Nálam a Kereskedelmi és Hitelbank tette be a kiskaput és okozott rövidzárlatot múlt hónap elején, mikor is úgy döntöttünk a párommal, hogy hetes szabadságunkat kihasználva rendbe tesszük hivatalos és félhivatalos dolgainkat. Első utunk szeretett bankunkhoz vezetett, hiszen okosan döntöttünk- 20 évre- összebarátkoztunk a K&H-val egy lakáshitel jóvoltából. A probléma már akkor felmerült, amikor a hitel mellé kötelező jelleggel megkötött lakásbiztosítás csekkjei elkezdtek akadozva célba érni.
Az első problémamentesen megjött, befizettük. A másodikat vidéken élő szüleink kapták meg, de megjött, befizettük. A harmadik már nem érkezett meg. Majd utána még hat. Párom, aki nevére nyitottuk a lakossági folyószámlát összesen négyszer volt bent fiókban intézkedni ez ügyben, hogy ugyan már mi nagyon szeretnénk fizetni a biztosítást, valahogy egyeztessük a lakcímet. A fiókban közölték, hogy a biztosítás bizony külön üzletág, de ők szívesen továbbítják részükre a kérvényünket és fénymásolt lakcímkártyánkat. A bank rendszerében egyébként jó szerepelt a cím, amiben bíztam is, hiszen nagy nehezen ezen a címen lévő lakásra kaptuk meg a hitelt és jegyeztettek be ők jelzálogot.
Lényeg, hogy a csekk csak nem jött. Befáradtunk így a K&H Biztosító székhelyére, a Benczúr utcába, hogy pontot tegyünk az ügy végére. Kis várakozás után hűvös hölgy fogadott és tájékoztatott bennünket, hogy bizony a biztosításunk megszűnt, mert valami lehetetlen 9-dik kerületi Rózsa utcai címre ment volna a levelünk és mivel nem volt hová és kinek kézbesíteni a csekket, törölték a biztosításunkat. Kérdem én, az elsőt hogy sikerült kiküldeni? Majd beérkezett hozzájuk a kérvényünk, de már késő volt. De semmi gond! Köthetünk újat- adódott a lehetőség.
Pár perc várakozás után átültünk egy kolléganőhöz, aki vállalkozott alap natúr biztosításunk megkötésére. Itt kezdett felmenni a pumpa egyébként nyugodt és toleráns lelkemben. A hölgy akarta sokadjára is megmondani nekem, hogy mit kérek a biztosításomba, hiába mondtam neki, hogy nekem nincs rá szükségem, majd mikor ezt letisztáztuk és helyére került a rengeteg adat a rendszerben, elszállt az egész. Sajnos ez a jó munkás ember nem nagyon tudta, hogy hová is kell kattintgatni… megkérdezte Erzsikét, sajnos ő sem tudta. Mikor nem tudta fentebb tenni a program ablakát az asztalon- ugyanis nem látszott az oké gomb a tálcától, kénytelen- kelletlen átengedte nekem a gépét és kisegítettem.
Sajnos még kétszer elszállt az egész, ekkor már döntöttem, hogy itt és most befejeztem, de a biztosítós kisasszony meg is erősítette döntésemet azzal, hogy megkérdezte, hogy nagyon kell ez most nekünk, be kell valahol mutatni??? NA erre levegőt nem kaptam!! Ez mind a központban? Mi lehet máshol! Egy- két szívhez szóló mondat után, megkérdeztem tőle, hogy ugyan már mondjon egy helyet, ahol megköthetjük ezt a nyavalyás biztosítást! Hát bármely fiókban, mondta. Jó, irány Oktogon, nagy fiók, sok ügyes emberrel.
20 perc, sorra kerülünk, vázoljuk a helyzetet. Ekkor jött a még nagyobb döbbenet. Csak a fiókvezető tud egyszerű mezei lakásbiztosítást kötni! De ő tárgyal! Mondom jó, megvárom. Elmegy, visszajön, nagy sóhajtás közepette közli, hogy sajnos baj van, mert csak a számlavezető fiókban van lehetőség lakásbiztosítást kötni! Ami nekünk szerencsére Hűvösvölgyben van!
Kérdezem: mi van, ha én nem is vagyok ügyfél csak itt szeretnék biztosítást kötni? Hogy lehet így szolgáltatást nyújtani 2008-ban? Még ha állam lenne megérteném, de ez egy bank könyörgöm, profitorientált egy egyre bővülő piacon!! Hogy lehet ez? Ja és nem beszéltem még arról, hogy háromszor kellett ahhoz is bemenni, hogy az élő sms szolgáltatásos szerződéshez most már az sms-t is küldjék, ha lehet.
