Nap mint nap a Dózsa György útnál szállok fel a hetesre, ahol a buszmegálló az út közepén van (önálló járdasziget), és a megálló után 15 méterrel egy közlekedési lámpa van, no meg egy zebra. A buszok a zöld hullám miatt általában nem sokkal a lámpa pirosra váltása előtt érnek a megállóba. Kb az esetek 50%-ban pont úgy jön ki a lépés, hogy az ember az út túloldalán végignézi, amíg felszállnak mások a buszra, odarohan, hogy elérje a járatot, majd a sofőr - bár látja, hogy páran a busz felé rohannak, hogy ugye felszálljanak - bezárja az ajtót, előregurul 15 métert, és ott elégedetten szemléli az utasokat, akik várhatják a következő buszt.
Ezzel a busz egy percet sem nyert, hiszen a lámpa miatt nem tud továbbmenni, de legalább az utas szív. Ajtót "természetesen" itt már nem nyithatnak ki ugyebár (bár egyszer-kétszer ez is megesett már, és az igazsághoz tartozik, hogy némely sofőr a megállóban várja meg, hogy zöldre váltson a lámpa).
Az egyik ilyen alkalommal eszembe jutott, hogy mi lenne, ha ilyenkor lefényképezném a sofőröket és egy blogot indítanék a fotósorozattal. Na nem azért, hogy public enemyként szerepeljenek eme nem túl user-firendly BKV alkalmazottak, hanem hogy idővel (gondolom ha minden hasonló eset felkerülne a blogra, nem lenne gond az óránkénti frissítéssel) :-) talán eszébe jusson a cégnek / sofőröknek, hogy jó lenne ilyesmire is ügyelni, ez legalább nem pénzkérdés, mint a járatritkítás. Naív ügyfél visszavág, satöbbi.
Pénteken délelőtt aztán eljött a pillanat: én futok, ajtó becsuk, busz előregurul, szemkontaktust felveszem, vezető gőgösen elnéz, fényképezőgépet előveszem, szemből lekapom a buszt, visszamegyek a megállóba és felkészülök arra, hogy egy negyed órát várjak feleslegesen.
Ekkor azonban valami olyasmi történt, amire nem számítottam: az ajtó kinyílt... de nem ám, hogy végre felszállhassunk (nem egyedül próbáltam elérni a buszt), hanem hogy sofőrünk leszálljon, és rám ripakodjon, hogy ő nem adott engedélyt a fényképezésre, és azonnal töröljem le a képeket, mert rendőrt hív és börönbe csukat (sic). Annyira ledöbbentem, hogy nem kezdtem el magyarázni, hogy ugyan hogy kérhettem volna engedélyt, ha még azt sem engedélyezte, hogy felszálljak a buszra - csak annnyit tudtam mondani, hogy dehát én a buszt fényképeztem és különben is, mióta kell az utcán engedélyt kérni a fényképezésre? A sofőr - ezzel is bizonyítva, hogy nem figyelmetlenségből nem engedett felszállni, hanem pontosan tudta, mi az ábra - magabiztosan közölte, hogy én igenis őt fényképeztem és mutassam meg neki, hogy kitöröltem a képét.
Szerencsére annyira lebénultam, hogy bár elég agresszív volt, végül nem töröltem le semmit, ő meg feleszmélt, hogy talán mégsem kéne a buszt leállítani a Thököly közepén, így hirtelen visszapattant a buszba és elhúzott, ezért a kép megvan.
Csatolom is, ha tényleg a sofőrnek lett volna igaza (ami nekem elég furcsa lenne) akkor ne közöljétek a képet pliz. Nincs rajta rendszám, meg szarul is látszik (na majd legközelebb :-), det mint írtam, nem az lenne a célom, hogy őt személy szerint befenyítsék, hanem hogy az általános hozzáállás javuljon.
Hát amennyire mi tudjuk, a sofőrnek jogi szempontból annyiban igaza lehetett, hogy ha nem járul hozzá, nem közölhetsz fotót az arcáról. (Most is bemaszatoltuk az eredeti képen.) Rendőrt nem hívhatott volna, azaz hívhatott volna, de az nyilván nem intézkedett volna. A buszt szíved joga fotózni, akkor is, ha ő ott van az üveg mögött. De később, ha az érintett látja, amit publikáltál, felléphetett volna, hogy távolítsd el a képet, ha ő felismerhető. Börtönt azért nem kockáztattál. Velünk is előfordult már párszor, hogy írtak egy-egy kép szereplői, és ilyenkor le kellett vennünk fotókat. De a sztori annál jobb, megismertünk egy szenyó természetű, jogilag ugyanakkor tájékozott buszsofőrt.
A Homár
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.10. 00:18:31
rendor detoo, postas vasutas, stb.
csak ugy vilognanak a fogsorok
mondjuk nem is csukjak be az orruk elott az ajtot
azert ez az utcai fotozas erdekes
mondjuk ha az index csinal egy tuntetesrol egy fotot, mondjuk 200 emberrol, akkor abbol egy keri, ki kell satirozni?
Joco74 2008.04.10. 00:19:53
Zsán · http://alleskapot.tumblr.com/ 2008.04.10. 00:34:47
a nem sikeres volánozók üdvözölték a t. blogíró döntését \o/"
szóval a lényeg, hogy azért a volánt sem kell félteni a tahóktól, náluk is vannak bőven...
