Tékozló Homár

Saját zsebre dolgozó sofőr a Volánbuszon?

2008.06.27. 00:08 | szily | 119 komment

Krisztina azt állítja, hogy bár egy sima jegyet kért Pilisvörövárra, a sárga busz sofőrje diákot adott neki. Sose derült volna ki, ha nem szállnak föl ellenőrök. A hoppon maradt utas biztos benne, hogy a sofőr direkt csinálta, és eltette a különbözetet. Ki is számolta, hogy ha cinkeli a jegyeket, szerény becsléssel nyolcvanezret szakíthat pluszban havonta. Izgalmas sztori hajtás után.

Egy érdekes és tanulságos történetet szeretnék veletek megosztani, ami a volánbusz egyik járatán történt velem pár héttel ezelőtt.

Ritkán veszem igénybe a sárgabusz által nyújtott szolgáltatást, mivel Budapesten lakom, ha pedig messzebb utazom általában kocsival teszem vagy vonattal. Egyik barátnőmnek nem régen született meg a kislánya, őt akartam meglátogatni, Pilisvörösváron, ő javasolta, hogy menjek volánnal. Akkor még jó ötletnek tűnt, mivel más lehetőségem nem nagyon volt, lévén a párom használta az autót.

A Flórián téren szálltam fel a buszra. Pilisvörösvárig kértem a jegyet, a sofőr mondta, hogy 250 Ft lesz. Adtam a pénzt és kaptam a jegyet, amit egyből beraktam a kézitáskámba anélkül, hogy megnéztem volna.

Pár megálló múlva ellenőrök szálltak fel, én még nem is hallottam arról, hogy ilyen is van, gondoltam azért van elöl az ajtó és a sofőr, hogy senki se lóghasson. Mikor én kerültem sorra nyugodtan adtam oda a jegyem abban a tudatban, hogy nincs félnivalóm. Az ellenőr megnézte a jegyet majd kérte a diákigazolványomat, én bambán néztem rá: „Mit?".
Mivel a jegyem 50%-os, ezért ehhez szükséges diákigazolvány, mondta. Jobban megnéztem a jegyem és tényleg diákjegy volt.

Ekkor jöttem rá, hogy mi is történt valójában: a sofőr zsebre tette a két jegy árkülönbözetét, aminek most én iszom meg a levét. Láttam, hogy sokat már nem tehetek, hisz nem tudom bizonyítani, hogy én valójában mennyi pénzt adtam. Elmondtam a történetet az ellenőrnek is, aki azt mondta, hogy sajnos ilyen helyzetben nem tud mit tenni, esetleg tegyek panaszt a társaságnál.

Kaptam egy 6000Ft –os csekket, amit be is fizettem, jó tanulópénz volt azt hiszem. Azon gondolkoztam, hogy mennyi plusz bevételre tehet szert így egy sofőr. Ha egy nap csak 30 embernek ad más jegyet, mondjuk átlagban keres rajtuk 120 Ft-ot, az már 3600 Ft naponta. Ezt szorozzuk meg a kb. 23 munkanappal: az eredmény 82 800 Ft havonta, és szerintem még jócskán kevesebbet számoltam, mint amennyit egy forgalmas vonalon kaszálhatnak. Ha ezt a számot megszorozzuk a feketéző sofőrök számával, elég komoly összeg jön ki. Nem csoda, hogy a volán társaságok veszteségesek és a buszok úgy néznek ki, ahogy. Arra lennék kíváncsi, hogy a sofőröket milyen módszerrel válogatják ésellenőrzik, mert szerintem ők legalább okoznak akkora veszteséget,mint a jegy nélkül utazók .

Panaszt a mai napig nem tettem, nem hiszem, hogy lenne értelme ezzel tölteni az időm, inkább hozzátok fordulok, hogy mások is tanuljanak a hibámból és mindig nézzék meg alaposan a jegyüket.

Üdv.
M. Krisztina

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NoRo9 2008.06.27. 00:20:51

1 -e az az 1?

Én sokat járok Vörösvárra rokonokhoz, de inkább vonattal...Tisztább, kényelmesebb, gyorsabb

2008.06.27. 00:24:22

Nem értem. Ez a Pilisvörösvár elvileg 25 km, ami a díjszabás szerint 450 Ft.
Ha a csaj 250-et fizetett, akkor hogyan tudott eltenni belőle a sofőr????
Te nőszemély, szerintem te 50%-os jegyet kaptál és 50%-os jegyet fizettél.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.06.27. 00:28:36

herpesz: zsebbe fizette a 250-et. Ezért.

szily 2008.06.27. 00:30:13

Kedves hErpEsz, szerintem félrenézted a díjszabást, mert én a poszt élesítése előtt lecsekkoltam online. A volanbusz.hu online jegyvásárló felülete szerint Az Árpád hídi buszpályaudvarról Pilisvörösvárra 300 HUF a teljesárú jegy. A Flórián térről így simán lehet 250 forint.

2008.06.27. 00:31:33

.Andrei: De adott róla jegyet, akkor mit fizetett zsebbe?! Az nem derül, mekkora összeg volt azon a hülye jegyen, csak hogy 50%-os.
Továbbra sem értem...

2008.06.27. 00:33:33

szily:
Jó legyen, én a volan.hu-t néztem.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.06.27. 00:34:37

herpeszem: (ki ne pattogjon a pofám) a jegyet adhatta zsebből is, mert valaki otthagyta nála vagy összeszedte az ülésekről. Ennyire egyszerű komám.

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.06.27. 00:36:44

SzilyHomár: de szép piros a fejléce a kommentednek :DDD Biztosan a páncélod csillant meg az erős reflektorfényben, amikor írtad...

Zsoó 2008.06.27. 00:50:37

Ez semmi.
A mindennapos az, ha nem is adnak jegyet, és te kevesebbet is fizetsz. Így a 250 forint helyett elkér a sofőr 150-et és az mind zsebbe megy. Így működik ez.

Hát én nem fizettem volna be a 6e-t.
Én anno már 2 hete lógtam a volánon (hehe ennyire nem figyelnek a sofőrök), amikor felszálltak ellenőrök, persze kaptam csekket, és elmentem vele a 13.kerbe és mondtam hogy bocsi otthon felejtettem a bérletemet (addig vettem újat). Fizettem 500 forintot. Persze mondták ha kiderül h később vettem akkor az nem jó. De azóta se kerestek.

tabibito 2008.06.27. 00:54:01

Elárulom a jóindulatú időnként volánozó levélírónak: Kb semmit nem tehet félre, mert most minden második buszon találkozom ellenőrökkel, ezek elteszik a számlakivonatot, feljegyzik az időt és mindenkit végigcsekkolnak. Háromszor találnának ilyene esetet, és a sofőr repül. Ellenben hajnal 5től mennek a buszok estet 10-ig, több mint 1000 jegyet kiad-lehetséges h van hogy téved?
Nem szeretem az ilyen gyanúsításokat, mert a legrendesebbel is megtörténhet.
A Volán bunkó sofőrjeiről viszont lehetne cikkezni, az hagyján h legtöbbször 10 perccel előbb mennek el és tagadják, de ha nincs kedvük, nem állnak meg, vagy közlik, hogy ugye tudod, hogy mázlid van.

tabibito 2008.06.27. 00:55:11

Zsoó: Így működött. De már nem. És a vonatos kallerok durvábbak voltak:)

cégalapító · http://cegalapitas.blog.hu 2008.06.27. 01:07:36

Én is találkoztam már ilyennel, csak akkor épp Szegedről Budapestre jöttem. Diákot kértem és 1200-1400 körül lett volna talán a jegy, és egy ezresért adott papír nélkül. Ahogy figyeltem szinte mindenkivel ezt csinálta, így a 3 órás úton kb 80-100e Ft-ot kaszált, mert végig tömve volt a busz.
A legdurvább, hogy veszteségesként jelenik meg a járat, és lehet hogy ritkítják emiatt, valamint az adófizető pénzéből pótolják.

ModalSplit 2008.06.27. 01:36:19

Szerintem ez a 250 Ft több egy diákjegynél és kevesebb a teljes árú jegynél. Ez egy ismert jelenség a Volánnál, meg az is, hogy elkéri a pénzt és nem ad jegyet egyáltalán. Ez nem elszigetelt jelenség, elég sokan csinálják. Olyat is hallottam, hogy a Volános sofőr észrevette az ellenőröket és gyorsan elkezdte nyomogatni a jegykiadó készüléket, az utasok pedig hátra adogatták a jegyeket, csak egyel kevesebbet adott, az ismerősöm, aki mesélte, éppen hátul ült és csak neki nem jutott. (Megúszta - az előző napi jegyét mutatta meg és nem vették észre.)

