Tékozló Homár

Megfelelő protekcióval még a Kapos-Volán menetrendjét is módosíthatjuk

2008.05.13. 16:00 | ge | 63 komment
A nőstényhomár anyukája hétvégén Siófokról Szántódra szeretett volna utazni és egy olyan jelenséggel találkozott, amihez hasonlót sem hallottunk évtizedek óta. Úgy látszik a Kapos-Volánnál nem a menetrend, hanem az ismerősök, rokonok, üzletfelek érkezése szabályozza a buszok indulását.
A siófoki vonatállomáson a 17:35-ös buszt ajánlották, mivel a következő vonat csak 18:00-kor indult. Átsétáltam a Kapos-Volán pályaudvarához, ahol a kiírás szerint is 17:35-kör indult egy járat Szántódra. Fél körül a busz be is állt a megállójába, ahol a többi utassal együtt felszálltam rá. Az indulás időpontjában azonban a sofőr a következő tájékoztatást nyújtotta: "Kedves utasaim,a busz csak 18:00 órakor indul, mert meg kell várnunk a Pestről érkező csatlakozást és az csak akkor ér be."

Az első döbbenet után előrementem megkérdezni hogy ezt mégis hogy képzelik. A sofőr magyarázata az volt, hogy hát neki leszóltak hogy várjon, ő nem tehet mást, sosem történt még ilyen, de most muszáj, csókolom. Közben teltek a percek, az egyik utas kishíján sírvafakadt, mert neki 35-kör elkellett volna indulni ahhoz, hogy az utolsó csatlakozását elérje, így viszont több kilométer gyaloglás várt rá. És valóban, 18:00-kor begördült a pesti busz, ahonnan egy szemüveges öltönyös fiatalember szállt át, kezében két aktatáskával. Lehajtott fejjel, szó nélkül ült le, pedig jó hangosan szóltam oda neki: "Fiatalember, akkor most szépen köszönje meg ennek a sok embernek hogy mind önre várt, nem is tudja miért."
"Az biztos, ha én nem ingyen utaznék és csatlakozást késtem volna le, hát megtépem a pasit" -mondta végül anyám, úgyhogy sajnálom hogy nem voltam ott, biztosan a pályudvar forgalmi ügyeletére borítottam volna az asztalt. Fentről leszólunk, menetrendet figyelmen kívül hagyunk, pénzesembert-rokont-atyaúristent bevárunk? Hát mit képzelnek ezek?
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bizonytalan  2008.05.13. 16:02:53

szerintem fotosóp, vagyis én nem nagyon hiszek az ilyesmiben.

páva vagyok hagyjatok repülni 2008.05.13. 16:07:00

Ez nagyon kemény. aki leszólt, annak nem ismerte a vonatmenetrendet ezek szerint? sofőrt nem lehet bemószerolni főnöknél?

dupi 2008.05.13. 16:18:08

és ha a volán miatt késett? meg csatlakozást bevárni szép magyar szokás amúgy is.

egészen nedves víz 2008.05.13. 16:30:15


No de kérem, ha volt 18:00-kor is járat

ugyan miért a 17:35-ös várt 18:00-ig?


vagy kamuposzt?

egészen nedves víz 2008.05.13. 16:34:42

ja bocs látom az vonat volt.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.05.13. 16:50:44

tudni akarom, kinek kell szólnom, ha félő, hogy lekésem a buszt... nagyon praktikus ez az új szolgáltatás, szóval hol az a telefonszám? :D

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.05.13. 16:54:35

Vagy kit kell érte leszopni?

elwood 2008.05.13. 16:56:00

Pénzesember ? Volánbuszon ?
Hmmm ....

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.05.13. 16:56:46

Kiskirály szeretnék lenni! Minden szabályt figyelmen kívül hagyni! Éljen a zanarchia!
Saját BKV-t, Volán-t, MÁV-ot akarok!
Sőőőt! Kórházat, postát, iskolát!
Saját országot!

