Tékozló Homár

Re: Lopják a jegyet a BKV-ellenőrök?

2008.02.26. 16:00 | ge | 126 komment
Ki csodálkozik azon, hogy a jegylenyúlós eset nem egyedi? Na ugye. Máris jött a szintén bliccelni próbáló Zsolt válasza, aki sorstársnak nézte az ellenőrcsajt és lyukasztani akart neki is, ő viszont lyukadási hajlandóság helyett inkáb elkobozta a jegyét. Ilyenek ezek a nők.
Csak annyit akartam írni, hogy velem is megtörtént a leírt eset, felszálltam a 4-es vagy 6-os villamosra a Margit-híd budai hídfőjénél. A jegyem nem kezeltem, és amikor láttam, hogy elindul az ellenőr a kocsi egyik végén, akkor odaléptem a lyukasztóhoz. Odalépett mellém egy furcsán viselkedő fiatal lány, kérdeztem tőle, hogy lyukasszak neki is? Erre kikapta a jegytömböt a lyukasztóból, és akkor láttam, hogy az ő karján is ott a bkv-s karszalag.

Gyorsan megkérdezte, hogy melyiket lyukasztottam most. Mondtam neki, hogy nyilván egyiket sem, hisz elvette tőlem, és kértem, hogy adja vissza. Azt mondta, hogy nem adja. Elkezdtünk vitatkozni, felvilágosítottam, hogy az az én jegyem, és hogy azt ő ellopta, és ha a lopott tárgyat erőszakkal is megpróbálja megtartani, akkor az rablás lesz, és az már 2-8 évig terjedő büntetést von maga után. Mondta, hogy ez nem rablás, ez "kobzás", és hogy ez nem az én jegyem, hanem a BKV-é. FIGYELEM!!! Senki ne vegyen jegyet, hiszen az úgysem lesz az ő jegye, hanem a BKV-é marad. Addigra már odaállt mellé egy nagydarab, fiatal bkv ellenőr is, aki végig fenyegetőn nézett. Közben megkérdeztem tőle, hogy a cipőm, a kocsim stb nem kell-e neki, de arra nem tartott igényt. Időközben elértünk a Széna térig, ahol azt mondta, hogy ír egy "kobzási jegyet". Végül a Moszkva téren leszálltam, erre már nem került sor. Az eset szerintem akkor is kimerítette a rablás fogalmát, mivel csúnyán néztek, tehát pszichikai ráhatás történt. Börtönbe az ellenőrökkel!!!

Ja, amúgy utána sokáig jegy nélkül utaztam, és vártam, hogy elmeséljem a történetet a következő bkv ellenőrnek, de persze nem jöttek.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sonny · http://karcolat.blog.hu 2008.02.26. 16:03:37

"Mondta, hogy ez nem rablás, ez "kobzás", és hogy ez nem az én jegyem, hanem a BKV-é." Ilyet most komolyan lehet???

nikii 2008.02.26. 16:04:31

"Ja, amúgy utána sokáig jegy nélkül utaztam, és vártam, hogy elmeséljem a történetet a következő bkv ellenőrnek, de persze nem jöttek."

- Vadász! Te szopni jársz ide?!

M'hael 2008.02.26. 16:05:55

És lovakat nem lopnak véletlenül ezek a BKV ellenőrök?

nikii 2008.02.26. 16:07:35

sonny! Elveszed a helyet az elsőző kiscsákók elől.

Mokele-Mbembe 2008.02.26. 16:12:54

Hihetetlen, milyen lazán beletörődik a nép, hogy a szopott f...sz rossz oldalára kerül. Már elnézést a hasonlatért, de én ezzel nem dicsekednék. Ha már lógsz, legyél tökös gyerek!

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.02.26. 16:13:40

Druszám, szép dolog lopással fenyegetni az ellenőrt, miközben te megloptad a BKV-t pénzzel, mert jogtalanul használtad a szolgáltatását. Szóval ülj le, egyes, maradj csöndben. Teszem hozzá, ha nem is a szó szoros értelmében, de jogosnak érzem az ellenőrök reakcióját, mert ha meg hagyja, hogy kilyukaszd, akkor meg ő bizonyítsa be, hogy nem akkor tetted, nemde? Mert akkor is járna az a tudálékos, BTK-t kívűlről fújó szád. Szily, Szily ilyet postba? Cöcö

Joshuk 2008.02.26. 16:15:09

Szerintem az lenne a legjobb megoldás ha nem BKV ellenőrök irogatnának ide fake cikkeket azért, hogy növeljék a renoméjukat.

1: Igazam van, és ez egy hatalmas összeesküvés elmélet.

2: Össze-vissza beszélek azt se tudom mi van.

3: BKV ellenőr vagyok.

És most elindul a hatalmas szavazás emberek, szavazzanak önök is.

Dr. Hümér 2008.02.26. 16:16:13

Hetedik idétlen békávé ellenőr által elkobzott békávéjegy.

linne 2008.02.26. 16:28:34

Megint tömbjegy..De miért adtad oda???

úrilány 2008.02.26. 16:36:33

"a szintén bliccelni próbáló Zsolt"
szegényke... és neki is panasza van?

demizson bobby 2008.02.26. 16:37:14

odaadni egy ki nem lyukasztott tömbjegy tömböt.....pfff

Szalu · http://gameover-online.hu 2008.02.26. 16:45:00

Az emberek zöme azért nem lyukaszt, mert sokallja a 270 FT-os jegyet, amit jó esetben 5-6 percig használ! A BKV-nak el van szállva az agya és egekbe emel mindent! Aztán meg hajléktalan kinézetű paraszt ellenőröket alkalmaz, azik azt hiszik, hogy övék a metró.

punpa 2008.02.26. 16:52:10

Prága 20 korona (205 ft), 1 óráig korlátlan átszállás. Hétvégén másfél óráig.

_Lacoste_ 2008.02.26. 16:58:49

Budapesten vagyunk! Ha vmi nem tetszik lehet prágába menni tömegközlekedni.

ámbátor 2008.02.26. 17:03:40

Szerintem ingyen kéne legyen a BKV. Hazazavarni az összes retkeslábú ellenőrt, a pénztárosokat meg a BKV pénzügyeseinek a 3/4-ét. Nem fizetni pénzszállítóautót meg nyomdát.
Oszt akkor esetleg nehányan végre átülnének az autójukból a BKV-ra.

Csak ehhez persze kéne elég busz-metro-villamos.

Mokele-Mbembe 2008.02.26. 17:04:40

Előrebocsátva, hogy nem vagyok békávé ellenőr, akkor sem tudom elfogadni, hogy "azér lógok, mer pofátlanul drága!" Akkor ne tessenek békávézni. Én sem lopok ármáni öltönyt, csak azért, mert k. drága és rablás az egész...

fakkjú 2008.02.26. 17:13:15

Szerintem a Kiricsi Karola az egyetlen pozitivum a békávéban.

swine3 2008.02.26. 17:17:11

"Repulzív

Budapesten vagyunk! Ha vmi nem tetszik lehet prágába menni tömegközlekedni."

Gratulálok Ősgyökér!
Némát törődjünk bele minden rosszba, ugye? Ha meg nem tetszik, el lehet menni?
Kitől is hallottuk ezt?

Amúgy ellenőr luvnyát jópofánvágni, másból nem ért, a patkányoknak sem tart az ember közgazdasági előadást.

Joshuk 2008.02.26. 17:27:17

Mokele-Mbembe 2008.02.26. 17:04:40

Most már nem mosod le magadról, hogy ellenőr vagy.

Másrészt, igen drága és igen közlekedni kell. Azt hiszem az Armani-s példád nem igazán idevág, mert nem ugyanaz a két kategória. Nomeg, ha valaki teszem azt Gyálról jön, vagy Szigetszentmiklósról stb, és csak negyed órát utazik hévvel, az is vehet egy teljes áru kombinált bérletett a sima bérlete mellé. Hogyis van ez kérem szépen? Szóval nem kell pedálózni, nem kell megvédeni őket. Aki ellenőrnek megy tudja mire számítson. És azt se mondja senki, hogy nem teszik zsebre a jegyet, nem dolgoznak egyesek egy kis plusszért, mert van amelyik ezt teszi. Találkoztam már én is olyan ellenőrrel amelyik remegő kézzel töltötte ki a csekszelvényt, és nem azért mert olyan öregecske lett volna, hanem azért mert végig abban a tudatban volt, hogy majd helyszíni bírságot sajtolhat ki, folyamatosan kérdezgetve, hogy van e készpénz, vagy bankkártya amivel felvehetem a pénzt, és nekiadva "sztornózza" a büntetést. Ezt az a bizonyos ellenőr mondta. Akinek el is kértem a nevét illetve számát, mire felháborodva hozzám csapta a csekket. És mindezt azért, mert a diákomon a matrica egy nappal lejárt. És mivel nemigen van időm a munkám miatt lemenni Szegedre matricázni nem tetettem rá. De az nem izgatta, hogy az elmúlt 3 év mind 36 bérlete ott figyelt a diákomban. Most akkor miről is beszélünk?

Gogle 2008.02.26. 17:27:53

„Ha a népszavazás sikeres lesz, akkor a népnek joga lesz elkergetni a kormányt, amelynek nem marad más lehetősége, mint hogy fusson.”

2008. március 9-én este, a népszavazási urnazárás utánra hívunk mindenkit Budapestre, az Országgyűlés épületének közelébe, hogy a kormányt és az ellenzékét is emlékeztessük a fenti szavakra!

Ezúttal jöjjenek a Fidesz hívei is, ne hagyjanak minket magunkra, elvégre a vezetőjük szavai szerint jogunk lehet a kormány elkergetésére.

Egységben az erő, össze kell fognunk! Itt az idő!

Márciusban (mindig) Újra Kezdjük!

Budaházy György és Toroczkai László

demizson bobby 2008.02.26. 17:31:33

ez mi a gecc itt előttem?