8-as 2008.06.27. 02:28:42

legalabb odamehettel volna a soforhoz, es kerdore vonhattad volna

jesszumpepi (törölt) 2008.06.27. 02:53:41

Minek járok én Zanzibárba,amikor a napi izgalmakat itthon is élvezhetem?

2008.06.27. 03:06:31

Hehe! Kedves M. Krisztina, megkerdezhetem, hogy miert kuldted el a torteneted? Kipanaszkodtad magad, egyutterzunk, de csak ennyi. Honnan a turobol tudnak "odafent", hogy lop/csal/hazudik a kedves kollega, ha nem ertesulnek rola (ez persze igy nem igaz, elfogadom, hogy nagyon sarkitottam, belso ell. miegymas...)? Ez kb. olyan mintha arrol irtal volna, hogy megvertek hazafele, de a rendorok nem csinalnak semmit! Es a feljelentest tettel? Hat azt nem, mert nem tudom bizonyitani, hogy nem magamat vertem meg...

Mellesleg Teged csak azert karositott meg, mert elkapott az ellenor, de a ceget monden egyes trukkos eladassal lehuzta, talan ezert meg harapnanak is a sztoridra. Persze erosen fugg mennyire melyen rohadt el a rendszer...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2008.06.27. 03:13:58

Én két évig naponta jártam dolgozni és haza a Volán sárgabuszaival és nem volt nap, hogy ne mutyizott volna a sofőr. Olyan is volt, hogy csak ritkábban jártam be és nem érte meg bérletet venni, ilyenkor jegyvásárlásnál mindig automatikusan visszaadta az összeg felét és nem adott jegyet. Nekem égett a pofám, amiért ragaszkodtam a teljes árhoz és a jegyhez. És hiába jön az ellenőr, ugyanolyan haverok ők is, többször láttam, hogy a busz tele volt jegy nélkül utazó emberekkel és se nekik, se a mutyizó sofőrnek nem lett semmi baja.

Szumi 2008.06.27. 04:53:33

Cégalapító:

1200-1400 körül lett volna talán a jegy, és egy ezresért adott papír nélkül.
"A legdurvább, hogy veszteségesként jelenik meg a járat, és lehet hogy ritkítják emiatt, valamint az adófizető pénzéből pótolják."

Szép kis céget alapíthatsz, barátom!
Majd azt is eltartják mások veled együtt...

rennie 2008.06.27. 05:59:41

Bizony, ezt nem kevés helyen csinálják a sofőrök. Nekem egy rövid időszakban kellett Volánnal járnom még tavaly, de akkor minden nap. Nem volt olyan sofőr, aki ne próbálkozott volna, sőt sokszor volt hogy nekem kellett szólni, hogy kérem a jegyet is. Elég rondán néztek rám ezután, de úgy voltam vele, hogy nem ő üti meg a bokáját ha jön egy ellenőrzés hanem én. A megoldás az lett, hogy vettem egy bérletet.

Sofian 2008.06.27. 06:52:03

Nem tudom...én itt az Érd ill Diósd környéki részen nem tapasztalok járat kimaradást, és a sofőrök sem bunkók. Mutyizás persze itt is van, volt, lesz.
Viszont jó szokásuk az hogy a bkv-sokkal ellentétben nem nézik végig hogy a kis köcsög tönkreteszi a buszt, hanem levágják a rongálókat a buszról.

countryhiker 2008.06.27. 07:01:03

Az Árpád hídi sofőrök közönséges bűnözők. Jobb helyeken sikkasztásért leültetnék őket.
Egy időben rendszeresen utaztam onnan sárga busszal, és minden egyes alkalomal megpróbálták elsumákolni a jegy átadását. Ha rendes volt, akkor adott egy jegyet egy kupacból (hogy ha ellenőrök vannak, ne szívjam meg) de ezt utána vissza kellett adni neki.
Gondolom egy idő után a Volánnak is feltűnt, hogy óriási tömeg van a buszokon, bevétel meg sehol, úgyhogy bevezették a kötelező automatás jegyvásárlást az Árpád hídnál. Viszont ez a sofőröknek már nem volt jó móka, úgyogy egész egyszerűen leragasztották az automaták képernyőjét, és ráírták, hogy rossz. Ilyenkor az volt a szabály, hogy sofőrnél kell jegyet venni. Persze így csak a pénzt buktad, jegyet nem láttál soha...

Pejo 2008.06.27. 07:38:47

Csodálkoztok ilyenen??? Ebben az országban mindenki úgy él meg ahogy tud... és mivel a politikusaink jó példát mutatnak, így mindenki tanul tőlük.
Én azon csodálkozom, hogy ez az ország "még működik"...

Kazimír 2008.06.27. 07:50:34

Előfordult, hogy a távolsági busz fásult sofőrje teljes árú helyett először nekem is diákjegyet adott (kinézetre elmegyek annak), mint a már felszállt 30 diáknak. Láttam, hogy az előttem lévő mennyit fizetett, szóltam neki, elnézést kért, javított, azt a jegyet pedig megkapta az utánam jövő.
Szóval nem mindig szándékos, szerintem

dézigazdi 2008.06.27. 07:51:03

Kedves tapasztalatlanok!
Bp., Árpád híd -Pvvár teljes árú: 300Ft, Flóriánról 250Ft (az már a 20 km-es határon belül van).
Egyébként a mutyizásnak tényleg kezd vége szakadni mostanában. De ez az "automata rossz" sztori elég durva! Én egyszer találkoztam olyan sofőrrel, aki Pvváron felszállva nem akart jegyet adni, és amikor mondtam, hogy kell, mert elszámolom, akkor azt mondta: "na azért ebből ne csináljunk rendszert". Egyébként azért tömegközlekedem, mert nem sikeres akarok leni, hanem környezetvédő.

commentgyár 2008.06.27. 08:00:09

Ha-ha-ha :) Hát ez egyáltalán nem új... Szted mi megy a (qrva forgalmas) érdi, biatorbágyi vonalakon? Ha nagy ritkán buszra kell vetemednem, az Etele téren akár a jegypénztárban, akár az automatánál, de tuti, hogy veszek jegyet. Ellenkező esetben, ha a sofőrtől akar venni az ember teljes árú jegyet 300 Ft-ért (mondjuk Érd/Bem térig), akkor gondolkodás nélkül visszaadnak 100-150 Ft -ot és külön kell felhívni a figyelmüket arra, hogy hahóóóó, én kérek jegyet, mert nem bliccelek. Ezt komolyan mondom/írom. A sztorihoz mondjuk, hozzátartozik, hogy annyira profik a sofőrök, hogy az öltözéked, kinézeted alapján azonnal tudják, hogy ezt el lehet-e játszani. Pl. a munkámból fakadóan néha kicsit jobban ki kell csípnem magam és így, a komolyabb megjelenés/kinézet esetén kevésbé nyomulnak ilyesmivel. De, ha - tekintettel a hőségre - csak egy térdgatya/póló párosítás van rajtam, azonnal így viselkednek... Ami meg a beszedett "zsebpénzt" illeti, azt se felejtsd el, hogy ezek a buszok oda-vissza fordulnak naponta X alkalommal, ezt a bulit oda-vissza játszák el. Aztán ott van még a gázolaj biznisz, ami különösen virágzik ilyen gázolaj árak mellett... :) Amennyit ezek a takarékos Ikarus -ok esznek, fel se tűnik senkinek, hogy -4-5 liter eltűnik egy-egy tankból. Hamar összejön egy személyautó tankolásához elegendő mennyiség :)) Ui.: Az sem véletlen, hogy minden Volános busz első ajtaja mellett ott vírit a matrica: ha szabálytalanságot észlel menetjegy vásárláskor, kérjük hívja a 06-80/XXX-XXX számot. Szted? Zöld számot tartanak fent erre a célra? Akkor most tisztában vannak vezetői szinten ezzel a dologgal vagy nem? :)

Decesso (törölt) 2008.06.27. 08:01:02

Ki szó nélkül fizet büntetést nem lehet sikeres ember!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.06.27. 08:02:10

Abszurdisztán. Ha nem tetszik, ki lehet vándorolni. Ki is mondta ezt?