úrilány 2008.05.13. 17:02:41

egyébként lehet, nem is a fiatalembert magát kellett bevárni, hanem a két aktatáskát, őt csak elküldték vele, hogy szidják inkább az ő , a kis gyakornok mamácskáját.... :S

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.05.13. 17:14:31

Ma a buszvezető és a barátja ezt énekelték: "Mooocskos Békávé sálálálááá". Ezek már magukban sem bíznak.

egészen nedves víz 2008.05.13. 17:16:16


Így olcsóbb és biztonságosabb

drogot csempészni.


És b+ lehet hogy itt Abszurdisztánban

esetleg még igazam is van

ezzel a feltételezéssel.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.13. 17:40:52

Egy dolgot szeretnék kérdezni: mikor kellett volna érkeznie a pesti busznak? Mert a menetrendek.hu oldalt megnézve 17:30kor, ergo elérte volna a 17:35ös buszt BÁRKI aki azzal utazik.

Az a normális ilyen helyzetben, ha a hosszabb távú távolsági járatot bevárja a helyközi, mert Siófokon lecsúszni a csatalkozást az sokkal több gyaloglást jelenthet, sokkal több gondot.

Ergo akkor is be KELL várni a késő távolsági járatot, ha EGYETLEN utas sem száll át.

A Volán részéről érthető, feltehetően az utasnak aki átszállt nem sok köze lehetett a késéshez, max akkor, ha reklamált a csatlakozás miatt ezt pedig a Volán - ésszerűen - figyelembe vette.

A kedves anyuka viszont egy minden valószínűség szerint vétlen utasnak szólt be, és még meg is tépte volna, a kedves nőstényhomár pedig úgy papol ügyfélbarátságról, hogy azt elfelejti, a Budapestről induló utasnak is joga van elérni a csatlakozást.

Azt pedig, hogy mi, mikor várja be a csatlakozást egy hosszabb távú járattal bizonyára szabályozzák (MÁVnál is) mert így az utas és ügyfélbarát.

Mylady 2008.05.13. 17:47:26

Amikor egyetemista voltam és vonattal utazgattam kicsiny városunk és a főváros között, rendszeresen tapasztaltam a menetrend abszurditását.

Ahhoz, hogy kicsiny városunkból feljussak a fővárosba, egy kicsit nagyobbacska városban át kellett szállni. Na most, a kicsiny városunkból érkező vonat minden esetben menetrend szerint kerek 3 perccel késte le a fővárosba induló vonatot. A következő meg ugye 1,5-2 óra múlva jött.

Ilyenkor csak a nagyobbacska város pályaudvarának személyzetén múlott, hogy vártak-e a vonatindítással 5 percet, hogy nekem és sok szerencsétlen sorstársamnak ne kelljen 1,5-2 órát a pályaudvaron ácsorogni.
A határon túlról érkező vonatok gyakorlatilag mindig bevártak minket.
Én akkor ennek nagyon örültem.
Mondjuk nem fél óráról volt szó, hanem öt percről.

Attila64 · www.sagaontour.ca 2008.05.13. 17:54:34

Elf! Nagyon megértő vagy! Kicsit gyanús is!:) De! És ha azt mondják be, hogy a busz bevár egy másikat, ezért csak hatkor fog indulni - másnap reggel! Akkor is olyan megértő lennél? Ha mégsem, akkor hol a határ? Van egyáltalán határ?

jesszumpepi (törölt) 2008.05.13. 18:00:00

Nem is utazom Zanzibárba,ha itthon is ilyen kalandos az élet.

labi 2008.05.13. 18:02:44

Én ezt most nem értem...

Ha nem várta volna be a csatlakozást, akkor most a kétaktatáskás emberke (aki nem pénzes, mert akkor nem volánbusszal járna) írása lenne itt, hogy nem várta meg a csatlakozása, csak mert valami miatt késett a busza?