Zsán · http://alleskapot.tumblr.com/ 2008.04.10. 00:37:08
Zsán · http://alleskapot.tumblr.com/ 2008.04.10. 00:38:09
hematite · http://standby.blog.hu 2008.04.10. 01:08:20
besz@rok 2008.04.10. 01:25:24
Vician nem busszal jart e?! :-D
En a 12-sel a csebokszbol...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.10. 02:09:08
en is jartam a 12-essel, mikor egerben votam es eppen nem volt kocsim
vician wartburggal jart
aztan vett egy astrat ugy hallottam
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.10. 02:12:28
az viszont tuti, hogy a 12- es/csebox-mezogep/ az ment 2 ft-os persellyel
jo gazolajal ment tudom
de a soforok akkor is ugy jartak el, hogy laxartak ki hova fut, ajto csuk es nezi a bal tukrot
igy aztan neha elvonszoltak nehany utast aki beakadt az ajtoba
pesten meg kifejezetten rohanni kellett fel a buszra akkor is ha a megalloba alltal mert ajto kinyit es mar csorget is
most nem tudom hogy van
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.10. 02:14:49
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.04.10. 02:28:24
Én speciel tilosban parkoló autókat fogok fotózni, ha a rendőrség kegyeskedik visszaírni, hogyan kell jól fotózni ezeket. Azt hiszem, jobb volna fotó(k) helyet filmet készíteni, azon még jobban látszik, ahogy pl. körbejárom az autót (környezet, helyzet, rendszám, kocsi elölről, oldalról, hátulról, esetleg a tiltó tábla/felfestés stb.). A te filmeden meg jól látszana a folyamat, ahogy a busz beáll a megállóba, te a túloldalt toporogsz, és a busz akkor áll ki a megállóból, amikor te átrohansz a zebrán. Javasolnám ennek megfelelő kézikészülék beszerzését.
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.04.10. 02:37:24
Ha emberek kerülnek a képedre, arról, ugye, nem tehetsz, viszont a személyiségi jogaikat nem sértheted meg azzal, hogy nyilvánosságra hozod az őket (is) tartalmazó fotókat előzetes engedélyük nélkül. Más kérdés, hogy ha a fotót azért készítetted, hogy egyből küldd a BKV-nek, akkor nem sérülnek a személyiségi jogok: kvázi "zárt rendszer"-ben maradt a fénykép, amelyet ráadásul a saját emberükről készítettek.
Egyébként szerintem csak beleválasztottál a bunkóbb sofőrök közé. Akik után én futottam (nem úgy, te kis huncut!), azoknak valóban nem mindegyike, de azért a többsége intelligensebb/kulturáltabb volt annál, mintsem hogy ilyen értelmetlenül szivasson másokat.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.04.10. 02:39:22
ez felfogas es szemlelet kerdese, nem tovenye
ha nincs mar senki a megalloban akkor becsukhatja ajtot, megha csak 15 metert is megy a lampaig
ha meg nem csukna be a fent levok turelmetlenkednenek
nekunk ilyen a habitusunk
en sem tudom am megszokni azt a kenyelmes tempot ami ittvan
mondjuk nem buszozok, de egyes boltokban pl. olyan lassu a penztaros, hogy vonalkodrol fejbem hamarabb osszeadom a veget
epstein 2008.04.10. 06:44:44
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.04.10. 07:04:46
Rocko- 2008.04.10. 07:11:16
Vladimir Harkonnen 2008.04.10. 07:18:17
BKV-s bölcsesség
:-)
Secnir 2008.04.10. 07:51:26
busz elmegy, te fotóz.
busz stop, sofőr le.
anyáz, törölj.
ekkor neked nyugodtan fel kellett volna szállni a buszra, aminek az ajtaját kinyitotta a sofőr, majd EZUTÁN lehetett volna letörölni a képet a T. sofőr kérésére.
de nem. te igazi lúzerként végighallgattad a monológját, majd elmentél a következő busszal. s nem átallottál még ide is beírni, áh...
rutinosabbak még beülhettek volna a sofőrülésbe is, majd ajtó magárazár :)
Paó 2008.04.10. 07:54:29
hatásosabb lenne mint a fotózás.
ddd.dino 2008.04.10. 07:55:38
Nem tudom, hogy nálatok "vidéken" mik a távolságok, de a 7-es busz vonala, kb. 15-20 km. Ha te ezt le tudod sprintelni, csak, hogy beérj időben munkába, háát megszavazom, hogy te legyél az ötcsillagos kengyelfutó gyalogkakukk!!! És lehet, hogy te nem szoktál dolgozni, de van aki igen, és vannak kicsinyes főnökök, akik negyedóráért szólnak, és vannak olyan munkahelyek, ahol nem tanácsos elküldeni a főnököt a sunyiba, mert a végén úgyis ő nevet! És légyszi kímélj meg az "időben el kell indulni" f@szságoktól, azt csak nagyon buta embereknek van pofája előhozni.
UI.: A hetes busz messze a legbunkóbb járat, ahol összegyűlnek a BKV legbunkóbb és legsunyibb sofőrei (tisztelet a ritka, ám korrekt kivételnek!!!!). Utasként vagy ott hagy az út mentén, vagy olyan sebességgel közlekedik a Thököly úton, hogy turmix lesz az utasokból ügy összerázza őket, hogy szanaszét repülnek. A többi járművet pedig rendre szintén szívatják: kormányrárántás, hátulról rámászás, dudálás, két sáv elfoglalása, stb. Valószínűleg kikészülnek az idegeik a belvárosi forgalomban, de ez akkor sem mentség. Aki nem birja, ne csinálja!!!