EnZsolt / Paszuly Pista, a derék zöldbablegény 2008.06.27. 08:10:48

Drága Krisztina, ne kezdjen mindjárt vádaskodni, hisz lehet, hogy kegyed, annyira ifjúnak néz ki, hogy a sofőr biztosra vette, hogy Ön diák.

Mellesleg, ilyen esetben fogom magam, előre megyek az ellenőrrel és kérdőre vonom, hogy most ezt így hogy? Aztán meg panasz a Volánnál.

Layosh 2008.06.27. 08:11:25

Orüljön, hogy kapott jegyet.
Felénk amúgy más a módi. Nyugdíjas felszáll, kap egy 90%-os jegyet mondjuk 60-HUF-ért, odad 200-at és a sofőr elfelejt neki bélyegezni a füzetébe. Ezt az ellenőrök nem nézik, mármint a bélyegzőt, csak a jegyet. Mindennap tele van a busz nyugdíjasokkal, mert járnak pestre nyugdíj kiegészítő takarítást végezni.
Lehet számolgatni urak, hogy mennyi veszteség ez az adófizetőknek.

ex-dr. vuk 2008.06.27. 08:12:35

Ott helyben azonnal panasz kellett volna tenned az ellenornek. A sofor ki sem adhatta volna a jegyet ha nem mutatsz diakot. Lazan raverhetted volna az egeszet a soforre.

EÖ (törölt) 2008.06.27. 08:12:49

tabibito 2008.06.27. 00:54:01


Ami a világ világ, pontosabban, amióta az én nagymamám nagymama az úgy megy, hogy kéri a mama a 90%-os jegyet, amihez kettőt kéne pecsételni, de a sofőr csak egyet pecsétel (50%), ergo maminak később telik le a kedvezménye, és elkéri érte a "több pénzt". A "több pénz" - az 50%-os jegy ára közötti különbözet pedig igenis megy a sofőrbácsi zsebébe.
Nem biztos, hogy pontosan idézem a mamit, csak mindig zsörtölődik, (pedig ő is jól jár, csak ő nem akar.)

Szóval el ne kezdd itt védeni a sumák buszsofőröket.

wagabound 2008.06.27. 08:14:47

A beiráshoz: ha 250 ft-os jegyet kaptál 250 ft-ért, akkor a sofőr nem keresett egy fillért se. Számtan, nulladik osztály. A jegyet (bérletet, minden pénzért kapott okmányt, papírt)illik rendesen ellenőrizni.

A többieknek:

1: Gázolajat már nem tudnak csórni a két tankolás között leplombált üzemanyag-tank és végre normális érdekeltségi rendszer okán.

2: Az ellenőrzést egy Volántól független cég végzi, eredménytől is függő juttatásért, mutyi tehát már nincs velük.

3: Mindenki abból él, amiből tud. A Volán-sofőr is, főleg, ha a kedves utas is partner benne...

Gumidomino 2008.06.27. 08:15:50

lehet, hogy még össze is játszottak az ellenőrrel. :)

de elkezdhetnéd felemelni a hangod a saját ügyeidben Krisztina, mert így el fognak taposni az "ezért tart itt ez az ország"-ban.

szembesíted a sofőrt a tévedésével, nem haragszol, de kéred a teljes árú jegyet, amit kifizettél, hiszen diákot se mutattál, hogy adott diákjegyet?

EÖ (törölt) 2008.06.27. 08:18:02

layosh vazzeg egyszerre írtuk be szinte ugyanazt.
Ezt Isteni jelnek vélem és ma már nem dolgozom semmit.
Szerintem te is menj haza. :)

wagabound 2008.06.27. 08:18:25

Vuknak: a sofőr nem köteles ellenőrizni a diákigazolványt. Mit gondolsz, mikor indulna el a busz a megállóból, ha huszan szállnának fel, kérnének diákjegyet, és azt mind végigellenőrizné?

Gumidomino 2008.06.27. 08:20:00

wagabound,
gondolom gyakorlott szemnek egy pillantás a jegykiadás közben elegendő.
mint ahogy mondjuk a metróknál is.

Gumidomino 2008.06.27. 08:21:17

bocs. nem figyeltem hogy Vuknak ment.

EÖ (törölt) 2008.06.27. 08:25:09

wagabound 2008.06.27. 08:14:47

1. tudnak csórni, már a kúton otthagyják és a kutassal megy a sumák...

2. van közöttük mutyi (lásd még: kárszakértő-biztosítócég)

3. ez szép, csak az adónkból pótolják a hiányt

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.06.27. 08:26:37

A gyakorlott szemhez annyit a metróban, hogy egyszer kíváncsi voltam, mennyire veszik észre az ellenőrök, ha nem a megfelelő bérletet mutatom fel (30 napos bérlet, kézzel írt dátumok). Ott volt alatta az érvényes bérlet is, ha kellett, de sokszor még a villamoson/buszon sem vették észre, hogy nem azt mutatom. A legkönnyebb a metrósokkal volt, 1 év alatt kb. 4-szer állítottak meg. Ezért is kell a beléptető kapu.

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.06.27. 08:31:03

Egyébként hogy a témához is szóljak: ezek még mindig állami cégek. Ha a fiatalok oda kerülnek, akkor azt látják, hogy a rutinos rókák hogy csinálják, és mégis megússzák. Persze ha nem állami cég lenne, biztos nem dolgozna ott ennyi ember, de hatékonyabban is tudna működni a cég, és mivel érdekelt abban, hogy jó legyen a kiszolgálás (lévén profitorientált vállalkozás), a jobb embereket fogja megtartani, akiket jobban meg is fog fizetni. Bár valószínű, hogy a jegyárak is nőnének. Lehet választani: olcsóért szar, vagy drágáért jó.

vizafogó 2008.06.27. 08:32:42

Pénzért jegyet kaptam a volán buszon, tehát sikeres ember vagyok. (SE)
Február 16-án este szálltunk fel a Volán 111 szám járatára Pilisvörösvár, orvosi rendelő állomáson 19:18 kor és Piliscsaba, Pázmány P. Egyetemig kértünk 2 db jegyet. Feltűnt, hogy a sofőr/pofátlan tolvaj (PF) a jegykezelés (bocs pénzbeszedés) közben a telefonját nyomogatta, és az előttünk felszállótól a pénzt átvette, de jegyet nem adott.
Társam a fenti távolságra kért két jegyet és átnyújtott 1000 Ft.-ot. Kapott visszajárót, de jegyet nem.

SE: (állva maradt és várt)
PT. - ?
SE: - jegy?
PT: - nem adok, mert nem kért.
SE: - miért nem ad,
PT: - én vagyok a sofőr, annak adok, aki kér.
SE: - kérek.
PT: - akkor még kérek pénzt. (Félénk társtól még kap pénzt, PT átad egy jegyet)
SE: - jegyet adni kell, azért fizettünk.
PT: - ha sokat ugrál, leszállíttatom.
SE: - miért?
PT: - én vagyok a sofőr,
SE: - már nem sokáig.
PT: - a hatodik főnökséget élem túl.

SE. Elsündörög, a többi utas között, akik szótlanul hallgatták végig a párbeszédet.

A sofőr mellet álló férfi még hangosan utána szól. Piliscsabán szállsz le? Majd megvárlak, és a kapsz a pofádra.

sztrimbej 2008.06.27. 08:40:13

Nem túl gyakran, de nyugdíjasként utazom távolsági buszon és vonaton. Ehhez fel tudom használni a nyugdíjasok számára biztosított utazási igazolványt. A többségben 50%-os kedvezmény kérésénél a sofőrök elteszik az ötvenszázalékos vételárat és 10%-os jegyet adnak, továbbá nem töltik ki a kedvezményt igazoló igazolványt. A vonatokon pedig azt tapasztani, hogy a rövidtávú utazásoknál a kalauz nem ad jegyet. Ha előfordul, hogy észrevételezi az ember, a nyílvános megszégyenítést nem kerülheti el. Ember legyen a talpán, aki meg tudja állapítani, hogy a buszokon és a vonatokon valójában milyen utasforgalom és jegyár a reális.

demizson bobby 2008.06.27. 08:43:13

ne hiszem,hogy a sofőr rögtön kivette a pénzt a kasszából.kértem volna egy kassza elszámolást és annyi.
ha nem vgyok bűnös,akor nem fizetek, még ha a helyszínen főbe is lőnek.

