Anyu vásárolt a Deichmannban 9990 Ft-ért kártyával. Zöld gomb megnyom, igazoló számlát aláír erről az összegről, SMS megjött rendben, hogy zárolva 9990 Ft. Majd felment másnap a bank portáljára ahol látta, hogy 10e párszáz forintot vontak le a tegnapi fizetéséért. Hívta a bank üf. szolgáltatát, ahol elmondták, h nem egyedüli a problémájával. A bank állítása szerint Mo-on egyedülálló módon a Deichmann USD-ben számolja el a kártyás HUF-os fizetést, és ezt szépen ráverik a vevőre.
Ami azért kellemetlen, mert sehol egy figyelmeztető tábla, kiírás, hogy emberek, aki kártyával fizet az + X 100 Ft-ba fog kerülni...főleg úgy, hogy mindenhol ingyenes a kártyás vásárlás...na most hogy ki a hunyó nem lehet tudni, bank ügyintéző buzdított minket panaszkönyvbe írásról, fogy. véd. -nek írni stb. + a bank jóváírja az összeget. (elvben....)
ui.: már alig várom a sok bejegyzést arról, hogy mennyire sikertelen ember akinek pár száz ft-tal baja van..azoknak üzenem: elvi kérdés.
Lehúzza a kártyásokat a Deichmann
Ezekszerint nem csak a számtech boltoknak van bajuk a hitelkáryamultik tranzakciós tarifáival. Velük szemben viszont a Deichmannban lehet kártyával vásárolni, épp csak azt felejtik el közölni, hogy a tranzakciós díjat a vevő fizeti:
tp3t3r 2008.06.06. 11:15:38
Dinidé 2008.06.06. 11:17:24
tp3t3r 2008.06.06. 11:17:34
egy sünre gondolok...
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.06.06. 11:18:00
A kártyás fizetés díját az eladó fizeti.
A kártyás fizetés díját az eladó fizeti.
A kártyás fizetés díját az eladó fizeti.
...
tp3t3r 2008.06.06. 11:19:33
torma99 2008.06.06. 11:22:27
tp3t3r 2008.06.06. 11:27:05
de ez nem változat a sünös dolgon.
elwood 2008.06.06. 11:27:53
Rajta volt a számlán a plusz tétel ? Aláírta valaki ? Szabad ilyet csinányi ?
Üljön a bank a Deichmannal együtt a WC-re stoplis cipőt szarni.
Kérem jelencse fel.
Én lennék terrorista! 2008.06.06. 11:34:36
Kis hazánk elé ferde tükröt tart, hogy ilyet egyáltalán megpróbált egy cég. Felgyújtani.
Amúgy meg ne vásárolj a dejkrrhhhhhmannban.
tp3t3r 2008.06.06. 11:38:43
hejesirasbalynok 2008.06.06. 11:46:13
Ezért a bank felel. Szerintem. Legalábbis a világon mindenütt kivéve persze Magyarországot és Irak egyes távoli, kurdok lakta vidékeit.
Boo 2008.06.06. 11:47:39
A vásárlók tájékoztatása
Ezen a héten értesültünk vásárlóinktól arról, hogy néhány esetben a bankkártyás fizetés esetében az üzleteinkben problémák léptek fel. Tény, hogy a valós végösszeghez, amit a kasszáink kiadnak, az elszámoló bankok indokolatlanul költségeket számítottak hozzá. A vizsgálataink során megállapítottuk, hogy a bankok részérõl egy szoftverhiba a problémák okozója. A bankok biztosították cégünket afelõl, hogy a problémát megszüntetik.
Azt tanácsoljuk vásárlóinknak, hogy hibás elszámolás esetén, forduljanak a kártyakibocsátó bankjukhoz reklamáció céljából.
Mindettõl függetlenül szeretnénk segíteni abban, hogy vásárlóink semmi esetre se károsuljanak. Segítünk a téves elszámolások intézésében.
Felmerülõ problémák esetén kérjük, hívja, a 06-40-200-586-os telefonszámon az információs vonalunkat, vagy írjon nekünk a deichmann-cipoe@deichmann.com e-mail címre.
Deichmann Cipõkereskedelmi Kft.
Jaa.. és monnyon le valaki
Boo 2008.06.06. 11:51:36
tuby smith · http://tuba-honlap.blog.hu/ 2008.06.06. 11:53:03
Meg a Vogonokat is.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.06.06. 12:01:50
folyó év 05.23-án az alábbi levelet küldtem neki:
>>Kedves Homár!
Nem tudom, hogy saját magad és családod rengeteg lábára (Örüljetek, hogy nem vaspondrónak- más néven ezerlábúnak - születtetek!) vásároltál-e már Deichmann Cipőbolt hálózatában (én nem, mert ami olcsó, az nagyon szar, ami meg jó, az nagyon drága), de az alábbi enyhén hoaxgyanús levelet kaptam, ami elgondolkodtatott. A kátyás vásárlás amúgy is hordoz némi paranormalitást, egy 20 órai vásárlás egyszer 1-1 perc eltéréssel háromszor lett levonva 18 órakor! Legalábbis az én bankom szerint. Rendezték, azaz sztornózták, de azóta sem tudom, hogy az én bankomnak vagy a kártyaelszámoló "legnagyobb magyar" banknak van a szervere a Zöldfoki-szigeteken, mert más szárazföld nincs abban az időzónában.
": FONTOS Tájékoztató !!!!!!!!!!
Jó erre odafigyelni!
A Deichmann Cipőbolt elfelejtette tájékoztatni a vásárlóit, hogy ez év
februárjától az OTP-nél vezetett számláját átvitte egy svájci érdekeltségű
bankhoz, és minden kártyával fizető vásárlótól USD vagy CHF -ben veszi le az
áru ellenértékét az aznapi árfolyamnak megfelelően.
Így a vásárolt áru akár pár száz forinttal is többe kerülhet, erre persze a
kedves vásárló csak akkor jön rá, ha megkapja a számlakivonatát és esetleg
még át is böngészi azt... mert ugyanis a kártya lehúzásakor (az árun
feltüntetett) magyar forintban megadott összeg szerepel, és ha még sms-t is
kapunk a vásárlásról.... ott sem derül ki ez a kis "csalás".
Íme az új fajta csalások egyike! Sok kis 100-as sok millió lehet ..."