Szóval vörös fejjel, 200-as vérnyomással, hétfőn reggel, a fiókból kilépvén éreztem, hogy ez megint egy csodálatos szabadság kezdete, itthon, a hazámban, Magyarországon…
Üdv: Laci
Rossz cím miatt törölte a bank a biztosítást
Szabadságot feláldozni hivatalos ügyek intézésére bátor dolog, de érthető, hiszen mikor máskor érünk rá órákat várni az ügyintézők ügyintézésére, mint ilyenkor. De Laci, most hogy a K&H-s biztosításával - amit a bank a rossz kézbesítési cím miatt törölt - órákat szívott, biztosan nem csinál ilyet többet.
káposzta 2008.05.05. 10:04:09
Asidotus 2008.05.05. 10:06:30
szatyorka 2008.05.05. 10:11:40
euAgWzgmmtq7K 2008.05.05. 10:12:00
andreiground (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.05.05. 10:14:10
a.tom 2008.05.05. 10:17:41
na látod. csak a jó oldaláról kell nézni a dolgot
punpa 2008.05.05. 10:26:47
A reklám igazat mutat egyébként, az ügyfél ugrálhat összevissza mint egy barom.
johevi 2008.05.05. 10:39:36
Gumidomino 2008.05.05. 10:53:05
Bit Rot 2008.05.05. 10:53:08
www.biztositas.hu, www.netrisk.hu
Nem kell se befáradni, semmi. Neten megkötöd, postázod/faxolod ami kell, és kész.
Persze ha szereted szopatni magad, akkor hajrá!
tokomtelevan 2008.05.05. 10:55:50
Ha majd egyszer bárki megszopat, hogy más összeget szed le a számláról mint ami neki jogosan jár, stb stb, akkor rájössz, hogy még mindig reális alternatíva a csekk.
A K&H, meg szopjon le!
Ők és a jogelődjük akkor BAR (KHR) listára tettek, amikor még nem is volt aktuális az ELSŐ törlesztőrészlet!!!
Mondjuk mikor kiderült gyorsan leszedtek egy fenyegető levél hatására, de szopjanak le
PeterBogyo · http://ujbuda.kutyaiskola.eu 2008.05.05. 10:57:08
Geitenbeffer_ 2008.05.05. 11:19:31
tegyel ra limitet, te okos.
RicsiDL 2008.05.05. 11:26:41
Majd egyszer leírom, hátha ezzel is tanúl valaki.
j311 2008.05.05. 11:45:26
Van ám átutalás meg csoportos beszedés is minden banki rendszerben.
Landy4x4 2008.05.05. 12:06:33
Höhö!!! Hogy is vagyok én az, amikor nincs is hitelem, hát azt nem tudja de a gép szerint az vagyok és punktum. De ha nagyon akarom tudni, hogy miként lettem az, akkor fizessek 3800 Ft-ot és majd megmondják.
Na nekem ez nem ért meg ennyit és ajót ki.
Nem telt bele sok idő és csörög a mobil, hogy jónapot kívánom felajánlanánk ám önnek, mint régi jó ügyfelünk egy hitelkártyát! Mondon, de hát én BÁR listás vagyok, nincs egy szakajtó ideje, hogy a maguk bankja mondta és köszi, de azóta már van másik banknál.
No comment!
AlulírottFentemlített 2008.05.05. 12:41:08
AlulírottFentemlített 2008.05.05. 12:53:22
Szerencsére így is eljutott hozzám a kártya.
Bementem a bankba megkérdezni, akkor ez most, hogy meg miért ?
Válasz:
A kártyákat más csinálja, s valószínű, hogy nekik a régi címem van meg.
Akkor kérném tisztelettel, hogy tájékoztassák már a gyártót, mert én 3 éve bejelentettem a lakcímvátozást és az egyenlegem oda is érkezik, akkor szíveskedjenek már a kártyagyárba is továbbítani !
Ukk-ukk Fuck !
rchy 2008.05.05. 12:59:29
Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.05.05. 13:07:20
Besz@rás.
Lehet ám a neten bankolni is, nem csak iwiwezni meg emailt írni. Csak szólok.
Tajparaszt 2008.05.05. 14:16:01
Nem kell!