S0und 2008.06.27. 08:56:31

Ez nem egy újkeletű cucc, én szarvasra jártam fősulira, sajnálatos módon kénytelen voltam busszal menni. Ott is volt egy csávó, aki ezt nyomta nagy üzembe, az akkor ~600 körüli szarvas-kecskemét helyett adott 200ft-ért valami jegycafatot, franc se tudja hova szólt. Aki úgy ment oda, hogy már kikészítette a lóvét az útra (~600ft) annak adott normálisan diákot, aki nem, arra próbálta rátukmálni a 200ft-s jegyet. Ezt egy darabig nyomta, gondolom mindig vágta mikor lesz ellenőr mikor nem. Aztán egyszer csak eltűnt a csávó, elég pofátlanul nyomta a végén, valszeg ezt elégelte meg valaki a végleg.

Chrom 2008.06.27. 08:58:22

mon te verdi...szép sztori...sikeres-e aki elhiszi? én nem védem őket, mert tény, hogy megy a mutyizás...meg ott vannak akik nem mutyiznak és a buszra is vigyáznak...ez utóbbiak sikeresek-e?

kedves postoló, lehet általánosítani, de a történetben az első bökkenő, hogy nem nézted meg mit kapsz...gondolom a boltban sem hagyod hogy bélszín helyett zsírszalonnát csomagoljanak. A második bökkenő a mutyizás. Ez a nagyobbik baj.

Tanulság:
Mindenkinek egy kicsit igaza van. És mi jár annak akinek igaza van? A pofája. Ahogy nekem is:)

the real 2008.06.27. 09:02:02

wagabound, fuss neki még egyszer a cikknek annak az információnak a tudatában, hogy 250 Ft a teljes árú jegy. Az utas annyit is fizetett, és mégis valahogy félárú jegy került hozzá. 125 Ft meg a sofőr zsebébe. Nehéz megérteni? És ez nem az a szituáció volt, ahol "mindenki jól jár".
Abban viszont igazad van, hogy az utasnak ellenőriznie kellett volna. Ezt tudta ő is, ezért nem állt neki hőbörögni - na meg mert a sofőr simán a pofájába röhögött volna.

simiki (törölt) 2008.06.27. 09:03:47

A váci (Kisvác-Forte legalábbis) volánjáratokon meg általában nem adnak jegyet és csak a jegy árának felét kéri el a sofőr. Aztán mi jön le ebből a Volánnak? Kevés jegy fogy, ergo kevés az utas. Minek indítsunk sűrűbben járatokat? A buta utas meg nem érti. Ez van.

Gettóblaszter 2008.06.27. 09:07:55

Vajon az ilyen esetek miért mindig Bp-en és Pest megyében fordulnak elő? Miért van az, hogy én már ezer éve utazgatok busszal, de még egyszer sem találkoztam mutyizással? Ismert ugye a régi mondás miszerint fejétől bűzlik a hal. Hát pont ez a helyzet Magyarországgal is...

mirage8 2008.06.27. 09:21:33

A korabban irtakat en is tapasztaltam, A Solt-Budapest vonalon. Kerek egy egesz jegyet, es ha tudom, hogy x forint, akkor sokszor majdnem a felet el se veszi a sofor, es nem ad jegyet. Igy penzugyileg jobban jarok, de aztan meg kiderulhet, hogy nincs senki a buszon, es megszunik a jarat...

razzia (törölt) 2008.06.27. 09:22:18

Mondok jobbat: a [Zöld] Volán Zrt. is ugyanezt csinálja. (Direkt cenzúráztam, aki ismeri, úgyis kitalálja.) Náluk ugyanis nem divat jegyet adni a hegyi utakra (Mátrafüred és társai). Ott minden sofőr "feketézik". A többi vonalon pedig utasításra csinálják páran (Hatvan és társai). Szerencse, hogy én még egyzer sem futottam bele ellenőrökbe, amúgy az sem divat náluk.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.06.27. 09:31:56

Egy olyat mutassatok, amelyik nem zsebre dolgozik. Valamelyik még diákjegyet se ad, csak elveszi a pénzt.

Virus 2008.06.27. 09:32:38

miért nem tettél panaszt??? ez nem igaz, hogy nem történik semmi, ha szólsz. GYERÜNK!!! ha mindenki így áll hozzá, mint Te, valóban nem fog semmi sem történni. de ha ezt Veled megcsinálta, nyilván megcsinálja mással is, és ha van még egy, meg még egy ember, aki panaszt tesz, akkor már igenis van esélyed arra, hogy kivizsgálják az esetet, és történjen valami. semmi esélyünk sincs arra, hogy végre normálisan működjenek a dolgok kis országunkban, ha nyúl módjára mindent csak benyelünk. mondjuk ez is valami, hogy ezt ide megírtad.

rexter 2008.06.27. 09:33:16

en nem ertem bazeg, vannak akik szarjak a penzt vagy mi? atver a buszvezeto - a tortenet szerint - es utana meg lehuznak 6000 forintra es ezt zokszo nelkul kifizeti???? Agyam elszall komolyan. az a minimum h legrosszabb esetben is leszallok a kovetkezo megallonal suru anyazasok kozt, ha nem tetszik nekik ugyse tehetnek semmit, sot meg en javasolnam h hivjuk a rendoroket. total nonszensz ez a sztori, elkepeszto milyen birka emberek vannak.

Potenciális Disznó 2008.06.27. 09:33:58

Szóval, kedves postíró, az egy dolog, hogy némi együttérzést remélve panaszkodunk a Homáron, de igenis be kell menni, és panaszt kell tenni. természetesen nem fog történni semmi. De ha nem is mindenki, de mondjuk sokan bemennek panaszt tenni, akkor előbb-utóbb muszáj lesz a vezetségnek lépni erre.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2008.06.27. 09:34:26

meg nem lattam beirva, hogy
"ezert tart itt az orszag"

razzia (törölt) 2008.06.27. 09:36:27

Az ellenőr és a buszvezető egy követ fúj. Egymának falaznak, mint a rendőrök. Eléggé szánalmas.

razzia (törölt) 2008.06.27. 09:37:45

A Vezetőségnek meg nem érdeke az "aranytojást tojó tyúk"-ot lefejezni. ;-)

FaBRiK 2008.06.27. 09:45:38

Hát te egy hülye vagy már ne haragudj. Nekem nem nagyon adtak volna semmilyen büntető csekket.

Az első kérdésem az lett volna, hogy ugyanmár a sofőr hogyan adott diákjegyet, ha nem ellenőrizte a diákigazolványt?

Mondtam volna, hogy a személyim a diákigazolványommal együtt a sofőnél van, mert elkérte, de ha nincs, akkor meg feljelentem, mert ellopta.

Ott nyomban kértem volna a panaszkönyvet, amit ugye ottan nem tudnak adni :)

És ezen szőr mentén mire a célhoz érünk, már le is tesznek a büntetésről.

De azért még félhangosan meghurcoltam volna a sofört.

asdf 2008.06.27. 09:46:50

Szerintem akar lehetne is panaszkodni. A sofornek ugyanis szerintem meg kene gyozodnie arrol, hogy rendelkezik az utas valami kedvemenyre jogosito igazolassal, es csak ezutan, ennek alapjan adhatna jegyet. Igy ebbe bele lehet kapaszkodni, hogy mivel ilyenje neki nincs, igy ezt nem is tehette, tehat a buszvezeto "tevedett".

Egyebirant nalunk is megy a zsebre adunk jegyet dolog, es a soforok MINDIG tudjak mikor van ellenorzes...

darthyoda 2008.06.27. 09:47:41

A Volán bosszúja:
Biatorbágy és Sóskút között hosszú időn keresztül zsebre dolgoztak a sofőrök. A hétvégi telkesek meg nagyon szerették ezt, mert olcsó volt, és ráadásul a busz -mint egy taxi- ott állt meg, ahol kérték. Csakhogy ez annyira szépen működött, hogy a végére a Volánnak egyáltalán nem maradt bevétele a járatból. Jól meg is szűntették. Ment utána a sírás, merthogy a kb. 7km-es távot át kellett valahogy hidalni. Panaszkodtak a korábbi mutyibajnokok, de a Volán tisztán bizonyította, hogy márpedig azon a járaton nem járt senki. Kb. 6év után indult újra a járat. Kiváncsi vagyok, meddig tart.
üdv
dy

asdf 2008.06.27. 09:48:31

ui: mar csak az a kerdes, hogy ez miert nem tunik fel odafent senkinek, hogy egy adott vonalon adott napon, adott napszakban jellemzoen x jegyet adnak el, es erdekes modon, amikor ellenorzes van, akkor mindig x+10-et pl...