Homáranyuka meg leüvölti egy utas fejét, akinek valószínűleg köze nincs hozzá, hogy a másik busz bevárja a csatlakozást?
(mer ugye a nagyhatalmu emberek nem volánbuszoznak. Sőt, én mindenféle hatalom nélkül sem volánbuszozok) :)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.13. 18:11:58

attila64: ott van a határ, hogy a menetrndben szabályozni kell, melyik busznak KÖTELESSÉGE megvárni a másikat, azzal a kikötéssel, hogy ugya az azonos megállókat érintő buszokból csak 1 vár, ha a másik ami ugyanarra megy és szintén várna is beállhat, akkor az előző elindul.

Ha olyan busz is indul ennél előbb ugyanabba az irányba ami nem vár csatlakozásra, akkor lehetőséget kell biztosítani arra, hogy az utasok átszálljanak.

Pikka 2008.05.13. 18:29:14

Elf: ez szépen hangzik és a késők szempontjából meg is lehet érteni...de mi van azzal/azokkal az utasokkal, akik emiatt késik le az utolsó csatlakozást? Vagy akkor onnantól kezdve az összes többi busz is várjon? Szóval szerintem itt nincs pareto hatékony megoldás...

rexter 2008.05.13. 18:43:05

szornyu lehet olyan helyen lakni, ahol egy videki kisvaros volna buszara kell felszallni, majd arrol leszallva meg egy masik csatlakozast elerni.

SevenDeadlySins (törölt) 2008.05.13. 18:46:12

Érd, május eleje: volán nem akar elindulni, nem akar, telik az idő, 5 perc, csak nem akar ... már kínus összenézések, na egyszer csak nekiszalad.. erre behajtónál, kanyar közben: fék, szemből beérkező busz ugyanúgy, ajtó ki, hölgy átlibben. Helyet foglal a 'volán mögött' ajtó be s gurul a mesebuci a végtelenbe és tovább.

Pedig az egész tér be van kamerázva, sorompó engedi ki/be a forgalmat, mégsem érdekel senkit:)

Volán, menetrend: lazaaaaaaaa

Pikka 2008.05.13. 18:47:28

rexter: ilyen hely bármely falu kicsiny országunkból... azért röhej hogy pl Pécsről a nagyvárosok 85%ába (Debrecen, Győr stb stb) úgy lehet csak eljutni ha az ember felmegy Pesre, vagy 10órán át csatalkozik ilyen-olyan buszokra.
Emlékszem a munkhelyemnek volt egy képzése a szakboltosainak...ha sztájkolt volna épp a MÁV akkor a csapat nagy része nem tudott volna jönni (Debrecen, Szolnok is asszem).
Éljen a centrális hálózat!

Sam8888 2008.05.13. 19:20:21

Busz, megbízhatatlan, kényelmetlen, tömött és drága, vonat drága és többnyire kényelmetlen, autó drága és praktikus, odamegy, ahova akarom.

Lehet választani.

Secnir 2008.05.13. 19:25:11

"TheElf 2008.05.13. 17:40:52
[...]
Ergo akkor is be KELL várni a késő távolsági járatot, ha EGYETLEN utas sem száll át."

elf, persze, hogyne. és ha emiatt késik a következő, akkor az ő csatlakozásának is késnie kell, és ha a csatlakozás csatlakozása is késik, akkor annak is várnia kell. láncreakció jelleggel így fasza kis 3 órát lehet összehozni az első késéséből.
leülhetsz fiam, egyes.

az első a MENETREND (így, nagybetűvel). A PONTOSSÁG.

m. g. 2008.05.13. 19:45:26

tisza volán is szokott néha ilyet játszani, megállunk útközben egy falusi megállóban, vagy induláskor várjuk még a sofőr haverját, vagy hogy kibeszélgesse magát még rajt előtt.
természetesen amikor én merészelek egy perccel indulás előtt a buszhoz érni, akkor előfordul, hogy tüntetőleg becsukja előttem a sofőr az ajtót, aztán csak kinyitja nagy kegyesen, és ugat a menetrendről.
megszoktuk, mindennapi játékunk.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.05.13. 19:54:42

Secnir: Tévedsz, a menetrend azt is szabályozza MI és vár MIRE, ha a menterendnek ez a része, és van esze aki a menetrendet csinálja, akkor a láncreakció hatása mérséklődik (hiszen az érkezési és indulási idők olyanok, hogy a lánc végére egyre kevesebbet kell várni, a megállókban való várakozások, a menetrendbe épített tartalékok is csökkentik a késést) és az utolsó csatlakozás c. helyzetekre is van megoldás.