Kozika · http://www.k-1.hu 2008.04.10. 08:23:13
ex-dr. vuk 2008.04.10. 08:27:44
Nehanyszor elejtette a szanalmas 'megtalallak!' fenyitest majd elhuzott :)
Most varom, hogy 'megtalaljon' ;)
Skyline/nana szusz 2008.04.10. 08:30:05
., (törölt) 2008.04.10. 08:33:10
Egymásba érnek ott a buszok.
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.04.10. 08:42:28
miért nem mentek ki a ligetbe, ha rohangászni van kedvetek? hova ez a rohanás? tessék időben elindulni!
jövő héten pénteken melyik busz után fogsz rohanni?
Tajparaszt 2008.04.10. 08:58:34
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.04.10. 09:00:39
AGondolkodo 2008.04.10. 09:08:03
A buszt viszont nyugodtan lefotózhatod, az nem sért személyiségi jogot. A BKV felé az is elég, hiszen a rendszámból (azonosítási számból) és az időpontból úgyis tudják, ki van szolgálatban az adott járművön.
Ami a videót/fotózást illeti, nem minden esetben kell teljes bizonyító erejűnek lennie, pl. BKV ügyfélszolgálatra írás esetén nem szükséges, hogy az legyen - ebből a járművezetők egyébként nagy balhét is csinálhatnának, de amennyire én tudom, a legvadabb utaspanasz esetén is csak ejyne-bejnye a szankció. Ha valaki tud, kérem cáfoljon meg, örömmel venném!
***
Egyébként szerintem a buszvezető - meg a többi vezető - közfeladatot ellátó személy és mint ilyen, jó lenne, ha nem bújhatna el a képmáshoz való jog védelme mögé. E téren még bőven van hova fejlődni.
Ugyancsak fejlődni kéne a közúti veszélyeztetés területén is különösen azokban az esetekben, amikor személyek tömeges szállítására alkalmas járműről (magyarán tömegközlekedési eszközről) van szó. Én a sebességhatár 5 Km/h-val történt emelésén túl, a menetközbeni beszélgetést, telefonállást, füllhallgatóval zenehallgatást, gyermek vezetés közbeni ölben tartását, nyitott ajtókkal elindulást, utasok megállón kívüli le- és felengedését is automatikusan büntetni rendelném.
És nagylátószögű kamerát minden vezetőfülkébe! Ez a járművezető érdeke is, de az utasé is különösen.
nekem gyanus volt mar az elejen is... 2008.04.10. 09:15:18
AGondolkodo 2008.04.10. 09:18:43
Már nagyon vártam ezt a vidéki dumát. Ha annyira fáj, hogy ott ritkán jár a busz, miért nem költöztök városra és akkor az egyszerű panelházi népnek meg tudnátok mutatni, hogyan kell konszolidáltan, kulturáltan, mértéktartással a 2-5-10-15 perc múlva érkező következő járatra várni, vagy a finom benzingőzös reggelben/délutánban/estében vígan sétálgatni fütyörészve a Váci úton (mondjuk).
Valószínűleg azért nem, mert szerettek vidéken élni. Ahol meg ugye azért balhéznak az emberek, hogy ne legyen már 30-40 dB a zajszínt a főút (adott esetben nemzetközi jelentősségű) mellett és ne jöjjön percenként 1 kamion, ezért körforgalmat, meg elkerülőt akartok. Akkor én meg nem értem (persze csak a példa kedvéért), hogy mi a baj ezzel, hiszen a fővárosban - és más városokban is - nagyon gyakran 60-70 dB a főutak mellett a zajterhelés (ami nem duplázódást, hanem közel exponenciális terhelésnövekedést jelent) és percenként 10-15 kamion húz el, 2x2 vagy 2x3 sáv van és akad olyan hely, ahol 100 métereken át nincs lámpa sem felüljáró, úgyhogy ebben a gyönyörű kavalkádban gyerekek és nyugdíjasok is át-átszaladnak.
TCM 2008.04.10. 09:33:24
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.04.10. 09:35:56
időben elindulok, utálok késni, nem is szoktam, rohanni meg pláne. hova?
AGondolkodo 2008.04.10. 09:49:18
Emlékszem még erre az érzésre. :-)
Nem a "nem-rohanást" ítélem én el, csak arra próbálom felhívni a figyelmet, hogy vannak páran szerett városunkban, akik 25 órás napot próbálnak meg élni - ez amolyan 21. századi alkímia - és nekik is jár az alapszintű megértés.
A vidék-város ellentét meg meddő csacskaság!
Egyébként üzenem mindenkinek, le lehet szokni a járatok után futkosásról, nekem a metróról már sikerült! :-)
maszogep 2008.04.10. 10:06:53
Ezért költöztem én harmincegy év után vidékre Butapestről. A buszra viszont szarok, kocsival és biciklivel járok mindenhova:)
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.04.10. 10:08:18
Én már régen 40 múltam, és soha nem gondoltam, hogy egy napban 25 órányi teendőmet kéne bezsúfolni, mert ha nem így tennék, esetleg lemaradok valamiről valami miatt, vagy elmulasztok valamit a kis életemből, mert nem jött a busz.
Én így szervezem magam, a családom, a munkám stb.
A vérnyomásom még mindig 120/80, a pulzusom izgalmi állapotban sem több 80-nál.
Te mitől vesztetted el ezt az érzést, hogy nem kell futkorászni?