Märchenwald 2008.06.27. 09:48:49

Én úgy tudom, hogy az ellenőr tulajdonképpen a sofőrt (vonaton kalauzt) ellenőrzi, hogy a jegyeket rendben állítja-e ki.

Érdemes lenne ennek utánanézni...

luck66 2008.06.27. 09:49:47

valahol úgy csinálták,h a sofőr nyomtatott egy jegyhez hasonló papirt,közölte,h ez másik jegy és a pénz felét visszaadta/látszatra mindenki kapott jegyet/,de volt,h mondta most rendes jegy,mert most jönnek az ellenőrök

razzia (törölt) 2008.06.27. 09:51:21

asdf 2008.06.27. 09:46:50

Fiatalság, naívság ... Itt már senki sem finomkodik, amúgy nálad a lényeg:

"... a sofőrők MINDIG tudják, mikor van ellenőrzés ..."

avogadro00 2008.06.27. 09:51:51

nem, ilyen tuti nincs, Magyarországon? :)

Piszén Pisze Kölyökmackó 2008.06.27. 09:54:03

wagabound: nem azért a 20 fillérért, de szerinted nem csórnak üzemanyagot? Egy csuklós busz napi szinten minimum 10-15 liter gázolajat takarít meg. Nehogy azt hidd már, hogy a töltőnyíláson keresztül szipkázzák ki. Erre vannak szofisztikáltabb megoldások is, például az utastéren keresztül is lehet üzemanyagot kivenni. A Volán 40-50 forint között fizeti ki a megtakarítást, ők meg 270 forint körül adják el a gázolajat? Szerinted melyik lesz olyan hülye, hogy 40 forintot kér a megtakarításért, mikor ki is lophatja és ezért több mint 6x annyit kaphat?

Fel kell ébredni urak!

Fuxika 2008.06.27. 09:56:08

Vidéken van még jobb sztori is!
Anyámnak is valami 90%-os járna, ami Onga-Miskolc viszonylatban 20 Ft. Ahányszor felszáll, mindig 50-est ad. ritkán jár és pecsételnek! Egyszer azt mondta a sofőr, hogy csak ennyi?
Anyám meg onnantól 100-ast adott mindegyiknek. De mondom, itt pecsételnek, tehát 80 megy zsebbe.
Én mondtam anyámnak, hogy a kurva anyjába kéne az ilyet elküldeni, vagy akkor ne pecsételtessen. Csak hát ő a szabályok szerint szereti csinálni...

razzia (törölt) 2008.06.27. 09:56:37

Kavehaz 2008.06.27. 09:48:49

"Én úgy tudom, hogy az ellenőr tulajdonképpen a sofőrt (vonaton kalauzt) ellenőrzi, hogy a jegyeket rendben állítja-e ki."

Ezzel nem lenne semmi baj, ha mindenki tiztességesen dolgozna. A Jász Volánnál annyival intézik el, hogy az ellenőr végigmegy, szól a sofőrnek, hogy hányat ellenőrizett, és hánynál talált szabálytalanságot. Aztán leszáll.

A MÁV-ot ne vegyük egy kapal alá. Elég sokat utazok, és általában szigorú kalauzokat fogok ki. Ők nem szoktak elsiklani dolgok felett. Volt már úgy, hogy két kalauz egymás munkáját ellenőrizte.

dosszié 2008.06.27. 09:58:06

Örülj neki. Még finom kis diáklánynak nézett sofőr nem egy kiöregedett luvnyának. Más cuna örülne egy ilyen bóknak. (Olcsóbb mint a plasztika)

Gringo 2008.06.27. 09:58:12

"ellenőrök szálltak fel, én még nem is hallottam arról, hogy ilyen is van"

- Hol élsz te? Buta vagy, vagy csak naiv?

"A sofor ki sem adhatta volna a jegyet ha nem mutatsz diakot. "

- Ez az igazság, erre kellett volna hivatkoznod az ellenőröknél.

razzia (törölt) 2008.06.27. 10:00:55

Gringo 2008.06.27. 09:58:12

"A sofőr ki sem adhatta volna a jegyet, ha nem mutatsz diákot."

Ha bemondom simán, hogy diákot kérek, rögtön adnak nekem. A Mátra Volánnál nem nagyon érdeklik. ;-)

Lári-Feri 2008.06.27. 10:14:08

Nem kell meglepődni, már legalább 15 éve csinálják ezt. Nekem 10%-os jegyet adtak mindíg, ha egyáltalán adtak. Ha tudták, hogy jön az ellenőr, mindenkit előre hívtak és adták a jó jegyet.

másikutas 2008.06.27. 10:22:16

Kedves Blogolók!

Én vettem a fáradtságot és bejelentettem ilyen eseteket a volánnak járatszámmal, stb. Azért, mert engem sérelem ért. Ki akartam fizetni a teljes vételárat, és kapni jegyet, mert nekem a nyugalmam többet ér, mint néhány nyomorult mutyi fillér.

A Volánnál nem tudták elképzelni, hogy valaki kér jegyet, és mégsem adnak. Pedig az én statisztikám az, hogy 10-ből 5 alkalommal küzdeni kell a jegyért, és legalább egyszer alulmaradok. Tudom, béna vagyok.

OK, Te hős vagy, megküzdesz a jegyért. De minden nap egyformán jól?

Itt hangsúlyozom, hogy vannak olyan buszvezetők, akik maguktól adnak jegyet, és olyan ellenőrök is, akikről a buszvezetők nem is tudnak. Minden elismerésem az övék, és ezt most őszintén gondolom.

Itt egy jellemző beszélgetés:
- Kérem a jegyet is, ha nem gond.
- Minek az magának?
- Félek, hogy jön az ellenőr.
- Nem jön, most éppen XXX-en vannak.
- De azért én mégis kérném.
- Tudja mit? Akkor a vendégem volt.

Na, erre mit mondjak, ha nincs időm várni egy másik buszt? Biztos most van egy jó ötleted. Ott is lenne, egyből, amikor 10-en állnak mödötted türelmetlenül?

Ilyenkor feljelenthetem, és utána majd találkozom vele megint. Az egész nagyon kínos.

Én nem vagyok hős. Realista vagyok. Ez egy ilyen ország. Ki az, akinek nincs legalább egy jó ismerőse, aki ne csalna minimum adót, vagy ne lopná az áramot, vagy legalább ne bliccelne a BKV-n? De ugye, azért mégiscsak köszönünk nekik, vagy szavazunk rájuk?

Hosszútávon mindenki azt kapja, amit megérdemel, csak nem biztos, hogy onnan, ahonnan várja. Úgyhogy a buszvezetőn csak az akadjon fenn, aki mélyen magába nézett, és mindent rendben talált.

fageza 2008.06.27. 10:24:15

Sziasztok! Én a Nógrád volán járatán jártam már így, vasárnap este indul a Debrecenből - Gyöngyös - Salgótarján útvonalon. A sofőrnek fizettünk a jegyért, diákot persze, leültünk, megnéztük a jegyeket, 3-an voltunk, csak az egyik volt "valódi", a másik 2 teljesen más útvonalra szólt, teljesen más időpontra... Szerintetek sikeres a sofőr, csak a két jegy ára ment zsebbe tőlünk,cirka 2000 Ft, és nem volt üres a busz...

firebird 2008.06.27. 10:29:18

Nem értem. Ezen miért kell meglepődni. Kb 15. éve folyamatosan ezt csinálják a Volánnál. Szerintem a vezetőség is benne van rendesen. (Pláne, mert már többször szóvá tettük a vezetőség felé, és azóta sem történt semmi.)
Ez úgy kell felfogni mint Hungaricum :)

fageza 2008.06.27. 10:33:27

Van egy ország....

Abd 2008.06.27. 10:40:31

Sziasztok!

végre egy blog ahol nincs szitkozódás,normálisan lehet véleményt cserélni. ennek örülök. :)

viszonylag egységes véleményetek van, én most egy kis segítséget kérnék:
u.i: nix kedvem elovlasni az utas szabályzatot.. bocsi érte.

mi a fontosabb tényező az ellenörnél?
- egy azonos km. és tarifa megléte
- vagy az ind. és érk állomás.

