágják át az embert ahol tudják.
2db konnektor csere 22e? jah, a meglévőket használták fel.
Tudom, balek az asszony:)

Deep & Beat · http://www.deep-and-beat.com 2008.02.23. 21:45:17

sajnos a műanyag ablakok túl jól zárnak, sok helyen miután megtörtént az ablak csere megjelent a penész vagy "csak" magas lett a pára.
külföldön már rég az a business, hogy a műanyag ablakot vissza cserélik fa keretes ablakra :) persze hogy az cseréli vissza aki berakta a műanyagot...
a másik dolog ami nagyon jó ugye az utólagos nikeceles szigetelés+ablak csere :)

falak szellözése nulla + az ablak is tökéletesen zár...

Ariadne12 2008.02.24. 10:22:33

Na megint egy ugyanolyan eset...

"Jeleztem hogy a kötbérrel élnénk. Mire az építő közölte hogy fizessem ki a különbözetet… mert a lakás nagyobb, a terv el lett szúrva. Amit be kellene fizetnünk az pont a kötbér."
LOL, ilyennek engedni, még hogy "küzd a pénzéért".

Emberek, keressetek már ilyenkor egy jó ügyvédet! És intézzetek minden felszólítást, hibalistát írásban, tértivevényes levélben. Mert aztán amikor évek múlva elvánszorogtok egy ügyvédhez, mert most már elég volt ebből, pereljük be a mocskot, addigra egy csomó olyan dologba belementetek, amibe épeszű ügyvéd nem hagyta volna. Ehh, reménytelen, mindenki csak panaszkodni tud, tenni ellene, meg előre gondolkodni, az nem megy...

Ariadne12 2008.02.24. 10:22:33

Na megint egy ugyanolyan eset...

"Jeleztem hogy a kötbérrel élnénk. Mire az építő közölte hogy fizessem ki a különbözetet… mert a lakás nagyobb, a terv el lett szúrva. Amit be kellene fizetnünk az pont a kötbér."
LOL, ilyennek engedni, még hogy "küzd a pénzéért".

Emberek, keressetek már ilyenkor egy jó ügyvédet! És intézzetek minden felszólítást, hibalistát írásban, tértivevényes levélben. Mert aztán amikor évek múlva elvánszorogtok egy ügyvédhez, mert most már elég volt ebből, pereljük be a mocskot, addigra egy csomó olyan dologba belementetek, amibe épeszű ügyvéd nem hagyta volna. Ehh, reménytelen, mindenki csak panaszkodni tud, tenni ellene, meg előre gondolkodni, az nem megy...

crow 2008.02.24. 18:57:13

Néhány dolog..
Ez a fenti levél 2006 januári de csak mint megjegyzés és mint történet irtam ide..
Mára sem jobb a helyzet..
NEhéz úgy bármit is intézni ha az embrenek nem jut rá ideje, nincs rá pénze..
Meg kell ülni a lovat a munkahelyen. Mellette az estisulin. Éjjel fentmaradni a gyerekkel ha nem alszik és jön a foga.. nem kifogást akarok keresni.. Mellesleg pénzem se sok lett volan a szakértőre, sem ügyvédre. egyedül eltartani egy családot minden szinten a legtöbbet nyujtani nem lehet.. Mára már kicsit több az idöm.. Van rá anyagi háttér, elszántság.
Igen ügyvédhez fordultam de mindenkinek tudni kell az ügyvéd idő pénz ... és türelem mert évekig elhúzodik minden..
Mellesleg fogadtam szakértöt, ellátott minden jóval majd amikor mérni és bizonyítani kellett volna akkor eltünt .. Sejtem : a vállakózó lefizette..Igy neki nem állt volna érdekében semmit sem bizonyítani..
Könnyü egy billentyüzet elől okosat irni. támadni szapulni azt aki szenved.. De tettem érte igen harcolok a pénzért.. Kihajtottam a festés árát Rendbe rakták ahogy a jogszabályok lehetővé tették.

A néhánysoros irásomat csak mint történet szántam ezért nem lett befejezve.

Befejezés..

Levelem és hibabejelentésem elküldése után - fogyasztóvédelem, Polg.Hiv. Építési osztály, kivitelező stb- az építtető ugyan visazkozott és fenyegetett de következő dörgedelmes levelem után minden iparos itt állt a ház bejárata előtt.

crow 2008.02.24. 19:05:07

A kivitelező levelében, okoskodás és kifogások valamint jótanácsok mellettez állt:

"Egyébként a fenyegetésétől a problémák nem oldódnak meg, legfeljebb a megoldás tovább húzódik. "

A fenyegetés alatt a fogy. véd. és Polg.hiv. értette.

Okulás képpen ha valakinek ilyen gondja van akkor a megfelelő hatósághoz kell fordulni az a jótállásban vállat kötelezettségeket kikényszeríti a kivitelezőtől.
Ha Pénzt akar csinálni akkor Ügyvéd .. Hetek.. Évek.. és egyszer lezárják az ügyet addigra a kivitelező jogutód nélkül megszünik...Ha szerencséd van visszakapod egy részét vagy mint esetemben megcsinálnak mindent...

emzéperiksz 2008.02.24. 22:52:01

crow, azért áruld már el, hogy melyik az a cég, amelyiktől ne vegyünk lakást! Most ennek mi értelme van, hogy a médiához fordulsz, aztán nem írod meg annak a szemétnek a nevét, hogy antireklámot csinálj neki?