Marvin (törölt) 2008.02.26. 17:32:10

Azert kivancsi volnek, ha bevezetnek nalunk is az idotartamra szolo jegyet (270 Ft 1 ora, akkor mennyivel csokkenne a bliccelok szama. Szerintem semennyivel. Akkor is jutanyosabb volna ingyen utazni, azaz a fizeto utasok penzen.

s_marky 2008.02.26. 17:32:14

Mokele-Mbembe,Repulzív

Ti pont olyan tipikus észlény magyarok vagytok,akik miatt a mai napig:
270 ft egy szájbakúrt vonaljegy
létezik olyan hogy centrum kft.
"működik" a máv-start zrt.
drágább az autópályamatrica mint ausztriában

nem az zavar hogy sokba kerül,hanem hogy máshol,ahol 4X-5X ennyit keresnek az emberek,FELE ANNYIBA se kerül és kétszer jobb a minőség.ennyi

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.02.26. 17:50:34

Akinek a 270 sok annak a 185 is sok volt.

karaMELIssza 2008.02.26. 18:18:20

jóestét tömbtársak!
komoly hogy 270 egy jegy?

trewq 2008.02.26. 18:31:03

Ezek után csak átvételi elismervénnyel szabad az ellenőrnek átadni a jegyet. Ha ez nem tetszik neki, ott kell hagyni a francba, ha meg erőszakoskodik, fejberúgni önvédelemből.

Bkv.hu:
" A jegyellenőröket azonosítja arcképes, sorszámozott szolgálati kitűzőjük, melyet (bal oldalt, mellmagasságban) jól látható módon a felsőruházaton kell viselniük, karszalagjuk, melyet az ellenőrzés megkezdése előtt bal felső karra téve kell hordaniuk."
Az ellenőrök többsége a kezében vagy az alkarján tartja a karszallagot, és a kitűző sem látható jól. Ezeket az utazási feltételek szerint nem lehet ellenőrnek tekinteni, ezért jogos a felberugásuk, ha erőszakoskodnak vagy lopnak.

nikii 2008.02.26. 18:40:51

... "azér lógok, mer pofátlanul drága!" Akkor ne tessenek békávézni. ...

Ezért nem is békávézok. ... Meg nem is férne fel a létra.

A királykisasszony megcsókolta a demszkit és az békávévált.

jesszumpepi (törölt) 2008.02.26. 18:42:58

Gogle!
Eltévesztetted a házszámot.Ez a blog nem a politikáról szól.
Bepofátlankodtál ide.Nem szép dolog.

Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.02.26. 19:00:29

Állásajánlatok-csatlakozzon ön is a BKV Zrt. csapatához! ...Jegyellenőr.. Feltételek: érettségi, büntetlen előélet, udvarias viselkedés, stressztűrés. Lehet nyerítve röhögni:D (Érdekes, tegnap még fent volt a honlapjukon az álláshírdetés -ma már nincs, elvesztettük ezt a karrier-lehetőséget is:D )

Stress Testing As A Service 2008.02.26. 19:03:49

Várom már a megállónkénti jegyet, 250ft/ megálló áron.

Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.02.26. 19:04:05

Le sem merem írni hogy még a minimálbért sem fizetik: az alapbér bruttó 66ezer vidám magyar forint.. Próbálok lojális maradni, nem is kommentálom.

ddd.dino 2008.02.26. 19:23:18

Aki jegy nélkül utazik és ellenőrt lát az inkább kezelje a saját jegyét, ne pedig másnak jópofizzon, hogy esetleg az ő jegyételőre engedje-e! Mondjuk ha Demszki, Hagyó, meg az összes budapesti nagyfejes kötelezően BKV-val utazna,nem pedig szolgálati terepjáróval, akkor garantáltan jobb lenne a tömegközlekedés. Ha egyszer valaki tényleg szájon vágna egy ellenőrt, nem pedig csak szájhősködne róla, akkor garantáltan udvariasabbak lennének az ellenőrök, Ha pedig csak egyszer egy bliccelőt odakötnének a hatos villamos után egy nagy kör erejéig, garantáltan nem lenne több bliccelő. Basszustuba, a sok fasza külföldi példaközött valahogy elsikkad, hogy a londoni metróban 1000 font a büntetés bliccelésért és úgy bevasalják rajtad, hogy arról koldulsz. Nem is bliccel senki, pedig a jegyárak még az ottani fizetésekhez képest is égbekiáltóak. És valahogyan Robin Hood országában mégsincs senkinek pofája arra hivatkozni, hogy drága a jegy, ő pedig szegény, ezért megélhetési bliccelő.

LittleBear 2008.02.26. 19:25:18

Ha valaki drágállja a BKV-bérlet árát, nézze meg, mennyibe kerül vidéken egy bérlet, amivel csak egy viszonylaton lehet ode-vissza utazni... A jegyár más tészta, mert ugye néha elég sokszor át kell szállni.

Priorvarga 2008.02.26. 19:31:48

Szerintem olyan országban szeretnék élni, ahol nem mer valaki felszállni a buszra, villamosra, stb. jegy nélkül, mert becsületes. És égne a pofája!! Persze hol vannak már az értékek...
(Tiborc panasza...)

Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.02.26. 19:37:37

Kicsit körbenézve a BKV honlapján vesztegetnek egy Renault Megane-t..vajon kié lehetett? Na és mire használták? Azt már hagyjuk is, hogy miből vették.. Viszont ha elüzletelik, kérek belőle 250ezet.;) Ha nem kapok, majd én is sztrájkolok, és lesz még egy nyomós okom hogy blicceljek.:D

Jack__Bauer 2008.02.26. 19:57:07

Londonban keményen büntetik a bliccelőket. 1000 fontot viszont csak azzal fizettetnek, aki szándékosan bliccel. Ha valakinek pölö visszamenőleg 36 bérlete van és egy nappal járt le a 37-ik, akkor az csak 20 fontot fizet...
Zürichben meg lépcsőzetesen növekedő büntetés van: először 80 frank, majd 100, aztán 120, aztán bíróság.
Ezt kéne bevezetni itthon is.
Ja, de először talán azt is, hogy a villamosok\buszok\trolik olyan sűrűn járjanak, hogy az esetek 95%-ban legyen ülőhelye mindenkinek. Merthogy Zürichben ezt tapasztaltam, nem járatritkítást. Hazaérve és felszállva a 7esre, majd a 4\6-ra elég nagy volt a kontraszt...
Aki kigondolta, hogy pölö a 4\6-t ritkítani fogják, az vajon utazott már valaha Pesten villamoson???

Attee 2008.02.26. 19:58:29

pfff....

Gondolkodtam, írjak-e kommentet, de felháborít a dolog... Meglopod a BKV-t és lopással gyanúsítod őket????

mustra 2008.02.26. 21:10:26

szerintem egyszerű a történet, a csóka egy csaló, az ellenőr meg tolvaj. :)

Lombroso 2008.02.26. 21:31:05

Az örökzöld kék ... Éppen elég nagy büntetés nekem a BKV, ezért ezúton külön köszönöm az összes bliccelőnek, hogy jóvoltukból, azaz rájuk való hivatkozással az ő utazgatásuk árát beépítették a bérletem árába.
Amikor olcsó volt, akkor is blicceltek.
Ez valami kiirthatatlan fajtajelleg, mint a kurvanénik, a bunkók, a sorolhatnám.

trewq 2008.02.26. 21:49:37

Aki szerint a bliccelés miatt drága a bkv, az sikeres ember nem lehet.
Már elértük az osztrák és német jegyárakat (beleszámítva, hogy ott átszállásos jegyek kaphatóak).

Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.02.26. 21:55:49

Lombroso, nem kenyerem sem a kötekedés sem pedig az ilyen alacsonyan dobott lasztik visszadobása - de tudod azért pici és puha, hogy ne fájjon. Te is ott szerepelsz ama bizonyos báránykás képeslapon, ugye? Kurvanéniket meg nem bántani; amúgy bliccelni náluk is lehet, csupán jobbnak kell lenni mint az átlag.. Stop.

Lombroso 2008.02.26. 21:58:34

trewq:

mondom: rájuk való hivatkozással.
Mint az egészség/ügy - minden, mindennel összefügg, a megaloszörny maga alá temet..
Az stimmel, hogy nem vagyok sikeres :-)

Lombroso 2008.02.26. 22:04:42

Elmeboy 2008.02.26. 21:55:49

Biztos.
Valószínű.
Hajrá, egészségedre, tényleg ne dobálózz, csak tologass.

Áhoy 2008.02.26. 23:41:37

Einstand apuskáim! EINSTAND! Bizonyára a vörösinges Pásztor fiúk voltak eme görényfalvi alávaló BKV ellenőrök ősei. Így a lenyúlás ősi családi szokássá válhatott.

Ars et labor 2008.02.27. 00:25:41

Aha, a bliccelők miatt drága a BKV... Nem ám azért, mert félpolitikai szervezetként működik, egy hatalmas vízfej-menedzsmentet eltartva. Akik egyébként még véletlenül sem utaztak az utóbbi évtizedben tömegközlekedéssel, mert ott a jó szolgálati Audi.

De azért megdolgoznak ám a pénzükért:

veke.hu/index.php?fc=cikk&par=410

Vasalt 2008.02.27. 06:19:35

"Joshuk · www.videoriporter.hu 2008.02.26. 17:27:17
Mokele-Mbembe 2008.02.26. 17:04:40

Most már nem mosod le magadról, hogy ellenőr vagy."

Ha a munkád miatt nincs időd matricázgatni, akkor vegyél teljes bérletet. Azzal nem lesz ilyen bajod.

ex-dr. vuk 2008.02.27. 08:11:00

Hat en eroszakkal visszavettem volna... Aztan hivjanak rendort ha akarnak.. Esetleg egy ovatlan pillanatban vissza kikapni a kezebol.

Na meg persze nem kene bliccelni, ugye.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.02.27. 08:32:22

Emberek, már megint nem veszitek észre, hogy mentalitás problémák vannak. Külföldön megveszik a jegyet, mert ennek így kell lennie, használod a szolgáltatást, ergo fizetsz érte. Nem azért, de máshol is van, ahol így aránylik a dolog és mégis kifizetik.

Ámbátor: igen legyen ingyen az utazás, a több metrót, buszt, villamost miből fizetnék ki? Vagy a sofőröket? Buta

Tény, hogy rengeteg ember szarul áll az országban anyagilag, tulajdonképpen akkor nevezhetnénk megélhetési bűnözésnek is a bliccelést, de milyen érdekes sosem az panaszkodik itt, aki azt mondja: Erzsi vagyok, két gyerekemet nevelem egyedül, 2 műszakban dolgozom 80000 Ft-ért, nem veszek bérletet, inkább kenyeret. (Jó értem én, hogy miért lenne net bekötve nála, de az elv a lényeg)

Hanem az ilyen, jajj blicceltem és de geci, hogy elvette, már fentebb kifejtettem, hogy amilyen tudálékos kis pöcs a postoló, akkor majd azt mondja bizonyítsa be, hogy nem most lyukasztotta ki. Szóval tényleg, miért büszke arra, hogy lóg, aki ilyet tesz? Azt hiszem megyek lopok egy ananászt, mert szükségem van a vitaminra, de drága. Aztán majd sírok, hogy jajjaj a szemét boltos pofánvert, de genya, hogy mer ilyet, mert amikor elém állt, azt mondtam korlátoz a személyi jogaimban.