:)
"A harmadik már nem érkezett meg. Majd utána még hat. Párom, aki nevére nyitottuk a lakossági folyószámlát összesen négyszer volt bent fiókban intézkedni ez ügyben,"
7 hónap alatt 4- szer.
Nem is fontos:)
Mint a telefonnál, mikor meló közben hívnak, ha nem várja meg a 20 csengetést, akkor biztosan nem is volt fontos.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.05.05. 17:03:17
A bank is észerevehetné hogy nem érnek oda a csekkek és telefonálhatna. Biztos telne rá... Másrlszt meg elvileg 1 probléma (főleg ilyen hibás cím jellegű) megoldásához normális bankhoz elég 1x bemenni!
@Nelson Mandula :
A K&H netbankja csak Windóz alól működik. Nekem Linuxom van. Anyámnak Linuxa van. K&H közölte hogy a netbankos pluginjük nem is lesz kihozva Linuxra.
Biztos valami szakmailag kvalifikált ürge találta ki...
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.05.05. 19:43:31
Tilcsák Bea (törölt) 2008.05.05. 22:02:07
www.bisz.hu/filedownload.php?id=183&pass=azvasuxdaz
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.05.05. 23:51:29
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.05.05. 23:54:49
bikafity 2008.05.06. 09:55:12
Fel kell számolni az analfabétizmust.
moli 2008.05.06. 10:43:24
csekk megjon postan, felbont, eltesz, penzt okosan beoszt, es ha eljon az ido, elutalja netbankon INGYEN egyszeruen beirva a kozlemenybe a befizetesazonositot. kontroll sajat penz felett, megfizethetetlen.
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2008.05.06. 12:21:40
Káendhás lakáshitelem van. Káendhás biztosítással indultunk. Szar volt, kértem az ügyintézőtől egy elemet a biztosításba, elfelejtette, így én meg a káendhás biztosítást felejtettem el. Kötöttem egy másik - jó! - biztosítónál, kedvezményezett a bank, igazolás bemutatva oszt jónapot.
Posztolónknak is hasonlóképpen kellett volna eljárnia, nem hisztiznie és mazochistaként szenvednie!
Izgiribizgiriribizli (törölt) 2008.05.06. 13:37:23
Namennyaf@szomba! Fél évig nem kapsz csekket, és csak azután kérdezed meg, hogy "mé?", és csodálkozol, hogy felmondják a biztosításod? Jóhogynemmá a gép a hülye. F@szkalap.
Egyébként meg 2008-ban, aki személyesen ügyintéz, az sikeres ember nem lehet. Van telefon, van internet, van fax, stb. Tököm állna sorba 1 percet is, ha nem muszáj.
Ez a poszt sz@r.
Izgiribizgiriribizli (törölt) 2008.05.06. 13:40:14
Végül is mindegy, ha havonta fizet, akkor is fél év vaze. Vagy hazudik! :)
Gerolsteiner 2008.05.06. 14:38:37
"A harmadik már nem érkezett meg. Majd utána még hat. Párom, aki nevére nyitottuk a lakossági folyószámlát összesen négyszer volt bent fiókban intézkedni ez ügyben"
Esetleg nem szelektív vagy, hanem bunkó? Netán K&H alkalmazott?
Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.05.07. 02:43:18
flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.05.15. 21:11:01
Ugye a jobb bankokban a lakáshitelt is helyben intézik, nem küldözgetik az ügyfelet mint a félbolond :D
Fogyasztóvédő 2009.03.19. 02:15:07
Kaptak a mocsadék bankok a pofájukra.Végre egy szervezet, aki adott nekik.
Ime:
Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal
A Vállalkozók Szövetsége álláspontja az, hogy Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét nem azért alapította valamikor a magyar állam, hogy bankvédő hivatalként tetszelegjen, a pénzügyi közélet amúgy is kétes hírnévnek örvendő porondján.
A válság váratlanul érkezett, de kapóra jött a hazai bankrendszernek, hiszen a társadalomnak az a fele, amely boldogulni szeretett volna, hitelt vett fel az elmúlt években, hogy a vállalkozását gyarapítsa, ingatlant vagy autót szerezzen. Mindezt nem csak a kényelem okán, de az előrelépés lehetőségeként is vállalták az adósok: ennek persze mély társadalmi okai vannak, mert egy magyar tömblakás ára jelenleg 183 havi minimálbérért ill. nagyjából 107 havi átlagbérből vásárolható meg. Egy átlagos, új, családi autó (nem luxuskategória) „mindössze” 42 havi minimál- ill. 25 havi átlagbérből már megkapható.