Kellett már hadakoznom, hogy érkezési helynek közelebbi állomás volt a jegyen, mint ameddig utaztam. de az ára ugyanaz volt. csak az ellenör dilizett velem. hogy jogtalanul vagyok a járaton :)

Abd 2008.06.27. 10:42:26

u.i. dizel maszek vételezés már nehéz. ezért jegyeznek. az ujabb járgányokon(pl.credo) kicsi tartály, szgépes műszerellenörzés, alacsony fogyasztás. stb. abból nehéz vételezni :)

Donci 2008.06.27. 10:46:04

Ugyanez megy a Tápióság-Tápiószecső (illetve Tápiószecső és a környéki) járaton. 5 év alatt talán egyszer kaptam jegyet.
Környékről járó buszosok egymást értesítik mobilon, ha az ellenőrök megjelennek a környéken. Na akkor jön a kapkodás, bár olyankor aki a végállomásig megy annak adnak jegyet aki menetközben vagy a falu határában leszáll, azét zsebre teszik.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2008.06.27. 10:52:11

Nemrég utaztam Jászkun volánon (Tiszanána) és Agria Volánon (Tiszanána-Eger; Eger-Bélapátfalva)is, kirándulás keretén belül.
Diákjegyet kértünk, egyszer se kértek diákot, legalábbis tőlem nem. Adtak jegyet. Ellenőr nem volt.

Amennyit olvastam erről a zsebbefizetésről, ha ilyen lesz, eljátszom a következők valamelyikét:

1. Kérek jeyget és megmondom, h a végén visszaadom, nem akarom, h megbüntessenek.
2. Nem megyek nagyon hátra(ez utaslétszám-függő), ha ellenőrzés lesz, szóljon már, és előremegyek jegyért (az is jó ha épp az aktuális helytől nyomtatja csak érvényes legyen).

Az első "csúnya dolog", de én becsületes leszek, gazdagítom a kiadható jeggygűjteméyét (vagy elfelejtem és a jegy nálam marad)
Második: tehet zsebre is, de jegyet is kérek, ergo ha utólag kapok, nem leszek megbüntetve, meg statisztika szerint is utaznak azon a vonalon.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.27. 11:23:58

Én 6 évig jártam busszal (1999-2005) 1-2 hetente, Kapos/Pannon/Gemenc volánnal. Soha nem tapasztaltam ilyet, hogy nem akartak volna jegyet adni, vagy nem olyan jegyet adtak volna mint amit kértél.

Viszont amikor épp volt (sajnos) 90%-os kedvezményem, akkor ha ugyanaznap már pecsételtek bele (tehát mindig ---> átszállás) akkor a 2. sofőr soha nem nyomott bele még egyet :) Ugyanez a MÁV IC kallerekre is igaz :)

Az tuti hogy a gázolajjal mutyiztak, főleg az elfűtött mennyiséggel, pl. sokszor volt hogy atom hideg volt télen a buszon, szóltunk hogy kéne fűteni, erre közölte a fószer hogy "Maxon van a fűtés"
Aha, csak gondolom nem a piros tartományban...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.27. 11:26:10

Tényleg. Ha van a buszon BÁRKI aki diál / 90% / akármi kedvezményes jeggyel van felt és nincs nála igazoló okmány, akkor a sofőrt is megvágják ám nem kicsit az ellenőrök, hogy miért engedte fel... Szal a sztori is sántíthat akár...

Amúgy az említett 6 év alatt 2x láttam ellenőrzést távolsági buszon. Mostanában is ilyen gyakran van? Mert akkor jól mehet a jegybiznisz.

xpedient 2008.06.27. 11:38:36

Nekem van egy buszsofőr haverom, ő mesél sztorikat. A teljesen "tiszta" lehúzás az, mikor a nyugdíjasoknak, egyéb kedvezményeseknek ugyan kiadja a jegyet, és be is teszi a kasszába a pénzt, viszont a kis papírjukról, ami csak havi X utazást biztosít kedvezményesen, nem húz le 1 utazásnyi kedvezményt. Így az utasnak megmarad annyi kedvezményes utazása, amennyi ezelőtt az utazás előtt volt. Ezzel nem lehet lebukni. Nem is a Volánt károsítja meg, hanem az államot, aki fizeti az X db kedezményes utat. És ezt persze honorálják is az utasok némi apróval. Ő azt mondja heti 10 000 Ft körül összejön neki ebből. Meg ki tudja mi van még amit nem vall be. Ja meg persze szigorúan csak dizel auto, mint minden busz- és kamionsofőrnek...
A srác amúgy alapból kap havi 120 nettót. Érettségivel. (Én 2 diplomával kapok ugyanennyit ezen a környéken. Tudom nem vagyok sikeres.)És van olyan hét hogy nem is dolgozik. Jó, olyan is van, amikor meg sem áll 3 napig.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.06.27. 11:49:44

Akkor én sikeres voltam hogy diploma nélküli állásban (de akkor már volt 1 diplomám is) kaptam 120-at napi 12 órás műszakos melóért? :D

s.csaba 2008.06.27. 11:55:27

A problema nem uj keletu:

BAZ megye, Mezokeresztes, 1970-es evek eleje. Helyi autobuszjarat, Vasutallomas Harom Rozsa viszonylaton. Felszallas, sofornel jegyvasarlas. Sofort ismeros, falubeli, joravalo fiu. Leszallas, sofornek jegy visszaadas. Kovetkezo utasnak recycled jegy ertekesites.

stillhungry 2008.06.27. 12:00:18

Ellenőrök??? meg hogy kirúgják a sofőrt, ha lebukik??? ugyan, párszor már szemtanúja voltam annak, ahogy a kézfogás közben a "napi bevételből" átcsusszan 1-2 ezer forint az ellenőr kezébe, hogy a sofőrt ne jelentse fel....

fluorid 2008.06.27. 12:17:46

Nem olvastam el teljesen a cikket, annyira nem erdekelt, a lenyeg az elso par sorban szerepelt. De tapasztalatbol mondom, hogya volan buszsoforok nagy resze ott lop/csal, ahol csak tud. Ez nyilvan a rendszer hiabaja is (magantarsasag eseteben erre biztos figyelnenek), de a legtobb csalasra hajlamos sofor olyan hihetetlen aroganciaval muveli, mintha ove lenne a busz, es szivessegbol szallitana mindenkit.
Van olyan, aki rendszeresen eljatsza a 100Ft-os jegyet kero diakokkal, hogy elveszi a penzt, kezebe nyom egy 20Ftost, es int, h uljon le. Vajon ha ellenor jon, ot le lehet fizetni azzal a 20Ft-tal? :I

Fikamatyi 2008.06.27. 12:56:06

A Volánnál ez mindennapos. Dobogókő - Pomáz viszonylatban még sosem kaptam olyan jegyet, aminnyit fizettem érte.
A sztoriban az ellenőr az abszolut nyertes, mert megkapta utánad a fejpénzt és a soförtől is megkapta a részét.

Alfonzhal 2008.06.27. 13:06:54

Édes jó Istenem.

Múltkor rosszul adtam vissza a sarki CBA-ban. A nő erre nagyon mérgesen nézett. ÍGY AKARNAK MEGLOPNI MINKET!

Kilgore_Trout 2008.06.27. 13:42:07

Gimnázium alatt a zsámbék-széna tér útvonalon jártam minden nap, és (volt ez hét éve) akkor még elég durván tolták. Átalában telefonon egyeztették, hogy merre lesznek az ellenőrök, meg ha két busz találkozott, voltak ilyen kézjeleik, hogy mögöttük vannak, ellenkező irányba mentek, stb. AKkoriban volt egy ilyen hír is, hogy pár buszvezető összevert egy ellenőrt, mert szerintük "túl lelkiismeretesen végezte munkáját". Állítólag aztán később volt olyan is, hogy felbéreltek valakit, aki követte az ellenőrök mikorobuszát, és aztán már nme érhette őket meglepetés.
Aztán a Volánnak elege lett, kötelezővé tették a széna téri bódéból történő jegyvásárlást (állítólag +15 millió jött be az első hónapban), és egyre több ellenőrt vettek fel, szinte nem volt olyan hét, mikor ne találkoztam volna legalább egyszer velük. Aztán kiszervezték az egészet egy biztonsági cégnek, vicces volt, mikor hatalmas security feliratban ellenőríztéka jegyeket. Ki is rúgtak jópár sofőrt, mikor mostanában megyek haza, egyáltalán nem is találkozom olyannak akinek emlékeznék az arcára.
Ja és a legújabb módi, hogy mindenkit felvesznek ellenőrnek (akárcsaka bkvnál), a legtöbbjük nem kap kocsit, de kb minden falura jut legalább két-három csapat, szóval nem igazán lehet bliccelni.
Azért van megoldás, mint látható.