Azt mondom jogos, hogy elvette a jegyet, igaz nem a teljes tömböt kellett volna, de azért még mindig kíváncsi vagyok, hogy érvényes volt-e még a tömbjegye.

tejfölösbableves 2008.02.27. 08:38:49

Amennyiben feltételezzük, hogy jogállamban élünk, ahol a BKV ellenőr is része a jogállamiságnak, akkor mi a jó büdös francért nem hív senki rendőrt, amikor meglopják? Minden adott: tettenérés, tanúk .... Vagy ciki, mert akkor mi is bukunk? Meg kéne érteni lassan, hogy ez az ország azért tart ott, ahol, mert nemzeti sport a lopás, csalás, fizetés elkerülése, stb. Ha mindenki rendesen fizetne, akkor lenne pénz a BKV, MÁV, stb fejlesztésére és előbb-utóbb talán a jegyárak mérséklésére is. Ugyanez igaz az adókra és járulékokra is: ha mindenki tisztességgel fizetne, akkor nem lenne akkora TB hiány és talán a nyugdíjkassza sem borulna. Te pedig, Zsolt barátom, ha már bebuktad a bliccelést, mert inkább csajozni akartál, akkor viseld annak következményeit. ÉLs hívj rendőrt, ha meglopnak.

fukisunni22 2008.02.27. 08:52:04

Én csak azt nem értem, hogy miért adjátok oda az egész tömböt ellenőrzéskor.
Ki kell tépni az éppen használt darabot.
Olvassátok el a jegyre írt dumát, legalább egyszer.
Árusítani(!) nem lehet egyenként, felhasználni igen.
Tömbből kitép -> kezel -> ellenőrzéskor átad (egy jegyet!)

Ars et labor 2008.02.27. 08:58:22

És akkor még egyszer, azoknak akik szerint a bliccelők miatt olyan qrva drága a jegy (az ár-érték arányról most nem beszélve):

index.hu/politika/belfold/budapest/0226aam/

EnZsolt:

A gyűjtőjegy biztosan érvényes volt, mivel nem jár le...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.02.27. 09:06:18

"jogosnak érzem az ellenőrök reakcióját, mert ha meg hagyja, hogy kilyukaszd, akkor meg ő bizonyítsa be, hogy nem akkor tetted, nemde?"

Már elnézést. Ha nincs se jegyem, se bérletem, akkor jogos a bünti. De ha van jegyem, és ki is akarom lyukasztani (és ebből a szempontból érdektelen, hogy az ellenőr megjelenésének hatására, vagy magamtól), akkor azzal én eleget teszek a rám rótt kötelezettségeknek. Ha ebben az ellenőr megakadályoz, akkor annak csak egy oka lehet: ha előírt kvótát kell teljesítenie a büntetések terén és/vagy fejpénzt kap. Szvsz az lenne a normális, ha az ellenőrnél (akár felárral is) venni lehetne jegyet, hisz előfordulhat, hogy az ember csak koca BKV-s (pl. csak azért száll fel, mert a kocsi szervizben van) és egyszerűen nincs alkalma előtte jegyet venni, mert nincs a közelben se BKV? pénztár, se újságárus.

K0vasz 2008.02.27. 09:19:14

Azért érdekes h ennyi bliccelő mellett mégiscsak futja több milliárdos tanácsadásra meg sok milliós végkielégítésekre...

Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.02.27. 09:22:19

Fedor, erről írtam a másik posztnál hogy inkább a büntetésre utaznak - és igen, ugyanúgy ahogy a parkolási ellenőröknek a napi 50darab bünti, biztos hogy a kallereknek is teljesíteniük kell, vagy különben fel is út, le is út.. Azoknak pedig akik mindenféle demagóg magyarázatokkal jönnek az ingyen utazók morális problémáiról, egy pici számtan: amikor Kispista bebattyog az Akácfába hogy leperkálja a büntetését, az elbliccelt utazásán kívül még 43db, nézzük akkor így, éppen lógó utas jegyét fizeti ki. Ehh!

wertz (törölt) 2008.02.27. 09:54:48

aki a mai napig úgy gondolja hogy a bliccelés a legnagyobb gond a bkv-nál, és azért olyan drága a jegy, mert sok a bliccelő és az ő ingyen utazásukat is fizetni kell, nos azoknak javaslom nézzék meg ezeket a kis szösszeneteket:

higyjétek el megéri... :(
nekem kinyílt a bicska a zsebemben rendesen

www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=5230

www.hirtv.hu/?tPath=/view/videoview&videoview_id=5017

Dilbert 2008.02.27. 10:26:33

Asszem nem lehet jegyet lukasztani, ha mar ott van az ellenor, hacsak nem tudod bizonyitani, hogy eppen akkor szalltal fel, es folyamatban van a dolog.

Lombroso egyebkent jol beszelt, a BKV nemegyszer nyilatkozta mar, hogy azert emelnek jegy es berletarakat, mert a sok bliccelo miatt nem jon be annyi penz, mint ahanyan igenybe veszik a BKV szolgaltatasait.

Egyebkent az en velemenyem is az, hogy aki utazik a BKV-val, annak fizetnie kell. De tenyleg jo lenne, ha kicsit baratsagosabbak lennenek az arak, mert a szolgaltatas szinvonalahoz kepest nagyon dragak a jegyek es berletek.

Ars et labor 2008.02.27. 10:42:46

Dilbert:

A BKV nyilván nem fogja azt mondani, hogy azért emelik a jegyárakat, miközben a járataikat 10 %-kal leépítik (ez így egyszerre külön hmmm.. pikáns), mert kell pénz az új szolgálati Audira, meg a haveroknak a HÁROMMILLIÁRDOS kamuszerződésre.

De foglalkozzatok azzal, aki a 270 forintos jegyét nem lyukasztja ki időben.

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.02.27. 11:12:19

Ars et labor: Ezt nem tudtam, elnézést a tömbjegy miatt. A 270 Ft-os jeggyel meg azért foglalkozunk, mert erről szól ez a post :) Máshol meg avval, amit te leírtál.

Fedor:

Persze, szép dolog lehetne, de őszintén belegondolva, lehetségesnek találod, hogy sokan fizetnének inkább egy jegyet, mintsem kötekednének, leszállnának? Mert az a lényeg, hogy ne költsön pénzt, nem beszélve arról, hogy nagyon sok kocautas így szintúgy csak akkor venne jegyet, ha rajtakapják, addig meg minek, ugyebár, mert ez a mentalitás. Amúgy meg rengeteg helyen van felállítva szerte a városban jegy és bérletpénztár bódé, ahol lehet jegyet venni.

És persze, hogy nem azért drága a BKV, mert az összes bliccelő jegyét te fizeted ki (tény, hogy sok pénzt buk rajtuk a cég, de nem az összeset), DE ha egy szolgáltatásért nem fizetsz, akkor bizony csaltál, pénzt loptál ki a zsebükből, ami őket megilletné, mert ő a szolgáltató. Taxit is drágának tartom, de mégis kifizetem, ha arra kényszerülök, hogy használjam. Mondhatnám neki is, hogy hívj rendőrt vazze, amiért nem fizettem, de addig nem tarthatsz fel míg ideér, mert az jogellenes és te, mint taxisofőr nem vagy felhatalmazva semmire.

=Ford Prefect= 2008.02.27. 11:38:03

Szerintem tökmindegy, hogy mikor lyukasztod a jegyet. Akár 0,001 másodperccel azelőtt lyukaszthatsz, hogy elkérjék ellenörzésre. Nem hiszem, hogy le van írva valahol, hogy x perce már kezelt kell, hogy legyen...

DaveSlim 2008.02.27. 11:42:46

Ilyen esetben le kell tépni (nem az ajtót), hanem a Zellernő...ellenőr igazolványát "elkobzás" címszóval.
Addig nem kell vissza adni, amíg vissza nem adja a jegyet, bérletet.

BSz 2008.02.27. 11:48:35

"szerintem egyszerű a történet, a csóka egy csaló, az ellenőr meg tolvaj. :)"

Az a baj ez nem vicces, mert az a szomorú igazság. Otthon este lehet ezn elgondolkozni.

"Ámbátor: igen legyen ingyen az utazás, a több metrót, buszt, villamost miből fizetnék ki? Vagy a sofőröket? Buta"
Nekem van ötletem. BUTA. Finanszirozzuk a máshol többé nem jelentkező költségekből. Pl akik nem a dohányzás miatt lettek tüdőrákosok, hanem a sok autótol (egy átlag BP-i életét 4 évvel röviditi meg). Meg mondjuk az utkarbantartásra költött pénzből. Vagy a négyesmetrő jegyzőkönyvvezetésre szánt összegből. vagy a dugókból felszabadult munkaidőből (az első és utóbbi mennyiség valóban összemérhető a BKV költségvetésével!!!).

