Tékozló Homár

Nem is négynapos a négynapos autópálya-matrica

2008.07.16. 13:29 | szily | 80 komment

Hatalmasat szív Magyarországon, aki a szavakat és kifejezéseket a maguk szokásos jelentése szerint használja. Itt van például a négynapos matrica. A neve alapján azt gondolhatnánk, hogy ez egy olyan - most már virtuális - matrica, ami négy napig érvényes. Ezt a logikus következtetést erősíti, hogy amikor megvásároljuk, a rendszer percre pontosan rögzíti a vásárlás időpontját. A Naiv és Figyelmetlen Ügyfél meg is nyugszik, és megpróbálja négyszer huszonnégy óráig használni. Hiba. Sok tízezer forintot érő hiba. A magyar autópálya-matrica ugyanis igazából nem négynapos, hanem néha konkrétan 3-szor 24 óráig érvényes csak. János, a híres képzőművész ezt jól megszívta, mert éjfél után 6 perccel lekapcsolták. Levele alant olvasható, utáni izgalmas törvényi idézet következik.

azt szeretném kérdezni, hogy van-e egy olyan panasznak relevanciája, hogy az autópálya matrica attól kezdve érvényes, hogy azt megvettem, viszont a lejáratot - önkényesen - éjfélre teszik. tehát: ha ma délben vesz az ember egy matricát, akkor az nem 4 x 24 óra múlva délben jár le, hanem hamarább, éjfélkor. Négynaposnak nevezik, de a négy nap nekik nem 4 x 24 óra. az ellenőrző szelvényen percre pontosan fel tudják tüntetni a vásárlást, (az én esetemben június 20. 8h51, a lejárat viszont június 23. 23h59)

szóval az érdekelne, hogy volt-e már ilyen panasz, és, hogy érdemes-e egy ilyen harcba belebocsájtkozni.

üdv,

j


Hát szerintünk a harc kudarcra van ítélve, mert megnéztük az "Az autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló 36/2007. (III. 26.) GKM rendelet a 2008.01.01-től hatályos módosításokkal egységes szerkezetben" című, igen szórakoztató irodalmi alkotást, amiben a következőt találtuk:

A díjfizetés módja

3. § (1) A díjat előre, az a)- e) pontok szerinti érvényességi időtartamok valamelyikére kell megfizetni. A díj megfizetésének ténye úthasználati jogosultságot keletkeztet (a továbbiakban: jogosultság). A jogosultság a megadott időtartamon belül minden díjköteles útszakaszra érvényes. Az egyes jogosultságok a következő érvényességi időtartamokra vásárolhatók:
a) 1 napos jogosultság: a vásárló által megjelölt naptári napra a D2, D3, D4 járműkategóriákra,
b) 4 napos jogosultság: a vásárló által megjelölt kezdő napra és további 3 napra (összesen 4 egymást követő naptári napra), kizárólag a D1 járműkategóriára.

Márpedig, ha jól értjük, ez azt jelenti, tök mindegy, hogy a kezdőnapon hajnali kettőkor vagy éjfél előtt 1 perccel veszünk négynaposat, az érvényességi idő a kezdőnapból hátralévő idő - legyen az 23 óra 59 perc vagy 60 másodperc + 3 nap. Az viszont egészen más kérdés, hogy amikor az ember autópálya-matricát vesz, a legritkábban üti fel az "autópályák, autóutak és főutak használatának díjáról szóló 36/2007. (III. 26.) GKM rendelet a 2008.01.01-től hatályos módosításokkal egységes szerkezetben" című, igen szórakoztató irodalmi alkotást. János, annyi talán vigasztalhatja, hogy aki ezt olvassa. legalább nem fog beleesni ugyanebbe a verembe. Már ha ez bármi vigaszt jelent.
 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr.Brooks 2008.07.16. 13:35:01

Csodás lesz, pont megszívjuk mi is akkor...

.Andrei (törölt) · http://www.andreiground.com/ 2008.07.16. 13:35:10

Ez így van a bérleteknél is.

Viszont küldtem nektek levelet a 200 millióval kapcsolatban ;)

Pejo 2008.07.16. 13:36:15

Így elolvasva szemétség...

ddd.dino 2008.07.16. 13:39:09

Gebasz, de jó tudni!
Elég ritkán járok autópályán, eddig nem volt ilyen probléma, de simán lehetett volna. Viszont ha jól értem a passzust, akkor függetlenül a vásárlás idejétől, aznapra akár visszamenőlegesen is érvényes...

neet 2008.07.16. 13:42:06

Az, de legalább most már tudunk róla.