Azt én sem értem, hogy miért biztosan a naív magyar fogyasztó fog ráfaragni, hisz az árfolyam le-fel mozog.
simon1 2008.06.06. 12:09:39
mbond 2008.06.06. 12:14:24
Az áru ellenértékét tök mindegy, hogy miben veszi le, tőled akkor is az árcédulán szereplő x Ft-ot vonják le. Az árfolyam azt befolyásolja, hogy a cég mennyi USD-t vagy CHF-t kap cserébe. Ez meg már az ő baja.
A vevőt akkor érdekelné az árfolyam, ha dollárban lenne kint az ár és dollárban fizetne.
OkoskaTo:rp 2008.06.06. 12:16:00
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.06.06. 12:18:19
Mondom:
Ha a világon csak egyetlen pénznem lenne, ilyen hibák nem fordulnának elő (persze lennének mások:-), és Soros Gyuri zsömlét enne joghurttal, megbújva a hipermarket polcai között (aka magyar nyugdíjas, régen, mert most már Györcsány sok pízt ad nekik).
Kellene ez neked?
hiposrac 2008.06.06. 12:24:37
Vagyis lehet, az elso vagyonosodasi vizsgalatig.
TPZ 2008.06.06. 12:25:02
AzHofi 2008.06.06. 12:26:26
Kockásboxer 2008.06.06. 12:30:09
A hét elején vásároltam Deichmannéknál. Fizettem OTP-s kártyával, jön az sms, az összeg itt még stimmelt. Pár napra rá nézem a NET-en az egyenlegemet és látom, hogy A Deichmann-ban fizetlésemnél a megjegyzésnél XY EURO szerepel, majd a levonásnál az ennek megfelelő összegű Ft. Az egészben csak az a vicc, hogy átváltás után nagyjából 190 Ft-al drágult amit vásároltam (TEHÁT NEM ANYNIBA KERÜLT, MINT AMIT AKKOR LÁTSZÓLAG FIZETTEM!).
Most hívtam a bankomat (így még friss az élmény), ők azt mondták, hogy nem tehetnek semmiröl a vásárlás helyén EURO-s elszámolás van (mintha külföldön vásároltam volna bankkártyával), így a vásárlás helyén reklamáljak.
Megtettem. Beszéltem nemrég Deichmann-ékkal, akik elsőre a bankomat okolták a dolog miatt, majd a hölgy vicces módon szerette volne elkérni (!) a bankkártyám számát és az adataimat, hogy az alapján utána tudjanak nézni. Ettöl kicsit nagyot pislogtam, a hölgy bizonygatta, hogy nem történik vele visszaélés... persze, biztos elhiszem... természetesen nem adtam meg. Aztán valami banki átállásra hivatkozva hebegett habogott valamit, hogy az ő rendszerükre még biztosan nem állt át (!) az én bankom és ezért lehet... no comment, szerintem sima lehúzás. Megígérte, hogy a különbözetet visszafizetik, amennyiben azt jogosnak találják, de ehhez kell a vásárlás számlája (megvan) és a folyószámlakivonatom (ehhez mi köze?) amin szerepel a problémás tétel.
Ezeknek tükrében inkább benyeltem ezt a 190 Ft.ot, minthogy telefonos bájos női hangnak küldözgessem a bankszámla egyenlegem és a kártyaszámomat. Biztos nem kerülne rossz helyre? Ezek után ki hiszi el?
A tanulság? Deichmannban vásárolni SOHA vagy kizárólag KP-vel fizetni.
airelle 2008.06.06. 12:30:46
AzHofi 2008.06.06. 12:31:47
csóró · http://www.penzmagus.hu/msz 2008.06.06. 12:33:07
pöttöm 2008.06.06. 12:34:53
Május 29-én jelent meg a Figyelőneten a cikk, hogy
Kockázatos a kártyás fizetés a Deichmannban
A Deichmannál a kártyával fizetők nem a várt költségekkel szembesülnek a számlalevelükben, két hatóság vizsgálódik már az ügyben. A cég közleménye szerint szoftverhiba, egyik vásárlójuk szerint viszont az áll a furcsaság hátterében, hogy a Deichmann külföldire cserélte föl a hazai elfogadó bankot.
A valós végösszeghez, amit a kasszáink kiadnak, az elszámoló bankok indokolatlanul költségeket számítottak hozzá - olvasható a Deichmann cipőbolt honlapján a cég hivatalos közleménye. A közlemény szerint a bankok részéről egy szoftverhiba a problémák okozója. „A bankok biztosították cégünket afelől, hogy a problémát megszűntetik” – olvasható a honlapon. A közlemény azt is ígéri, hogy segítenek a téves elszámolások intézésében.
Szoftverhiba vagy bankváltás?
A cég információs vonalán érdeklődésünkre nem tudtak a hivatalos közleménynél többet elmondani, így nem tudtak válaszolni arra a kérdésre sem, hogy csakugyan külföldi bankra cserélte-e föl a Deichmann a hazai elfogadó bankot.
Az egyik pórul járt vásárló szerint (aki többeknek is elküldte panaszos e-mailjét) ugyanis bankváltás áll az extra díjak hátterében, a külföldi bank devizában veszi le a kártyáról az áru ellenértékét, így az ügyfélnek meg kell fizetnie a konverziós díjat.
Külföldi bank is lehet elfogadó
Elviekben semmi akadálya annak, hogy a kereskedő külföldi bankkal kössön szerződést – mondta a FigyelőNet megkeresésére Homa Péter, a Bankkartya.hu szerkesztője. Erről azonban a vásárlókat is tájékoztatni kell, ugyanis a konverzió nem azonnal történik meg, így az árfolyam-kockázatot jelent.
Az ügyfél akár is nyerhet is, ha a forint időközben erősödik, ám tudatában kell lennie a vállalt kockázatnak. A szakember megjegyezte: hazánkban meglehetősen magas banki jutalékszint alakult ki a kártyás fizetéseknél, a kereskedő egy külföldi bankkal kedvezőbb szerződést köthet, mintha azt hazai bankkal tenné meg.
A vásárlónak nincs könnyű dolga, ha meg akarja ítélni, hogy a kereskedő mely bankkal kötött szerződést kártyás fizetésre. Ha a cég bérli a terminált, akkor azon általában megtalálható az elfogadó bank matricája, ám ha megvette azt, már nehezebb következtetni az elfogadó bank kilétére. Ennek azonban általában nincs is jelentősége – tette hozzá Homa Péter.