Tavaly szeptember óta hallgatjuk, hogy válság van, a világ hitelpiacai egyre nehezebb helyzetbe kerültek, fel kellett vásárolnia az amerikai kormánynak a legnagyobb bankokat, hogy az emberek a befektetéseiket biztonságban tudják, mert ha nem, még nagyobbra nő a válság és a bizalmatlanság.
Igen, halljuk, látjuk, olvassuk. De a PSZÁF nem lép „akcióba”: mintha Csipkerózsika-álmát aludná a felügyelet, el van foglalva azzal, hogy egyes ügyeket vizsgál (amely fontos a szereplőknek), de az össztársadalmi érdek, miszerint a bankok üzleti magatartása mélyen hátrányos és pénzügyileg ellehetetleníti tömegesen az embereket, mintha észre sem venné. Miközben már kiderült, hogy a világ „gazdagabbik felén” a bankok a tőkeinjekciót arra fordították, hogy vezetőik megjutalmazzák magukat, mert hiszen „olyan jól dolgoztak, és hát ezért jár is a bónusz”.
Néhány tény:
Egy átlagos magyar bank vezetője minimum 100 millió forintot keres évente a juttatásokkal, bónuszokkal stb.
A rendszerváltás után, de a 90-es évek közepétől bankokban volt a legmagasabb az átlagkereset, és ebben a szférában lehetett a legtöbb, időnként rekordnyereséget realizálni.
A megkötött blanketta-szerződések számtalan helyen sértik az adósok jogos érdekeit a bankok/pénzintézetek érdekeit előrehelyezve.
PSZÁF tehát tűrte, hogy a BAR-listások száma az egekbe ugorjon, és lassan minden tizedik felnőtt lakos szerepeljen e listán, miközben felmerülhet az emberben néhány kérdés.
- Vajon a PSZÁF mindezt azért tűri, mert a legtöbb döntéshozó vezetője hivatali állása előtt maga is bankár volt, majd a későbbiekben - a jól kereső pénzintézeti szféra - vissza várja „hű” fiait?
- Vajon a PSZÁF számára ezek a blanketta-szerződések miért elfogadhatóak?
- Vajon a PSZÁF vezetősége megkezdte a magyarországi bankok és tevékenységük széles körű átvilágítását, hogy megismerhető legyen az adott bank valós pénzügyi helyzete? A megszerzett éves rekordbevételek és nyereségek elkönyvelése után – ilyen hirtelen – miért lett bajban a hazai bankok meghatározott része?
- Vajon a PSZÁF a rosszul gazdálkodó bankok vezetőit elszámoltatja, mielőtt és miután a bank felveszi a magyar adófizetők pénzét?
- Amennyiben a bankok számára csökkentik a kamatokat, akkor – amellett, hogy árfolyamveszteség címén a törlesztőrészleteket megemelik – miért kell az adósoknak – a szerződés egyoldalú módosítása mellett – még kamatokat is emelni? Persze tudjuk, hogy az egyoldalú szerződés ezt megengedi, de a PSZÁF miért tűri?
- Vajon a bankok vezetői miért gondolják azt, hogy nekik nem kell felelősséget vállalniuk a gazdasági kockázataikért (miként más vállalkozóknak - igen)?
- Nem várható el egy pénzintézettől, hogy megkérdezze ügyfelét: „Kedves ügyfelünk, Ön 20 évre vett fel hitelt, gondolt arra, mi lesz, ha 10 vagy 15 év múlva beteg, munkanélküli stb. lesz? Miből fogja fizetni a hiteltörlesztést?”
A bankrendszer sajátosságait nézhetjük más megvilágításban is: a mindent az ügyfelekre terhelő bankrendszer esetenként az aktuális kormányzatot zsarolja, miközben újdonsült „királycsinálóként” a következő kormányzatot próbálja saját sugallatra felállítani. Ahogy bennfentes budapesti körökben mondják mostanában: úgy tűnik, Felcsuti megegyezett az alcsútival.
Ahelyett, hogy a bankok az anyacégeiket szolgálják ki, a bankok és a bankrendszer mai vezetőinek legfontosabb feladata az ország 1,3 millió vállalkozásával, valamint 10 millió lakójával megegyezni a hitelek mérséklésében, a törlesztések türelmi idejének ügyfélbarát kezelésében, törekedni a forint megvédésére, elvárható, hogy beindítsák a hitelezéseket is.