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.16. 13:44:45

ezt buktad művészkém! Fess nekik egy képet a tartozás fejében!!

Nick-son 2008.07.16. 13:44:50

Nem tudom, emlékeztek-e arra amikor azzal indokolták, hogy Magyarországon nem lehet használattal arányosan fizetni az útdíjat, pl. egy napos matricát venni, hogy magas a matrica előállítási költsége.

Nos, mára nincs már maga a matrica, egynapos díjfizetés azóta sincs.

Benne az első tízben?

staropramen 2008.07.16. 13:46:13

Azért egy kicsit túl van fényezve a probléma, mert éjfél elött pár perccel már nem illik arra a napra szóló matricát venni.Gondolom a váltás helyén kérésre szívesen elmagyarázzák az érvényességi időt. Ez persze nem vigasz annak aki megszívta, bár szerintem a kapott nyugtán szép nagy betükkel olvasható az érvényesség ideje.
az sem vigasz, hogy a bezzegországban(szlovénia) csak féléves matrica van.Abba persze mindenki belefér, igaz,hogy jóárasítani elfelejtették.A ráckevei strandon a pénztárfülke mellett van egy matricaidőtartam magyarázó fülke.most is állnak előtte.

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.16. 13:47:35

Az is érdekes, hogy ha hétvégén kamion stop van, akkor nekem vasárnap miért kell kerülgetnem őket, és miért kell ledudálnom a 65km/h-val közlekedő kamiont 70km/h-val előzőt????? Mindezt általában 4 napos matricával, amit megszokásból mindig úgy kérek, hogy hétvégi, mire mindig az a válasz, hogy olyan nincs, csak 4 napos! Sok a duma aggyad mán!!

Cook kapitány 2008.07.16. 13:48:09

Ezer éve így van, nincs ezzel semmi gond, szerintem ez még a papírkán is rajtavan, amit kapunk.

A kérdés inkább az, hogy ha mondjuk délelőtt használom az autópályát, majd csak aznap délután veszem meg a matricát, akkor az visszamenőleg délelőttre érvényes-e? A fenti jogszabály szerint igen.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.16. 13:48:39

ddd.dino,

szerintem nem jól érted. A vásárlás időpontjától érvényes aznapra + 3 nap.
(Ezért van rajta percre pontosan, hogy mikor vetted.)

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.16. 13:49:49

Cook kapitány:
Höhö! akkor ne küldjenek büntit se, mer' megveszem visszafelé érvénnyel mindet!

Cook kapitány 2008.07.16. 13:50:54

Tufaállat: Gondolom az aznapi dátumnál régebbi időpontra nem lehet venni.

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.16. 13:50:57

Amúgy mindig meg szokták kérdezni, hogy mikortól szeretném, hogy érvényes legyen! Máskor tisztelt művészkém monnyad meg!! Nem kell hőbörögni!

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.16. 13:54:19

"az nem 4 x 24 óra múlva délben jár le, hanem hamarább, éjfélkor"
Szerintem, de lehet, hogy nem, 4x24 óra múlva dél van hamarabb, nem pedig 4x24 óra múlva éjfél! Túljártál a saját eszeden!! :D

movhu 2008.07.16. 14:00:26

Ezt nem értem, komolyan nem, hgoy mit keres ez a homáron. Az általam ismert autópálya matricáknál mindehol így van, igaz azokat nem rendszámhoz adják, tehát a sarki trafikos is tudja árulni.
Erre ugyanazt modnom, mint arra, aki nem fogta fel, hogy hiába vesz februárban éves matricát, attól még a januári büntiket ki kell fizetni. Egyszerűen csak annyit tudok mondani, hogy ma, aki tud netezni, márpedig az író tud, az olvasson utána a dolognak, főleg, ha ritkán vesz ilyet(ezek szerint). Nem kötelező mindent tudni, de tájékozódni nem árt.

Cook kapitány 2008.07.16. 14:07:36

Közben én is megtanultam olvasni:

3. § (1) A díjat _előre_,...

Vagyis nincs olyan, hogy aznap később veszem meg.

Bibo65 2008.07.16. 14:21:26

20. Rajta van a bizonylaton. Az illik elovasni, hoszen azon van a rendszám is, amire érvényes. Tájékozódni. Amúgy az elvvel nem értek egyet, de ez van, és megszoktam, hogy ez így van. Mégis jobb lenne tényleg a 4 napos (és 10 és stb) matrica, de egy törvénnyel nem vitatkozom.