Akinek meg nem sok a 270/vonal a BP-i tömegközlekedésért annak ajánlom hogy utazzon külföldre párszor.

namnam 2008.02.27. 12:30:34

Azért az nagyon elkeserítő, hogy olyan országban élünk, ahol a bliccelés, lógás, adócsalás nemzeti sportnak számít és arra kell büszkének lennünk, aki ezeket csinálja. Persze, nem állítom, hogy én soha nem blicceltem még, egyszer Egerben el is kapott az ellenőr (rohadt pofátlan volt, de mégis fizettem, mert lógtam, és elkapott...).
Az is igaz, hogy baromi drágák a jegyek, szerintem a bérlet ára semmiképpen nem lehetne több, mint a minimálbér (nettó) 10%-a, azaz kb. 6000 Ft. Ez teljesen igaz. De mit tegyünk, ha nem ennyi?? Megvesszük vagy bliccelünk. Abban sincs semmi (illetve van, de mit tegyünk), ha valaki bliccel. VISZONT! Amikor lebukik, ne járjon a szája, hanem fizessen vagy kussoljon, vegye át a csekket, aztán fizesse be. Ez van. Csalni próbált, lebukott. Ennyi. Örüljön neki, hogy 100x megcsinálta és nem bukott le. 101-ére meg igen.
Sokáig moziban dolgoztam, ahol részletesen ki volt írva, hogy ki, milyen feltételekkel válthat kedvezményes jegyet. Az is ki volt írva, hogy nem csak a pénztárnál, hanem a teremnél is ellenőrizhetjük a jogosultságot és meg is tagadhatjuk a bejutást. Nos ennek ellenére kb. 100-ból 99x aki lebukott, óriási üvöltözés, ő nem csal, mit képzelünk, rohadt szemét kommunisták vagyunk, rendőrt hívok, k*rva anyátok stb. Kb. 1 volt (jó esetben), aki azt mondta, bocs, megpróbáltam, nem jött be.
Ha megpróbálja és sikerül, én is mindig azt mondtam, mi hibáztunk, nem vettük észre. De arra hivatkozni, hogy eddig is mindig így volt, hát az vicces.
(Meg azt is mondták, hogy a pénztáros akkor miért adta ki? Hát azért, mert ha vesz holnapra 3 db jegyet valaki, mondjuk egy teljes árút, egyet a 8 éves gyereknek, egyet meg a nagyinak- mondja ő, akkor nem kérheti a pénztáros, hogy jöjjön ide a gyerek meg a nagyi is, mert addig nem adom ki a jegyet, épp ezért találtuk ki a teremnél való ellenőrzést is.)
Szóval azt akarom itten kihozni ebből, hogy még nem is az a baj, hogy próbálkozik valaki, hanem az, hogy ha lebukik, egyszerűen nem vállalja a tetteiért a felelősséget, hanem rögtön hárít. Pedig sajnos vannak szabályok, amiket be kell tartani. (Mondjuk mindkét fél részéről, tehát valszeg az ellenőrnek sem lett volna joga elkobozni az egész tömböt.)
Na mindegy, szóval ez a legszomorúbb, na.

Ars et labor 2008.02.27. 12:43:15

namnam:

nekem nem úgy tűnt, mintha a bliccelő hárítani próbált volna. Azt nehezményezte, hogy a 20-as gyűjtőjegyét lenyúlta az ellenőr. Ez egy 4000-en felüli összeg. Egyszer már megvette, kifizette, az övé. Más kérdés, hogy nem lyukasztotta ki időben, de ettől még nem lehet tőle elvenni, mert az egyszerűen lopás. Ez fájt a gyereknek, nem az, hogy elkapták.

namnam 2008.02.27. 12:48:24

Igen, ez jogos, írtam is, hogy valszeg az ellenőrnek sem lett volna joga elvenni az egész tömböt.
Igazából nem pont a poszt írójára gondoltam (bár kicsit rá is), hanem úgy általában a bliccelőkre, lógókra, csalókra, lopósokra.

V.A.Lacky 2008.02.27. 12:58:08

Nagyon szépen hangzik, hogy szolgáltatást veszünk igénybe, tehát fizessünk, akinek nem tetszik, menjen gyalog. Ez a szép, erkölcsös elv azért kicsit sérül, ugyanis ez nem valós választási lehetőség. Nincs másik közlekedési vállalat, nem tudok másikkal közlekedni, így ez az egy ott szívat meg az áraival, ahol akar. Így igenis van jogom arra, hogy felülbíráljam az árképzését, és azt mondjam, egy megállóra nem lyukasztok. Persze ha soha nem lyukasztok, az valszeg ugyanúgy nem védhető.
Mellesleg a milliós fizetéseket és az extra drágán megvett eszközöket, végkielégítéseket az állam finanszírozza, valamint a fővárosi költségvetés, amiben az én adóm is benne van, tehát az is túlzás, hogy nem fizettem már érte.

michaael 2008.02.27. 12:58:53

Az ellenőrnek nem volt joga elvenni a tömbjegyet, hacsak nem így akarta bevasalni a bliccelésért a büntetést. De azt ne felejtsük el, hogy az illető bizony bliccelt, olyan szolgáltatást vett igénybe, amiért nem fizetett! úgyhogy akármennyire is bunkók az ellenőrök, a bliccelő utasok miatt vannak, akiknek még van pofájuk ezt hangosan elpanaszkodni a világnak.
Az az érv, hogy drága a jegy, nem állja meg a helyét - lehet gyalogolni, biciklizni, autózni stb. az nem drága?

Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.02.27. 13:00:26

Nem szívesen ülök metróra a klausztrofóbiám végett, de pár hónapja munkából hazasietve mégis a vakondoskodást választottam - mindezt pont a Deák téren, ahol köztudottan már-már ott laknak a kallerek. Beruháztam egy vonaljegyre, majd az ellenőrök szeme előtt érvényesítettem is azt. Az Üllői útig utaztam, ahol már kiszálláskor harsogta a lármafa hogy készítsük elő jegyünket, bérletünket. A mozgólépcső tetején rögtön kiszúrt magának egy kaller, aki miután megnézte a jegyem, rögtön választás elé állított: vagy helyszíni perkálás, vagy csekkes befizetés. Az ok: a vonaljegyre nyomtatott időpont aznap 10:11 volt, az aktuális pontos idő pedig nagyjából délután fél öt. Nem, nem rossz jegyet mutattam fel - nem volt nálam egy régi sem; az eset bennem rögtön a szopatás kategóriába sorolódott be. Magyarázkodhattam volna az igazsággal, a kaján persze-persze reakcióval semmire sem mentem volna. Elindultam a kijárat felé, és mivel az ellenőr esélytelennek láthatta a visszatartást a majd egy mázsám és közel 190centimmel szemben, szitkozódásokkal utamra engedett. Mindannyian tele vagyunk hasonló sztorikkal..rabló banda, de ezt tinéktek magyarázzam?

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.02.27. 13:12:22

"igenis van jogom arra, hogy felülbíráljam az árképzését" azért ez nem volt egyszerű, ennyi erővel igen tisztelt ELMŰ én felülbírálom az árképzésüket és egy hónapig nem fizetek teljesen jogosan, ugye hivatkozhatok rád V.A.Lacky? :D

namnam 2008.02.27. 13:14:49

Hát, igen!
Ez itt a fő baj, hogy a szolgáltatás színvonala és az ára között nincs meg az egyenlőség. Valahogy a mozis sztorim itt sérül is egy kicsit, mert amíg mi mindent megtettünk, hogy a kedves néző a pénzéért az elvárt színvonalat kapja és minden, a bizonyíthatóan a mi hibánkból keletkezett probléma után (sokszor nem csak az után) kártalanítottuk a nézőket, ezt pl. a BKV-nál nem tapasztalom, sőt inkább azt, hogy az ellenőrök rögtön csak a rosszat feltételezik. S amíg mi a moziban mindenkitől elkértük a jegyet, s csak a legvégső (de tényleg) esetben, (mégiscsak élni akarok) nem vitatkoztunk, azért tanulságos, hogy tölem mindig elkérik a jegyet, addig az előttem mozgólépcsőző cigány famíliára rá sem néznek.
Volt olyan is, hogy a mozgólépcsőnél előkotortam a bérletem, és a 4 ellenőrből egy sem nézett rá. Erre az egyik orra alá toltam és azt mondtam, ha már elővettem, legalább vegye a fáradtságot és nézze már meg! Meglepődött.

2008.02.27. 13:15:07

1. Az elelnőrök meg a Bkv nagy gecik, ezen semmi nem változtat.
2. Igenis sok a 270-es jegy a szolgáltatáshoz képest, ha venni akarsz egy bögrét, de le van pattanva a széle, és drágának találod, elmehetsz más helyre, és veszel jobbat. A Bkv monopolhelyzetben van, nincs alternatívája az utasnak, ezt persze tudják, és ki is használják, Bkv mentalitás: ez van, ha nem tetszik bekaphatod, de mindenképp meg leszel szivatva.
3.Igenis lehetne ingyen, a bp-i lakosoktól be kéne szedni havi egy ezrest, az alsó hangon 1.2 milliárd körül lenne, plusz a leépített siokszáz melós megspórolt zséje biztos, hogy kihozná a jelen állapotot pénzügyileg. (Az, hogy sokan nem közlekednek tömeggel le van szarva, én is fizetek tb-t, aztán 2003-ban voltam utoljára orvosnál.)

V.A.Lacky 2008.02.27. 13:16:30

De bizony, a drága jegy, mint kifogás megállja a helyét, mert mint írtam, nem szabadpiaci szolgáltatást veszel igénybe. Ahogy a túl magas adók megfizetésére sem vagy erkölcsileg kötelezhető. Ezt az egészet még Rousseau fogalmazta meg, mint társadalmi szerződést. Persze nehéz meghatározni, mely szinten van felrúgva a megállapodás, de igen sántító az az elv, amely csupán csak az egyik fél - a "szolgáltatást" igénybe vevő - kötelezettségeit írja elő, míg a másik fél azt tesz, amit akar.

És nem jogos alternatíva a biciklizés vagy a gyaloglás, mert akkor meg az én adómból ne támogassák azt a szolgáltatást, amit nem akarok igénybe venni. Amikor rá vagyok kényszerítve a közlekedésre, és ezzel visszaélnek, akkor az tipikus monopólium, nem szolgáltatási verseny.

2008.02.27. 13:16:56

Ellenőrök persze, nem látok a pipától:)

V.A.Lacky 2008.02.27. 13:18:02

Igen, az elmüt fel is akartam hozni példának, tipikusan ugyanezt teszi. A te választásod, hogy elfogadod a pofátlan szolgáltatási árait - nem csak a villanyszámláról van szó, hanem a például a beszerelésről -, vagy világítasz gyertyával és nincs interneted, azaz képtelen vagy részt venni a társadalom életében. Ez szerinted alternatíva?

namnam 2008.02.27. 13:18:55

EnZsolt!
Ez tök jó, én pl. kevesebbet szeretnék fizetni a boltban!
De, asszem mégsem próbálom meg "felülbírálni az árképzést", pedig milyen jó lenne! Bár, ha V.A.Lacky vállalja a felelősséget...??