Versenyjogilag lehetséges
Nincs versenyjogi akadálya annak, hogy a kereskedő külföldi bankkal szerződjön, az áruk és szolgáltatások unión belüli szabad áramlásának elve ezt lehetővé teszi – mondta
Mihálovits András, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szóvivője. Erről azonban a vásárlókat tájékoztatnia kell – fűzte hozzá.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete már vizsgálódik az ügyben, konkrétumokat egyelőre nem tudtak lapunknak mondani.
Pema 2008.06.06. 12:34:56
Online vettem repjegyet forintért aztán a végén 24500 forinttal több lett elszámolva...
Felhivtam őket reklamáltam visszakaptam a pénzem az amerikai tulajdonu utazási iroda meg szarjon sünt.
Forint számlát kiállítani USD/EUR convertálós alhanggal ősi román szokás.
yanchi345 2008.06.06. 12:36:43
iosephus sovieticus 2008.06.06. 12:38:24
úrilány 2008.06.06. 12:45:22
az elvi kérdés az egy más kategória
ja, hogy onnan máshogy néz ki, bocs, nem vagyunk egyformák
hála ég
Cpt. Flint 2008.06.06. 12:51:34
És még csak igazad sincs szvsz. Nem tanultad, hogy egy úrilány a pokolban is úrilány? Úgyhogy minimum nem szól be, ha már értelmesen nem tud és nem érzi magáénak a problémát.
eami 2008.06.06. 12:51:44
Ilyen egyszerű az egész, nem kell itt összeesküvés elméleteket szövögetni :)
Mindenesetre elég rossz elszámolási mód ez a Deichmannál :D Ő saruk!
Gumidomino 2008.06.06. 12:54:37
Más hivatalos kapcsolat pedig nincs köztem és a cipő között vezető úton.
Ebben az országban mindig mindenki vizsgálódik. Majd egyszercsak közlik, hogy ez így nem teljesen szabályos, de ezért megbüntetni nem lehet, viszont jár az ejnye-bejnye.
Kórság.
Gumidomino 2008.06.06. 12:57:49
a Deichmannban a pénztárgép forintot vagy eurót/usd-t ír ki vásárláskor?
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2008.06.06. 12:58:20
Lehet, hogy a debreceni bolt jól működik?
Cpt. Flint 2008.06.06. 13:00:19
azize 2008.06.06. 13:07:28
De ez nem menti a Deichmannt, bár én sokat vásárolok ott, és mindig tüzetesen átnézem a számlakivonatot, de eddig ilyen tételt még nem találtam. Egyébként a bankom honlapján található díjtáblázat szerint nincs díja a vásárlásnak, legalábbis ilyen sor nem szerepel. És ha nem szerepel, nem terhelhetik rám....
www.erstebank.hu/file/LBBH_m4_20080530.pdf
Manyizga (törölt) 2008.06.06. 13:08:12
Ha külföldön vásárolok, vagy pénzt veszek fel kártyával akkor is csak EGY tétel kerül levonásra, abban benne van minden. Árfolyam, stb. UTÓLAG nincs külön tétel.
A történetben valami nem stimmel.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.06.06. 13:12:24
A pénzfelvétel díját itthon is külön vomjál le.
tuby smith · http://tuba-honlap.blog.hu/ 2008.06.06. 13:18:05
boszko 2008.06.06. 13:19:45
Reklamációt kellett volna felvetetni a banknál. De ezt Ön nem tette meg sem az OTP-nél, sem a MasterCardnál. Igaz?
Nekem elég lenne a vásárlás blokkja is. Azt megadja?
Egy hebegö habogó bájos nöi hang :-)
THK 2008.06.06. 13:23:52
itt is ugyanerről van szó...
ballada 2008.06.06. 13:26:20
Lxxxx 2008.06.06. 13:32:38
renugard 2008.06.06. 13:32:45
Gumidomino 2008.06.06. 13:34:53
az ügyed megoldódni látszik, ha boszko tényleg a deichmann bájos munkatársa! :)
boszko,
akkor a deichmann a bankot, a bank pedig a deichmann-t hibáztatja, ugye?
és a vásárló szív :D
boszko 2008.06.06. 13:38:45
Önként és dalolva írják jóvá a különbözeteket, néhány hete már automatikusan.
hbe 2008.06.06. 13:40:12
A Deichmann kiküldte a bankjának a tranzakciót HUF-ban, a saját bankja valami köztes elszámoló árfolyamon kiszámolta a tranzakciót USD-ban, majd beterhelte az egészet USD-ben az ügyfél bankjának, aki kifizette USD-ben, majd vételi árfolyamon átváltva beterhelte forintban az ügyfélnek. A plusz összeg az elszámoló árfolyam és a vételi árfolyam különbségéből adódik, és nem lesz sosem kedvező az ügyfélnek, kivéve, ha a zárolás és a terhelés benyújtása közötti legfeljebb pár napban kb. legalább 4%-ot erősödik a forint.
Ügyfél bemegy a bankba, lobogtatja a forintos bizonylatot, chargeback-eli a dolláros tranzakciót, aztán majd a Deichmann menjen a pénze után, ha akar.
Magyarországon a Forint a hivatalos fizetőeszköz, a kétszeri konverzióval valóban "az elszámoló bankok indokolatlanul költségeket számítottak hozzá". Oldja meg a Deichman új bankja, hogy ne dollárban terhelje be a tranzakciót.
REPARATUR 2008.06.06. 13:41:34
avogadro00 2008.06.06. 13:43:10
Labancz 2008.06.06. 13:43:11
1ébként, minden bank kondiciós listája szerint ingyen vásárolsz a kártyával. Hogy a hitelkártyákkal mi a helyzet, nem tudom, nekem nincs olyan. Nem vagyok annyira sikeres.
FAKE story!
ballada 2008.06.06. 13:45:27
Lehet, hogy alapjában véve igazad van, de nálam pl. külföldi vásárlások során is az aktuális középárfolyammal számolva szokták levonni a pénzt. Ettől persze még a bankok egymás közt elszámolhatják vmivel kedvezőbb áron.
elwood 2008.06.06. 13:53:57
"Hát nem kell kártyával fizetni. Nekem eddig egész jól megy, még sosem csináltam."
