Tékozló Homár

Amikor az utas lopja meg a taxicéget

2008.06.23. 00:42 | ge | komment

A "mással még sosem történ ilyen probléma" az egyik leghergelőbb kifogás egy szolgáltatótól, mert és akkor mi van. Virgács bankkártyájáról kétszer emelte le a fuvar összegét a taxitársaság, akik szerint a bank visszaigazoló sms-ei sem biztos, hogy valódiak.

Kedves Homár, olyat kaptam ma az egyik helyi taxiscégtől, hogy csak néztem, hátha neked tetszeni fog. Történt, hogy a Fan Taxi (nem elírás, ventillátor) egyik gépjárművébe szálltam, mert lusta dög vagyok (tudom, megérdemlem, kurvaanyám, burzsujgeci), és mert kényelmes, klímás kocsikkal közlekednek, a sofőrök sem parasztok, át sem vágtak még, szóval jó a tapasztalat.

Az is a cég mellett szól, hogy lehetőség van kártyával fizetni, ami azért jön jól, mert tapasztalataim szerint a nemparaszt sofőröknél szinte soha nincs váltópénz, kétezresnél nagyobb címlettel nem érdemes próbálkozni. Megérkezünk, odaadom a kártyát, lehúzza, vár, lehúzza megint, vár, mondom ez így talán elég lesz már, de a nap sütött, nem látta a kijelzőt, lehúzta megint, na mondom ennyi volt mára a játékból, huzigálja a sajátját. "nem veszi le kétszer." Nem a faszt, jön az sms először aztán másodszor, kétszer terhelte meg a számlát a nyomorult készülék, de papírt csak egyről adott. Mondom, ez így nem fasza, nekem az a 990 forint kéne, mert csak. Kis vita után a sofőr nagy nehezen belátta, hogy nem én hamisítottam egy plusz sms-t a telefonra, megegyeztünk egy ingyenfuvarban, mindenki boldog.

(Megjegyzem, nem ez volt az első ilyen eset ennél a cégnél, eddig is letudtuk így, semmi problémát, konfliktust nem okozott a téma.)

Hívom a diszpécsert egy óra múlvam, kérem a kocsit, nem az jön. Beülök, elmondom, a sofőr jelzi, hogy ő a csopvez, és ez így nem kóser, mert a gép ilyere nem képes, nálam van a bibi. Mondom erre, hogy na ja, a KH Bank viccből küldözget nekem ilyen üzeneteket, mert nincs jobb szórakozásuk. "Az első üzenetben biztos azt írták, hogy sikertelen." Nem, nem azt, itt az sms, olvassuk közösen: Vásárlás 990.- HUF. Meg még egyszer ugyanez. Mondom, és akkor ezt így hogy? Mellesleg ahova mentem, pont vettem le pénzt a kártyáról, így pontosan láttam, hogy kétszer emelték le a 990-et, de ezt neke innentől kezdve nem voltak hajlandók elhinni, ilyen nincs, csak mindig magával (mert megmutattam nekik az előző ilyen eset két sms-ét is), más soha nem panaszkodott, és csak hajtogatták egy telefonban bejelentkező másik illetékessel együtt, hogy olvassam el gondosan, mit küldött a bank.

Na itt szakadt el a cérna. Az addig rendben van, hogy a sofőrök nem tudják kezelni a készüléket, az is, hogy a készülék szar, de az már nincs, hogy kimondatlanul azzal gyanusítottak meg, hogy lenyúltam a céget 990 forintra, miközben ott volt az sms értesítés is (ha már nekem nem hitték el), hogy tényleg képes a kurva taxióra kétszer is leemelni az összeget, a VÁSÁRLÁS szó elég érthető nem? Sebaj, egy törzsutassal kevesebb.
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nilsholgersson 2008.06.23. 00:49:43

a mindenit neki. először első. hihi

nilsholgersson 2008.06.23. 01:00:52

hova autóztál 990-ért? a sarki közértbe? netán a szemetet vitted ki?

hohó..most olvastam el újra! pénzt mentél el felvenni lustaság.

További magyar hang 2008.06.23. 01:46:03

"nem elírás, ventillátor"

De, elírás! Olyan ugyanis nincs, hogy ventillátor, csak ventilátor. :)

Snayperskaya 2008.06.23. 01:54:05

Milyen kártyád van hogy nem kell hozzá pin kód a vársárláshoz...? Add már kölcsön lécci...:DDDD

lol:)

mókus 2008.06.23. 02:01:31

figyu, te magad írod a beszámolódban, hogy nem először játszották ezt el veled, de te mégis velük utaztál továbbra is

na, én ezt nem értem

hófehérke (törölt) 2008.06.23. 02:27:34

hogy lehet "fan" nevet adni egy taxitársaságnak? vagy inkább: miért?

és csatlakozom mókushoz, mert és én se értelek...

s_marky 2008.06.23. 02:38:51

én a címet sem értem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.23. 04:30:18

az en kartyamhoz se kell pin
a ventillator orok vita teme, ohy 1 l vagy 2
en mindenhol kartyaval fizetek
kiveve a taxisoknak mer nekik kell a kess
ugy szeretik

puncipöcögtető 2008.06.23. 04:34:21

legkozelebb mindenkeppen ragaszkodj ahhoz, hogy a taxis a a sajat seggen huzza le a kartyadat!
legalabb ketszer, de ha akarja, tobbszor is...

jesszumpepi (törölt) 2008.06.23. 05:17:33

hagyma légyszi ne írd le,hogy kess!Lelki szemeim előtt mindig megjelenik egy konyhakés.
Ismerjük a cash szót.
Kösz.