2008.02.27. 13:21:11

Namann: a sarki boltot nem a te pénzedből építették, hacsak nem véletlen állami kisáruház, de azt hiszem olyan már nincs.

namnam 2008.02.27. 13:25:37

Persze, ez mind igaz. Nincs alternatíva. Sajnos.
De, az elmü árait kifizeted, mert amúgy nem kapsz áramot. Éppen ezért a bkv árait is ki kéne fizetned, különben nem utazol. Ja, hogy ott könnyebb bliccelni, igaz. Éppen ezt írtam! Tedd meg, amíg csak megteheted, ha neked jó így! Csak utána ne légy felháborodva, ha elkapnak.
Tudom, bunkók az ellenőrök, én sem szeretem őket, de valakinek ezt a munkát is el kell végezni, bár a színvonalra jobban kéne ügyelni. (De az is igaz, hogy én inkább wc-t takarítanék, mint ellenőrnek mennék, ezért ne csodálkozzunk, hogy ki az, aki elvállalja ezt az állást. Szükséges rosszak, szükségtelenül rossz színvonalon...)

namnam 2008.02.27. 13:32:33

paranoir:
Oké, akkor szerintem senki ne kapjon fizetést, minden maradjon az államé. A sarki bolt is.
Aztán legyen minden ingyen. Vagy jegyre.

Tudom, ez demagógia. De az is, hogy ez meg az a mi pénzünkből van, akkor már ne kelljen érte fizetni. Gyerekek! Minden a mi pénzünkből van, hiszen mi vagyunk azok, akik fenntartják a gazdaságot!!! Itt nincs az államnak pénze, csak nekünk. Csak nem mindegy, hogy mire mennyit költünk! Én pl. nem járok autóval, ezért én a benzinért nem akarok fizetni egy fillért se! Az autós meg a bkv-ért nem akar. Én már nem tanulok, akkor miért fizessek érte? Ilyen kérdéseket mindenki feltehetne, de valahogy működnie kell egy országnak! (Az már külön kérdés, hogy a miénk jól vagy rosszul működik-e...)

namnam 2008.02.27. 13:33:39

Ja, a busz is benzinnel megy, akkor azért mégis akarok fizetni:-))

ewke 2008.02.27. 13:33:50

index.hu/politika/belfold/budapest/0226aam/
én ezért nem lukasztom ki 2 megállóra azt az áru jegyet, amivel más átmegy a városon (7es busz)

2008.02.27. 13:42:51

Szerintem kevered a dolgokat. A sarki bolt más alapokon nyugszik, mint a BKV.
Ha fizetsz a benzinbe, és mégse jársz autóval, akkor ugyanaz az elv, hogy mindenki fizessen a BKV-ért, aztán legyen szépen ingyen, vagy imitálja a közszolgáltatást, és legyen reális áron. És főleg ne halljak olyat, hogy a fővezér évi 42 milliót keres, mert felháborodom, az egyéb esztelen költésről meg ne is beszéljünk. Egyébként mivel állami cég, tehát az én zsozsóm is benne van, ne akarjanak lehúzni még egyszer. A BKV komcsi maradvány, kéz kezet mos alapokon működő mutyivállalat, amit át kéne adni egy mocskosmultinak, és akkor a bunkó ellenőr, a fogyatékos pénztáros (Deák tér) és tolvaj menedzser-réteg eltűnne. Egyébként meg az olyan társadalmban, mint a miénk (meg általában) az erkölcsi alapvetések fentről jönnek. Ha a politikus, az állami alkalmazott szemmel láthatóan, csaknem kendőzetlenül nyúlja a más pénzét, akkor a "kisember" ezt a mintát tartja értékadónak, és ezt követi. Lehet ezt demagógiának hinni, de én ebben hiszek. Ha a tolvaj politikust, MÁV-BKV-embert lesittelik, akkor majd lesz súlya az elbliccelt 270 huf-nak is.

V.A.Lacky 2008.02.27. 13:48:04

A fő probléma továbbra is az, hogy keverjük a szolgáltatás fogalmát az állam és az állampolgárok közti megállapodással. Ha egy önkéntes, szabadon választható szolgáltatásért nem fizetek, az mindenképp lopás. Ha az állam belekényszerít egy igen magas költség kifizetésébe úgy, hogy 1. nincs beleszólásom 2. nincs választási lehetőségem, akkor nem biztos, hogy lopok. Ugyanis az egyénnek joga, sőt kötelessége felülbírálnia a törvényeket, ha azok sértik az alapvető erkölcsöket, amibe bizony beletartozik a tisztességes üzleti magatartás is. Én legalábbis a tisztességes üzleti magatartást erkölcsi kérdésnek gondolom.

V.A.Lacky 2008.02.27. 13:49:43

És én egy szóval sem mondtam, hogy ne fizessünk az államnak azokért a szolgáltatásokért, amiket nem veszünk igénybe. A szolidaritás is erkölcsi kötelesség. De nekünk is jogunk van határt húzni, nem csak az államnak. Ahol csak az államnak van döntési joga, az a diktatúra.

namnam 2008.02.27. 13:52:26

Hát, ezzel nem tudok vitatkozni: Attól nekem is kinyílik a bicska a zsebemben, hogy hány 10 milliót kap a bkv vagy a máv vezetője.
Az is igaz, hogy amíg a közember azt látja, hogy felső szinten lehet lopni és hazudni, akkor ő is megteszi.
Az egész onnan indult ki, hogy ha bliccelek, akkor felháborodhatok-e, ha elkapnak. A rendszer szar (ha nincs nálam a bérletem, 1-2 megállót én is megengedek magamnak és értem a jegy ki nem lyukasztását is), de mi a kérdésre a válasz. Szerintem az, hogy nem. (Még akkor sem, ha az egész rendszer az én pénzemből működik is szarul.)

V.A.Lacky 2008.02.27. 13:56:14

Amennyiben bliccelek, abban valóban benne van, hogy elkapnak, és illik arra is kidolgozni egy stratégiát. Megadjuk magunkat a sorsnak, vagy rossz címet adunk meg, esetleg nem írjuk alá a papírt (úgy soha a büdös életbe nem fogják bebizonyítani, hogy tényleg te voltál ott). De az biztos, hogy egy jogsértés nem jogosít fel egy másikra, az ugyanis önbíráskodás, így az ellenőrt ugyanúgy el kéne ítélni.

V.A.Lacky 2008.02.27. 13:57:25

Ráadásul nem egyszerűen önbíráskodik, hanem lop is, amennyiben az elvett tömböt nem adta le (ami egyébként örökké érvényes, tehát mindegy, mikori)

Ábelesz-kobelesz 2008.02.27. 14:56:58

Fedor!
"De ha van jegyem, és ki is akarom lyukasztani (és ebből a szempontból érdektelen, hogy az ellenőr megjelenésének hatására, vagy magamtól), akkor azzal én eleget teszek a rám rótt kötelezettségeknek."

Hát ez nem egészen igaz barátom!

A legtöbb közlekedési társaságnak, így a BKV-nak is a szabályzatában megtalálod (de szerintem még a jegy hátuljás is):

"A jegyet az utazás MEGKEZDÉSE ELŐTT érvényesíteni kell!"

Tehát nem az ellenőr érkezése előtt...

Ábelesz-kobelesz 2008.02.27. 14:58:17

Ford Prefect!
"Szerintem tökmindegy, hogy mikor lyukasztod a jegyet. Akár 0,001 másodperccel azelőtt lyukaszthatsz, hogy elkérjék ellenörzésre. Nem hiszem, hogy le van írva valahol, hogy x perce már kezelt kell, hogy legyen... "

És neked sincs igazad, lásd az előbbi hsz.-t

mókus 2008.02.27. 15:39:53

bocs, hogy én mint kis mezei, akarom mondani erdei mókus beleszólok, de velem fordult már elő, hogy akaratomon kívül bliccelnem kellett, mivel

a, az emberek tülekednek, hogy lyukaszthassanak, főleg most, hogy meg van szigorítva a bliccelés büntetése (12.000 Ft)

b, nincs festék a gépben, hiába dugod be, olyan halvány, hogy vagy alig, vagy sehogy sem látszik és nem tudod magad átverekedni ezer emberen vagy hiába, mert a másik kezelőgép is ilyen

c, a klasszikus lyukasztós-kezelő tele van tömve szeméttel vagy csak a sok kis konfettis fecni benne van és nem tudod bedugni a jegyet vagy kezelni és/vagy a másik kezelő nincs áram alatt

2. eset: épp dugnád be a jegyet a lyukasztóba/gépbe, mert végre odaér a sor, de rád ugrik egy ellenőr, hogy biztos csalsz és csak azért most lyukasztasz, mert ő éppen feltette a karszalagját és te bepánikoltál.

Ilyenkor mi van? Csak kérdem..
És ne gyertek légyszí azzal, hogy gyalogoljak, bár az utóbbi időben, ha max. 2 kilométert kell menni, inkább gyalogolok és csak a hosszabb utakra veszek jegyet.

Az ok: nem tudom megfizetni, én valóban szegény vagyok. Korábban bérleteztem, de nekem az is extrémül drága volt, mivel a főnököm nem vette meg (pedig asszem 80% leírható az adóból) és közel egyheti fizetésem ment el a bérletre, hogy még én dolgozhassak..
(igen, sajnos nagyon keveset kerestem, ha valaki kiszámítaná)

V.A.Lacky 2008.02.27. 15:50:57

Az utazás megkezdése előtt kéne lyukasztani, de akkor ne induljon el a busz, amíg nem találok működő automatát. Vagy legyen automata a megállóban. Ugyan hogy a fenébe tudnám érvényesíteni az utazás megkezdése előtt? Rágjam meg?

Ha a hozzád legközelebb eső lyukasztó nem műxik, nem vagy köteles megkeresni, melyik a jó. A BKV-nak kell gondoskodnia róla. Ha nem érsz oda, akkor nem tudod kilyukasztani az utazás megkezdése előtt. Ha mindezek ellenére meg akar büntetni, akkor 1. kérj tőle egy jegyzőkönyvet, amiben mindezeket leírjátok, ő is elismeri, és akkor mehetsz paanszkodni, de ügyvédet ne felejts vinni 2. az általam előzőleg javasolt egyik megoldást választod (rossz név megadása, vagy nem írod alá).

mókus 2008.02.27. 15:57:11

de a hamis adatos nem becsületes, én pedig szeretek becsület bajnoka lenni

szerintem nem lenne jegyzőkönyv a dologból, ahogy a fentebbi példa is mutatja..

roots n culta 2008.02.27. 16:26:32

Azt hiszem még mindig sokaknak nem világos:

Nem azért drága a BKV szolgáltatása, mert az emberek 10-12%-a bliccel.