Az élet elhaladt melletted. Hacsak nem kabriót árulsz a kereszteződésekben, a sikerességhez a kártyahasználat alapvetően szükséges.
raoulduke 2008.06.06. 13:59:30
Egyrészt: ez már több hete megjelent több portálon is, tehát a sikeres ember már tud erről a dologról.
Másrészt:Ez nem a kártytársaságok elszámolásának a hibája (bár tény és való, hogy ők is átváltogatják bizonyos esetekben a pénzt) és még csak nem is valami kezelési költség. Valamint a Deichmann ezzel messze nincs egyedül. Ugyanis: a repülőtársaságoknál is bevett szokás, hogy nincs magyarországi elszámolóközpontjuk, hanem szépen kiküldik Londonba, Párizsba, vagy akárhova a tételt és ott természetesen nem forintban fognak számolnak el, ezért duplán is konvertálják a pénzt (egyszer, amikor kimegy és átváltják, másodszor, amikor visszaküldik terhelésre és a te forint számládon befoglalja a bank).
THK 2008.06.06. 14:00:19
de próbáld ki, h pl Szlovákiában veszel vmit: mindjárt nem egyezik az összeg az azonnal visszaigazolttal, mert kétszeres konverzió lesz (Korona-Euro, majd Euro-Forint)
Labancz 2008.06.06. 14:03:21
Ühüm...
a vagyonosodási vizsgálat sikerességéhez.
De ez téged nem fegyeget. :-)
elwood 2008.06.06. 14:08:29
Paó 2008.06.06. 14:10:39
Fairy Girl 2008.06.06. 14:10:41
Azt árulja már el valaki, mitől nem sikeres az, aki kártyával fizet? Jobb leszedni a pénzeket a számláról az ATM-ből, és szaladgálni vele ide-oda? Nem értem. (Az OTP-s résszel egyetértek, de a kártya miért gáz?)
boszko 2008.06.06. 14:18:03
AZ OTP-nél nincs konverzió, legalábbis nem volt ilyen panasz a Deichmanál.
Én már dombornyomott OTP-s kárlyával, sima MAestro-van és UniCreditessel is próbálkoztam... mindenhol FILLÉRRE egyezett a levett összeg.
Cpt. Flint 2008.06.06. 14:19:18
Tudja valaki BIZTOSAN, hogy itt most akkor melyikről is van szó?
Sieg 2008.06.06. 14:22:51
nagytigris 2008.06.06. 14:23:48
boszko 2008.06.06. 14:24:50
De a bank ügyfélszolgálata idönként konverziót mond.
És hova lesz a pénz? a VEVÖ számlavezetö bankjánál marad!!!
kyozozo 2008.06.06. 14:30:14
Online repulojegy vetelkor a fizetes sokszor lehetseges tobb kulonbozo deviza kozul valasztva, de akkor a jegyveteli rendszer egybol ki is irja az adott devizaban terhelesre kerulo osszeget. A kartyas fizetesre esetenkent ratett kezelesi koltseg ekkor rakerul a fizetendo tetelek listajara es szerepleni fog az osszesen-ben.
Tapasztalatom szerint pl. Szlovakiai szekhelyu cegnek fizeteskor ha forintot valasztok, a rendszer olyan rossz arfolyamot szamol, ami boven fedezni fogja a tobbszoros konverzio (de nem a kezelesi koltseg!) veszteseget. Ezert fizetek szinte mindig Euroban, igy olcsobban (sok esetben lenyegesen) vasarolok.
Tehat az, hogy mi tortenik az elado ceg es a bank kozott, az az o dolguk. A vevo csak a kiirt es igy a vasarlassal elfogadott szerzodesi feltelek szerinti osszeggel tartozik fizetni. Valaki mar irta (jogosan), hogy ha a ceg nem ebben a devizaban szamol el, akkor az az O vesztesege vagy nyeresege oldalan jelenik meg, hogy milyen arfolyamon tortent a konverzio.
En ugyani az o bankjaval nem kotottem semmilyen szerzodest a vasarlas altal (Ptk) csak az eladoval.
UFF!
titan 2008.06.06. 14:31:04
THK 2008.06.06. 14:34:19
NorbiGO 2008.06.06. 14:42:16
kyozozo 2008.06.06. 14:47:28
UFF!
boszko 2008.06.06. 14:48:42
De hát bank nevét ugye nem mondhatjuk...
Azért egy kis segítség:
1) pa-pa-pa-pa-pa-pa...
2) Nyuszó-Muszó
3) vállalati bank, csak a saját dolgozóinak van ott számlája (reklám nincs)
THK 2008.06.06. 14:53:29
ha ilyen szerződésekkel terítik ma is a terminálokat, akkor bizony nem szabad még beleegyezés kéréssel sem ráverni a vevőre a pluszköltséget
titan 2008.06.06. 14:53:55
kyozozo 2008.06.06. 15:22:19
Pl. Belgiumban meg a piaci kofaknak is van sokszor vezeteknelkuli kartyaterminaljuk, de ki van irva, hogy csak 5 euro folott lehet katryaval fizetni. Ennek oka a tranzakcios ktg, ami jelzem joval kedvezobb, mint Magyarorszagon.
hbe 2008.06.06. 15:29:31
Nekem nem. Pl. a tegnapi USD közép 156,56 volt, míg a tranzakció és 158,98-on volt beterhelve. Úgy tudom, hogy ez a technikai árfolyam magasabb mint a középárfolyam, de nem éri el teljesen a vételi árfolyamot.
Cpt. Flint 2008.06.06. 14:19:18
Az árfolyamkülönbözet értelemszerűen akkor jelentkezhet, ha a zárolás és a terhelés benyújtása között eltelt időben változik az árfolyam, és ez a vevő és az eladó számára is lehet kedvező.
Itt konverziós díj nincs, mindössze arról van szó szerintem, hogy a Deichmann és a bankja más HUF-USD árfolyamon számol el, mint a kártyatársaság és a vevő közötti USD-HUF árfolyam, ami a vevő számára mindig kedvezőtlen lesz.
boszko 2008.06.06. 15:31:45
boszko 2008.06.06. 15:34:03
Felmerülõ problémák esetén kérjük, hívja, a 06-40-200-586-os telefonszámon az információs vonalunkat, vagy írjon nekünk a deichmann-cipoe@deichmann.com e-mail címre.