Nem Penny hajója 2008.06.27. 13:48:54

A Népligetből utaztam vidékre Volánbusszal. 1770 forint a jegy. Felszállok, kérem a jegyet. Erre a sofőr: "1300-ból adok vissza, az jó lesz?" Először nem is értettem az egészet, mondom, hogy jó.
Visszaadott úgy, mintha 1300 lett volna a jegy és mondta, hogy üljek le nyugodtan a jobb első ülésre.
Az 1770 forintos jegyet kinyomtatta, de letette az jegykiadó gép mellé.
- Ha jön az ellenőr, akkor odaadja a jegyet.
- Ha nem jön az ellenőr, akkor az út végén sztornózza és van 1300 forinja.
Ha napont a négy emberrel eljátsza, akkor van belőle havi 120 ezer forintja.

+ a gázolaj leszívása. Az M7-esen 70-nel mentünk, jött egy kis lejtő, már rakta is üresbe és gurultunk.
:)

Hitchiker 2008.06.27. 13:53:14

nekem sosem volt ilyen tapasztalatom pedig mindennap többször is utaztam Monor-Sülysáp viszonylatban és ez minimum 2-3 átszállást jelent csak a a volánnál (van hogy Gyömrő felé a máv szolgáltatását is igénybe veszem ami 3 megállót és egy átszállást meg fél órát jelent de ez másik történet) a lényeg hogy sosem volt semmi gond a sofőrökkel, amelyikkel jóban voltam és ismert rendszeresen rám kérdezett hogy meg e minden papírom ami fontos (sajnos ismerte a szokásaimat hogy feledékeny vagyok) inkább a kallerekkel voltak problémák akik például tesómat aki jól láthatóan iskolatáskával, meg minden egyéb ezzel járó dologgal ment haza és csak diák nem volt nála (az nálam volt mert az okmányirodában kellett és inkább hazaküldtem ne várjon addig) és a kaller simán megbüntette ráadásul úgy hogy a házunk elött szállították le pont. szerintem ez a szemétség

másik dolog hogy a környékünkön új utasszámláló módszert vezetett be a volán ami abból áll hogy bemennek az iskolákba például és diákmunka címén meghirdetnek egy napos munkákat ami abból áll hogy pl monor-örs vezér útvonalon délután 4-től az uccsó járatig (11 kb) felküldik a diákokat és ők számolják az utasokat és a jegyekről persze semmit nem tudnak mert nem nézhetik meg. és 8000-et kapnak ezért az egy napos munkáért
ezzel nincs semmi gond csak a felvet talán pár problémát szerintem de ezeket nem az én tisztem megítélni

Aneeta 2008.06.27. 15:37:33

Régebben, amikor busszal jártam vidékre haza, akkor a Stadionoktól induló és oda visszaérkező buszokon rendre előfordult, hogy nem kaptam jegyet, ellenben olcsóbban utazhattam. Egy ideig én sem kértem, hisz tudtam, hogy a sofőr pontosan tudja, hogy melyik nap és hol lesz ellenőrzés.
Aztán egyszer megszólalt a lelkiismeretem:) és kértem a jegyet. Nézett furán rám a sofőr, de odaadta.

Mindez persze annak köszönhető, hogy az utasok is hagyták hogy idáig fajuljni a dolgokat. Ugyanúgy korruptak vagyunk. Bár a nagyobb hasznot még mindig a sofőr húzza.

Ennek megelőzésére már több, mint 1 éve a Stadionoktól induló buszjáratokra csak a pénztárban vagy a jegyautomatákból vásárolt jeggyel szállhatsz fel 18 óráig. Természetesen a vidékről induló, Bp-re érkező járatoknál ez kivitelezhetetlen.

Sofian 2008.06.27. 18:20:59

Mondjuk aki végállomásról utazik napközben azt tuti hogy nem basszák át mivel a végállomásokon nem lehet a sofőrnél jegyet venni csak pénztárból illetve autómacából...

dwdHU 2008.06.27. 18:55:14

enis egy szazast adok a sofornek, neki is megeri, nekem is, kinek faj ez?

2008.06.27. 20:14:03

Es mennyi ilyen dwdHU van az orszagban...
Faj a cegnek pl., aztan majd faj az utasnak, ha jegyszamlalas alapjan szervezik ujra a forgalmat, mert kijon, hogy nincs kihasznalva a vonal. Faj az osszes adofizetonek, amennyiben allami tulajdonu a ceg vagy akkor is, ha allam fizeti a tanulo es a teljesaru jegy kozotti kulonbseget, faj az osszes cegnek es fogyasztonak, aki az onkormanyzat fele barmilyen adot fizet, amennyiben onkormanyzati a ceg.

Es legfokeppen faj minden (sajnos nem sok) becsuletes embernek!
Nem attol lesz lopas a lopas, mert elkapnak!!!
De sajnos a tied az altalanos mentalitas, ezert tartunk itt, leghatul, Balkanon.
Csakis gratulalni tudok, dwdHU! Minden csodalatom a tied!

bicycle repair man 2008.06.27. 20:20:23

Érden is rendszeres, hogy a sofőrök nem adnak jegyet és kevesebbet kérnek a valós árnál. Ha kérem a jegyet, csúnyán néznek.
Egyszer egy ismerősömmel mentem, ugyanez a jelenet játszódott le. A lánynak utána egész úton magyaráztam, hogy miért kértem a jegyet... Nem értette...

o_tee 2008.06.27. 22:12:55

wagabound 2008.06.27. 08:14:47

1. a plombáról csak annyit, hogy a múltkor találkoztam egy régi haverommal (kamionozik), és megkérdeztem tőle, hogy van-e mellékállása is? azt mondta persze, "olajozottan mennek a dolgok" Kérdem én "a leplombázott tankkal?" Mire ő "plomba? mennyit adjak?"...

2.tavaly vagy tavalyelőtt ha jól emlékszem Siófokról a jegy 4500 körül lett volna de a sofőr azt mondta, négyért is elhoz szívesen. Halkan mondom (így, magunk között) nem én voltam az egyetlen ilyen utas azon a járaton.

3. ebben tökéletesen egyetértünk!

Mocsár 2008.06.27. 22:52:43

Nemrég munkaügyben indultam Miskolcról Szikszóra sárga volánbusszal, ami felszállásomkor már teljesen zsúfolt volt. Nyújtottam oda a sofőrnek az 500 Ft-ot, amiből visszajárt volna 200, de háromszázat adott vissza, és be sem ütötte a gépbe, jegyet sem kaptam róla. Hárman mentünk, kollégákkal, mindegyikünknél ugyanígy járt el. Plusz 600 a zsebbe, csak tőlünk, 3 utastól...

Sasfióka 2008.06.28. 11:05:25

Nálunk (vidéken) pl. volt olyan sofőr, akit a kollégák kiutáltak, mert ő rendesen ütötte a jegyeket. Így kialakult az, hogy amikor ő dolgozott, volt utasforgalom, amikor a másik sofőrök, akkor pedig "lézengtek" az utasok. Persze a tisztességesnek kellett menni.

Amúgy NAGYON jó biznisz ez a biznisz. Ugyanis a sofőr max. az állásával játszik, "büntetőjogilag" csak akkor felel, ha a rendszerességet tudják bizonyítani. Addig amíg téged 20e Ft alatt károsít meg, csak szabálysértésről beszélhetünk...

A postolónak pedig: Ha nem kért rovancsot ott a helyszínen, magára vessen. Mostmár ne reaklámljon. Befizette a büntetést, azaz elismerte, hogy jogos a Volán követelése.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.28. 15:55:41

egyebSt ezert tart itt az orszag
itt elkepzelhetetlen
multkor menem trolival de nem mukodott az 1 dollaros automata csak a 25 centes, az meg nekem nem volt
50 cent az ut
kerdezte soffor meddig megyek\en mondtam
azt monda OK
eszebe se jutott hogy zsebre dolgozzon

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.28. 15:58:35

meg egyaltalan
ezt akerdes felteni, hogy sajat zsebre... stb
hat az egesz orszag ebbol el
a minimalberbol, a kenopenzbol a sumakbl
hat mondja mar ki valaki
az APEH ellenor, az allamtitkar, a bankar
hat itt vnnak sorban az ugyek

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.28. 15:59:53

es akkor meg a rendorok, a parkoloorok
es igy tovabb....