Nem a fizető utasok fizetnek a bliccelők helyett.

Azért ilyen drága, mert az elmúlt 18 évben annyira leépítették a BKV vezetői és tulajdonosa, hogy sokan azt mondták: B@zd meg megyek autóval inkább és zenét hallgatok közben. Eközben igyekeztek jó sok olyan dologra költeni aminek semmi értelme.

A fizető utasok a saját díjukat fedezik egyrészt a jegy/bérlet árából másrészt az adóból. A bliccelő utasok is adóznak tehát részben fizetnek a szolgáltatásért. Nem meglepő azonban, hogy ha sz@r a szolgáltatás akkor részarányosan járulnak csak hozzá a költségekhez.

Lenne csak egyetlen olyan nap/hét/hónap/évezred, amikor senki nem hajlandó bérletet vagy jegyet mutatni és nem hagyná a többi utas, hogy megbírságolják. Az utasok miért nem sztrájkolhatnak?

Meddig kell még eltűrni a BKV és a főváros nyilvánvaló dilettantizmusát és korruptságát?
Na csak azt ne mondjuk, hogy a következő választásig, mert az új jelölt pontosan akkora majom mint a mostani.

Ars et labor 2008.02.27. 16:57:31

UTASSZTÁJK! Ez tetszik :)

Megérdemelné a BKV. Hajrá, valaki szervezze meg, mert ha tényleg leépítik a BKV járatok tizedét az egyre drágább jegyekért cserébe, nem nagyon marad más megoldás.

pitaa 2008.02.27. 18:03:11

zsoltika, bliccelsz és neked áll feljebb?

nem unalmasak már ezek a "jaj, loptam, de elkaptak a köcsögök, hogy képzelik" témájú posztok?

nézzetek már magatokba!

Mini 2008.02.27. 18:15:58

Én azokkal értek egyet, akik a jegyvétel pártján állnak, béke szerető ember vagyok és általában a szabályokat is betartom.... Viszont az engem is "bicska nyitogatásra" sarkal amikor a drágán megvett bérletecskémmel, vagy éppen a majd' 300 Ftos jegyemmel utazom, és a lépcsőn felfelé tartva bemondják, hogy "...jegyeket bérleteket készítsék elő, és mutassák be az ellenőröknek! " Persze én mint szorgos utas előkotrom a jegyet, aztán a lépcső tetején hiába mutogatom a szelvényemet. Rám sem néznek a kedves "munkájukat végző" ellenőrök, hiszen vagy a korlátnak dőlve pöffeszkednek, vagy csámcsogva egymással beszélgetve állják el az utat! Arra persze már nem marad energiájuk, hogy a dolgukat végezzék, és ha már elővetették velünk a jegyet odabüfögjenek annyit, hogy köszönöm!

vazzup 2008.02.27. 19:43:37

Ehhez csak annyit tennék hozzá, hogy:

"Egyetért-e ön azzal, hogy 2009. január elsejétől ne kelljen 270Ft-os vonaljegyet fizetni minden utazás alkalmával a BKV járművein?"

magyarázat:
ha nem kell vizitdíj, mert már fizet az ember egyszer a TB-t, akkor nem kell az utazásért sem, mert fizet az ember adót, amiből szép summa jut szolgálati Audikra a BKV vezéreknek...

neet 2008.02.27. 21:47:32

Egy másik postban írtam a tegnapi bkv-s kalandomról, nem ismételném, mindenki ismeri az összepiszkolt (értsd: emberi ürülék) járatokat és a félőrült, részeg, hajléktalan, egyéb kategóriás utastársakat, akik miatt akár arra is kényszerülhetsz, hogy leszállsz és mész gyalog vagy vársz egy újabb járművet és reménykedsz, h azon nem pont melletted fog tántorogni egy illető... ) hopp, félig így is ismételtem. Szóval ezen nem lehetne változtatni? Miért csak hébehóba van ellenőr? Igen, ha a mozi megnézi mindenki jegyét és a tanár feleltet mindenkit, miért nincs minden járat minden kocsiján legalább egy felügyelő, aki tisztességes lenne és őt is tisztelnék, és pl nem engedné fel a fedélnélkülieket...?

neet 2008.02.27. 22:16:19

Majdnemkezdő homáristaként 100.-nak lenni sikeres dolog-e?

V.A.Lacky 2008.02.28. 01:38:24

vazzup 2008.02.27. 19:43:37
Amennyiben komolyan beszélsz (miért ne?) akkor azért azt is vedd figyelembe, hogy a BKV-t nem mindenki használja, míg a TB szolgáltatásait gyakorlatilag előbb-utóbb szinte mindenki. Így a szolidaritás elve azért kicsit sérülne a BKV-nál, tehát helyes, ha van saját hozzájárulás is, de nem mindegy a mérték, nem mindegy, mit kapsz érte, és nem mindegy, mennyit lopnak el belőle.

Egyébként valóban hasonlóak az alapok. A budapestiek akár meg is szavazhatnák, hogy az itt lakók ingyen használhassák, és meg is lenne rá a jogalap. Akkor nem bérlet kéne, hanem személyi igazolvány.

Kee 2008.02.28. 02:44:35

Üdv.

Személyes tapasztalatomat szeretném megosztani kivételesen a MÁV-val kapcsolatban, remélem a hiányos valóságképű olvasók leszűrik belőle a leszűrnivalót :

200x., hazafele a suliból osztálytársaimmal mentünk a vasútállomásra, mint minden hétköznap. Hozzáteszem, akkor már én személy szerint - talán - a 7. éve vonatoztam. Minden hónapban megvettük a magunk bérletét, azon a napon viszont ráb*sztunk, a vonat már bennt volt, nem volt időnk megvenni a bérletet. Nem is lenne ezzel baj, mindíg lehet a kallertől jegyet váltani, az ellenőrök a Bp-Lajosmizse vonalon fehér hollónak számítanak. De aztán megtörtént a hatalmas csoda, ellenőrök, piros karszallag, ami kell. Helyszíni bírság + jegy ára 2000+50 Ft, ennyivel megúsztuk fejenként. Mellesleg sose tartottam magamnál 1-200 Ft-nál több pénzt, de aznap a bírságból vettem volna bérletet...Az eddig történtekkel nem volt bajom, mivel én voltam a hibás, hogy nem vettem meg a bérletet és nem vártam meg a következő vonatot, circa +1 óra az állomáson. Nálam volt legalább az egyik régebbi bérletem, és úgy érzem, hogy az elvártaknak megfelelően fizettem évekig, és pont ilyenkor...."Nembaj"...lenyeltem. Aztán az ellenőrök továbbmentek ellenőrizni a többi utast, de kihagytak egy csoport /4-5 fő/ kellemetlen szagú familiárisan hiperpigmentált személyt, még csak rájuk se néztek. Pedig elég feltünő jelenség volt az a csoport abban a vagonrészben, már ami a hangerejüket/testszagukat illeti. Nálam teljesen kiborult a bili, és hirtelen nem tudtam, hogy a látottak alapján melyiket utáljam jobban. Szajkózhatnám itt, hogy így cigányok-úgy cigányok, mert az említett vasútvonal miattuk veszteséges. Egyszer nem láttam még romát jegyet váltani (pedig ahol élek ott a bejelentett lakosság több, mint 50%-a roma), rongálnak, a becsületes, igénytelennek nem nevezhető utasokat szinte elkergetik onnan. Egyenlő bánásmód a vonaton? Ha az állam kinyalja a romák seggét a vonaton kívül, akkor miért ne tenné a vonaton belül is? ...

Sokkal később történt meg, hogy ellenőrök a vonaton elkaptak egy bliccelő romát a jelenlétemben és egy fél perc szóváltás után arra utasították a roma illetőt, hogy a következő állomáson szálljon le. Így működik ez. Esetleg lehetne ezzel kezdeni, mert nem mindenki olvas utánna, hogy bizony joga van ehhez a lépéshez és így megússza a bírságolást. Én pl. megtettem volna anno, és már aznap megvehettem volna a bérletet, bírság meg elfelejtve.

máv/bkv/xyz, egyre megy. A dolgozói emberek, akiken spórolnak, ugyebár megvan a napi bírságolási mennyiség, amit teljesíteni kell, és ha nem érzik fenyegetve magukat pl. romáktól /mellesleg a régmúltban történt incidens roma alanyai abszolút lezúzhatóak lettek volna az ellenőrök által, nem azok a sittes kinézetűek voltak/ akkor bizony kib*sznak az alannyal.

Remélem a szóhasználatom nem vonja el az olvasók figyelmét a lényegről. Az állam szinte sugallja, hogy legyünk fenyegetőek az ellenőrökre nézve, és akkor ingyen utazhatunk. Tenni ellene? Semmit nem tesznek, és ez azt eredményezi, hogy tovább fajul a helyzet. Már elnézést attól, akit zavar, hogy romapéldát hoztam, de mást hirtelen nem tudtam. Meg lassan se.

Szóval a bliccelő, akit megbírságolnak, de kifizeti a bírságot, illetve akár egy Ft-ot is otthagyott már a máv/bkv-nál, még mindíg jobb, mint azok, akiket én hoztam fel példának. Sőt. Aki felszáll a metró/villamos/vonatra, de nem árt senkinek vele, még az is jobb, mert az említett vonalon számtalanszor történt már rongálás/rablás/testi erőszak a romák által, és nem hinném, hogy egyedi esetekről beszélek, már ami Magyarországot illeti. Tessék ilyenre postot/időt "pazarolni", ne arra, aki már fizetett a jegyért/bérletért, esetleg rendes adófizető.

Hurvinyek 2008.02.28. 08:31:34

1*:az ellenőrnek semmit nem adni, mert nem HIVATALOS személy
2*:meg sem érinthet, mert az már erőszaknak minősül

Hurvinyek 2008.02.28. 08:42:03

egyébkén már jártam hasonlóképpen, csa én a vásárló lettem volna.
2 éve reggel melóba menetkor nem indult el a kocsim,s mivel átszállásnélkül 8 megállóra dolgoztam, így irány a BKV.Mivel a házun előtt se automata, se árusítás, így gondoltam veszek a soförtől(troli).Neki sem volt!Volt viszont a fennt ülö ellenörök közül az egyiknek, amit fel is ajánlott 600,-(igen HATSZÁZ)-ért.S ráadásulmár le is volt ellenörizve(bevolt szakítva).
Na ezek után ne védje senki az ellenöröket, mert tetszett volna inkább tovább tanulni.