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.02.25. 07:39:26

az új lakásom kb 3 évig párásodott a hideg hónapokban. pontosabban mindig párásodott, de csak akkor vettem észre, amikor a kinti hideg miatt lehúlt ablakokra kicsapódott a víz. az egyik sarok penészedett is. az idén már nem volt zavaró párásodás, remélem jövőre teljesen megszűnik.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.02.25. 07:46:55

nem értem amúgy mi a gondod az 50% páratartalommal, az szvsz teljesen jó.

Fedup Sári 2008.02.25. 13:35:31

demizson bobby 2008.02.22. 14:12:34
"Ha egyszer megengedik a leválást a távhőről..."

Távhőről le lehet válni, egyes házak már le is váltak, csak a távhősök szeretik úgy beállítani, hogy nem lehet. Úgyhogy mehetsz siklani.

crow 2008.02.25. 14:26:37

Leirom rőviden..
Nem szeretnék névtelen feljelentőknek célpontja lenni.. Nem hiányzik egy APEH ellenőrzés..

Ariadne12 2008.02.25. 21:02:56

Épp azt írtam, hogy ha _időben_, _előre_, a gondokat megelőzendő néhány tízezer forintot kiad az ember jó (nem akármilyen) ügyvédre, akkor megelőzhető az, hogy utólag súlyos pénzekért kelljen pereskedni mondjuk. Mert például nem kapja meg a teljes vételárat az építtető, mert azt letétbe helyezéssel fizeti meg az ember, és hasonlók. Csak ez még nálunk sok embernek kínai... :(

Bástya elvtárs (törölt) 2008.02.27. 13:37:22

Bukowszky · bukowszky.blog.hu 2008.02.25. 07:39:26

és mi hozta a megoldást, hogy nem párásodott tovább?
Azt mondják, hogy a hőhíd miatti penészedés szar ügy. Az a baj, hogy ha a rossz szigetelés a sarkok jóval hidegebbek, mint a szoba levegő, akkor az ott lehül, és kicsapódik a pára. Ha ilyenkor tulságosan felfűtöd a lakást, akkor a nyirkos kinn az idő, akkor a szobalevegő abszolút mértékben több párát fog felvenni, mint a kevésbé meleg levegő, ezért a sarokban több pára fog lecsapódni. Ha viszont ebből a megfontolásból hüvösebbet csinálsz, akkor szárazabb időben ez a lecsapódó pára nem fog tudni elpárologni.

ALW 2008.02.28. 09:14:12

Szegedi utolsó árvíz utáni téglaházban van lakásom, nincs penészedés, pont akkora, amekkorát vettem, nem párás, nem száraz.
A mellettünk lévő "újépítésű" házban lakók viszont nem értem miért, csak panaszkodnak, hogy ez se, meg az se olyan mint a terveken volt.
Nem értem miből gondolják ezt, hiszen mikor még csak a második emeletet húzták fel, már az is olyan ferde volt, hogy fél méterrel kintebb volt, mint a földszint (persze én ehhez nem értek, jó-e vagy nem, de szerintem a falnak egyenesnek kellene lennie) és még jött rá 3 emelet...

Egyébként szerződést kell íratni, hogy amennyiben nem olyan lesz minden, mint a terveken és nem azt kapod, amit kérsz visszafizeti a pénzt, ha erre azt mondja, hogy "áááá" meg "öööö" meg "nemkéne, mert inkább döntsön gyorsan, hogy nagyobb lakás lehessen a magáé". Akkor szarj bele az arcába, basszon át másokat. Ha meg azt mondja, hogy persze aláírom, akkor nagyon kacifántos szerződést kell íratni, hogyha úgysem teljesíti, ne évekig TE szaladgálj a pénzed után, a legjobb letétbe rakni amíg az ügyvéddel nem veszed át a lakást.

maestro1 2008.02.28. 16:25:35

105 éves műemlék házban lakom: minden oké. Szétszabdalták anno a nagy polgári lakásokat, ezért az egyetlen probléma a lakás beosztása. De szeretem. E cikk után mindenkit le fogok beszélni a lakópark-típusú házakról.

KBG 2010.01.04. 17:14:30

@Secnir:
szia Secnir

Ha még vagy és létezel, szeretnélek megkérni egy kapcs. felvételre, mert a fütési rendszerem igen hasonló a tiédhez (falfüt. + vigas 25s + 6 db vákumcsőves + 300 HMV és 1000 Puff.) amit 2009. dec elején üzemeltem be de sajnos nem olyan jók az egyhavi tapasztalataim mint tiédek. A házam közel 300 m2, 1 hónap alatt eltüzeltem 8,5 m3 fát (130.000 Ft) és még melegem sem volt (19-20 C). Gondolom valamit a nagy szaktudok másként kötöttek mint kéne, amire ök az eddigi referenciáikra hívatkoznak és, hogy majd átgondolják mi lehet a baj. Segítségemre lenne egy esetleges helyszini szemle és egyeztetés, hátha tanulok belöle valamit és ha már rááldoztam ennyi pénzt, legalább az üzemeltetése ne kerüljön többe mintha gázt vezettem volna be radiátoros rendszerrel. Köszönöm, Attila
süti beállítások módosítása