jesszumpepi (törölt) 2008.06.23. 05:20:58

A ventilátor egy l-lel írandó.
Viszont kiejtésben megnyúlik benne az l hang,és hosszan ejtjük,hasonlóan az egy,kisebb,biliárd,konkurencia szavakhoz.

stichus 2008.06.23. 06:02:50

nekem sem kell pin a vásárláshoz, csak aláírás. cib

Su_n · http://firkak.blog.hu/ 2008.06.23. 06:16:14

Ezért kell kp-val fizetni. BP bankos kártyánál sem kell pin feltétlenül. De ez igazából a bolti automata beállításától függ. Igazából így jobban lehet lopott kártyával fizetni. Szóval PIN kódot kéne kéretni (szép volt tudom), de azt meg a sok ember elfelejti pedig nem nehéz megjegyezni én is tudom fejből. **** Na ugye nem nehéz ez.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.06.23. 07:49:33

Nekem volt a kocsiban egy Visa, MC, stb lehúzó ketyere nagyjából fél évig. Az a vicc, hogy ez a mocskos kapitalista nyugaton tényleg nem működne. Ha lehúztam egy hitelkártyát és ismét le akartam húzni, akkor nem engedte azonos összegnél "a tranzakció már le lett bonyolítva" szöveggel. Ilyenkor vagy változó összeget kellett bepötyögni vagy egy másik kártyával csinálni egy tranzakciót. Vajon ez miért megy másképpen odaát???

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.06.23. 07:51:46

További Magyar Hang: és az "öt-ven-tillátor" ? Már ha emlékszel erre a poénra.

kardinálispinty 2008.06.23. 08:05:17

1. A ventilátor nem örök vitatéma, egyserűen ventilátor.
2. A homár közönsége szokás szerint suttyó, és nem a problémára koncentrál. És ha a szemetet taxival akarja levinni? nincs joga hozzá? akkor már jogosultak őt átverni? kapjon már mindenki magához!
3.A Fan Taxi az értetlenkedőt leszámítva mindenkinek világos: egy nagyon rossz szójáték a fantasztikus szóval.
4. Hogy a cash-t valaki kessnek írja, és még ő ossza a másikat, az meg pofátlanság.

dosszié 2008.06.23. 08:14:22

Aki taxival jár sikeres nem lehet.

Amúgy én is ideges szoktam lenni ha egy-nél többször húzza le a kártyám.
A Tesco-ban nem nagyon akarja az OTP-s kártyákat elfogani gép. (nem ismeri fel)
Ott én is qrva ideges tudok lenni amikor a "Diák" aki a kasszában ül szórakozik az én kártyámmal. (Amúgy se értem hogy hogyan lehet diákokat ültatni egy kasszába. Előbb talán a matek érettségin kéne túllenni - de ez már egy másik történet)

staropramen 2008.06.23. 08:16:06

a számlakivonaton szerepel a kártyahasználat helye ,ideje , és az ősszeg.Nem értem a problémádat.ez az egész valahogy nem kóser.Micsoda terminál az ahol ugyanazt a tranzakciót 2X is le lehet játszani?Micsoda utas az aki a többszöri átverés ellenére újból belemegy az" átvertél, lebuktál ezért most jössz nekem egy ingyen fuvarral" címü játékba?
Elég zavaros az ügy.

mizie 2008.06.23. 08:17:09

de bazz 990ft az bp-en 3 km...
többet vársz a taxira mint a menetidő...

amúgy ja szemét fantaxi!
és nem mellesleg még ha nekik lett volna
igazuk akkor is le kellett volna nyelniük ezt
a nagyon minimális minuszt, megtarthattak
volna egy vásárlót.

lókupec 2008.06.23. 08:26:50

PIN-kód nem a kártyától, a leolvasó beállításától függ.
A tranzakció hitelességét igazolni kell. Ezért nyomsz zöldet az összegre, és ezért írsz alá. Ha csak egy pappert írtál alá, elvben csak 1X vehetik le a pénzt, a másik összeg csak zárolásra kerül, max 30 napig. Ha szólsz a banknak, h történt egy ilyen, lehet, h gyorsabban is megvan. Elvben. ;)

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.06.23. 08:42:40

Tetszőleges SMS-t lehet kábelen feltölteni a telefonba.

stichus 2008.06.23. 08:50:26

a cib központilag letiltotta a visa electron (lehet, h a többinél is) a pin kérését. direkt megkérdeztem, mert furcsa volt bankváltáskor, h újabban nem kér pint. indok lelesik a kódot és akkor tudják használni a kártyát, ha lemásolják, vagy ellopják. kód nélkül viszont kötelező LENNE elkérni a személyit vásárláskor, ellenkező esetben az üzlet kártérítési felelősséggel tartozik

Tron65 2008.06.23. 09:03:32

Számlakivonattal bevonul a taxitársasághoz és asztaltborogat.

hejesirasbalynok 2008.06.23. 09:13:35

ChipKilla 2008.06.23. 01:54:05

dombornyomású viza, nekem se kér kódot vásárláskor, aláírni kell (és ha nem te írod alá, akkor a bank állta a költségedet)

fatesz 2008.06.23. 09:14:40

Bankszámlakivonattal nem lehet operálni?

bikafity 2008.06.23. 09:16:01

Nem profi suttyó koromba én is takszival jártam,engem is átbasztak.
Most saját helikopáterem van,mégis átbasznak.
A köcsög pilótám le szlopálja rendszeresen a kerozintot a gépből.
Hát lopom én a benzint?
Persze hogy lopom,de a legnagyobb pofátlanság a tolvajt meglopni wazze!

hejesirasbalynok 2008.06.23. 09:16:26

Su_n · firkak.blog.hu/ 2008.06.23. 06:16:14
Ezért kell kp-val fizetni. BP bankos kártyánál sem kell pin feltétlenül. De ez igazából a bolti automata beállításától függ. Igazából így jobban lehet lopott kártyával fizetni. Szóval PIN kódot kéne kéretni (szép volt tudom), de azt meg a sok ember elfelejti pedig nem nehéz megjegyezni én is tudom fejből. **** Na ugye nem nehéz ez.