Bit Rot 2008.07.16. 14:26:09

Már elhiszem, hogy rengeteg magyar megbukna a PISA teszten...

Ez a funkcionális analfabetizmus.

Oda van írva, hogy meddig érvényes, olvasni és érteni kellene!

Secnir 2008.07.16. 14:29:15

"Tufaállat · www.vadulas.blogspot.com 2008.07.16. 13:47:35
Az is érdekes, hogy ha hétvégén kamion stop van, akkor nekem vasárnap miért kell kerülgetnem őket, és miért kell ledudálnom a 65km/h-val közlekedő kamiont 70km/h-val előzőt?????"

rosszul látod a dolgot.
M0-n a 65km/h-val közlekedő kamiont 66.5km/h-val 72 km hosszan előzőt a 'Tehergépjárművel előzni Tilos' táblánál miért kell kerülgetnem? Azt hiszik, hogy a Nagy Piros Teherautó a Kis Fekete Személyautó mellett tábla azt jelenti, hogy piros színű teherautóval nem szabad a fekete állami személyautók mellé állni?
ÁHÁHÁHHH
vérengzeni kell!

Bit Rot 2008.07.16. 14:30:28

@Nick-son:
"Nem tudom, emlékeztek-e arra amikor azzal indokolták, hogy Magyarországon nem lehet használattal arányosan fizetni az útdíjat, pl. egy napos matricát venni, hogy magas a matrica előállítási költsége."

Csak nem gondolod, hogy ki tudsz fogni a politikusokon? Már látom a választ:

Azért nincsen 1 napos matrica, mert magas az SMS előállítási költsége.

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.16. 14:32:22

John42
Mennyi egy politikus előállítási költsége?

staropramen 2008.07.16. 14:35:18

@john42
ez annál is inkább sántít mert a teherautóknak van 1 napos matricájuk

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.16. 14:39:16

A ráckevei strand matrica 3 napos, de gyakorlatilag örökké használható, mert nem lehet lekaparni.
Állítólag ilyen matricával fogják beragasztani a hiányzó csempéket a medencébe.

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.16. 14:42:01

Nelson Mandula
Homlokra köll-e ragasztani? Vagy jó fürdőgatya helyett is?

staropramen 2008.07.16. 14:44:44

nelson
azért használható örökké mert azt az időt amikor nem süt a nap azt hozzá lehet adni az érvényességi időhöz és egyébként is csak 1 nap süt ráckevén. amíg a másik 2-t nem tudják beállítani addidg ez így is lesz

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2008.07.16. 14:44:44

És mi van, ha este 10-kor át akarok menni Miskolcról Nagykanizsára? Ugyan messze nincs 24 óra az út, viszont nem úszom meg 2 db 1 napos matrica nélkül!

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.16. 14:46:32

vicsigabi
Megúszod, mert 1 napos matrica nincs!

staropramen 2008.07.16. 14:48:01

vicsi
szgk ra nincs 1 napos matrica!Te most vagy csak szívóskodsz, vagy ne járj miskolcról nagykanizsára. Szgk-3 napos 10napos 1havi 1éves. Válogass! este 10kor maradj otthon, indulj 0 óra 1 perckor.

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.16. 14:49:06

Egyébként Ráckevéhez sokkal közelebb van Kanizsa! És a ráckevei autópálya sokkal jobb, csempézve van!

bekbórd! 2008.07.16. 14:50:56

Úgy mennék már autópályán! Csak hozzám a legközelebbi felhajtó (magyar) kb. 80 km-re van, és az se arra megy, amerre általában én szeretnék...

csuf (törölt) 2008.07.16. 14:52:29

a benelux matrica is éjfélig érvényes. és nem is tüntetik fel rajta. azon is csak a vásárlás időpontja (óra/perc is) van rajta. bónusz szopatásképpen belgium területén belül benzinkúton nem is kapsz. csak postán. ha kamionnal vagy, előre kell tudnod, hogy hány napig fogsz ott téblábolni, plusz egy napot rászámolni, mert különben megszívod. a németeknél viszont van 6 óra türelmi idő a toll-collect vásárlásnál.
tufa: azért látsz kamionokat a stop alatt, mert romlandóval és élőállattal mehet a stop alatt is. meg ha a stop előtt lépett határt, akkor a telephelyéig még elmehet.