Neton 2008.02.28. 19:17:43

Így jár az, aki nem száll le ha ellenőrt lát. :) Én évek óta jegy/bérlet nélkül utazom és ha ellenőrt látok megállóban (simán kiszúrható) inkább leszállok és megvárom a következőt. Ha meg elkap, akkor is kamu címet mondok be, vagy hívjon rendőrt. Tekintve h a rendőrség kiérkezését meg nem kell megvárnom és ha már leszálltam a BKV járműről, már nem tudja bizonyítani hogy én ott utaztam. Így aztán nem kell parázni az ellenőröktől, csak nem szabad velük találkozni. Még ha bérleted van, abba is bele tudnak kötni, szóval f*ck you BKV. :)

jusztsemmondommeg 2008.02.28. 20:41:04

EnZsolt 2008.02.27. 08:32:22

Nem Edit vagyok, de 4 gyereket nevelek egyedül, Eü-s br 80000-es fizuból. És ha szeretnék eljutni a munkahelyemre a város túlsó végére, akkor kénytelen vagyok bérletet venni (majdnem minden járművön folyamatos ellenőrzés van)+ minden gyerekemnek is kell. Viszont: hónap végére a melóhelyi étkezőből "lopom" a kenyeret a gyerekeimnek, 1 éve nem fizettem közös ktg-et, időnként hónapokra áram nélkül vagyunk ... (Ja és a net viszont kell, mert - amikor sikerül - vállalok mellékes melót.) De ha nem vennék bérletet, akkor sem tudnám kifizetni a rezsimet, legfeljebb többet tudnánk enni. Mégis 20 év alatt csak akkor blicceltem, ha valóban nem volt jegyre sem pénzem.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.02.29. 13:32:59

Nálunk egy 10darabos tömb 1800ft :) Ja de azóta emeltek csak ez még érvényes.
Ha kiveszi a kezedből és nem adja vissza akkor lopást követett el.A jegy a te tulajdonodat képezi, ellenőrzésre elveheti de köteles amennyiben az felhasználható még, visszaadni.De akkor már neked mindegy mert hiába lukasztasz elötte, már elkövetted a bliccelést.
Mikor felszálsz a jármüre egyértelműen ráutaló magatartást tanusítasz hogy az utazási feltételeket magadra nézve kötelezőnek fogadtad el.Vagyis van bérleted vagy alig várod hogy kilukaszd azt a cart :) Nem később, nem majd hanem a felszálást követően mindne más tevékenység elött.Amenyiben nem ugy lehet nálad akár egy egész jegyiroda is akkor sem vagy jogosult az utazásra.
Jön az ellenőr, elveszi a jegyed mert akkor akartál lukasztani, ha tudod bizonyítani hogy éppen akkor szálltál fel és ő kivette a kezedből nyert ügyed van de kizárt hogy tudod.Nem hatósági személy, nem igazoltathat, hivhat rendőrt, a rendőrség kiérkezéséig visszatarthat de ha testi kényszert alkalmaz akkor a személyi szabadságodban korlátoz és a bliccelés onantól kezdve nem téma.Amint a jármüvet elhagytad a jogsértő cselekmény befejezetnek minősül, vagyis már nem áll meg az a vád amit az ellenőr ellened hoz vagyis a bliccelés.
Amugy aszem azonos mérvű testi erővel visszatarthat, de ha nem vagy a járművön már akkor sikitozol hogy meg akarnak erőszakolni aztán magyarázkodhat rendessen :D
Nem egyszer blicceltem már, legtöbbször azért mert képtelen voltam lukasztani annyian voltak a buszon, persze akkor ellenőr se jön fel.Egyszer fogtak meg, de sokmindent nem tudott velem kezdeni :D
Az ellenőr nem azért van hogy ellenőrizzen hanem azért hogy fogást produkáljon, legalább havi 5-10 fogást kell produkálnia hogy ne rugják ki.Ellenőr sikeres ember nem lehet :D

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.03.01. 02:04:31

Szóval az itt hozzászólóknak "nincs annyi iskolája, hogy felvegyék ellenőrnek" (helyesírási hibák javítva)? Mármint olyan KEVÉS iskolájuk nincsen...? Teljes mértékben egyetértek veled!

Egyébként, ha igazad volna a jegyellenőrök jogaival kapcsolatban, akkor nem értem, miért akarta pár hónapja pont ezeket a jogokat kiegészíteni a BKV. (Amiből aztán, ha jól emlékszem, szerencsére nem lett az égvilágon semmi.) Továbbá pl. a hu.wikipedia.org/wiki/Közfeladatot_ellátó_személy_a_Btk._szerint oldal alapján nem látom 100%-osnak, hogy a jegyellenőrök is közfeladatot ellátó személyek volnának. (A legelső pontban említettek közül ők a végrehajtó vagy biztonsági szolgálatot ellátó személyek?) Ezenkívül az itt hozzászólóknak csak egy része beszélt aktív verekedésről, a másik része csak annyit mondott, hogy _ő_, az ellenőr, nem tarthat téged vissza. (Ez egyébként benne van a közfeladatot ellátó személyek jogkörében? Hol?)

Abban viszont egyetértek, hogy ha durvaságra kerül sor, azoknak lesz utólag "igaza", akik többen voltak. (Volt egy ilyen esetem. Az általam feljelentett fickó vissza-feljelentett, és bár a rendőr, akivel beszéltem, tudta, hogy nekem van igazam, mégis azt javasolta, ejtsük a dolgot, mert a fickónak volt - tippünk szerint kamu - tanúja, én viszont nem tudtam felmutatni egyet sem.)

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.01. 09:17:47

Fasza hogy nekem mint jogot végzett embernek akarod tanítani a jogszabályokat :D Az ellenőr nem hatósági személy.Csak annyi joggal rendelkezik amivel a munkáltatója felruházta és amivel eleve a munkáltatója is rendelkezett.Kizárhat az utazásból, intézkedést kezdeményezhet egyebek.Nem foghat meg,amenyiben távozni akarsz a helyszinről ugy hogy ő rendőrt hívott, visszatarthat, de ennek is van egy formája amit nem léphet át, de át fog.Amint átlépte már nem téma a bliccelés, mert ugye ha a helyszínentartáskor lekeverek két pofont akkor testi sértést követtem el, onantól kezdve nincs bliccelési ügy csak csoportossan elkövetett garázdaság, könnyü testi sértés.
Szóval:
visszatarthat? igen, azonos mérvű testi erővel ami azt jelenti hogy ruházatnál vagy alkarnál megfog de csak akkor ha távozni akarsz.
megüthet? nem, mert abban az esetben már nem fog témázni a rendőr a nehezen bizonyítható bliccelésen, hanem fogja és futnihagyja az illetőt, ha az feljelenti az ellenőrt akkor szia...
ellenőr elvehet töled valamit?
igen, bérletet illetve kezelt menetjegyet ideiglenesen elkobozhat, ekkor közölnie kell hogy miért veszi el és mikor kaphatod vissza.kezeletlen jegyet, tömböt soha semmilyen formában nem vehet el!A bérlet és a kezelt jegy bozonyítékként szolgál azért veheti el, erről jegyzőkönyv is készül ha nem már ott sem vagy, pá...
Az ellenőrők nem ismerik sem a saját sem mások jogait, ennek az a következménye ha elkapnak egy jogászt a fél céget lepereli róluk, ezért szokták eltépni a papirokat aztán mehet ki merre jár.
Meg van adva kb mennyi fogást kell produkálniuk személyenként, ha ezt nem teljesiűítik akkor elhajtják öket.Szar szemét szakma az biztos.Nincsennek is túl fizetve.Deha valaki ott van a topon akkor tud ígyis intézkedni, vagy belemegy a szabálytalanságokba és a közlekedési társaság lesz az első aki elhatárolodik a munkájától...

Ugyhogy kaszás ha esetleg lopsz egy autót és megfoglak, nem lőlek fejbe a helyszínen sem később.Azért nem mert nem tehetem meg, nem verhetlek félholtra egy emelővel sem hiába fujtad meg a kocsit.
Ha neked ez így nem jó akkor tegyél panaszt :)
Egy szabálysértést vagy büncselekményt nem viszonzunk szabálysértéssel vagy büncselekménnyel, ez ilyen egyszerű.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.01. 16:59:25

LOL, már a biztonsági örök is felelnek jogbol ember :D
Az hogy én simán beleverek az arcába ha feltart az az én dolgom, ettől függetlenül tudom milyen jogai vannak.Nyilván ha lönek felém kötelesek lennének nemlőni csak ez nem így müködik.Mindig lesz bliccelő, te meg kaszáska mindig olyan hülye leszel aki nemtudja öket megfogni.Ez nem ugy müködik hogy kijön a rendör és én nem nyultam hozzá :D Nagyrészt meg sem várják a rendört, vissza meg nem tudja tartani, kellene csak tudod ha gyenge 180kilójával el kezd csapkodni az ember akkor kiürül a peron.
Papíron az jól néz ki hogy 50kilos nő majd visszatartja a másik 50kilos férfival a vadálatot meg mondjuk 50fradista élmunkást :) A valóságban nem így van.Ellenőrők miatt nem lesz alkotmánymódosítás, a BKV elég nagy szálka mindenki szemében, tul sok per, tul kétes müködés.A közfeladatot ellátó zsebre dolgozó gazemberek bekaphatják.Közfeladatot ellátó faszomat, a közfeladat a járdaseprés, nem az utas baszkurálása.Hozzáteszem hogy én bérletezek, néha tömbözök, rendszerint lukasztok is csak ha nem férek oda akkor nemszoktam.Egyszer sem mertek még megbüntetni, nemis probálkoztak erőszakosan, bár az nálam nem volna egy jó pont :D
Ugyhogy kaszáskám menj és gyorsan kezeld a jegyeket mert látom te is csak ilyen nyomoronc vagy aki a bkv droidja :D Végülis nem szégyen az, valakinek gecinek is lennie kell mi? :D

Ars et labor 2008.03.01. 21:49:53

Kaszás:

"nincs anyi iskolája..." :)))

"szügséges" "szügség" "fitoktatod" "álltalában"

Na, te is voltál mentve nyelvtanból. Meg a stílusodból ítélve, úgy ÁLTALÁBAN már az ÁLTALÁNOS iskola alól is.