NEm könnyebb, a boltosnak ugyanis meg kell győződnie, hogy Te vagy a tulajdonosa a használt kártyának, más kérdés, hogy szarnak rá, pedig ha baj van, akkor a bank helytáll helyetted és behajtja azon a boltoson, akinél fizettél, ő ugyanis aláírja az ottmaradó példányt.

hejesirasbalynok 2008.06.23. 09:18:23

kardinálispinty 2008.06.23. 08:05:17

Pintyőke!
És az milyen, ha valaki az egyszerűent egySerűennek írja? (És közben edukál itt bennünket.)
Pedig eccerűennek kéne írni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.23. 09:22:01

OK elmezest mindenkitol
cash
sot kp.
forint
dollar, valuta , deviza
ventilator
de mosma alszom egy kortyot
/tobbszor nem irom le, tokeletesen irok es beszelek magyarul es angolul, vagyis kozel allok hozza, van hogy direkte' fonetikusan irok, mer' csak .../

Walter Melone (törölt) 2008.06.23. 09:22:41

Felhívod szépen a K&H telebankot, ott helyben, és letiltják neked a második lekérést.

Nick-son 2008.06.23. 09:23:15

Irigylem a problémád.

Még bankkártyát húzogatni is bankkártya húzogatás árán jutsz el.

Ha egyszer beszarik az a kártya, öregem te halott vagy.

dr.kevorkian 2008.06.23. 09:24:11

dombornyomott kártyáknál nem kell a pin (mastercard, visa pl.), csak pénzfelvétnél. de tudtommal a pos terminálon neked kell lenyomnod egy zöld gombot, hogy érvényesüljön a tranzakció. amíg ezt nem teszed meg, addig gyak. nem fizettél. a boltos/eladó/akárki nem nyomkodhatja helyetted. taxikban ez nem tudom, hogy működik...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.23. 09:28:56

ez nem dombornyomastol fugg
legallabis itt
van debit
akkor kell pin
van credit
akkor nem kell, csak esetleg alairas, de asse tuti, mert az is csak uzleten belul
mondjk a benzinkuton az oszlopnak nem kell alairnom

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.23. 09:30:36

ha meg megis taxival megyek, viszek magammal CASH-t, mert jobban szereti a hulye, abbol vesz sorsjegyet meg sort amikor vegez

Majmász Gedeon 2008.06.23. 09:47:37

kardinálispinty 2008.06.23. 08:05:17

"4. Hogy a cash-t valaki kessnek írja, és még ő ossza a másikat, az meg pofátlanság."
Nem ossza, hanem osztja.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.23. 09:51:26

raadasul nem is osztottam senkit:)
nem stilusom
mondhatnam tavol all tolem

puffancs 2008.06.23. 10:37:26

ez tuti kamu. en nap mint nap kezelek terminalt.
eloszor nyomod meg a SALE gombot, utana helyezed be (chip and pin) vagy huzod le (nem chipes) a kartyat.

egy gombot mindenkepp meg kell nyomnod azelott, hogy a kartyaval erintkezne.
aztan az sem mindegy, hogy milyen a sebessege egy ilyen keszuleknek. az enyem (muhaha) eleg gyors, de egymas utan ketszer akkor sem tudod csak ugy lehuzni,mert minden lehuzashoz telefonal a banknak authorisation code-ert (nem tudom, hogy mondjak magyarul, ez egy szam, amivel a tranzakciot engedelyezik, referenciakent is szolgal), majd kinyomtat egy ceges peldanyt (ez a mienk), utana kinyomtat egy vasarloi peldanyt.
ez idobe kerul meg gyors gepeknel is.
valami tokre santit ebben a tortenetben.

WhoTheHell 2008.06.23. 10:39:49

A Fan jelent szurkolót is. Én szurkolok ...
Amúgy a Fan Taxi a Fantasztikuson kívül még ezek szerint lehet "Szurkolói Taxi" is, meg mivel te írtad, hogy klímás a "Ventilátoros Taxi" is logikus nem. :)

SMS-t tényleg nem olyan komplikált hamisítani mert ugye a Taxis nem tudhatja kitől kell jöjjön és mi kell benne legyen. Mi van ha pont a másik telefonodról küldted a zsebedből? :) (Életszerű?!tlen.) De azt nem értem hogy, minek huzigálja a kártyát a Taxis amíg nem kap tranzakció hibát vagy valamit a terminálból. És ha azt mondja tranzakció hiba akkor el kell kérni tőle a kis fecnit és megnézni.

dr. kevorkian: És intelligens terminálokat alkalmaznak akik felismerik a vevőt? Mert különben a boltos miért ne nyomhatná meg a zöld gombot helyette? Amúgy még a boltos se ismeri fel a vevőt sokszor nemhogy a terminál!

elwood 2008.06.23. 10:45:42

Aláírni is kell ? Vagy csak úgy lehuzogatják oszt vonja ?

Benzinkútnál már volt, hogy lehúzta, jött az SMS a zsebembe, aztán mégsem sikerült a tranzakció. Mutattam a telefonomat, hogy itt az SMS, ő meg mutatta a terminált, hogy nem jó. Lehúzta mégegyszer, nem aggódtam mert csak egy slejfnit írtam alá.

Aztán hívtam a bankot, és mondták is, hogy tényleg sikertelen volt az első, és jóvá írták.