Gumidomino 2008.07.16. 14:54:49

egy politikus előállítási költsége elképzelhetetlenül magas.

korrumpálni kell a mentelmi bizottságot, a teljes országgyűlést, a rendőrt hogy meg merje tenni és végül magát a politikust is le kell fizetni hogy meg is akarja tenni.
aztán meg úgyse történik semmi, úgyhogy erre nagyon okosan nem költenek a közpénzből...

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.16. 14:58:23

csuf
Vasárnap reggel Nyíregyháza környékén M3-on Budapest felé halad, nem valószínű, hogy stop előtt lépte át a határt, monnyuk cementet visz, ami sztem nem romlandó, legalábbis nem túl gyorsan. Ez csak 1 példa a sokkkból!

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2008.07.16. 15:00:22

Ez a legnagyobb problémád? Azon miért nem csodálkozol, hogy miért kell egyáltalán autópálya-matricát venni, mikor a benzin árában már benne van az útfenntartás díja, még ÁFÁ-t is fizetsz rá.

staropramen 2008.07.16. 15:04:37

Tufa
www.kozut.hu/útinform/kamionstop
ami ebben nincs benne az nincs is. nem mondom, hogy túlzottan lebilincselő olvasmány ,de pontos.

Tufaállat · http://www.vadulas.blogspot.com 2008.07.16. 15:09:28

staropramen
Köszi! Most már tudom, mit olvasok elalvás előtt! :D

staropramen 2008.07.16. 15:14:42

biztos nyugodt alvás, bár szerintem 2-3 sör elegánsabb

Secnir 2008.07.16. 15:17:46

staropramen:
a orbán viktor sincs benne, akkor ő se nincsen? :)

staropramen 2008.07.16. 15:19:42

Secnir
ha ő egy kamion és hétvégeken is közlekedne és nincs benne akkor ő se sincsen

dwdHU 2008.07.16. 15:21:04

enis beszoptam mar, 60 rongy. szivjak ki a tudjatokmit a tudjatokhonnan
amugy azt hallottam intrumostol h telibe le kell szarni az autopalyas felszolitast mert eddig meg 1etlen 1 ugyet sem peresitettek, csak riogatnak aki meg hulye befizeti

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.16. 15:23:12

Összefoglalom:

János képzőművész, ezért vásárolt egy autópályamatricát. Elindult Ráckevére de ott döbbenten tapasztalta, hogy nincs parkoló a strandnál. Továbbment hát Keszthely felé, útközben felvett egy Bea nevű stopost, aki rábeszélte, hogy a Hotel Kakadúban töltsenek el egy kellemes éjszakát. Jánosnak - mivel képzőművész - ez nem volt ellenére. A Balatonnál rémülten vették észre, hogy mindenütt bicikliket tologató, hátizsákos, hangmérnök-külsejű emberek nyüzsögnek.
Megálltak egy koszlott bodegánál, hogy megebédeljenek és mikor kikértek 2 sajtos-tejfölös lángost, döbbenten eszméltek rá, hogy azt nem lehet kulturáltan elfogyasztani. A sajtot lefújta a szél, a tejföl csöpögött. Megállapították, hogy Keszthely szar. Gondolták, megmártóznak a hűs habokban, de a strandra sajnos nem engedték be őket. Már ekkor Homár-cikket fontolgattak, mert mégiscsak felháborító, hogy a strandra az előre kifizetett lángos papírjával (sajtos, tejfölös!) nem engedték be őket, hanem + 500 Ft-ot kértek a bejáratnál belépődíj címén.
Végül a szabadstrand mellett döntöttek, de utóbb megbánták, mert azt iszaposnak találták. (Akkor még nem tudták, hogy feldühödött tojástenyésztők több tonna rántottát borítottak a vízbe.)
Egyre szomorkásabb hangulatban autóztak hazafelé, amikor hirtelen megállította őket a upc egyenruhás ügyfélszolgálata és kérték az érvényes autópálya használatra jogosító igazolást. János, a képzőművész, gúnyos mosollyal nyújtotta át a benzinkútnál kapott bizonylatot, amelyen két túrórudi (288 Ft) és 1 kappa labdába varrt akciós sün (250 Ft) szerepelt. Büntetésül 15 év hűségszerződést szabtak ki rá, melyről igazolást is adtak + 96 Ft ellenében, fehér alapon fehér tintával.
Bea ekkor már megtörten ült az út szélén és a porbafingó hangyák sem tudták kizökkenteni a katatóniából.

staropramen 2008.07.16. 15:27:18

BRAVO Nelson, sőt dupla nelson!

staropramen 2008.07.16. 15:30:53

Katatónia az a Kata Tóni nevű barátja, vagy egy spanyol tartomány beszédhibásan kiejtve?