T. bátya 2008.04.10. 10:13:36
Tegnap úgy jártam, hogy reggel álltunk (sokan) egy olyan villamosmegállóban (Miskolc LÁÉV), ahol nagyon keskeny a peron. Egyik oldalról kocsik húznak el a másikon meg a villamos jár. Ami jött is. De nem nyitotta ki, csak az első ajtót. Első ajtós felszállási rendet akart erőltetni (ezt reggel egyébként sosem szokták.) Na jó, akkor elindultunk a villamos eleje felé. Megyünk szépen, erre becsukja azt az ajtót is és hussss. Megjegyzem, hogy ha akartunk volna se fértünk volna el a peron elején annyian ahányan fel akartunk szállni... Kb. 20-an maradtunk ott... Ezúton is üdvözlöm a kedves villamosvezetőt és a felmenőit is.
hathuszas 2008.04.10. 10:27:11
AGondolkodo 2008.04.10. 10:29:39
30.
Bizony volt olyan idő, hogy kacérkodtam a 25 órával, mert voltak egzisztenciális ambícióim. Most ott tartok, hogy ezeket megalapoztam és átállok egy fenntarthatóbb szintre, úgyhogy már pont 24 óra a napom. :-)
Ha még van pár jó évem, átállok a 120/80-as, általad felvázolt helyzetre, mert az az ideális, és akkor jöhet a "24 óra minusz alvás" nap-definíció. :-)
Akkkor garantáltan nem fogok futni semmi után sem! :-)
***
Ami meg a kétpercért nyafogást illeti, azon a részén nem tudok csodálkozni, ha egy nyilvánvaló taplóságon, vagy ésszerűtlenségen háborog valaki, még akkor sem, ha két perce múlik rajta csak.
timecopo 2008.04.10. 10:36:51
És ezt még lehetne ragozni szinte mindegyik járatra a környéken!!!
kincskereso69 2008.04.10. 10:51:21
Remélem, eljön az az idő, amikor a fizetővendég utasok lesznek fontosak, nem a vezetőség fizetése, napi ellátása, nyaralása, végkielégítése, stb.! (És ez nem naivitás, hanem pozitív életszemlélet:))
kudarc 2008.04.10. 10:53:35
Atika!!! 2008.04.10. 10:55:25
a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.04.10. 10:55:56
s_marky 2008.04.10. 10:56:35
MIÉRT NEM LEHET ÖSSZEHANGOLNI???MIÉRT???Magyarország azért...
AGondolkodo 2008.04.10. 11:03:23
Én is remélem, csak már hinni nem tudok benne.
Jobb országokban, és - FIGYELEM!!! - már korántsem csak "nyugaton" gyakorlat az, hogy normálisan viselkednek az emberrel a közszolgáltatások esetében is.
Nálunk meg nem.
A törvényeink és az, hogy minden felettes szerv hatáskörét a minimumra lőttük be a rendszerváltáskor a sokszázezer kiskirályság országává tette Magyarországot. Ez jól működhetne egy olyan államban, ahol van szolidaritás az emberek között, de nálunk azért pocsék az egész, mert - Tisztelet a kivételnek! - mindem munkavállaló "kicsengetésre játszik". Értsd ez alatt: a havi bér természetes járandóság, a munka viszont a munkaidőből áll, amivel csak azt kell tenni, hogy megvárjuk, hogy lejárjon.
Jani bácsi és a teljes foglalkoztatottság szelleme közöttünk jár, de nem félünk tőle, hanem puszilgatjuk. Mondom, tisztelet a kevés kivételnek, de nekik tényleg NAGY TISZTELET!
gentry 2008.04.10. 11:07:43
fokaorr 2008.04.10. 11:12:39
valoszinuleg mindenki jart ugy, hogy becsukta az orra elott, vagy huss epp elotte ment el es varhatott a kovetkezore
de azt el lehet kepzelni, hogy nem varhat meg mindenkit, aki rohan a buszhoz (ez foleg a vegallomas indulasrol igaz)
kepzeld szepen el: ulsz a buszon es a "kocsog" sofor nem indul, mert 10perce csak varja az utasokat mert mindig jon valaki :)
dimitrij 2008.04.10. 11:13:35
erre a buszsofőrre is ráférne egy nagy verés, ami ilyen viselkedés mellett hamar be is fog következni.
kincskereso69 2008.04.10. 11:17:21
Szeretném azt plántálni belé, hogy pl. milyen kedves az a hajléktalan bácsi, hogy nem a fejünkre köpött, hanem fél méterrel odébb, vagy milyen vicces ívben repült az a cigarettacsikk a kocsiból (buszból), láttad, szívem?
Két és fél évig ezen küzdöttem, most megint dolgozom, és nagyon nehéz mosolyogni a nyomoron!
Amúgy én is bőgve hányok!!!
dimitrij 2008.04.10. 11:18:10
dimitrij 2008.04.10. 11:21:04
szólni kell a vezetőknek, hogy a Konvoj (Gumikakcsa szerepében Krisz Krisztoferzonnal) már kiment a divatból, most a Halálos iramban a menő... :)
az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2008.04.10. 11:22:46
vujicsics trutymo 2008.04.10. 11:24:43
dimitrij 2008.04.10. 11:27:35
LongJohnHolmes 2008.04.10. 11:37:18
Valamiért lúzer nép.
Én éltem Münchenben huzamosan. Ott az a jellemző, hogy a buszvezető megvár ha látja, hogy futsz, de még akkor is, ha már nem futsz, mert már lemondtál róla, hogy elérd a buszt. És nemcsak a jó nőknek, hanem fiatal kanoknak is, mint én voltam. És akkor is, ha a buszsofőr nem német volt. A legtöbbször még mosolyogtak is hozzá.