THK 2008.06.06. 15:42:28
itt van pl az OTP szabályzata (netről elérhető, gondolom a többi banké is): "80. (1) A külföldön, illetve a belföldön nem forintban végzett Tranzakciók eredeti pénznemét a nemzetközi Kártyaszervezetek átszámítják az általuk alkalmazott árfolyamon - VISA és VISA Electron kártyák esetén - amerikai dollárra, MasterCard és Maestro kártyák esetén - euróra. A Bank a nemzetközi Kártyaszervezet által elszámolt összeget, a Bank nemzetközi bankkártyás elszámolási számláján történ terhelésének napján, a Banknál érvényben lév aznapi első DEVIZA ELADÁSI árfolyamon számítja át forintra"
és tegnap az USD devizaeladási árfolyam valóban 158 fölött volt...
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.06.06. 15:58:03
"de próbáld ki, h pl Szlovákiában veszel vmit: mindjárt nem egyezik az összeg az azonnal visszaigazolttal, mert kétszeres konverzió lesz (Korona-Euro, majd Euro-Forint)"
Tavaly még egyezett, és sokkal jobban jártam, mintha forintot váltottam volna be. Arról nem is beszélve, hogy ~ ötvenezer forint felvételért tavalyelőtt a szendrői ÁFÉSz-automata lazán lekapott háromezer forintot (azelőtt meg a postai kp-felvétellel szívtam meg ugyanúgy), hogy gyűjtsék ki belőlük a fémet és a papírt a helyben is nagy számban élő színes fémgyűjtők!
Azt meg jól értem, hogy a Deichman szerint már mi is a (szocializmusban) eurozónában élünk, mint a montenegróiak? Akor csak nem punnyad az a pumpált pampogó pannon puma...
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.06.06. 16:23:15
Minden alkalommal van, aki kétségbe vonja a sztorik eredetiségét. Ilyenkor dühöngök. De most boldogan küldelek el a sunyiba! Olvass már kicsit utána, ez egy valós probléma!
Köszönöm, hogy szólhattam.
lionking 2008.06.06. 16:26:12
Képzeljük el azt az esetet, hogy CÉGES !!!! kártyával vásárolok valahol, kérek ÁFa-s számlát is, azt meg is írják a boltban az adott összegről, majd 3 nap múlva a számláról, a CÉGESRŐL!!!! nem annyit vonnak le, és a különbözetről NINCS semmilyen számla... z Apeh biztosan örömmel nézne utána, hogy hol lehet a különbség, és az azután ki nem fizetett adó...
Nyünyüs 2008.06.06. 16:31:59
"akinek elvei vannak, nemlehet sikeres ember."
aki ilyen kommenteket irogat bizonyára sikeres
hbe 2008.06.06. 16:47:46
The AVE 2008.06.06. 17:47:29
A Deichmann pedig írja ki abban a devizanemben az árait és/vagy a konverziós rátát, amiben elszámol a vevővel! Persze a rátát nem fogják előre tudni, mert az engedélyezés után pár nappal jön majd a terhelés, aminek 99,9999%, h más lesz az árfolyama. A vevő csak relatíve nagy forinterősödéssel jár jól, ami az engedélyezés és a terhelés között történik. Nincs kártyahasználati díjról szó, a középárfolyamtól való eltérés miatt van a vásárló plusz terhe (az árfolyamváltozás része meg a lutri).
T2006 2008.06.06. 22:20:52
Mylady 2008.06.06. 22:26:33
Az első kettőt felismertem :) de a harmadik az melyik? Légyszi valami kézzelfoghatót (szín, logó, tulajdonos stb), mert kezdek félni...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.06. 22:40:29
ebbena z igen nagy orszagban meg lehetett oldani, hgoy barhol barmennyiert kartyaval fizessek es 5mp-ig tart akkor otthn miert nem?
jo egesz kicsi maxekboltokban lattam 3 dollaros hatart, de a kuton eppen tegnap vettem mintset 1.99
ert
es annyit is vonnak le mondjuk en nem nezegetm a szamlamat, csak mikor az atm-be beteszem a csekkem
az ember tudja mennyi penze van:)
eami 2008.06.06. 22:56:32
Macaroon · http://habcsokespuszedli.blogspot.com/ 2008.06.07. 09:40:46
Tavaly vettem a Deichmannban drágának számító két csukát, darabonként 8 rugóért. Tiszta bőr balerinára hajazó ám mégis egyedibb cucc, egy fehér meg egy boat shoes-ra emlékeztető vmi. Imádom, mindkettő a második nyarat nyomja, kényelmesek és megérték az árukat. Véleményem szerint az összes ilyen diszkontszerű helyen az ún. sajátmárkás (vagy csak általuk forgalmazott) drága cuccokat kell megvenni, mert azon 30-40%-os simán lehet spórolni. Így vagyok a Lidl-vel és más hasonló cégekkel is. Én bírom ezt a helyet. És szerintem ez messze nem olcsójánosság, szimpla széleslátókörűségnek mondanám, mert minek vegyek meg vmit 15ért, ha megkapom 8ért ugye. 100,-Ft-ot én viszont észre sem veszek, rendszerint meg sem nézem a számlavezetéses levelemet...
M.
Macaroon · http://habcsokespuszedli.blogspot.com/ 2008.06.07. 09:42:20
Na például ez is végtelen butaság.
avatartalan 2008.06.07. 12:38:35
ez az egyik.
fizess kápéban,az a tuti.
dimitrij 2008.06.07. 13:25:42
pont.
ja, és a deichmannban sikeres ember ne vegyen cipőt, mert zömében igazi szarok vannak a polcokon.
fofoka74 2008.06.07. 16:53:43
Ezek után csak kp-ban fizet ott, az már tuti!
Tilcsák Bea (törölt) 2008.06.07. 21:38:07
ez van a szerződésében is!!!
Tilcsák Bea (törölt) 2008.06.07. 21:40:15
Manyizga: ha külföldön vásárolsz, és azonnal kapsz Forintban SMS-t a terhelés összegéről, az is kevesebb, mint amennyit ténylegesen levonnak majd pár nap múlva!
itt is ugyanerről van szó...
-------------------------------
NEM UGYANAZ.
NEM UGYANAZ.
NEM UGYANAZ.