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2008.07.16. 15:31:51

Ráckeve Katatónia fővárosa!

céerem 2008.07.16. 15:42:02

Ilyen hülyeséget, van, aki nem tud 4-ig számolni?
Megkérdezik a vételkor, hogy mikortól legyen érvényes és attól a naptól kezdve meg még a következő három nap éjfélig érvényes.
Azt azért senki ne várja el, hogy ha szabálytalan volt, ne büntessék meg. Érdekes ez az ország. A gyorshajtók is a büntető rendőröket szidják, eszükbe nem jutna lassabban menni...

Pikka 2008.07.16. 15:46:53

Mi itt Pécsen nem sopánkodunk a matricák miatt. Szombatonként a családok kirándulni járnak a határba, ahol állítólag az autópálya épül. Ez ugye boldogsággal tölt el minket, hiszen az unokáink már megvehetik a 4 napos matricákat...

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2008.07.16. 15:53:58

---OFF---

pedig olyan bájos kis mese volt. :) mikor következik a 2. rész? :)

---ON---

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2008.07.16. 16:37:09

hat itt ami maganautopalya es fizetos, akkor ott a kapunal behajitok par huszonotcentest oszt astamanyana
kicsit tul van ez otthon bonyolitva
az jut eszembe mikor 90-ben megalkottak a valasztasi torvenyt, akkor valamellik amerikai mukso mondta, hogy mar erti miert a magyarok talaltak ki a buvos kockat
/az mar kulon vicc, hogy vot, kapu de elbontottak/

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2008.07.16. 16:51:31

Ez szerintem hamis poszt azaz nélkülüzi a realitás alapot. nem hiszem, hogy van valaki aki nem tudja hogyan működik ez és kockáztat.. az úr, szépíteni akart, de az igazság az, hogy bliccelt, lebukott, fizetnie kellett és morcos.

neo84 2008.07.16. 16:51:54

Izéé... Azt mondja:
"a) 1 napos jogosultság: a vásárló által megjelölt naptári napra a D2, D3, D4 járműkategóriákra,"

Akkor ez meg úgy vonatkozik, hogy csak a vétel napján érvényes? Tehát ha én 23:30kor veszek egy ilyet, akkor van 30 percem végigérni a nevezett járműkategóriák valamelyikébe tartozó járművel a megtenni kívánt szakaszon? Ódikk. De egyébként sem értem, hogy ha számítógépes rendszer, meg XXI. század, akkor miért nem lehet 4 nap tényleg 4x24h, vagy ha már naptári nap, akkor a vásárlás napján a vásárlásig eltelt idővel arányosan miért nem csökken a díja? :) Utópiát!

ezoli83 2008.07.16. 17:05:16

Ha előre megveszed akkor 4x24 órád lesz! Ha nem veszel előre akkor bukod az eltelt időt. Kész ennyi.

verm 2008.07.16. 17:05:35

és a képzömüvész jánosnak nem-e szlovák matrica volt-e a szlovák rokkantkocsiján-e?

theutat villám 2008.07.16. 17:23:00

Nem lehet sikeres, aki ezt beszopja / nem tudja, vagy nem sokat közlekedik autópályán (ami nem baj, de akkor meg nézzen utána).
1 kmh sebességkülönbséggel előző, féktávon kamiont belsősávba berántó faszszopók meg szarjanak sünt.
Egyébként az M3-mon (M5-ön is, csak ott kevesebb az emelkedő...)remekül le lehet szopatni ezeket (főleg olyanra gondolok, aki EMELKEDŐN kezd előzni kamionnal). Miután megelőzte akit akart, beállsz elé, és szééépen lelassítasz 60-ra, majd padlógáz. A köcsögje meg taposhatja a padlólemezt, mire felér a dombon.

renugard 2008.07.16. 18:19:00

A megoldás egyszerű: nevezzük "háromnapos" matricának és már örülhetünk is a plusz órákért, amiket fel-alá száguldozva(na persze szigorúan 130-cal!!!) tölthetünk, kedvünk szerint, Magyarország autópályáin.

renugard 2008.07.16. 18:24:22

Pikka, akkor húzz bele a gyerekgyártásba(ha van már, akkor bíztasd rohamos fejlődésre) és ha lehet kezeld génmanipulációval, mert 2010-ben az autópálya eléri Pécset, és addigra unokát kell produkálni.:) Én spec simán kivárom, addig meg megyek Siófok felé. Bár sokkal jobb az 51-es Pestre

birdito 2008.07.16. 19:51:58

Homár, ez megint 0.