Nem Penny hajója 2008.05.13. 19:59:30

Felvetődik egy kérdés: lehet-e sikeres ember, aki Siófokon átszáll egy másik buszra?

el perro malo, andalucia, a testesebbik (el) (törö 2008.05.13. 20:01:13

ezt nevezik VIP-nek, nemdebár?

/nem a táskás fószert kell szidni meg nem is a busz chauffeur-t, hanem azt, akinek az ötlet születésekor ez hagyta el a száját: "Hát, akkor szívni fognak."/

2008.05.13. 20:10:48

Nem teljesen ugyanaz, de pár hete volt egy poszt a BKV figyelőn, hogy egy rokkant csajszi moziba ment, ami elhúzódott, ezért lekésték volna a kísérőjével az utolsó buszt, de betelefonáltak a BKV-hez, hogy ez van, mire az megvárta őket.
Akkor ez az akció (érthetően) nagy éljenzést kapott.
Persze, mondom, nem teljesen ugyanaz a szitu, mert a csaj rokkant volt (bár, telefonon akárki mondhatja, mire kiderül, addigra úgyis késő), meg Bp. ahol könnyebb a csatlakozás (bár, itt is előfordulhat, hogy valaki már nem éri el az utolsó csatlakozó buszát hazafelé pont e vagy hasonló udvariasság miatt)
Itt a poszt, megtaláltam:
bkvfigyelo.blog.hu/2008/04/27/megvar_az_utolso_busz
Persze, megértem a hölgy elkeseredését, aki a váarkozó busz miatt lekéste a csatlakozást, de nem biztos, hogy homáranyuka tiszte felháborodni helyette, meg posztot íratni úgy, hogy gyakorlatilag nem sokat tud, ill. ő nem sietett sehová kimondottan.

Tajparaszt 2008.05.13. 20:32:41

Szerintem Röyksopp.

DE! És ha az a fiatalember az autista gyerekéhez kell, hogy hazaérjen?
Vagy a balesetes feleségéhez?
A kolléganőmnek foglalják a helyet, ha lekési a járatot, akkor a 2 gyereke estig várhat az iskolaudvaron, hogy anya értük jöjjön.

De ha nem volna igazam akkor fákjú:)

Bugajozsinemszepgyerek 2008.05.13. 20:40:15

Szigetvárról 7:20-as busszal próbálj meg Pécsre menni! 7:30, de inkább 35 előtt nincs indulás, mert a sofőr a forgalmiban beszélget és nagynehezen méltóztatik csak elővánszorogni. Magasról tojik a menetrendre. Igaz Pécsig behozza a lemaradást, úgyhogy kussolok.

Pikka 2008.05.13. 21:16:32

Kussolj is, emlékszem gimiben a vidékiek mindig elöbb bejutottak Uránba, mint én Kertvárosból. Jó, nem Szigetvár volt, de Komló igen... Ja és a vidékieket hazaengedték ah esett a hó, mi meg megvártuk míg leáll a tömegközlekjedés, majd 2 óra csövezés után lefagyott a busz a felüljárón:D

Pikka 2008.05.13. 21:26:32

ja, és nem tudok helyesen írni, bediliztem az ezres puzzleba:)

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.05.13. 22:10:41

Dögöljön meg a tehene. Mármint az aktatáskásé.

ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2008.05.13. 22:16:14

Nehéz dolog ez a tömegközlekedés, főleg vidéken. Pl. ha egy távolsági járat autópályán halad egy nagyobb szakaszt, és ott baleset miatt órákig zárnak?? Akkor mit tud tenni? Vár az összes csatalkozás órákat? ((((sok-sok zárójelben: esetleg kártalanítás???)))))

>Ergo akkor is be KELL várni a késő >távolsági járatot, ha EGYETLEN utas sem >száll át.

Ahha. Persze. Miért is?