KÜLFÖLDÖN MÁS DEVIZÁBAN FIZETSZ, EZÉRT TE FIZETES AZ ÁTVÁLTÁST.
ITTHON FORINTBAN FIZETSZ.
Tilcsák Bea (törölt) 2008.06.07. 21:43:18
ballada 2008.06.06. 13:45:27
Nekem nem. Pl. a tegnapi USD közép 156,56 volt, míg a tranzakció és 158,98-on volt beterhelve. Úgy tudom, hogy ez a technikai árfolyam magasabb mint a középárfolyam, de nem éri el teljesen a vételi árfolyamot.
Cpt. Flint 2008.06.06. 14:19:18
Az árfolyamkülönbözet értelemszerűen akkor jelentkezhet, ha a zárolás és a terhelés benyújtása között eltelt időben változik az árfolyam, és ez a vevő és az eladó számára is lehet kedvező.
Itt konverziós díj nincs, mindössze arról van szó szerintem, hogy a Deichmann és a bankja más HUF-USD árfolyamon számol el, mint a kártyatársaság és a vevő közötti USD-HUF árfolyam, ami a vevő számára mindig kedvezőtlen lesz.
----------------------------------
CSAK AKKOR IGAZ EZ, HA KÜLFÖLDÖN MÁS DEVIZÁBAN VÁSÁROLSZ.
ITTHON MÉG FORINT A HIVATALOS FIZETŐESZKÖZ.
ecneB 2008.06.08. 00:32:08
www.fogyasztok.hu/cikk/20080528/szamlazas_problema_kartyas_vasarlas_eseten_a_deichmann_reszerol/
foolproof 2008.06.08. 13:06:54
3% tranzakcos dij? Ja, hogy kapzsik a bankok? Hat mi a jo edes apjukf@szat kepzelnek ezek az amugy is "veszteseges",nyomorult trogerek?! Meg szamlavezetesi- es penzfelveteli dij!
Civilizalt orszagoban ilyen max. ceges bankszamlanal fordulhat elo, de kp.felveteli dij meg ott se nagyon van. Miert is? Mert van nemi verseny a fogyasztokert, kezitcsokolom. Es igenis faj az embereknek a lehuzas, meg ha egyesek, mint ez a jo hazbol valo "urilany" nick szerint pit osszegekrol van is szo. De sok kicsi ugye...
Ha nem hagyod magad, kisebb esellyel szopatnak meg. Ez mindenutt igy van, de felcivilizalt orszagokban , mint kis hazank, 10x-esen igaz.
anarch 2008.06.09. 10:11:05
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.06.09. 12:12:07
(...) Tavaly vettem a Deichmannban drágának számító két csukát, darabonként 8 rugóért. Tiszta bőr balerinára hajazó ám mégis egyedibb cucc, egy fehér meg egy boat shoes-ra emlékeztető vmi. Imádom, mindkettő a második nyarat nyomja, kényelmesek és megérték az árukat."
Kedvesem, kurva hülyén nézhetsz ki, egyik lábadon fehér, a másikon meg "boat shoes-ra emlékeztető vmi." cipőben.
Biztosan azért volt ilyen olcsó, mert nem párban árulták. Diszkóbalesetek féllábú túlélői és fürge bakterek (az egyik lába itt, a másik meg amott) előnyben! Éljen az esélyegyenlőség!
Vagy párban vetted? Akkor, ha egy darab 8eFt, akkor egy pár 16eFt, ami még Batz papucsér' is sok.
Ha meg Te is féllábú vagy, akkor bocsánat, és én szarjak szelídgesztenyét! Kopánccsal.
TPZ 2008.06.09. 14:56:52
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.06.09. 14:59:15
fektor 2008.06.09. 15:05:27
Hibák a kártyákkal való fizetések terhelésekor
Június 5. 2008 – Az utóbbi hetekben néhány magyar vásárló a számlakivonata ellenőrzése közben vette észre, hogy a bankkártyás vásárláskor kapott ellenőrző szelvényen szereplő összeg, nem egyezik a számlakivonaton szereplő összeggel. A mai napig 23 ilyen esetről tudunk, melyek során a magyar kártyakibocsátók – tévedésből – a belföldi tranzakciót, külföldi tranzakcióként kezelték és így többletköltségeket számoltak fel az ügyfeleknek. A nemzetközi kártyaszervezetek ( mint a Visa és a MasterCard) üzleti feltételeinek megfelelően, Magyarország területén, magyar kártyával történő vásárláskor a megfelelő összeget forintban kell az adott kártyára terhelni. A többletköltségek ez esetben nem megengedettek.
A Visa, a MasterCard, a Deichmann és a fizetést lebonyolító Telekurs Multiplay kapcsolatban állnak az érintett magyar kártyakibocsátókkal, annak érdekében, hogy többet ne forduljon elő a tévedésből fakadó többletköltségek kiszabása, valamint azért, hogy az érintett kártyatulajdonosok a hibásan terhelt összegeket visszakapják.
Niklaus Santschi, a Telekurs Multiplay vezetőségének egyik tagja elmondta: „ A Deichmann kérdéses magyarországi tranzakcióit minden esetben megfelelően, azaz belföldi ( magyarországi) kifizetésként dolgoztuk fel, majd azt, terhelésre, a kártyatulajdonos magyarországi kártyakibocsátója felé továbbítottuk. Az összes esetben a nemzetközi kártyaszervezetek ide vonatkozó előírásait követtük, mindenre kiterjedően. Mindezt a Visa és a MasterCard is megerősítette nekünk. Sajnálatos, hogy a közvéleményben az a kép alakult ki, miszerint a Deichmann a téves levonások okozója. A cipőkereskedelmi láncnak semmilyen befolyása nincs a kártyatulajdonosok kártyáin történő terhelésekre.
Háttérinformációk
A Telekurs a Svájci Tőzsdével, és a SIS-el együtt a Swiss Financial Market Services része, mely a Svájci Bankok fennhatósága alá tartozik. A Svájci Bankok megbízásából és a Svájci Nemzeti Bank fennhatósága alatt a Telekurs végzi a Swiss Interbank Clearing-et, melynek keretében a bankok közötti kifizetések svájci frank alapon kerülnek feldolgozásra.