Hová süllyedt a Homár...

Ars et labor 2008.03.01. 21:51:03

...FEL voltál mentve...

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.03.01. 23:32:34

@A kaszás: Az a baj, hogy sem írni, sem olvasni nem tudsz...

Olvasd el az általam belinkelt Wikipedia oldalt. (Lehet, hogy nem pontosan a hatályos jogszabály, de nekem mint nem jogásznak pillanatnyilag megfelel.) Kérlek, azt mondd meg nekem, ebből a jogszabályrészletből miképpen derül ki, hogy a BKV jegyellenőrei közfeladatot ellátó személyek! Én csak annyit látok, hogy a BKV _biztonsági őrei_ azok. Ezért kérdeztem rá, hogy ebben a szövegben a végrehajtó vagy biztonsági szolgálatot ellátó személyek jelentik-e az ellenőröket, csak nem értetted a kérdést.

Azt, hogy az ellenőrök nem hatósági személyek, mindannyian tudjuk. Még a biztonsági őrök sem azok, mert ehhez nem elég egy pár hetes tanfolyam sem, hiszen a jogosultságaik mellett kemények a kötelességeik is: mikor hogyan kell/szabad viselkedniük. (A saját jogosultsági szintjükön ezt egyébként nagyon jól tudják a biztonsági őrök is - legalábbis tudniuk kellene -, mint ahogy azt egyszer részletesen átbeszéltük a munkahelyem akkor biztonsági őrével.) Mert, ugye, pontosan ez az, amit az ellenőrök nem igazán ismernek... meg a saját pár napos (?) előkészítőjük után sem...

A fenti két bekezdésből következően továbbra is csak azt látom, hogy a BKV ellenőrei szimplán munkatársai egy cégnek, amellyel magánszerződést kötöttem/kötök a BKV tömegközlekedési eszközeinek használatakor. Extra jogkörük nulla.

És öreg hiba, hogy/ha az ellenőrök jogkörét növelni akarják. Ha nem ismerik a saját viselkedésük törvények alkotta határait, akkor a jövőben még több túlkapás lesz, a szabályosan utazók sérelmére is. Ha a BKV nem szorítja meg az ellenőrök láncait, csúnyán meg fogják ütni a bokájukat.

(Én kb. 20 éve utazom BKV-vel havi vagy éves bérlettel. Ha blicceltem, maximum technikailag, mert otthonhagytam a bérletemet vagy a fasz munkahelyem az előző évi lejárta után adta végre oda az új évit. Ezenkívül 5 éve törzsutas is vagyok. Pontosan ezért mindenféle lelkiismeret-furdalás nélkül azonnal jogi útra fogom terelni, ha sérelem ér BKV-ellenőrtől.)

Zuzika 2008.03.02. 22:32:58

Ezek a mocskok!
Utálom mindet! Nekem is lenyúlták már 4 jegyemet...szemetek!!!

Ars et labor 2008.03.02. 23:07:23

Kedves Kaszás!

Utóbbi kommentjeidben ismét sikerült bizonyságot tenned úgy kifinomult intelligenciádról, mint arisztokratikusan választékos stílusodról. Ezek bizonyára mindenkit meggyőztek az igazadról...

Ja, és a "menny" nem ugyanazt jelenti, mint a "menj" :)

Talán csak nem vagy te is BKV-ellenőr?

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.03.03. 02:03:35

@A kaszás: Ha ez volna az egyetlen eset, amikor a BKV-ellenőrök túlkapásáról van szó, akkor igazat adnék neked. Az hogy sohasem láttál még ilyen túlkapást - én sem -, az nem jelenti azt, hogy nem létezik. Pláne, hogy egyre több dokumentált eset van, és nehéz mindre ráfogni, hogy kitaláció, rosszindulatú rágalom. Meséljek az UFÓ-król meg a gömbvillámokról is, vagy így is vili?

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.05. 17:40:16

Pesti sem vagyok te barom :) Mikor fent laktam volt rá példa hogy azt hitte az ellenőr majd megszívat, bocsánatot kellet kérnie az irodában hogy ne tegyek ellene feljelentést.Nem vagyok én megilyedve tőlük.Maximálisan betartom az utazási feltételeket, deha bunkozik akkor megszivatom.Biztos teis ilyen idióta vagy akinek életcélja volt az ellenőri pálya, azis lehet hogy annyira utálod hogy mindenkire rávetited ezt az etálatot.Szánalmas vagy, ráadásul 1es jogból :D
A gömbvillám tudományosan bizonyított :D
Az ellenőrnek ugyanannyi joga van mint a megbízójának vagyis a BKV-nak.A BKV sem rendelkezik olyan jogokkal hogy más tulajdonát visszatartsa vagy elvegye.
Egy példa: ha mondjuk elveszi a személyid már egy olyan szabájsértést követ el amit nem tud kimagyarázni azzal sem hogy blicceltek.Ha bántalmazza az utast szintén súlyosabb mint a bliccelés.
Csak hogy tisztán láss: még a btk sem említ olyat hogy jegy nélkül utazni szabálysértés vagy büncselekmény.Mikor bliccelsz, állítólagos anyagikárt okozól, használsz egy szolgáltatást aminek az árát nem fizeted meg.A kihívott rendőr nem azért jön ki mert te blicceltél hanem azért mert megkárosítottál valakit vagy ennek a gyanúja fel merült.Amint leszáltál a járműről a cselekmény megszünt, ha nem ismered el akkor az nem is bizonyítható.
Elhiszem hogy hülye ellenőrként telerakták a fejed hogy neked terminátor jogaid vannak, de nincsennek.Erre majd akkor jösz rá ha egy túl okost fogsz aki
az első levegővételednél már padlóra küld jogilag.A leg viccesebb a dologban hogy a BKV lesz az első aki még azt is letagadja hogy ott dolgoztál, kirug, elhatárolodik.Egyébként ez többször is előfordult már.
Szar a rendszeretek, erre még rátesztek hogy visszaéléseket produkáltok, nem megfelelően jártok el, de ezt foghatjuk arra is hogy nem felvételi követelmény az értelmi képesség. :D

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.08. 14:57:07

Nem kérlek, én az a barom vagyok akit néha kiküldenek hogy egy farok ellenőr nem tudta megoldani a helyzetet és ugyan menjek már és tegyek pontot a dolog végére.Mert ugye a BélKáVé dolgai fontosabbak mint a többi ügy ahol volna az embernek más dolga is.
Ugyhogy jusson majd eszetbe hogy ez az idióta sem megy majd ha muszáj, akkor sem ha éppen csoportossan erőszakolják meg az ellenőrt :) Miért utálják az ellenőrt?Nem a munkája miatt?A hozzá nem értő viselkedése miatt amit cégesz szintet oktatnak is neki.
Ne másokat küldjél keresni, szépen másold be azokat a jogszabályokat ami kimondja: az ellenőr igazoltathat, befejezett cselekményt felülbírálhat személyi szabatságot korlátozhat, stb...
Keress nagyon, mert nemcsak magyarországon nincs ilyen de sehol máshol.
Ellenőrként a munkáltatód/megbízód jogaival élhetsz csak azzal amivel ő is rendelkezik és át ruház rád.
Ha nem így volna, hullák feküdnének az utcán mert a rendőr bíróságot játszana, a mentős a helyszinen szívátültetést végezne...Ha hülye vagy az nem baj, az a baj ha még ezt bizonygatod is.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.09. 13:30:38

Nagyon LOL vagy :D Tuti teis egy ilyen ratyi ellenőr vagy :D Na azt meg nézem mikor az én jogaimat akarod korlátozni, kis meglepetésben lesz részed :) Azon kivül hogy szabálysértés helyett már büncselekményt valósítasz meg.Onantól kezdve már nem téma a bliccelés.
Elismeri a cselekményt?Nem? Kész, papir összetép és az ellenőr mehet a picsába.Naponta százszor megtörtrénik, mert bénák vagytok.Fogalmatok nincs mit tehettek és mit nem.És csak súlyosbít rajta hogy azt hiszitek tetlegességgel valami elérhető, annyi biztosan hogy a bliccelés már az ügyben onantól nem téma.Le is ophatod a gyurcsányod aszát ratyik miatt nem fognak törvényeket módosítani.Eddig sem tették, törvény, rendelet nem mondhat ellent az alkotmánnyal, vagyis halott ügy :) Ha rendőrt akarsz játszani menj rendőrnek, ha ellenőrködsz akkor meg viseld el mások gyűlöletét, rászolgálsz hisz ílyen vagy.Vidéken miért tudnak több fogást produkálni az ellenőrők?Miért nincsennek balhés ügyek?Mert ők nem ilyen fafejüek :D

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.10. 15:31:06

Huha, kezdek vacogni :D
Látom mindenkivel szexelni szeretnél, ajánlom figyelmedbe a sitten a 200kilos fekákat, azok játszadozzanak veled, ilyen hozzáállásal könnyen meg is történhet :D

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.03.11. 02:37:03

@A kaszás: Mekkora nagy szánalom vagy, hogy kb. három hozzászólás után elfogytak az érveid - ha voltak is egyáltalán -, és azután már csak ocsmánykodásra és személykedésre vagy képes... Mint a viccben a Frappáns Visszavágások Nagymestere. Hát tudod mit? A te szellemiségedben: A kurva anyád! ;-)

(Moderátor bácsi/néni, nem akarjátok kibannolni ezt az állatot? Köszi!)

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.03.12. 20:48:57

Ellenőrrel szemben alul maradni, ez ugye valami vicc akart lenni? :D HA szabályosan intézi a dolgait talán produkál fogást is nem csak kellemetlen helyzeteket magának.A
szabálytalankodó ellenőr pont a saját maga alatt vágja a fát tipikus esete.Ráadásul a többi ellenőrt is égeti, dehát én lassan már felfogom hogy nekik már ugyis mindegy :D

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.03.13. 04:19:17

Jóságos moderátor néni megszabadított minket A kaszás nagybecsű társaságától... ;-)

A kaszás 2008.03.20. 16:09:48

Helló drágáim megint itt vagyok szeretnétek beszélgetni?
süti beállítások módosítása