Legutóbb, amikor Kisköréről jöttem fel Pestre, a sofőr bemondott valamit Hevesen, ami miatt sokan leszálltak. Én nem hallottam, mert zenét hallgattam, de feltűnt a mozgolódás, ami miatt rákérdeztem utastársaimnál, hogy "mit is mondott?".

Kiderült, hogy beértünk egy buszt, ami szintén Pestre megy, de nem megy be Gyöngyösre és van rajta hely. Ezért aki át Pestre megy átszállhat.

Kb. 45 perccel hamarabb értem fel azzal a busszal, és csak azon múlt, hogy szólta a sofőr.

Ergo, ha a sofőr megkérdezi, hogy vki siet-e egy adott csatlakozáshoz, és nincs senki, aki szólna, akkor a csatinak nem kell várnia.

zack 2008.05.13. 22:21:31

Sokáig vasútállomás közelében laktam. Egyszer mentem ki az esti vonatra, az állomás egyik vasutaslakásában lakó bakter haver volt. "Gyere be fröccsre!"
"Á... mindjárt itt a vonat"
"Megvár" átszólt a forgalmistának tartsa a vonatot. Egy fröccs meg egy cigi belefért. Megittuk elnyomtuk. Kiballagtam a vonathoz.
Moldovánál olvastam egyszer hasonlót, már csak azért sem akartam kihagyni.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.05.13. 23:03:47

Szintén Kapos Volán, hogy a 4 órás menetidejű (70km!!!)egyik Kaposvár-Tab járat egy időben rendszeresen megállt egy zsáktelepülésen (buszmegállóban, hivatalosan) aztán (nem hivatalosan) átment a zsáktelepülés egy kis utcájába, ahlo a sofőr beballagott a házába, átvette asszonytól a kajáját, majd ~15 perc múlva kiballagott és mentünk tovább...

OK, vannak olyan csatlakozások amikre várni kell. Nagyon sok esetben szükséges, de akkor ezt be is mondják.
De ez az eset annyira feltűnően a 2 aktatáskás fickóról szólt...

Amúgy meg ha ennyire fontos ember akkor hogyhogy busszal jár?

Amúgy támogatom az ötletet : kedves honatyáink (és anyáink) próbálják ki a tömegközlekedést. De protkó nélkül!!!!!
(Csövik és bunkó BKV-sek, elérhetetlen csatlakozások, és több órás csutka hidegben várakozások közepette!)

Mylady 2008.05.13. 23:20:52

Általában az alsóbbrendű járatnak kell bevárni a magasabbrendűt. Fordítva meg tilos. Legalábbis a MÁVnál.

Szerintem nagyon dühítő tud lenni, ha az ember pár perc miatt lekési a csatlakozást.
Én jártam így Szegeden, ahol ugye 2 irányban jár ki vonat a nagyállomásról: kelet és észak felé.
Én kelet felől érkeztem és északra szerettem volna továbbutazni. Menetrend szerint 5 perc volt átszállásra. A vonatunk sokáig nagyon jó időt ment, úgy tűnt, nem lesz gond, lazán átszállunk. Aztán a Szegedi rendező pu-n megállították egy 1o-15 percre a vonatunkat, majd mikor továbbengedték, szépen megfigyelhettük az ablakból a mellettünk észak felé kihúzó vonatot. Igen, azt, amire át szerettünk volna szállni. Az egész környéken nem volt más vonat, csak mi keletről, meg az észak felé induló.
Hogy miért várattak minket annyit a rendezőn, nem tudom.
Viszont kerek 2 óra múlva jött a következő vonat.