Ha nem kell aláírás akkor egyszer hagyd csak. Aztán mondd meg neki, hogy inkább a micsodáját húzkodja ...

mqqq 2008.06.23. 10:50:36

Jó a story, de a kedves utas 100% hogy balfasz volt. Ugyanis attól, hogy a taxis huzigálja a kártyát, tényleg nem terheli 2x a számlát, ugyanis az utasnak mindig JÓVÁ KELL HAGYNIA A TRANZAKCIÓT (stimmel-e az összeg), majd minden vásárlásnál külön MEG KELL ADNI A PIN KÓDOT. Aki szokott kártyával fizetni, nagyon jól tudja, hogy ez MINDENHOL, kártyatípustól függetlenül ÍGY MŰKÖDIK. (Persze a nem elektronikus dombornyomott fizetésnél nem, de olyat már sehol nem használnak, meg különben is, ott meg alá kell írni, anélkül nem terhel UTÓLAG a bank.)

puffancs 2008.06.23. 10:52:54

mqqq, sima kartyakhoz mi sem kerunk pin-kodot, csak alairast.

puffancs 2008.06.23. 10:55:43

a felhaborodasokat elkerulendo a terminal rakerdez arra, hogy azonos-e az alairas a kartyan levovel? nekem ez plusz egy gombnyomas, tehat ido. csak ezutan nyomtat.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.06.23. 10:55:54

Taxival ment fodrászhoz, de elaludt és ezalatt kétszer lelopták a lábáról a Devergó tornacipőt.

dr.kevorkian 2008.06.23. 10:56:58

WhoTheHell:
lehúzza a boltos a zsugát, kiíródik neked szépen az összeg. te azt a zöld gomb lebnyomásával kvázi elfogadod, hogy igen, valóban ennyit fizetek. ne már hogy az eladó nyomkodja helyetted.

puffancs 2008.06.23. 10:58:18

dr. kevorkian:
hadd valaszoljak en. de, en nyomom a zold gombot, miutan betaplaltam az osszeget. akkor nyomtat egy peldanyt, amit ala kell iratnom, majd ellenoriznem az alairast, es ekkor nyomtatja majd a vasarloi peldanyt.
de, en nyomom a zold gombot.

puffancs 2008.06.23. 10:59:37

chip and pinnel meg beirom az osszeget, amit a vasarlo lat, majd azt o megerositi a pinkodjaval, es emel.
ekkor is ket peldanyt nyomtat. mindig kettot nyomtat.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.23. 11:08:47

nem a termináltól függ az hogy kér e pint vagy nem. a kártyától függ. (ugyanis nekem meg kell adnom, de ugyanannál a pénztárnál előttem már volt hogy nem kellett másnak.)

jobb helyeken ugyanaz a bolt (cég, taxi, prosti) nem vonhat le 5 percen belül 2× pénzt a számláról (ez banki szolgáltatás)

ha mégis előfordul, akkor bankot kell hívni azonnal (sms értesítéskor ezt azonnal tudni is fogod ugye), és baszik lehúzni a bankod a második adag lóvét. ez azért van mert a bank szeret téged, és védi a pénzedet, mert ha sok marad náluk, akkor többet nyúlhatnak le tőled ők. a taxisok helyett.

dr.kevorkian 2008.06.23. 11:09:51

puffancs:
ok, azt értem én, hogy 2-t nyomtat. de akkor mi van, ha véletlen mondjuk az egyik tételből beüt kettőt az eladó, és tőlem meg levonják a lóvét? eddig mindig velem nyomkodtatták a gombot, gondoltam ez a jelentősége.
az nem lehet, hogy ő is nyomkod egyet, utána meg én is? :)

neet 2008.06.23. 11:11:49

Ha már kártya, offos kérdés jön:
1. Lehet-e Bécsben otp-s (nem dombornyomott) kártyát használni? És ha igen, ha veszek egy 1 eurós bármit, annyi ft-ot vonnak le, mint az egy euro épp aktuális árfolyama, vagy van plusszköltség is, vagy hogy van ez?
2. Nyithatok-e cukrászdát ugyanott? ;)

KisPista 2008.06.23. 11:30:04

Tudtommal ha PIN nélküli a kártya akkor a tranzakció csak aláírással együtt érvényes. Ha nincs meg az aláírt cetli a tranzakcióról, akkor a bank elvileg sztornózza az átutalást.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.06.23. 11:30:25

neet,

1. Pont Bécsben nem tudom, de tavaly decemberben eléggé kiakadtam, mert a környékbeli településeken (pl Bruck)csak osztrák bank által kibocsátott bankkártyát fogadtak el minden nagyobb áruházban. Kisebbekben meg egyáltalán nem lehetett kártyával fizetni. :(

staropramen 2008.06.23. 11:32:38

neet
cukrázdát és vizibicikli kölcsönzőt ott nyitsz ahol akarsz ,fizetni meg azzal tudsz amit elfogadnak tőled.Vszínű ,hogy nem a pillanatnyi árfolyamon vonnák tőled a forintot, hanem valamilyen átlaggal + jó nagy jutalék.

puffancs 2008.06.23. 11:44:39

dr.kevorkian 2008.06.23. 11:09:51
puffancs:
ok, azt értem én, hogy 2-t nyomtat. de akkor mi van, ha véletlen mondjuk az egyik tételből beüt kettőt az eladó, és tőlem meg levonják a lóvét? eddig mindig velem nyomkodtatták a gombot, gondoltam ez a jelentősége.
az nem lehet, hogy ő is nyomkod egyet, utána meg én is? :)

nem tudunk kettot beutni (en hotelrecepcion pl magam utogetem be az osszeget szamjegyenkent). boltban a vonalkodot meg folyamatosan ellenorzi a penztaros, az az o felelossege.
amugy nem vonjak le a lovedat, csak zaroljak, es te ugy latod, mintha levonnak, mert a felhasznalhato egyenleged a zarolassal csokken.