János! Ha veszel tejet, és tudod, hogy nem csak ma, hanem holnap is akarsz inni belőle, akkor ugye megnézed a szavidejét, hogy holnapra is érvényes-e a tej?
Na, uez a pályamatricánál. Ha már van interneted (tudtál írni a homárnak) kb. 5 perc (guglival együtt) rákeresni, hogy hogy is van ez a 4 nap. Ha már nem vagy biztos benne. Nem kell ahhoz mindenféle jogszabály.
www.autopalyamatrica.hu
(Nekem most 1,5 percembe került)

birdito 2008.07.16. 19:54:07

Ja! És miért is az utolsó pillanatban kell pályamatricát venni?

Nick-son 2008.07.16. 20:43:43

Tufa

Kamionstop

A jogszabály szerint:

Nem vonatkozik a tilalom például a fegyveres testületek járműveire, a 70 kilométeren belül kombinált szállítást végzőkre, a fegyveres erők, a rendőrség, a nemzetbiztonsági szolgálatok, a büntetés-végrehajtás, a tűz-, polgári és katasztrófavédelem, valamint a Vám- és Pénzügyőrség szervezete által üzemben tartott járművekre, továbbá az átrakó állomás (kombi terminál) és a le-, illetve felrakóhely között, vagy a határátkelőhelyhez legközelebb lévő átrakó állomás és a határátkelőhely között végző, valamint a katasztrófa-elhárítást, -megelőzést és segítségnyújtást végző, a műszaki és baleseti mentést, a kommunális feladatot ellátó (pl.: településtisztasági szolgáltatás, települési hulladékok kezelése, közüzemi hibaelhárítás), az út-, vasút- vagy közműépítéshez, illetve az út, vasút vagy közmű fenntartásához, javításához vagy tisztításához használt járművekre.

Ugyancsak mentesül a korlátozás hatálya alól a termény betakarításhoz kapcsolódó áruszállításhoz, takarmányszállításhoz, mezőgazdasági munkagép vagy lassú jármű áttelepítéséhez használt, a külön jogszabályban meghatározott, és élő állatot, friss tejet, tejterméket, húst, pékárut, gyorsan romló élelmiszert szállító, az államhatártól a közlekedési hatóság által erre a célra kijelölt legközelebbi parkolóig közlekedő, az államhatártól a magyarországi telephelyéig rakomány nélkül közlekedő, a kulturális, gazdasági és sportrendezvényekhez berendezések (ideértve a rádió, televízió és a külső filmfelvételekkel összefüggő szállításokat is) és állatok szállításához használt, a vámhatóság által humanitárius jellegűként kezelt küldemények szállítását végző járműveket is.

A sornak azonban még ezzel sincs vége, ugyanis a lakossági költöztetéshez használt, a vasút-, hajóállomás és repülőtéri el- és felfuvarozást (a feladó, illetve fogadó cég telephelyétől legközelebb eső állomás viszonylatában) végző, a korlátozás ideje alatt érkező, illetőleg továbbításra kerülő árut szállító, betonkeverő felépítményű (kevert betont szállító) és betonszivattyúval felszerelt, a külön jogszabályban meghatározott postai szolgáltatáshoz kapcsolódó szállításokat végző tehergépkocsik is mentességet élveznek.

YZ 2008.07.16. 20:52:37

Nem tudom, írták-e már, de ez így effektíve 4 napos:

A matrica 4 napig érvényes, az már mellékes, hogy te nem az első nap első percében veszed, attól még az onnantól számít...

Host 2008.07.16. 21:51:40

És ez így van amióta 4 napos matrica van.

Boo 2008.07.16. 22:33:51

Azért ez nem olyan bonyolult. Nem 96 órás matricát vettél, hanem 4 naposat. A napnak meg 24,00 órakor van vége.

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2008.07.16. 22:36:33

Hulye a postolo.
A napijegy sem azt jelenti hogy 24 oran at ervenyes, hanem azt, hogy aznap, uzemzarasig.

Pikka 2008.07.16. 22:44:18

renugard: legyen igazad! Kérdés persze, hogy honnan éri el: Dunaújvárosból vagy cska Szekszárdból. 2010 a csodák éve lesz kicsiny városunkban úgy látom (jah, nai Dunántúli: 2010re a koldusok fővárosa (is) leszünk)
De ne értsd félre, szeretnék Pestre menni autópályán...