ddd.dino 2008.05.14. 08:29:02

Most már az is baj, hogy a busz megvárta a csatlakozást? Ha meg nem várta volna meg, akkor az lenne a baj! A roh@dt életbe, Homár, mikor tanulod meg, hogy mindenkinek sohasem lesz jó! Inkább ismeretlen utas #1 gyalogoljon 2-3 km-t, mint ismeretlen utas #2 (aka öltönyös fiatalember) gyalogoljon 20km-et Szántódig.
Tanulságok:
1. Ha nincs hír, ne csinálj. Nem éri meg.
2. Tisztelt Homár ne a tisztelt Homár anyós szimpátiái és antipátiái alapján írogasson cikkeket.
3. Tisztelt Homár tanítsa meg kedves anyósát, hogy nem tépünk meg más utasokat, még akkor sem, ha magyarisztánban 10 évente egyszer valakit megvár a csatlakozása.
4. Tisztelt Homár ne borogasson asztalokat. Nem nevetséges, szánalmas! Kb. az úgyfajbevágtamazellenőrthogyháromnapognemkeltfelvazze szintre süllyesztette le önmagát. És a mélyből nehéz visszajönni. Nagyon nehéz.
Tékozló Homár! Isten hozott a Kurír, Mai Nap, Blikk sajtóligájában! Remélem megérte! Ha a szakmai színvonalad és büszkeséged árán békültél ki az anyóssal, háááát... Te tudod!

Ivan Kozirev 2008.05.14. 09:00:43

Ő volt az aktatáskás, így már érthető, hogy várni kellett, nem? :)
www.sijun.com/dhabih/portfolio/images/gman.jpg

anarch 2008.05.14. 09:17:40

Hmm, nem értem. Már gyerekkoromban feltűnt, hogy a buszok bevárják a "pesti" vonatot, különösen a kisebb városokban.

A menetrend is kb úgy nézett ki a jó öreg "tárcsás" buszmegállóban, hogy a sofőrt meg lehetett kérdezni mikor indul, ő meg megmondta melik vonatra vár...

Szóval ez színtiszta hagyománytisztelet.

Navarone 2008.05.14. 09:57:28

Én a történetből nem tudom levágni, hogy egy rokon miatt szóltak le.

Korcs · http://mztrophy.blog.hu 2008.05.14. 10:00:24

Néha, hogy szeretném, ha Vámosgyörki busz bevárná a vonatom érkezését, pedig erről külön megállapodás van, csak a sofőrök ba*nak rá. Ha meg egy busz csatlakozása a másiknak, akkor kéremszépen meg is várja, vonatoknál is ez van. Az öltönyös muksó meg nem tehet róla. Meg honnan veszi, hogy csókos?! Bizonyítékot! Izibe!

rákenrolldetektív 2008.05.14. 10:05:24

Megfelelő erekcióval a Kardos Jolán libidóját is módosíthatjuk...

shibuya 2008.05.14. 10:36:35

"18:00-kor begördült a pesti busz, ahonnan egy szemüveges öltönyös fiatalember szállt át, kezében két aktatáskával. Lehajtott fejjel, szó nélkül ült le, pedig jó hangosan szóltam oda neki: "Fiatalember, akkor most szépen köszönje meg ennek a sok embernek hogy mind önre várt, nem is tudja miért." majd az aktatáskás fiatalember felállt és fennhangon elkezdte végtelenül tartalmas mondandóját:kiakiráááály? JÚÚÚÚÚÚJ KIAKIRÁÁÁÁÁLY?:D

AlulírottFentemlített 2008.05.14. 11:59:59

shibuya!

te vagy a király :-)))))))) !!!!

labi 2008.05.14. 12:28:49

"A menetrend is kb úgy nézett ki a jó öreg "tárcsás" buszmegállóban, hogy a sofőrt meg lehetett kérdezni mikor indul, ő meg megmondta melik vonatra vár..."

Na ja, mert a piacról vonattal visszaérkező nénik jól ki is átkozták volna a "buszos Józsit", ha ott hagyja őket az állomáson. :)

moli 2008.05.14. 12:40:44

jo, de mi volt az aktataskakban?