moli 2008.06.23. 11:48:58

stichus: """kód nélkül viszont kötelező LENNE elkérni a személyit vásárláskor, ellenkező esetben az üzlet kártérítési felelősséggel tartozik"""

ezt hol tudom elolvasni? es kinel kell feljelenteni az abc-t? kosz.

dr.kevorkian 2008.06.23. 11:53:15

puffancs:
persze, az ő felelőssége, de attól még elb*szhatja. :) pont ezt mondom.
igen, oké, zárolják, jólvanna. de nem sokkal utána levonják, amint feldolgozásra kerülnek a tranzakciók (tudom, bankban melózom). fizetés után 1-2 óráig még van időd.

moli 2008.06.23. 11:53:47

"""ugyanis az utasnak mindig JÓVÁ KELL HAGYNIA A TRANZAKCIÓT"""

nem igaz, k&h terminal versus cib mastercard SOHA nem ker meg zold gombot sem. es nem o nyomkodja a zold gombot, tessek elhinni.
de tenyleg.

puffancs 2008.06.23. 11:58:07

1. Lehet-e Bécsben otp-s (nem dombornyomott) kártyát használni? És ha igen, ha veszek egy 1 eurós bármit, annyi ft-ot vonnak le, mint az egy euro épp aktuális árfolyama, vagy van plusszköltség is, vagy hogy van ez?

elvileg igen. attol fugg, milyen kartyad van. mastercardot es maestrot, visat, a nagyobbakat el kell fogadniuk.
en is tapasztaltam, h uk maestro kartyamat nem fogadtak el mindenhol. amugy ez a ceg hibaja, nem akarnak ok fizetni a vasarlasert.

puffancs 2008.06.23. 11:59:52

puffancs:
persze, az ő felelőssége, de attól még elb*szhatja. :) pont ezt mondom.
igen, oké, zárolják, jólvanna. de nem sokkal utána levonják, amint feldolgozásra kerülnek a tranzakciók (tudom, bankban melózom). fizetés után 1-2 óráig még van időd.

itt nem nagyon tudja elbaszni, mert egyenkent teszi at a leolvason, es kozben nezi a monitort.
amugy mindent el lehet baszni. ha valamit ketszer utott be (bar a sima penztaros is bepotyogos modszerrel is megteheti ezt ugye), akkor utana meg mindig lehet refundolni.

puffancs 2008.06.23. 12:02:03

moli 2008.06.23. 11:53:47
"""ugyanis az utasnak mindig JÓVÁ KELL HAGYNIA A TRANZAKCIÓT"""

nem igaz, k&h terminal versus cib mastercard SOHA nem ker meg zold gombot sem. es nem o nyomkodja a zold gombot, tessek elhinni.
de tenyleg.

te igaz, moli. a vasarlonak mindig jova kell hagynia a tranzakciot.
egy esetet kiveve: ha nincs jelen. azt viszont a terminallal tudatnod kell, mert ha csak bepotyogod a kartyaszamot, lejarati datumot es biztonsagi kodot, akkor rakerdez a terminal, hogy a vasarlo jelen van-e. ha ott a kartya, egyertelmu hogy jelen van.
szoval a vasarlonak (alairassal, pinnel) valamilyen modon jova kell hagynia.

puffancs 2008.06.23. 12:03:21

arfolyamokra visszaterve: napi kozeparfolyamon valt kartyas fizetesnel.
a bankszamlatipusodtol es a kartyatipusodtol fugg, h mennyit kell fizetned erte, ha egyaltalan kell.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.06.23. 12:18:42

Na, ez egyre érdekesebb...
Nekem MasterCardom van (CIB, dombor) és az esetek 99 %-ban enterrel igazolnom kell az összeget + alárni a cetlit.
De pl a Shell kútnál csak a papírt kell aláírni és nem kell a terminált nyomkodni, holott ott figyel a pulton és a pénztáros sem nyomkodja.

puffancs 2008.06.23. 12:25:25

nyilvan ossze van kotve a szamitogeppel.

moli 2008.06.23. 12:25:26

puffancs: van am egy bibi: az alairas nem jovahagyas, hanem tudomasulvetel.

puffancs 2008.06.23. 12:30:07

hogyne lenne jovahagyas.
szolgaltatast veszel igenybe es fizetsz erte.
jovahagytad, hogy az osszeget levonjak a szamladrol. alairtad. ha alairtad, nincs mese, nincs reklamacio.

avogadro00 2008.06.23. 13:05:35

bemégy a bankba, irásban reklamálsz,

majd ők visszavonják az egyiket. nekem kinában vontak le kétszer egy automatánál, itthon bementem az otpbe a kinai bizonylatokkal és 1 hónap alatt vissza is utalták a lóvét

WhoTheHell 2008.06.23. 13:10:06

puffancs: Azt hiszem két malomban őrölünk. Az oké, hogy elvileg meg kell nyomnom a zöld gombot mint vásárló, hogy elfogadom az összeget és egyetértek vele de !!! én arra próbáltam utalni, hogy mi akadályozza meg, hogy a boltos nyomja meg helyettem??
Ugye vegyük a következő példát:
Taxis kártyát húz összeget üt - vagy fordítva - megnyomja helyettem a zöld gombot és ha nem kér pin kódot ennyi. Zárolás megvan. Majd megint húz megint üt most esetleg még ide is adja a vackot, hogy én nyomjak zöld gombot. Zárolás még egyszer. Ezt csak akkor tudod kiszűrni ha figyelsz és a terminál jó hangulatban van és kiszúrod, hogy az elsőről is nyomtatott papírt.
Szóval, hogy klasszikus idézzek.
"Én csak azt akartam mondani,..."