A kártyaalapú fizetési tranzakciók területén a Telekurs Multiplay Svájcban, vezető szereplő a debit- és hitelkártyákkal történő fizetések feldolgozásában. A Telekurs Multiplay több mint 16 európai ország MasterCard, Maestro, Visa, V PAY és JCB kártyákkal történő tranzakcióit dolgozza fel. A hatásos megoldásoknak, a Svájcban történő központi feldolgozásnak, valamint a MasterCard és Visa nemzeti, továbbá nemzetközi bizonyítványainak birtokosaként a Telekurs Multiplay minden olyan feltételt teljesít, mely feljogosítja ezen tevékenységek egész Európában történő végzésére. 2007-ben a Telekurs Multiplay Svájcban 72,2 millió hitelkártya, valamint 195,3 debitkártyás fizetést bonyolított le. Ez 28,5 milliárd svájci franknyi összforgalomnak felel meg.
További kérdéseivel kérjük forduljon:
Kristóf Nóra
PR Manager
Mediator Group Reklámügynökség
1026 Budapest, Pasaréti út 65/A
mail: n.kristof@mediatorgroup.hu
mobil: + 36 20 220 2906
telefon: + 36 1 225 1903
fax: + 36 1 225 1904
VISA Europe
Bernadett Nagy
Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants
Oktogon Haz
1062. Aradi u. 8 -10
Tel.: +361 266 7833
Fax.: +361 266 7344
Bernadett.nagy@mmdcee.com
www.mmdcee.com
fektor 2008.06.09. 15:06:59
Sajtóközlemény
A Deichmann vásárlóinak semmilyen hátránya nem származik a bankkártyás vásárlásokból
Az esetleges károk minden esetben jóváírásra kerülnek / Nincs árfolyam különbözetből adódó kockázati tényező
Az utóbbi napokban csekély számú reklamáció érkezett hozzánk, az üzleteinkben történt bankkártyás vásárlások kapcsán. Az okok, bizonyos bankkártyákkal való történt vásárlások során történt hibás elszámolásban keresendők. A vevők, bankszámla kivonataikon a normál áron felül extra költségeket találtak, melynek okai számukra ismeretlenek voltak. Mindezzel kapcsolatban jogos volt felháborodásuk. Ezen kívül egy olyan híresztelés is szárnyra kapott, mely szerint a bankkártyás vásárlások során az ügyfelek bankszámla kivonatain árfolyam különbözet mutatkozott - mivel a kártyaleolvasók kibocsátója svájci illetőségű.
A DEICHMANN kivizsgálta a történtekkel kapcsolatos panaszokat és a következő tényeket állapította meg.
- Mindeddig összesen tíz hibás elszámolás történt.
- Az összegek bankkártyákról való leemelése nem a DEICHMANN, hanem a kártyát kibocsátó bankok hatáskörébe tartozik. Az érintett bankok szoftverei, tévedésből külföldi tranzakcióként kezelték a kifizetéseket és ennek megfelelően számolták annak díját. A valóságban azonban minden esetben hazai tranzakcióról volt szó. Így mindez semmilyen többletköltséggel nem járhat és nem állhat fenn az árfolyam különbözetből adódó többletköltség – az érintettek feltételezésével ellentétben. A DEICHMANN által megbízott svájci szolgáltató csupán a bankkártyák érvényességének ellenőrzéséért felelős. Így pénz sem Svájcba, sem a céghez nem jut vissza. A szoftverhiba a kártyát kibocsátó bank részéről – saját elmondásuk szerint – már kijavításra került. Az érintettek a Raiffeisen Bank, az FHB Bank és a Commerzbank voltak.
Mindezzel egy időben a bankok biztosították a vásárlókat a többletköltségek megtérítéséről.
Ezen felül Czeczeli Tamás, a DEICHMANN MAGYARORSZÁG KFT. ügyvezetője elmondta, hogy minden esetben gondoskodni fognak arról, hogy a vásárlókat ne érje semmiféle anyagi kár – annak ellenére, hogy a történtek egyértelműen a bankoknak róhatók fel. Czeczeli Tamás megerősítette: „ Amennyiben valakit mégis anyagi kár érne, a DEICHMANN átvállalja azt.” A vevőinknek tudniuk kell, hogy nálunk mindenkor korrekt elbánásban részesülnek.
Az ügyvezetőt felháborította, hogy a bankok által okozott hiba miatt kell szabadkoznia, míg ezzel kapcsolatban az érintett bankok hallgatnak. „ Elvártam volna, hogy az érintett bankok és a velük együttműködő kártyaszervezetek, megfelelő időben magyarázatot adjanak. Ehelyett ez a feladat ránk, mint kiskereskedelmi láncra hárult.
„ Abból indulunk ki, hogy a téma mindezzel lezárult” – folytatta Czeczeli. „ Amennyiben ezzel kapcsolatban a továbbiakban is érkeznek reklamációk, első lépésben leállítjuk a bankkártyás fizetéseket. Számunkra magától értetődő tény, hogy a vásárlóink megbízhassanak a bankok korrekt elszámolásában.
tak_i 2008.06.09. 22:03:02
Sierpe (törölt) 2008.06.10. 08:37:02
Aki azt írta, hogy nem kell kártyával vásárolni, annak gratulálok, és javaslom járjon lovaskocsival
tak_i 2008.06.18. 10:27:13
sunshine28 2008.06.26. 21:27:38
Természetesen nem milliókról van szó, de akkor is bosszantó a dolog...
Fogyasztóvédő 2009.03.19. 02:05:14
Kaptak a mocsadék bankok a pofájukra.Végre egy szervezet, aki adott nekik.
Ime:
Itt a piros, hol a piros - avagy mi történik a BAR-listásokkal
A Vállalkozók Szövetsége álláspontja az, hogy Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét nem azért alapította valamikor a magyar állam, hogy bankvédő hivatalként tetszelegjen, a pénzügyi közélet amúgy is kétes hírnévnek örvendő porondján.
A válság váratlanul érkezett, de kapóra jött a hazai bankrendszernek, hiszen a társadalomnak az a fele, amely boldogulni szeretett volna, hitelt vett fel az elmúlt években, hogy a vállalkozását gyarapítsa, ingatlant vagy autót szerezzen. Mindezt nem csak a kényelem okán, de az előrelépés lehetőségeként is vállalták az adósok: ennek persze mély társadalmi okai vannak, mert egy magyar tömblakás ára jelenleg 183 havi minimálbérért ill. nagyjából 107 havi átlagbérből vásárolható meg. Egy átlagos, új, családi autó (nem luxuskategória) „mindössze” 42 havi minimál- ill. 25 havi átlagbérből már megkapható.