Nem siettett a busz, mégis mindig pontos volt. Nagyon sokáig gondolkodtam, hogy vajon ez hogyan lehetséges? Ezt (és egyebeket) el sem hiszik itthon, ha elmesélem.
Persze, ma már tudom, hogy ezek hogyan működnek.
Azok a fiatalok, akik itt irogatnak, tapasztalat hijján még nem értik az összefüggéseket egy egy jelenség között.
Én is okoskodtam annakidején, hogy én már mindent tudok.
De vannak törvényszerűségek.
Pl: Tapasztalatot nem lehet tanulni.
A hibákat el kell követni.
Fiatalok, csináljatok valamit ezzel az országgal, de ne úgy, hogy egymás baszogatásrára fecsérlitek el az energiátokat. Bár tudom, hogy a szüleitektől ezt tanultátok, hiszen ők sem láttak mást.
Tanuljatok pozitív emberektől, valahogy keressétek meg azt a párat valahol.
Sok sikert.
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2008.04.10. 11:46:51
A helyzetben egyértelmű volt, h nem a buszt, mint "helyi sajátosságot" akara fotózni, hanem a sofőrt.
A közjáték helyettt inkább fel kellett volna szállni, és miután ez megtörtént, törölni a képet.
A helyzetben sajnos gyenge kifogás volt a buszt akartam fotózni.
Célszerűbb lett volna ha vagy a valós okot mondja, vagy felszáll.
blügy-blügy 2008.04.10. 11:47:12
vujicsics trutymo 2008.04.10. 11:58:29
oiduft 2008.04.10. 12:05:58
Általában az utasok oldalán állok, de akkor és ott nagyon örültem volna, ha nincsenek leszállók, és a villamos úgy húzhat el, hogy nem nyitja ki a hátsó ajtót.
elwood 2008.04.10. 12:06:22
Frankfurtban 3 fiatal nő jól láthatóan rohant a busz után, elérték a már becsukott ajtót, dörömböltek rajta.
Erre az meg szép komótosan kiállt és ment tovább otthagyva őket.
Bunkók mindenhol vannak.
A piros lámpás kérdés nehéz ügy, a Móriczon a villamos jár így, lámpa piros villamos vár, nagy tömeg tódul fel, mire felszállnak megint piros, ajtók maradnak nyitva, újabb tömeg érkezik a gyalogátkelőhelyról, mire feltódulnak megint piros. Három kör után a villamosvezető megunta és becsukta az ajtót, az utolsónak érkezők anyázása közepette, de ha nem teszi még ma is ott állunk.
chimie · http://addict.blog.hu/tags/brief 2008.04.10. 12:12:41
Mityu Addideapénzt kft LE 2008.04.10. 12:16:17
foto.video.hu/jog.htm
TsK 2008.04.10. 12:16:37
ditti 2008.04.10. 12:32:07
lonicera 2008.04.10. 12:35:59
Mad Mind 2008.04.10. 12:41:24
Bert Sels 2008.04.10. 12:43:05
Liberté_73 2008.04.10. 12:54:57
Terveüdekszi 2008.04.10. 12:58:34
AGondolkodo 2008.04.10. 13:04:53
Rengeteg olyan történet van, hogy utas félig-meddig kimt maradt, vagy táska, kabát maradt kint. Szerintem ezen egy tükörbe nézés sokat tudna segíteni.
Olyan is van viszont, hogy az utas a saját butasága miatt sérül, vagy majdnem sérül, vagy kár éri. Ebből a kedvenc esetem, amikor egy hölgy a záródó ajtón egy teátrális mozdulattal behajította a táskáját. Az ajtó becsukódott, a szerelvény elindult. Mire számíthatott, amikor bedobta?
A másik tipikus, szintén metró esetében, hogy úgy akar valaki belépni, hogy a fejét és a vállait tolja előre. Ez aztán nagyon tud fájni, gondolom, amikor összecsapja az ajtó...
Járművezetők egy része pedig szemlátomást jól érzi magát, csak kár, hogy utas is van. A fülkében dohányzik (télen is), első ajtót elállva cseveg az ismerőseivel, headset-tel mobilozik, mp3-at hallgat, stb. hogy az agresszívekről már ne is beszéljünk.
Nagyon gyakran van az is, hogy indokolatlanul hamar indul el lámpás kereszteződés előtt, bár ezt elismerem, egy örök dilemma. Ott viszont, ahol teljesen zárt pályás villamost keresztez egy út, nem tudom, mire kell vigyázni, ki állhat a szerelvény elé.
Amikor vezetni tanultam, az oktatóm mondott egy tök jó trükköt, ti. hogy nézzem az előttem lévő zebra lámpáját, ha pirosra vált, rakhatom egyesbe, mert indulunk jó eséllyel. Ez bejön! :-)
Csak azért írom le, mert minden kereszteződésnek van egy forgalmi rendje, amit nyilvánvalóan ismer az a vezető, aki 2 000 alkalommal ment már el ott. Csak oda kéne figyelni.
És persze az sem ártana, ha végre minden döntéshozó méltó helyén kezelné a közösségi közlekedést, és pl. odafigyelne a lehetséges összehangolásra, meg arra is, hogy az átszállási megállók a lehető legközelebb legyenek egymáshoz, vagy pl. arra, hogy ne kelljen a busznak olyan helyen megállni, ahonnan kiindulva 20-50 méterrel később már a legbelső sávban kell lennie a lámpánál, hogy balra kanyarodhasson, mert akkor tuti minden alkalommal el fog állni 2-3 sávot és ez egy 5-10 percenként közlekedő busz esetében már komoly jelenség.