puffancs 2008.06.23. 13:22:13

whothehell,
akkor elmondom. ugy mukodik:
1. sale gomb megnyom
2. kartya lehuzasa vagy behelyezese (chip and pin) a zsinoros kulon kis bigyoba.
3. osszeg beutese
4. enter
5. nyomtatas elado masolata: alairas szukseges, ezt irod ala. chip and pin eseteben ekkor irod be a pin kododat.
6. alairas OK? ezt kerdezi a gep, te valaszolsz, igen, nem. igen eseten 7:
7. enter
8. vasarloi peldany nyomtatasa

ennyi.
nem orlunk ket malomban, csak azt erzem, nem akarsz megerteni.

puffancs 2008.06.23. 13:23:54

egyszerre ketto tetelt igy nem tud beutni
csak egyet
nem szupermarketrol beszelunk
egy vegso osszeget utunk be mindig.
a taxis is. tehat attol, h ketszer lehuzza, nem tortenik duplavasarlas.

puffancs 2008.06.23. 13:26:14

a 4. es 5. pont kozott meg telefonal a terminal engedelyert. ez idobe kerul. jobb esetben 10mp, de talalkoztam mar olyannal is, h egy percig vesztegeltem es mar neztem korbe zavaromban, de csak a terminal volt lassu.

dr.kevorkian 2008.06.23. 13:28:21

puffancs:
én úgy vettem észre, hogy: kártya lehúz - összeg - enter - itt még nem nyomtat, vagy ha mégis, előbb nekem is enterezni kell (ződgomb), aztán jön a szignó.

stichus 2008.06.23. 13:37:24

moli 2008.06.23. 11:48:58

ügyfélszolgálat mondta. annyira elvetemült nem vagyok, hogy az ászf-t olvasgassam, pedig jogász volnék, de egyszer majd megteszem. a feljelentgetést hagyjuk, max bejelentés. de minek is? szólni kell a banknak, ha gond van, kész.

Gumidomino 2008.06.23. 13:37:44

puffancs,
abban a fentiek alapján teljesen biztos vagy, hogy mindenütt olyan a lehúzós rendszer mint nálatok a hotelben?!

puffancs 2008.06.23. 13:48:31

dr.kevorkian 2008.06.23. 13:28:21
puffancs:
én úgy vettem észre, hogy: kártya lehúz - összeg - enter - itt még nem nyomtat, vagy ha mégis, előbb nekem is enterezni kell (ződgomb), aztán jön a szignó.

igen, azert nem nyomtat, mert telefonal authorisation code-ert. ha azt nem kapja meg, akkor nincs vasarlas, akkor nem is kell semmit alairnod, mert akkor a kartyadat valamilyen oknal nem fogadja el. ha megkapta a kodot, akkor entert nyomok (en, nem a vasarlo) es nyomtat.
ami kijott, atadom alairasra.

chip and pin-nel neked a pinkododdal kell megerositeni az osszeget, es akkor valoban nyomsz egy zold gombot.

nalunk legalabbis igy mukodik.
mivel nekem nincs sima kartyam, csak chip-es, igy en mindig nyomok pin-kodot.
a szallodankba erkezo kulfoldiek viszont jonnek sima kartyaval, es nem nyoomnak zold gombot.

puffancs 2008.06.23. 13:49:34

gumidomino:

nem tudom bizton allitani, hogy minden terminal ilyen, de en meg csak ilyennel talalkoztam.

puffancs 2008.06.23. 13:51:15

ja es ha nem fogadja el a kartyat, akkor is nyomtat, rairja, hogy elutasitva.

moli 2008.06.23. 14:38:55

stichus: hat ez nekem keves. masik, hogy nagy kar, hogy ebben az orszagban senki se mer feljelenteni, nincs civil ero. ezert lehet homar.

moli 2008.06.23. 14:44:31

puffancs: plus-ban nagysagrendileg kevesebb, mint 1 MASODperc a kommunikacio a bankkal. JOVAL kevesebb.
az a baj, hogy te idealista vagy, es az optimalisat hajtogatod. ha megcsinalom azt, hogy ketszer huzom le, ugy, hogy nem veszed eszre, megkapom a napi beveteled?

puffancs 2008.06.23. 15:06:37

nyivan gyorsabb egy plus-ban, mint egy szallodaban, aminek 40 szobaja van csak.
a sainsburysben, ahol vasarolok, meg a plusznal is gyorsabb, mert joval tobb vasarlot kell kiszolgalnia, mint egy plus-nak.
az a baj, hogy nem hiszed el, ha valaki nalad jobban tud valamit, es belekotsz.
en hasznalom a gepet, most is hasznaltam epp, £280-tal terheltem meg egy hitelkartyat.
2 peldanyt kaptam, az egyiket postazom a kartyatulajdonos cimere.
de te biztos jobban tudod....

nem tudsz ketszer megterhelni valamit egy tranzakcion belul. ez nem szupermarket, bar ott is nehez. a taxik is ilyennel mukodnek (kepzeld, ultem mar taxiban), csak kicsit lassabbal es nem ilyen ujjal, mint amit en hasznalok.

nemcsak hajtogatom az optimalisat, en igy, ezzel a geppel dolgozom.

neet 2008.06.23. 15:09:18

Köszi, köszi a hozzámszólásokat. Elmélázva az olvasottakon (és hallottakon) jobban járok, ha kápét viszek, és lehetőleg eurót. 2008-ban. Na sebaj.
Egyébként titeket olvasva olyan ambivalens érzéseim vannak. Modern kort élünk, haladunk is vele, jó is, h nem a bankókat gyűrögetjük, hanem a plasztikot, erre annyi a visszaélés, meg hozzá nem értés, lehúzás, hogy legszívesebben a párnám alól huzogatnám ki a cash-t, /kest, /kp-t és csak így fizetnék...