A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF tisztségviselőit, hogy kezdjék meg és folytassák le e körben a vizsgálataikat, elvárja, hogy a magyar bankok ne merjék egyoldalúan módosítani a szerződéseiket, vállalják a jelenlegi helyzetben a saját üzletük kockázatát, ne hárítsanak át minden költséget – jogtalanul - a hitelfelvevőkre, és tevékenységüket tisztességes üzleti magatartással folytassák.
A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF vezetőit, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket a bankok törvénytelen szerződésmódosításai ellen. Kényszerítsék ki bankoktól a tisztességes kamatláb meghatározását.
Lépjenek fel a banki „uzsorakamatok” ellen, és - szükség szerint- azonnal vonják meg az ezt használó bankok engedélyét. Egyetlen bank se kérhessen a jegybanki alapkamat duplájánál több kamatot a kiadott hiteleire.
A PSZÁF tisztségviselőinek pedig végre el kell kezdeniük a fogyasztó- és vállalkozásbarát magatartást bevezetni a gyakorlatban, és az elé kerülő ügyekben ilyen módon eljárni.
Elvárjuk, hogy a PSZÁF a továbbiakban a bankok bevételeiből különítsen el egy alapot, mely a banki hitelek károsultjainak szervezete számára juttat pénzeszközöket, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a pénzintézetek ellenében.
A Vállalkozók Szövetsége programjában szerepel a pénzügyi kultúra és az öngondoskodás is, melyekről – iskolai keretek között – kell hallaniuk, tanulniuk a fiataloknak, hogy minimalizálni lehessen azoknak a számát, akik később belekerülnek ebbe a pénzügyi mókuskerékbe.
Info: www.vallalkozokszovetsege.com
tibor.c 2010.04.28. 21:46:19
„Pénzbirsággal” sújt a biztosító! Megbüntetett 10 évre előre...
Majdnem három évtizede ugyanazon biztosítónál van a gépjármű felelősség biztosításom. Azóta csak befizetőjük vagyok, fizetési hátralékom sohasem volt. Bár folyamatosan gépjárműben ülök, még egyetlen kárt sem okoztam.
Azonban két éve folyamatos problémát okoz a normális kapcsolat tartás, mert levelezési címemet kérésem ellenére megváltoztatták. Többször kértem, hogy javítsák ki, végül azonban a hibajavítás legegyszerűbb módját a szerződés törlését választották, valamint bónusz besorolásomat nullázták. Ennek következményeképpen a korábbi 18 ezer Ft-ot drasztikusan megemelték, most 54 ezer Ft-ot kell fizetnem.
A történet:
2009. év elején papírgyűjtőktől véletlenül került hozzám egy 2008. decemberében keltezett felszólító levelük. E-szerint fizessem be az addig esedékes biztosítási díjat dec. 31-ig, mert egyébként törlik a biztosításomat.
Mivel nem tudtam határidőre befizetni, a legkedvezőbb bónusz besorolásomat megszüntették, kérésemre azonban hamarosan helyreállították, mivel a hibás címzés miatt nem tudtak időben értesíteni.
2010-ben ugyanaz történt! A levelük újra híbás címre ment.
Ez esetben mérlegelés nélkül elutasítottak. Elismerték ugyan hibájukat, de beérték egy szimpla bocsánat kéréssel. Az eset kapcsán minden felelősséget rám hárítottak azzal, hogy amúgy sem írja elő a tövény számukra az értesítési kötelezettséget, és a „bíróság előtt meg tudják védeni az álláspontjukat”. Én viszont állítom, hogy a legkedvezőbb bónusz besorolásomat, a kármentes vezetésemmel értem el, nem a fizetési morálommal.
Az idő pénz, a biztosító munkatársai is jól tudják. Amennyit én veszítek havonta, azt ők megnyerik. Folyamatos levelezésben vagyunk. Részükről egy hónapnál több idő is eltelik, mire választ kapok leveleimre.
Ma már számtalan eszköz áll rendelkezésre kacsolatfelvételre, a biztosítóm 2 éven keresztül mégsem tudott elérni. Ilyen esetben az üzletkötőjüknek lenne egy feladata, mégpedig a kapcsolat felújítása. Ha biztosítást szeretnének kötni, akkor persze ismerik az elérhetőséget, „bombáznak” akaratom ellenére is.
Egyébként én sem tudom elérni a biztosító vezetőjét, elhappolják előle a leveleimet!
Tibor.c