Arra már gondolni sem merek, hogy legyenek logikusabbak a megállónevek különösen ott, ahol az átszálló jármű esetében teljesen máshogy hívják őket.
Gondoljunk bele, mennyire távoli kérdések ezek, amikor ma ott tartunk, hogy a hálózat szervezését, a finanszírozást mindenki a másikra tolja, de egyéni szinten a járművezetők egy része még arra is képtelen, hogy azokban a megállókban, ahol nem áll meg, léptessen egyet az utastájékoztatóval, hogy mindig az aktuális megállót, átszállási kapcsolatokat írja/mondja be.
Amikor egy-két buszba (60-as, 86-os vonalán) GPS-t raktak, arra gondoltam, egy megoldandó gonddal kevesebb. Nem így lett. Leleményes fővárosi sofőr megoldotta, kikapcsolja a rendszert és jó napot! :-(
Gumidomino 2008.04.10. 13:11:34
Már ha egyáltalán jön. Vagy ha tudja, merre megy.
Az a baj hogy fene nagy jódolgunkban egymást ba@ogatjuk.
epstein 2008.04.10. 13:17:33
"epstein, te észkombájn!
Nem tudom, hogy nálatok "vidéken" mik a távolságok, de a 7-es busz vonala, kb. 15-20 km."
Nagyon mellélőttél kisbarátom, ugyanis 16 km-re járok dolgozni és reggel óránként jár a busz. Tudod a titok nyitja az, ha időre kell menned valahová, akkor időben elindulsz. Ennyi.
epstein 2008.04.10. 13:21:14
"epstein, mamapicilánya!
Már nagyon vártam ezt a vidéki dumát. Ha annyira fáj, hogy ott ritkán jár a busz, miért nem költöztök városra..."
Egyáltalán nem fáj, hogy ritkán jár a busz, sőt többek közt pont a hozzád hasonló tahók miatt kerülöm ha csak tehetem BP-t.
johevi 2008.04.10. 13:23:46
emde 2008.04.10. 13:24:20
Egy amerikai és egy ausztrál haverom taxizik éjszaka. Kiszállnának, a söfőr megáll az éjszakai busz megállójában. Ahogy az ausztrál kinyitja az ajtót, jön a busz és mjdnem elviszi a gyereket, ajtó persze sérül. Buszból biztonságiak le, söfőr ki, taxis üvölt, mindenki ellenük. Helyben fizessenek látatlanba sok tízezret a javításra. Ezt persze megtagadják - 3-4 éve élnek BP-en, nem lámák - rendőrt hívnak. Öt rendőr száll ki, ők is mind a taxis pártján. Úgy kezdik el fényképezni a sérülést, hogy még véletlenül se látszódjék, hogy a taxis a megállóban állt meg. Ezt nehezményezi ismerősöm. Kioktatják, hogy ő csak ne utasítgassa a rendőrt. Erre elkezdi ő is fényképezni az esetet mobiltelefonján. El akarják venni a telefonját. Ez nem jön össze, de feljelentés az van.
AGondolkodo 2008.04.10. 13:26:36
Örülök, hogy a hozzászólásom ilyen nyitott fülekre talált. :-)
iBKV 2008.04.10. 13:35:05
"Nem fenykepezogep kell neki, hanem lefurszelt csovu vadaszpuska."
Pontosan:)
A 173-on utaztam tavaly nyaron. A sofor uideges volt, hajtott mint az allatt. A mamik csak ugy szorongattak a paravasat, de nekem is fognom kellett rendesen.
Elso momentum:
Az egyik srac lelassitott az ut szelen, a mi okor vezetonk mellette akart elmenni, persze levitte a tukor szelet. A srac be a golfba, utanunk, piros lampanal anyazas es miegymas. A srac hibazott, hogy nem szedte ki az ablakon a parasztot, ezert semmit nem ert...
Masodik:
Egy savvaltasnal a keleti elott majdnem oldalrol elkapta az egyik autost. Az elkapta a kormanyt es detto mint az elozonel. Autos a busz utan, pirosnal leall a busz. Autos keresztbe hagyja az autot az ut kozepen, rohan a busz utan, anyaz es lattam az elborult fejet, hogy ez ki fogja szedni a sofort. A sofor bekakilt, pirosnal mar gurult elore es indult is..
Egy mami megszolalt: Mit akar ez az orult a soforunktol??? Na ekkor en leuvoltottem a hajat a nonek, hogy eddig szundikalt? Vagy csak lehet o is halalosabb iramban kedveli..
A lenyeg, felirtam a busz szamat es kuldtem egy levelet a BKV-nek, hogy ez a paraszt a dinnyefoldre valo es nem a busz volanja moge.. Valaszt nem kaptam...
Nagy pocakos, szakallas vadparaszt, aki sokat van a piros 7es vonalan...:) Legkozelebb kepet csatolok:)))))
Pusziltatom innen is:D
BLovi 2008.04.10. 13:36:10
Már az első mondatod után ("Buszt vezetni lehet hogy unalmas lenne az utasok szopatása nélkül") elkönyveltelek...Utálom azokat akik általánosítanak. Írom ezt úgy, hogy nem vagyok buszsofőr, sőt még ismerősöm sincs aki az.
Én napi rendszerességgel utazok több járaton évek óta és nagyon kevésszer fordult elő olyan eset, hogy bunkó volt a sofőr. Persze fordult elő néhányszor, de sokezerszer nem. Az élet mindegyik területén kb. ilyen az arány, feltételezem a te munkahelyeden és foglalkozásodban is. Te szeretnéd ha munkád közben fényképezgetnének?