The Good Boy 2008.07.16. 22:46:04

Na ezért nem leszek politikus...
Itt van ez a kamionstop, amiről irtak egy háború és béke hosszúságú művet, miközben elég lett volna annyi: Autószállitó kamionnal hétvégén tilos közlekedni! A többi úgyis kivétel:)
Akinek fáj, hogy nem 4 x 24 órára tudja megvenni a matricátlan pályamatricát, annak ajánlom, hogy vegye meg elöző nap, a következő nappal kezdődően. Rögtön meg lesz az öröme, mert igy már kap 4 x 24 órányit.
Igazi "művészember"... Elréved a tekintete mindenen, de hogy megnézze a bizonylatot, amit elényomnak a rendszám ellenőrzése, meg az aláirás miatt, az már nem megy. Tényleg ez a funkcionális analfabéta.
A posztoló pont az a kategória, aki pl. a cseh matricát:
1.: jó helyre, a szélvédő jobb alsó sarkába ragasztja, de kivülről
2.: juszt sem oda, hanem a jól megszokott bal felsőbe, de legalább belülre nyálazza fel. Legutobb a cseh-osztrák határon a benzinkúton láttam egyszerre ezt a két esetet, pedig a matricán elég jól ábrázolva van vagy három helyen, hogy merre hány méter...

Pikka 2008.07.16. 22:46:59

Ja, amúgy a mi 2010ünk is olyan lesz mint az autópályamatrica...az egy év nem 365 nap. Az építkezések legalábbis márciusra lesznek készen:)

The Good Boy 2008.07.16. 22:51:59

Egyébként a Pécsiek örüljenek, hogy lesz pályájuk egyszer, mert itt a nyugat-dunántúli részen (pl. Vas megye) az életben nem lesz autópályát jelző tábla felállitva, a legközelebbi magyar pálya számomra: M1: 100 km, M7: 140 km.
Osztrák pálya: 30 km. Bécs közelebb van, mint a legközelebbi magyar pálya, ráadásul az egy hetes osztrák matrica olcsóbb, mint a magyar. meg a többi is. meg az üzletek is...

Law enforcer 2008.07.16. 23:32:36

János vigasztaljon, hogy áldozatod nem volt hiábavaló, legalább megtanultuk mindannyian!

Candy Single · http://candysingle.blog.hu 2008.07.17. 11:14:11

Hugom vett matricát. Ám de oly botor volt, hogy nem tudta kiszámolni, hogy a vasárnapi dugó, plusz egy vis majoros baleset miatt a hazaút 6 (!!) perccel éjfél után még az autópálya lehajtó előtt találja /tehát használta a pályát/ és azt írták vissza levelére, immáron a 12 000 ft-os csekk helyett egy 60 000 ft-osat mellékelve, hogy ez nem mentség, a matrica lejárt..


Nos, kinek panaszkodjon tovább? A balesetet okozóknak? Az utat lezáró rendőröknek? A Homárnak?

Érdekesen értelmezik itt azért a dolgokat, nem?

BSz 2008.07.17. 11:17:49

Én is várom a csekket;
esze,be jutott lejár a matricám, az első benzinkútnál kimentem venni. 0:04 volt a számlán. Kb 3 perc mire begördülsz a benzinkútra és fizetsz. Ha azért a kurva egy percért megbüntetnek én is morci leszek :-D

ui:
ingen tudom előre is meg lehet venni, de 500km után nem tudtam kiszámítani hazaérek-e éjfélre, meg eleve az szóljon be akinek két anyja van ;-)

hezbollahforever 2008.07.17. 11:35:01

A lejártakkal nincs mit tenni,de az éjfél utáni büntetés az egyértelmű simli..........

Meg kell nézni a Mérésügyi Törvényt,ez az 1991 15-ös törvény.

Pont ilyen esetekre kimondja:
--(nem tudom szószerint,de a rövid esszenciája...)

Az Országos Mérésügyi Hivatal által megadott mértékegységeket kell használni,jelesül ebben az esetben is,vagyis ha szolgáltatást nyújtó és azt igénybevevő anyagi elszámolásáról van szó!!

Ésakkor:

-idő mérésére(nem sorolom egészen fel):
--másodperc,perc,óra,nap...stb.

--ezek közötti átváltások:

-1 perc=60 másodperc
-1 óra =60 perc

....ésigytovább.