puffancs 2008.06.23. 15:14:13

neet, a kartyaval csak ugy nem tudsz visszaelni.
kamu a tortenet, ezt probalom bizonygatni, mert en is terminalon dolgozom, es tudom, hogy mukodik!

puffancs 2008.06.23. 15:18:57

lakotarsamnak eltunt 800 fontja a szamlajarol. ugy derult ki, h a bank felhivta, hogy szokatlanul nagy penzmozgasok vannak a szamlajan. megkerdeztek tole, volt-e parizsban, es vett-e ott pezsgot (meg a tobbi tetelt). mndta, hoby nem.
erre a bank: ok, akkor valaki probalja az adatait hasznalni.
es nem tudtak visszaelni a kartyajaval.
na
nagyokosok.
a bank telefonal, ha szokatlan dolog tortenik. csak rajtad mulik, h jo elerhetoseget adsz-e meg.

neet 2008.06.23. 15:29:10

800 font szembetűnő, de 200-500 forint nem annyira. Félreértés ne essék, nem szállok vitába, és nem is tudom, kinek van igaza, nem értek ezekhez a dolgokhoz, nem látok bele a rendszerbe, de volt pl a Deichmannos (?) sztóri (azóta utánanéztem és nekem is többet vontak, mint a cipő ára, de ugye aki itt vásárol, az sikertelen ember, és párszáz ft-ért még én se akadok ki...), aztán van ez a klasszikus "ne add oda a kártyád, hogy aztán olyan helyen huzigálják, amit nem látsz, csak előtted..", stb. Szóval csak kell, hogy legyenek visszaélések, nem-e?
És emellett még mindig van egy csomó hely, ahol nem fogadnak el kártyát (nem csak Bécsben..), ööö, ide akartam valami ellenérvet, de közben elfelejtettem... na mindegy, itt is folyton észnél kell lenni, az tuti.

puffancs 2008.06.23. 15:34:12

ne add oda a kartyad...: ez igy is van. de egy szallodaba sem tudsz anelkul foglalast csinalni, hogy megadnad az adatait, es azt mi mindig leellenorizzuk, hogy nem "dodgy"-e. ha igen, toroljuk a foglalast.
akkor is kell kartya a foglalashoz, ha elorre bejelented, hogy kp-ben fizetsz

de normal esetben ne add ki az adatokat, igen.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.23. 18:49:28

vazze
hihetetlen mit gorcsoltok a kartyaval
ez miert mukodik itt siman, sms , meg minden nelkul?

trolipotlo 2008.06.23. 19:41:45

Én egyszer azt hallottam, hogy vkinek le kellett csekkolnia ötventillátort leltározáskor.
És nem találta meg az ötven tillátort...

trolipotlo 2008.06.23. 19:44:48

Egyébként meg csak 1 db cetlit kell aláírnod, aztán szólsz a banknak, hogy lop a taxitársaság.

torghelle 2008.06.23. 21:13:03

Biztos látták rajta, hogy nem fog borravalót adni. Ránézésre óriási szarrágó. Hihi

The Amazing Racoon 2008.06.23. 21:29:07

Taxiajtót letépni, a "dolgozni nem akaró, seggmeresztéssel pénzt lopó, talán még piroson is áthajtó és majdnem embereket elütő, csak had' húzzam már le az utast" sofőr homlokába helyezni, majd az így elkészített asztalt sörözésre felhasználni...

Bocs, de gyűlölöm a taxisokat, még a BKV-s orkoknál is nagyobb aljanépnek tartom az összeset :(

The Amazing Racoon 2008.06.23. 21:38:52

Ez a budapesti taxisokra vonatkozott.
És még mielőtt leszólnátok, hogy általánosítok, biztos vannak köztük nagyon rendes, nem hiéna emberek.
Csak ők sajnos valahol elbújnak :(

Doktor Kotász 2008.06.23. 23:11:26

Re: ChipKilla 2008.06.23. 01:54:05
"Milyen kártyád van hogy nem kell hozzá pin kód a vársárláshoz...? Add már kölcsön lécci...:DDDD

lol:)"

Dombornyomott, azt aláírni kell.
Látszik, hogy nem láttál még ilyet az életben.

Doktor Kotász 2008.06.23. 23:17:09

Egyszerűen a bankodnál panaszt kell tenni, hogy kétszer rántották le a kártyád. Minden tranzakció terhelésre kerül, de csak azt könyvelik le, amelyiknek a cetlije aláírva is beérkezik a bankhoz. Ez két-három nap. Ha két hétig nem kapja meg a bank az aláírt bizonylatot, akkor törlik a tranzakciót. Ha valóban műszaki bibi volt, akkor ez fog történni.
Ha sumákolnak, akkor az aláírásod ráhamisítja a duplán lehúzó, és akkor jöhet a kivizsgálás. Ha kiderül, hogy sumákolt, akkor visszakaapod a pénzed, a taxist meg feljelentik, mert ez bűncselekmény. Aláírást aláhamisítani, az komoly dolog. A kártyaolvasót meg bevonják tőle.
Szóval ne itt mérgelődj, hanem szívasd meg őket.

dr.kevorkian 2008.06.24. 08:10:56

a visszaélések kiszűrésére van a bankoknak egy speciális programja. ez észleli, ha a szokásosnál nagyobb forgalmat bonyolítasz és jelez. aztán a bank meg is keres, hogy vajon elfogyaszottál-e 100e ft értékben vacsorát (például).

puffancs 2008.06.24. 08:47:01

hagyma 2008.06.23. 18:49:28

en sem ertem. nyilvan oromot okoz nekik a panaszkodas meg a mindenben hibat talalas.
amit a posztolo leirt, technikailag nem lehetseges. igy duplan lehuzni kartyakat ilyen terminalokban nem lehet.

komolyan mondom, nem is erdemlik meg.

nalunk sincs sms, nem is hianyzik.