Egyébként ha jól beazonosíthatóan felrakod a képét netre és közben egy elfogultan egyoldalú ömlengést is írsz mellé szerintem simán beperelhet (én beperelnélek) és ha nincs bizonyítékod a szabálysértésre és az általad leírtakra, fizethetsz neki kártérítést.
BLovi 2008.04.10. 13:39:46
epstein: Azért amiét te nem költözöl külföldre. Most mondanám, hogy ne legyél tiszteltlen és fellengzős, de szerintem felesleges, ha édesanyádnak nem sikerült megnevelnie.
Dilbert 2008.04.10. 13:46:39
Gondolkodo, totalisan egyetertek veled. Szebbet, okosabbat nem is irhatnek nalad; hat nem is irok.
Sancho_ 2008.04.10. 13:52:08
Az utas errefelé a (nem nagyon szükséges) rossz.
Délután, olyan iskola-idő végekor a követési időköz 15-20 perc, a buszoknál. A menetrend természetesen "hangolt"...volt. Eredetileg. Azaz az egy helyről induló járatok között volt vagy 2 perc, átszállni.
Többnyire.
Aztán feltalálták az elsőajtózást, ami ugye megállónként mondjuk fél perc. Az ötödiknél már el is fogyott a tartalék-idő.
Aztán, ez az elsőajtózás tényleg aranyos népi játék: Befut a végállomásra a busz. Ott emberek várnak, mert ugye ugyanebből a megállóból fog indulni. A fent lévők bambán állnak a csukott ajtóval álldogáló buszban, a kintiek lassan előrevánszorognak, és elkezdenek felszálingózni, de mindjárt el is akadnak a leszállni képtelen fentiek tömegében. Patt. Aztán mégiscsak kinyílik az ajtó.
Van egy Újgyőri főtér nevű pályaudvar. Szép nagy tér, szok aszfalttal, a buszoknak. A birkáknak már annyira nem tágas: 80-110 cm széles járdák és járdaszigetek, több helyen a közepükben lámpaoszlopok, mindez egymással szembeáramló utasokkal. A pályaudvarról meg nem tud kimenni a busz, ha a betorkolló utcában akár csak egy személyautó is tartózkodik - fizikailag nem tud ki-és befordulni.
Az MKV honlapján van egy útvonaltervező program (bezonyám, 21. sz.!), ami még a gyaloglással töltött időt is számolja. A bibi csak annyi, hogy például e Bermuda-háromszög-szerű pályaudvaron a távolság leküzdésére a program szerint teleportációt, féregjratot, vagy más mentalista technikát kell igénybe venni, mert a gyalogos időt a progi 0-nak számolja.
A fentebb említett villamos járdaszigetek tényleg halálfélelmet keltenek.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.04.10. 13:52:21
>>> Hát ha rendszeres Homár olvasó, akkor már ismernie kéne, több postban is benne volt. Legutóbb asszem' 2 napja.
AGondolkodo 2008.04.10. 14:00:07
Meg tudja valaki mondani, miért van az, hogy nagyon sok megállóban a 3. (néha 2.) ajtó magasságában pont egy oszlop van?
Én arra gondoltam, hogy olyan rövidek a kötelező oszlopközök, hogy nem lehet megoldani másként, ugyanakkor saccra úgy tűnik, egy csuklós busz épp elférne a legtöbb oszlopközben. A megállók viszont nem oszlopnál kezdődnek, hanem két oszlop között félúton.
Az ilyen ajtókon egyébként nagyon jó a le- és felszállás, főleg a Volvok esetében, hiszen ott gyakran a 3. ajtón is tuszkolnak fel babakocsit, vagy kerekes szatyrot.
Szanaszét Szolizott Szilikonos Szőke 2008.04.10. 14:41:11
A másik szintén ezen a járaton a 8.40-es járat szép nagy darab vezetőnénijének is ezúton minden tiszteletem. A Laky Adolf utcai megállónál nemcsak a megálló nevét mondja be, hanem azt is, hogy Uzsoki, mert tudja, hogy sok idős emberke jár ezzel a járattal oda kezeltetni magát. Riszpekt a néninek nagyon...
(Egy off kérdés a tisztelt paraméterező léhűtőknek: ha a 67-es villamospótló busz nem fog járni, ezeknek a szerencsétlen öreg embereknek marha nagy kerülőt kell tenni a villamosig... ezt úgy gondolták át, hogy meg is nézték?)
epstein 2008.04.10. 14:44:21
Ugye tudod, hogy amit idéztél a kommentedben, az nem tőlem származik? Szal bocs, de nem értem a hozzászólásod.
endorphyn · http://www.endorphyn.com 2008.04.10. 14:50:12
Negy busz jon be oda ami gyujti az embereket Solymarrol es Hidegkut kornyekerol. Namost, busz megkozeliti a kanyargos vegallomast. Sofor latja, hogy bent all a villamos, ezert fekez (mindig az a rohanas ugye) es szep lassan bekocog, jol megggondolva, hogy kinyissa-e az ajtot tiz masodpercel a megallas utan. Ahogy lepsz le a lepcsorol es elakarod erni a kb tiz meterrel szemben levo villamost, hallod am, hogy felhangzik a csongo es amint leer a labad a viakolorra, szepen becsukodik a nagyreszt ures (nyilvan most tellne meg. Ha hagynak.) jargany es kedelyesen elballag a magukbol kikellt atkozodo utasok szikrazo szeme elott.
Gyakorlatilag langszoroval egetnem a barom allat labat. Szep lassan, hogy fajjon..