Tavaly szeptember óta hallgatjuk, hogy válság van, a világ hitelpiacai egyre nehezebb helyzetbe kerültek, fel kellett vásárolnia az amerikai kormánynak a legnagyobb bankokat, hogy az emberek a befektetéseiket biztonságban tudják, mert ha nem, még nagyobbra nő a válság és a bizalmatlanság.
Igen, halljuk, látjuk, olvassuk. De a PSZÁF nem lép „akcióba”: mintha Csipkerózsika-álmát aludná a felügyelet, el van foglalva azzal, hogy egyes ügyeket vizsgál (amely fontos a szereplőknek), de az össztársadalmi érdek, miszerint a bankok üzleti magatartása mélyen hátrányos és pénzügyileg ellehetetleníti tömegesen az embereket, mintha észre sem venné. Miközben már kiderült, hogy a világ „gazdagabbik felén” a bankok a tőkeinjekciót arra fordították, hogy vezetőik megjutalmazzák magukat, mert hiszen „olyan jól dolgoztak, és hát ezért jár is a bónusz”.
Néhány tény:
Egy átlagos magyar bank vezetője minimum 100 millió forintot keres évente a juttatásokkal, bónuszokkal stb.
A rendszerváltás után, de a 90-es évek közepétől bankokban volt a legmagasabb az átlagkereset, és ebben a szférában lehetett a legtöbb, időnként rekordnyereséget realizálni.
A megkötött blanketta-szerződések számtalan helyen sértik az adósok jogos érdekeit a bankok/pénzintézetek érdekeit előrehelyezve.
PSZÁF tehát tűrte, hogy a BAR-listások száma az egekbe ugorjon, és lassan minden tizedik felnőtt lakos szerepeljen e listán, miközben felmerülhet az emberben néhány kérdés.
- Vajon a PSZÁF mindezt azért tűri, mert a legtöbb döntéshozó vezetője hivatali állása előtt maga is bankár volt, majd a későbbiekben - a jól kereső pénzintézeti szféra - vissza várja „hű” fiait?
- Vajon a PSZÁF számára ezek a blanketta-szerződések miért elfogadhatóak?
- Vajon a PSZÁF vezetősége megkezdte a magyarországi bankok és tevékenységük széles körű átvilágítását, hogy megismerhető legyen az adott bank valós pénzügyi helyzete? A megszerzett éves rekordbevételek és nyereségek elkönyvelése után – ilyen hirtelen – miért lett bajban a hazai bankok meghatározott része?
- Vajon a PSZÁF a rosszul gazdálkodó bankok vezetőit elszámoltatja, mielőtt és miután a bank felveszi a magyar adófizetők pénzét?
- Amennyiben a bankok számára csökkentik a kamatokat, akkor – amellett, hogy árfolyamveszteség címén a törlesztőrészleteket megemelik – miért kell az adósoknak – a szerződés egyoldalú módosítása mellett – még kamatokat is emelni? Persze tudjuk, hogy az egyoldalú szerződés ezt megengedi, de a PSZÁF miért tűri?
- Vajon a bankok vezetői miért gondolják azt, hogy nekik nem kell felelősséget vállalniuk a gazdasági kockázataikért (miként más vállalkozóknak - igen)?
- Nem várható el egy pénzintézettől, hogy megkérdezze ügyfelét: „Kedves ügyfelünk, Ön 20 évre vett fel hitelt, gondolt arra, mi lesz, ha 10 vagy 15 év múlva beteg, munkanélküli stb. lesz? Miből fogja fizetni a hiteltörlesztést?”
A bankrendszer sajátosságait nézhetjük más megvilágításban is: a mindent az ügyfelekre terhelő bankrendszer esetenként az aktuális kormányzatot zsarolja, miközben újdonsült „királycsinálóként” a következő kormányzatot próbálja saját sugallatra felállítani. Ahogy bennfentes budapesti körökben mondják mostanában: úgy tűnik, Felcsuti megegyezett az alcsútival.
Ahelyett, hogy a bankok az anyacégeiket szolgálják ki, a bankok és a bankrendszer mai vezetőinek legfontosabb feladata az ország 1,3 millió vállalkozásával, valamint 10 millió lakójával megegyezni a hitelek mérséklésében, a törlesztések türelmi idejének ügyfélbarát kezelésében, törekedni a forint megvédésére, elvárható, hogy beindítsák a hitelezéseket is.
A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF tisztségviselőit, hogy kezdjék meg és folytassák le e körben a vizsgálataikat, elvárja, hogy a magyar bankok ne merjék egyoldalúan módosítani a szerződéseiket, vállalják a jelenlegi helyzetben a saját üzletük kockázatát, ne hárítsanak át minden költséget – jogtalanul - a hitelfelvevőkre, és tevékenységüket tisztességes üzleti magatartással folytassák.
A Vállalkozók Szövetsége felszólítja a PSZÁF vezetőit, hogy tegyék meg a szükséges lépéseket a bankok törvénytelen szerződésmódosításai ellen. Kényszerítsék ki bankoktól a tisztességes kamatláb meghatározását.
Lépjenek fel a banki „uzsorakamatok” ellen, és - szükség szerint- azonnal vonják meg az ezt használó bankok engedélyét. Egyetlen bank se kérhessen a jegybanki alapkamat duplájánál több kamatot a kiadott hiteleire.
A PSZÁF tisztségviselőinek pedig végre el kell kezdeniük a fogyasztó- és vállalkozásbarát magatartást bevezetni a gyakorlatban, és az elé kerülő ügyekben ilyen módon eljárni.
Elvárjuk, hogy a PSZÁF a továbbiakban a bankok bevételeiből különítsen el egy alapot, mely a banki hitelek károsultjainak szervezete számára juttat pénzeszközöket, hogy hatékonyabban tudjanak fellépni a pénzintézetek ellenében.
A Vállalkozók Szövetsége programjában szerepel a pénzügyi kultúra és az öngondoskodás is, melyekről – iskolai keretek között – kell hallaniuk, tanulniuk a fiataloknak, hogy minimalizálni lehessen azoknak a számát, akik később belekerülnek ebbe a pénzügyi mókuskerékbe.
Info: www.vallalkozokszovetsege.com