Kozika · http://www.k-1.hu 2008.06.24. 09:06:50

a Fantaxi Debrecenben van. itt 990 Ft-ért eljuthatsz elég messzire, ha nincs dugó :)
a szemetet bissztos le tudod vinnni ennyiből.

WhoTheHell 2008.06.24. 09:25:12

Puffancs én értelek csak nem értek egyet. Amit te leírsz az az ahogy szerinted menni kellene a dolognak szabály szerint bizonyos terminálokon. Most tekintsünk el egyébként attól, hogy te csak telefonos terminált láttál még szerintem. Ez nem a te hibád. "Nálunk szerencsésebb fejlődésű országokban" ahol pl egy áruháznak érdeke, hogy a sor ne álljon mögöttem órákig mert én kártyával fizetek már áttértek más gyorsabb technológiára. Mert az áruház nyomást gyakorolt a bankra, hogy hé ecsém elmegy a vevőm mert itt tökölünk a terminálotokkal v@***.
Szóval visszatérve én csak annyit mondtam, hogy: Ha akarja a Taxis - a boltos - megterhelheti kétszer a számládat és ha a kártya/terminál páros nem kér pin kódot akkor ezt csak akkor veszed észre ha látod hogy kijött a két papír a két tranzakcióról. Na most nyilván nem írod alá az egyiket így az érvénytelen lesz. De attól még a pénzed zárolva lesz egy csomó ideig. És a terhelés megvolt. Jártam már így külföldi szállodában. Persze egyből mondták, hogy elnézést ez van meg bocsánat de attól a pénzem még zárolva volt. Még jó, hogy céges hitelkártya volt. (Most ne menjünk bele abba, hogyha ezt jelzem egy banknak akkor még miért hetek hogy visszakapjam/elengedjék a pénzemet. Nem tudom, hogy a szálloda pl elismerte-e végül vagy csak nem tudta bemutatni az aláírt bizonylatot. De gondolom elismerte különben hónapok lett volna.)
Szóval igen a mai magyar viszonyok között a T/A/C/I/M áruházakban meg hasonlókban elég nehéz ezt véletlenül csinálni. De egy "normális" terminálon seperc.
Amúgy nekem az sántít legjobban a történetben, hogy ha háromszor húzott a Taxis akkor három papírt kellett volna adjon a terminál. És három terhelést. De csak két terhelés volt. Hány papír? Az más kérdés, hogy mi van rajta. Lehet tranzakció sikerült meg nem sikerült is.
De lehet ez valami új terminál.
Amúgy meg mi van ha simán kártyamásoló amiben lehúzzák a szemed előtt? Beütöd a PIN-t majd közlik hogy bocs nem jó a kártya vagy a rendszer. Adnak egy kamu tranzakciós papírt, hogy boldog legyél. Kifizeted kp és mész haza. Na? Adtam valakinek ötletet? Na az most menjen el a jó k***** anyukájába a bankokkal együtt akik még mindig őskőkori technológiával szúrják ki a szemünket. (Tisztelet a pár újabban megjelent kártyának de azon is kell mágnes csík legyen.)
Üdv.

puffancs 2008.06.24. 11:16:06

whothehell:
nem akarod megerteni, amit irok.
a terminal mindenkeppen felveszi a kapcsolatot tranzakcio engedelyezesert valakivel.
egy aruhazban nyilvan gyorsabb terminalokat hasznalnak, mint egy szallodaban vagy taxiban, ezert az nem jo pelda.

ha nem chipes a kartyad, nem utsz pin kodot, hanem alairsz, ha chipes, akkor mindenkepp kell pin kod is.
en nem egy idealis helyzetet vazolok, hanem azt mondom, ahogy van.
de legyel te okosabb, nyilvan az is vagy, nekem faraszto 6szor elmondani ugyanazt.
a beutott tetelek szama nem attol fugg, h hanyszor huzod le a kartyat. akkor sem, ha szazszor mondod.

amugy meg miert az a lenyeg, hogy dombornyomott-e a kartya. bankkartyaknak mar mind chipesnek kene lennie.

moli 2008.06.24. 11:50:37

puffancs: te 100szor mondod ugyanazt, neked viszont 100 kulonbozo ember mond mast.

puffancs 2008.06.24. 12:17:51

moli,
100 olyan ember mond mast, aki meg a sajat kartyajaval sem tud mit kezdeni, terminalt meg meg eleteben nem kezelt.
es itt en most befejeztem, feladom.
panaszkodjatok a velt problemaitokrol egymasnak mar. veletlenul se nezzetek magatokba, es veletlenul se figyeljetek olyanra, aki ilyennel dolgozik.

magne 2008.06.25. 22:04:34

lehet mas irta, miert FAN
- mert fun nem lehetett (hulyen nezne ki, vicces taxi)
- az adott varosban van a FANdango, ami szinten azonos erdekeltsegbe tartozik
- tovabba van egy FUN radio is, ami meg azert fun, mert a taxi mar fan:D
kivancsi vagyok mi lesz a kovetkezo beruhazas neve:D

2008.07.06. 21:29:21

Jól sejted, azonos a kör, olyannyira, hogy egy személy a tulajdonos. Nagyon ügyesen csinálja, mert saját taxi viszi a vendégeket a saját vendéglátó egységekbe, amiket a saját reklámújságban és a saját rádióban reklámoz. Ezúton is üzenem neki, hogy a rockfm egy hallgatható rádió volt, míg a fan rádió egy nyáltól csöpögő hallgathatatlan szörnyűség, amilyenből szól már Debrecenben(is) egynéhány.
süti beállítások módosítása