Aqweren 2008.06.28. 16:54:04

Akárhányszor busszal megyek valahova, ezt mindig eljátsszák a sofőrök. Jaés telefonálgatnak egymásnak hogy hol vannak az ellenőrök :)
Nekem ezzel semmi bajom, ha el kell számoltatni a jegyet, kérek, ha nem, akkor meg kit érdekel? Tudják mikor van kaller, és ha mégis benéznek valamit, a csekket oda kell adni a sofőrnek hogy fizesse ki...nálunk vidéken ki is szokta. Tesómnak egyszer a büntetés árát adta oda készpénzben. Hallgatólagos megegyezés utasok és sofőrök között.
akkor fog felháborítani a dolog ha a buszvezetőket nem egy zacskó mogyoróért alkalmazzák hanem neadjisten meg is fizetik. És ne mondja nekem senki hogy nagyobb kárt okoznak mint a cégvezetők és azok sleppje...

jesszumpepi (törölt) 2008.06.28. 19:16:50

Míg lószar lesz,veréb is lesz?

polgár jenő (törölt) 2008.06.28. 22:26:40

Saját zsebre dolgozó sofőr a Volánbuszon?

a spanyolvigasz...

MINDAZ paraztsok

szajberpiraty 2008.06.28. 23:30:02


Mindig megnézni, milyen jegyet adnak, mert egyébként szívás...

kgyusz 2008.06.29. 11:08:04

Az utas érdeke is, hogy a pénz amit fizett eljusson a buszt üzemeltető társasághoz, hiszen nem a sofőr fizeti a gázolajat és az új fejlesztéseket. Sokan azt hiszik valami úgy is jó lehet ha nem fizetnek érte, aztán csodálkozznak és felháborodnak mikor jön a járat ritkítás.

Bicskas 2008.06.29. 20:18:47

Nyugi gyerekek, nyugi. Wáberer bácsi majd rendet tesz.

Chrom 2008.06.30. 09:29:11

"ezert tart itt az orszag
itt elkepzelhetetlen"

hagyma, mindenki örül, hogy ott ez nem és nem örül, hogy itt meg igen...szeretem amikor a távolbaszakadt hazánkfia megmondja az itthoni realitást. Szeretem a "bezzegkülföldön" kezdetű mondatokat. Nekem ne mondja meg senki, hogy bezzeg. Akárki akármit mond, még mindig érezhetőek azok a bélyegek, ami a '89 előtti időszakot jellemezték. A bezzegkülföld nem volt rákényszerülve, hogy egy kézivezérlésű, tekintélyelvű érában éljen. Ha meg valaki változtatni akar, egy kicsit átalakítani ezeket a dolgokat, akkor kétféle hang szólal meg: az egyik a "Polgártársaim, barátaim, üzlet- és bűntársaim", és a "Csinájjukmegcsinájjukmegcsinájjukmeg..." Már ráz a hideg mindkét szólamtól, mert hiteltelen és üres.
Javaslom hagyma megpróbálni itthon osztani az észt...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.30. 11:22:26

Chrom
en nem osztom az eszt, nincs nekem annyi, hogy osztogassam
de geyet fogadj el tolem
ha otthon leeltem 35-ot
itt tobb mint tizet talan jobban latom a kulonbsegeket
es ezt itt neha leirom
ps. az meg total magnugyem miert jottem ki, de jol tettem

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.30. 11:37:33

de mondok en neked egy vagyis 2 peldat, eszosztas helyett
meg otthon aposommal butort hordtunk, oszt ellenorzes volt dunakeszinel, megallitottak minket is
kapasbol megallapitotta a rendor, hogy agumi fospunpa
aposom elvonult en ultem, jott 5 perc mulva, mondta 20 ezer volt, mert ketten voltak oszt mentunk tovabb

itt egyszer kicsit gyorsabban mentem, le is villogtak
lecsekkoltak minden ahogy itt megy, aztan irta a tikettet, mondta 150 dollar lesz , mondtam az tul sok nem lehetne kevesebb?
valasz:
logott egy bilincs a tukron es a tollal megkocogtatta
na ez a differencia

Chrom 2008.06.30. 15:58:01

Nem azzal van a bajom, hogy ottkint hogyan mennek a dolgok, félre ne érts hagyma. Csak onnét (láttam én is a különbséget), könnyű megmondani, hogy hol miért tart az ország. Mert Te oda fizeted az adódat és minden járulékodat én meg IDE. Ezért nem szeretem máshonnan tudni, hogy mi megy ebben az országban. Az ott kint a Te bőröd, ez meg itt az enyém. Mind a kettőnké mást érez...
Én csak annyit mondtam, hogy a kint élők nem éltek olyan fennhatóság alatt, hogy mindenki egyenlő, de vannak akik egyenlőbbek. Mindenki úgy szedte össze magát, ahogy tudta. De manapság már nem ez kéne, hogy menjen, csak nálunk rohadtul nehezen érik meg egy új szemlélet. Akiben pedig megérett, az hiába kapálózik. Amíg egy buszsofőr úgy érzi, hogy hatalma van (pl. Oránzsvéjsz post) addig itt nagyon nagy gondok vannak. Ahol Te élsz, ott egy másik demokrácia van és a kinti emberek abba születtek bele. Az itthoniak többsége pedig nem. Te az ottani különbségeket látod én meg az ittenieket. Szerintem maradjunk ennyiben:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.06.30. 17:42:21

nem, en a ket felfogas kozotti kulonbseget latom, es sok esetben az itteni rosszabb
pontosan, az ilyen buszsoforre ra kell hivni a rendort stb.
demokracia csak rendben letezik
en meg szeretek ide irni es itt olvasni, es megirom amit gondolok, ha tetszik ha nnem
ebben maradhatunk:)

Joe Forster/STA · http://sta.c64.org 2008.07.01. 01:07:18

Szerintem teljesen korrekt tudni, hogy hogyan mennek a dolgok más országokban. Speciel a mi balfasz vezetőink is szétnézhetnének ugyanilyen célból és tanulhatnának mások sikereiből is, hülyeségéből is.

Alwares 2008.07.06. 08:41:34

Érden ez mindennapi látvány. Odaadod a pénzt a sofőrnek, ő ad egy jegyet, nem gépit, ha nem azt amit máshol lehet venni (bolt, trafik stb.) Aztán azt mondja, hogy majd mikor leszállsz hozd vissza légyszíves. Így a jegy is a pénz is megmarad. Megéri nem? ;)

szürkeegér 2008.08.02. 13:29:45

Bocs mindenkitől, de talán nem árt egy kis felhomályosítás ebben a témában:

Ti gondoljátok, hogy a tömegközlekedés abból működik, amit Ti jegyformájában kifizettek???

Az állami támogatás az amire hajtanak, vezetőségi(minisztériumi) szinten.

Annak feltétele pedig, hogy megkapják, ill. , hogy minél többet kapjanak az, hogy eredményt mutassanak fel.

Márpedig eredményről akkor beszélhetünk, ha ki tudják mutatni, hogy minél több ember veszi igénybe a szolgáltatást....

Egyik mérőszáma lehet pl. a jegybevételek.

VISZONT:a vállalat által kimutatott bevételekhez NAGYSÁGRENDEKKEL NAGYOBB(!!!!) állami tömegközlekedési támogatás járul, ezen összegek pedig nagyon-nagyon sok helyre vándorolnak, csak épp oda a legkevesebb ahova kellene.....van összefüggés miért olyan a gépjárműpark amilyen és miért van a gépkocsivezetők havi nettó átlagkeresete a minimálbér másfélszerese körül(mivel az elmúlt években úgy tudtak eredményt felmutatni, hogy a bérköltségeket csökkentették)

Vagyis, hogy értsd:

FIZESD ki a jegyet, hogy még több állami pénz landoljon a bársonyszőnyeges világban.....a köznéppel meg azt kell elhitetni, hogy a befizetett forintjuk az amivel megmentik az országot!!!::(((

Szebb Jövőt NEKTEK!!!

Üdv.

süti beállítások módosítása