Mikor legutobb bementem az ugyeletre, hogy megerdeklodjem, hogy ki a jo***val akarnak megallas nelkul szorakoz, mert, hogy nyilvanvaloan tudatos es elore megtervezett a lepes, szoval meg bkv-sok kezdenek papolni, hogy a menetrend az menetrend. Aham, es az a fel perc, amivel az adott jarmu kihasznaltabb lelenne, valoszinuleg sokat dob a latba, az amugy sem hiresen pontossagukrol.
Amugy csak megjegyzem, hogy ez egy BKV plusz jarat. Ezek utan meg ertsek veluk egyet a sztrajkot illetoen...
endorphyn · http://www.endorphyn.com 2008.04.10. 14:52:52
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.04.10. 15:10:48
Masodszor pedig a sofor hulye viselkedese vegulis megadja a megoldast arra, hogy meg fel is tudj szallni a buszra: lefenykepezed a fejet (vagy ugy csinalsz), leszall, ugat, te felszallsz, kozben torlod a fejet, ha tenyleg lefenykepezted. :)
perecember 2008.04.10. 15:19:57
Páneurópai Harci Kos 2008.04.10. 15:41:24
Járművezető "szemétkedik"
Lefotózod
ajtótnyit- anyáz
Te felszállsz
nem törlöd ki, hanem elküldöd ide a homárra okulásul.
+ én még a munkáltatójának is elküldeném.
Páneurópai Harci Kos 2008.04.10. 15:44:51
már ha lehet még valahova...
Lamia 2008.04.10. 16:48:05
Ja és a bunkók mellett vannak kifejezetten rendes sofőrök is. Normafánál futottam egyszer valami busz után, és a busz sebesége alapján épp beértem volna a megállóban, erre megállt 20 méterrel a megálló előtt hogy felszedjen :)
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.04.10. 17:19:22
2008.04.10. 17:32:11
Sztrájkoljatok köcsögök.
Már nem sokáig ugráltok, Simicska készülődik...
besz@rok 2008.04.10. 19:46:28
Ez regen nem volt jellemzo.
Annyira.
Szoval nem volt jellemzo, hogy a kommentelok elkuldik egymast a halal retkes *aszara.
Mar ugy vagyok ezzel a bloggal is, mint a konkurens csatornan levo blogokkal. Mindegy mi a tema, "hulye vagy baszd meg, oszt kesz".
Mindenkimongyonle!
Nekem meg adjatok meg egy froccsot!
euAgWzgmmtq7K 2008.04.10. 20:18:19
markymark 2008.04.10. 20:58:31
LyukasBogrács 2008.04.10. 23:56:47
A buszt le kell inteni, különben nem áll meg.
Malájziában a legjobb a helyzet. Ott nincs is ajtaja a busznak!! Csak ki ne essetek!
iBKV 2008.04.11. 00:46:32
Teny, hogy ugy viselkedett a kedves BKV figyelo, mint egy 4 eves gyerek, akinek elvettek a jatekat... Ez van oreg, megesik neha... Csak remeld, hogy nem sokan olvassak el a hozzszolasodat:)
Udv,
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.04.11. 11:22:43
páva vagyok hagyjatok repülni 2008.04.11. 13:41:31
páva vagyok hagyjatok repülni 2008.04.11. 13:43:08
kelemenlajos 2008.04.11. 14:21:40
white nice 2008.04.12. 15:14:16
Valaki mondja meg nekem azt is miért jár a 7-es és a 73-as busz az esetek 80%-ában egymás fenekébe?Amikor meghosszabitotta a 73-as vonalát a BKV -aminek én személy szerint örültem- az volt a magyarázat, hogy a zsúfoltságott csökkentse a belvárosi részeken a buszokon.Értsd ezt úgy,hogy ha eddig pl.4 percenként jöt a 7-es akkor ezután mindig a köztes 2.pecben jön majd a 73-as.Magyarul 2 pecenként lesz egy busz.Ehhez képest most az esetek 80%-ában 4 percenként jön egy 7-es és egy 73-as egyszerre!Persze míg az első buszra nem lehet felférni sem addig a hátson még ülőhelyek is vannak!Tulképpen végül is a hátson tényleg csökkent a zsúfoltság, bár igy szerintem semmi értelme!Beszélgettem erről egy BKV-s ismerőssel is-nem ellenőr- azt mondta,hogy forgalmi okok miatt van ez igy.El is hinném ha néha igy lenne,de az esetek többségében van igy.
stichus 2008.04.13. 07:59:19
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.04.13. 16:37:31
see what you 2008.04.13. 18:18:39
van viszont néhány kijelölt gyalogátkelőhely.
stichus 2008.04.13. 19:02:28
Vidocq 2008.04.14. 08:57:08
HomarFan (törölt) 2008.04.14. 17:32:55
1.) Ez az azt fótózok közterületen akit és amit akarok dumát el lehetne felejteni.
Ez nem így van. Ha a fotózás kimondottan egy emberre irányul, akkor kell az engedélye. Különben joggal jelent fel.
Kiváncsi lennék mit szólna hozzá az aki ezt a mindent és mindenkit lehet fényképezni téveszmét terjeszti, ha odaállnák elé és csinálnék pár fotót róla. Nyilván nem hagyná szó nélkül.
2.)
A másik amitől felszökik a vérnyomásom ez a tessék időben elindulni szöveg. Nekem senki ne jöjjön ilyen szöveggel.
ninimimi 2008.04.14. 21:39:32
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.04.15. 15:51:49
A Tyne folyó déli partja 2008.04.30. 18:04:53