Albi Back 2008.05.14. 14:34:21

Ki nem szarja le az éppen szopó utason kívül, hogy késés van, meg nincs csatlakozás? A vezető bemegy a kajáért?! A buszok menetrend szerint 5 perccel hamarabb indulnak a végállomásról mint ahogy az utolsó menetrendszerinti metró megérkezik? Ledobnak „térdre” mert elalszol a metrón? Leboxol egy ellenőrnek látszó tárgy? Szarja ki őket egy sün!
Szerintem az lenne a jó ha mindenki felelőséget vállalna a munkájáért! Jappánban másodpercre pontosan ott a metró és felszállnak nyöszörgés nélkül háromszor annyian, mint ahányan felférnek. Mondjuk, ott ha késik egy hajtány, gondolom előveszik a vezető vagy forgalomirányító pajtit. Itt is ez kéne minden perc késés -200 forint, lenne olyan pontosság, hogy hozzájuk lehetne állítani az atomórát.

Flynn 2008.05.14. 15:50:20

Ellenkező példám van.
Pesti busz megérkezik Zalaegerszegre (hadd fikázzam a nyomorult zalai közlekedést) 20:00-kor. Illetve érkezne, mert késik 3, azaz három percet.
Csatlakozás szintén 20:00 indul. Természetesen el is indul, mert tesz rá, h megvárja a pesti buszt.
Reklamálok a forgalmi irodán, h az ilyeneket muszáj?
Erre a csávókám kifejti, h amúgy se tudtam volna átszállni, mert nulla perc alatt az lehetetlen...
Na, csak a börtön gondolata tartott vissza, h vére péppé verjem az agyát!
Apámnak kellett 40 km-ről odaautóznia, h hazavigyen.
Nincs ezeknél mobiltelcsi, h odaszóljon a sofőr, h 3 percet kések vazze várgyá má?

2008.05.14. 17:08:29

A Zindex címlapjára kitett MÁV-os blogban épp most került ki egy poszt "A vonat nem vár egy fél percet sem" címmel.
Most találja ki valaki, hogy akkor mi a jó: ha megvárja a csatlakozásokat, vagy, ha nem...
megintallunkvazze.blog.hu/2008/05/14/a_vonat_nem_var_fel_percet_sem

Salgo2 2008.05.14. 17:23:06

atpijkamo · www.kek-erdoben-jartam-zold-ibolyat-lattam-holnap-megyek-szemeszhez.hu/ 2008.05.13. 16:07:37
Magyarisztán?

Javítok: Volánisztán.

Mert ésszerűen gondolkodunk, ugye? Ha A hibás, nem a B-t hibáztatjuk, ugye?

Zsebencik Lopédia 2008.05.14. 21:55:04

Hasonló velem is megesett, igaz nem Volán, hanem MÁV utazásom alkalmával.
Győr-Székesfehérvár útvonalat vonattal voltam kénytelen megtenni, ami 2 átszállással jár.
Veszprémvarsányban nem indultunk időben, mert be kellett várni egy csatlakozást (egyébként senki át nem szállt a mi vonatunkra), ami egyben azt is jelentette, hogy az utolsó vonatot Kisbéren nem fogom elérni.
Bementem az állomásfőnökhöz, kérdeztem mi a teendő? Jelzett a kisbéri a állomásra, hogy lesz átszálló, ezért visszatartották a vonatot miattam.
Mondhatom nagyon kellemetlen volt. Szinte lehúztak az egyik vonatról és fellöktek a másikra. Cca. 30 perc késést okoztam ezzel, nem kevés bosszúságára azoknak, akik dolgozni mentek a vonattal, de senki nem szólt érte (egyébként sem érzem magamat hibásnak semmiben sem).
Hozzáteszem, sem ismerősöm, sem rokonom nincsen a MÁV-nál.