Magyarán:az idő mérésére olyan,hogy
"lyukasztott nap + 3nap" mértékegység nincs!!

A reklámozott,és négy naposnak eladott matrica 4x24 órából,azaz négy napból áll!!

Ez törvény,amely "űbereli" a GKM rendeletet.

Bobby Baccala 2008.07.17. 14:05:33


megértem ha vki beleszalad ilyen szituba mint jános mert 4 nap az 4 nap.

DE

ez itt kérem hungari..speciel bennem sose merült fel hogy akkortól számít a 4 nap amikor megvettem, egyszerűen az a nap ugrott és még marad 3 napom.

de ha valaki teljes mértékben ki akarja használni a 4 napot az vegye meg 1 nappal korábban, és kérje következő napi dátummal az érvényeséget.

amúgy érdekes hogy az éves matrica sem mindig éves. tehát ha megveszem mondjuk márciusban az nem azt jelenti hogy köv év márciusáig érvényes, hanem jan 31ig. ha jan 1én veszem meg akkor járok a legjobban mert akkor kvázi kapok +1 hónapot.(persze ezt csak az első ilyen éves matrica vásárlásnál lehet megjátszani..de érdemes tudni)

EÖ (törölt) 2008.07.18. 08:53:15

Nelson Mandula 2008.07.16. 13:48:39

tök mindegy mi van a bilétára nyomtatva, a jogszabály erősebb

EÖ (törölt) 2008.07.18. 09:00:39

nelson elmész te a p..csába! :)
ennél a résznél "megállította őket a upc egyenruhás " bement a sajtos-telfölös lángos az orromba belülről.
Most jössz és kiszeded! Én éppen a ráckevei strandon vagyokm megismersz könnyen mert Centrum parkolós törölközőn napozok.

moli 2008.07.18. 10:08:34

letezik 4 napos es 96 oras fogalom. a 14 orakkor vasarolt napi strandjegy nem jogosit fel masnapi belepesre. a napi es a 24 oras ket kulon fogalom. jelen esetben az autopalya jol ertelmezte a fogalmat.

Warnika 2008.07.18. 15:29:17

ennél viccesebb az volt, amikor egyik sofőrünk elindult itthonról BUD-ről anagy ájrópába, ahonnan ha Isten és a kamion is megsegíti nem is jön haza, így vásárolt egy EGY napos matricát, mert nagy autónak az is van :) igenám, de 23:14-kor vette, ellenőrzőszelvény zsebbe, és hopp pár hét múlva jött a bünti (potom 79e Ft) mert 00:15.kor leradarozták és nem volt matrinca...ez ám a hungarikum!

cso zsi 2008.07.19. 20:29:17

Kamionstop:
A 7,5 tonna össztömeget meghaladó tehergépjárművek közlekedését korlátozza a 111/1995. (IX. 21.) kormányrendelet. Ez az alaprendelet határozza meg - többszöri módosítása után - a nehéz tehergépkocsik közlekedését a hazai közúthálózaton.
1. § A rendelet hatálya kiterjed minden olyan magyar vagy külföldi hatósági jelzéssel ellátott tehergépkocsira, vontatóra, mezőgazdasági vontatóra és ezek pótkocsijára (a továbbiakban együtt: tehergépkocsi), amelynek megengedett legnagyobb össztömege a 7,5 tonnát meghaladja.

2. § (1) A rendelet hatálya alá tartozó tehergépkocsival, az ország közútjain

a) június 15-től augusztus 31-ig

aa) szombaton 8 órától vasárnap 22 óráig,

ab) munkaszüneti napokon a megelőző nap 22 órától a munkaszüneti nap 22 óráig,

b) szeptember 1-jétől június 14-éig a megelőző nap 22 órától vasárnap és munkaszüneti napokon 22 óráig
közlekedni nem szabad.
web.kozut.hu/index.php?id=137

Magyarán tényleg csak kevesekre vonatkozik.
Megértem én, hogy a Révész-transzos is haza akar menni, de az M3-on miért kell 110 km alatt 25-öt kerülgetni?
Az ukránokról nem is beszélve.
Mert miért is kell nekünk 4 napos matrica?
Pénteken nekivágunk a vidéknek, vasárnap hazajövünk.
Ha beboroztunk délben, akkor hétfőn hajnalban.
Akkor miért is kevés ez?
Hosszú hétvégére meg biztonságot ad a tíznapos.
Aki meg havi háromszor vesz 4 napos matricát, az olcsóbban kijön az évessel.
süti beállítások módosítása