flexsnake · http://flexsnake.blog.hu 2008.05.15. 20:36:56

Ez elég szar poszt :D Tényleg ahogyan már írták, be szokták várni a járatokat a csatlakozások miatt, mindenkinek nem lehet jó.
Szerencse hogy nem én voltam az az aktatáskás mert ha ilyet beyszolsz még táska nélkül is beépítelek a csomagtartóba :D És ha éppen szerveket szállított mert csak így tudták megoldani a szállítást?Volt már rá példa!Akkor dögöljön meg az a gyerek akinek az életét mentik meg vele csak hogy te időben hazaérj... Honan tudod hogy azt az embert kellett bevárni és nem simán csak a járatot?Vagy te ilyen urigeller vagy? :D És mi van ha tényleg azt az embert kellet várni és valami fontosat szállított, értékesebbet mint a
te kis időd? Tanulj meg nyelni, mert mindig lesz aki fontosabb nálad, mindig lesz aki miatt késel, és olyan is elő fog még fordulni hogy pont neked nem lesz jó.Tegyél panaszt, robbantsd fel a buszt, vagy akármi, de az ilyen homályos feltételezésekkel teletűzdelt poszt pont
hogy téged minősít negatívan :D
Ja, most nézem mikor volt ez.Én voltam akit meg kellet várni, akkor nekem bizony a k. anyámat ugye? :D De te neked kellett ott rostokolnod hehe :D Ezzel a posztal változott valami?Semmi, ez csak egy fika :D

eagR 2008.05.17. 14:08:32

Kedves postoló!

Igazán tájékozódhatnál, mielőtt felháborodsz, asztalt akarsz borogatni, megtépni másokat.
Tájékoztatás képpen: 2007. szept. 1-ével módosult a Kapos Volán Pestről induló buszainak menetrendje. A korábbi Bp-Siófok-(déli parti települések)-Nagyatád járat úgy módosult, hogy Bp. után Balatonboglár az első megálló és Barcsig megy. Lett egy Bp-Fehérvár-Siófok-Kaposvár járat, ez az aminek 17:30-ra kell Siófokra érnie, továbbá lett egy új járat, mely 17:35-kor indul Siófokról Nagyatádra. Ez direkt azért lett, hogy továbbra is biztosítva legyen a déli parti települések Bp-el való összeköttetése. Tehát ezen járat mindenképpen megvárja a pesti buszt, ha az fél óra késéssel ér be, akkor is.
Az átszálló utas, akinek beszóltál, az meg végképp nem tehet a dologról.

siófoki35 2008.05.18. 11:27:57

Igen, a "falujárós" /"vicinális" járatoknak be kell várni a esti gyorsot/buszt. Én is voltam így nem is egyszer,pl. hogy késésben volt a vonat, a kalauz kijött, emlékezett rá hogy 80 km-es jegyem volt, megkérdezte hová megyek erre bevonult a vezérállásba. Megvárt a csatlakozó vonat ami ráadásul a zágrábi gyors volt!

kérdések órája 2008.05.20. 12:22:56

micsoda ócska egy cikk!
Persze a gonosz pestiek a Központból(miattuk esik az eső is) leszóltak a szegény kis vidéki állomásra,hogy kötelező megvárni a Nagy Pesti Buszt, fedélzetén a Nagy Pesti Férfivel aki fontos aktatáskákkal érkezik burzsujkodni vidékre. IQ20 anyukám, a beszólásod, ne blamáld magad ilyen cikkel,vagy most ezt mutogatod a büszke rokonságnak? hű, sötétség a javából!

nagy_szabolcs 2008.05.29. 19:43:33

Na ja. Probáld ki egyszer a reggeli Budapest - Barcs járatot. A szitu ugyanez, hogy Nagyatádon várnod kell 10 percet a csatlakozásra, csak éppen amikor beér a te buszod akkor már ott áll a sor a busz elött, tele a "főhősünkhöz" hasonoló kaliberű emberekkel. Te utaztál 4 órát és még 1 óra utazásod vissza van de ülőhelyed nincs mert ott állnak elötted azok akik a 10kmre lévő faluból felmentek piacozni. De természetesen ha neki 10 percet várnia kell akkor már forr az agya hogy hogyanképzelikmárezt... Na most ha ezek után még valaki be is szól közülük neked... Akkor legyintesz egyet és mosolyogsz azon hogy vannak még olyan primitív emberek akik képtelenek a másik ember szemével nézni és látni hogy bvannak akik nem csak 20 percet hanem 5órát utaznak...

Rollergraph - Hungarian people shaper 2008.09.12. 14:11:33

Olyna pénzes nem lehetett ha busszal jár...
süti beállítások módosítása